"Joep zegt dat Hees tegen hem zei dat Ewout op een enkel persoon heeft gestemd, namelijk Daniël. Dit is fout: In de biecht tijdens de executie heeft Ewout gezegd dat hij volledig op Joep zat."quote:
Hij schreeuwde veel dus nu heet hij andersquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:02 schreef Pino112 het volgende:
[..]
"Joep zegt dat Hees tegen hem zei dat Ewout op een enkel persoon heeft gestemd, namelijk Daniël. Dit is fout: In de biecht tijdens de executie heeft Ewout gezegd dat hij volledig op Joep zat."
Kees heet ie.
Een goede mol pakt inderdaad geen geld.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:48 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nogmaals, je moet als Mol helemaal niet een keer geld pakken. Echt niet.
Behalve uit de potquote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:08 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Een goede mol pakt inderdaad geen geld.
Dat hoeft niet perse... De mol weet welke spelletjes er gaan komen. Als er nu een spel voorbij komt waarbij je je geld kan verdubbelen of halveren, kan de mol nu lekker meedoen en straks de boel verzieken zodat de pot wordt gehalveerd. Dan is de mol minder verdacht omdat in het begin de mol er voor gezorgd heeft dat er geld binnen is gekomen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:08 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Een goede mol pakt inderdaad geen geld.
Maar als er na jou niemand meer komt maak je het spel toch niet lastig door jokers te pakken? Dat Kees ze pakte is in die zin wel logischer.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:58 schreef GauloisesB. het volgende:
Het kan zo zijn dat er in de volgende aflevering iets (terug)gekocht kan worden, waarvan je zeker weet dat het zal gebeuren (koffers, jokers, vrijstellingen, etc.).
Het is een simpel rekensommetje en driedubbel winst voor de Mol, als hij/zij in de aflevering daarvoor wél geld pakt:
1. Het maakt hem/haar minder verdacht (in tegendeel juist: het maakt iemand tot 'held');
2. Er gaat door het 'koopmoment' meer geld uit de pot dan dat de Mol erin heeft gebracht. De consternatie is dan compleet, want meerdere kandidaten hebben na zo'n koopmoment geld uit de pot gespeeld. Omdat de Mol eerder geld IN de pot bracht, is hij/zij dus niet debet aan het verlies van het geld.
3. Door de koopopdracht heeft de Mol het eerder door hem/haar verdiende geld weer ongedaan gemaakt, zonder dat iemand daarbij stil staat.
En over een Mol die jokers wegpakt bij de laseropdracht: kan prima. Volgens mij is de opdracht van de Mol niet alleen de pot zo laag mogelijk houden, maar moet hij/zij het spel ook zo lastig mogelijk maken voor de kandidaten. Dat rijmt dus prima met het pakken van de jokers.
Wie zegt dat het fragment, waarin Carolien de jokers pakt, is opgenomen terwijl zij de opdracht uitvoerde? Dat kan ook vooraf gedaan zijn, als ze die loods heeft mogen verkennen (als ze de Mol is). "Zo, die zijn voor mij. Die gun ik ze niet." Dat zou kunnen. Hoeft natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar als er na jou niemand meer komt maak je het spel toch niet lastig door jokers te pakken? Dat Kees ze pakte is in die zin wel logischer.
Het lijkt mij toch echt niet dat de mol "in het spel" de boel mag verkennen? hoe wil je dat ongezien en in het geheim doen? buiten het feit dat het onsportief en molvangend ondermijnend is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:14 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Wie zegt dat het fragment, waarin Carolien de jokers pakt, is opgenomen terwijl zij de opdracht uitvoerde? Dat kan ook vooraf gedaan zijn, als ze die loods heeft mogen verkennen (als ze de Mol is). "Zo, die zijn voor mij. Die gun ik ze niet." Dat zou kunnen. Hoeft natuurlijk niet.
Mindfuck tot de max dit.
Je kan het ook opvatten als; hoe meer jokers de mol heeft, hoe minder de rest van de kandidaten kan hebben, dus zou je als mol juist wel jokers pakkenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:00 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar als er na jou niemand meer komt maak je het spel toch niet lastig door jokers te pakken? Dat Kees ze pakte is in die zin wel logischer.
Naar mijn weten wordt de Mol zeer uitgebreid gebrieft (zowel in NL als ter plaatse) over wat er gaat komen, en denkt de productie mee over sabotage dingetjes. Maar hoe ze dat onopvallend doen... Geen idee. Ben daarom wel benieuwd naar een soort backstage/making off documentaire. Misschien komt dat ooitquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:16 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Het lijkt mij toch echt niet dat de mol "in het spel" de boel mag verkennen? hoe wil je dat ongezien en in het geheim doen? buiten het feit dat het onsportief en molvangend ondermijnend is.
kunnen ze thuis in Nederland ook wel bellen met de productie ; leg maar geen jokers neer, die gun ik ze niet....
Maar zitten er een vaste hoeveelheid jokers in 9 afleveringen dan? ik ging uit van onbeperkt of zoveel als het de productie goeddunkt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:19 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Je kan het ook opvatten als; hoe meer jokers de mol heeft, hoe minder de rest van de kandidaten kan hebben, dus zou je als mol juist wel jokers pakken
Niet voor zover ik weet hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:22 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Maar zitten er een vaste hoeveelheid jokers in 9 afleveringen dan? ik ging uit van onbeperkt of zoveel als het de productie goeddunkt.
ik kan me voorstellen dat je weet hoe de lichtstralen gaan, dat je weet waar de jokers liggen, dat je weet hoe je er langskomt en dus ook hoe je snel af kunt raken. Maar verkennen vooraf heeft denk ik niet zoveel zin.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:21 schreef GauloisesB. het volgende:
[..]
Naar mijn weten wordt de Mol zeer uitgebreid gebrieft (zowel in NL als ter plaatse) over wat er gaat komen, en denkt de productie mee over sabotage dingetjes. Maar hoe ze dat onopvallend doen... Geen idee. Ben daarom wel benieuwd naar een soort backstage/making off documentaire. Misschien komt dat ooit
ja, maar als de mol als laatste gaat maakt het niet uit of die wel of niet pakt. Want erna komt er toch geen mogelijkheid meer om jokers te pakken.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:23 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Niet voor zover ik weet hoorMaar bij dit spel natuurlijk wel!
Nee, klopt. Als Carolien de mol was zou het ook nergens op slaan, bij Kees welquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:24 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ja, maar als de mol als laatste gaat maakt het niet uit of die wel of niet pakt. Want erna komt er toch geen mogelijkheid meer om jokers te pakken.
Of mis ik iets?
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:36 schreef ejiraM het volgende:
[..]
Nee, klopt. Als Carolien de mol was zou het ook nergens op slaan, bij Kees wel![]()
Wel heel zwak overigens, als dat als molactie genoemd wordt, maar toch
Later in deel 2 valt mij op dat het gaat om de nagels van de duimen, die niet in die tweede screenshot wordt getoond. 28:52 zie je haar duimen weer en dan blijkt dat motiefje nog steeds op haar duim te zitten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:58 schreef Daantke het volgende:
[..]
Die tweede screenshot vind ik interessant, zeker in vergelijking met het nagel-torens-verhaal van vorige week. Haar nagels waren toen blauw en vuurmotief.
Nu zijn beide nagels blauw, wat verwijst naar de titel van de aflevering: 'spiegelbeeld'. Verder houdt ze twee jokers omhoog wat ook spiegelbeeld is (nota bene met twee keer de tekst: De Mol).
In combinatie met die CISTHEMOLE zit ik nu dus op Carolien als mol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |