abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 02:38:48 #271
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_121182380
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:34 schreef S-RS het volgende:

[..]

Say whuuut, kun je met zo'n 1.6 de banden warm krijgen? :D Ook al zie je nu niet meer dat t het een 1.6 is :D
Ik doe m'n best, maar als jouw motor weer moet opwarmen zijn de banden al koud :'(

Ps: doen of niet? Badge

[ Bericht 14% gewijzigd door QuiCk01 op 05-01-2013 02:51:41 ]
pi_121182428
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:32 schreef S-RS het volgende:
:D Swift zijn wel toffe karretjes!
Ja, m'n ma heeft er eentje. 102pk op nog geen 1000kg, rijdt prima :7
Je moet hem wel hoog in de toeren houden trouwens, anders gebeurt er niet héél veel, maar boven de 4000rpm ga je best aardig vooruit.
Maar veel schakelen is niet erg, ik moet zeggen dat die Swift misschien wel de fijnste handbak heeft waar ik ooit in heb gereden. Lekker korte slagen en erg precies.

Je kan ook nog aardig hard de bocht om met dat ding, valt me ook erg mee :o
Maar ja, hiervoor reed ze een Twingo van 2002, dus dan is alles al gauw beter natuurlijk :') hoewel ik met dat ding mijn eerste meters alleen heb gereden O+ (en een keer 180 op de teller heb gereden, dat was vrij eng :') ).
pi_121182814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:38 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Ik doe m'n best, maar als jouw motor weer moet opwarmen zijn de banden al koud :'(

Ps: doen of niet? Badge
Hahaha, als die in de grille past meteen doen, er is immers weer plaats over :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 02:40 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Ja, m'n ma heeft er eentje. 102pk op nog geen 1000kg, rijdt prima :7
Je moet hem wel hoog in de toeren houden trouwens, anders gebeurt er niet héél veel, maar boven de 4000rpm ga je best aardig vooruit.
Maar veel schakelen is niet erg, ik moet zeggen dat die Swift misschien wel de fijnste handbak heeft waar ik ooit in heb gereden. Lekker korte slagen en erg precies.

Je kan ook nog aardig hard de bocht om met dat ding, valt me ook erg mee :o
Maar ja, hiervoor reed ze een Twingo van 2002, dus dan is alles al gauw beter natuurlijk :') hoewel ik met dat ding mijn eerste meters alleen heb gereden O+ (en een keer 180 op de teller heb gereden, dat was vrij eng :') ).
Haha lekker is dat, stadkarretjes met een redelijk potent blokje! En door het lage gewicht willen ze idd best snel de bocht :D Al heb ik ook wel eens met zo'n ding op zn kant gelegen, dus er is een grens haha.

Wij hebben in 2008 ook nog naar een swift gekeken, 1.3 met 90 pk ofzo, weet niet sprecies. Uiteidelijk een colt met 1.5 110pk geworden op ik dacht 935kg, wil ook wel :P
Heeft ze de facelift of die daarvoor?
pi_121182970
Hij is van januari 2009, dus voor de facelift. De Swift die je nu kan kopen heb ik trouwens voor EW al gehad. Die is er alleen als 1.2 met 85pk oid. Rijdt nog steeds prima (en ziet er van binnen wel een stukkie beter uit), maar hij is niet vooruit te branden :')

Die 1.3 heb ik btw óók al gehad voor EW en ik moet zeggen dat die qua prestaties nauwelijks onder doet voor de 1.5.
pi_121183131
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 03:08 schreef Irritatie100 het volgende:
Hij is van januari 2009, dus voor de facelift. De Swift die je nu kan kopen heb ik trouwens voor EW al gehad. Die is er alleen als 1.2 met 85pk oid. Rijdt nog steeds prima (en ziet er van binnen wel een stukkie beter uit), maar hij is niet vooruit te branden :')

Die 1.3 heb ik btw óók al gehad voor EW en ik moet zeggen dat die qua prestaties nauwelijks onder doet voor de 1.5.
Heel goed, die van voor de facelift vind ik namelijk mooier ;)
Die 1.2 heb ik inderdaad ook wel eens gehad, inderdaad niet snel. Maar de stoelverwarming maakte veel goed! :D
pi_121183307
Oei, deze 1.6 sport mag wel op de oprit worden geparkeerd :P

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=224115710
pi_121185368
Stoelverwarming is wel baas ja! Heeft m'n pa op z'n Mondeo. Net als een andere geniale optie, voorruitverwarming.

Je schijnt trouwens op de Mondeo (en wss ook wel andere auto's) ook stoelverkoeling te kunnen krijgen, dat lijkt me ook vrij geniaal. Heb het alleen nog nooit gezien ;(
pi_121185878
Die voorrruitverwarming van Ford is inderdaad verdomde fijn, alleen nog maar je ruiten aan de zijkant krabben ^O^

Stoelverkoeling heb ik ook nog nooit gezien. Eigenlijk ook nog nooit gemist :s)
pi_121186331
Sowieso bevalt die Mondeo prima (onze eerste Ford). Het is me alleen een compleet raadsel waarom er geen 6e versnelling op zit, maar ja, je kan niet alles hebben natuurlijk :+

In april wordt ie 4, dus miss binnenkort wel een nieuwe leaseauto. Heb al geadviseerd om weer een Mondeo te nemen, nu met 1.6Ecoboost :+
Zou niet weten wat je in die prijsklasse beter kan halen. Meeste auto's (als Passat) zijn een stuk kleiner en/of duurder. Wellicht de Superb maar dan zit je in zo'n enorme bak wss met die 1.4TSI aan te kloten, dat schiet ook niet op natuurlijk..
pi_121186836
Ik vindt mondeo's ook een van de mooiste auto's uit z'n klasse, ondanks dat ze al langere tijd mee gaan. M'n pa had bij de introductie bijna een 2.2 TDCI 175pk gekocht met sport pakket, standkachel en dat soort zooi, damnn wat een dikke bak was dat! Maar toch is het me gelukt om hem in een andere auto te lullen :D

Heb al eens een 1.6 Ecoboost uit de showroom gereden, ik had serieus zin om door te tuffen naar Zuid-Frankrijk, reed echt lekker. Ik vind het jammer dat de leaseprijzen van die mondeo's e.d. wel erg hoog zijn. Vergeleken de 508 en passat gaat dat helemaal nergens over. Heb er nog naar gekeken toen we weer een nieuwe moesten uitzoeken, maar een een superb, insigina, laguna en mondeo waren erg duur. Dit is onze eerste echte lease auto, daarvoor kocht het bedrijf gewoon nog zelf de auto's en kreeg je gewoon een aanschaf prijs ipv leaseprijs, dan zijn de mondeo e.d. weer in het voordeel.
pi_121186951
Dat is waar ja, volgens mij zitten ze allemaal op 25%. Maar m'n pa is vrij groot en in bijvoorbeeld de Passat en Insignia paste hij niet eens goed. Dus toen bleef er weinig over :+
pi_121187093
De 25% is niet eens het probleem, daar ontkomen we niet aan met zo'n caravan :P
Maar de leaseprijzen zijn echt serieus hoog, daarom doen de insignia's, mondeo's, laguna's, superb's e.d. het allemaal zo slecht in de lease.
Wij hebben nu een 508 met 2.0 HDI 163pk die standaard wel redelijk is uitgevoerd. De genoemde auto's met dezelfde opties gingen stuk voor stuk richting de ¤1.200,- per maand ;(
De Passat en de 508 zitten daar ver onder. De 508 kost nu ¤1.040,- per maand.

Lol, dan is je pa wel serieus lang! Dat zijn toch niet de kleinste auto's :D
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:14:07 #283
385134 zazzel
The Best or Nothing
pi_121187239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:06 schreef S-RS het volgende:
Die voorrruitverwarming van Ford is inderdaad verdomde fijn, alleen nog maar je ruiten aan de zijkant krabben ^O^

Stoelverkoeling heb ik ook nog nooit gezien. Eigenlijk ook nog nooit gemist :s)
Ik heb een keer stoelverkoeling gehad in een Lexus GS450H. Maar dat is echt geen pretje, het lijkt net of er een dikke ventilator onder je stoel zo gekoelde lucht je aars in blaast... Dus snel maar weer op verwarmen.. O+
pi_121187354
Ah met opties en wat het kost enzo heb ik me dan weer minder bezig gehouden :D
Wij hebben nu een Mondeo 2.0 met vrijwel alle opties (op een paar dingen zoals stoelverkoeling en elektrische stoelen na) maar ik heb geen flauw idee hoeveel dat kost.
Het is wel een flexifuel, hij kan ook naast benzine ook op e9 ofzo rijden. Schijnt dat ie daardoor werd goedkoper was dan een 1.6/normale 2.0 maar dat weet ik allemaal niet verder :+
Ecoboost had je toen nog niet iig :P
pi_121187509
Ford Mondeo is inderdaad echt een lekkere auto. Hebben veel Ford's gehad hier thuis, denk zo'n 20 jaar lang Ford :P Jammer dat de nieuwe Mondeo zo lang is uitgesteld, grote kans dat er van de zomer weer eens een ander merk komt hier, met 20% bijtelling en redelijke prestaties. Misschien wel een Mazda 6 2.2diesel, of een A3 Sportback 2.0tdi, of een nieuwe Octavia 2.0tdi.

Komende weken even niet werken. Het nieuwe jaar leuk beginnen met het einde van een blok, tentamens enzo ;(
.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:27:37 #286
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_121187525
Jammer dat de Superb combi zo duur is in de lease. Zou voor mij echt de ideale auto zijn.

#26 || Luciano da Silva
pi_121187570
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:14 schreef zazzel het volgende:

[..]

Ik heb een keer stoelverkoeling gehad in een Lexus GS450H. Maar dat is echt geen pretje, het lijkt net of er een dikke ventilator onder je stoel zo gekoelde lucht je aars in blaast... Dus snel maar weer op verwarmen.. O+
Haha, weer iets om geld mee te verdienen dus. Links laten liggen :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:19 schreef Irritatie100 het volgende:
Ah met opties en wat het kost enzo heb ik me dan weer minder bezig gehouden :D
Wij hebben nu een Mondeo 2.0 met vrijwel alle opties (op een paar dingen zoals stoelverkoeling en elektrische stoelen na) maar ik heb geen flauw idee hoeveel dat kost.
Het is wel een flexifuel, hij kan ook naast benzine ook op e9 ofzo rijden. Schijnt dat ie daardoor werd goedkoper was dan een 1.6/normale 2.0 maar dat weet ik allemaal niet verder :+
Ecoboost had je toen nog niet iig :P
Haha oké. Dat flexfuel heb ik ook wel eens van gehoord, maar geen idee waar je dat kunt tanken. Wel lekker op zich een redelijk full option auto! M'n vader boeien de opties niet zo, die heeft liever een lading pk's om die tokkie hut van hem de berg op te krijgen. Iets nadat we de 508 kregen, kocht die een MX-5, toen pas kwam die er achter dat velgen de auto maken.... Ik had hem helemaal uitgezocht en samengesteld, want de auto die hij eigenlijk wou mocht die niet hebben. Dus het interesseerde hem niks meer, nu krijg ik de schuld dat er op de leasel te kleine velgen zitten :P
pi_121187612
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:27 schreef joppie_saus het volgende:
Jammer dat de Superb combi zo duur is in de lease. Zou voor mij echt de ideale auto zijn.

[ afbeelding ]
Dan wel in deze kleur en velgen:

Oeioeioei *;
pi_121187677
Onder die 508 had inderdaad wel een inchje groter gemogen! Nu 17"?

Ford Mondeo rijdt inderdaad prima, alleen dashboard vindt ik waardeloos. Maar heb 2 keer een benzine gehad, 1.6 en 2.0. Die 1.6 was om te janken en die 2.0 voelde ook niet echt alsof je met 145pk op pad was. Onder de 3500 toeren gebeurde er bijna niks. De 2.0 diesel die ik een keer had was wel erg fijn, trok ook erg vlot door naar de 160 :)
pi_121187700
Superb vindt ik best lelijk, maar zal ongetwijfeld goed rijden. Volgens mij ook de ruimste in z'n klasse?
pi_121187727
Skoda maakt tenminste nog lekker strakke wagens. Sommige mensen vinden het saai, ik vind de Octavia (oude en nieuwe) en de Superb Combi gewoon mooi.
.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:39:29 #292
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_121187777
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:31 schreef S-RS het volgende:

[..]

Dan wel in deze kleur en velgen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Oeioeioei *;
Ik wil mijn Superb in een kleur die vooralsnog alleen in Tsjechië leverbaar is :'( Hier de kleur op het schaalmodel van de Superb Combi uit mijn vitrine:

#26 || Luciano da Silva
pi_121187873
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:34 schreef gehaktstaaf123 het volgende:
Onder die 508 had inderdaad wel een inchje groter gemogen! Nu 17"?
Nee, 16'' zelfs :'(

Dit vind ik persoonlijk de mooiste velgen onder een 508:

Die eigenaar heeft hem ook nog verlaagd, dat is nog veeel dikker. Maar daar kan ik geen foto's van vinden...

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:39 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Ik wil mijn Superb in een kleur die vooralsnog alleen in Tsjechië leverbaar is :'( Hier de kleur op het schaalmodel van de Superb Combi uit mijn vitrine:
Op zich wel een mooi kleurtje ja, en uniek!
pi_121188022
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:43 schreef S-RS het volgende:

[..]

Nee, 16'' zelfs :'(

Dit vind ik persoonlijk de mooiste velgen onder een 508:
[ afbeelding ]
Die ziet er wel echt goed uit. Ook eindelijk eens een 508 met volledig chromen raamomlijsting, je ziet er zoveel rijden met alleen langs de bovenkant chroom, vind ik niet zo mooi. Zo duur is die optie niet eens, volgens mij 500/600 euro inclusief 17" velgen.
.
pi_121188208
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:48 schreef Pizzabodem het volgende:

[..]

Die ziet er wel echt goed uit. Ook eindelijk eens een 508 met volledig chromen raamomlijsting, je ziet er zoveel rijden met alleen langs de bovenkant chroom, vind ik niet zo mooi. Zo duur is die optie niet eens, volgens mij 500/600 euro inclusief 17" velgen.
Dat alleen de bovenkant omlijst is is een kenmerk van de blue lease versies, die kunnen alleen lease maatschappijen kopen. Het ziet er inderdaad niet uit, en vind het ook enorm zonde.
Pack look is inderdaad de chromen omlijsting compleet. Dan heb je idd ook 17 inch en getint glas. Maar toen wij gingen bestellen was die niet meer te bestellen, en nu ineens weer wel...
Zou wel iets met die aardbeving in japan te maken kunnen hebben. Meerdere opties werden geschrapt en konden niet meer besteld worden. Ook de 2.0HDI 140pk is daardoor een tijd niet leverbaar geweest en diverse kleuren.
pi_121188504
Heren, wat denken we van de nieuw Jaguar XF Sportbreak?

Zelf weet ik nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. De normale XF rijdt wel heerlijk maar dit.. ik weet het nog niet. Ik vind het op de een of andere manier niet echt bij Jaguar passen
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:09:47 #297
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_121188567
Ik vond de vorige Jag station zeer geslaagd, en deze ook zeker wel.
#26 || Luciano da Silva
pi_121188723
Die Jag is prachtig. Als ik nu in aanmerking kwam voor zoiets werd het echt geen doorsnee E-klasse estate, A6, of 5-serie. Mooi die Jag!
Als ie goed rijdt tenminste. Maar bij autoweek waren ze er wel positief over.
pi_121188995
Ik vind hem ook dik. En hij straalt veel meer klasse uit dan een A6/5-serie.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:25:00 #300
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_121189023
En maar weer...
#26 || Luciano da Silva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')