1 zou best kunnen kloppen zoals ik zij.quote:Op zondag 30 december 2012 21:48 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
1. Wet koop op afstand is in deze situatie niet van toepassing.
2. 7:26 BW is geen onderdeel van de wet koop op afstand
3. 7:26 BW is geen dwingend recht.
Wat snap je nu niet?
Tuurlijk niet.quote:Op zondag 30 december 2012 21:51 schreef Light het volgende:
[..]
Handige link. Heb je de eerste reacties ook gelezen? Ik heb er vast een paar geciteerd hier.
[..]
[..]
3. als je nou even verder kijkt op jouw aangehaalde bron: http://blog.iusmentis.com(...)-webwinkels-mag-dat/quote:Op zondag 30 december 2012 21:52 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
1 zou best kunnen kloppen zoals ik zij.
3 is juist in de zin dat een winkel je 100% vooruit mag laten betalen als je er zelf akkoord mee gaat. Ga je niet akkoord met 100% vooruitbetalen dan kun je je beroepen op wet 7:26 welke meldt dat er max 50% vooruit betaling mag worden geist. Dat heeft de rechter ook nog eens beslist in het artikel dat ik zojuist had gepost.
Je wilt het niet begrijpen of je doet alsof?quote:Op zondag 30 december 2012 21:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
3. als je nou even verder kijkt op jouw aangehaalde bron: http://blog.iusmentis.com(...)-webwinkels-mag-dat/
Precies wat ik roep dus.quote:Op zondag 30 december 2012 21:57 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Je wilt het niet begrijpen of je doet alsof?
--
Deze bepaling is geen dwingend recht (art. 7:6 BW). Dat wil zeggen dat je samen wat anders mag afspreken, en dat gaat dan boven de normale regel. Alleen mag je die afspraak niet in je algemene voorwaarden maken, zo staat in datzelfde 7:6 BW. Je moet expliciet met elke klant apart afspreken dat hij alles vooruit zal betalen.
--
Een winkel die alleen vooruitbetaling via iDEAL biedt, en geen mogelijkheid biedt om b.v. onder rembours te bezorgen of met acceptgiro te betalen bij ontvangst, schendt mogelijk de Nederlandse wet.
Ja, in principe wel. Achteraf kan dat ontbonden worden, maar dat maakt niet dat het onmogelijk is om zoiets te doen.quote:Op zondag 30 december 2012 22:21 schreef Shieldz het volgende:
Zou helemaal mooi worden dan.. Als ik de e-mail + gegevens van iemand ken zou ik dus gewoon kaarten kunnen bestellen op zijn naam? Want die persoon krijgt dan toch een mailtje met een bevestiging..
Maak een van de drie musketiers dan even wakker.quote:Op woensdag 9 januari 2013 09:01 schreef bijdehand het volgende:
Echt belachelijk dat de reactie van erwinfokker gewoon blijft staan. Zonder enige verwijzing naar een andere site of uitleg waarom Tickets4U frauduleus etc zou zijn zoiets neergooien. Ik kan dit soort dingen ook wel gaan verzinnen zodat mensen niet betalen. Zielepoot.
Ik maak ff 450 euro over want dat je dat doet vind ik daadwerkelijk fantastisch!quote:Op woensdag 9 januari 2013 10:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Maak een van de drie musketiers dan even wakker.
Ohnee laat maar, heb al wat geroepen in feedback.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |