Lijkt me de beste oplossing voor de grotere clubs in Nederland. Profvoetbal draait toch echt om geld, en met de Belgen erbij maak je competie en de belangen groter, waardoor de uitzendrechten commercieel interessanter en dus duurder worden, wat weer voor meer poen zorgt, waarmee clubs zich kunnen wapenen tegen buitenlandse competities.quote:'Anderlecht, Ajax en PSV zijn al akkoord over BeNeLiga'
De voorzitter van Standard Luik, Roland Duchâtelet, eist er dat op korte termijn een gecombineerde competitie met Belgische en Nederlandse voetbalclubs (BeNeliga) komt, anders dreigt hij met Standard te gaan voetballen in Frankrijk.
'Er zijn vijf grote Europese competities, mogelijk zes als Rusland zo blijft vooruitgaan', zegt de preses woensdag in de Belgische media. 'De overige competities, waaronder de Belgische, zijn gedoemd om te verdwijnen. We hebben een existentieel probleem, dat niet erkennen is gewoon dom.'
De beste Belgische clubs kunnen volgens Duchâtelet gered worden door de BeNeliga. 'We moeten absoluut vermijden af te glijden naar het voorbeeld van Portugal, waar zes van de zestien clubs voor minder dan 3.000 toeschouwers spelen', vervolgt Duchatelet.
De beste Belgische clubs kunnen volgens Duchâtelet gered worden door de BeNeliga. Hij weet ook al hoe die kan worden opgestart: na een 'kwalificatieseizoen' komen er 20 clubs in de BeNeliga, acht Belgische en twaalf Nederlandse, gebaseerd op het aantal inwoners in beide landen.
'Michel Verschueren (oud-manager Anderlecht) had vele jaren geleden al het idee voor de BeNeliga. Deze competitie afwijzen zou de slechtst mogelijke actie zijn. Anderlecht, Club Brugge, Ajax en PSV zijn al akkoord', stelt Duchâtelet. 'Als dit project niet doorgaat, dan zal Standard vragen om in de Franse Ligue 1 te mogen spelen. Zoiets is wettelijk mogelijk, als de Fransen het goedkeuren.'
En net was je nog tegen.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:50 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lijkt me de beste oplossing voor de grotere clubs in Nederland. Profvoetbal draait toch echt om geld, en met de Belgen erbij maak je competie en de belangen groter, waardoor de uitzendrechten commercieel interessanter en dus duurder worden, wat weer voor meer poen zorgt, waarmee clubs zich kunnen wapenen tegen buitenlandse competities.
en het is een reeksquote:
Belgische topclubs hebben het ook lastig tegen Kortrijk en Mechelen.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Als je het lastig hebt tegen RKC & Willem II zijn er echt wel leerpunten hoor. Of niet dan?
Wat is je verklaring dan?quote:Op donderdag 27 december 2012 12:52 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Domme trollMet mensen zoals jou ga ik niet meer in discussie.
je kan toch ten alle tijde op open nieuw deel klikkenquote:Op donderdag 27 december 2012 12:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dat kunnen alleen mods. Zoiets hoor je te weten inmiddels.
ontopic graagquote:
Idd, maar dan reeks je dus niet.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:53 schreef rubbereend het volgende:
[..]
je kan toch ten alle tijde op open nieuw deel klikken
Excuus.quote:
Oké. De Knvb wil dit niet. Slotje.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:54 schreef bojan het volgende:
Komen jullie nu nog met een goed tegenargument af?
Marktonderzoek gedaan, er is geen marktquote:Op donderdag 27 december 2012 12:54 schreef bojan het volgende:
Komen jullie nu nog met een goed tegenargument af?
volgens mij reeks je automatisch als je een nieuw deel opentquote:Op donderdag 27 december 2012 12:55 schreef GGMM het volgende:
[..]
Idd, maar dan reeks je dus niet.
[..]
Excuus.
Nee. Alleen in een bestaande reeks.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
volgens mij reeks je automatisch als je een nieuw deel opent
Ajax en PSV stemden reeds in... die doen dat niet voor hun plezier héquote:Op donderdag 27 december 2012 12:55 schreef Caland het volgende:
[..]
Oké. De Knvb wil dit niet. Slotje.
Ik stel voor dat zij direct uit de competitie worden gehaald.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:57 schreef bojan het volgende:
[..]
Ajax en PSV stemden reeds in... die doen dat niet voor hun plezier hé
Het is toch normaal dat Ajax en PSV willen groeien?quote:Op donderdag 27 december 2012 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat zegt één of ander gare Belg, ja.
Jij en Van Poppel zijn wel erg volwassen.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:58 schreef Caland het volgende:
Sowieso is er nog helemaal niks om mee in te stemmen. Die Belgen zijn echt nog dommer dan ik dacht.
Naar wat ?quote:Op donderdag 27 december 2012 12:58 schreef bojan het volgende:
[..]
Het is toch normaal dat Ajax en PSV willen groeien?
Zeg ik ook niet, maar in de CL zullen ze wel vaker eens kunnen doorstotenquote:Op donderdag 27 december 2012 12:59 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Naar wat ?
Je denkt toch niet dat door een Beneliga, dit soort clubs ineens een rol van betekenis kunnen spelen in Europa ?
Ik zou graag een andere bron dan zien dan deze Belg. Bij voorkeur een bron van iemand binnen Ajax en PSV bijvoorbeeld, wel zo handig.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:59 schreef bojan het volgende:
[..]
Jij en Van Poppel zijn wel erg volwassen.
Op basis van wat ?quote:Op donderdag 27 december 2012 13:00 schreef bojan het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet, maar in de CL zullen ze wel vaker eens kunnen doorstoten
Op basis van den hond zijn klotenquote:
Ah nee dan is het duidelijk inderdaad.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef bojan het volgende:
[..]
Op basis van den hond zijn kloten
Ik ga het niet blijven herhalen.
Dat zegt die maffia voorzitter van Standard.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:57 schreef bojan het volgende:
[..]
Ajax en PSV stemden reeds in... die doen dat niet voor hun plezier hé
Die maffia voorzitter was Luciano D'onofrio, Duchatelet is een respectabele heerquote:Op donderdag 27 december 2012 13:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Dat zegt die maffia voorzitter van Standard.
Die clubs zullen hun budget ook wel kunnen omhoog trekken hèquote:Op donderdag 27 december 2012 13:06 schreef zoekeenleven het volgende:
Zullen ze in groningen en utrecht en dat soort plaatsen blij mee wezen, lekker voetballen om degradatie in een gedrocht van een competitie met de belgjes....
Omdat je geen duidelijk cijfers en feiten. Je kunt niet zomaar op de bonnefooi een nieuwe competitie beginnen. Dan zul je eerst een gedegen onderzoek moeten uitvoeren.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:02 schreef bojan het volgende:
[..]
Op basis van den hond zijn kloten
Ik ga het niet blijven herhalen.
Gebakken lucht wederom.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:07 schreef bojan het volgende:
[..]
Die clubs zullen hun budget ook wel kunnen omhoog trekken hè
Wat een poep man, iemand moet onderaan staan en dat zullen dan clubs als Groningen, Utrecht en Nec worden.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:07 schreef bojan het volgende:
[..]
Die zullen in de staart van de beneliga niet meer inkomsten krijgen. Een bedrijf sponsort liever een subtopper in de eredivisie dan een degradatiekandidaat in de beneliga.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:07 schreef bojan het volgende:
[..]
Maar met een verhoogd budget.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:09 schreef zoekeenleven het volgende:
[..]
Wat een poep man, iemand moet onderaan staan en dat zullen dan clubs als Groningen, Utrecht en Nec worden.
Een subtopper in de eredivisie zal niet degraderen in een beneligaquote:Op donderdag 27 december 2012 13:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die zullen in de staart van de beneliga niet meer inkomsten krijgen. Een bedrijf sponsort liever een subtopper in de eredivisie dan een degradatiekandidaat in de beneliga.
Wel, op basis van de hond zijn klotenquote:Op donderdag 27 december 2012 13:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoezo kunnen ze hun budget verhogen?
Dat kunnen ze helemaal niet, bojan verzint ook maar wat.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:10 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Hoezo kunnen ze hun budget verhogen?
Utrecht en Groningen zijn middenmoters en krijgen in een minder jaar het zeer lastig in de beneliga. Degradatie betekent onmiddellijk het faillissement voor deze clubs.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:11 schreef bojan het volgende:
[..]
Een subtopper in de eredivisie zal niet degraderen in een beneliga
Dat is een goed argument ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:11 schreef bojan het volgende:
[..]
Wel, op basis van de hond zijn kloten
Als ze wat zien in een Beneliga breken ze dat contract wel openquote:Op donderdag 27 december 2012 13:11 schreef Droopie het volgende:
Misschien al gezegd in het vorige deel.
De rechten zijn zojuist voor heel veel geld verkocht aan Murdoch, dat geld is beloofd aan 18 clubs, dus hoef je voorlopig niet verwachten dat er wat gaat veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |