Dat hebben die van mij gelukkig nietquote:Op maandag 31 december 2012 11:20 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn reactie op Troel die niet van vuurwerk houdt en het 'dus' niet heeft:
Ik ook niet, maar t gaat niet om mijen te zien hoe die jongens genieten van die suffe knallen! Geweldig
Die van mij zijn 13, 11 en 8quote:Op maandag 31 december 2012 11:28 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat hebben die van mij gelukkig niet
Ruben vindt het prachtig om naar te kijken hoor en wil ook echt wakker gemaakt worden. Maar gelukkig ook niet meer dan dat. Zou hij wel meer willen, dan zien we dan wel verder, maar principieel ben ik tegen vuurwerk. Het is onveilig, milieu-onvriendelijk en vooral ontzettend zonde van het geld. Dan geef ik het geld liever uit aan een doos lego, hebben ze langer plezier vanquote:Op maandag 31 december 2012 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Die van mij zijn 13, 11 en 8toen ze 4 waren hadden ze dat inderdaad ook niet. Al hadden ze tegen 5 wel knalerwten denk ik.
Ik bedoelde meer te zeggen dat je uit moet kijken voor projectieal zijn er zat kinderen die niet naar vuurwerk omkijken. Maar ik weet bijna zeker dat ook jouw jongens zich opperbest zouden vermaken met knalerwten en trekbommen.
Azijnzeiker of niet, het is gewoon gevaarlijk om dat niet buiten de bebouwde kom te doen. Toch?quote:Op maandag 31 december 2012 13:45 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik vind dat vuurwerk afschieten nog niet zo'n probleem. Waar ik wel goed zat van ben, is het carbid schieten dat ze hier dus achterin het hofje doen.En ik wil niet die azijnpisser zijn die gaat zeiken dat dat alleen buiten de bebouwde kom mag. Maar ik vind het wèl belachelijk.
Is ook zo. Ik denk dat ik daar nog wel de grootste hekel aan heb, het vandalisme wat er altijd bij komt. Dingen die in de hens gestoken worden, goh wat een lol.quote:Op maandag 31 december 2012 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bereikt echt geen reet met een verbod op vuurwerk. Putten, brievenbussen en verkeersborden worden opgeblazen met illegaal spul. Nitraatbommen enzo. Daar veranderd zo'n verbod niks aan helaas
En wat achterlijk van dat Carbid schieten! Da's nog best gevaarlijk ook nog.![]()
Hier zijn ze ook weer aan t schieten. T lijkt wel oorlog man...
Onvoorstelbaar toch....quote:Op maandag 31 december 2012 14:06 schreef debuurvrouw het volgende:
Je bereikt echt geen reet met een verbod op vuurwerk. Putten, brievenbussen en verkeersborden worden opgeblazen met illegaal spul. Nitraatbommen enzo. Daar veranderd zo'n verbod niks aan helaas
En dit dan, werkelijk....quote:Op maandag 31 december 2012 14:36 schreef Nijna het volgende:
Vroeger toen ik nog thuis woonde, in de winkelstraat. Sommige jaren leek het wel oorlog.
Tot half 1 kon je dan zelf nog wat afsteken, maar daarna moest je binnen zijn. Dan trok al die jeugd naar het marktplein met verfbommen e.d. en met het doel om zoveel mogelijk te slopen.
Rolluiken intrappen, borden aan de muren van winkels eraf proberen te blazen.
Glazen winkelruiten proberen op te blazen (als er een randje was waar een strijker of iets tussen kon, dan moest het geprobeerd.
En zelfs 1 jaar hebben ze de winkel tegenover waar we woonden, gewoon de ruiten ingeslagen en de etalages e.d. leeggehaald.
quote:Op zondag 30 december 2012 16:36 schreef trui het volgende:
ja, daar hebben ze hier ook lol mee hoor. maar Willem is nu de jongste in zijn klas, er zitten ook 12- en 13-jarige kinderen in, met allemaal stoere verhalen over (o.a. illegaal!) vuurwerk. dus hij wilde erg graag ook iets enorm stoers. het is een 'Dikke Bertha' pakket geworden.
Wow! Hoe gaat het? Hoe vindt hij het? En... hoe vind jíj het?!quote:
Hij kwam vorige week uit school: "Mamma, ik kan het bijna niet geloven dat ik nu naar school ga. Ik moet er bijna van huilen, zo blij ben ik!"quote:Op maandag 31 december 2012 15:01 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wow! Hoe gaat het? Hoe vindt hij het? En... hoe vind jíj het?!
Oh, wat prachtig!quote:Op maandag 31 december 2012 15:10 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Hij kwam vorige week uit school: "Mamma, ik kan het bijna niet geloven dat ik nu naar school ga. Ik moet er bijna van huilen, zo blij ben ik!"
David is bijna 8 maar durft nog geen sterretjes vast te houden. Dat is toch zo'n ongelooflijke held op sokken. Nou ja, op blote voeten eigenlijk want als het aan hem lag droeg hij nooit sokken en schoenen.quote:Op maandag 31 december 2012 14:47 schreef Moonah het volgende:
Mijn zesjarige is nog zooooo braaf. Gisteren waren ze vuurwerk aan het afsteken. "Ooohoooo, dat mag niet hè mama." Hij zegt ook dat hij later als hij écht groot is niet stoer gaat doen.Uhuh.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oudste is trouwens van hetzelfde laken een pak maar nu hij wat ouder wordt merk ik toch een verandering en wil hij graag stoer en volwassen zijn en begint hij zich voor andere zaken te interesseren.
Hij vertoont ook sneller meeloop gedrag wat me wat zorgen baart.
quote:Op maandag 31 december 2012 16:44 schreef livelink het volgende:
Grappig, Job loopt vandaag ook al de hele dag op blote voeten in zijn crocs. Pas om 00.00 gaat hij sokken en schoenen aandoen heeft hij besloten.
quote:Op maandag 31 december 2012 17:39 schreef Moonah het volgende:
"Mama, ik ben zo uitgeput van al dat spelen, en vanavond wordt het laat, ik moet écht even relaxen."
quote:Op maandag 31 december 2012 17:39 schreef Moonah het volgende:
Mijn zoon ligt nu in zijn nakie in bed (vindt hij heeeerlijk!) een peuterDVD'tje te kijken.
"Mama, ik ben zo uitgeput van al dat spelen, en vanavond wordt het laat, ik moet écht even relaxen."
Heeft 'ie het volgehouden?quote:Op maandag 31 december 2012 17:39 schreef Moonah het volgende:
Mijn zoon ligt nu in zijn nakie in bed (vindt hij heeeerlijk!) een peuterDVD'tje te kijken.
quote:Op dinsdag 1 januari 2013 08:10 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Mijn tienjarige kwam om half 1 vragen of iemand even kon zeggen dat ze naar bed moest
Jazeker! We hebben lekker spelletjes gespeeld (ik had speciaal voor oudjaarsavond een nieuw spelletje gekocht, van Spongebob...quote:
Aaaaah....quote:Mijn tienjarige kwam om half 1 vragen of iemand even kon zeggen dat ze naar bed moest
Dat dus een beetje. Alle kleuren is prachtig, zolang maar tussen de benen van mama en achter het glas. Alle knallen ligt ze te klappertanden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:39 schreef Troel het volgende:
Ruben vindt het prachtig, maar ook heel eng
Hier dus gehoorbeschermers op. Ook binnen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:21 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat dus een beetje. Alle kleuren is prachtig, zolang maar tussen de benen van mama en achter het glas. Alle knallen ligt ze te klappertanden.
Wat een idee!! Onthouden!quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:25 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier dus gehoorbeschermers op. Ook binnen.
Ik heb ze omdat ik de jongens wel eens meegenomen heb naar een festival, de buren aan het verbouwen waren, ik dol ben op taarten bakken en ik dan de mixer gebruik (quote:
quote:Op maandag 7 januari 2013 13:13 schreef trui het volgende:
goed zeg! en wat een lang end* hee!
*daarmee bedoel ik niet zozeer de 5 km, maar christan zelf! hoewel ik die 5 km ook wel een prestatie vindt...![]()
Ach, troost je: juist doordat het bijna nooit fout gaat, valt het opquote:
En is het leuk om er iets van te zeggenquote:Op maandag 7 januari 2013 14:39 schreef Grijs het volgende:
Ach, troost je: juist doordat het bijna nooit fout gaat, valt het op
Hij is nu net zo groot als ik, 1m65 ongeveer. Duurt niet lang meer of ik ben de kleinste thuisquote:Op maandag 7 januari 2013 13:13 schreef trui het volgende:
goed zeg! en wat een lang end* hee!
*daarmee bedoel ik niet zozeer de 5 km, maar christan zelf! hoewel ik die 5 km ook wel een prestatie vindt...![]()
Deze begon om 13.15 uur, dat was wel te doenquote:Op maandag 7 januari 2013 15:36 schreef Gaoxing het volgende:
En is het leuk om er iets van te zeggen![]()
Leuk Rewimo. Ik moet uk ook weer eens meenemen naar een loop. Ze beginnen hier alleen zo allemachtig vroeg (als in: rond zessen), en daar hebben de kinderen niet zo heel vaak zin in
Precies. Ik zie al precies hoe het volgende oudergesprek zal gaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:41 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, Eva kán nu niet anders dan voldoen aan het beeld dat de juf van haar heeft namelijk spelen met de jongere kinderen. Stel dat ze ineens een sociaal emotionele groei doormaakt is er helemaal geen ruimte voor. Ik zou t zeker even aankaarten.
mwach, mijn selene en haar vriendinnetje hebben met zn twee doorgaans verdacht veel weg van taz hoor:quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:12 schreef livelink het volgende:
Ja, meisjes zijn wat verder voor en zijn qua gedrag wat rustiger en makkelijker, meestal (en daarmee lijken ze ook al sociaal en cognitief verder te zijn).
Maar ik verwacht juist eigenlijk van een school dat ze wat verder kijken dan alleen dat.
speelt ze ook wel eens met jongens uit de klas?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:46 schreef amaranta het volgende:
Oh, en Eva hoeft van mij helemaal niet perse naar groep 3 na de vakantie, dus als ze in 1/2 blijft dan moet ze het doen met dezelfde kinderen als waar ze nu mee in de klas zit. Maar het gaat me er indd om dat ze de kans zo niet krijgt om te groeien. Althans zo zie ik het.
Van mij hoeft ze niet naar 2/3 hoor.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:04 schreef livelink het volgende:
Ik vind het ook wel logisch dat er een beetje evenwichtige verdeling in die groepen zit qua jongens/meisjes, Amaranta. Logisch dat je het aangekaart hebt, maar aan de andere kant ook wel weer raar als ook Eva naar de groep 2/3 gaat, dat er dan geen enkel meisje meer in groep 2 is en bijna geen enkele jongen in groep 2/3.
Lijkt me dat het hele proces niet volledig vlekkeloos is verlopen.
Nee, maar dat zou de enige oplossing voor Eva zijn, toch? Ik neem tenminste niet aan dat ze weer andere meisjes terug gaan plaatsen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Van mij hoeft ze niet naar 2/3 hoor.
Nee, dat zal niet gebeuren. En Eva naar 2/3 ook niet. Maar ik wil het wél gezegd hebben. Het is zoals het is, maar dat neemt niet weg dat ik als ouder mag uitspreken dat ik het jammer vind dat het zo is gegaan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef livelink het volgende:
[..]
Nee, maar dat zou de enige oplossing voor Eva zijn, toch? Ik neem tenminste niet aan dat ze weer andere meisjes terug gaan plaatsen.
Ja. Eigenlijk wel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:16 schreef livelink het volgende:
Ik vind het meer dan jammer voor Eva, want deze verdeling gaat zich ook voortzetten in de volgende groepen, lijkt me. Dat betekent dat ze de rest van haar schooltijd in een klas met veel meer jongetjes komt.
Pffewquote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:38 schreef debuurvrouw het volgende:
Ja, kleutercito is heel normaal toch? Voor het leerlingvolgsysteem.volgens mij zijn er meer dan twee vragen ja.
Toch proberen meer te laten slapen, dus eerder naar bed?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 06:45 schreef Tinuviel het volgende:
Dankjullie wel voor jullie spelletjestips. Ik kom hier vast een beetje meelezen. Nog maar 3 weekjes en dan is mijn grote knul 4 en gaat naar school. Volgende week en de week daarop 3 keer wennen.
Vervelend Amaranta, hopelijk een goed gesprek gehad.
Karin, wat vervelend. Hopelijk gaat de bui gauw over. Hier ook een wat moeilijkere situatie, hij slaapt s'middags niet meer, kan straks met school ook niet. Is dan wel later in de middag/ avond moe en gedraagt zich vreselijk. Klinkt dat bekend, wat helpt?
Troel en Ruben, gefeliciteerd
gefeliciteerdquote:Op maandag 14 januari 2013 23:08 schreef Troel het volgende:
amaranta, wat een gedoe. Ik snap je frustratie
Hier laatste dagje met een 4-jarige Ruben. Morgen is meneer dan echt 5
klinkt heel bekend! bij allebei trouwens. ravi trekt zn middag psz maar slecht (moet echt de dag erna bijkomen) en selene heeft dinsdag en donderdag ook 's middags school en trekt dat slecht. in overleg met de juf blijft ze dus geregeld 's middags thuis. en dan mag ze dus niet de hele middag tv kijken maar moet ze verplicht een uurtje op de bank met de kindermozart cd heel zachtjes aan. dat werkt heel goedquote:Op dinsdag 15 januari 2013 06:45 schreef Tinuviel het volgende:
Dankjullie wel voor jullie spelletjestips. Ik kom hier vast een beetje meelezen. Nog maar 3 weekjes en dan is mijn grote knul 4 en gaat naar school. Volgende week en de week daarop 3 keer wennen.
Vervelend Amaranta, hopelijk een goed gesprek gehad.
Karin, wat vervelend. Hopelijk gaat de bui gauw over. Hier ook een wat moeilijkere situatie, hij slaapt s'middags niet meer, kan straks met school ook niet. Is dan wel later in de middag/ avond moe en gedraagt zich vreselijk. Klinkt dat bekend, wat helpt?
Troel en Ruben, gefeliciteerd
Spannend he, ervaring hier leert dat ze het snel in de smiezen hebben maar dat huiswerk hier bij jongste echt iets is waar hij het nut nog niet van inziet. Hopenlijk helpen de diepe onvoldoendesquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef lily het volgende:
Gefeliciteerd troel
Ik ben gisteravond met onze zoon van bijna 12 naar een eerste info-avond van een middelbare school geweest.
Het is de school van mijn keuze. Ik wilde hier vroeger zelf ook graag heen maar mocht dit niet van mijn ouders (ze vonden het een fabriek, maar dat terzijde).
D werd bij binnenkomst meteen (geheel verbouwereerd) meegenomen door een groepje kinderen en ik werd een grote zaal ingeleid. Ik heb daar vervolgens 2 uur gezeten terwijl mijn zoon de hele school doorging, lessen kreeg en allerlei andere informatie van leerlingen.
Ik was onder de indruk van het verhaal, ik heb er een goed gevoel bij (hoewel we ook nog een andere school gaan bezoeken straks) en op het einde, bij een promotiefilmpje gemaakt door kinderen, kreeg ik echt een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.
Mijn eerstgeborene...straks alleen...op deze grote school...klaar worden gestoomd voor het "echte" leven. Het duurt niet lang meer voordat zijn stem veranderd. Bergen huiswerk, schoolroosters, excursies, onderzoeken, tussenuren, mentoren en 13 docenten en alleen naar school fietsen.
Ik heb er veel zin in maar man man, waar blijft de tijd. Ongelooflijk.
Na afloop kwam hij wild enthousiast en met rode konen naar me toe. Ja mam, het is geweldig hier! Ratelend naar huis en later om 23.30 lag hij nog wakker in bed (wat is het daar gaaf mam).
Nou, het begin is gemaakt... We zullen zien.
k ben benieuwd welke dat was danquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef lily het volgende:
Gefeliciteerd troel
Ik ben gisteravond met onze zoon van bijna 12 naar een eerste info-avond van een middelbare school geweest.
Het is de school van mijn keuze. Ik wilde hier vroeger zelf ook graag heen maar mocht dit niet van mijn ouders (ze vonden het een fabriek, maar dat terzijde).
D werd bij binnenkomst meteen (geheel verbouwereerd) meegenomen door een groepje kinderen en ik werd een grote zaal ingeleid. Ik heb daar vervolgens 2 uur gezeten terwijl mijn zoon de hele school doorging, lessen kreeg en allerlei andere informatie van leerlingen.
Ik was onder de indruk van het verhaal, ik heb er een goed gevoel bij (hoewel we ook nog een andere school gaan bezoeken straks) en op het einde, bij een promotiefilmpje gemaakt door kinderen, kreeg ik echt een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen.
Mijn eerstgeborene...straks alleen...op deze grote school...klaar worden gestoomd voor het "echte" leven. Het duurt niet lang meer voordat zijn stem veranderd. Bergen huiswerk, schoolroosters, excursies, onderzoeken, tussenuren, mentoren en 13 docenten en alleen naar school fietsen.
Na afloop kwam hij wild enthousiast en met rode konen naar me toe. Ja mam, het is geweldig hier! Ratelend naar huis en later om 23.30 lag hij nog wakker in bed (wat is het daar gaaf mam).
Volgens mij mijn zijn het juist NA 1 januari de bespreekgevallenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Tot 31-dec zijn het meestal bespreek gevallen en mogen ze evt mee naar groep 2. Dus ik vraag me af hoe ze dat op die school dan doen.
Volgens mij is dat dus tegen de wettelijke regels inquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:30 schreef debuurvrouw het volgende:
Bij ons op school zijn de "herfstkinderen" de kinderen geboren ná 1 oktober en vóór 1 januari bespreekgevallen. je gaat dus niet automatisch door. Na 1 januari blijf je hoe dan ook in groep 1, tenzij er andere redenen zijn om hiervan af te wijken.
Spannend hè Lily. Leuk spannend. Wij zijn al uit de school (zelfde als oudste) maar nu dus afwachten wat het niveau gaat zijn. Maandag een gesprek met de juf van de basisschool.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 09:59 schreef lily het volgende:
Gefeliciteerd troel
Wat de buurvrouw ook zegt. Tussen 1 okt en 31 dec zijn het bespreekgevallen. De officiele grens ligt op 31 december (ipv vroeger 1 oktober). Dus als een bespreekgeval in groep 1 blijft is het officieel een zittenblijver.. Dat wettelijke dingetje dus..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:27 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij mijn zijn het juist NA 1 januari de bespreekgevallenVoor 1 januari moet er echt een reden zijn waarom de kinderen niet naar de volgende groep zouden gaan. Maar wellicht kan een van de juffen hier meer over zeggen, die zullen het beter kunnen uitleggen.
nee hoor, je mag altijd kijken of een kind gaat doubleren of niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:35 schreef Troel het volgende:
[..]
Volgens mij is dat dus tegen de wettelijke regels in
Wij kunnen eigenlijk niet wachten.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:09 schreef livelink het volgende:
En de middelbare school mag voor mij ook nog best wel dat jaartje weg blijven![]()
Even nog de rust van de veiligheid van de basisschool.
nee toch..quote:Op woensdag 16 januari 2013 21:48 schreef Moonah het volgende:
Ingrid, hopelijk gaat het morgen goed met Tyler naar het mkd. Maar post jij al hier voor hem? Is hij al 4?? insert bek-valt-open-smiley
Ja, spannend is hetquote:Op donderdag 17 januari 2013 08:36 schreef trui het volgende:
lily, ik had 't verhaal van jou & je oudste op de info-avond van de middelbare school gemist. wat fijn dat ie er zo'n goed gevoel bij heeft (en jij ook). spannend zeg!
nou ja, time fliesquote:Op donderdag 17 januari 2013 08:31 schreef trui het volgende:
[..]
nee toch..daar kan ik me ook niks bij voorstellen!
gefeliciteerdquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:12 schreef AnitraX het volgende:
Ik heb geen puber meermaar een volwassen dochter
18 jaar al! Geniet van elke dag,want hoe cliché ook,voor je het weet zijn ze echt 18!
jajee!! ik heb 't even nagezocht maar inderdaad, Tyler is in december al 4 geworden! ik had dat echt niet in de gaten. misschien omdat ik relatief weinig foto's gezien heb tussendoor ofzo.quote:
Ik heb niet te klagen over mijn zolder. Zitten een aantal schotten, daarachter de troep, tegen de achterwand een kastenwand waar ik keurig wat lappen stof voor gehangen had zodat ze er niet in zouden gaan trekken en verder zijn ze keurig van de wasmachine en droger afgebleven. Uiteindelijk bleef er een vierkante meter of 16 over, dus dat is ruimte zat voor wat kindertafels met kinderstoeltjes en daarnaast nog ruimte om te rennen en te springen en blij te zijnquote:Op donderdag 17 januari 2013 14:21 schreef trui het volgende:
heb je zo'n ruime zolder dan? wat hebben jullie gedaan? vertel!
Dankjewel! Het meeste hiervan doen we eigenlijk wel al. Alleen niet het vragen of ze nu wel weet hoe het zou moeten. Dat is wel een goede om volgende keer te doen want dan zite ze dus zelf ook echt dat je moet 'proberen om te leren'.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:16 schreef amaranta het volgende:
Wat ik altijd tegen leerlingen zeg is dat fouten maken menselijk is, en dat je ook daarvan kunt leren. Dat ik zelf ook fouten maak.
Als ik fouten maak dan geef ik ze ook toe.
Je zou misschien kunnen zeggen dat het niet erg is dat ze het fout heeft gemaakt, en je zou kunnen vragen of ze nu wel weet het had gemoeten.
En dan kun je zeggen dat het nu de volgende keer misschien wel lukt, en dat als het dan toch niet lukt, dat dat helemaal niet erg is, en dat de juf dat ook niet erg vindt.
Vast!quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:37 schreef trui het volgende:
ook prima toch? soms is veel van hetzelfde gewoon fijn en veilig. er komt vanzelf wel weer een moment waarop ze op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen.
Die fase hebben we hier gelukkig alweer een tijdje achter de rug. Alleen lag het toen aan de school dat er alleen maar tekeningen gemaakt worden. Nu heeft ze meer uitdaging en gaat ze weer met plezier!quote:Op woensdag 23 januari 2013 09:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Vast!
Tis wel jammer dat het tegenwoordig elke morgen een gevecht is om haar heen te krijgen.
Ze zegt zelf: waarom zou ik naar school gaan, alles wat ik daar doe kan ik thuis ook wel. hopelijkeen faaaaaaaaaaaaaaaaaaaase
Livelink, dan is Fok (en de schriftjes) toch wel heel handig! die zou ik ook nodig zijn hoor!
wij hebben het ook wel aangegeven in het 10minutengesprek (was half dec)dat we het idee hebben dat ze zich verveelt. Juf zou haar uitdagende dingen gaan aanbieden, nog geen verbetering, ook geen idee of ze daadwerkelijk meer uitdaging krijgt aangeboden. Maar wanneer ga je een gesprek aan? Hoe lang geef je het de tijd? Fijn dat het bij jullie wel goed heeft uitgepakt!quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:38 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Die fase hebben we hier gelukkig alweer een tijdje achter de rug. Alleen lag het toen aan de school dat er alleen maar tekeningen gemaakt worden. Nu heeft ze meer uitdaging en gaat ze weer met plezier!
Nou ja wij gingen verhuizen en dus wisselen van school dus we hebben het een beetje op zijn beloop gelaten. Hier werden ook dingen met letters oefenen enzo aangeboden, maar ja ziek/zwangere juf en er gebeurde maar niks, invallers wisten van niks etc.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:50 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
wij hebben het ook wel aangegeven in het 10minutengesprek (was half dec)dat we het idee hebben dat ze zich verveelt. Juf zou haar uitdagende dingen gaan aanbieden, nog geen verbetering, ook geen idee of ze daadwerkelijk meer uitdaging krijgt aangeboden. Maar wanneer ga je een gesprek aan? Hoe lang geef je het de tijd? Fijn dat het bij jullie wel goed heeft uitgepakt!
oi, dat is dan ook wel heel rommelig geweest voor jullie allemaal.quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:54 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Nou ja wij gingen verhuizen en dus wisselen van school dus we hebben het een beetje op zijn beloop gelaten. Hier werden ook dingen met letters oefenen enzo aangeboden, maar ja ziek/zwangere juf en er gebeurde maar niks, invallers wisten van niks etc.
Nu is ze echt aan het oefenen met letters en soms kan ze helemaal zelf ineens ergens een woordje lezen. Gewoon omdat ze het leuk vindt. Ik zou als er na een maand geen verandering is weer met de juf gaan praten. Elke ochtend strijd is voor iedereen heel vermoeiend en ze moeten nog zo lang naar school dat het gewoon leuk moet zijn!
PE, er 'moet' me iets van het hart. En dat is mss niet leuk om te horen, maar wellicht kun je er wat mee.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 11:24 schreef PureEvil het volgende:
lastig stiemie.....op zich wel goed dat ie alles netjes wilt doen, maarja, een foutje is niet erg!
Ik heb gisteren ff gesproken met de juf van jordy, ze had me gezegd om te bellen naar een 'centrum' zodat jordy getest kan worden op dyslectie, nu krijg ik dus een 'fragenbogen' opgestuurd, en ze willen echt álles weten. ik heb daar echt zo'n hekel aan he:
http://www.kkikk.de//Anmeldebogen_SPZ.pdf
Bij mijn kleuter was er op school ook niets van te merken, maar voordat ze er was des te meerquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
oi, dat is dan ook wel heel rommelig geweest voor jullie allemaal.
Hopelijk gaat alles nu de goede kant op, bevalt de nieuwe school?
Lijkt me ook best lastig voor een kleuter, dat je dan weer een plekje moet zien te veroveren in een bestaande klas. En elders vriendinnetjes moet achterlaten.
Wb Meike, juf was verbaasd dat Meike niet naar school wil. In de klas merkt ze er niks van.
Ze zijn op school toch wel heel anders als thuis blijkt maar weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik doe mn best hoor, echt waar! En natuurlijk is niet alles negatief, alleen het is gewoon makkelijker puur het negatieve op te schrijven helaasquote:Op woensdag 23 januari 2013 10:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
PE, er 'moet' me iets van het hart. En dat is mss niet leuk om te horen, maar wellicht kun je er wat mee.
Het valt me op dat je regelmatig aan het mopperen bent. De juf doet het niet goed, school zeurt, nu weer die lijst. Het is niet zo dat iedereen dat maar expres doet om jou te pesten. Want zo komt het af en toe wel op me over, dat jij het idee hebt. Of zoiets. Zo'n lijst bv is ervoor (zoals gezegd) om een compleet beeld van Jordy te krijgen. Want het is niet puur en alleen 'dyslexie'. Alles hangt metelkaar samen en heeft invloed op elkaar. Daarom willen ze 'zo veel' weten. Je kind is niet in stukjes te verdelen.
Het kost jezelf een stuk minder energie als je de zaken wat positiever kunt bekijken. En het lijkt me voor je kinderen wél zo prettig als hun moeder samenwerkt met school ipv dat ze erover moppert. Zíj moeten er immers elke dag naartoe. Als je met school en juf goed in gesprek blijft komt dat je kinderen écht ten goede.
Sorry als dit rottig overkomt, het is niet lullig bedoeld....
quote:Op woensdag 23 januari 2013 10:59 schreef Moonah het volgende:
[..]
PE, er 'moet' me iets van het hart. En dat is mss niet leuk om te horen, maar wellicht kun je er wat mee.
Het valt me op dat je regelmatig aan het mopperen bent. De juf doet het niet goed, school zeurt, nu weer die lijst. Het is niet zo dat iedereen dat maar expres doet om jou te pesten. Want zo komt het af en toe wel op me over, dat jij het idee hebt. Of zoiets. Zo'n lijst bv is ervoor (zoals gezegd) om een compleet beeld van Jordy te krijgen. Want het is niet puur en alleen 'dyslexie'. Alles hangt metelkaar samen en heeft invloed op elkaar. Daarom willen ze 'zo veel' weten. Je kind is niet in stukjes te verdelen.
Het kost jezelf een stuk minder energie als je de zaken wat positiever kunt bekijken. En het lijkt me voor je kinderen wél zo prettig als hun moeder samenwerkt met school ipv dat ze erover moppert. Zíj moeten er immers elke dag naartoe. Als je met school en juf goed in gesprek blijft komt dat je kinderen écht ten goede.
Sorry als dit rottig overkomt, het is niet lullig bedoeld....
Karin, wat jammer dat Meike zo weinig zin heeft momenteel in school...
Ik vraag wel eens (in de klas, maar ook aan Thies) of het erg is om iets te vergeten. En laat dan zien/vertel dat ik ook regelmatig dingen vergeet. Of fouten maak. En is dat erg dat ik dat doe? Ben ik daardoor stommer of slechter?
Zo heb ik een jongen in de groep die heel vergeetachtig en ongeordend is. Ik heb met hem een gesprekje gehad dat ik hem daarbij ga helpen. Hij vond dat heel confronterend. En nu wijs ik hem al een poosje (met een speciaal geheim teken!) erop als zich een situatie voordoet dat ik óók ongeorganiseerd ben. Het helpt hem enorm! Hij heeft er ook echt plezier in om te zien dat de juf ook niet perfect is (verre van zelfs![]()
). Mss kun je er wat mee.
Ik denk, en dat heb ik denk ik ook al eens eerder geschreven (of gedachtquote:Op woensdag 23 januari 2013 12:02 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Ik doe mn best hoor, echt waar! En natuurlijk is niet alles negatief, alleen het is gewoon makkelijker puur het negatieve op te schrijven helaasIk en de juffen spreken elkaar ook regelmatig, of ik schrijf het in zn agenda, of bij het huiswerk als hij iets niet snapt..Maandag belde ze dan op om eea te bespreken mbt die test, en ze heeft me het telefoonnr/adres doorgegeven...
het school systeem is hier zo anders dan in NL... als ik dan hoor/lees dat ze in NL al kunnen rekenen en lezen/schrijven in groep 3 dan baal ik er soms gewoon van dat het hier in dld niet lukt, alsof ze hier maar wat aanrommelen, dat gevoel krijg ik er van.
hmpf, nou zeur ik alweer....
quote:
Haaaaaa dat dacht ik ook al: 'hmm als je die mooie ogen van hem nou zou mixen met die mooie ogen van oudste....'quote:Op woensdag 23 januari 2013 15:31 schreef Sjeen het volgende:
Lily proficiat!!! Valt hij op oudere dames (een maandje of zes, zeg maar)? Of heb je al een toekomstige schoondochter
quote:Op woensdag 23 januari 2013 20:32 schreef lily het volgende:
wat een lieverds zijn jullie![]()
dankjullie voor de felicitaties, hij heeft een geweldige verjaardag gehad!
zelfs zijn zusje zei; mam, ik vond de verjaardag van David superleuk
Daar heb ik een paar maanden geleden een heel stuk over moeten schrijvenquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:55 schreef livelink het volgende:
Veel voorlezen is altijd goed als je kind zelf niet leest, hou ik me maar voor. Ik ben nu mijn zoon aan het voorlezen uit de boeken die ik zelf vroeger al leuk vond. Nu ben ik Koning van Katoren aan het voorlezen en het is leuk om op die manier weer boeken van vroeger zelf te lezen.
Stiekem vind ik dat het voordeel van een kind dat zelf niet gaat lezen, hij wil nog heel graag voorgelezen worden. Ik zeg tegen mijn oudste ook wel dat ik haar nog met plezier wil voorlezen, maar zij wil dat niet meer. Jammer, want ik weet nog dat onze leraar Nederlands ons in de tweede klas van de middelbare school nog elke vrijdag voor ging lezen en hoe zalig ik dat stiekem vond. En het was doodstil in de klas, hoor. Terwijl we vervolgens allemaal later stoer tegen elkaar aan het mopperen waren hoe kinderachtig het wel niet was.
Ik ben het eigenlijk wel zat om mijn 11-jarige (bijna 12) nog voor te lezen. Maar hij geniet er toch echt nog wel van. Als ik dit boek uit heb, stop ik met voorlezen. Ik lees hem voor uit de Kronieken van Narnia (alle boeken in 1 band) en ben eindelijk bij het laatste boek aanbeland.quote:Op woensdag 23 januari 2013 22:22 schreef debuurvrouw het volgende:
ik lees zelfs mijn 13-jarige nog wel voor. die vraagt daar ook om. Vinden ze heerlijk. ik prijs me gelukkig.
De onze is bijna een kleuter, maar vertoont al hetzelfde gedrag als jouw kind Troel. Hij moet de beste zijn en in een spelletje verliezen is echt drama.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:39 schreef Troel het volgende:
Mijn kleuter wil in alles de beste zijn
Daar doet hij ook echt wel zijn best voor, maar ik hoop dat hij toch wel in ziet dat je niet altijd de beste kunt zien, ook als je je best doet.
ik doe het zéker ook niet dagelijks maar zo nu en dan. For old times sake. Meestal heeft ie zijn tijd gevuld met andere dingen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 09:30 schreef Grijs het volgende:
[..]
Ik ben het eigenlijk wel zat om mijn 11-jarige (bijna 12) nog voor te lezen. Maar hij geniet er toch echt nog wel van. Als ik dit boek uit heb, stop ik met voorlezen. Ik lees hem voor uit de Kronieken van Narnia (alle boeken in 1 band) en ben eindelijk bij het laatste boek aanbeland.
(En daarna begin ik weer opnieuw voor mijn oudste dochter)
Wat fijn dat het nu dus wel fijn om school is!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:18 schreef XXXKarinXXX het volgende:
heerlijk die boekenwurmen!!![]()
Ik heb woensdag contact gehad met Meikes juf, of ze vrijdag even tijd had voor een gesprek omdat Meike nog steeds met tegenzin naar school gaat, en dat ik graag even wil weten hoe het nu in de klas met haar gaat.
Gister komt ze uit school, blij blij blij, en vertelt meteen dat ze een eigen rekenwerkboekje heeft gekregen waar ze uit mag werken.
Vandaag met frisse moed naar school want "ik mag vast weer in mijn boekje werken!" en "ik heb eindelijk weer wat leuks te doen op school"
Das dus duidelijk.
Wel jammer dat het blijkbaar wel een extra zetje nodig had.
Ik vind juist dat kinderen veel te weinig 'de beste' proberen te zijn tegenwoordig en dat dat ook niet echt aangemoedigd wordt op school of waar dan ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:48 schreef trui het volgende:
ja, die regel geldt hier ook. ik leg de lat weliswaar iets vroeger, maar 't principe is gelijk. en 't werkt goed!
troel, 'de beste' overal in willen zijn is heel normaal op die leeftijd, (en volgens mij vooral bij jongens). laat 'm lekker die ambitie hebben, het kan geen kwaad om hoge doelen na te streven. de confrontatie met de realiteit zal vroeg genoeg komen, maak je maar geen zorgen.
Het punt is dat hij dus daarnaast ontzettend perfectionistisch is. Te erg zeg maar. Is ook wel een actiepunt voor ons, bijvoorbeeld thuis ervoor zorgen dat er gewoon niet voldoende witte lego is om een compleet wit legohuis te makenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:48 schreef trui het volgende:
ja, die regel geldt hier ook. ik leg de lat weliswaar iets vroeger, maar 't principe is gelijk. en 't werkt goed!
troel, 'de beste' overal in willen zijn is heel normaal op die leeftijd, (en volgens mij vooral bij jongens). laat 'm lekker die ambitie hebben, het kan geen kwaad om hoge doelen na te streven. de confrontatie met de realiteit zal vroeg genoeg komen, maak je maar geen zorgen.
Ja, dan is perfectionisme wel problematisch. Nog niet zo makkelijk om dat er uit te krijgen, lijkt me.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:29 schreef snoopy het volgende:
Zo keken we vorig jaar met de ib-er van school naar de citotoets van mijn jongste en bleek dat als ze niet 100% zeker was van het antwoord ze niets invulde. Dus scoorde ze lager dan werd verwacht.
Ik zeg tegen mijn leerlingen (en mijn kinderen) dat ze hoe dan ook iets moeten invullen, je weet maar nooit of het goed is of een stukje goed en ook dat een stukje goed punten op kan leveren.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:29 schreef snoopy het volgende:
Zo keken we vorig jaar met de ib-er van school naar de citotoets van mijn jongste en bleek dat als ze niet 100% zeker was van het antwoord ze niets invulde. Dus scoorde ze lager dan werd verwacht.
da's meer verslechterenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:50 schreef Adnap het volgende:
[..]
Ik zeg tegen mijn leerlingen (en mijn kinderen) dat ze hoe dan ook iets moeten invullen, je weet maar nooit of het goed is of een stukje goed en ook dat een stukje goed punten op kan leveren.
En verbeteren......ik zie dat veel leerlingen bij mij goede antwoorden fout gaan verbeteren, zo zonde !
zeg maar behoorlijk verslechteren, maar krijg die gewoonte er maar eens uitquote:
Late bedoel je denk ik...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:30 schreef Meimeltje het volgende:
Fijn dat je ook van de juf bevestiging hebt Karin en dat er wat anders geprobeerd wordt.
Op zich lijkt het mij niet zo vreemd dat ze klaar is met kleuteren, ze is een vroege leerling toch?
Ja sorry, late natuurlijkquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:34 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
Late bedoel je denk ik...
Meike is eind feb 6 jaar. Dus dan is ze nu 2 jaar aan het kleuteren.
Ben blij dat de juf het ook ziet, en dat we samen op 1 lijn zitten en er wat aan willen doen. Geeft een goed gevoel.
dat van die blokjes vind ik ook echt een raar idee, daar krijg ik juist een beetje een 'pestgevoel' bij. het is toch heerlijk als er genoeg blokjes van de kleur zijn die je wil gebruiken. waarom je kind daarin onnodig frustreren?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:13 schreef Troel het volgende:
Het punt is dat hij dus daarnaast ontzettend perfectionistisch is. Te erg zeg maar. Is ook wel een actiepunt voor ons, bijvoorbeeld thuis ervoor zorgen dat er gewoon niet voldoende witte lego is om een compleet wit legohuis te maken
Of dat hij met blokjes iets aan het bouwen is van een voorbeeldopdracht op school, maar dan nog een dakje erop zet, want een huis moet een dak hebben. Dat is gewoon niet handig.
En tuurlijk is het fijn dat hij de beste probeert te zijn, maar zeker dan de combinatie met "alle andere kinderen maken wel fouten, dus ik ben de beste haha, geef me ergens een naar pestgevoel"
Ow nee, niet op die manier hoor. Maar gewoon ervoor zorgen dat het op het eerste ogenblik al duidelijk is dat dat niet gaat lukken. Ik ga niet tijdens het spel nog weer ingrijpen, dat is gemeen. Ik bied gewoon maar een beperkt iets aan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:00 schreef Brighteyes het volgende:
Maar is dat dan niet een soort van vechten tegen de bierkaai?
Ik snap op zich wel dat je wil dat hij inziet dat huizen idd ook platte daken hebben. Maar dat van die witte steentjes vind ik zielig klinken.Heeft hij een huis in zijn hoofd en dan kan het gemaakt worden omdat het eigenlijk gesaboteerd wordt.
protocol zit er hier nogal ingestampt. ratio en emotie clashen hieroverquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:19 schreef trui het volgende:
beterschap daar simmu! waarom schaam je je voor niet tempen? ik doe 't ook niet als 't niet per se moet hoor.
troel, ik vind het juist getuigen van grote vindingrijkheid dat ie die papiertjes aan elkaar plakt als hij een groter stuk nodig heeft. hij lost 't toch maar mooi op zo. knap!
ik zou daar zo chagrijnig van worden dat ik helemaal geen huis zou bouwen en met iets anders gaan spelen. Maar dat ben ikquote:Op zaterdag 26 januari 2013 08:05 schreef Troel het volgende:
[..]
Ow nee, niet op die manier hoor. Maar gewoon ervoor zorgen dat het op het eerste ogenblik al duidelijk is dat dat niet gaat lukken. Ik ga niet tijdens het spel nog weer ingrijpen, dat is gemeen. Ik bied gewoon maar een beperkt iets aan.
Aquarius komt dicht bij de samenstelling van ORS, qua zouten enzo. Het belangrijkste is waarschijnlijk dat de sportpark isotoon is, ORS is dat ook. Dus geen AA High Energie bijvoorbeeld, maar een isotone sportdrank van de Aldi kan best.quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:27 schreef Brighteyes het volgende:
De kleur maakt vlgs mij wel uit. Oorspronkelijk was het blauwe gatorade. Geen idee wat daar het aquarius equivalent van is.
Oh ja, dat was het.quote:Op woensdag 30 januari 2013 08:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Aquarius komt dicht bij de samenstelling van ORS, qua zouten enzo. Het belangrijkste is waarschijnlijk dat de sportpark isotoon is, ORS is dat ook. Dus geen AA High Energie bijvoorbeeld, maar een isotone sportdrank van de Aldi kan best.
oorspronkelijk was het oplos-isostarquote:Op woensdag 30 januari 2013 08:27 schreef Brighteyes het volgende:
De kleur maakt vlgs mij wel uit. Oorspronkelijk was het blauwe gatorade. Geen idee wat daar het aquarius equivalent van is.
Leuk joh! Ze is ook erg goed bezig met lezen he!quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:05 schreef Nijna het volgende:
Mijn kleuter zit in een leesgroepje op school. Ze is ook zo enthousiast aan het lezen... Ik vind t wel cool!
maar wie maakt er nou een probleem van: de juf of jij?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:29 schreef Troel het volgende:
Tja, het gaat dus echt om leren dat het niet allemaal perfect moet. Hij had bijvoorbeeld een knipwerkje gedaan, met allerlei resten papier. Is hij dus de hele ochtend bezig met steentjespapier, het zo te knippen en te plakken dat de juf dacht "huh, zulke grote stukken zaten er toch niet bij". Heeft hij dus net zo lang zitten passen en meten dat het stuk groot genoeg was en het netjes in elkaar overliep qua steentjes. Waar het om ging is dat als je overduidelijk ervoor zorgt dat je niet een compleet wit huis kan maken, dat hij genoegen gaat nemen met een huis met twee kleuren. Ik vond het eigenlijk wel aannemelijk klinken
Het is dus puur dat hij op den duur teveel tijd kwijt zal zijn door zo precies te zijn.
Door zowel de juf, de intern begeleider als de rugzakhulpquote:Op woensdag 30 januari 2013 14:54 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
maar wie maakt er nou een probleem van: de juf of jij?
ik vind het eerlijk gezegd juist slim van hem als hij geen passend papier heeft, terwijl hij dat wel wil, een manier te vinden om dat wel voor elkaar te krijgen, en dan nog zo dat het netjes in elkaar overloopt ook.
hij stelt zich een doel en vindt nog een manier om het te bereiken ook. knap hoor!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee, helaas.quote:
En ik neem aan dat dat jochie ook een negatieve aantekening krijgt wegens het klikkenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:14 schreef lily het volgende:
[..]
Nee, helaas.
Niet aan ons en niet aan de juf.
Het jongetje dat jarig was heeft ze erbij "gelapt"
ok, er is leegloop (vertelde ze, hoewel de klassen overvol zitten)quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:15 schreef Troel het volgende:
Is het niet een wanhoopspoging om te voorkomen dat jullie naar die andere school gaan?
ik ga wel even afwachten denk ik jaquote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:10 schreef debuurvrouw het volgende:
Of even afwachten? het lijkt me niet dat dit iets is waar ze hem op afwijzen ofzo.
Dit.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 17:16 schreef lily het volgende:
Het is ook maar net wie je voor je hebt met dit soort dingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |