abonnement Unibet Coolblue
pi_121155831
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:00 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Het ging om iets van 2000 euro in totaal, dus volgens mij alles. Rare is: volgens mij werden de inkomens van mij en mijn huisgenoot bij elkaar opgeteld, waardoor we moesten terugbetalen, maar we zijn helemaal geen toeslagpartners (wonen alleen bij elkaar in huis, betalen samen de huur en doen samen boodschappen, verder niks). Ik zal hem straks eens vragen of hij nog weet hoe het zat en anders toch maar even contact opnemen met de Belastingdienst. Ik kan me niet voorstellen dat ik zorgtoeslag krijg, want ik kan prima rondkomen.
Met de huidige regels (2013) ben je dan inderdaad geen toeslagpartner. Echter waren de regels in 2012 wat anders (mijn vriendin en ik waren toen wel, en dit jaar geen, toeslagpartner..)

Sta trouwens niet raar te kijken wanneer jullie wel toeslagpartners waren en hij alles heeft mogen ontvangen ;')
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:07:36 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121156006
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:03 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Met de huidige regels (2013) ben je dan inderdaad geen toeslagpartner. Echter waren de regels in 2012 wat anders (mijn vriendin en ik waren toen wel, en dit jaar geen, toeslagpartner..)

Sta trouwens niet raar te kijken wanneer jullie wel toeslagpartners waren en hij alles heeft mogen ontvangen ;')
Klopt. Ik heb het net voor 2012 ingevuld en daarna voor 2013. In 2012 waren we wel toeslagpartners en nu niet meer. Dat betekent dus dat ze alleen naar de individuele inkomens kijken bij het bepalen van de zorgtoeslag?

Wat bedoel je met die tweede opmerking? Ik weet precies wat hij binnenkrijgt per maand, hoor :P.
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:15:47 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121156385
Even uitgerekend. Ik verdien inclusief vakantietoeslag bijna 30.000 per jaar en kan 10 euro per maand zorgtoeslag krijgen :').
Niet meer actief op Fok!
pi_121156450
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb het net voor 2012 ingevuld en daarna voor 2013. In 2012 waren we wel toeslagpartners en nu niet meer. Dat betekent dus dat ze alleen naar de individuele inkomens kijken bij het bepalen van de zorgtoeslag?

Wat bedoel je met die tweede opmerking? Ik weet precies wat hij binnenkrijgt per maand, hoor :P.
Nou, mijn vriendin was mijn toeslagpartner. Ik kreeg ook dus haar toeslag. Kan best zijn dat jij het terug moest betalen en dat hij jouw zorgtoeslag heeft gehad.

Als je inlogt bij mijntoeslagen zie je precies hoeveel je zou moeten krijgen, met welk salaris ze hebben gerekend en naar welk rekeningnummer ze het hebben overgeschreven. Misschien wordt je daar wat wijzer van!

http://www.belastingdiens(...)en_op_mijn_toeslagen
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:19:31 #230
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121156546
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:17 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Nou, mijn vriendin was mijn toeslagpartner. Ik kreeg ook dus haar toeslag. Kan best zijn dat jij het terug moest betalen en dat hij jouw zorgtoeslag heeft gehad.

Als je inlogt bij mijntoeslagen zie je precies hoeveel je zou moeten krijgen, met welk salaris ze hebben gerekend en naar welk rekeningnummer ze het hebben overgeschreven. Misschien wordt je daar wat wijzer van!

http://www.belastingdiens(...)en_op_mijn_toeslagen
Ah zo :) Nee, wij hebben dat netjes verdeeld :P.

Thanks voor het linkje, daar ga ik dit weekend even naar kijken. En toch maar die zorgtoeslag aanvragen, denk ik. Scheelt toch weer tien euro per maand. Wel even opletten dat ik het volgend jaar weer aanpas, als m'n salaris weer wijzigt.

Edit: ze baseren wat je krijgt toch op twee jaar geleden? Mijn inkomen is inmiddels verzesvoudigd :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_121156771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:19 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ah zo :) Nee, wij hebben dat netjes verdeeld :P.

Thanks voor het linkje, daar ga ik dit weekend even naar kijken. En toch maar die zorgtoeslag aanvragen, denk ik. Scheelt toch weer tien euro per maand. Wel even opletten dat ik het volgend jaar weer aanpas, als m'n salaris weer wijzigt.

Edit: ze baseren wat je krijgt toch op twee jaar geleden? Mijn inkomen is inmiddels verzesvoudigd :P.
Nee. Ze schatten je inkomen voor dit jaar ( kan je zelf ook aangeven hoeveel je verwacht) en volgend jaar krijg je een verrekening met je werkelijke uiteindelijke salaris.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:33:24 #232
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121157182
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:25 schreef elby1988 het volgende:

[..]

Nee. Ze schatten je inkomen voor dit jaar ( kan je zelf ook aangeven hoeveel je verwacht) en volgend jaar krijg je een verrekening met je werkelijke uiteindelijke salaris.
Ja, en die schatting is dus gebaseerd op twee jaar geleden, blijkbaar.

Ik heb nu in ieder geval ingevuld wat ik dit jaar verwacht en daar komt - tenzij ik ineens ontslag krijg - ook geen verandering in, dus dat tientje per maand zal wel goedkomen :).

Overigens staat (het inkomen van) mijn huisgenoot er nog steeds bij, terwijl dat niet meer relevant is. Kan ik dat er op de eoa manier ook uitknikkeren d.m.v. een optie 'ik heb geen toeslagpartner meer' ofzo?
Niet meer actief op Fok!
pi_121157495
Tot februari kan je toch je aanvullende pakketten wijzigen?
Kga deze week naar de tandarts namelijk en dan hoor ik wat ik kwijt ben aan kosten en kan ik beslissen of en tandpakket voordeliger is
pi_121184813
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Tot februari kan je toch je aanvullende pakketten wijzigen?
Kga deze week naar de tandarts namelijk en dan hoor ik wat ik kwijt ben aan kosten en kan ik beslissen of en tandpakket voordeliger is
Dat is niet helemaal waar. In principe moet je gewoon vóór het einde van het jaar de veranderingen in dekking aangeven. Sommige verzekeraars hebben wel een soort uitloopperiode die ze niet snel naar buiten zullen brengen, om toch al die veranderingen nog door te voeren voor mensen die te laat zijn. Als je nog geen aanvullende verzekering hebt kan het mogelijk zijn dat je die nog mag afsluiten, zo werkt het bij OHRA bijvoorbeeld.
pi_121229969
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:37 schreef Wokkel het volgende:
Heb je daar een bron voor? Zorgtoeslag kan je naar mijn weten aanvragen tot je datum aangifte van het volgende jaar (of datum uitstel).
Dat zal vermoedelijk wel zo zijn, wat je nu zegt, maar het gaat hier niet om het aanvragen van zorgtoeslag. Ik heb namelijk begrepen dat de zorgtoeslag aanvankelijk is uitbetaald en vervolgens weer teruggevorderd.

Als Viking84 het hiermee niet eens is, kan ze bezwaar maken tijdens de officiële bezwaartermijn die vermeld staat op de brieven van de belastingdienst. Na die periode kun je alleen nog een verzoek om herziening indienen. Dat is inhoudelijk niet heel anders dan een bezwaarschrift, want bij beide moet je argumenten aandragen waarom je het niet eens ben met de beslissing. Het verschil zit hem meer in de toonzetting en het vervangen van het woord 'bezwaar' door 'verzoek om herziening'. Dit werkt zo bij de aanslag inkomstenbelasting/premies volksverzekering en ik vermoed dat dat ook zo werkt bij de toeslagen.
pi_121343450
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 09:34 schreef Mallet het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. In principe moet je gewoon vóór het einde van het jaar de veranderingen in dekking aangeven. Sommige verzekeraars hebben wel een soort uitloopperiode die ze niet snel naar buiten zullen brengen, om toch al die veranderingen nog door te voeren voor mensen die te laat zijn. Als je nog geen aanvullende verzekering hebt kan het mogelijk zijn dat je die nog mag afsluiten, zo werkt het bij OHRA bijvoorbeeld.
Hmm, ik hoorde zojuist van iemand die een heel duur pakket had afgesloten vanwege bepaalde medicijnen, dat de shrink andere medicijnen wil gaan proberen omdat deze blijkbaar niet zo goed werkte. Kortom, hij kan nu prima vooruit met een lagere dekking. De shrink verzekerde die persoon dat zorgverzekeraars verplicht zijn om je nog de dekking te laten wijzigingen in januari en dat je je vooral niet moet laten afschepen.

Ik kan er officieel ook niets over vinden en dacht dat t idd per zorgverzekering verschilde...
pi_121380356
Ik ben overgestapt van OHRA naar Menzis (ergens rond 15/20 dec geregeld volgens mij). Het premiebedrag is al afgeschreven door Menzis, en heb een brief van ze gekregen met dat ze dat bedrag gingen afschrijven.
Maar weet iemand wanneer ik een zorgpas, polis, algemene voorwaarden en vergoedingenoverzicht enz. kan ontvangen?
Hebben jullie die dingen al wel binnen van jullie nieuwe verzekering?
Stel dat ik nu mijn been breek of een behandeling moet ondergaan dan heb ik dus nog geen zorgpas.

Ja, ik weet t, kan morgen even bellen....maar vroeg het me nu af.

[ Bericht 3% gewijzigd door bulbjes op 10-01-2013 01:06:25 ]
pi_121381453
Ik ben van Agis over gestapt naar FNV/Menzis. Ben lid van FNV, dus mag ik profiteren van een collectiviteitskorting. Scheelt mijzelf 20 Euro per maand en ben zelfs beter verzekerd. 80% i.p.v. 70% dekking op de overige tandartskosten.
pi_121382678
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:00 schreef bulbjes het volgende:
Ik ben overgestapt van OHRA naar Menzis (ergens rond 15/20 dec geregeld volgens mij). Het premiebedrag is al afgeschreven door Menzis, en heb een brief van ze gekregen met dat ze dat bedrag gingen afschrijven.
Maar weet iemand wanneer ik een zorgpas, polis, algemene voorwaarden en vergoedingenoverzicht enz. kan ontvangen?
Hebben jullie die dingen al wel binnen van jullie nieuwe verzekering?
Stel dat ik nu mijn been breek of een behandeling moet ondergaan dan heb ik dus nog geen zorgpas.

Ja, ik weet t, kan morgen even bellen....maar vroeg het me nu af.
Ze hebben die pas niet nodig om te controleren of je wel verzekerd bent.
sig verwijderd door FA
  donderdag 10 januari 2013 @ 07:20:06 #240
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_121382829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:00 schreef bulbjes het volgende:
Ik ben overgestapt van OHRA naar Menzis (ergens rond 15/20 dec geregeld volgens mij). Het premiebedrag is al afgeschreven door Menzis, en heb een brief van ze gekregen met dat ze dat bedrag gingen afschrijven.
Maar weet iemand wanneer ik een zorgpas, polis, algemene voorwaarden en vergoedingenoverzicht enz. kan ontvangen?
Hebben jullie die dingen al wel binnen van jullie nieuwe verzekering?
Stel dat ik nu mijn been breek of een behandeling moet ondergaan dan heb ik dus nog geen zorgpas.

Ja, ik weet t, kan morgen even bellen....maar vroeg het me nu af.
Je hebt je zorgpas niet nodig, alles staat in een landelijk computersysteem.
pi_121479859
quote:
17s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:07 schreef douche-eendje het volgende:
Argh stelletje prutsers bij mn oude verzekering. Opgezegd via Mijn Izz door polis beeindigen aan te geven (werd geadviseerd ivm collectief via werkgever dus betaling via salaris), gebruik gemaakt van de overstapservice van mijn nieuwe verzekering... Krijg ik net een brief binnen dat ze mijn collectief hebben omgezet naar individueel :'). Het zal alsnog opgezegd worden (net een hele tijd aan de telefoon gehangen...)maar ARGH. Gedoe.
*O* bevestiging van de opzegging is eindelijk binnen *O*
pi_121747913
quote:
17s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:51 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

*O* bevestiging van de opzegging is eindelijk binnen *O*
En nu ook mn salaris van januari gezien waardoor ik eindelijk goed kan zien wat het nou scheelt... Betaalde eerst 123 euro per maand, nu 104. Lekkere besparing, aangezien o.a. mn anticonceptie nu ook deels vergoed gaat worden. ^O^
  zaterdag 19 januari 2013 @ 12:17:21 #243
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_121757948
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, en die schatting is dus gebaseerd op twee jaar geleden, blijkbaar.

Ik heb nu in ieder geval ingevuld wat ik dit jaar verwacht en daar komt - tenzij ik ineens ontslag krijg - ook geen verandering in, dus dat tientje per maand zal wel goedkomen :).

Overigens staat (het inkomen van) mijn huisgenoot er nog steeds bij, terwijl dat niet meer relevant is. Kan ik dat er op de eoa manier ook uitknikkeren d.m.v. een optie 'ik heb geen toeslagpartner meer' ofzo?
Ik heb die zorgtoeslag nog altijd op max staan wordt dus ook deel terug betalen.. :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:36:30 #244
254082 Extraneus
Nee, ik heb geen extra neus.
pi_121777723
quote:
17s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:07 schreef douche-eendje het volgende:
Argh stelletje prutsers bij mn oude verzekering. Opgezegd via Mijn Izz door polis beeindigen aan te geven (werd geadviseerd ivm collectief via werkgever dus betaling via salaris), gebruik gemaakt van de overstapservice van mijn nieuwe verzekering... Krijg ik net een brief binnen dat ze mijn collectief hebben omgezet naar individueel :'). Het zal alsnog opgezegd worden (net een hele tijd aan de telefoon gehangen...)maar ARGH. Gedoe.
Wat i dat tegenwoordig toch? Tien jaar geleden gingen dingen volgens mij meestal goed en af en toe fout.Tegenwoordig is het andersom. Wat een flupsbedrijven allemaal.
pi_121849689
Nou, net Menzis even gebeld omdat ik nog steeds geen zorgpolis, polisvoorwaarden en zorgpas heb ontvangen.
Het polisblad was al naar me opgestuurd volgens hun, maar is nooit bij mij aangekomen dus dat gaan ze nog een keer versturen vandaag inclusief de polisvoorwaarden.
De zorgpas is al klaar en die worden nu allemaal in partijen verstuurd, uiterlijk 26 januari zou ik hem dan moeten krijgen.

Dus degenen die ook naar Menzis zijn overgestapt: je zorgpas komt er aan ;)
pi_121850747
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:38 schreef Wokkel het volgende:
Wat moet je nou met zo'n zorgpas?
Aan de huisarts geven als je langsgaat.
జ్ఞ‌ా
pi_121851025
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:36 schreef Extraneus het volgende:

[..]

Wat i dat tegenwoordig toch? Tien jaar geleden gingen dingen volgens mij meestal goed en af en toe fout.Tegenwoordig is het andersom. Wat een flupsbedrijven allemaal.
Doen ze vast expres mensen te demotiveren om over te stappen?
pi_121851432
quote:
12s.gif Op maandag 21 januari 2013 16:54 schreef douche-eendje het volgende:

[..]

Doen ze vast expres mensen te demotiveren om over te stappen?
Neuh, tien jaar geleden hoorde je er minder van en was er veel minder prijsconcurrentie. Tegenwoordig zijn de premies zo hoog, dat ze echt een behoorlijk deel van je besteedbaar inkomen opslokken. Tien procent van je inkomen voor een anderhalf modaal-verdiener. Waanzin....

Daarom stappen veel mensen jaarlijks over.

En dan in dit topic vaak lezen dat mensen eindelijk een goedkope verzekeraar hebben gevonden...
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  † In Memoriam † maandag 21 januari 2013 @ 17:06:13 #250
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_121851468
Als ze nou eens minder zendtijd voor die reclames op de tv kopen :X
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')