abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120871376
quote:
Een particulier mag niet zomaar een bewakingscamera richten op de openbare weg en beelden daarvan openbaar maken.

Zo reageert de politie op een man uit Sittard die een filmpje heeft verspreid. Daarop is te zien hoe een vandaal een bloempot kapot gooit. De verspreider van de beelden moet zich houden aan privacy-regels. Beelden van strafbare feiten op de openbare weg moeten naar de politie worden gebracht om er aangifte mee te doen.

Bloempot
De man uit Sittard is het uitgaansgeweld in zijn gemeente beu. De politie heeft inmiddels contact opgenomen met de Sittardenaar. Op het filmpje is te zien hoe iemand over een muurtje springt om een bloempot te vernielen. Er zijn veel reacties op het filmpje dat is te zien op verschillende websites.

Gemeente
De gemeente Sittard-Geleen is al bezig met camerabeveiliging. Er wordt gekeken of ook camera's worden geplaatst in het gebied rond de Gruizenstraat. Dat is de plek waar het vandalisme met de bloempot heeft plaatsgevonden.
Bron

Filmpje

De politie vraagt toch regelmatig aan burgers om waakzaam te zijn en de politie te tippen bij bepaalde omstandigheden? Nu doen ze dat en is het nog niet goed. De politie zou blij moeten zijn met dit soort mensen.

Ow ja ... de bewoners hebben meerdere aangiftes gedaan van vandalisme bij de politie maar ze hebben er nooit iets mee gedaan. Wat een wereld !!!
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:57:34 #2
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_120871473
Filmen van de openbare weg is voor zover ik weet ook gewoon legaal.

Als die vandaal niet wil dat hij op internet staat moet hij die bloempot gewoon heel laten.
pi_120871578
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:57 schreef Jovatov het volgende:
Filmen van de openbare weg is voor zover ik weet ook gewoon legaal.

Als die vandaal niet wil dat hij op internet staat moet hij die bloempot gewoon heel laten.
Nope, niet zomaar, je moet een bordje ophangen ;)
quote:
Artikel 441b
Met hechtenis van ten hoogste twee maanden of geldboete van de derde categorie wordt gestraft hij die, gebruik makende van een daartoe aangebracht technisch hulpmiddel waarvan de aanwezigheid niet op duidelijke wijze kenbaar is gemaakt, van een persoon, aanwezig op een voor het publiek toegankelijke plaats, wederrechtelijk een afbeelding vervaardigt.
wetboek van strafrecht art 441b
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_120871642
ANGST ende Propaganda

De bezoekers van het evenement worden via hun eigen telefoon gevolgd. Door de technologie in smartphones kan de politie precies registreren hoeveel mensen zich op een bepaalde plek bevinden en hoe ze zich door de stad bewegen. Om dat te kunnen doen, worden op meerdere plaatsen in de binnenstad sensoren opgehangen.

Scherpe controle bezoekers Glazen Huis Enschede

http://www.rtvoost.nl/archief/default.aspx?nid=153809
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:00:54 #5
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_120871643
Ja, goed, maar dat botst natuurlijk wel weer met persvrijheid
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:06:45 #6
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_120871878
Dus..
Het slachtoffer wordt weer de dader?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_120871962
En dan heb ik het niet eens over de psychologische factor die zich achter zo'n stalinistisch "Glazen Huis" bevindt, van die luitjes met "aanzien" die in een huis worden opgesloten waar elke beweging die ze maken gecontroleerd en gefilmd wordt.

FEAR OBEY DIE
pi_120872009
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:59 schreef The_stranger het volgende:

[..]

[..]

illegaal of niet. Als de politie nergens gehoor aan geeft, niet aan klachten, niet aan aangiftes dan kan ik me voorstellen dat de burger het heft in eigen hand neemt. Dan kun je als politie 2 dingen doen. De wet volgen wat ze wel moeten en de buurtbewoner hier op wijzen, maar misschien zouden ze de andere hersenhelft ook even moeten gebruiken, en zich moeten bezighouden met de overlast in de straat. Want het probleem schijnt nogal schrijnend te zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchMan0211 op 28-12-2012 18:15:27 ]
pi_120872264
Er is is te weinig cctv in Nederland. Doe het als Engeland. Pas de wet gewoon ff aan.
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_120873485
Wat een mongolen. Ze zien eruit als 20+ en nog vinden ze het spannend om "hihihi stout" te doen en een bloempot van iemand anders kapot te gooien.

Maargoed, ongetwijfeld is dat vrouwtje wat erbij liep heel erg onder de indruk van deze show der mannelijkheid.
Conscience do cost.
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:25:07 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120875524
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:55 schreef DutchMan0211 het volgende:

[..]

De politie vraagt toch regelmatig aan burgers om waakzaam te zijn en de politie te tippen bij bepaalde omstandigheden? Nu doen ze dat en is het nog niet goed. De politie zou blij moeten zijn met dit soort mensen.
Moeilijk he lezen:

quote:
Zo reageert de politie op een man uit Sittard die een filmpje heeft verspreid. Daarop is te zien hoe een vandaal een bloempot kapot gooit. De verspreider van de beelden moet zich houden aan privacy-regels. Beelden van strafbare feiten op de openbare weg moeten naar de politie worden gebracht om er aangifte mee te doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:55 schreef DutchMan0211 het volgende:Ow ja ... de bewoners hebben meerdere aangiftes gedaan van vandalisme bij de politie maar ze hebben er nooit iets mee gedaan. Wat een wereld !!!
Dit is een ander punt. Het kan best zijn dat de politie er niks mee gedaan heeft vanwege onkunde, dat zou inderdaad erg zijn, maar het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat ze in het verleden geen goede aankopingspunten hadden om er werk van te maken.

Het hoeft niet zo te zijn dat men al 1000x camerabeelden naar de politie had gestuurd, maar dat er niks mee was gedaan. Het kan ook zo zijn dat er aangifte werd gedaan, maar dat de politie verder geen idee had wie het geweest zou kunnen zijn. En volgens mij was men er wel degelijk mee bezig:

quote:
De gemeente Sittard-Geleen is al bezig met camerabeveiliging. Er wordt gekeken of ook camera's worden geplaatst in het gebied rond de Gruizenstraat. Dat is de plek waar het vandalisme met de bloempot heeft plaatsgevonden.
Krekker is de bom!
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:27:29 #12
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_120875677
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:09 schreef DutchMan0211 het volgende:

[..]

Als de politie nergens gehoor aan geeft, niet aan klachten, niet aan aangiftes
Waar haal je dit vandaan?
Krekker is de bom!
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:28:19 #13
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_120875722
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:47 schreef ems. het volgende:
Maargoed, ongetwijfeld is dat vrouwtje wat erbij liep heel erg onder de indruk van deze show der mannelijkheid.
Prachtig!!! :D :D :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_120881400
quote:
Als meneer niet naar ons toe komt, gaan wij wel naar hem toe
Toe maar. Wat een spierballentaal..
pi_120883060
Hypocrisie ten top. Als die man aangifte was gaan doen met die beelden onder de arm, had de politie hem recht in z'n gezicht uitgelachen. Zulke aangiftes verdwijnen op de grote stapel.

Ik snap steeds beter dat burgers in dit soort zaken zelf initiatief nemen (wat niet hetzelfde is als het recht in eigen hand nemen). Ze storen zich al langere tijd aan de overlast, de gemeente is (te) traag met een oplossing, dus het geduld is een keertje op.
pi_120884093
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 19:27 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Waar haal je dit vandaan?
Ik ken de bewoners Via via.
pi_120884685
Geenstijl had hem al gevonden, moet de politie daar niet achteraan gaan dan?
  zaterdag 29 december 2012 @ 01:36:55 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120897678
quote:
een muurtje springt om een bloempot te vernielen
klinkt niet als onderdeel van de openbare weg, dat je over een muurtje moet springen :')

AANPAKKEN DIE BURGER, THEE VOOR DE CRIMINEEL
  zaterdag 29 december 2012 @ 01:37:21 #19
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_120897693
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 21:56 schreef ArnosL het volgende:
Geenstijl had hem al gevonden, moet de politie daar niet achteraan gaan dan?
Nee, dan pakken we de users aan die zijn persoonsgegevens openbaar maken _O_
pi_120897900
quote:

[..]

[..]

Maar als je met je camera uit het raam had staan filmen, of deze achter het raam had geplaats(video/mobiel whatever) had het weer wel gemogen..? Of op straat had gestaan..

[ Bericht 1% gewijzigd door LosBuenosMuchachos op 29-12-2012 01:50:27 ]
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_120898051
quote:

[..]

[..]

Ik vraag het me toch af hoor.. fotograferen en filmen in het openbaar mag gewoon, en ik heb zelfs begrepen dat dergelijke beelden openbaar mogen worden gemaakt, mits ze niet van commentaar worden voorzien.
Wel kan iemand zich beroepen op het portretrecht.
Is dat mss. een oud artikel, of wellicht heel nieuw?
pi_120898391
Zoals ik het lees is de politie alleen boos dat het gepubliceerd is zonder hen in te schakelen, niet dat er gefilmd werd.

Maar dan mogen ze natuurlijk een flinke hand in die obese boezem steken; als ze zelf aangiftes niet serieus nemen (lees: slachtoffers schofferen en daders belonen), dan is het logisch dat men andere wegen zoekt.

Een filmpje van de daad publiceren is dan het beste en onschuldige antwoord. Het is niet dat het slachtoffer een bloempot op de kop van deze trieste vandaal kapotslaat...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:47:00 #23
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_120902965
Hebben ze die klojo's nou al???
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')