quote:Op donderdag 27 december 2012 13:06 schreef DirtyDaniel het volgende:
Hoe beginnen jullie bij een club? Gooien jullie de complete staf eruit en haal jezelf staf binnen en zo ja,zijn dat dan altijd dezelfde personen? en met spelers,koop je het contract af wanneer je hem niet verkocht krijgt in het begin of verbannen naar het 2de?
Ik laat de bestaande staf meestal zitten. Bij contractverlengingen kijk ik dan wie er wel en wie er niet mogen blijven.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:44 schreef DirtyDaniel het volgende:
Mijn dank is groot,redder in nood!
[..]
17,50?quote:Op donderdag 27 december 2012 02:27 schreef xminator het volgende:
FM 13 voor 17,50 :
http://www.greenmangaming(...)otball-manager-2013/
+ Coupon= GMG30-DPLIM-DN831
Net gekocht en eventjes een start gemaakt, gaat niet verkeerd toch (Fenerbahçe SK)?
[ afbeelding ]
Bij Willem II heb ik 1 zelfopgeleide speler om precies te zijn.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:34 schreef DaMart het volgende:
Ik laat de bestaande staf meestal zitten. Bij contractverlengingen kijk ik dan wie er wel en wie er niet mogen blijven. 100% eigen jeugd gaat het bij mij trouwens nog niet worden. De jeugdopleiding van Nottingham Forrest is niet echt geweldig. Ik kon ook met moeite voldoende zelfopgeleide spelers inschrijven voor de Europa League .
Inb4 "FC Twente"quote:Op donderdag 27 december 2012 21:59 schreef Typisch het volgende:
Ik twijfel welke club ik ga nemen in mijn nieuwe game.
Ik twijfel tussen een tweede divisie club uit Duitsland, Engeland of een degradatie kandidaat uit een van de toplanden.
Ik vind Engeland altijd wel leuk, bij promotie naar de BPL krijg je altijd een flink bedrag om spelers te halenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:59 schreef Typisch het volgende:
Ik twijfel welke club ik ga nemen in mijn nieuwe game. Ik twijfel tussen een tweede divisie club uit Duitsland, Engeland of een degradatie kandidaat uit een van de toplanden.
"FC Twente"quote:Op donderdag 27 december 2012 21:59 schreef Typisch het volgende:
Ik twijfel tussen een tweede divisie club uit Duitsland, Engeland of een degradatie kandidaat uit een van de toplanden.
Leeds United imoquote:Op donderdag 27 december 2012 21:59 schreef Typisch het volgende:
Je doet gewoon iets fout, zoiets extreems is mij in 9 Championship/Football Manager jaren nog nooit overkomenquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Echt, wat een intens belachelijk kutspel is dit zeg met 7-0 op de kop krijgen in de beker van FC Lisse. Rot toch op man Ik ga wel een of ander pauperclubje managen, ik ben het zat om alle wedstrijden tegen miniclubs met zulke cijfers te verliezen. Slaat nergens op.
Learn from the masterquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Echt, wat een intens belachelijk kutspel is dit zeg met 7-0 op de kop krijgen in de beker van FC Lisse. Rot toch op man Ik ga wel een of ander pauperclubje managen, ik ben het zat om alle wedstrijden tegen miniclubs met zulke cijfers te verliezen. Slaat nergens op.
Sorry. Ik moest lachenquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik snap het gewoon echt nietquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:21 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Je doet gewoon iets fout, zoiets extreems is mij in 9 Championship/Football Manager jaren nog nooit overkomen
Motivatie-probleem, ze beginnen met de verkeerde instelling aan de wedstrijdquote:Op vrijdag 28 december 2012 01:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon echt nietAlles staat volgens mij goed, de spelers zijn de tactiek gewend (4-2-3-1 control, etc). De bal wordt goed rondgetikt en Casta of Helenius komt regelmatig alleen voor de keeper te staan en scoort dan... behalve tegen kutclubs, dan kunnen mijn jongens er ineens helemaal niks meer van
Wat is dat trouwens met verdedigers die gewoon geen klap uitvoeren? Ze lopen alleen maar met de aanvaller mee, draaien dan weg zodat de aanvaller een vrije kans heeft en kijken toe terwijl hij scoort
quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Echt, wat een intens belachelijk kutspel is dit zeg
met 7-0 op de kop krijgen in de beker van FC Lisse. Rot toch op manIk ga wel een of ander pauperclubje managen, ik ben het zat om alle wedstrijden tegen miniclubs met zulke cijfers te verliezen. Slaat nergens op.
Jup gewoon voor en tijdens de wedstrijd op de flikker geven in de toespraak.quote:Op vrijdag 28 december 2012 01:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ik snap het gewoon echt nietAlles staat volgens mij goed, de spelers zijn de tactiek gewend (4-2-3-1 control, etc). De bal wordt goed rondgetikt en Casta of Helenius komt regelmatig alleen voor de keeper te staan en scoort dan... behalve tegen kutclubs, dan kunnen mijn jongens er ineens helemaal niks meer van
Wat is dat trouwens met verdedigers die gewoon geen klap uitvoeren? Ze lopen alleen maar met de aanvaller mee, draaien dan weg zodat de aanvaller een vrije kans heeft en kijken toe terwijl hij scoort
Ik ben naar de volledige versie gegaan, geef ze een donderspreek als het kut gaat maar ze kijken allemaal heel ongeïnteresseerdquote:Op vrijdag 28 december 2012 08:16 schreef BlaBla87 het volgende:
[..]
Jup gewoon voor en tijdens de wedstrijd op de flikker geven in de toespraak.
Oh wacht. Je speelt classic
Heb hem alweer in de ijskast gezet. Ik zit nog steeds in Frankrijk, maar nu bij Paris FC en het einddoel is deze keer een CL winnen met teams uit Parijs, Berlijn en Rome (allemaal hoofdsteden zonder CL-winnaar).quote:Op donderdag 27 december 2012 01:40 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Lijkt me ook wel een leuke uitdaging. Maar wel 1 waar je een ijzeren geduld voor moet hebben.
Dat met die voetballer van het jaar lijkt me een kansloze missie, Cannes naar de top van Europa brengen lijkt me realistischer. Mooie stad ook
Hoeft niet perse met een "klein" team te zijn. Als PSG me wil hebben dan stap ik gewoon over als ik denk dat ik met die club sneller een CL kan winnen. Voor Berlijn neig ik wel naar Union omdat ik niks heb met Hertha en Rome zal wel AS of Lazio worden. Volgens mij zijn er ook geen kleine speelbare clubs in Rome (Cisco bestaat niet meer).quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:04 schreef VelitoX het volgende:
Paris FC / Union Berlin / een of ander minder Romeins team?.
Hangt van de ploeg af waar je tegen speelt en of je thuis of uit speelt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat doe je eigenlijk met bijv. een 4e divisieclub in Engeland die naar verwachting geen potjes gaat breken? Vol op de verdediging (5-3-2?) en counteren ofzo?
Ik denk toch steeds aan de club Cannes. Dat wordt mijn volgende gamequote:Op vrijdag 28 december 2012 13:38 schreef PirE het volgende:
Heb hem alweer in de ijskast gezet. Ik zit nog steeds in Frankrijk, maar nu bij Paris FC en het einddoel is deze keer een CL winnen met teams uit Parijs, Berlijn en Rome (allemaal hoofdsteden zonder CL-winnaar).
Ik speel standaard in een platte 4-4-2 in de lagere divisies. Werkt toch het best. En dan inderdaad counteren, weinig creatieve vrijheid enz.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat doe je eigenlijk met bijv. een 4e divisieclub in Engeland die naar verwachting geen potjes gaat breken? Vol op de verdediging (5-3-2?) en counteren ofzo?
Dat kan aan van alles liggen. Wat voor tactiek gebruik je, heb je daar de spelers wel voor, hoe liggen de tactische accenten, begin van het seizoen dus wellicht nog moeite met het systeem enz. enz.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:38 schreef Geluidssysteem het volgende:
Oke, ik snap er écht helemaal niks van. Ik snap niet wat ik nou fout doe.
Ik begon met Werder Bremen, leuk team, wat spelers verkocht en gekocht, prima.
De eerste wedstrijd moet ik tegen Sonderjylland (geloof ik) een onbekend clubje, en sta ik na 15 minuten al 2-0 achter.
Na 40 minuten was het 3-0 en heb ik uit rage maar PC uitgedrukt.
Ik weet echt niet wat ik fout doe.
Wie heb je verkocht en gekocht?quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:38 schreef Geluidssysteem het volgende:
Oke, ik snap er écht helemaal niks van. Ik snap niet wat ik nou fout doe.
Ik begon met Werder Bremen, leuk team, wat spelers verkocht en gekocht, prima.
De eerste wedstrijd moet ik tegen Sonderjylland (geloof ik) een onbekend clubje, en sta ik na 15 minuten al 2-0 achter.
Na 40 minuten was het 3-0 en heb ik uit rage maar PC uitgedrukt.
Ik weet echt niet wat ik fout doe.
Hoe staan afstandschoten ingesteld dan?quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zucht... heb je een middenveld met drie klassespelers (Tadic, Chadli, Gutierrez), een target man (Bulykin) en een schaduwspits (Castaignos), alles is prettig op mekaar ingespeeld, zie veel driehoekjes, lekker tikkie-takkie door het middenveld, dan met 3 á 4 man in de 16 opduiken en schieten enzo... speel je daarna een draak van een wedstrijd tegen een laagvlieger waar elke speler alleen maar kansloos vanaf 20 meter schiet
Dat weet ik niet meer precies.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:58 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wie heb je verkocht en gekocht?
Ik word niet echt vrolijk van het elftal van Werder Bremen; vooral het middenveld is matig. Heb het ook eens geprobeerd, verliep erg moeizaam.
Op niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Hoe staan afstandschoten ingesteld dan?
Heb je toch vaker last van tegen kleinere ploegen, zij graven zich vaak in en houden het baltempo laag.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:05 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zucht... heb je een middenveld met drie klassespelers (Tadic, Chadli, Gutierrez), een target man (Bulykin) en een schaduwspits (Castaignos), alles is prettig op mekaar ingespeeld, zie veel driehoekjes, lekker tikkie-takkie door het middenveld, dan met 3 á 4 man in de 16 opduiken en schieten enzo... speel je daarna een draak van een wedstrijd tegen een laagvlieger waar elke speler alleen maar kansloos vanaf 20 meter schiet
Dat is hun opdracht ookquote:Op vrijdag 28 december 2012 19:06 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Heb je toch vaker last van tegen kleinere ploegen, zij graven zich vaak in en houden het baltempo laag.
Aan jou de taak om je spelers de verdediging uit elkaar te laten spelen en het veld breed te houden
Tjah.. Dan ligt het aan je team.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:11 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Dat is hun opdracht ook Tadic links, Guti als vooruitgeschoven spelmaker in het midden, Chadli vanaf rechts (ookal kan ie beter op links, maargoed), Buly als vast aanspeelpunt en Casta die er omheen zwerft. Veel zwerven etc ingesteld en nóg gaan ze allemaal voor eigen succes door het midden én van afstand
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fabio Capello: "Het enige dat ik van Feyenoord weet is dat ze uit het land van Ajax komen''.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:17 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Tjah.. Dan ligt het aan je team.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
Speel je nu de volledige versie?quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ah, het zit ineens weer goed met de afstandsschoten
quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:45 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Speel je nu de volledige versie?
Ja dan zit je over je salarisbudget.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben helemaal opnieuw begonnen.Eén ding snap ik echter niet: ik haal heel goedkoop een speler (zeg voor 10k) maar kan niks met het weeksalaris doen. Speler vraagt bijv. 15k per week, dat wordt rood aangegeven, en als ik een lager bedrag wil hebben komt 'ie ineens op 375 per week ofzo, zodat de speler ook zoiets heeft van Ik zal vast en zeker wat (dure) spelers moeten lozen voordat ik nieuwe aan kan trekken? Probleem is dat ik eigenlijk niemand kwijt wil, maar dus wel versterking zoek voor de aanvallende rechtermiddenvelder- en rechtsbackpositie (laatste is nogal dungezaaid met Rosales en Breukers).
Ik zit niet over mijn budget, kan nog zo'n 7k per week betalen, maar snap niet dat het bedrag meteen van 15k naar 375 springt als ik één niveautje lager wilquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:07 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ja dan zit je over je salarisbudget.
Je kan een gesprek aangaan met het bestuur en vragen of zij het budget willen verhogen, een andere en laatste optie is idd spelers lozen.
Hoeveel zit je over je budget heen?
Gaat fantastisch, zeg dat welquote:Op zaterdag 29 december 2012 00:50 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gaat nu fantastisch met Twente qua vriendschappelijke- en Europese wedstrijden 7 gewonnen, 1 gelijk (klunzige penalty tegen in de laatste minuut) en 1 verlies (2-4 tegen Schalke in een vriendschappelijke pot).Doelsaldo na 9 wedstrijden: 35-8
Mijn ervaring is dat als 2 aartsrivalen op het zelfde niveau actief zijn de 'mindere' altijd boven zichzelf uitstijgt.quote:Op zaterdag 29 december 2012 01:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
En dan gewoon weggetikt worden door Zwolle
5-1 verlorenquote:Op zaterdag 29 december 2012 02:02 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat als 2 aartsrivalen op het zelfde niveau actief zijn de 'mindere' altijd boven zichzelf uitstijgt.
Maar wees eerlijk; Twente had het dit seizoen irl ook niet echt makkelijk tegen Zwolle...
quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gaat weer fantastisch zo
PEC 5-1 Twente
Twente 1-1 RKC
Utreg 6-1 Twente
RIIIIIGHT
Is dat met ME 1325?quote:Op zaterdag 29 december 2012 03:30 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Gaat weer fantastisch zo
PEC 5-1 Twente
Twente 1-1 RKC
Utreg 6-1 Twente
RIIIIIGHT
http://community.sigames.(...)ootball-Manager-2013quote:
quote:Change list 13.2.1 (ME 1325)
Further refined engagement of ball player
Toned down speed players can run with ball a little
Slight toning down of run with ball probability
Fine-tuned kick and header accuracy a little further
These changes should help to fix the following issues;
Players dribbling through the middle of the pitch too easily, too often
High number of goals per game
Teams winning games by margins of 5+ goals far too often
via de media? Je kan volgens mij altijd wat zeggen over de coach of over spelersquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:28 schreef Buitendam het volgende:
Hoe krijg ik direct invloed op mijn concurrent? Ik sta nu 2e en de nummer 1 staat een paar punten los. Ik wil dat ze wat punten gaan laten liggen, kan ik ze op de een of andere manier een beetje zenuwachtig maken of gezeik in de spelersgroep creëren?
maar dat kan ze ook motiverenquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
via de media? Je kan volgens mij altijd wat zeggen over de coach of over spelers
Daar zit ook weer iets in jaquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:41 schreef Doublepain het volgende:
[..]
maar dat kan ze ook motiveren
Hoef je helemaal niet te vragenquote:Op zaterdag 29 december 2012 11:43 schreef theodoor9 het volgende:
Ik ga morgen beginnen met fm 13, vraagje: welke updates heb ik nodig? Alleen de laatste? Of moet je ze allemaal installeren? Gebeurt automatisch via steam toch?
Ah, dus daarom verlies ik zo dik van kutteamsquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:48 schreef Jorwol het volgende:
Die nieuwe match engine is wel echt pure aids zeg... Spelers bakken er niks meer van.
Nederlands elftal is helemaal kansloos man, spelen altijd zo verschrikkelijk slecht! Ik heb echt met kansloze onverdiende overwinningen het EK gepakt, maar had geen geduld ermee om ook het WK te proberenquote:Op zaterdag 29 december 2012 13:52 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ah, dus daarom verlies ik zo dik van kutteams
Ik heb een oefenpot met Nederland tegen Oekraïne gespeeld, we wonnen maar net met 2-1, heb de jongens maar even een donderspreek gegeven, maar niemand lette echt op
Het valt mij op dat spelers de tegenstander rustig de bal laten rondspelen, zonder ook maar een poging te doen om de bal af te pakken.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:48 schreef Jorwol het volgende:
Die nieuwe match engine is wel echt pure aids zeg... Spelers bakken er niks meer van.
Ja klopt, al moet ik zeggen dat het verdedigend bij mij wel beter is geworden in de laatste paar match engines. Volgens de patch notes waren de aanvallen te goed zeg maar, en zou dat nu beter zijn. Allemaal leuk een aardig maar nu missen m'n spelers alles terwijl ze echt wel goede attributes hebben.. Nu maar weer tweakenquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:14 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het valt mij op dat spelers de tegenstander rustig de bal laten rondspelen, zonder ook maar een poging te doen om de bal af te pakken.
"O, hoi spits van de tegenstander. Wil je scoren? Loop maar rustig door hoor, ik snap toch niet dat ik als verdediger eigenlijk moet proberen om je tegen te houden."
En dan na de wedstrijd in de war zijn omdat ik het team verrot scheld.
de vorige ME had een probleem met dribbelenquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:16 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja klopt, al moet ik zeggen dat het verdedigend bij mij wel beter is geworden in de laatste paar match engines. Volgens de patch notes waren de aanvallen te goed zeg maar, en zou dat nu beter zijn. Allemaal leuk een aardig maar nu missen m'n spelers alles terwijl ze echt wel goede attributes hebben.. Nu maar weer tweaken
Ja klopt, vooral mijn buitenspelers hadden er nog wel eens een handje van om 6 man uit te spelen, dan de keeper en de bal dan het doel in te lopenquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:21 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
de vorige ME had een probleem met dribbelen. Dat was ook erg als je de reacties mag geloven
Dat idd, alleen had je dat soms 5 a 6 x per wedstrijdquote:Op zaterdag 29 december 2012 14:22 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja klopt, vooral mijn buitenspelers hadden er nog wel eens een handje van om 6 man uit te spelen, dan de keeper en de bal dan het doel in te lopen²
quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:22 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ja klopt, vooral mijn buitenspelers hadden er nog wel eens een handje van om 6 man uit te spelen, dan de keeper en de bal dan het doel in te lopen²
Na wat tweaks heb ik geen last meer, iets verdedigender ingesteld middenveld nu, loopt lekker.quote:Op zaterdag 29 december 2012 17:38 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Het blijft toch ook een belachelijk kutspel
Ik heb er een managerspel naast (als baas van Go Ahead Eagles), de voorbereiding gaat goed (4x winst, 2x gelijk, 2x verlies) en de competitie begint meteen dramatisch met 4-0, 3-1 en 5-1 verlies.
Kut engine
Maar ze doen gewoon nog steeds niks als verdediger of verdedigend middenvelder... alleen toekijken hoe de tegenstander scoortquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:13 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Na wat tweaks heb ik geen last meer, iets verdedigender ingesteld middenveld nu, loopt lekker.
Da's zuurquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:27 schreef Buitendam het volgende:
Tot de 31e speelronde koploper en dan twee verliespartijen. Tweede plaats in het eerste seizoen. Dadelijk wel nog de bekerfinale. Troostprijs..
Al geprobeerd om je backs in defensief te laten spelen met zonedekking ?quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Maar ze doen gewoon nog steeds niks als verdediger of verdedigend middenvelder... alleen toekijken hoe de tegenstander scoortIk zit hier ook gewoon af en toe "je mag die bal best afpakken hoor!" tegen m'n scherm te roepen
Yup, doen ze nog niksquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Al geprobeerd om je backs in defensief te laten spelen met zonedekking ?
Ook geprobeerd om de buitenspelers van je tegenstander straf te dekken , zwakker voetje etc?quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:37 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Tijdens duels die instructies roepen van feller de duels ingaan etc. lost ook niks op, ze blijven apathisch stilstaan.
Je bent niet de enigequote:Op zaterdag 29 december 2012 18:28 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik zit hier ook gewoon af en toe "je mag die bal best afpakken hoor!" tegen m'n scherm te roepen
Zeker. Inkopen doen en volgend seizoen de titel pakken dan maar. Alleen is er sprake van een overname door een rijke zakenman, daar zit ik niet op te wachten.quote:
Yup, stel ik allemaal braaf inquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:41 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ook geprobeerd om de buitenspelers van je tegenstander straf te dekken , zwakker voetje etc?
spits niet af laten dekken he, alleen de vleugelsquote:Op zaterdag 29 december 2012 18:59 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Yup, stel ik allemaal braaf in
En wat dan als ze door het midden komen?quote:Op zaterdag 29 december 2012 19:29 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
spits niet af laten dekken he, alleen de vleugels
dan pak je die aan. PSV speelt bijv 4-3-2-1 met 2 aanvallende middenvelders, dan dek ik die afquote:Op zaterdag 29 december 2012 20:13 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
En wat dan als ze door het midden komen?
edit: een aanvallende middenvelder bijv.
Ik gebruik thuis altijd 4-2-3-1, ook tegen de mindere ploegen uit.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Nu tegen Aalesunds in Europa. Heb flink moeten breien om er een opstelling van te maken door wat blessures en vermoeide spelers, speel nu een soort van 4-1-3-2 met veel ruimte tussen verdediging en middenveld (eigenlijk alleen Fer, de rest gaat mee vooruit)
Beter ga je FM 12 spelen, 13 gaat momenteel nergens overquote:Op zaterdag 29 december 2012 23:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
4-0 En dan hebben we nog maar 19 min gespeeld
Om even een memorabele opmerking van Ajacied422 te quoten: "hou je bek".quote:
Deze man.quote:
Dacht ik ook, was een kolereklus om met Telstar in mijn 1e seizoen eredivisie erin te blijven.quote:Op zaterdag 29 december 2012 23:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ga VVV wel managen, mooi zonder druk spelen.
volgens mij riep ik al redelijk in het begin dat dit echt kut Fm was, vooral toen met die keepersquote:
Die match engine was ook echt slecht, na wat tweaks in m'n tactiek heb ik nergens meer last van. Ligt toch echt aan je spelers of instructies.quote:Op zondag 30 december 2012 04:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
volgens mij riep ik al redelijk in het begin dat dit echt kut Fm was, vooral toen met die keepers
Moet je eens op de SI forums zeggen dat het aan de tactiek ligt, nou dan krijg je toch een paar mensen over je heenquote:Op zondag 30 december 2012 08:55 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Die match engine was ook echt slecht, na wat tweaks in m'n tactiek heb ik nergens meer last van. Ligt toch echt aan je spelers of instructies.
Ik trek me nooit iets aan van die assistenten en hun aanbevelingen eigenlijk.quote:Op zondag 30 december 2012 12:59 schreef Buitendam het volgende:
Zodra mijn assistent meldt dat een speler moet trainen op koelbloedigheid voor de goal, moet ik hem dan laten trainen op afwerken?
Mja, of de hele aanbeveling is niet te vindenquote:Op zondag 30 december 2012 13:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Ik trek me nooit iets aan van die assistenten en hun aanbevelingen eigenlijk.Dat is soms zo tegenstrijdig met elkaar...
Met welke club?quote:Op zondag 30 december 2012 14:11 schreef xminator het volgende:
Bam 1e seizoen meteen alles binnen, FM2013 kan weer de kast in.
Fenerbahçe SK. Tip: Miroslav Stoch, wordt echt een toppertje binnen 1 jaar. Wist niet dat hij een clausule had van 15 miljoen en ik was hem zo kwijtquote:
Lower League Management jonguh!quote:Op zondag 30 december 2012 14:11 schreef xminator het volgende:
En aantal reloads van je savequote:Op zondag 30 december 2012 14:11 schreef xminator het volgende:
Een paar keer en dat kwam meer door die gare blessures van 3/4 maandenquote:Op zondag 30 december 2012 14:24 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
En aantal reloads van je save?
Je haalt er maar weinig plezier uit he?quote:Op zondag 30 december 2012 15:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ook altijd zo fijn als bijv je rechtsback geblesseerd raakt en de vervanger (je enige andere rechtsback) dat even later ook gebeurt... heb je nog een helft te gaan en wordt je vervolgens continu over je rechterflank gepwned
Mwoh, ik heb 50/50 wat te juichen, de rest van de tijd erger ik mequote:Op zondag 30 december 2012 15:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je haalt er maar weinig plezier uit he?
http://forum.manutd.nl/sh(...)egapacks-amp-Updatesquote:Op zondag 30 december 2012 18:44 schreef Buitendam het volgende:
Iemand een linkje waar ik het beste en Facepack kan downloaden? Ik krijg alleen maar sites waarbij ik elf delen moet downloaden, maar vanwege geen premiumuser kan ik er maar 1 per uur downloaden, dat schiet dus niet op.
Ouwe rotten zijn bijna altijd (te) duur voor wat je ervoor terug krijgt, houd dat in je achterhoofd.quote:Op zondag 30 december 2012 20:46 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Is het eigenlijk handig om als VVV wat ouwe transfervrije spelers te halen voor de ervaring en er wat eigen jeugd/talentjes bij te proppen voor een evenwichtig elftal?
Ok.quote:Op maandag 31 december 2012 08:43 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Ouwe rotten zijn bijna altijd (te) duur voor wat je ervoor terug krijgt, houd dat in je achterhoofd.
Ik maak winst op bijna elke speler. Leroy Fer transfervrij gehaald en 2 jaar later verkocht voor 26 miljoen. Jeugdspeler, die zich uitermate goed ontwikkeld heeft (vanaf 18 jaar in de basis), verkocht voor 36 miljoen, en ga zo maar door.quote:Op maandag 31 december 2012 12:10 schreef LudoSanders het volgende:
Wel een beetje makkelijk dit jaar, niet?
Waarom? Alleen in vrije tijd spelen is toch wel te doen...?quote:Op woensdag 2 januari 2013 03:10 schreef vandermar het volgende:
Ik wil FM eigenlijk weer eens kopen maar ben bang dat mijn opleiding er onder gaat lijden
quote:Op woensdag 2 januari 2013 03:10 schreef vandermar het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn opleiding weer eens hervatten maar ben bang dat FM er onder gaat lijden
Parked the bus is niet zo lastig, parked the tank welquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:28 schreef Jorwol het volgende:
Eindelijk eens de achievement Parked The Bus gehaald
Ook had bijna een speler van me de Gouden Bal gewonnen, maar helaas, hij is tweede geworden achter Messi, maar hij krijgt z'n kans vast nog wel als Messi gestopt is
Ja die bedoel ik ookquote:Op woensdag 2 januari 2013 18:42 schreef xminator het volgende:
[..]
Parked the bus is niet zo lastig, parked the tank wel
Ik ken ze geen van beide, explain?quote:
Parked the Bus: 5 wedstrijden achter elkaar geen tegendoelpuntenquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:57 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Ik ken ze geen van beide, explain?
Tijd om Heracles te managenquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Godverdekut, ontslagen door Munsterman
quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:54 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Godverdekut, ontslagen door Munsterman
Ik nietquote:
Dit. Echt!quote:Op woensdag 2 januari 2013 03:10 schreef vandermar het volgende:
Ik wil FM eigenlijk weer eens kopen maar ben bang dat mijn opleiding er onder gaat lijden
gordonquote:Op donderdag 3 januari 2013 01:10 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ben nu manager bij FC Oss (nieuwe manager, kon geen werk vinden)
FC Oss - Jong FC Oss 3-0
FC Oss - Alemannia Aachen 2-2 (stond 0-2 bij rust)
FC Oss - Tubize (België) 2-0 bij rust
Heb tot nu toe David van Twente gehuurd en mag van de club met Zschüsschen en Hölscher pratenVan Ajax mag ik niemand huren, ben even bij Fey aan het kijken en zoek nog een ervaren transfervrije doelman die langer dan een helft kan keepen
Zometeen maar eens naar kijkenquote:
Falerdquote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben maar mooi FM12 gaan spelen.
Kusje.quote:
Kan je dan niet zomaar naar de league two promoveren?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:44 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
Hoppa, het bestuur zover gekregen om Boreham Wood professioneel te maken. Nu is mijn doel toch wel promotie dit jaar.
En meteen maar Paul Scholes als coach vastgelegd
Had niet de beste eigenschappen, maar als je die naam ziet kan je hem gewoon niet laten gaan
heb je uberhaupt weleens een seizoen afgemaaktquote:Op vrijdag 4 januari 2013 02:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik ben maar mooi FM12 gaan spelen.
Sta eerste met FCT (4 gespeeld, 3 gewonnen, 1 gelijk) en ben uit de CL getrapt door Bayern (0-1, 0-0), en dit is m'n team, voor de geïnteresseerden:
----------------------- Janko -----------------------
-- Chadli -------- De Jong ------ Janssen --
------------- Fer ------------ Brama --------------
Sbaï - Wisgerhof - Bengtsson - Rosales
-------------------- Mihaylov ----------------------
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel boven Ac Milan geeindigd
Daarna voorbij panatinaikos en Newcastle. Helaas uit 4-1 van de spurs verloren. Thuis nog wel 1-0 gewonnen (3-0 was ook mogelijk nog!)
Psv is kampioen helaas en ik sta gedeeld 2e met twente. Dus dat is wel spannend nog.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:53 schreef Afhaalchinees het volgende:
Ik lig trouwens in mijn eerste seizoen met Ajax uit de EL
3e in de cl poule onder benfica en borussiaHoeveel wedstrijden nog voor de boeg, en komt er een onderling duel met Twente?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wel boven Ac Milan geeindigd
Daarna voorbij panatinaikos en Newcastle. Helaas uit 4-1 van de spurs verloren. Thuis nog wel 1-0 gewonnen (3-0 was ook mogelijk nog!)
Psv is kampioen helaas en ik sta gedeeld 2e met twente. Dus dat is wel spannend nog.Dit, dus.
Ging niet, werd ontslagen en vond geen werk meerquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:48 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
heb je uberhaupt weleens een seizoen afgemaakt![]()
Huh?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:47 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Kan je dan niet zomaar naar de league two promoveren?
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:42 schreef XABiiiALONSO het volgende:
Het lukt mij niet om dingen als extra competities en logo pakketten en op fm13 te krijgen. Hoe moet dit?
Ben niet heel ervaren met fmquote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:47 schreef xminator het volgende:
[..]
My documenten-> fm13 map-> in mapje graphics plaatsen. In fm13 cache clearen en skin resetten.
Mn neefje van 10 kan dit zelfs.
Omdat je het bestuur hebt overgehaald om Professioneel te worden.quote:
Nog 3 wedstrijden, en geen onderling duel meer. Twente heeft een iets beter doelsaldo.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoeveel wedstrijden nog voor de boeg, en komt er een onderling duel met Twente?
Hebben de Rangers het zooitje eigenlijk nog een beetje bij mekaar kunnen houden of zijn alle bazen vertrokken?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:27 schreef Sejt het volgende:
Ik ben met Rangers begonnen. M'n Feyenoord game werd wat saai rond seizoen 2018/2019.
Nu met hele beperkte middelen proberen de Rangers weer naar de top te leiden
Het is regelrechte bagger vergeleken met de grote ploegen, maar voor de 3e divisie in Schotland is het wel nog redelijk goedquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:33 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Hebben de Rangers het zooitje eigenlijk nog een beetje bij mekaar kunnen houden of zijn alle bazen vertrokken?
http://sortitoutsi.net/do(...)ames-fixes-file-betaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:08 schreef Tim86 het volgende:
Ik ga voor het eerst in jaren weer eens FM spelen en hoorde iets over een fake bestandje ofzo dat ik zou moeten vervangen? Vroeger was er ook altijd al zoiets ivm het Duitse elftal en een gebrek aan rechten ofzo. Is dat nog steeds het geval en welk bestand is het? Thanks!
Keeper, verdediger, verdediger/verd. middenvelder, middenvelder en dan nog drie aanvallende spelers.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk standaard bij de wissels staan? Ik speel 4-2-3-1 en neem mee:
1. keeper
2. linksback
3. centrale verdediger
4. rechtsback
5. verdedigende/controlerende mid
6. aanvallende mid
7. spits
Heb ik meteen nog een vraag: heeft het eigenlijk nut om een keeper mee te nemen? Mihaylov is nl. nooit moe, geblesseerd of geschorst
Bedankt!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:12 schreef xminator het volgende:
[..]
http://sortitoutsi.net/do(...)ames-fixes-file-beta
Zie voor alle hendige files:
http://www.reddit.com/r/f(...)essential_resources/
Keeper neem ik altijd mee, heb toch al een paar keer een blessure of een kaart gehad. Ik neem altijd 1 cv mee en 1 cvm. Al mijn cv's laat ik trainen op de backposities zodat ik kan schuiven als het nodig is. Mocht ik mijn backs moeten wisselen wil ik ook nog wel eens gewoon een buitenspeler inbrengen, werkt meestal wel aardig. Standaard 4 aanvallende spelers op de bank, die zijn het snelst moe.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Wat hebben jullie eigenlijk standaard bij de wissels staan? Ik speel 4-2-3-1 en neem mee:
1. keeper
2. linksback
3. centrale verdediger
4. rechtsback
5. verdedigende/controlerende mid
6. aanvallende mid
7. spits
Heb ik meteen nog een vraag: heeft het eigenlijk nut om een keeper mee te nemen? Mihaylov is nl. nooit moe, geblesseerd of geschorst
Oh ja kan als je voldoende geld hebt, ik speel nog in de BSP. Vanaf L2 gaat het automatisch ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:40 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Omdat je het bestuur hebt overgehaald om Professioneel te worden.
(league two is het laagste profniveau in Engeland)
fake.edt kan je bij voorkeuren gewoon uitzetten, net zo easyquote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:08 schreef Tim86 het volgende:
Ik ga voor het eerst in jaren weer eens FM spelen en hoorde iets over een fake bestandje ofzo dat ik zou moeten vervangen? Vroeger was er ook altijd al zoiets ivm het Duitse elftal en een gebrek aan rechten ofzo. Is dat nog steeds het geval en welk bestand is het? Thanks!
Zoek is op torrentsquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:42 schreef Zenit- het volgende:
Heeft iemand nog een goed linkje voor de logo-packs van FM 13? Het enige wat ik kan vinden is zo'n pack op Sortitoutsi, maar daarvoor moet je 12 tot 14 bestandjes downloaden, en aangezien ik niet zo heel handig ben met computers..
*eensquote:
Ik bedoel van waar neer te zette enzulks.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:48 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
*eens
En bestandjes downloaden kan toch iedereen?
Doe ik altijd wel, voor al mijn spelers. Vooral als je het geld hard nodig heb.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:43 schreef Buitendam het volgende:
Betaling in termijnen is het kutste ooit. 30 maanden lang betalenrot op, zeg. Gewoon aftikken als je mijn aanvoerder wil hebben.
Juist als je geld hard nodig hebt is het toch fijn als ze ineens met die 30 miljoen over de brug komen, ipv 2,5 jaar lang een miljoent per maand. Of bedoel je als je zelf gaat kopen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:46 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Doe ik altijd wel, voor al mijn spelers. Vooral als je het geld hard nodig heb.
Wat jij zegt, dat ze gelijk met het geld komen. Ik vind dat sowieso handiger, dan kan je tenminste gelijk iets met het geld doen, ipv er een jaar op te wachtenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Juist als je geld hard nodig hebt is het toch fijn als ze ineens met die 30 miljoen over de brug komen, ipv 2,5 jaar lang een miljoent per maand. Of bedoel je als je zelf gaat kopen?
Ik heb dat met name bij het aantrekken van stafleden. De trainer -19 bij FC Knudde heeft geen interesse om zich bij mijn club te voegen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:59 schreef avaz het volgende:
Spelers kopen vind ik in deze editie toch echt een ramp op sommige momenten. Heeft iemand een value van 500k en speelt hij bij een onbenullig clubje dan willen ze onderhandelen vanaf 21 milHeb nu al vaak genoeg 10 x een speler zijn waarde geboden, en dat wordt dan resoluut afgewezen
Die staat toch ook gewoon bij standaard tactieken? 4-2-2-2..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:03 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Ik heb een interessante tactiek gevonden in FM12:-------------- TM - SS -------------LV ------------------------------- RV------------------------------------------------------- VM - VM ---------------------- 4 verdedigers-----------En dan nog de focus op gebalanceerd aanvallen Weet niet of je het 4-2-2-2 of 6-0-4 moet noemen, maar het werkt zeer behoorlijk.
Heb je de komende 10 jaar plannen in je leven?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:35 schreef DeHovenier het volgende:
Ik heb net dit spel gekocht, hij is nu op de helft met installeren.
En de dubbelquote:
Nice, welk jaar zit je in?quote:
Ik heb nog een paar dagen vrijquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:48 schreef dion_v_k het volgende:
[..]
Heb je de komende 10 jaar plannen in je leven?
Zo ja, klik op "Cancel"
In oudere FM's kon je via een gesprek altijd aangeven dat je in hem een goede trainer zag. Weet niet of het nu ook nog kan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:32 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Hoe krijg ik Sander Boschker zo ver om te kappen met keepen en (keepers)trainer te worden?
Zeker wel inderdaad, het is bij mij vooral de overgang van 2011 naar 2013, er is zoveel nieuws voor mijquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:47 schreef DeHovenier het volgende:
Het is nog wel allemaal uitzoekwerk, al die schermpjes en info enz
Ik speel het voor het eerstquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:48 schreef Zenit- het volgende:
[..]
Zeker wel inderdaad, het is bij mij vooral de overgang van 2011 naar 2013, er is zoveel nieuws voor mij
Je zal er geen spijt van krijgen! Alleen je werkgever misschien..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:56 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Ik speel het voor het eerst
Hebben er nog mensen tips ofzo?
Naar je 2e elftal gaan, rechtermuisknop op een speler, selectie > eerste.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:29 schreef DeHovenier het volgende:
Ik wil spelers opstellen van Jong Heerenveen, het is een oefenwedstrijd. Maar hoe doe ik dat?
Maar ze spelen tegen het eerstequote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:34 schreef TJV het volgende:
[..]
Naar je 2e elftal gaan, rechtermuisknop op een speler, selectie > eerste.
Kun je ze opstellen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:38 schreef DeHovenier het volgende:
Dan staan die spelers in het 1e team, en dan?
TELSTARquote:
Heb ik hem ook gezegd, hij vond het wel tofquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:33 schreef TJV het volgende:
[..]
In oudere FM's kon je via een gesprek altijd aangeven dat je in hem een goede trainer zag. Weet niet of het nu ook nog kan.
Het is al opgelostquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:40 schreef TJV het volgende:
Maak eens een screenshot van je tactiekscherm?
Je speelt nu 12 toch?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:53 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Heb ik hem ook gezegd, hij vond het wel tof Ik heb afscheid genomen van Fer (8 mil), Chadli (11 mil), , De Jong, Wisgerhof, Landzaat en nog wat luitjes en er wat gerichte aankopen van gedaan. Had versterking voor de VC, MC en AM nodig
quote:
En vind je 12 beter dan 13?quote:Op zondag 6 januari 2013 00:02 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Willem Janssen is nu ook pleite, voor een slordige 5 miljoen
Veel beterquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |