http://www.arbeidsrechter(...)ig-salaris-overmakenquote:...[in dit soort gevallen] kan de medewerker vaak een voorschot krijgen op grond van de werkloosheidswet, dat vraagt hij aan bij de uitvoeringsinstelling (3.7.). De uitvoeringsinstelling beslist in beginsel binnen vier weken en verrekent het voorschot met het later toekennen van een uitkering. Er wordt getracht het voorschot wat betreft hoogte aan te laten sluiten met het recht op een WW-uitkering. Krijgt de medewerker uiteindelijk het salaris wel uitbetaald, dan wordt het voorschot teruggevorderd...
Beslag laten leggen op geld+bezittingen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:32 schreef foktop het volgende:
Het betreft een klein uitzendbureau waarvan de (opgesloten) werkgever enige is met bevoegdheid. De bankrekening van het uitzendbureau is bevroren.
Zoals het klinkt was een niet al te jofel uitzendbureau dan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:32 schreef foktop het volgende:
Het betreft een klein uitzendbureau waarvan de (opgesloten) werkgever enige is met bevoegdheid. De bankrekening van het uitzendbureau is bevroren.
Is al gebeurd denk ik? Door de staat?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:33 schreef Innisdemon het volgende:
[..]
Beslag laten leggen op geld+bezittingen.
Lastig! Kom je snel in de problemen als je niet snel geld krijgt?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:36 schreef foktop het volgende:
Klopt, alleen het UWV houd de boot voorlopig af als het gaat om een uitkering wegens betalingsonmacht.
Dit soort zaken zullen wel via de rechter gaan ja. Kan je er het fijne niet van vertellen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:42 schreef foktop het volgende:
De problemen door het uitblijven van loonbetaling zijn zeker te merken. De feestdagen zonder geld en het einde van de maand is ook net geweest. Helemaal blut inmiddels. Ik heb mijn werkzaamheden gestaakt en ga in ieder geval een ww uitkering aanvragen.
Ik zou daar wel voorzichtig mee zijn, het kan zijn dat het UWV jou straks als verwijtbaar werkloos ziet.quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:42 schreef foktop het volgende:
De problemen door het uitblijven van loonbetaling zijn zeker te merken. De feestdagen zonder geld en het einde van de maand is ook net geweest. Helemaal blut inmiddels. Ik heb mijn werkzaamheden gestaakt en ga in ieder geval een ww uitkering aanvragen.
Niet meer werken is risicovol, dan kan je later duur komen te staan (werkloos door eigen schuld...)quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:42 schreef foktop het volgende:
Dat lijkt mij volkomen onzin.quote:Niet meer werken is risicovol, dan kan je later duur komen te staan (werkloos door eigen schuld...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |