Heuj, dat was niet de afspraak. Zo komt dat bedrag dat begroot is nooit binnen!quote:Op maandag 21 januari 2013 00:42 schreef MaGNeT het volgende:
Kan sowieso maar in 1 auto tegelijk rijden.
Als ik volle belasting moet betalen, gaat de 740 weg. Levert overheid niets extra op.
Dat komt ook niet binnen, zodra alle ontslagen in deze branche erdoor zijn, het verlies aan omzet.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:16 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Heuj, dat was niet de afspraak. Zo komt dat bedrag dat begroot is nooit binnen!
Het valt me op dat je je in dit topic ineens wel heel Groen Links opstelt. Ben ik niet van je gewendquote:Op maandag 21 januari 2013 00:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bron? De rapporten waaruit blijkt dat oude auto's tot honderd keer zoveel uitstoten per km (en dan heb ik het niet over CO2, dat blaas ik ook uit, maar over schadelijke deeltjes en gassen) kloppen voor zover mij bekend.
Bron is het rapport van de fehac: http://fehac.communicatio(...)ctie_pbl_rapport.pdfquote:Op maandag 21 januari 2013 00:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Bron? De rapporten waaruit blijkt dat oude auto's tot honderd keer zoveel uitstoten per km (en dan heb ik het niet over CO2, dat blaas ik ook uit, maar over schadelijke deeltjes en gassen) kloppen voor zover mij bekend.
Niks "Groen Links" aan! Het zijn simpelweg feiten. En dit keer gaat het om uitstoot die wel schadelijk is (i.t.t. CO2, waarbij het mondiaal gezien werkelijk niets uitmaakt wat we in Nederland doen).quote:Op maandag 21 januari 2013 08:33 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het valt me op dat je je in dit topic ineens wel heel Groen Links opstelt. Ben ik niet van je gewend
Als zelfs de belangenclub het ermee eens is... Maar hey, de politiek is het opeens vergeten. Tot de volgende betalingsronde...quote:Op maandag 21 januari 2013 09:02 schreef virl3 het volgende:
[..]
Bron is het rapport van de fehac: http://fehac.communicatio(...)ctie_pbl_rapport.pdf
Je heb idd 100 procent gelijk wat betreft de schadelijke deeltjes per individuele auto ..
die ruik je heel wat minder.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:09 schreef T42 het volgende:
[..]
ik rij altijd achter jonge stink diesels.....
Terwijl zoiets minder dan ¤200,- per jaar zou doen.quote:Op maandag 21 januari 2013 08:56 schreef T42 het volgende:
Zie nu al kever projecten weg gaan voor onder 500 euro...
de OVERHEID.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:19 schreef Bart-Willem het volgende:
Jep, da's het kromme van Nederland: de oldtimerstatus wordt bepaald door wel/niet belastingvrij.
Zo had ik ooit een mooie Volvo 240 GLT (die voor een 240 best zeldzaam is) te koop, met de "exclusieve" Turbo-velgen (doen los al 4-500 Euro), luxe Pullman-interieur in goede staat (los al 350 Euro), die iets sterkere motor, extra klokjes etc etc. Het probleem was dat 'ie uit 1989 kwam, en dan op een liefhebbersforum te koop zetten resulteerde in reacties als: "te jong", "te duur in belasting" en "jammer dat 'ie niet belastingvrij is". De waarde van dat ding ligt dan rond de 1000-1250 Euro.Was 'ie 5 jaar ouder geweest, dan kon hij op dat moment 5000 Euro opbrengen.
![]()
Maar ja: Nederlanders zijn altijd goed in gebakken lucht toevoegen.
Als ik het goed begrijp heb je dus geen moeite meer met de vrijstelling van de MRB zodra klassiekers omgebouwd zijn met een retrofit katalysator of roetfilter.quote:Op maandag 21 januari 2013 09:29 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Niks "Groen Links" aan! Het zijn simpelweg feiten. En dit keer gaat het om uitstoot die wel schadelijk is (i.t.t. CO2, waarbij het mondiaal gezien werkelijk niets uitmaakt wat we in Nederland doen).
Daarbij was het milieu-argument van de politiek afkomstig! Mijn hele punt is dat ze dat opeens vergeten bij de gedachte elders geld binnen te harken. Schijnheilig heet zoiets...
het worden er steeds meer omdat import. en ik zie eigenlijk niet echt een goede reden waarom iemand die dagelijks zijn mercedes 190 d gebruikt GEEN wegenbelasting moet betalen en iemand die dagelijks een toyota aygo rijdt wel.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp heb je dus geen moeite meer met de vrijstelling van de MRB zodra klassiekers omgebouwd zijn met een retrofit katalysator of roetfilter.
Zou sowieso goed voor de branche zijn, kunnen al die bedrijven de geleden schade weer terughalen door het inbouwen van deze aftermarket onderdelen.
Overigens waren deze "vieze" auto's tot eind jaren '80 het gehele personenwagenpark in Nederland.
Nu is dat nog slechts 3% die het totaal 1 tot 1,5% van alle in personenwagens afgelegde kilometers vertegenwoordigt, ofwel zo'n 1 tot 1,5 miljard kilometers per jaar.
Dit op een totaal van 113 miljard kilometer van alle personenauto's bij elkaar.
ja met dat argument zou je de hele wegenbelasting af moeten schaffen (wat ik overigens een puik plan zou vinden ware het niet dat ze het dan wel weer ergens anders vandaan jattenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:27 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Omdat de persoon in de 190D meer accijns betaalt.
Dat punt bestrijd ik totaal niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het worden er steeds meer omdat import. en ik zie eigenlijk niet echt een goede reden waarom iemand die dagelijks zijn mercedes 190 d gebruikt GEEN wegenbelasting moet betalen en iemand die dagelijks een toyota aygo rijdt wel.
Je hebt gelijk, het is goedkoper, echter niet gratis.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:53 schreef powerflux het volgende:
schorsen is voor oldtimers gratis toch? alleen opnieuw schorsen binnen hetzelfde jaar kost iets.
die aygo is ook nog belasting vrij...quote:Op maandag 21 januari 2013 19:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
het worden er steeds meer omdat import. en ik zie eigenlijk niet echt een goede reden waarom iemand die dagelijks zijn mercedes 190 d gebruikt GEEN wegenbelasting moet betalen en iemand die dagelijks een toyota aygo rijdt wel.
als dit door gaat schors ik de meeste van mijn auto's niet maar flikker ik het kenteken eraf.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:47 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat punt bestrijd ik totaal niet.
Ik zou echter wel graag een goede regeling willen behouden voor mensen die hooguit zo'n 50-60 dagen per jaar met die auto naar een APK, garage, vereniging, meeting gaan of hooguit naar buiten komen als de zon schijnt of op bevrijdingsdag in een optocht (denk aan "Keep them rolling").
Er zijn genoeg verzamelaars die 5 of meer klassiekers hebben en deze in tip-top conditie houden en hooguit met 1 of 2 exemplaren de weg op gaan zodra het mooi weer is.
Na heel veel nadenken kom ik tot het volgende, het schorsen!
Hoe zit dat nu?
- kost 73 Euro voor iets dat je zelf online kan doen
- heb je de auto toch 1 keer nodig in dat kwartaal, betaal je alsnog het hele kwartaal MRB
- je moet het ieder jaar verlengen, vergeet je het dan ben je de lul.
- wil je een 2e keer schorsen binnen een jaar, kost het je 120 Euro...
Dit.quote:Op maandag 21 januari 2013 21:38 schreef T42 het volgende:
[..]
als dit door gaat schors ik de meeste van mijn auto's niet maar flikker ik het kenteken eraf.
want:
gratis
geen boete na vergeten te verlengen dus meerdere jaren
je kunt dag kenteken aanvragen en dagje rijden of op garage platen
scheel veel geld als je 18 auto's hebt...
kenteken zit er zo weer op na herkeuring
heb al paar auto's zonder kenteken omdat die toch niet rijden de eerste jaren. (of misschien nooit meer)quote:Op maandag 21 januari 2013 21:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dit.
De Golf gaat direct van kenteken af, hij rijdt nagenoeg niet op de openbare weg.
nope heb een kever bodem en rdw kan kenteken niet terug vindenquote:Op maandag 21 januari 2013 21:41 schreef daNpy het volgende:
Als een chassisnr eenmaal in NL is geweest krijg je altijd hetzelfde kenteken terug
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |