http://www.telegraaf.nl/b(...)hulpverleners__.htmlquote:Geweld tegen hulpverleners gefilmd
UTRECHT -
Een cameraman van Dichtbij.nl heeft vastgelegd hoe ambulancepersoneel zondagavond in Utrecht is belaagd door twee doorgedraaide mannen. De hulpverleners kwamen naar de Daalsetunnel omdat een van de mannen gewond was geraakt bij een val. Toen ze hem wilden helpen werden de ambulancebroeders om onbegrijpelijke reden aangevallen en bedreigd. De politie heeft de twee ingerekend.
Hij doet het!.quote:
Dat ook natuurlijk.quote:
Hoe dat zo? En waarom doe je dat zelf niet? Maar ik begrijp dat het toch weer pijn bij je doet dat dit soort 'incidenten' getoond worden? Sorry Koos,...een andere doelgroep kiezen om te knuffelen, eentje die niet zo vaak in het nieuws komt.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:07 schreef KoosVogels het volgende:
Trouwens TS, kunnen we ook een topic tegemoet zien over de brandweerlieden die in verschillende dorpen in Gelderland zijn aangevallen door boertjes?
Heb je de OP wel gelezen? En dan bedoel ik goed gelezen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:00 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hij doet het!.
Maar ooh oh oh ... wat kan ik hier slecht tegen.
Die mensen komen, als heel Nederland feest aan het vieren is, naar buiten in het kutweer om JOU te helpen , omdat JIJ daar kapot ligt te gaan.
Dan komen ze en willen ze je helpen en dan ga je ze voor van alles uitmaken etc, luistert niet meer naar de politie en roept je vrienden (die iets kapot aan het gooien zijn ofzo?????).
Opsluiten en sleutel weggooien. Maak maar een voorbeeldfunctie van deze gastjes.
Oh nee hoor, je gaat je gang maar. Ik vind het vooral typerend.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:09 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hoe dat zo? En waarom doe je dat zelf niet? Maar ik begrijp dat het toch weer pijn bij je doet dat dit soort 'incidenten' getoond worden? Sorry Koos,...een andere doelgroep kiezen om te knuffelen, eentje die niet zo vaak in het nieuws komt.
Maar nogmaals, maak zelf even een topic aan, kom ik buurten.
Je bedoelt dat het slachtoffer wordt ingeladen en zijn maatje door het lint gaat (en zijn maatjes aan de overkant ook?)quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:11 schreef Gravedigger het volgende:
[..]
Heb je de OP wel gelezen? En dan bedoel ik goed gelezen.
Klopt Koos..dat is ook geen verrassing dat ik dat meld.... het is namelijk vrijwel voor iedereen bekend dat je ze knuffelt en dat je altijd alles maar probeert te downplayen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh nee hoor, je gaat je gang maar. Ik vind het vooral typerend.
Je reflex over knuffelen en het zogenaamde verzwijgen zijn ook weinig verrassend overigens.
En ik doe geen topics openen.
Nuquote:Belagers hulpverleners zwaarder gestraft
DEN HAAG - Mensen die politieagenten, ambulancepersoneel en anderen met een publieke functie een klap geven, blijken een een hogere straf te krijgen dan bij geweld tegen ‘gewone’ mensen.
De hoogte van de opgelegde straf bedraagt in beide gevallen gemiddeld 90 procent van de eis. Toch zijn de strafeisen voor geweld tegen hulpverleners nog beduidend lager dan voorgeschreven in de richtlijn hierover.
Dat blijkt uit een woensdag verschenen rapport, dat is uitgevoerd op verzoek van de minister van Veiligheid en Justitie, in opdracht van de Raad voor de rechtspraak, door instituut Intervict van de Universiteit van Tilburg. Dat liet de Raad voor de rechtspraak woensdag weten.
Opvallend is, zo stelt de Raad voor de rechtspraak, dat de officier van justitie in zaken waarbij publieke functionarissen slachtoffer zijn weliswaar hoger eist dan in zaken met ‘gewone’ slachtoffers, maar beduidend lager dan de richtlijn sinds begin 2011 voorschrijft.
In geval van ‘gewone’ slachtoffers volgt de officier van justitie wel overwegend de richtlijn.
quote:Opvallend is, zo stelt de Raad voor de rechtspraak, dat de officier van justitie in zaken waarbij publieke functionarissen slachtoffer zijn weliswaar hoger eist dan in zaken met ‘gewone’ slachtoffers, maar beduidend lager dan de richtlijn sinds begin 2011 voorschrijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |