Dat hebben die van mij gelukkig nietquote:Op maandag 31 december 2012 11:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn reactie op Troel die niet van vuurwerk houdt en het 'dus' niet heeft:
Ik ook niet, maar t gaat niet om mijen te zien hoe die jongens genieten van die suffe knallen! Geweldig
Die van mij zijn 13, 11 en 8quote:Op maandag 31 december 2012 11:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat hebben die van mij gelukkig niet
Ruben vindt het prachtig om naar te kijken hoor en wil ook echt wakker gemaakt worden. Maar gelukkig ook niet meer dan dat. Zou hij wel meer willen, dan zien we dan wel verder, maar principieel ben ik tegen vuurwerk. Het is onveilig, milieu-onvriendelijk en vooral ontzettend zonde van het geld. Dan geef ik het geld liever uit aan een doos lego, hebben ze langer plezier vanquote:Op maandag 31 december 2012 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Die van mij zijn 13, 11 en 8toen ze 4 waren hadden ze dat inderdaad ook niet. Al hadden ze tegen 5 wel knalerwten denk ik.
Ik bedoelde meer te zeggen dat je uit moet kijken voor projectieal zijn er zat kinderen die niet naar vuurwerk omkijken. Maar ik weet bijna zeker dat ook jouw jongens zich opperbest zouden vermaken met knalerwten en trekbommen.
Azijnzeiker of niet, het is gewoon gevaarlijk om dat niet buiten de bebouwde kom te doen. Toch?quote:Op maandag 31 december 2012 13:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind dat vuurwerk afschieten nog niet zo'n probleem. Waar ik wel goed zat van ben, is het carbid schieten dat ze hier dus achterin het hofje doen.En ik wil niet die azijnpisser zijn die gaat zeiken dat dat alleen buiten de bebouwde kom mag. Maar ik vind het wèl belachelijk.
Is ook zo. Ik denk dat ik daar nog wel de grootste hekel aan heb, het vandalisme wat er altijd bij komt. Dingen die in de hens gestoken worden, goh wat een lol.quote:Op maandag 31 december 2012 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bereikt echt geen reet met een verbod op vuurwerk. Putten, brievenbussen en verkeersborden worden opgeblazen met illegaal spul. Nitraatbommen enzo. Daar veranderd zo'n verbod niks aan helaas
En wat achterlijk van dat Carbid schieten! Da's nog best gevaarlijk ook nog.![]()
Hier zijn ze ook weer aan t schieten. T lijkt wel oorlog man...
Onvoorstelbaar toch....quote:Op maandag 31 december 2012 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bereikt echt geen reet met een verbod op vuurwerk. Putten, brievenbussen en verkeersborden worden opgeblazen met illegaal spul. Nitraatbommen enzo. Daar veranderd zo'n verbod niks aan helaas
En dit dan, werkelijk....quote:Op maandag 31 december 2012 14:36 schreef Nijna het volgende:
Vroeger toen ik nog thuis woonde, in de winkelstraat. Sommige jaren leek het wel oorlog.
Tot half 1 kon je dan zelf nog wat afsteken, maar daarna moest je binnen zijn. Dan trok al die jeugd naar het marktplein met verfbommen e.d. en met het doel om zoveel mogelijk te slopen.
Rolluiken intrappen, borden aan de muren van winkels eraf proberen te blazen.
Glazen winkelruiten proberen op te blazen (als er een randje was waar een strijker of iets tussen kon, dan moest het geprobeerd.
En zelfs 1 jaar hebben ze de winkel tegenover waar we woonden, gewoon de ruiten ingeslagen en de etalages e.d. leeggehaald.
quote:Op zondag 30 december 2012 16:36 schreef trui het volgende:
ja, daar hebben ze hier ook lol mee hoor. maar Willem is nu de jongste in zijn klas, er zitten ook 12- en 13-jarige kinderen in, met allemaal stoere verhalen over (o.a. illegaal!) vuurwerk. dus hij wilde erg graag ook iets enorm stoers. het is een 'Dikke Bertha' pakket geworden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |