Je bent ongelukkig, je wilt daar dan toch uitkomen, of niet soms?quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:25 schreef benzin het volgende:
Geen idee, ik weet ook helemaal niet waar ik wil staan. Als ik mezelf niet ongelukkig voel dan ben ik allang tevreden en als ik ook nog een vriendin heb ben ik super tevreden. De rest interesseert me niet echt.
Maar zijn alle vrouwen die jij leuk vindt gemeen tegen je? Want dan denk ik dat je misschien op de verkeerde vrouwen valt.. In mijn omgeving ken ik niemand die expres gemeen en bot doet!quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:42 schreef benzin het volgende:
[..]
Vroeger zijn er erge dingen gebeurd. Tegenwoordig blijft het meestal wel beperkt tot gemeen zijn, me negeren en tegen andere jongens wel aardig doen.
Ik weet niet wat ik altijd heb gedaan. Ik was klein en nu ben ik 22. Ik heb niet echt een grote stem gehad in alles.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:53 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je bent ongelukkig, je wilt daar dan toch uitkomen, of niet soms?
Denk je dat je uit je ongelukkig zijn uitkomt door vol te houden wat je tot nu toe altijd hebt gedaan?
Ik vind het knap dat je blijft door gaan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:53 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Je bent ongelukkig, je wilt daar dan toch uitkomen, of niet soms?
Denk je dat je uit je ongelukkig zijn uitkomt door vol te houden wat je tot nu toe altijd hebt gedaan?
Ze doen vast niet expres gemeen meer. Op de middelbare school waren ze expres gemeen. Ik zal nu zelf wel iets fout doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:55 schreef Amy1990 het volgende:
[..]
Maar zijn alle vrouwen die jij leuk vindt gemeen tegen je? Want dan denk ik dat je misschien op de verkeerde vrouwen valt.. In mijn omgeving ken ik niemand die expres gemeen en bot doet!
Ik heb misschien een wat te geduldige persoonlijkheid, maar ik heb de hoop dat vroeg of laat misschien een klein kwartje valt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je blijft door gaan.
Maar heb je nooit eens het volgende overwogen?
Hij wilt helemaal niet geholpen worden. Dit is precies wat hij wilt. Lekker het slachtoffertje zijn. Krijg je namelijk aandacht. Lekker negatief aandacht vragen. En oh oh wat is hij zielig en er zijn altijd wel mensen die medelijden hebben met hem.
Ik weet het verder niet maar als hij ook zo tegen vrouwen doet kan ik er wel inkomen dat ze er geen zin in hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:56 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik vind het knap dat je blijft door gaan.
Maar heb je nooit eens het volgende overwogen?
Hij wilt helemaal niet geholpen worden. Dit is precies wat hij wilt. Lekker het slachtoffertje zijn. Krijg je namelijk aandacht. Lekker negatief aandacht vragen. En oh oh wat is hij zielig en er zijn altijd wel mensen die medelijden hebben met hem.
Sociaal gezien bedoel ik, en dan niet altijd, maar de afgelopen 3, 4 jaar. Je voelt je sociaal gezien ongelukkig. Wat ga je daar aan doen, of ga je bij de pakken neerzitten?quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:55 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik altijd heb gedaan. Ik was klein en nu ben ik 22. Ik heb niet echt een grote stem gehad in alles.
Het enige dat ik zelf heb gedaan is wat werk betreft iets doen dat ik uitdagend en vaak ook leuk vind. Wat dat betreft ben ik redelijk succesvol denk ik, maar ik heb verder niet echt mazzel gehad.
Was jij de enige persoon in de hele wereld waar gemeen tegen gedaan werd?quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:57 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze doen vast niet expres gemeen meer. Op de middelbare school waren ze expres gemeen. Ik zal nu zelf wel iets fout doen.
Ik ben gewoon jaloers dat meisjes tegen andere jongens wel leuk, open en gemakkelijk doen. Let niet op mij, ik ben gewoon een beetje verbitterd zo rond de kerst.
Ik kan niet echt andere mensen dwingen om me leuk te vinden. Ik heb niet echt de macht om dat te veranderen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:59 schreef Murvgeslagen het volgende:
Je voelt je sociaal gezien ongelukkig. Wat ga je daar aan doen, of ga je bij de pakken neerzitten?
Je moet jezelf leuk gaan vinden. Als je dat lukt gaan anderen jou vanzelf ook leuk vinden. Het is zoooo simpel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik kan niet echt andere mensen dwingen om me leuk te vinden. Ik heb niet echt de macht om dat te veranderen.
Of het kwartje moet bij jou gaan vallen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:58 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Ik heb misschien een wat te geduldige persoonlijkheid, maar ik heb de hoop dat vroeg of laat misschien een klein kwartje valt.
Je hebt wel de macht om dat te veranderen. Niet in één keer, maar stapje voor stapje. Misschien wel hele kleine stapjes. En misschien met de hulp van een vertrouwenspersoon. (vriend of hulpverlener)quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik kan niet echt andere mensen dwingen om me leuk te vinden. Ik heb niet echt de macht om dat te veranderen.
Ik voel me ook te moe en opgebrand op dat gebied betreft om er wat aan te doen.
Deze post van je laat goed zien hoe erg vast je zit in je eigen denken. Je wilt iets bereiken van/met een meisje (iets buiten je/extern) wat jou dan het gevoel zou moeten geven dat jij iets waard bent (innerlijk/intern). Dat geeft om 2 redenen problemen; 1; dat bestaat niet, 2; zolang jij jezelf niets waard vind zal een ander dat ook niet vinden en zal het dus blijven zoals het nu is net zolang totdat jij positief met jezelf aan de slag gaat.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:25 schreef benzin het volgende:
Hoe kan ik nou positief over mezelf zijn zolang ik zo met meisjes omga als ik doe?
Ik zit nog maar kort op FOK!, maar toch heb ik in deze topicreeks al meerdere keren een discussie rondom jou gelezen. En dat vind ik zo jammer, want je verdient het om gelukkig te zijn. Ik denk alleen niet dat dit gaat gebeuren als er niets verandert. Heb je weleens overwogen om hier serieus met iemand over te praten? Dan bedoel ik niet meteen een psycholoog, maar iemand die jou goed kent. Een familielid of goede vriend. Ik merk zelf dat ik altijd denk alles goed op een rijtje te hebben, maar dat familie/vrienden hier een heel ander licht op kunnen schijnen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:57 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze doen vast niet expres gemeen meer. Op de middelbare school waren ze expres gemeen. Ik zal nu zelf wel iets fout doen.
Ik ben gewoon jaloers dat meisjes tegen andere jongens wel leuk, open en gemakkelijk doen. Let niet op mij, ik ben gewoon een beetje verbitterd zo rond de kerst.
Dit topic is misschien niet de goede plek, maar ik denk dat iemand als Benzin oprecht wel geholpen kan worden. Tuurlijk zit hij er in, en dat kan je honderd keer herhalen. Maar hoe komt hij er uit?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:06 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Conclussie,
Hij verwacht dat alles in zijn schoot geworpen gaat worden. Dat iedereen die een relatie of succes vol in heb leven is puur geluk heeft.
Hij heeft zelf nog niks gedaan om zijn situatie te veranderen. Dit loopt al jaren zo.
En nu gaat die vast piepen dat ik negatief en ook gemeen ben.
Dat is lief, dankjewelquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:09 schreef Amy1990 het volgende:
Ik zit nog maar kort op FOK!, maar toch heb ik in deze topicreeks al meerdere keren een discussie rondom jou gelezen. En dat vind ik zo jammer, want je verdient het om gelukkig te zijn.
Tuurlijk heb ik dat weleens overwogen, maar ik heb in het echt eigenlijk niemand met wie ik over dit soort dingen praat. Dat doe ik eigenlijk alleen maar hier.quote:Ik denk alleen niet dat dit gaat gebeuren als er niets verandert. Heb je weleens overwogen om hier serieus met iemand over te praten? Dan bedoel ik niet meteen een psycholoog, maar iemand die jou goed kent. Een familielid of goede vriend. Ik merk zelf dat ik altijd denk alles goed op een rijtje te hebben, maar dat familie/vrienden hier een heel ander licht op kunnen schijnen.
Maar wat als er nou heel weinig dingen zijn die ik leuk vind in mijn leven en heel veel dingen waar ik me rot over voel? Het is gewoon ontzettend uit balans.quote:Ook denk ik dat het belangrijk is om je focus te verleggen. Ik heb zelf ook al een behoorlijke tijd geen relatie gehad en ben niet het meest zelfverzekerde meisje die je ooit tegengekomen bent. Als ik me ga focussen op mijn gebrek aan ervaring met jongens, voel ik me daar klote over. Maar als ik dan denk aan de dingen die wel leuk zijn in mijn leven, vrienden/opleiding/werk, dan merk ik dat ik best tevreden mag zijn met mijn leven. Door die gelukkigheid die ik dan uitstraal, gaat het contact met jongens ook veel soepeler dan.
Dat ben ik zeer zeker van mening. Maar goed wie ben ik om te bepalen wie hier wel of niet mag posten?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:11 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dit topic is misschien niet de goede plek,
Iedereen is te helpen, als ze zelf maar willen!quote:maar ik denk dat iemand als Benzin oprecht wel geholpen kan worden.
Wilt hij er wel uit? Iets zeggen is 1. Heb doen is een heel ander verhaal.quote:Tuurlijk zit hij er in, en dat kan je honderd keer herhalen. Maar hoe komt hij er uit?
Tja wie zal het zeggen, miss zit ik wel verkeerdquote:Maar misschien heb ik het verkeerd...
Dat gaat niet werken. Als je het zou lukken om een vriendin te krijgen in je huidige staat zal je haar ook niet lang houden. En dan voel je je nog rotter dan nu.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:21 schreef benzin het volgende:
Ik hoop dat als ik een meisje weet te vinden die balans weer terug komt en ik alles wat ik deed ook weer leuk ga vinden en waarderen. Daarom focus ik er zo op.
Dit is ook weer een perfect voorbeeld.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:26 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken. Als je het zou lukken om een vriendin te krijgen in je huidige staat zal je haar ook niet lang houden. En dan voel je je nog rotter dan nu.
En wat Ook_gek terecht zegt, je zou hulp moeten zoeken.
Nu is er al ontwlbaar keren aangegeven dat het niet zo werkt! Dat hij ZELF iets moet ondernemen.quote:Ik hoop dat als ik een meisje weet te vinden die balans weer terug komt.
"quoten werkt niet echt :/ "quote:
Snap je dat je jezelf hiermee in de maling neemt? In plaats het contact met jezelf en je leven aan te gaan vlucht je een fantasie over het hebben van een meisje in en dat dan alles goed zou zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:21 schreef benzin het volgende:
Ik hoop dat als ik een meisje weet te vinden die balans weer terug komt en ik alles wat ik deed ook weer leuk ga vinden en waarderen. Daarom focus ik er zo op.
Klopt! Hoe fijn die gedachte (met een meisje komt alles goed) ook lijkt, dan klopt in de realiteit gewoon niet. Als je zelf zegt dat er zo weinig dingen zijn die leuk zijn en zo veel dingen niet leuk, kan een meisje dat niet veranderen... Hoe leuk, lief en geweldig ze ook is...quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:26 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken. Als je het zou lukken om een vriendin te krijgen in je huidige staat zal je haar ook niet lang houden. En dan voel je je nog rotter dan nu.
En wat Ook_gek terecht zegt, je zou hulp moeten zoeken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |