abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121120718
Overigens een aanrader voor wie het onderwerp interessant vindt.. De studie 'Door bloed gezuiverd' Je wordt er alleen niet vrolijk van als je het leest..

Door bloed gezuiverd
  donderdag 3 januari 2013 @ 18:27:16 #277
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121120741
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:13 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet... Ik zeg ook niet dat eerwraak onder islamieten niet bestaat.
Dit is er een waarbij ik hard roep, JA, dit is eerwraak: http://www.novatv.nl/page/detail/nieuws/5288

Wat ik bedoel is, in andere landen wordt het ook gepleegd. Door niet moslims. Wat maakt het dan volgens jullie toch echt islamitisch?
Simpel. Veel mensen worden geindoctrineerd door de media en hangen het onder de kapstok van de islam. Blijf dat herhalen en mensen gaan dat geloven en wijken niet meer af van dat standpunt. Het is meer een probleem van vrouwenonderdrukking en je zus/vrouw niet wat vrijheid geven in haar leven, dat dit soort dingen plaatsvinden. Laten we niet vergeten dat familiedrama's ook veel plaatsvinden in Nederland. Dat lijken sommige mensen te willen ontkrachten in dit forum. Niettemin doet dat niks af aan de ernst van deze moord.

Mensen die vrouwen als minderwaardig zien of haar een hoer noemen als ze ook maar vriendschappelijk met een gozer omgaat. Daar ligt het probleem van dit alles. Je hoeft geen critici of psycholoog te zijn om al een voorzichtige conclusie te kunnen trekken waar het probleem ligt. Hopelijk worden de schuldigen uit de maatschappij gehaald voor een zeer lange tijd. Een meisje van 16 jaar lentes vermoorden alsof het een pop is. Bijna geen enkele situatie geeft het je recht om iemand lichamelijk te verminken, laat staan doden.

Tevens onbegrijpelijk dat de politie niet ingrijpt als er al veel geluiden waren dat er problemen zijn. Mijn inziens kon die meid het beste worden begeleid naar zelfstandig wonen als ze daar voor openstond. Helaas wordt dat je in deze maatschappij ook moeilijk gemaakt met de hoge huurkosten en zonder financiële steun van je ouders ben je helemaal nergens als jongere. Dan had ze misschien nog haar eigen weg kunnen zoeken. Als 16-jarige kon ze al op kamers, imo, het is makkelijk praten.
pi_121120849
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Simpel. Veel mensen worden geindoctrineerd door de media en hangen het onder de kapstok van de islam. Blijf dat herhalen en mensen gaan dat geloven en wijken niet meer af van dat standpunt. Het is meer een probleem van vrouwenonderdrukking en je zus/vrouw niet wat vrijheid geven in haar leven, dat dit soort dingen plaatsvinden.

Ja en het niet-geven van enige vrijheid aan je zus of vrouw is iets dat bij de islamitische cultuur hoort.. heeft niks te maken met indoctrinatie door de media.
pi_121120878
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:23 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Oke maar waarom komt het niet voor bij Chinezen van het platteland die naar Nederland komen? Of bij de Polen hier?
Dat hele zedelijke aspect heeft wel degelijk een religieuze oorsprong lijkt mij toch?
Snap ook echt niet dat iemand van de tweede generatie dit pleegt op iemand van de derde generatie dan kun je zien hoe fucked up integratie hier decennia lang verlopen is.
Ik kan je hier geen antwoord op geven, ik spreek vanuit mijn eigen referentiekader, islamitische opvoeding, sociale druk etc. Ik ken het allemaal. Maar mijn moeder zou mij nooit, nooooiiiit iets aandoen, omdat ik met een Nederlander zou gaan.
Ik ken het begrip eerwraak, het komt in Turkije ook voor. Bij achterlijke idioten, die nog ver terug in de tijd leven. Zodoende, wederom, ik zie het als iets cultureels.. Niet als iets islamitisch.
Volgens die wiki link staat eerwraak zelfs in de bijbel genoemd.
pi_121120943
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:27 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Simpel. Veel mensen worden geindoctrineerd door de media en hangen het onder de kapstok van de islam. Blijf dat herhalen en mensen gaan dat geloven en wijken niet meer af van dat standpunt. Het is meer een probleem van vrouwenonderdrukking en je zus/vrouw niet wat vrijheid geven in haar leven, dat dit soort dingen plaatsvinden. Laten we niet vergeten dat familiedrama's ook veel plaatsvinden in Nederland. Dat lijken sommige mensen te willen ontkrachten in dit forum. Niettemin doet dat niks af aan de ernst van deze moord.

Mensen die vrouwen als minderwaardig zien of haar een hoer noemen als ze ook maar vriendschappelijk met een gozer omgaat. Daar ligt het probleem van dit alles. Je hoeft geen critici of psycholoog te zijn om al een voorzichtige conclusie te kunnen trekken waar het probleem ligt. Hopelijk worden de schuldigen uit de maatschappij gehaald voor een zeer lange tijd. Een meisje van 16 jaar lentes vermoorden alsof het een pop is. Bijna geen enkele situatie geeft het je recht om iemand lichamelijk te verminken, laat staan doden.

Tevens onbegrijpelijk dat de politie niet ingrijpt als er al veel geluiden waren dat er problemen zijn. Mijn inziens kon die meid het beste worden begeleid naar zelfstandig wonen als ze daar voor openstond. Helaas wordt dat je in deze maatschappij ook moeilijk gemaakt met de hoge huurkosten en zonder financiële steun van je ouders ben je helemaal nergens als jongere. Dan had ze misschien nog haar eigen weg kunnen zoeken. Als 16-jarige kon ze al op kamers, imo, het is makkelijk praten.
Eindelijk, iemand die snapt wat ik bedoel. Niets meer aan toe te voegen.
pi_121120969
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik kan je hier geen antwoord op geven, ik spreek vanuit mijn eigen referentiekader, islamitische opvoeding, sociale druk etc. Ik ken het allemaal. Maar mijn moeder zou mij nooit, nooooiiiit iets aandoen, omdat ik met een Nederlander zou gaan.
Ik ken het begrip eerwraak, het komt in Turkije ook voor. Bij achterlijke idioten, die nog ver terug in de tijd leven. Zodoende, wederom, ik zie het als iets cultureels.. Niet als iets islamitisch.
In Turkije komt het dan ook voor in de meest achtergestelde gebieden.
pi_121120986
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja en het niet-geven van enige vrijheid aan je zus of vrouw is iets dat bij de islamitische cultuur hoort.. heeft niks te maken met indoctrinatie door de media.
Ben je wel eens in India geweest?
pi_121120995
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:31 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen, maar christenen zijn met hun tijd meegegaan. Kan je van veel moslims niet zeggen helaas.. Bij christenen komt eerwraak nooit voor. In de tijd van de bijbel misschien, maar dat is meer dan 2000 jaar geleden..
pi_121121031
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat kan wel kloppen, maar christenen zijn met hun tijd meegegaan. Kan je van veel moslims niet zeggen helaas.. Bij christenen komt eerwraak nooit voor. In de tijd van de bijbel misschien, maar dat is meer dan 2000 jaar geleden..
Ik denk dat het nog wel voorkomt. Maar dan scharen we het onder: ontoerekeningsvatbaar, psychose etc.
pi_121121035
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:23 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Oke maar waarom komt het niet voor bij Chinezen van het platteland die naar Nederland komen? Of bij de Polen hier?
Dat hele zedelijke aspect heeft wel degelijk een religieuze oorsprong lijkt mij toch?
Snap ook echt niet dat iemand van de tweede generatie dit pleegt op iemand van de derde generatie dan kun je zien hoe fucked up integratie hier decennia lang verlopen is.
Je bent er wel stellig van overtuigd dat het een gevalletje eerwraak is, hè.
pi_121121038
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Walgelijk inderdaad hoe ze in bepaalde gebieden daar met vrouwen en meisjes omgaan ja.
pi_121121070
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Gelukkig niet, lijkt me een vies land :{

Maar ik snap je punt wel.. Ik zou dan tot de conclusie komen dat eerwraak niet iets is dat typerend is voor de islam, maar dat voorkomt in alle culturen waarin 'eer' 'vrouwenonderdrukking' en dat soort zaken van toepassing zijn.
pi_121121086
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Nooit?

Er zijn ook christen die in achtergestelde gebieden wonen hoor, bv in zuid-amerika.
pi_121121103
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:35 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Walgelijk inderdaad hoe ze in bepaalde gebieden daar met vrouwen en meisjes omgaan ja.
Ik mocht een keer mee, toen ik jaaaaareeen geleden een blije tiener was. Mee met enkele Indiers naar Leeuwarden ofzo, voor een vergadering.

Mijn hemel. Ik ben nog nooit zo lang genegeerd door mannen. Alsof ik niet bestond. En als ze me al aanspraken, was het, he, jij daar, ik wil koffie.
Zouden ze dan toch Islamitisch zijn?
pi_121121170
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:37 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Ik mocht een keer mee, toen ik jaaaaareeen geleden een blije tiener was. Mee met enkele Indiers naar Leeuwarden ofzo, voor een vergadering.

Mijn hemel. Ik ben nog nooit zo lang genegeerd door mannen. Alsof ik niet bestond. En als ze me al aanspraken, was het, he, jij daar, ik wil koffie.
Zouden ze dan toch Islamitisch zijn?
Wees blij dat het geen Moslims waren dan zat je hier nu misschien niet meer.
pi_121121188
quote:
Ze willen van de bewindslieden een overzicht van de gevallen van eerwraak in de afgelopen 10 jaar en welke nationaliteit de daders hadden. Volgens de PVV is er een verband tussen eerwraak en massa-immigratie uit islamitische landen.
Ben benieuwd naar dat lijstje :9
  donderdag 3 januari 2013 @ 18:40:16 #292
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_121121227
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:30 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Niemand ontkent dat er problemen zijn, maar eerwraak linken aan de islam is te vergezocht. Marokkanen en Turken vermoorden zelden een familielid. Is dat dan gelijk een probleem dat onder die bevolkingsgroep voorkomt en de islam. Dat is te makkelijk. Het probleem is dat mensen het makkelijk behapbaar willen houden en dus alles onder de islam schuiven. Onderscheid en relativeren vraagt veel capaciteit van mensen. Nergens word je opgedragen om het leven van je zus/vrouw te nemen als de ''''familie in haar eer :')''' wordt aangetast. Je kunt dat pas stellen als je de koran van binnen en buiten kent. Niet op grond van wat de media naar buiten brengt.

Dat het een probleem is dat veel voorkomt in bepaalde landen van het Midden-Oosten en ook onder andere bevolkingsgroepen is zeker waar. India is ook een bron van vrouwenmoorden, maar zelfs in Nederland moorden mensen hun gezinnen uit omdat ze financieel het hoofd niet boven water kunnen houden. Dit ga je nooit oplossen, behalve als je de onschuldigen ook keihard wil raken en hele gezinnen wilt ontwrichten. Wil je zo ten strijde trekken, dan kun je het probleem misschien in de kiem smoren. Anders: no chance. Veel mensen zijn verrot.

Niettemin is de moord van deze jongedame erg. Je moet al behoorlijk ver heen zijn als je in staat bent iemand van het leven te beroven.
pi_121121251
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Gelukkig niet, lijkt me een vies land :{

Maar ik snap je punt wel.. Ik zou dan tot de conclusie komen dat eerwraak niet iets is dat typerend is voor de islam, maar dat voorkomt in alle culturen waarin 'eer' 'vrouwenonderdrukking' en dat soort zaken van toepassing zijn.
Zo zou ik het benoemen, ja. Die mensen, uit die landen, hebben moeite zich hier aan te passen. Doe daar enorme sociale druk bij en ding ding ding, we have a killer.

quote:
9s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:38 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Wees blij dat het geen Moslims waren dan zat je hier nu misschien niet meer.
Vind je dit een onderwerp om grappen over te maken? Ik niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:39 schreef Aldo-MC het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar dat lijstje :9
Ik wacht nog op jouw eerder genoemde cijfers mbt eerwraak.
pi_121121294
En de PVV begint weer meteen over het over de grens trappen van moslims ipv dat ze ook maar een woord spreken over hoe erg het voor dat meisje is.
pi_121121341
quote:
13s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
En de PVV begint weer meteen over het over de grens trappen van moslims ipv dat ze ook maar een woord spreken over hoe erg het voor dat meisje is.
Dat vond ik inderdaad ook heel erg.. Maarrrrr, de anti Europa houding van de PVV, heeft ze geen enorme zege gebracht, he? Dus wat doe je dan? Je tactiek weer wijzigen naar datgene waarmee je punten scoorde :) Well done PVV.
pi_121121349
quote:
Het zal ook wel beter zijn als bepaalde types gewoon weggaan. :P
pi_121121505
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:43 schreef Ziba het volgende:

[..]

Het zal ook wel beter zijn als bepaalde types gewoon weggaan. :P
Naar land van herkomst, ongestraft?
pi_121121581
quote:
Als ik eerlijk ben heb ik liever zo'n daadkrachtige reactie dan de hele politiek die steen en been jankt over een overleden grensrechter en vervolgens 2 dagen later massaal weer over gaat tot de orde van de dag.
pi_121121590
Ik maak van de gelegenheid maar gebruik om mijn wens te uiten dat Marokkanen en Turken van de 3e generatie (en straks de 4e) iets ruimdenkender worden en meer assimileren met de autochtone Nederlanders. Dan zullen dit soort trieste gevallen (wat geen eerwraak is) niet meer hoeven gebeuren.
pi_121121610
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:47 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Naar land van herkomst, ongestraft?
Naar land van herkomst met straf. Sommige mensen kunnen hier gewoon niet leven en dat weten ze zelf ook wel ben ik van mening. Maargoed, dan doel ik niet op de jongeren die relschoppen en hier zijn geboren want dat zijn in feite Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')