Ach ja, eerlijkheid en transparantie... dat zijn relatieve begrippen, want je kunt hoe dan ook niet in het hoofd van die ander kijken en zijn gedachten lezen. Het risico lijkt mij veel groter als je in andermans spullen gaat zitten poken. Dat is zwak gedrag, onzeker, en daar zou ik op afknappen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:05 schreef loveli het volgende:
Vertrouwen is het gevolg van eerlijkheid en transparantie. Waarom zou je een risico willen nemen als je het kunt vermijden? De alarmbellen gaan aan alle kanten af.
Je eigen relatie verwaarlozen en ondertussen wegkruipen achter dr computer, en voorbereiden op vreemdgaan.. Zo komt t op mij over.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:28 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ach ja, eerlijkheid en transparantie... dat zijn relatieve begrippen, want je kunt hoe dan ook niet in het hoofd van die ander kijken en zijn gedachten lezen. Het risico lijkt mij veel groter als je in andermans spullen gaat zitten poken. Dat is zwak gedrag, onzeker, en daar zou ik op afknappen.
Ik snap wel dat het zo op jou overkomt, maar de grote vraag is wat het je zou opleveren als je jouw vriendin zou dwingen aandacht te besteden aan jou en/of jullie relatie. Dat doen mensen alleen uit vrije wil, volgens mij. Zodra er dwang of straf (zoals dat telefoontje van TS) bij komt kijken, knappen de meeste mensen af. Denk ik. Maar misschien ben ik niet de meeste mensenquote:Op donderdag 17 januari 2013 13:33 schreef the85mc het volgende:
[..]
Je eigen relatie verwaarlozen en ondertussen wegkruipen achter dr computer, en voorbereiden op vreemdgaan.. Zo komt t op mij over.
Had TS moeten afwachten? Tuurlijk niet. Dit kon alleen maar fout gaan. En eigenlijk vind ik dit, alles plannen etc erom heen, nog erger dan een slippertje..
Als je iemand moet dwingen om met je om te gaan zit er al iets goed fout..quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:53 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik snap wel dat het zo op jou overkomt, maar de grote vraag is wat het je zou opleveren als je jouw vriendin zou dwingen aandacht te besteden aan jou en/of jullie relatie. Dat doen mensen alleen uit vrije wil, volgens mij. Zodra er dwang of straf (zoals dat telefoontje van TS) bij komt kijken, knappen de meeste mensen af. Denk ik. Maar misschien ben ik niet de meeste mensen
Nee, maar in principe weet ik niet of hij met een vrouw zit te mailen, want ik kijk nooit in zijn mailbox. Hij gaat wel vaak naar congressen/beurzen in het buitenland, en daar zijn ook wel eens vrouwen bij. Maar ja, ik ben er niet bij, hè?quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:13 schreef the85mc het volgende:
[..]
Als je iemand moet dwingen om met je om te gaan zit er al iets goed fout..
Stel dat jouw vriend iedere dag zit te mailen met een vrouw waarmee die binnenkort naar een congres gaat. En wat ze bespreken is niet werkgerelateerd maar prive. Dat zou jij ok vinden?
Ze is intens verliefd geworden op een ander inclussief bijbehorend contact. Feitelijk is er alleen nog niet geneukt maar voor de rest hadden ze een relatie. En dat is al oneindig meer dan TS ooit nog gaat krijgen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:25 schreef Nadine26 het volgende:
Ik denk dat dat haar probleem is, eerlijk gezegd: dat jij haar in een 'schuldige' positie hebt gemanoevreerd zonder dat er ook maar enig bewijs is voor haar schuld. (Los van die mailtjes en/of telefoontjes, maar daar moet je nou ook weer niet heel zwaar aan tillen, dat valt in de categorie 'aandacht').
Tuurlijk moet je elkaar vertrouwen, maar zij is/was aan het voorbereiden om vreemd te gaan. En als je dat zo ver te voren aan het plannen bent is misschien nog wel erger. Bovendien was ze verliefd op die ander geworden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:57 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Nee, maar in principe weet ik niet of hij met een vrouw zit te mailen, want ik kijk nooit in zijn mailbox. Hij gaat wel vaak naar congressen/beurzen in het buitenland, en daar zijn ook wel eens vrouwen bij. Maar ja, ik ben er niet bij, hè?Ik kan er dus weinig over zeggen, maar als ik achterdochtig zou zijn, zoals TS, zou ik sowieso geen straftelefoontjes gaan plegen, ik zou dan gewoon vragen: "Hoe zit dat precies?"
Dit.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:58 schreef Cracka-ass het volgende:
Waarom zijn jullie uberhaupt nog samen? Jij bent overduidelijk aan een dood paard aan het trekken en zij durft het niet aan om er de bijl in te zetten.
Dit wil alsnog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zou gaan gebeuren!quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:03 schreef the85mc het volgende:
[..]
Tuurlijk moet je elkaar vertrouwen, maar zij is/was aan het voorbereiden om vreemd te gaan. En als je dat zo ver te voren aan het plannen bent is misschien nog wel erger. Bovendien was ze verliefd op die ander geworden.
En ts heeft veel te lang over zich heen laten lopen om de lieve vrede maar te bewaren..
Dit is precies wat ik bedoel: je kunt niet weten wat een ander denkt. En je moet een ander nooit onderschatten. Blijkbaar was jij - Lovechild - slim en nuchter genoeg om diep in je hart te weten wat je echt wilde. Dáár gaat het om. Maar buitenstaanders zouden dat nooit hebben geloofd, zeg je zelf, en dus moeten buitenstaanders zich er niet mee bemoeienquote:Op donderdag 17 januari 2013 19:30 schreef Lovechild het volgende:
Dit wil alsnog niet zeggen dat het ook daadwerkelijk zou gaan gebeuren!Ik heb ook weleens bepaald contact gehad waarin werd gezegd dat we elkaar zouden gaan zien. Diep in mijn hart wist ik dat het nooit zou gaan gebeuren, voor een lezende buitenstaander zou het er zo beslist niet uit hebben gezien.Het grote verschil was wel dat mijn man weet had van ons contact en ook wel dat ik verliefd was. En of het nou verliefd was op die ander of op hetgeen we samen gecreeerd hadden, is me eigenlijk niet eens duidelijk.
De 'buitenstaander' die toevallig je man is? Als je relatie niet lekker loopt moet je meer tijd en energie erin steken. Contact zoeken buiten de deur gaat je relatieprobleem echt niet oplossen, het maakt het alleen maar erger.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:38 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Dit is precies wat ik bedoel: je kunt niet weten wat een ander denkt. En je moet een ander nooit onderschatten. Blijkbaar was jij - Lovechild - slim en nuchter genoeg om diep in je hart te weten wat je echt wilde. Dáár gaat het om. Maar buitenstaanders zouden dat nooit hebben geloofd, zeg je zelf, en dus moeten buitenstaanders zich er niet mee bemoeien
Dat zij dat verwijt maakt klopt en was ook een van de overwegingen voor het wel/niet doen in het eerste draadje. Die fallout was te verwachten , daarom was het ook ontzettend lastige keuze.quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:25 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Droefheid, ik zou daar heel rustig de tijd voor gaan nemen, ik bedoel: voor dat 'repareren', want ik denk dat je vrouw jou op dit moment wel kan schieten. En dan gaat het er niet om of ze daar gelijk in heeft (waarschijnlijk niet), het gaat erom dat jij in haar privéspullen hebt gegraven, en dat je vervolgens naar Amerika hebt gebeld. Dat is misschien wel een slimme zet geweest, vanuit jouw positie gezien, maar ik denk dat je vrouw dat heel anders ziet. Ze was misschien wat 'verdacht' bezig, maar bewijzen heb je niet, en die gaan er nu ook niet meer komen. Dus... als je ervan uitgaat dat haar gedrag onschuldig was (ze was labiel, ongelukkig, ze had die aandacht even nodig maar meer ook niet), dan heb jij haar nu wel degelijk schuldig gemáákt. Ik denk dat dat haar probleem is, eerlijk gezegd: dat jij haar in een 'schuldige' positie hebt gemanoevreerd zonder dat er ook maar enig bewijs is voor haar schuld. (Los van die mailtjes en/of telefoontjes, maar daar moet je nou ook weer niet heel zwaar aan tillen, dat valt in de categorie 'aandacht').
Ik denk zelf dat je, ook binnen een relatie/huwelijk, recht hebt op je eigen gedachten, en dus ook op gedachten die misschien niet zo leuk zijn voor de ander. Het blijven vooralsnog gedachten, hè - er is niks concreets of dramatisch voorgevallen. Je vrouw had waarschijnlijk gewoon de tijd willen krijgen om voor zichzelf te bepalen waarom ze met die man mailde, en of dat iets betekende. Nu heeft ze die tijd niet gekregen, jij bent er dwars doorheen gedenderd met je maatregelen, en dat neemt ze jou kwalijk, lijkt me (en terecht, vind ik).
Maar goed, ik snap jouw punt ook wel, en misschien pakt het uiteindelijk goed uit. Je hebt in elk geval laten merken dat je veel voor jullie huwelijk over hebt, al heb je misschien iets minder over voor haar onafhankelijkheid/autonomie, maar dat is wel logisch. Voor jou, dan. Ik denk dat zij hier nog wel even op gaat zitten kauwen![]()
Veel sterkte ermee
het is toch al een uitgebreid draadje, mag je wel weten:quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:00 schreef simmu het volgende:
even een vraagje tussendoor:
ts, hoeveel uur in de week werk jij en hoeveel zij? en wie doet het huishouden, de kinderen, hoe hebben jullie dat allemaal geregeld?
Heb je haar toen eigenlijk verteld wat je toevallig had gezien en ben je daarna, op basis haar antwoord, in haar mails gaan kijken?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:37 schreef Droefheid het volgende:
[..]
Het feit dat ik haar mails ben gaan bekijken kwam door een toevalligheid waarin ik dus een email met "kriebels in de buik.." zag bij het langsbrengen van een kopje koffie toen zij net op het toilet zat.
De beloftes daarna heeft ze ook gebroken.
Dat weet je niet, want het congres is in maart. Heel veel weken nog om op een andere manier tot een opening voor een oplossing te komen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:08 schreef VaLkyRie het volgende:
Nja, men kan wel roepen dat je dat niet had mogen doen enzo, maargoed, dan was je nu inmiddels daadwerkelijk belazerd. Ben je nu ook wel eigenlijk, maar nu wist je het iig. Het is makkelijk oordelen voor anderen, maar als je in zo'n situatie zit zou 9 van de 10 ook gaan 'poken'. Ook de mensen die het zo fout vinden.
Het is ook een drogredenering. De initiele fout ligt bij de vrouw. Alles wat daarna komt is een reactie daar op en dus niet meer objectief te beoordelen.
Ja, dat werd ontkent.... uit verband gelezen etc.. Nieuwe informatie -> nieuw aangepast antwoord.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:07 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Heb je haar toen eigenlijk verteld wat je toevallig had gezien en ben je daarna, op basis haar antwoord, in haar mails gaan kijken?
Ik bedoel, zoals je het nu beschrijft lijkt het alsof je oog er toevallig op viel. Dan kun je het toch ook ter sprake brengen?
Kapot geschrokken waarschijnlijk en er toen uit angst voor eventuele gevolgen er dus maar over gelogen. Ik heb je originele openingspost nog een keer gelezen en het zat natuurlijk al veel eerder fout in jullie relatie.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:13 schreef Droefheid het volgende:
[..]
Ja, dat werd ontkent.... uit verband gelezen etc.. Nieuwe informatie -> nieuw aangepast antwoord.
Daarna ben ik in de mails gaan kijken 1-2 wkn.. (dat was september). Daarna knallend gesprek en beloftes gedaan.
Het vervolg tot aan kerst is in draadje ruim aan bod gekomen.
Had gekund. Maar volgens mij was vrouwlief inmiddels al voorbij het point of no return. Op geen enkel moment heeft ze blijk gegeven van een besef dat ze fout bezig was, wilde investeren in de relatie, bereid was het contact op te geven. Het was rechtoe rechtaan op het doel af.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:12 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Dat weet je niet, want het congres is in maart. Heel veel weken nog om op een andere manier tot een opening voor een oplossing te komen.
ik vind dit een snifje doordraven hoor. als elke relatie direct in zwaar weer is zodra een van de twee 'kriebels in de buik krijgt' blijft bijna niemand ooit bij elkaar. na 10 jaar lijkt me zoiets eigenlijk vrij normaal. tis maar net wat je er mee doet en je weet nu dus niet wat ze er mee gedaan zou hebben. daar kan je jezelf goed gek mee krijgenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:21 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Had gekund. Maar volgens mij was vrouwlief inmiddels al voorbij het point of no return. Op geen enkel moment heeft ze blijk gegeven van een besef dat ze fout bezig was, wilde investeren in de relatie, bereid was het contact op te geven. Het was rechtoe rechtaan op het doel af.
Ook al toegelicht, maar inderdaad een lang draadje om alles bij te houden. Zij weet het niet, schat de kans als klein in maar wil niet meteen nee zeggen. Relatietherapeut nu twee sessies gehad.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:19 schreef Lovechild het volgende:
[..]
Kapot geschrokken waarschijnlijk en er toen uit angst voor eventuele gevolgen er dus maar over gelogen. Ik heb je originele openingspost nog een keer gelezen en het zat natuurlijk al veel eerder fout in jullie relatie.
Kijkende naar mijn eigen relatie vind ik het onbegrijpelijk dat het op vlak van communicatie zo ontzettend mis kan gaan maar ik weet ook dat mijn relatie niet bepaald de norm is en dat heel veel mensen niet kunnen communiceren. Heb je intussen een beetje idee wat je vrouw wil (qua jullie samen)?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |