quote:Per 1 januari 2013 eindigt het experiment vrije prijzen in de mondzorg. Dit heeft de Tweede Kamer in juli besloten. Dit betekent dat tandartsen na 1 januari 2013 weer met landelijke, vaste tarieven gaan werken. Deze tarieven stelt de Nederlands Zorgautoriteit (NZa) vast, in opdracht van de overheid. Tot 1 januari 2013 gelden nog wel de vrije prijzen.
Dan heb je het niet goed uitgezocht denk ik. Als je bij ZK de basisverzekering neemt + het goedkoopste tandarts pakket dan krijg je 75 euro terug. Uiteindelijk betaal ik met mijn basis + goedkoopste tand bijna hetzelfde als jij.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:24 schreef HarryP het volgende:
Alleen basis verzekering bij Zilverenkruis.
Geen tandarts verzekering, die 2 controles per jaar en mogelijk een gaatje betaal ik zelf wel, dan ben ik goedkoper uit.
Gelukkig is die niet van toepassing op je zorgverzekeringquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:13 schreef foetre het volgende:
Anderzorg heeft de centjes voor heel 2013 al geiincasseerd.Scheelt me toch weer wat centjes assurantiebelasting
hij bedoelt vast vermogensbelasting. En dat scheelt ook maar een paar tientjes, hooguit.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:26 schreef secondant het volgende:
[..]
Gelukkig is die niet van toepassing op je zorgverzekering
Bij mij ook zag ik net!quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:13 schreef foetre het volgende:
Anderzorg heeft de centjes voor heel 2013 al geiincasseerd.
Wanneer aangevraagd?quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:13 schreef foetre het volgende:
Anderzorg heeft de centjes voor heel 2013 al geiincasseerd.Scheelt me toch weer wat centjes assurantiebelasting
Over de zorgverzekering betaal je geen assurantiebelasting. Dus je volgende premies zijn precies hetzelfde.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:13 schreef foetre het volgende:
Hij bedoeld denk ik ook de korting + dat het wat scheelt in box 3.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:58 schreef Warrick21 het volgende:
[..]
Over de zorgverzekering betaal je geen assurantiebelasting. Dus je volgende premies zijn precies hetzelfde.
Dan moet hij dat zeggen en niet assurantiebelastingquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:02 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Hij bedoeld denk ik ook de korting + dat het wat scheelt in box 3.
sorryquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:40 schreef Miezziej het volgende:
[..]
Dan moet hij dat zeggen en niet assurantiebelasting
npquote:
Hoe groot is het verschil tussen 1 en 3 sterren tandartsverzekering dan? Ik heb maar uit voorzorg 3 sterren genomen, ik krijg toch al dikke korting omdat ik student ben en veel bezoeken aan de tandarts/mondhygienist verwacht.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:35 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dan heb je het niet goed uitgezocht denk ik. Als je bij ZK de basisverzekering neemt + het goedkoopste tandarts pakket dan krijg je 75 euro terug. Uiteindelijk betaal ik met mijn basis + goedkoopste tand bijna hetzelfde als jij.
neem dan ook alleen basis met max eigen risico!quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:36 schreef thettes het volgende:
Anderzorg + Tanden gedaan. Aanvullend jong dekt bijna niets op dat vlak en de rest van het aanvullende pakket heb ik zeer wss toch niet nodig.
Heb nog nooit een gaatje gehad, maar mijn laatste controle is al gauw weer zo'n 5 jaar geleden. Dus hoop bijna dat ik dit jaar mijn gebit flink onder handen kan laten nemenanders voelt het ook zo als weggegooid geld.
dat heb ik niet omdat ik bang ben voor een eventueel gaatje.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:58 schreef foetre het volgende:
[..]
neem dan ook alleen basis met max eigen risico!
Het feit dat je dat niet eens weet, geeft al aan hoezeer jij een populaire klant bent bij de verzekeringsmaatschappijen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:01 schreef thettes het volgende:
[..]
dat heb ik niet omdat ik bang ben voor een eventueel gaatje.
edit:
wat kost 1 consult plus een keertje boren eigenlijk in totaal?
ligt aan het soort gaatje . Maar incl verdoving 80 euro ongeveerquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:01 schreef thettes het volgende:
[..]
dat heb ik niet omdat ik bang ben voor een eventueel gaatje.
edit:
wat kost 1 consult plus een keertje boren eigenlijk in totaal?
En als je zowat nooit wat hebt hoef je echt niet bang te zijn dat het 'ineens' een enorme krater is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:38 schreef foetre het volgende:
[..]
ligt aan het soort gaatje . Maar incl verdoving 80 euro ongeveer
Die eerste zin moet je toch even beter uitleggen. Want ik snap écht niet wat je er mee bedoelt :pquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het feit dat je dat niet eens weet, geeft al aan hoezeer jij een populaire klant bent bij de verzekeringsmaatschappijen.
Antwoord op je vraag: op z'n hoogst een eurootje of 80.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:41 schreef thettes het volgende:
[..]
Die eerste zin moet je toch even beter uitleggen. Want ik snap écht niet wat je er mee bedoelt :p
thnx trouwens. Dan is 17.50 per maand aan de zorgverzekering dus nogal weggegooid geld inderdaad.
Graag gedaan.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:45 schreef thettes het volgende:
[..]
yes, as we speak mee bezigdank allen.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
En als je zowat nooit wat hebt hoef je echt niet bang te zijn dat het 'ineens' een enorme krater is.
Da's wat je noemt botte pech. Als je die verzekering een aantal jaar geleden al had opgezegd dan had je gewoon quitte gespeeld.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]ondergetekende had ook nooit wat, besloot daarom afgelopen jaar geen tandartsverzekering te nemen en had dit jaar toch ineens een wortelkanaalbehandeling nodig
. Heeft me iets van 500 euro gekost in totaal, want het ging natuurlijk ook nog eens in het weekend mis
.
risico van het vak.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]ondergetekende had ook nooit wat, besloot daarom afgelopen jaar geen tandartsverzekering te nemen en had dit jaar toch ineens een wortelkanaalbehandeling nodig
. Heeft me iets van 500 euro gekost in totaal, want het ging natuurlijk ook nog eens in het weekend mis
.
Ik heb nog nooit een tandartsverzekering gehad, ga eens in de drie jaar op controle en heb al 15 jaar 'niks'... tsja. Er staat uiteraard wel een spaarpot klaar voor ALS.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:49 schreef foetre het volgende:
[..]
risico van het vak.
Ik heb dit jaar al 500 gedeclareerd aan tandartskosten, en maar 210 betaald
Een tandartsverzekering is duurder, dus in dit geval is het niet onverstandig. Kijk wat je kwijt verwacht te zijn aan tandartskosten, kijk hoe duur je verzekering is (en wat die precies vergoedt) en weeg dat tegen elkaar afquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Beknibbelen op een jaarlijkse controle van 20 euro en eventueel foto's (1 keer per 2 jaar) van 20 euro is toch onverstandig?
Ik betaal voor 2013, 7 euro per maand en daar lig ik drie keer voor in de stoel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een tandartsverzekering is duurder, dus in dit geval is het niet onverstandig. Kijk wat je kwijt verwacht te zijn aan tandartskosten, kijk hoe duur je verzekering is (en wat die precies vergoedt) en weeg dat tegen elkaar af. Voor iemand die 1 of 2 keer per jaar op controle gaat en nooit wat heeft kan een verzekering nauwelijks uit.
Dat doe ik inderdaad ook. Aanvullend uitgezet en eigen risico op maximaal. Heb dan 500 E extra eigen risico tegenover een premiekorting van 240 per jaar. Na iets meer dan twee jaar heb ik het er dus 'uit'. Daarnaast moet je de eerste 350 sowieso zelf betalen, maar ik ben nog nooit in mn leven over mn eigen risico heen gegaan volgens mij.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
![]()
dat is wat ik bedoel. De verzekeringsmaatschappij ziet je maandelijkse donatie van 17,50 euro graag komen hoor.
Het slimste is om een spaarpotje - bijvoorbeeld van die uitgespaarde verzekeringspremies! - aan te leggen, voor ALS er eens iets moet gebeuren. Dan trek jij ook nog eens de rente (okee, het is niet veel maar toch), ipv de verzekeringsclub.
De tandarts zelf vertelde me dat in mijn geval twee keer per jaar controle gewoon niet nodig is, en dat eens in de twee, drie jaar voldoende is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:07 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Ik begrijp wel hoe het werkt hoor. Maar geen verzekering afsluiten en geen jaarlijks bezoekje aan de tandarts kan op de langere termijn in je nadeel gaan werken. Gevallen zoals het KlusKonijn (veel worteltjes en slabaadjes) uitgezonderd.
Ja, zo doe ik het dus ook, maar eventjes toch nog een kleine kanttekening: je moet dat eigen risico uiteraard alleen maar vrijwillig verhogen als je dus inderdaad minimaal die 850 euro aan spaargeld op de bank hebt staan, zodat ALS het onheil zich mocht aandienen, je niet in de problemen komt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:08 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat doe ik inderdaad ook. Aanvullend uitgezet en eigen risico op maximaal. Heb dan 500 E extra eigen risico tegenover een premiekorting van 240 per jaar. Na iets meer dan twee jaar heb ik het er dus 'uit'. Daarnaast moet je de eerste 350 sowieso zelf betalen, maar ik ben nog nooit in mn leven over mn eigen risico heen gegaan volgens mij.
Ik heb een creditcard.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ja, zo doe ik het dus ook, maar eventjes toch nog een kleine kanttekening: je moet dat eigen risico uiteraard alleen maar vrijwillig verhogen als je dus inderdaad minimaal die 850 euro aan spaargeld op de bank hebt staan, zodat ALS het onheil zich mocht aandienen, je niet in de problemen komt.
Oftwel, het is uiteraard afhankelijk van je persoonlijke situatie. Aan een bijstandsmoeder zou ik die vrijwillige verhoging bepaald niet aanraden.
Hoe hoger het minimale ER-bedrag, hoe aantrekkelijker het wordt om een maximaal eigen risico te nemen. Of je nou 650 euro eigen risico (2010) of 850 euro eigen risico hebt, dat maakt op zich weinig verschil. Wel is het zo dat je als jongere zonder al teveel zorgkosten die 350 euro ER nooit opmaakt, maar die 150 van vroeger zou je nog weleens op kunnen maken als je een keer je enkel verzwikt o.i.d.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:08 schreef Skv het volgende:
Het slimste is om een spaarpotje - bijvoorbeeld van die uitgespaarde verzekeringspremies! - aan te leggen, voor ALS er eens iets moet gebeuren. Dan trek jij ook nog eens de rente (okee, het is niet veel maar toch), ipv de verzekeringsclub.
Ik zie toch op beide sites hetzelfde.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:15 schreef mrbombastic het volgende:
Ik zie dat de voorwaarden voor Zilveren Kruis anders zijn, als je hem via Independer afsluit :S.
Via ZK zijn de vergoedingen voor bril en lenzen 100 en 150 euro voor de 2 en 3 ster polis respectievelijk.
Via Independer is dat 150 en 200 euro.
Ik heb dit jaar ruim 400 euro van de verzekering teruggekregen (tandartskosten), gaatje vullen kostte mij overigens circa 70 euro.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:37 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het feit dat je dat niet eens weet, geeft al aan hoezeer jij een populaire klant bent bij de verzekeringsmaatschappijen.
Antwoord op je vraag: op z'n hoogst een eurootje of 80.
Je bent nog op tijd hoorquote:Op zaterdag 29 december 2012 19:41 schreef Zinedinho het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik vraag hem toch maar. Ik heb uiteindelijk toch besloten om over te stappen van zorgverzekering. Kan dit nu nog of ben ik te laat met het weekend en oudjaarsdag op komst?
En daarnaast, ik zit nu bij Besured, maar ze hebben voor December nog geen premie afgeschreven. Klopt dat?
Domme vragen bestaan niet.quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:41 schreef Zinedinho het volgende:
Misschien een domme vraag, maar ik vraag hem toch maar. Ik heb uiteindelijk toch besloten om over te stappen van zorgverzekering. Kan dit nu nog of ben ik te laat met het weekend en oudjaarsdag op komst?
En daarnaast, ik zit nu bij Besured, maar ze hebben voor December nog geen premie afgeschreven. Klopt dat?
Nouja goeie keuze en mooi dat het op die manier toch wat scheelt!quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:52 schreef happyme28 het volgende:
Vandaag besloten bij ZK te blijven. Wel met jaarpremie, 850 euro ER en minder aanvullend dat vorige jaren.
Ik heb een drama gebit dus elk jaar erg hoge kosten. Wil dus blijven bij mijn hoogste Tandarts verzekering en dat maakt overstappen erg moeilijkWordt bijna nergens geaccepteerd voor die verzekering of de vergoeding is maar 75% of 80%. Je wordt soms al afgewezen omdat er gevraagd wordt of je verwacht dat je komend jaar een vulling zal moeten vervangen. Ja, met een mond vol gaatjes zit dat er wel in ja
(moet volgende week alweer heen
)
Nou ja, bij ZK bespaar ik nu toch met 2 volwassenen en een kind < 18 jr zo'n 75 euro per maand. Ga van 315 euro pm naar 242 pm.
nee scheelt nauwelijks iets.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:12 schreef happyme28 het volgende:
Wat veel mensen die die jaarpremie dit jaar willen betalen ivm belasting. Zoveel scheelt dat toch niet?
tientje ofzo, maargoed scheelt toch weer. (als je het nog dit jaar betaald dus, daarnaast krijg je ook nog korting omdat je het in 1 keer betaald)quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:12 schreef happyme28 het volgende:
Wat veel mensen die die jaarpremie dit jaar willen betalen ivm belasting. Zoveel scheelt dat toch niet?
Jaarpremie is vaak ook 3% korting.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:12 schreef happyme28 het volgende:
Je krijgt korting (3% meestal) en belasting scheelt het (1,2 %) dus opzich als je het geld toch hebt liggen is het wel beter heb het ook gedaan maar zou er niet voor gaan bellen of het nog kan enz.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:12 schreef happyme28 het volgende:
Volgend jaar weer een jaar vooruit betalen dus scheelt het weer. Maar zonder die korting doet ook geen mens het.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:18 schreef happyme28 het volgende:
Ja, die 3% snap ik, dat doe ik zelf ook, maar voor de belasting bedoel ik. Die 1,2% bespaar je dit jaar, maar dan bespaar je 'm toch niet volgend jaar? Dus lood om oud ijzer toch?
Hoe bedoel je dat per saldo? Want ze kijken gewoon alleen naar 0101 dus als je het de week er na betaald heeft het geen zin.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:25 schreef happyme28 het volgende:
Ja ok, voor de pijldatum is het misschien interessant, maar ik bedoel als je het steeds in januari betaald, is het per saldo steeds evenveel op je rekening.
Anyway, we komen niet boven de 42K uit dus heb er geen voordeel (of nadeel) van
Nee elk jaar betaal je eerder dus elk jaar heb je weer profijt er van.quote:Op zaterdag 29 december 2012 22:34 schreef happyme28 het volgende:
Ja, ik bedoel dat je dat voordeel maar 1 jaar hebt, alleen het jaar dat je er mee start. Je verlaagd je saldo maar 1 keer dus of wel je verlaagd je saldo in 2012 en geniet dus het belastingvoordeel voor pijldatum 1-1-2013 of je verlaagd je saldo in 2013 en geniet het belastingvoordeel op pijldatum 1-1-2014. Ergens geniet je het voordeel van die jaarpremie van je zorgverzekeraar.
Of je moet erg schommelen rond het vrijstellingsbedrag en dus niet altijd de belasting betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |