abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120993683
En dan zeggen ze op die site ook nog: "als je klaar met je studie bent ...." :')_!
pi_120993716
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:28 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Eens.

je hebt trouwens op hbo ook teveel onderwijsverkankering met opleidingen als

textiel kunde
social media
communicatie manager
psychologie (sowieso psychologie maar op hbo nog triester :') )
Lekker alles zo groot mogelijk maken om vervolgens te concluderen dat het niet werkt, MBO/HBO stijl 8)7
pi_120993720
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

psychologie is op WO al een pret studie, moet je nagaan hoe dat op hbo en mbo moet zijn. Gekste is trouwens dat de meest vage figuren dat doen en dan later gaan oordelen over andere mensen. Beetje gek..

sowieso gek hoe iedereen diagnoses krijgt tegenwoordig, lijkt wel 2 halen 1 betalen :')
Je kan tenminste nog arbeidspsycholoog worden en daarmee nog redelijk wat geld verdienen. Die alfa-en gammagasten op het mbo krijgen haast geen werk als ze klaar zijn.
pi_120993728
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:35 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

True that.

mbo niveau 4 is niet slim. Wel vergeleken met niv. 1 2 en 3 maar het niveau is echt laag.
Normaal toch?
Daar kun je toch wel redelijk wat mee.

Wel grappig trouwens:
Ik doe vwo 3 en de grootste nerd wil kapster worden. Dat is wss mbo niv. 1
pi_120993766
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 01:37 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Je kan tenminste nog arbeidspsycholoog worden en daarmee nog redelijk wat geld verdienen. Die alfa-en gammagasten op het mbo krijgen haast geen werk als ze klaar zijn.
Wat is eigenlijk het verschil tussen alpha en gamma?
pi_120993769
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:35 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Psychologen die net klaar zijn met de studie en mensen moeten gaan vertellen die 40 jaar meer levenservaring hebben hoe ze moeten leven _O-

Psycholoog zijn is net zoals in de oppositie zitten, je mag wat roepen maar geen beslissingen nemen (diagnoses stellen) en ingrijpen (medicijnen voorschrijven). :')
maar psychologen mogen toch wel diagnoses stellen? Maar sowieso mensen die denken je in 2/3 uur helemaal te kunnen doorgronden door je een standaard vragenlijst in te laten vullen ofzo

en dan komen er dingen uit; je antwoord op vragen of je bij een meisje aan seks denkt vaak negatief; dit betekent dat je in je zelf terug getrokken bent dus persoonlijkheidsstoornis

:')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120993796
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:34 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

waarom ga je geen havo doen en dan doorknallen.

of igg een mbo waar je wat aan hebt? sowieso een niveau 4 en dan wat interessants?

p.s. raggamuffin is wel mooi nummer _O_
Ik doe nu detailhandel niveau 4, Ik ga binnekort waarschijnlijk wat anders doen ja.. dit houd ik nooit vol..haha
pi_120993798
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:37 schreef Paxcon het volgende:
En dan zeggen ze op die site ook nog: "als je klaar met je studie bent ...." :')_!
Sowieso mensen die mbo studie noemen :'(

school en scholieren. Alsof je afstudeert aan een mbo :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_120993821
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 01:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Normaal toch?

Wel grappig trouwens:
Ik doe vwo 3 en de grootste nerd wil kapster worden. Dat is wss mbo niv. 1
Dat heeft niet met intelligentie te maken maar met het fenomeen vrouw; dat is sowieso ongeschikt voor een hoge positie later :P
pi_120993829
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:25 schreef Jellereppe het volgende:
Iedereen is manager. Ik ben morgenochtend manager van mijn bed. Die moet ook warm worden gehouden, jwz.
Ik ben huiswerkmanager, vrijetijdsmanager en financieelmanager van mezelf.
  maandag 31 december 2012 @ 01:40:55 #61
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120993838
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:31 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

true.. alles is managermanager tegenwoordig :P
Een manager heeft eigenlijk diverse taken. Een van de belangrijkste is die van leider. Dat houdt in dat je het gedrag van mensen in een organisatie dusdanig kunt sturen en coördineren dat de medewerkers betere prestaties gaan verrichten met betrekking tot de activiteiten die van levensbelang zijn voor de onderneming.

Daarnaast heeft een manager ook een belangrijke taak als woordvoerder. Hij moet de onderneming extern vertegenwoordigen. Dus hij moet communicatief vaardig zijn.
Daarnaast kan/moet een manager ook een boegbeeld zijn voor de onderneming. Denk aan Steve Jobs. Voor de medewerkers van Apple is hij het boegbeeld van innovatie. Tevens moet de manager mensen met elkaar kunnen verbinden (teambuilding), zodat ze beter gaan samenwerken in de onderneming.

Kun je allemaal mensen voor aannemen, daar niet van overigens. Je gaat iemand die kleuters begeleidt toch geen manager noemen. :')
pi_120993868
Het mbo zouden ze eens flink moeten aanpakken. Je leert er niets, je doet er niets en je kunt er niets mee eenmaal je een papiertje hebt. Zelfs op het vmbo leer je meer dan op het mbo en je kunt beter havo gaan doen na het behalen van je vmbo diploma, aangezien je daar nog wel iets aan hebt.
pi_120993885
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:40 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

Dat heeft niet met intelligentie te maken maar met het fenomeen vrouw; dat is sowieso ongeschikt voor een hoge positie later :P
Masseur mogen ze wel worden hoor. En zo zijn er nog meer beroepen.
pi_120993904
+1 Dimens. Nu wil ik iets doen waar je niet eens een diploma voor nodig hebt, theoretisch gezien. Maar je hebt wel volkome gelijk! Klote MBO.
  maandag 31 december 2012 @ 01:43:01 #65
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120993923
Waarom al die Engelse studienamen op het mbo? :')
pi_120993925
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:40 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Een manager heeft eigenlijk diverse taken. Een van de belangrijkste is die van leider. Dat houdt in dat je het gedrag van mensen in een organisatie dusdanig kunt sturen en coördineren dat de medewerkers betere prestaties gaan verrichten met betrekking tot de activiteiten die van levensbelang zijn voor de onderneming.

Daarnaast heeft een manager ook een belangrijke taak als woordvoerder. Hij moet de onderneming extern vertegenwoordigen. Dus hij moet communicatief vaardig zijn.
Daarnaast kan/moet een manager ook een boegbeeld zijn voor de onderneming. Denk aan Steve Jobs. Voor de medewerkers van Apple is hij het boegbeeld van innovatie. Tevens moet de manager mensen mensen met elkaar kunnen verbinden (teambuilding), zodat ze beter gaan samenwerken in de onderneming.

Kun je allemaal mensen voor aannemen, daar niet van overigens. Je gaat iemand die kleuters begeleidt toch geen manager noemen. :')
ah jij begrijpt er zelf volgens mij ook niet zo heel veel van maar het is leuk geprobeerd :P
pi_120993947
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 01:41 schreef Dimens het volgende:
zouden ze eens flink moeten aanpakken. Je leert er niets, je doet er niets en je kunt er niets mee eenmaal je een papiertje hebt. Zelfs op het vmbo leer je meer dan op het mbo en je kunt beter havo gaan doen na het behalen van je vmbo diploma, aangezien je daar nog wel iets aan hebt.
dit. Als dat achterlijke volk maar niet ook nog eens vwo gaat doen, want het niveau van vwo daalt met de dag
  maandag 31 december 2012 @ 01:44:42 #68
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120993993
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 01:38 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Normaal toch?

Wel grappig trouwens:
Ik doe vwo 3 en de grootste nerd wil kapster worden. Dat is wss mbo niv. 2
Ik vind kappers nog wel nuttig. Haal er zelf veel plezier uit. Onterechte post.
pi_120994025
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:43 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

dit. Als dat achterlijke volk maar niet ook nog eens vwo gaat doen, want het niveau van vwo daalt met de dag
Als de competenties die je daar krijgt maar niet makkelijker worden, kunnen ze best naar het vwo toe. Jammer genoeg is de middelbare school vooral om te laten zien hoe goed je de avond van tevoren uit een boek de lesstof kunt leren en niet wat je uiteindelijk in de praktijk ermee kunt doen.
pi_120994051
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 01:45 schreef Dimens het volgende:
Als de competenties die je daar krijgt maar niet makkelijker worden, kunnen ze best naar het vwo toe. Jammer genoeg is de middelbare school vooral om te laten zien hoe goed je de avond van tevoren uit een boek de lesstof kunt leren en niet wat je uiteindelijk in de pra
true
  maandag 31 december 2012 @ 01:47:22 #71
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120994089
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:43 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

ah jij begrijpt er zelf volgens mij ook niet zo heel veel van maar het is leuk geprobeerd :P
Meer dan de meeste mensen, omdat ik wat kennissen heb met een eigen bedrijfje, maar op het gebied van het besturen van grote ondernemingen, niet nee.
pi_120994110
quote:
14s.gif Op maandag 31 december 2012 01:45 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als de competenties die je daar krijgt maar niet makkelijker worden, kunnen ze best naar het vwo toe. Jammer genoeg is de middelbare school vooral om te laten zien hoe goed je de avond van tevoren uit een boek de lesstof kunt leren en niet wat je uiteindelijk in de praktijk ermee kunt doen.
Nah, dat is Havo. VWO is verbanden leggen en logisch denken.
No.
pi_120994154
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:47 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Meer dan de meeste mensen, omdat ik wat kennissen heb met een eigen bedrijfje, maar op het gebied van het besturen van grote ondernemingen, niet nee.
manager =/= leider
manager is een functie; regel dit dat
leider wordt door anderen bepaald

woordvoerder = NOT
managers zijn intern, naar buiten gaan vertegenwoordigers, verkoopmedewerkers buitendienst, account managers etc.

managers zijn over algemeen geen boegbeeld, zelfs niet bekend buiten organisatie. Topmannen zijn wat anders; dit zijn opzich ook managers maar natuurlijk een hele andere klasse.
pi_120994173
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 01:47 schreef Chernobog het volgende:

[..]

Nah, dat is Havo. VWO is verbanden leggen en logisch denken.
zou het moeten zijn, maar dat is dus eigenlijk ook stampen :')
super makkelijk vwo, zou wat aan gedaan moeten worden.

p.s. vwo is met kleine letters
  maandag 31 december 2012 @ 01:55:18 #75
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_120994362
quote:
7s.gif Op maandag 31 december 2012 01:49 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

manager =/= leider
manager is een functie; regel dit dat
leider wordt door anderen bepaald

woordvoerder = NOT
managers zijn intern, naar buiten gaan vertegenwoordigers, verkoopmedewerkers buitendienst, account managers etc.

managers zijn over algemeen geen boegbeeld, zelfs niet bekend buiten organisatie. Topmannen zijn wat anders; dit zijn opzich ook managers maar natuurlijk een hele andere klasse.
Je vat mijn post verkeerd op. Dit zijn simpelweg opsomming van een klein aantal taken die een manager moet hebben. Tuurlijk kun je als grote organisatie diverse mensen daarvoor inhuren, maar elke organisatie begint klein. Dan heb je maar een manager en die moet daarnaast ook de organisatie naar buiten vertegenwoordigen.

Daarnaast heb je zeker wat uitzonderingen op de regel. Steve Jobs was zeer zeker wel een boegbeeld en leider, maar ik geef al aan dat dit bij de meeste organisaties niet het geval is. Daarnaast weet ik dat je verschillende mensen daar voor kunt aannemen. Dat geldt overigens voor de grote ondernemingen.

Voor het leiden van een kleine onderneming moet je zeker wel een paar kwaliteiten hebben aangezien je daar de enige vennoot/baas bent. Vooral handig als je goed bent in het leiden van mensen en tegelijkertijd ook communicatief vaardig bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')