In tegenstelling tot jou lig ik daar geen seconde wakker van. De nieuwe bewoners gunnen mij het geld niet, ik gun hun die vloer niet. Dat ik vervolgens een halve dag bezig ben om de vloer te verwijderen maakt mij niks uit. Ik heb weer een paar uurtjes lol gehad. Dat is mij de tijd meer dan waard.quote:Op zondag 30 december 2012 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw wellicht niet, mij wel.
De uren die jij kwijt bent aan slopen uit louter koppige naijver, dwarsheid en anderen niets gunnen besteed ik liever aan wat anders.
100 euro voor een Ikea vloer is ook een habbekrats.quote:Op zondag 30 december 2012 11:48 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een IKEA-vloer hebben we het hier over... Die kost om te beginnen al een habbekrats. Dat nieuwe bewoners daar weinig of helemaal niks voor willen betalen snap ik prima.
Maar dat een vloer er uberhaubt uit moet in Nederland heb ik nooit begrepen, waar ik woon is het gewoon een deel van de woning, scheelt ook veel van dit gezeik.
Welk probleem precies?quote:Op zondag 30 december 2012 11:51 schreef cvboer het volgende:
[..]
100 euro voor een Ikea vloer is ook een habbekrats.
Daar waar jij woont verschuiven ze het probleem naar de nieuwe bewoners.
Als de nieuwe bewoners de vloer niet willen moeten ze hem zelf verwijderen.quote:
Da's gewoon een onderdeel van je woning tot je eigen woning maken. Komt helemaal geen afgunst oid bij kijken.quote:Op zondag 30 december 2012 11:54 schreef cvboer het volgende:
[..]
Als de nieuwe bewoners de vloer niet willen moeten ze hem zelf verwijderen.
Een dagje paintballen kost meer, en je bij beiden heb je fun.quote:Op zondag 30 december 2012 11:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw wellicht niet, mij wel.
De uren die jij kwijt bent aan slopen uit louter koppige naijver, dwarsheid en anderen niets gunnen besteed ik liever aan wat anders.
Waarom zou je het stofvrij maken? In totaal kost het misschien een uurtje.quote:Op zondag 30 december 2012 11:47 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Stofvrij maken, inladen, naar de stort rijden... Kost allemaal geen tijd?
Maar van die gordijnen kun je toch kussentjes maken of gordijnen voor andere kamers waar ze eventueel wel passen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:00 schreef littledrummergirl het volgende:
ik vind het ook onzin dat je een woning volledig kaal moet opleveren![]()
stel je hebt op maat gemaakte gordijnen die nergens anders passen, waarom zou je die niet mogen laten hangen omdat de mensen na jou ze miss wel zouden kunnen waarderen? vinden ze het niks dan kunnen ze het altijd nog weggooien
Kan de nieuwe bewoner gelijk vloerverwarming aanleggen. win-win situatiequote:Op zondag 30 december 2012 12:04 schreef klipper het volgende:
Overigens heeft TS wel een ondervloer, weliswaar een andere dat wij in gedachten hadden, deze zal namelijk weinig geluid reduceren, maar daar hoeft de nieuwe huurder zich ook geen zorgen meer om te maken.
[ afbeelding ]
Tuurlijk, niet reageren op mijn post dat je de OP verkeerd gelezen hebtquote:Op zondag 30 december 2012 12:02 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Waarom zou je het stofvrij maken? In totaal kost het misschien een uurtje.
Als ik een woning zou huren, dan zou ik toch echt willen dat de vorige huurder zijn rotzooi meeneemt hoor.quote:Op zondag 30 december 2012 11:55 schreef Fogel het volgende:
[..]
Da's gewoon een onderdeel van je woning tot je eigen woning maken. Komt helemaal geen afgunst oid bij kijken.
Je snapt de nuance dat de vloer niet van de huurder maar van de verhuurder is blijkbaar niet.quote:Op zondag 30 december 2012 12:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Als ik een woning zou huren, dan zou ik toch echt willen dat de vorige huurder zijn rotzooi meeneemt hoor.
Inclusief vloer als ik die niet wilt, en anders haalt de wbv hem er maar uit.
Zoals gezegd, sloop dan ook gelijk het behang, en vergeet het schilderwerk niet.quote:Op zondag 30 december 2012 11:49 schreef cvboer het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jou lig ik daar geen seconde wakker van. De nieuwe bewoners gunnen mij het geld niet, ik gun hun die vloer niet. Dat ik vervolgens een halve dag bezig ben om de vloer te verwijderen maakt mij niks uit. Ik heb weer een paar uurtjes lol gehad. Dat is mij de tijd meer dan waard.
Als jij aan slopen fun hebt, fijn voor je, ik laat me liever rimmen.quote:Op zondag 30 december 2012 12:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Een dagje paintballen kost meer, en je bij beiden heb je fun.
Na afloop een lekker biertje en genieten van het slagveld.
helemaal mee eensquote:Op zondag 30 december 2012 12:19 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn hemel
Toen wij 2 jaar geleden gingen verhuizen moest het laminaat er ook uit. Mocht helaas niet blijven liggen omdat de woning verkocht ging worden (was sociale huur), op marktplaats gezet om gratis af te laten halen en er iemand die door wateroverlast geen vloer meer had zeer blij mee gemaakt. Was nog best een klus om die meuk eruit te halen, maargoed, iemand wel er blij mee gemaakt. Snap niet dat je zoiets dan liever naar de stort brengt. Ongelofelijk.
Noem het triest, wat jij wil.quote:Zoals gezegd, sloop dan ook gelijk het behang, en vergeet het schilderwerk niet.
Echt, zo triest dit.
quote:Op zondag 30 december 2012 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij aan slopen fun hebt, fijn voor je, ik laat me liever rimmen.
Woon je ook in het buitenland?quote:
Kwestie van prioriteiten idd. Waar mensen zich druk om kunnen maken zeg. Jezus.quote:Op zondag 30 december 2012 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als jij aan slopen fun hebt, fijn voor je, ik laat me liever rimmen.
Wat nou gierig. Jij hebt het uitgekozen, dus voor jou is het exact wat je wilt. Andere mensen hadden waarschijnlijk wanneer ze het helemaal zelf zouden kiezen iets anders gekozen, dus het is voor hun toch "genoegen nemen met" en daarnaast is het ook nog eens tweedehands. Als ik een hoop geld moest uitgeven dan liever aan iets wat mijn eerste keus is.quote:Op zondag 30 december 2012 12:32 schreef tech4u het volgende:
Had bij vorige verhuizing ook. Had een vloer twv 800e erin liggen en rolgordijnen op maat a 500 euro en gordijnen a 500 euro. Alles een 14 maand oud.
Ze vonden het mooi en wilden het wel overnemen. Ik vroeg 500 euro voor alles bij elkaar. Boden ze 100 euro![]()
Fuck dat, heb ik alles eruit gehaald en een gedeelte weer opnieuw kunnen gebruiken. Gierige mensen
De gierigaard hier ben jij...quote:Op zondag 30 december 2012 12:32 schreef tech4u het volgende:
Had bij vorige verhuizing ook. Had een vloer twv 800e erin liggen en rolgordijnen op maat a 500 euro en gordijnen a 500 euro. Alles een 14 maand oud.
Ze vonden het mooi en wilden het wel overnemen. Ik vroeg 500 euro voor alles bij elkaar. Boden ze 100 euro![]()
Fuck dat, heb ik alles eruit gehaald en een gedeelte weer opnieuw kunnen gebruiken. Gierige mensen
Blijkbaar vonden ze het zelf ook mooi want ze kwamen zelf met het aanbod om het over te nemen. Om dan voor alles 100 euro te bieden vind ik ronduit schandalig.quote:Op zondag 30 december 2012 12:34 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Wat nou gierig. Jij hebt het uitgekozen, dus voor jou is het exact wat je wilt. Andere mensen hadden waarschijnlijk wanneer ze het helemaal zelf zouden kiezen iets anders gekozen, dus het is voor hun toch "genoegen nemen met" en daarnaast is het ook nog eens tweedehands. Als ik een hoop geld moest uitgeven dan liever aan iets wat mijn eerste keus is.
nee, hoor ik er nu niet bij?quote:Op zondag 30 december 2012 12:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Woon je ook in het buitenland?
Moblo, piet en ik wel, en we zijn het eens.
Jawel hoor, vroeg het me gewoon af omdat 'de emigranten' het eens lijken te zijnquote:
Goh, die had ik even niet gezien, sorry hoor. Maar je hebt gelijk, blij met je internetpuntje?quote:Op zondag 30 december 2012 12:07 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Tuurlijk, niet reageren op mijn post dat je de OP verkeerd gelezen hebt
Grappig, ik ben in mijn leven nog nooit beticht van gierigheid juist het tegenovergestelde.quote:
Inderdaad. Maar Fok zit er dus ook vol mee.. En ze noemen de anderen ook nog gierig...quote:Op zondag 30 december 2012 12:53 schreef tech4u het volgende:
[..]
Grappig, ik ben in mijn leven nog nooit beticht van gierigheid juist het tegenovergestelde.
Altijd van die mensen die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten![]()
Zelfde op marktplaats, zet je er een tv op van 2000 euro, 1 jaar oud. Van die mensen die dan 50 euro bieden![]()
Zelfde mensen die nooit eens een rondje geven in de kroeg of na een etentje met een groep voor zichzelf alles narekenen dat ze niks teveel betalen
Het gaat om het principe 'dan liever naar de sloop'. Dat je het dan niet alsnog gratis geeft aan de mensen die er niet voor wilden geven wat jij ervoor wilde hebben dat snap ik dan ergens nog, maar dat je het er dan uitsloopt en er NIEMAND wat aan laat hebben, dáár kan ik dan met de grootste moeite niet bij. Als je het er dan al uithaalt omdat je het de 'gierigaards' niet gunt, geef het dan aan mensen die er écht wat aan hebben. Vraag rond of mensen nog mensen weten die het echt niet breed hebben en die het wel kunnen gebruiken. Zo was ik zelf echt blij dat we het konden geven aan iemand die het wel echt kon gebruiken, van die meevallers waar je zelf ook blij mee zou zijn als je het (even) niet al te breed hebt.quote:Op zondag 30 december 2012 12:56 schreef Tja..1986 het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar Fok zit er dus ook vol mee.. En ze noemen de anderen ook nog gierig...
Dat zou een mooie oplossing zijn. Echter niet iedereen heeft of kent zulke mensen. Wat dan rest is inderdaad de stort.quote:Op zondag 30 december 2012 13:00 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het gaat om het principe 'dan liever naar de sloop'. Dat je het dan niet alsnog gratis geeft aan de mensen die er niet voor wilden geven wat jij ervoor wilde hebben dat snap ik dan ergens nog, maar dat je het er dan uitsloopt en er NIEMAND wat aan laat hebben, dáár kan ik dan met de grootste moeite niet bij. Als je het er dan al uithaalt omdat je het de 'gierigaards' niet gunt, geef het dan aan mensen die er écht wat aan hebben. Vraag rond of mensen nog mensen weten die het echt niet breed hebben en die het wel kunnen gebruiken. Zo was ik zelf echt blij dat we het konden geven aan iemand die het wel echt kon gebruiken, van die meevallers waar je zelf ook blij mee zou zijn als je het (even) niet al te breed hebt.
Ja, het er zelf uithalen als je het zelf weer kunt gebruiken is toch compleet geen schande? Als ik zou weten dat m'n kliklaminaat nog (voor een groot deel) in m'n nieuwe woning zou passen zou ik dat ook meenemenquote:Op zondag 30 december 2012 13:07 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat zou een mooie oplossing zijn. Echter niet iedereen heeft of kent zulke mensen. Wat dan rest is inderdaad de stort.
Als ik ga verhuizen haal ik de vloer er sowieso uit, nou is dit ook geen Ikea vloer, maar eentje van Quickstep. Niet omdat ik het een ander niet gun, maar alleen omdat ik hem zelf kan gebruiken, er is altijd wel genoeg om meerdere slaapkamers mee te doen. ( hier ligt zo'n 75 m² )
Dat is dan wel weer netjes, dat ze toch wat geven.quote:Op zondag 30 december 2012 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Toen wij het laminaat op marktplaats zetten kreeg ik ook een vijftigtalreacties. De mensen die mailden "ik moet dat laminaat, geef adres maar, ik kom het vanavond ophalen" (ja, letterlijk) heb ik wel genegeerdmaar mensen met een fatsoenlijk verhaal waren gewoon prima. Vervolgens de persoon met het eerste fatsoenlijke verhaal teruggebeld en afspraak gemaakt. Weet je dan 100% zeker of het zielige verhaal klopte? Nee, want ik kende de mensen niet, maar het was een aardige vent en kreeg er toch nog een lekkere fles wijn voor
Geloof de vent ook wel
Van de man die onze wasmachine en droger gratis op kwam halen kregen we een klus-lunch-pakket
![]()
In veel gemeentes is de eerste 500 kilo gratis.quote:Op zondag 30 december 2012 13:55 schreef cracktor het volgende:
ja liever naar de stort brengen. heerlijk om een dag lekker te klussen en nog wat geld te betalen voor de stort! Vind ik zo leuk! Ja dat is veel leuker dan 100 euro in je klauwen en een vrije dag. Geloof mij maar!
wow tel uit je winst:)quote:Op zondag 30 december 2012 14:01 schreef cvboer het volgende:
[..]
In veel gemeentes is de eerste 500 kilo gratis.
Typisch, niet? Elkaar het licht in de ogen niet gunnen, zo hollands, je ziet het ook in het verkeer.quote:Op zondag 30 december 2012 12:24 schreef Fogel het volgende:
[..]
Woon je ook in het buitenland?
Moblo, piet en ik wel, en we zijn het eens.
Dat slaat weer als een tang op een varken. Normaliter sloop je in NL de keuken niet uit je woning.quote:Op zondag 30 december 2012 14:05 schreef Pietverdriet het volgende:
In de woning van mijn man zat een keuken, het meisje wat daar in kwam heeft het niet breed. We hebben haar die keuken geschonken. Gewoon om iemand wat te gunnen. De brallers hier hadden hem waarschijnlijk gesloopt. Hebben alleen een bedrag gevraagd voor de amerikaanse dubbeldeurs koelkast.
( en nee, een keuken hoort in D niet bij de woning)
En jij kan niet hebben dat je er op gewezen wordt dat je een koppige gierige boer bent die liever zaken stuk maakt dan een ander wat te gunnen.quote:Op zondag 30 december 2012 14:15 schreef cvboer het volgende:
[..]
Dat slaat weer als een tang op een varken. Normaliter sloop je in NL de keuken niet uit je woning.
Bovendien gaat de OP over een situatie in NL, niet in Duitsland.
Zakje cement doortrekken in de WCquote:Op zondag 30 december 2012 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals gezegd, sloop dan ook gelijk het behang, en vergeet het schilderwerk niet.
Echt, zo triest dit.
Ach in het nieuwe jaar ligt hij weer met zijn kop in een vies aanrechtkassie te dweilenquote:Op zondag 30 december 2012 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij kan niet hebben dat je er op gewezen wordt dat je een koppige gierige boer bent die liever zaken stuk maakt dan een ander wat te gunnen.
Het gaat om het idee, de mentaliteit
Het zit je wel hoog, is het niet?quote:Op zondag 30 december 2012 14:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En jij kan niet hebben dat je er op gewezen wordt dat je een koppige gierige boer bent die liever zaken stuk maakt dan een ander wat te gunnen.
Het gaat om het idee, de mentaliteit
Helaas, in keukenkastjes kom ik niet. En een aflossing heb ik al helemaal niet, want ik heb een huurwoning.quote:Op zondag 30 december 2012 14:35 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Ach in het nieuwe jaar ligt hij weer met zijn kop in een vies aanrechtkassie te dweilenom zijn aflossing af te kunnen betalen .
Dat komt door al die platen laminaat voor je kop.quote:Op zondag 30 december 2012 14:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog, is het niet?
Ik voel mij ook niet aangesproken door je stukje tekst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |