Dat zou prima kunnen, maar die zie ik nietquote:Op woensdag 26 december 2012 11:23 schreef densmee het volgende:
Is het niet gewoon dat de mof van de afvoer niet goed zit
Checkquote:Op woensdag 26 december 2012 11:26 schreef KleinVosje het volgende:
Even googlen op 'zwevend toilet bevestigen' en dan afbeeldingen, dan kan je zien wat er achter het muurtje zit...
En dan deze ookquote:Op woensdag 26 december 2012 11:27 schreef koffielepel het volgende:
Niet meteen gaan breken. Aanvoer en afvoer zijn twee aparte buizen. Deze zitten in rubbers in je reservoir gedrukt.
Pot eraf, buizen eruit trekken, alles goed schoonmaken inclusief de rubbers, rubbers invetten met wat groene zeep en alles terugbouwen.
Eventueel kun je nieuwe buizen en rubbers kopen.
Niet zomaar gaan breken, je kunt bijna overal bij, ook als hij ingebouwd zit.
Weet je zeker dat het niet vanaf de pot komt? Vaak zijn de aansluitingen op de pot (zowel aan- als afvoer) de boosdoener. Kijk dus goed waar het water vandaan komt; sijpelt het van boven af langs de betegelde wand naar beneden: geheid dat het lek aan de potzijde zit.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:20 schreef ElisaB het volgende:
Het heeft niet te maken met het riool (want dat loopt inmiddels als een zonnetje) en ook niet met het grondwater (want daarvoor is dit deel van het huis net iets te hoog). Het komt van achter het (betegelde) wandje waar het toilet aan opgehangen is.
Het lijkt van achter het wandje te komen.quote:Op woensdag 26 december 2012 11:56 schreef blomke het volgende:
[..]
Weet je zeker dat het niet vanaf de pot komt? Vaak zijn de aansluitingen op de pot (zowel aan- als afvoer) de boosdoener. Kijk dus goed waar het water vandaan komt; sijpelt het van boven af langs de betegelde wand naar beneden: geheid dat het lek aan de potzijde zit.
Je hebt zeker geen zin om even gezellig op de koffie te komenquote:Op woensdag 26 december 2012 11:46 schreef koffielepel het volgende:
Ohja, fyi; het water in je pot blijft zitten, als je de pot losmaakt, deze dus wel goed recht houden of naar je toe laten hangen. Deze kán zwaar zijn.
Tuurlijk welquote:Op woensdag 26 december 2012 12:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je hebt zeker geen zin om even gezellig op de koffie te komen
Ja, Grootebroek klinkt als een flink eindje wegquote:Op woensdag 26 december 2012 12:18 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel
Maar jij woont vast heel ver van Grootebroek af.
It never hurts to help.
Je maakt toch wel foto's, mag ik hopen?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:42 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik ga mij er eens even in verdiepen; will keep you posted!
Hoe dan? Door de wand heen?quote:Op woensdag 26 december 2012 12:08 schreef ElisaB het volgende:
Het lijkt van achter het wandje te komen.
Aan de onderkant lijkt het onder het muurtje door te lopenquote:
Kun je met foto's niet het één en ander laten zien ? Loopt het echt van onder het muurtje vandaan ?quote:Op woensdag 26 december 2012 13:10 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Aan de onderkant lijkt het onder het muurtje door te lopen
Ik ben met een onderzoek bezig! Ik heb de vloer nu droog gemaakt voor zover mogelijk en heb er nu ff een kacheltje ingezet, zodat ik straks écht hoop te kunnen zien waar het vandaan komt...quote:Op woensdag 26 december 2012 13:13 schreef Vonkenboer het volgende:
Kun je met foto's niet het één en ander laten zien ? Loopt het echt van onder het muurtje vandaan ?
Wordt de hoeveelheid ook groter als je doorspoelt ? Lekt het niet tussen pot en muur ?
Ik heb er net onder gelegen, maar met doorspoelen zie ik niks gebeuren...quote:Op woensdag 26 december 2012 13:18 schreef Vonkenboer het volgende:
Meest aannemelijke is nog dat het lekt tussen de pot en de aansluiting op het reservoir; dat er ergens iets niet goed aangeschoven / aangesloten / terug geplaatst is. Of er ergens een kitrand ontbreekt o.i.d
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |