abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120979764
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

1. Wet koop op afstand is in deze situatie niet van toepassing.
2. 7:26 BW is geen onderdeel van de wet koop op afstand
3. 7:26 BW is geen dwingend recht.

Wat snap je nu niet?
1 zou best kunnen kloppen zoals ik zij.

3 is juist in de zin dat een winkel je 100% vooruit mag laten betalen als je er zelf akkoord mee gaat. Ga je niet akkoord met 100% vooruitbetalen dan kun je je beroepen op wet 7:26 welke meldt dat er max 50% vooruit betaling mag worden geist. Dat heeft de rechter ook nog eens beslist in het artikel dat ik zojuist had gepost.

Conclusie: als je via internet (bij deze dan muv concertkaartjes) wilt kopen moet het bedrijf de goederen verzenden nadat je 50% hebt overgemaakt en mag niet verplichten tot 100% vooruitbetaling.
pi_120979813
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:51 schreef Light het volgende:

[..]

Handige link. Heb je de eerste reacties ook gelezen? Ik heb er vast een paar geciteerd hier.

[..]

[..]

Tuurlijk niet.
Snoepje5 zit schuimbekkend achter zijn pc te googlen, vindt dan wat hij zocht en leest niet verder. :+
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_120980013
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 21:52 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

1 zou best kunnen kloppen zoals ik zij.

3 is juist in de zin dat een winkel je 100% vooruit mag laten betalen als je er zelf akkoord mee gaat. Ga je niet akkoord met 100% vooruitbetalen dan kun je je beroepen op wet 7:26 welke meldt dat er max 50% vooruit betaling mag worden geist. Dat heeft de rechter ook nog eens beslist in het artikel dat ik zojuist had gepost.
3. als je nou even verder kijkt op jouw aangehaalde bron: http://blog.iusmentis.com(...)-webwinkels-mag-dat/
pi_120980174
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 21:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

3. als je nou even verder kijkt op jouw aangehaalde bron: http://blog.iusmentis.com(...)-webwinkels-mag-dat/
Je wilt het niet begrijpen of je doet alsof?

--
Deze bepaling is geen dwingend recht (art. 7:6 BW). Dat wil zeggen dat je samen wat anders mag afspreken, en dat gaat dan boven de normale regel. Alleen mag je die afspraak niet in je algemene voorwaarden maken, zo staat in datzelfde 7:6 BW. Je moet expliciet met elke klant apart afspreken dat hij alles vooruit zal betalen.
--

Een winkel die alleen vooruitbetaling via iDEAL biedt, en geen mogelijkheid biedt om b.v. onder rembours te bezorgen of met acceptgiro te betalen bij ontvangst, schendt mogelijk de Nederlandse wet.
pi_120980638
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 21:57 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Je wilt het niet begrijpen of je doet alsof?

--
Deze bepaling is geen dwingend recht (art. 7:6 BW). Dat wil zeggen dat je samen wat anders mag afspreken, en dat gaat dan boven de normale regel. Alleen mag je die afspraak niet in je algemene voorwaarden maken, zo staat in datzelfde 7:6 BW. Je moet expliciet met elke klant apart afspreken dat hij alles vooruit zal betalen.
--

Een winkel die alleen vooruitbetaling via iDEAL biedt, en geen mogelijkheid biedt om b.v. onder rembours te bezorgen of met acceptgiro te betalen bij ontvangst, schendt mogelijk de Nederlandse wet.

Precies wat ik roep dus.
Fijn dat we het er over eens zijn.

Waarom was dit ook alweer relevant in dit topic?
Ohja wacht, je kunt op meerdere manieren betalen bij Ticket4u
  zondag 30 december 2012 @ 22:08:24 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120981114
Ik hoorde alleen maar slechte verhalen over Tickets4U, maar ik moet zeggen dat ik het feit dat ze een herinneringsmailtje en een orderbevestiging sturen waarin ze ook wijzen op de mogelijkheid van annuleren heel netjes vind. Dat valt me echt heel erg mee.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_120982222
Zou helemaal mooi worden dan.. Als ik de e-mail + gegevens van iemand ken zou ik dus gewoon kaarten kunnen bestellen op zijn naam? Want die persoon krijgt dan toch een mailtje met een bevestiging..
pi_121335663
Dat een incassobureau het immoreel vindt, maakt het op zich niet juridisch onjuist. Indien het bedrijf stelt dat de koop is gesloten met het klikken op de knop Bestel, dan is dit een legitiem argument.

Nog even los van het feit dat veel mensen het venster bij iDeal betalingen te vroeg sluiten en hierdoor de bevestiging van de betaling niet juist verwerkt kan worden bij de webshop. Dat na deze bestelling mensen dan ook claimen recht te hebben op de kaarten omdat de koop al gesloten is. Los van dit, is bij zoveel overeenkomsten er een verschil in tijd van het sluiten van de overeenkomst, levering en betaling.

Ik vind het ook opvallend dat er een advies wordt gegeven niet te betalen, wanneer een bedrijf besluit het incassoproces niet te willen uitvoeren. Dit staat helemaal los van recht.

Wat ik wel een hele legitieme vraag zou vinden is om te horen in hoeverre het bedrijf daadwerkelijk schade heeft geleden. In mijn ogen (zonder juridische kennis) zou een eventuele uitspraak van een rechter bijvoorbeeld kunnen zijn 'koop is gesloten' of 'koop wordt hierbij ongedaan gemaakt en het bedrijf moet worden gecompenseerd in de geleden schade/gemaakte kosten om de koop ongedaan te maken'.
pi_121341895
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:21 schreef Shieldz het volgende:
Zou helemaal mooi worden dan.. Als ik de e-mail + gegevens van iemand ken zou ik dus gewoon kaarten kunnen bestellen op zijn naam? Want die persoon krijgt dan toch een mailtje met een bevestiging..

Ja, in principe wel. Achteraf kan dat ontbonden worden, maar dat maakt niet dat het onmogelijk is om zoiets te doen.
pi_121342258
Echt belachelijk dat de reactie van erwinfokker gewoon blijft staan. Zonder enige verwijzing naar een andere site of uitleg waarom Tickets4U frauduleus etc zou zijn zoiets neergooien. Ik kan dit soort dingen ook wel gaan verzinnen zodat mensen niet betalen. Zielepoot.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121344638
quote:
2s.gif Op woensdag 9 januari 2013 09:01 schreef bijdehand het volgende:
Echt belachelijk dat de reactie van erwinfokker gewoon blijft staan. Zonder enige verwijzing naar een andere site of uitleg waarom Tickets4U frauduleus etc zou zijn zoiets neergooien. Ik kan dit soort dingen ook wel gaan verzinnen zodat mensen niet betalen. Zielepoot.
Maak een van de drie musketiers dan even wakker.

Ohnee laat maar, heb al wat geroepen in feedback.
pi_121345060
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 10:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Maak een van de drie musketiers dan even wakker.

Ohnee laat maar, heb al wat geroepen in feedback.
Ik maak ff 450 euro over want dat je dat doet vind ik daadwerkelijk fantastisch!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')