abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121034874
Originele draadje hier te lezen:
R&P / Mijn vrouw verliefd op een ander en mentaal/fysiek kil voor me

quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 11:54 schreef Mishu het volgende:
Sorry hoor maar zij heeft iemand dierbaar verloren door jou?! Snapt ze niet dat jij alle recht had om boos te zijn en monogamie te eisen, juist als duidelijk wordt dat ze toch echt wel gevoelens voor hem had?

Wat is dit voor omgekeerde wereld? Denkt ze niet meer aan de kinderen ofzo? She needs to man up en verantwoordelijkheid nemen voor dr
acties. Geeft ze überhaupt wel om die kinderen verdomme?
Nouja, om de de kinderen geeft ze meer dan om zichzelf. Maar ik vraag me ook af hoe ze dingen voor zichzelf verantwoord heeft in haar gedachten. Ik vraag me ook af of ze wel overziet wat ze doet met de kinderen bij het niet onderhouden van een relatie en dus aansturen op kinderen met gescheiden ouders. Ik denk dat ze op een of andere manier denkt dat als ze zelf maar genoeg van ze houdt dat het dan jammer is maar niet anders is?? (ik snap het niet, net zo goed als ze zegt dat ze de afgelopen twee jaar wel in de relatie heeft geinvesteerd (wanneer ik haar verwijt alleen werk werk werk.. kids.. werk werk werk.. kids.. etc).... zij ziet dan natje droogje, eten koken en niet irriteren als investeren.... terwijl ik al vaak heb aangegeven.. wanneer gaan we samen weer eens wat doen zonder de kinderen, avondje weg of weekendje uit... doet haar zus ook maar mocht ik nooit zeggen dan... (ik ben mijn zus niet etc etc (haar zus is egoistischer maar daardoor wel meer met zichzelf in balans)).. Erg gevoelig wanneer ik dat weer eens noemde.

@simmu: natuurlijk heeft ze zichzelf opgebrand.. (dat heb ik aantal jaar terug ook gedaan, toen had zijn het ook al druk met haar opleiding,. ik fulltime werk, 's avonds beurs , wel nog sporten.. lieve herdershond (kost ook veel tijd)..) dus dat ken ik wel en zelf ook tijd op randje gezeten. geef haar ook al lange tijd aan dat het te druk is, ze komt niet aan zichzelf toe...
Maar als ze ziek is.. werkt ze liever door en dan in het weekend gaar, wanneer ze even tijd heeft kan ze bijna niet stilzitten.. wil ze of weer teveel activiteiten met de kinderen doen (uit schuldgevoel)... of vind ze dat ze weer op haar manier moet stofzuigen of whatever... (en als ik het doe is het niet goed)... dus ja.... dat loslaten gaat haar niet goed af.

In afgelopen tijd heeft ze wel steeds redenen gehad waarom ze het extra druk had... als ik dat aangaf was het altijd.. ik ben ermee bezig, geef me tijd en ruimte..ik ben er mee aan de gang.. Met als eindresultaat dat ik 4-6 mnd later weer dezelfde belofte kreeg.

In die periode is bij mij natuurlijk ook eea aan frustratie gegroeid (kan alleen haar agenda aanvullen/opvullen.. eigen werk inkorten om kinderen weg te brengen etc.. op zich niet erg, maar wanneer daar dan niets tegenoverstaat anders dan in het weekend leuke dingen met de kids... dan is dat wanneer je zelf rustiger bent door wat meer vrije tijd wel erg lang om lijdzaam te ondergaan... vaak ook.. ik ga dit... ipv.. wat gaan we doen.. en door de weeks of vroeg naar bed of na eten inloggen voor werk)
Is ze daardoor zelf ook opgebrand: natuurlijk wel.

En ja.. ondanks dat alles wil ik graag dat dingen beter gaan, zowel voor de kinderen (nr1) alsook dat ik haar oude zelf nog steeds enorm waardeer en dat zit er wel nog ergens.
Maargoed......... bult oude shit is er zeker.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:26:19 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121035274
Heb je haar wel eens op de man af gevraagd of ze nog wel van je houdt, zoals je van een geliefde 'dient' te houden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:27:12 #3
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_121035297
Een serieuze vraag, is je vrouw lekker/aantrekkelijk?
Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:04:34 #4
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121036267
Ik denk niet dat dit nog goed komt, ook al zou ze kappen met die kerel uit de USA is de 'schwung' uit jullie relatie verdwenen zeker voor haar. Waarom zou je zo nog bijelkaar willen blijven voor de kinderen? Ik zou gaan scheiden.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:05:46 #5
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121036296
Heb je haar ooit gevraagd of zij heeft nagedacht over hoe het voor de kinderen is dat mama vreemgaat met een andere man? Wat dat voor hun zelfbeeld en emotionele ontwikkeling doet?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:06:51 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121036326
Je ziet het wel voor je dat TS dat zo gaat vertellen aan die kinderen?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:08:13 #7
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121036363
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:06 schreef Copycat het volgende:
Je ziet het wel voor je dat TS dat zo gaat vertellen aan die kinderen?
Die komen er toch wel achter, als ze gaan vragen naar hoe de breuk uiteindelijk definitief werd. Nu niet, dan later wel via tante's, oom's etc.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:09:44 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121036402
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:08 schreef Mishu het volgende:

Die komen er toch wel achter, als ze gaan vragen naar hoe de breuk uiteindelijk definitief werd. Nu niet, dan later wel via tante's, oom's etc.
Volgens mij is er niemand vreemdgegaan? Maar het lijkt me sowieso niet iets om als chantagemiddel te gebruiken.
pi_121036605
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:05 schreef Mishu het volgende:
Heb je haar ooit gevraagd of zij heeft nagedacht over hoe het voor de kinderen is dat mama vreemgaat met een andere man? Wat dat voor hun zelfbeeld en emotionele ontwikkeling doet?
Nee, lijkt me ook niet goed om dat te doen. Wat niet wil zeggen dat ik het niet ooit in een verre toekomst in boosheid in haar gezicht kan gooien incl screencaps.
vooralsnog was het vooral emotioneel vreemdgaan, wat voor een vrouw nog erger is dan een slippertje.. (vooral wanneer thuis word afgeschreven en genegeerd (alleen moeite om irritatie te vermijden))

@copycat: we zijn nu 10 jaar samen en op dit moment verwacht ik niet dat ze zegt.. ik houd van je...
Lijkt me uit alle antwoorden een open deur nietwaar, veel oud zeer, opgebrand, zichzelf weinig gegund en niets voor zichzelf gedaan anders dan kids en moeite om zelf rustig op de bank te zitten.
Daar komt nu dus nog het gemis van de roze wolk bij, welke voor haar ongetwijfeld een functie heeft gehad. Dat ze nu om tijd en ruimte vraagt lijkt me ook duidelijk tegen die achtergrond.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:22:16 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121036745
Laat ik het dan anders stellen: verwacht je dat haar liefde voor jou ooit nog kan opbloeien? En zo nee, neem je dan genoegen met een verstandshuwelijk? En hoe lang 'gun' je jezelf tijd on hold?
pi_121037403
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 14:27 schreef Montelly het volgende:
Een serieuze vraag, is je vrouw lekker/aantrekkelijk?
Ja, ze is onzeker over kleine cupmaat.
Maar ze heeft mooi gezicht, mooie ogen, leuke uitstraling.
Ze is mooi slank en rank en mooie billen en mooie taille. Dus zeker sexy voor mij.
(heeft afgelopen twee jaar de frustratie van miniem contact eigenlijk meer nog gevoed daardoor)

Dus ja, ik vind haar nog aantrekkelijk en ik vind ook dat ze lekker is. Zelf is ze daar meer onzeker over. (van jongs af aan is ze al onzeker in aanleg, ondanks alles wat ze wel bereikt heeft, kan en is)

[ Bericht 7% gewijzigd door Droefheid op 01-01-2013 15:57:41 ]
pi_121037531
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:22 schreef Copycat het volgende:
Laat ik het dan anders stellen: verwacht je dat haar liefde voor jou ooit nog kan opbloeien? En zo nee, neem je dan genoegen met een verstandshuwelijk? En hoe lang 'gun' je jezelf tijd on hold?
Lijkt mij dat binnen 6-12 mnd toch wel duidelijk moet zijn of je
a) diepste punt achter je kunt laten
b) in hoeverre je communicatie en relatie kunt verbeteren, zowel voor samenzijn maar ook voor wanneer dat niet lukt
c)daarna ieder een weloverwogen keuze kunt maken of dat dan genoeg is of niet

Probleem is dus dat ik wel degelijk nog wil kijken of er nog mogelijkheden zijn.
Het alternatief lonkt niet naar me, verwacht er geen beter mens van te worden en verwacht niet dat het de kinderen op deze jonge leeftijd goed zal doen.
Alleen is die mogelijkheid mij nog gegund... en hoe aan te pakken. Dat ze nu aangeeft wat ruimte te willen... kan en goed... maar alleen praten met een 3e is dan weer extreem.. denk en zelf praten en met een objectieve 3e.
Relatietherapeut zal er wel aan te pas moeten komen. Vraag me wel of hoe oprecht ze daarin is/zal zijn.... of dat ze het ziet als afstrepen om schuldgevoel af te kopen naar zichzelf (..heb toch alles eraan gedaan...).
Dus ik wil aan dat halfdode paard trekken ja :p
pi_121037548
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Droefheid op 01-01-2013 15:56:36 ]
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:02:01 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121037698
Ze staat in principe niet onwelwillend tegenover een relatietherapeut? Dat geeft hoop, hoop ik ;) .

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en wijsheid. Dat 2013 in alle opzichten een beter jaar voor jullie mag worden!
pi_121039239
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:02 schreef Copycat het volgende:

Ik wens jullie in ieder geval heel veel succes en wijsheid. Dat 2013 in alle opzichten een beter jaar voor jullie mag worden!
pi_121076647
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:55 schreef Droefheid het volgende:

[..]

Lijkt mij dat binnen 6-12 mnd toch wel duidelijk moet zijn of je
a) diepste punt achter je kunt laten
b) in hoeverre je communicatie en relatie kunt verbeteren, zowel voor samenzijn maar ook voor wanneer dat niet lukt
c)daarna ieder een weloverwogen keuze kunt maken of dat dan genoeg is of niet

Probleem is dus dat ik wel degelijk nog wil kijken of er nog mogelijkheden zijn.
Het alternatief lonkt niet naar me, verwacht er geen beter mens van te worden en verwacht niet dat het de kinderen op deze jonge leeftijd goed zal doen.
Alleen is die mogelijkheid mij nog gegund... en hoe aan te pakken. Dat ze nu aangeeft wat ruimte te willen... kan en goed... maar alleen praten met een 3e is dan weer extreem.. denk en zelf praten en met een objectieve 3e.
Relatietherapeut zal er wel aan te pas moeten komen. Vraag me wel of hoe oprecht ze daarin is/zal zijn.... of dat ze het ziet als afstrepen om schuldgevoel af te kopen naar zichzelf (..heb toch alles eraan gedaan...).
Dus ik wil aan dat halfdode paard trekken ja :p
Nog wat tips:

-neem zelf even vakantie. Je hebt al vrij gehad ivm Kerst enzo, maar plan even iets anders: mannenweekend, of eens weer terug naar jezelf en alleen of aansluitend op een groepsreis weekje naar Frankrijk/Canarische eiland (als je liever warm weer wil). Kortom, laat haar even met rust en zoek zelf wat afleiding. Ik denk dat ze dat zeer op prijs stelt in plaats van alleen maar op haar lip zitten.
-als je op vakantie gaat, laat dan een brief voor haar achter. Beschrijf hierin hoe jij de zaak ziet, en eventuele vragen aan haar: wil ze verder met jou, zoja in therapie of niet? Hoe ziet ze het met haar kinderen voor zich, wat denkt ze zelf dat de impact is? Geef haar wel voorwaarden, anders denkt ze dat zij zo over jouw heen kan lopen: niet een nieuwe lover regelen, ook energie in de relatie steken en gezamenlijk aan de kinderen denken. Kom hierop terug bij terugkeer van het weekend/vakantie.

Het kan zijn, dat als jij terug komt, haar besluit tot scheiding is gevallen; wat pijnlijk is, maar in ieder geval wel eerlijk.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 2 januari 2013 @ 18:38:49 #17
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_121079553
Zijn er nog updates?
pi_121127542
Neen, beiden van de week weer gewerkt. Is haar week niet lijkt het.... brrrrrrrrrrrrrrr...
Wel binnenkort naar de therapeut, maarja.. als je insteek niet is om eruit te komen...
maar we zullen zien.... Ik zie haar alleen maar afstandelijker doen.
Slaap zelf wel minder gestressed als ik eerlijk ben
pi_121128032
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:06 schreef Droefheid het volgende:
Neen, beiden van de week weer gewerkt. Is haar week niet lijkt het.... brrrrrrrrrrrrrrr...
Wel binnenkort naar de therapeut, maarja.. als je insteek niet is om eruit te komen...
Een therapeut zal ook haar objectiever naar dingen laten kijken en doen nadenken. Ze is er intelligent genoeg voor, alleen zitten haar gevoelens (voor die ander) haar nog dwars.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_121138176
Best wel veel herkenbaar in dit verhaal van je. Ook je keuzes die voor sommigen mensen vreemd lijken als je het niet goed uitlegt zoals je doet in dit topic.

Een relatietherapeut heeft mij (tot mijn eigen verbazing) goed gedaan. Maar het is zeker geen garantie voor een goede afloop. Alhoewel, of je huwelijk nou wel of niet gaat lukken, ik denk dat het sowieso wel goed komt met je gezin want jullie lijken me harstikke lieve mensen.
pi_121203932
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Een therapeut zal ook haar objectiever naar dingen laten kijken en doen nadenken. Ze is er intelligent genoeg voor, alleen zitten haar gevoelens (voor die ander) haar nog dwars.
@Isabeau en ook @ Mishu: De beloofde update:

De intake zit erop... wel fijn dat dat in de avonduren kon,.. anders kon er lang op gewacht worden. Kon een dag later al om 9 uur in de avond terecht
Riep bij mij meer emoties op dan ik me voorgenomen had ben er vandaag nog uitgeput door en vannacht ieder uur van de nacht meegemaakt.
Onze verwachtingen liggen uit elkaar, waar ik meer hoop en verwachting heb dan mijn vrouw.

En mijn vrouw geeft inderdaad aan wat ik in verleden al vermoed/gevreesd had. Verwijdering aan haar kant is al langer geleden begonnen (de opmerkingen die ik in het verleden om de 4-6mnd had gekregen... "geef me dan tijd.."... tja, lekker eerlijk richting zichzelf geweest weer...voed weer frustratie).
Verliefheid is er niet meer, kans dat het goed komt acht ze als zeer klein. Fors verliefd op de ander en voelt irritatie/spanning wanneer ze bij mij in de buurt is. Ze mist verdieping en contact, dat mis ik ook.

Ze wil wel vooral de communicatie verbeteren, ook voor de kinderen en mede door de kinderen wil ze nog niet meteen nee zeggen of woord scheiding uitspreken. (Hij moest haar wel drie keer dingen vragen voordat ze er zelf eerlijk over kon zijn... goed dat dat door een derde werd doorgevraagd). Geen einddoelen....
weet oprecht niet of ze nu wel nog een kleine kans ziet.. of dat ze alleen lucht wil klaren voordat ze stekker eruit trekt. Ik denk dat ze oprecht voor de kinderen nog niet een permanente keuze wil maken maar of ze daar onderbewust wel nog voor open staat weet ik niet.
Ik ben door de afgelopen maanden ook wat minder van vertrouwen in wat me verteld word.

Merk dat ik zelf vol verwijten zit (ook zelfverwijten trouwens over eigen gebrek aan tijdig inzicht) over hoe eerlijk ze in verleden is geweest, hoe eerlijk vlak voor onze verhuizing 18 maanden terug.... en dat ze zich meer drukmaakte over hoe gezin van de man in amerika zich rooide dan haar eigen kinderen. Dat kon ik niet met droge ogen vertellen.
Zelf te gesloten geweest en te vaak oud zeer bij nieuw zeer gestapeld wanneer we het er wel over hadden. Goed dat er een objectieve derde bij zit....lijkt wel dat hij het als een experiment ziet en ons ook geen grote kansen geeft, erkent wel rationele keuze bij ons beide om in ieder geval te kijken hoe communicatie beter kan en of er oud zeer verwerkt kjan worden.

Ben zelf rationeel, zij meer emotioneel. Maar grappig wel dat bij samenvatten ik rationeel en bondig was... en bij emoties uitgebreid en open... en zij juist bij de emotie onderwerpen kort en bondig.

Voor het eerst sinds twee weken (het bellen/mailen) wel weer akelig geslapen. Wel nodig om dingen aan te pakken, maar ik merk dat ik wel vol teleurstelling, frustratie en verdriet zit over twee/drie jaar wachten op bijdraaien terwijl zij haar stresswerk op orde probeerde te kijgen.

Nog geen gelukkig nieuwjaar, maar 2013 is wel intensief van start gegaan.
pi_121215584
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:06 schreef Droefheid het volgende:
Zoek een therapeut die jullie helpt eruit te komen. Als je er een neemt die gericht is op de korte termijn (zijn is unhappy, snelste manier om happy te worden is uit de relatie stappen), gaan jullie uit elkaar. Eentje die zich op de lange termijn richt, heeft als doel de boel te redden (op de lange termijn zijn jullie gelukkiger als jullie elkaar weer vinden en jullie huwelijk weer zo krijgen als het bedoeld is, zonder dat jullie deeltijd kinderen hebben en het huis in de verkoop moet).

Ik weet niet hoe nuttig het is om tijdens therapie oud zeer op te rakelen, op die manier komen alle negatieve herinneringen die jullie hebben boven, dat is niet bevorderlijk voor eventuele liefdevolle gevoelens tussen jullie. Probeer oude slechte gewoontes en ergernissen te verbeteren (niet te veel over praten) en haal liever herinneringen op die haar aan gelukkigere tijden laten denken.

Je vrouw de ruimte geven of zelf dingen ondernemen zonder je vrouw heeft alleen maar tot gevolg dat jullie verder uit elkaar groeien.

Van alle affaires, gaat 80% binnen 2 jaar na ontdekking vanzelf kapot. Van alle affaires die tot een huwelijk leiden, strandt 95% in een scheiding. Deze heftige verliefdheid op de andere man heeft een grote kans binnen 2 jaar als een nachtkaars uit te gaan. Als jij het kunt volhouden om tot die tijd de man te zijn die ze nodig heeft, komt ze misschien op tijd tot haar zinnen om wat van jullie huwelijk te maken.
pi_121218540
Ja fijn he? praten met een buitenstaander. Hoeveel ben je kwijt? Het lijken goedverdoemme wel advocaten! Lijkt me ook een heerlijke (bij)baan. Op fok stikt het trouwens van de amateur-relatietherapeuten realiseer ik me nu.

Bij mij bleek na 2 sessies dat 'zij' niet meer verder wilde. Daar heb ik me uiteindelijk bij neergelegd. En we hebben goede afspraken gemaakt en zo zijn we uit elkaar gegaan. (Om zich een paar maanden later te bedenken maar dat is weer een heel ander verhaal. Vrouwen...ze blijven ON-na-volg-baar)
pi_121245832
Droefheid,

Waar is het precies misgegaan. Wat is de oorzaak? Wat is jouw bijdrage geweest aan het verval van jullie relatie? Als je de exacte oorzaak weet, zal het je helpen een aanpak te ontwikkelen.
  zondag 6 januari 2013 @ 21:39:44 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_121246135
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:36 schreef polderturk het volgende:
Droefheid,

Waar is het precies misgegaan. Wat is de oorzaak? Wat is jouw bijdrage geweest aan het verval van jullie relatie? Als je de exacte oorzaak weet, zal het je helpen een aanpak te ontwikkelen.
Wat is dat nou weer voor gelul? Mocht ze geen gevoelens meer voor hem hebben, dan kan hij daar weinig aan veranderen.. Sterker nog: dan irriteert hij haar mateloos bij elke poging dichterbij te komen..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')