Wat is dit dan voor iets achterlijks?quote:Op zondag 30 december 2012 19:17 schreef Chernobog het volgende:
In een wereld waar meisjes al op hun 4e met schoonheidsidealen (Barbie, Disney) geconfronteerd worden, kan je niet meer eisen dat een kind daarmee rondloopt vind ik.
Geniale topic-introquote:Op zondag 30 december 2012 19:17 schreef Chernobog het volgende:
Een kennis van mij heeft een dochtertje van 5 met een unibrow. Gelukkig is ze nog rossig, want met donker haar zou ze lijken op Bert.
Wat vinden jullie?
In groep 3 wordt er al onderscheid gemaakt tussen kinderen met een bril, dikkere kinderen enzovoort. Ik zou mijn kind niet voor lul willen laten lopen met een unibrow als ik er wat aan kan doen.quote:Op zondag 30 december 2012 19:18 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Wat is dit dan voor iets achterlijks?
Is maar net hoe je het verpakt, beter dan gepest worden lijkt mequote:Op zondag 30 december 2012 19:25 schreef Lienekien het volgende:
En dan direct het kind al de boodschap meegeven dat ze niet goed is zoals ze is?
of het is gewoon onderdeel van je verzorging.quote:Op zondag 30 december 2012 19:25 schreef Lienekien het volgende:
En dan direct het kind al de boodschap meegeven dat ze niet goed is zoals ze is?
natuurlijk niet, dat maak jij er van.quote:Op zondag 30 december 2012 19:19 schreef Chernobog het volgende:
[..]
In groep 3 wordt er al onderscheid gemaakt tussen kinderen met een bril, dikkere kinderen enzovoort. Ik zou mijn kind niet voor lul willen laten lopen met een unibrow als ik er wat aan kan doen.
Bij ons op de basis school ging het er echt lomp aan toe als ik er nu aan terug denk.. werd meer gepest dan op de middelbare.quote:Op zondag 30 december 2012 19:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
natuurlijk niet, dat maak jij er van.
kinderen denken niet zoals volwassenen
geen enkel kind van 5, 6 heeft het besef van hoe wenkbrauwen eruit horen te zien, en aangezien het geen dikke zwarte 'Bert'streep is, is er niks aan de handquote:Op zondag 30 december 2012 19:29 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Bij ons op de basis school ging het er echt lomp aan toe als ik er nu aan terug denk.. werd meer gepest dan op de middelbare.
Dus, hoe zou jij aan je vijfjarige dochtertje verkopen dat er om de twee weken iets pijnlijks (echt fijn is het niet, zéker niet voor een kinderhuidje) moet gebeuren om iets weg te halen waar ze geen last van heeft? "Anders gaan ze je pesten!" zodat ze al onzeker is over zichzelf nog voor iemand iets heeft kunnen zeggen?quote:Op zondag 30 december 2012 19:26 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Is maar net hoe je het verpakt, beter dan gepest worden lijkt me
Laat dat nou net het punt zijn. Het meisje in kwestie is 5.quote:Op zondag 30 december 2012 19:29 schreef msacras het volgende:
Weghalen. In mijn klas zitten ook wel jongens (17, 18) met zo'n unibrow. Verschrikkelijk, ze zouden echt allemaal enorm leuk zijn maar het enige waar ik dan naar kan kijken is die wenkbrauw(en).
Man man man, kom je uit de jaren 60 of wat. Tegenwoordig lopen die kiddo's al met smartphones en zijn ze allemaal fan van justin bieber.quote:Op zondag 30 december 2012 19:31 schreef Mirjam het volgende:
[..]
geen enkel kind van 5, 6 heeft het besef van hoe wenkbrauwen eruit horen te zien, en aangezien het geen dikke zwarte 'Bert'streep is, is er niks aan de hand
Bij jongens is het tot daar aan toe, maar bij meisjes is het nog erger. Ik vind dat je het best kan weghalen, zie het gewoon als routine, net als naar de kapper gaan of tanden poetsen.quote:Op zondag 30 december 2012 19:31 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dus, hoe zou jij aan je vijfjarige dochtertje verkopen dat er om de twee weken iets pijnlijks (echt fijn is het niet, zéker niet voor en kinderhuidje) moet gebeuren om iets weg te halen waar ze geen last van heeft?
[..]
Laat dat nou net het punt zijn. Het meisje in kwestie is 5.
"Mama, waarom doe jij dat dan nooit?"quote:Op zondag 30 december 2012 19:34 schreef msacras het volgende:
[..]
Bij jongens is het tot daar aan toe, maar bij meisjes is het nog erger. Ik vind dat je het best kan weghalen, zie het gewoon als routine, net als naar de kapper gaan of tanden poetsen.
Zeg dan maar tegen de moeder dat ze het zelf ook moet doen.quote:Op zondag 30 december 2012 19:37 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
"Mama, waarom doe jij dat dan nooit?"
My god, stel je niet zo aan. Ga je haar ook vertellen dat ze geen deo mag gebruiken, geen hoge hakken mag dragen en altijd in een flobber trui kan lopen. Wat zal die lekker in de groep gaan passen.quote:Op zondag 30 december 2012 19:37 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
"Mama, waarom doe jij dat dan nooit?"
Ze is 5!quote:Op zondag 30 december 2012 19:38 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
My god, stel je niet zo aan. Ga je haar ook vertellen dat ze geen deo mag gebruiken, geen hoge hakken mag dragen en altijd in een flobber trui kan lopen. Wat zal die lekker in de groep gaan passen.
Natuurlijk, ze is 5.quote:Op zondag 30 december 2012 19:38 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
My god, stel je niet zo aan. Ga je haar ook vertellen dat ze geen deo mag gebruiken, geen hoge hakken mag dragen
Alsof je een vijfjarige volledig zelfstandig laat kiezen wat ze aan wil. Die geef je hooguit de keuze tussen een paar kledingstukken.quote:en altijd in een flobber trui kan lopen. Wat zal die lekker in de groep gaan passen.
"Mama, vandaag zei Piet tegen mij dat mijn haar/neus/mond/whatever raar is." "Nee lieverd, je bent goed zoals je bent! Mijn mooie kleine meid!" "Maar mama, waarom moeten die haartjes altijd weg dan? Het doet pijn!quote:Op zondag 30 december 2012 19:38 schreef msacras het volgende:
[..]
Zeg dan maar tegen de moeder dat ze het zelf ook moet doen.
Ik mag tenminste hopen dat die moeder dat wel doet, anders is het een hele Bert-familie
Het kind zelf laten beslissen. Niet al zo jong beginnen met opdringen dat afwijken van wat 'men' normaal vindt verkeerd is en minderwaardig maakt.quote:Op zondag 30 december 2012 20:22 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Want vind jij dan, voor altijd laten zitten?
Wat zegt moeder? Of is moeder niet aanwezig en ben jij een vervangende moeder?quote:Op zondag 30 december 2012 19:23 schreef Chernobog het volgende:
Natuurlijk is het niet mijn zaak. Ik verbaas me er alleen over dat hij het niet weg laat halen en vraag me af wat FOK! vindt.
Dan gaat ze buiten de boot vallen vanwege haar wenkbrauwen? En zolang ze die haartjes boven haar neus maar epileert, gaat alles goed?quote:Op zondag 30 december 2012 20:28 schreef GeertJan88 het volgende:
Je weet zelf ook dat als ze eenmaal op de middelbare komt ze het er zelf instantly af haalt, en zo niet dan gaat ze gewoon buiten de boot vallen. Het is lullig maar zo werkt het nou eenmaal
Ik keur het niet goed, maar zo werkt het wel ja...quote:Op zondag 30 december 2012 20:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan gaat ze buiten de boot vallen vanwege haar wenkbrauwen? En zolang ze die haartjes boven haar neus maar epileert, gaat alles goed?
Wat heerlijk, zo'n wereldbeeld! Met een pincet is alles gered!
Dat betekent nog niet dat je daar maar in mee moet gaan. Bij een kind van 5 jaar, nota bene! Leer een kind eigenwaarde, in plaats van dat het zich aan de meute aan moet passen want anders valt ze erbuiten.quote:Op zondag 30 december 2012 20:31 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Ik keur het niet goed, maar zo werkt het wel ja...
Oh god.quote:Op zondag 30 december 2012 20:34 schreef jcdragon het volgende:
Tevens TS en haar topics![]()
F&L / Waarom zijn mensen furry?
KLB / Vrouwen met harige armen
R&P / Furries... wat bezielt hen?
Dat ben ik dus niet met je eens, waarom zou je er voor zorgen dat je kind buiten de groep valt.. hier word het echt geen sterker persoon van hoor.quote:Op zondag 30 december 2012 20:33 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat betekent nog niet dat je daar maar in mee moet gaan. Bij een kind van 5 jaar, nota bene! Leer een kind eigenwaarde, in plaats van dat het zich aan de meute aan moet passen want anders valt ze erbuiten.
Doe nou even serieus. Je denkt echt dat een kind hierdoor al buiten de groep valt? Of met flaporen?quote:Op zondag 30 december 2012 20:37 schreef GeertJan88 het volgende:
[..]
Dat ben ik dus niet met je eens, waarom zou je er voor zorgen dat je kind buiten de groep valt.. hier word het echt geen sterker persoon van hoor.
Kinderen zijn anders echt wel gemeen hoor, raad je aan om een keer een dagje mee te lopen met een basisschoolklas, zul je zien. Kinderen nemen namelijk de meningen van hun ouders over, en van tv, e.d. Die zien meteen dat sommige dingen gewoon niet normaal zijn.quote:Op zondag 30 december 2012 20:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Doe nou even serieus. Je denkt echt dat een kind hierdoor al buiten de groep valt? Of met flaporen?
En die kinderen hoeven niet te leren dat afwijkend ook goed is? Allemaal maar aanpassen aan de gemene deler?quote:Op zondag 30 december 2012 21:07 schreef Chernobog het volgende:
[..]
Kinderen zijn anders echt wel gemeen hoor, raad je aan om een keer een dagje mee te lopen met een basisschoolklas, zul je zien. Kinderen nemen namelijk de meningen van hun ouders over, en van tv, e.d. Die zien meteen dat sommige dingen gewoon niet normaal zijn.
Had je die foto nog gezien?quote:Op zondag 30 december 2012 21:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En die kinderen hoeven niet te leren dat afwijkend ook goed is? Allemaal maar aanpassen aan de gemene deler?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |