abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120882608
quote:
Artsen in China waren stomverbaasd toen ze een gat in de maag van een man ontdekten nadat hij een erg pikante soep had gegeten. Dit meldt de Daily Mail.

De 26-jarige had net een kom malasoep, vrij vertaald 'verlammend heet', gegeten. Dit is een traditioneel Chinees gerecht dat wordt bereid met sechuanpeper, een lokaal kruid en chilipeper.

De klant had ook nog eens de pikantste versie gekozen waardoor hij enkele slokken een stekende pijn in zijn maag ervoer. De Chinees braakte bloed voordat hij naar de spoeddienst in Wuhan werd gebracht. Omdat hij geen medische achtergrond van maagzweren of stoornissen aan de ingewanden had, concludeerden de artsen dat de soep een gat door zijn maagwand had gebrand.

Volgens de Japanse site Rocket News 24 zijn 15 procent van de maagincidenten in het ziekenhuis een gevolg van pikante schotels. De meeste restaurants serveren dit in verschillende gradaties van pikantheid.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)an-Chinese-man.dhtml

Overdreven met de kruiding. :X
Ура для россии
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:27:34 #2
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_120882704
Boontje, loontje.
pi_120882985
Vriend van mij ging bij een chinese toko een keer vragen om het extra extra pittig te maken, hij ging speciaal naar achter om iets te halen, vriend heeft de hele avond aan de kraan gehangen _O-
-XOXO-
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:33:49 #4
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_120883143
Wow :o
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:34:34 #5
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_120883184
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef datismijnmening het volgende:
Vriend van mij ging bij een chinese toko een keer vragen om het extra extra pittig te maken, hij ging speciaal naar achter om iets te halen, vriend heeft de hele avond aan de kraan gehangen _O-
Zo heb ik ooit bij de Turk de fout gemaakt om bij de vraag hoeveel pittige saus ik op mijn kapsalon wilde te antwoorden met 'maak me aan het huilen'. Die gasten moesten wel hard lachen, maar ik moest inderdaad bijna huilen :D
Ok stelletje hokboeren
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:45:41 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_120883960
Ik lach me altijd dood om gasten die eten pittig vinden. Er is bijna niets wat mij aan het schrikken maakt. Eet vrijwel elke dag spaanse pepers. :{

En sambal pittig noemen. :')

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_120884096
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:45 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik lach me altijd dood om gasten die eten pittig vinden. Er is bijna niets wat mij aan het schrikken maakt. Eet vrijwel elke dag spaanse pepers. :{

Het kan mij ook niet pittig genoeg zijn, hoe meer hoe beter. 1x amper meer kunnen ademen omdat ik er zo erg de hik van kreeg :')
pi_120884188
quote:

De standaard sambal in Nederland (oeloek) heeft idd meer weg van ketchup.
Maar ook ik heb wel eens bij de Surinamer gevraagd om iets zó pittig, dat het een Suri op ze knieën krijgt. Chef ging vervolgens aan de slag en gaf met een brede lach een klein bakje chutney met een sateprikker om te proeven :P
20 minuten later voelde ik nog steeds me lippen niet _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2012 21:49:36 ]
  Donald Duck held vrijdag 28 december 2012 @ 21:49:56 #9
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120884269
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:31 schreef datismijnmening het volgende:
Water helpt ook nauwelijks dan. Piperine (in normale peper) en capsaïcine (in Spaanse pepers) zijn zeer slecht in water oplosbaar, maar zijn dat wel in vet. Je vriend had dus beter melk kunnen drinken. Kauwen op een stukje brood helpt ook.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:51:02 #10
13462 BansheeBoy
pi_120884355
Eerlijk is eerlijk. Zo'n Madam Janette bv. is wel extreem. Maar die vind ik ook helemaal niet lekker. :{

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_120885009
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:34 schreef padlarf het volgende:

[..]

Zo heb ik ooit bij de Turk de fout gemaakt om bij de vraag hoeveel pittige saus ik op mijn kapsalon wilde te antwoorden met 'maak me aan het huilen'. Die gasten moesten wel hard lachen, maar ik moest inderdaad bijna huilen :D
baas _O-
pi_120885113
quote:
15s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:51 schreef BansheeBoy het volgende:
Eerlijk is eerlijk. Zo'n Madam Janette bv. is wel extreem. Maar die vind ik ook helemaal niet lekker. :{

ben je altijd zo saai? met je :{
pi_120885229
Iets is pittig, omdat het je smaak papillen sloopt :) Je hebt dus steeds meer van het pittige nodig om dezelfde pittigheid te halen.

Voorts is pittigheid in de keuken een gevolg van... slechte hygiëne en armoede. Want pittig spul dood ook bacteriën. Dus daar komt het pittige in een keuken vaak vandaan, een geschiedenis hebben van armoede/ slechte hygiëne. Maak het eten dan maar pittig, worden we tenminste niet ziek.

Ow, en ik ben iemand die in normale heinz ketchup het pittige al duidelijk proeft. Zelfs de meest suffe sambal sterf ik van. :{

Maar ik heb daarom dus wel mijn gehele smaak vermogen *O*
Seculier-Fundamentalistisch
pi_120885457
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:04 schreef SeculasStatius het volgende:
Iets is pittig, omdat het je smaak papillen sloopt :) Je hebt dus steeds meer van het pittige nodig om dezelfde pittigheid te halen.

Voorts is pittigheid in de keuken een gevolg van... slechte hygiëne en armoede. Want pittig spul dood ook bacteriën. Dus daar komt het pittige in een keuken vaak vandaan, een geschiedenis hebben van armoede/ slechte hygiëne. Maak het eten dan maar pittig, worden we tenminste niet ziek.

Ow, en ik ben iemand die in normale heinz ketchup het pittige al duidelijk proeft. Zelfs de meest suffe sambal sterf ik van. :{

Wist ik niet, toch wat geleerd. ^O^
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:08:14 #15
13462 BansheeBoy
pi_120885458
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:02 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

En om daarop in te haken, toevallig duw ik net een extreem pittige Spaanse peper mijn huig in. :{

Wow!

vrijdag 28 december 2012 @ 22:10:46 #16
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_120885601
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:02 schreef Nestalgie het volgende:

[..]

Ik ben het hier best wel mee eens.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:14:02 #17
13462 BansheeBoy
pi_120885807
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:10 schreef Dagoduck het volgende:

[..]

Ik ben het hier best wel mee eens.
Ongetwijfeld, maar pittig eten heeft ook zo zijn voordelen. Je schijnt er van af te vallen. Spaanse pepers bevatten veel vitamine C én het is lekker. :{

pi_120886136
quote:

Die vind ik juist lekker :D
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:22:34 #19
13462 BansheeBoy
pi_120886364
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:19 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Die vind ik juist lekker :D
Ze stinken en hebben zo'n nare bijsmaak. Zeker rauw. :{

pi_120886536
quote:
3s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:49 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Water helpt ook nauwelijks dan. Piperine (in normale peper) en capsaïcine (in Spaanse pepers) zijn zeer slecht in water oplosbaar, maar zijn dat wel in vet. Je vriend had dus beter melk kunnen drinken. Kauwen op een stukje brood helpt ook.
Ik wist dat ja, maar dat hebben we toen niet verteld :P
-XOXO-
pi_120886758
quote:

Spaanse pepers :') :') :')
Probeer eens Naga Bhut Jolokia pepers, ongeveer een factoor 150 sterker op de scoville schaal.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:45:09 #22
13462 BansheeBoy
pi_120887920
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Spaanse pepers :') :') :')
Probeer eens Naga Bhut Jolokia pepers, ongeveer een factoor 150 sterker op de scoville schaal.
Kan ik beter meteen mijn maag perforeren en mijn tedere tong in brand steken. :')

Je kunt ook overdrijven.

zaterdag 29 december 2012 @ 01:01:49 #23
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_120896140
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 december 2012 22:04 schreef SeculasStatius het volgende:

Dat is volgens mij uit je duim gezogen.

Natuurlijk zal je in Heinz ketchup het pittige al proeven als je niks gewend bent. :')

Maar ik proef ook qua smaak heel veel verschil tussen verschillende soorten pepers of pittige ingrediënten hoor. Mijn smaakpapillen zijn heus niet kapot, ze kennen het verschil tussen wasabi en een traditionele peper goed genoeg, ook al zijn ze allebei pittig.
  zaterdag 29 december 2012 @ 02:15:37 #24
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_120899014
quote:

Mdm Jeanette extreem vinden :')
wat een faalhaas ben je toch ook...
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_120899225
Klopt dit wel? Dat het pittig smaakt betekent nog niet dat het ook weefsel weg bijt (corrosief) lijkt mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')