abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 december 2012 @ 17:17:11 #1
862 Arcee
Look closer
pi_120869535
Documentaire 'De Entertainer' over Paul de Leeuw zaterdag bij de VARA

'Confronterend', zei Paul de Leeuw, nadat hij - bij de première tijdens het Nederlands Film Festival - voor het eerst had gekeken naar 'De Entertainer'. Deze documentaire over één van Nederlands meest creatieve televisie- en theatermakers is op zaterdag 29 december om 22.05 uur te zien bij de VARA op Nederland 1.

De Leeuw liet maandenlang een cameraploeg van de VARA toe tijdens zijn werk voor de televisie en in het theater. Het resultaat is een onthullende documentaire in een enerverend jaar van twijfel, emotie en wederopstanding met nieuwe televisieplannen, een autobiografisch kookboek en de opnamen voor een nieuwe cd.

Achter de coulissen wordt duidelijk hoe het bedrijf van de Leeuw werkt, wie de man achter de entertainer is en hoe eenzaamheid en euforie elkaar opvolgen. De Leeuw spreekt openlijk over zijn ambivalenties, zijn zoektocht en hoe het theater en de televisiestudio voor verschillende soorten relaties met het publiek zorgen. Op het snijvlak van entertainment en sociaal engagement zoekt de Leeuw zijn eigen weg.

Paul de Leeuw. TV-fenomeen. Creatief kruitvat. De man die nooit stilzit. 'De Entertainer' gefilmd in het jaar dat hij 50 werd. Met als bijzonder resultaat: een diepgaande documentaire op de zaterdagavond op Nederland 1.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_120869862
Goeie tip.
pi_120870296
Achter de schermen bij het unieke talent.
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:55:45 #4
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_120871397
Ben benieuwd.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_120882671
Interessant. Ik denk alleen het niet veel dingen laat zien die je niet van hem zou verwachten..... Maar wie weet.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 29 december 2012 @ 10:55:35 #6
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_120920686
Ben benieuwd naar de woedeaanvallen van Het Unieke Talent.
pi_120921197
quote:
9s.gif Op zaterdag 29 december 2012 19:01 schreef Specularium het volgende:
Ben benieuwd naar de woedeaanvallen van Het Unieke Talent.
Ik ga Theo en Ronald kijken denk ik. Dit kijk ik wel terug.
pi_120921243
Oh shit, Ronald is er ook nog. Een van de betere grappenmakers.
pi_120921647
Zeker, één van de nieuwe talenten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2012 @ 21:37:44 #12
862 Arcee
Look closer
pi_120928268
Over een half uur dus. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 december 2012 @ 22:14:46 #13
862 Arcee
Look closer
pi_120930301
Begonnen. w/
pi_120931628
Ik vind een aantal boze reacties en eisen gespeeld overkomen....
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:38:31 #15
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  zaterdag 29 december 2012 @ 22:43:28 #16
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_120934213
Wat is hij onzeker en druk met van alles.
Zijn kinderen ziet ie volgens mij bijna niet
  zaterdag 29 december 2012 @ 23:31:52 #18
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_120935148
Jawel hij ziet zijn kinderen wel ze zitten met zijn vieren in Spanje. In zijn vakantie huis.
pi_120935241
In de vakanties, en daarbuiten?
pi_120937390
Even terugkijken.
pi_120938827
Hopelijk komt deze spoedig op uitzending gemist.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_120939369
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:27 schreef Tomatenboer het volgende:
Hopelijk komt deze spoedig op uitzending gemist.
Is er al hoor. Zit al een half uur te kijken.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1316167
pi_120939431
Die nichtenkit verzameling om hem heen ook. :')
pi_120939538
Even terugcontroleren.
pi_120939579
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 00:37 schreef Tem het volgende:

[..]

Is er al hoor. Zit al een half uur te kijken.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1316167
Ah, dank u. ^O^

Staat er sneller op dan ik gewend ben.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_120939609
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 00:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ah, dank u. ^O^

Staat er sneller op dan ik gewend ben.
Tegenwoordig staat alles direct na de uitzending online.
pi_120939671
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 00:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Tegenwoordig staat alles direct na de uitzending online.
Nee hoor, althans niet als ik op m'n tv gemiste uitzendingen wil terugkijken via KPN. :)
  zondag 30 december 2012 @ 01:40:37 #28
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120942389
Viel mij zwaar tegen.
Megalomane onzekere man die steeds maar bevestigd wil worden met z'n talent.
En verder alleen intussen commercieel bezig is als Vara lid.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 december 2012 @ 02:16:00 #29
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120943369
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:40 schreef golfer het volgende:
Viel mij zwaar tegen.
Megalomane onzekere man die steeds maar bevestigd wil worden met z'n talent.
En verder alleen intussen commercieel bezig is als Vara lid.
Saggerijn!!

Mijn mening:
Paul (jaja, je naamgenoot, maar ook niet meer dan dat, want jouw talenten moeten nog blijken) is nog steeds een supertalent, met uiteraard zijn onzekerheden, juist omdat ie zo perfectionistisch is. Bovendien wil iedereen op zijn tijd bevestigd worden aangaande zijn talenten, zelfs een willekeurige pennenlikker zoals golfertje. Paul is dus geen uitzondering, maar gewoon, een mens. Beter te pruimen op deze manier dan als een of andere blaaskaak overtuigd van zichzelf.

Ik heb me kostelijk geamuseerd. Leuk om Chander weer eens te zien, heb me rotgelachen om de totale afwezigheid aan IQ van Annie Schilder, en vond Sonja maar een zure, jaloerse Golfer!! Vond Paul erg eerlijk en intiem overkomen.

Ik heb me wel aan een ding erg gestoord en dat is dat ie op 1:13 uur gewoon al zelf rijdende zat te SMS-en in de auto. Mijn echtgenoot heeft een handicap, veroorzaakt door een smerig kutwijf dat zat te SMS-en terwijl ze een auto bestuurde. Zijzelf had uiteraard helemaal niets!! Ik wens mensen die dergelijke praktijken bezigen toe dat ze een eenzijdig ongeval veroorzaken door hun ge-SMS, waarbij ze dusdanig gewond raken dat ze met Koos Alberts kunnen wedijveren, levenslang. Dat zal ze leren anderen in gevaar te brengen. Zware tegenvaller dus van meneer de Leeuw.

Verder een uiterst boeiende docu.

[ Bericht 1% gewijzigd door ElizabethR op 30-12-2012 02:49:54 ]
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_120943450
Anderhalf uur zelfbevlekking.

Je verwacht het niet.
  zondag 30 december 2012 @ 02:26:24 #31
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_120943605
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 02:19 schreef Specularium het volgende:
Anderhalf uur zelfbevlekking.

Je verwacht het niet.
Dat!

Maar voor ElizabethR komt daar niet meer veel van met een gehandicapte man en dus moet ze blijkbaar mij (waarom? Naamgenoot?) vergelijken met PdL ?
Je mag niet gewoon zeggen dat ie een op zichzelf geilende man is?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 30 december 2012 @ 02:26:37 #32
261030 Heufd
schouders, knie en teen.
pi_120943613
Hij heeft ook echt zo'n groep om hem heen die maar blijft zeggen hoe briljant hij wel niet is.
pi_120943632
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:26 schreef Heufd het volgende:
Hij heeft ook echt zo'n groep om hem heen die maar blijft zeggen hoe briljant hij wel niet is.
Je ziet ook continue hoe bang ze zijn om direct kritiek te leveren.
pi_120943644
En een hoop gekus tussen heren.
  zondag 30 december 2012 @ 02:28:16 #35
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120943646
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:26 schreef golfer het volgende:

[..]

Dat!

Maar voor ElizabethR komt daar niet meer veel van met een gehandicapte man en dus moet ze blijkbaar mij (waarom? Naamgenoot?) vergelijken met PdL ?
Even quoten hoor, om te laten zien op welke walgelijke manier jij je gram haalt :) Naamgenoot met een vraagteken, Paul?? Je naam is gewoon te vinden in je linkjes in je sig, Paul.
quote:
Je mag niet gewoon zeggen dat ie een op zichzelf geilende man is?
Tuurlijk mag jij dat, maar moet ik het daar dan mee eens zijn?
  zondag 30 december 2012 @ 02:29:08 #36
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120943660
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 02:28 schreef Specularium het volgende:
En een hoop gekus tussen heren.
Ach, een echt homofoobje O+
  zondag 30 december 2012 @ 02:32:12 #37
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120943733
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:26 schreef Heufd het volgende:
Maar dat is ie ook :) Behalve dat SMS-en achter het stuur dan!! :(
pi_120943745
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:29 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ach, een echt homofoobje O+
Niet eens, kun je nagaan.
  zondag 30 december 2012 @ 02:33:49 #39
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120943782
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 02:32 schreef Specularium het volgende:

[..]

Niet eens, kun je nagaan.
Gelukkig maar!! Wel typisch dat je het expliciet vermeldt dan.
pi_120943847
Mag kritiek op een dergelijke omgangsvorm niet?

Is het grijze gebied daar ook al vertrokken?
  zondag 30 december 2012 @ 02:41:28 #41
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120943932
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 02:37 schreef Specularium het volgende:Mag kritiek op een dergelijke omgangsvorm niet?
Oh, het was dus toch (homofobische) kritiek :+ Ik dacht slechts een opmerking.
quote:
Is het grijze gebied daar ook al vertrokken?
Come again :?
pi_120944101
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:41 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Oh, het was dus toch (homofobische) kritiek :+ Ik dacht slechts een opmerking.
Verbind er maar een conclusie aan die het best uitkomt.
  zondag 30 december 2012 @ 02:58:56 #43
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120944183
quote:
9s.gif Op zondag 30 december 2012 02:53 schreef Specularium het volgende:

[..]

Verbind er maar een conclusie aan die het best uitkomt.
Die geef je zelf aan hoor. Je geschreven intonatie is van een ergelijke soort. Sorry als ik het fout interpreteer.
pi_120944506
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:58 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Die geef je zelf aan hoor. Je geschreven intonatie is van een ergelijke soort. Sorry als ik het fout interpreteer.
Paul de Leeuw fan gespot!
Je suis Charlie Sheen
  zondag 30 december 2012 @ 03:50:10 #45
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_120944785
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 03:25 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dus :?
Sinds snelbinder.... and proud of it!!!
pi_120944864
Dat verklaart mogelijk je vrij opvallende insteek:

quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Saggerijn!!

Mijn mening:
Paul (jaja, je naamgenoot, maar ook niet meer dan dat, want jouw talenten moeten nog blijken) is nog steeds een supertalent, met uiteraard zijn onzekerheden, juist omdat ie zo perfectionistisch is. Bovendien wil iedereen op zijn tijd bevestigd worden aangaande zijn talenten, zelfs een willekeurige pennenlikker zoals golfertje. Paul is dus geen uitzondering, maar gewoon, een mens. Beter te pruimen op deze manier dan als een of andere blaaskaak overtuigd van zichzelf.

Ik heb me kostelijk geamuseerd. Leuk om Chander weer eens te zien, heb me rotgelachen om de totale afwezigheid aan IQ van Annie Schilder, en vond Sonja maar een zure, jaloerse Golfer!! Vond Paul erg eerlijk en intiem overkomen.

Ik heb me wel aan een ding erg gestoord en dat is dat ie op 1:13 uur gewoon al zelf rijdende zat te SMS-en in de auto. Mijn echtgenoot heeft een handicap, veroorzaakt door een smerig kutwijf dat zat te SMS-en terwijl ze een auto bestuurde. Zijzelf had uiteraard helemaal niets!! Ik wens mensen die dergelijke praktijken bezigen toe dat ze een eenzijdig ongeval veroorzaken door hun ge-SMS, waarbij ze dusdanig gewond raken dat ze met Koos Alberts kunnen wedijveren, levenslang. Dat zal ze leren anderen in gevaar te brengen. Zware tegenvaller dus van meneer de Leeuw.

:')
Je suis Charlie Sheen
pi_120945492
Ik weet niet precies wat ik moet denken over Paul (de Leeuw), en deze docu heeft dat niet veranderd eigenlijk. Uiteraard kun je zien dat hij goed is in zijn vak. Mensen in de zaal zitten daar enorm ge-entertained te zijn de hele tijd.
Het verbaast me niet dat er veel stress is op zo'n set en dat je tijdens de productie van een programma waarop jij afgerekend wordt nogal geïrriteerd raakt... maar ik was toch wel echt verrast door zijn kwaadheid hoor :') Als een delegerend, boos, homofiel mormeltje liep hij rond daar. Het zou terecht kunnen zijn, als zijn crew bagger is, maar het kwam nogal gespannen over. Zijn staff leek me eigenlijk heel capabel en duidelijk zeer verguld om te werken voor Paul de L. en absoluut niet van plan hun baan te verliezen. Daar zit ook direct een grote fout denk ik - door zijn emotionele, onvoorspelbare, ijdele gedrag schept hij een sfeer waarin niemand precies weet wanneer iets wel of niet goed is. Kijk maar eens hoe hij erbij zit aan die vergadertafel en hoe hij oreert. Mensen voelen hun huig kloppen in hun keel. Je zou een leeuw kunnen horen vallen. Door zijn charisma lijkt hij vrij weinig weerstand te krijgen.
Wat een kwetsbare, onzekere man bewijst hij zich. Wat dat betreft opzich props dat je je zo laat documenteren op tv. Hij is verbazend gretig naar thumbs ups. Ik denk dat deze eigenschap hem ook steeds hetzelfde programma doet maken.
De docu eindigt met een positieve noot, namelijk dat Joop vd Ende backstage komt mengen met een glaasje mousserende wijn. Als einde van zijn theatershow, zagen we, liet Paul een lange, lange stilte vallen. Een zinloos en genant clicheetje, met wat voor doel ook alweer? Onder het voorwendsel van diepte waren de meeste mannen bezig na te denken over hoe ze hun vrouw die nacht als een orka konden laten spuiten; de vrouwen dachten aan verschrikkelijke vuren.
Tja de cabareteske stile.. zwijgend een complete controle uitoefenen op een grote groep mensen. Het past helemaal bij Paul de Leeuw. Hij was op dat moment symptomatisch.
Al met al een tipje, ook voor PDL-cynici.
pi_120946680
quote:
10s.gif Op zondag 30 december 2012 03:25 schreef NotYou het volgende:

[..]

zondag 30 december 2012 @ 20:20:40 #49
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_120972800
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:16 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Saggerijn!!

Mijn mening:

Als je goed kijkt zie je dat hij niet zelf achter het stuur zit van de auto. Of je moet een ander moment bedoelen dan ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')