ik vind niet dat Lennon of McCartney vals zingt. qua instrumenten techniek kan ik het niet beoordelen, maar hun liedjes zijn van grote waarde geweest voor de popmuziek. hoe dat in jouw definitie van overrated past? ik heb werkelijk geen idee.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:39 schreef Molurus het volgende:
[..]
Muziek is natuurlijk grotendeels een kwestie van smaak. Maar dat betekent niet dat je niets objectiefs kunt zeggen over muzikaal talent. Gebrekkige techniek en vals zingen zijn toch wel objectieve uitspraken over (gebrek aan) talent.
quote:Er als de Fritsen bij zijn
John Mayer!quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:42 schreef FritsFlits het volgende:
Dit uur nog:
643 Happy New Year ABBA 1980
642 Ironic Alanis Morissette 1995
641 Land Of Confusion Genesis 1986
Volgend uur:
640 The Eve Of The War Jeff Wayne 1978
639 Sign 'O' The Times Prince 1987
638 Somebody Will Know Somebody Cuby & The Blizzards 1967
637 I Want It All Queen 1989
636 Oh Well - Part 1 Fleetwood Mac 1969
635 Gravity John Mayer 2006
634 If You Leave Me Now Chicago 1976
633 Staying Alive Bee Gees 1978
632 Mensch Herbert Gronemeyer 2004
631 Charlie Brown Coldplay 2011
630 A Gentleman's Excuse Me Fish 1990
629 Total Eclipse Of The Heart Bonnie Tyler 1983
Ik zou zeggen: vraag het eens aan iemand die een instrument bespeelt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik vind niet dat Lennon of McCartney vals zingt. qua instrumenten techniek kan ik het niet beoordelen, maar hun liedjes zijn van grote waarde geweest voor de popmuziek. hoe dat in jouw definitie van overrated past? ik heb werkelijk geen idee.
Tof! Waarom gestopt?quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ha, ik heb trompet gespeeld bij zoiets vroeger
Dat merk ik ook ja, met roffels enzo.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Mwah ik merk bij het drummen dat mijn linkerhand wel degelijk minder kracht heeft. Tuurlijk kun je het aanleren maar het heeft er wel mee te maken. Ik zou ook links kunnen leren schrijven maar het is nooit zo mooi als wanneer ik rechts schrijf
Muzikaal talent beoordelen aan instrumentenbeheer ipv compositievermogen is meestal des LARPens.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik vind niet dat Lennon of McCartney vals zingt. qua instrumenten techniek kan ik het niet beoordelen, maar hun liedjes zijn van grote waarde geweest voor de popmuziek. hoe dat in jouw definitie van overrated past? ik heb werkelijk geen idee.
het impliceert ook niet dat ze overrated zijnquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: vraag het eens aan iemand die een instrument bespeelt.
Ik zal natuurlijk de laatste zijn om te ontkennen dat ze een grote invloed hebben gehad op de popmuziek van die tijd. Maar dat impliceert bepaald niet dat het technisch goed in elkaar zat.
Natuurlijk zingen ze niet vals. En hun instrumentbeheersing is ook uitzonderlijk, maar dat is niet zo raar na bijna 10 jaar nonstop in de studio zitten. Niet voor niks heeft McCartney op z'n eerste soloplaat alle instrumenten helemaal in z'n eentje ingespeeld.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:42 schreef peaceman het volgende:
[..]
ik ben het met je eens hoor..quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Natuurlijk zingen ze niet vals. En hun instrumentbeheersing is natuurlijk ook uitzonderlijk, maar dat is niet zo raar na bijna 10 jaar nonstop in de studio zitten. Niet voor niks heeft McCartney op z'n eerste soloplaat alle instrumenten helemaal in z'n eentje ingespeeld.
En wat originaliteit en creativiteit betreft is het helemaal bizar om iets negatiefs over The Beatles te zeggen.
Ik bedoelde muzikaal overrated.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:44 schreef peaceman het volgende:
[..]
het impliceert ook niet dat ze overrated zijn
goed voorbeeld daarvan is Me ne quitte pas..quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef FritsFlits het volgende:
Al zingt een artiest niet 100% zuiver, het gaat ook om de emotie die erin ligt. Dat maakt of kraakt een lied.
Dus wanneer je technisch niet creme de la creme bent maar wel van wereldbelang bent dan ben je overrated?quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik zou zeggen: vraag het eens aan iemand die een instrument bespeelt.
Ik zal natuurlijk de laatste zijn om te ontkennen dat ze een grote invloed hebben gehad op de popmuziek van die tijd. Maar dat impliceert bepaald niet dat het technisch goed in elkaar zat.
hype? ze bestaan al meer dan 40 jaar niet meer en zijn nog steeds retepopulair.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ik bedoelde muzikaal overrated.Als hype deden ze het prima.
Ga maar eens een weekendje Beatles: Rock Band spelen op "hard" en kom dan nog eens terug en zeg dat het niet technisch goed in elkaar zit.quote:
En ze vinden ook continu nieuwe fans. Het heeft echt niets met een hype te maken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:46 schreef Homdeck het volgende:
[..]
hype? ze bestaan al meer dan 40 jaar niet meer en zijn nog steeds retepopulair.
Dit. Kijk maar eens naar zo'n Trijntje Oosterhuis. Die zingt misschien zuiver maar haar liedjes laten me kouder dan een ijsbeer met z'n reet in de wind.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:45 schreef FritsFlits het volgende:
Al zingt een artiest niet 100% zuiver, het gaat ook om de emotie die erin ligt. Dat maakt of kraakt een lied.
Dit is daar ook een goed voorbeeld van!quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:46 schreef peaceman het volgende:
[..]
goed voorbeeld daarvan is Me ne quitte pas..
Ik ook.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:46 schreef Scorpion_17 het volgende:
Die blonde he...als ik in die tijd had geleefd was ik daar enorm verliefd op geweest
Ze worden nogal vaak opgehemeld tav hun muzikale talent, en dat lijkt me schromelijk overdreven. Dat het een geweldige hype was, no problem.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:46 schreef Dven het volgende:
[..]
Dus wanneer je technisch niet creme de la creme bent maar wel van wereldbelang bent dan ben je overrated?
quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit. Kijk maar eens naar zo'n Trijntje Oosterhuis. Die zingt misschien zuiver maar haar liedjes laten me kouder dan een ijsbeer met z'n reet in de wind.
zo waar....quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:47 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit. Kijk maar eens naar zo'n Trijntje Oosterhuis. Die zingt misschien zuiver maar haar liedjes laten me kouder dan een ijsbeer met z'n reet in de wind.
HEY!!! Waarom staat dit nummer trouwens niet in deze lijst! ......quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:47 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is daar ook een goed voorbeeld van!![]()
![]()
Je weet er gewoon niet genoeg van, ben ik bang. Dat er geen tapsolo's inzitten wil niet zeggen dat ze geen muzikaal talent hebben.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:47 schreef Molurus het volgende:
[..]
Ze worden nogal vaak opgehemeld tav hun muzikale talent, en dat lijkt me schromelijk overdreven. Dat het een geweldige hype was, no problem.
Ehh, hun laatste echte album is uit 1969. En je hoort ze voornamelijk bij de top 2000.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:46 schreef Homdeck het volgende:
[..]
hype? ze bestaan al meer dan 40 jaar niet meer en zijn nog steeds retepopulair.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |