abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121116000
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:24 schreef Giku het volgende:

[..]

:6
Dit bedoel ik dus, basis sociale vaardigheden enzulks.
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:26:54 #252
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121116020
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:25 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sowieso vind ik dat terugkijken echt onzin. Gewoon 1x het college aanbieden en studenten zelf laten beslissen of ze komen of niet. Kom je niet is het ook goed, dan gewoon de stof zelf maar bestuderen.
Als het kán, waarom niet? Ik denk dat over paar jaar fysieke hoorcolleges voor de meeste vakken toch onzin is. De meerwaarde van met 600-man in een zaal zitten t.o.v. van ik voor mn PC zie ik niet, vragen stellen is toch al uit den boze (niet die discussie weer, het mag wel, maar etc etc)
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:26 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus, basis sociale vaardigheden enzulks.
Ja, hoorcolleges zouden misschien wel goed zijn voor sociale vaardigheden, voordat je dat punt opbrengt ;)
graag verwijderen
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:28:15 #253
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121116093
Ik ging nooit naar college.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_121116143
quote:
6s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:28 schreef eriksd het volgende:
Ik ging nooit naar college.
Hoe haalde je dan wel alles?
Of niet dan?
pi_121116155
quote:

[..]

Sowieso vind ik dat terugkijken echt onzin. Gewoon 1x het college aanbieden en studenten zelf laten beslissen of ze komen of niet. Kom je niet is het ook goed, dan gewoon de stof zelf maar bestuderen.
Ik ben er blij mee hoor. Een vraag die ik door het terugkijken van het laatste hc (waar ik niet was) rgs vanochtend goed heb, die ik anders nooit had geweten _O_
pi_121116157
quote:
Dat rijmt, hihi.
:')
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:29 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Het is een natuurtalent
pi_121116184
quote:

[..]

Digitaal kijken waarschijnlijk
pi_121116195
quote:

[..]

Opzich waar, maar als je bijvoorbeeld vanwege omstandigheden niet kunt komen of je bent gewoon ultiem lui is het wel heel relaxed en zoveel extra moeite kost het niet om het even op te nemen en op internet te dumpen.
Of niet dan?
pi_121116292
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:26 schreef Giku het volgende:

[..]

Als het kán, waarom niet? Ik denk dat over paar jaar fysieke hoorcolleges voor de meeste vakken toch onzin is. De meerwaarde van met 600-man in een zaal zitten t.o.v. van ik voor mn PC zie ik niet, vragen stellen is toch al uit den boze (niet die discussie weer, het mag wel, maar etc etc)

[..]

Ja, hoorcolleges zouden misschien wel goed zijn voor sociale vaardigheden, voordat je dat punt opbrengt ;)
Ik vind het gewoon onzin. College volgen is voor mij gewoon fysiek naar die zaal gaan en daar luisteren. A change of scenery is vaak ook goed voor je mentale omschakeling van thuis naar studie modus.
Verder zijn al mijn colleges zo kleinschalig dat het vaak gewoon interactie en discussie met de hoogleraar is. Dan is fysieke aanwezigheid ook wel fijn.

En ik vind gewoon dat je een college 1x moet aanbieden en dat je dan zelf kan kijken of je gaat of niet. En niet dat de student zelf bepaalt wanneer hij college volgt.
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:33:07 #260
165633 eriksd
The grand facade...
pi_121116348
quote:

[..]

Werkgroepen en de stof lezen. HC is toch alleen maar een herhaling van het boek + oerdomme vragen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:34:28 #261
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121116397
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon onzin. College volgen is voor mij gewoon fysiek naar die zaal gaan en daar luisteren. A change of scenery is vaak ook goed voor je mentale omschakeling van thuis naar studie modus.
Verder zijn al mijn colleges zo kleinschalig dat het vaak gewoon interactie en discussie met de hoogleraar is. Dan is fysieke aanwezigheid ook wel fijn.
Bij kleinschalige colleges ben ik het met je eens. Met die varkensstallen 'Europees Recht' met meer dan 1000 studenten per jaar zie ik de toegevoegde waarde niet.

Hetzelfde als thuis werken tegen op kantoor. Sommige banen werkt het prima, voor sommige mensen werkt het prima. Bij andere banen/mensen niet. Werkcolleges zou ik overigens nooit digitaal doen.
graag verwijderen
pi_121116415
quote:

[..]

Opzich waar, maar als je bijvoorbeeld vanwege omstandigheden niet kunt komen of je bent gewoon ultiem lui is het wel heel relaxed en zoveel extra moeite kost het niet om het even op te nemen en op internet te dumpen.
Als je niet kan of ultiem lui bent zijn dat je eigen problemen vind ik. En niet iets dat de universiteit hoeft te faciliteren.
pi_121116432
Ik zie ook niet het essentiele aan hoorcolleges. Er is niets mis mee en het lijkt me leuk, maar essentieel, nee.
pi_121116444
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Ik ga nu in plaats van naar de hoorcolleges vaak gewoon naar de UB om zelf studie te doen. Maar omdat ik nog maar eerstejaars ben is het denk ik wel handig om even te bezien wat de docent belangrijke materie vind. Maar daarvoor kunnen videocolleges ook prima, in die enorme zalen ga je toch niet echt vragen stellen.
Of niet dan?
pi_121116457
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:34 schreef Giku het volgende:

[..]

Bij kleinschalige colleges ben ik het met je eens. Met die varkensstallen 'Europees Recht' met meer dan 1000 studenten per jaar zie ik de toegevoegde waarde niet.

Hetzelfde als thuis werken tegen op kantoor. Sommige banen werkt het prima, voor sommige mensen werkt het prima. Bij andere banen/mensen niet. Werkcolleges zou ik overigens nooit digitaal doen.
Voor de change of scenery.

Sowieso werkgroepen gewoon afschaffen.
pi_121116477
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:35 schreef Actaeon het volgende:

[..]

:o
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:37:34 #267
256090 Giku
graag verwijderen
pi_121116521
quote:

[..]

Wat vind je dan van initiatieven als www.coursera.org ? M.i. is dat wel de toekomst, wil je écht wat opsteken, heb je interactie die je bij werkgroepen hebt.

Volgens mij heb ik het eerder met je over werkgroepen gehad, ik vond ze nuttiger dan jij :)
graag verwijderen
pi_121116524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:36 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:o
Dingen zijn vaak toch alleen maar casus herhalen en schema's maken.
pi_121116547
quote:

[..]

Hoezo werkgroepen afschaffen? Juist die stimuleren om actief met de stof bezig te gaan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld hoorcolleges.
Of niet dan?
pi_121116570
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:37 schreef Giku het volgende:

[..]

Wat vind je dan van initiatieven als www.coursera.org ? M.i. is dat wel de toekomst, wil je écht wat opsteken, heb je interactie die je bij werkgroepen hebt.

Volgens mij heb ik het eerder met je over werkgroepen gehad, ik vond ze nuttiger dan jij :)
Nee ik ben daar absoluut niet van, dergelijke initiatieven. Wellicht ben ik gewoon consrvatief op dit gebied.
pi_121116580
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:37 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Dingen zijn vaak toch alleen maar casus herhalen en schema's maken.
Het heeft me met veel vakken wel geholpen de stof uit het boek en HC daadwerkelijk toe te passen op casussen. Maar voor bestuurs ofzo is het werkelijk altijd hetzelfde, dat vind ik dan ook weer onnodig
pi_121116607
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:38 schreef Letstalk het volgende:

[..]

Hoezo werkgroepen afschaffen? Juist die stimuleren om actief met de stof bezig te gaan, in tegenstelling tot bijvoorbeeld hoorcolleges.
Persoonlijk vind ik dat het boek de basis en het uitgangspunt moet zijn en de HC's de verdieping/verbreding moeten geven. En WG's laat je dan gewoon weg.
pi_121116610
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:20 schreef Giku het volgende:

Ach so. Verschrikkelijk vak, die hele vakgroep Strafrecht kan ik overigens wel schieten.
Waarom als ik vragen mag? De enige vakgroep die de uitwerkingen van de werkcolleges keurig uitgewerkt online zet. Geen achterlijke bonus regelingen, waardoor mensen die werkcolleges bijwonen worden bevoordeeld.
Moet haast wel iets persoonlijks zijn.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121116616
quote:

[..]

_O- nee man, handig voor de praktische toepassing :)
pi_121116677
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:39 schreef Paxcon het volgende:

[..]

_O- nee man, handig voor de praktische toepassing :)
Daar hoeft m.i. niet de nadruk op gelegd te worden door de universiteit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')