abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 12:15:31 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120753505
Zoals sommigen misschien al weten worstelen wij een beetje met de indeling van onze nieuwe keuken .

Nu hadden we bedacht om de inbouwoven op ooghoogte in de linker hoek; links van het grote raam; boven het werkblad te hangen. En dan bedoel ik niet zo'n snackoventje wat je bij de Blokker of de Marskramer kunt kopen maar een volwaardige inbouwoven.

Onder het werkblad heb ik namelijk geen plaats om een oven te kunnen plaatsen en we willen eigenlijk geen hoge kast nemen omdat ik dan wel heel veel werkruimte in moet leveren.
De keuken is niet heel groot dus ik moet spelen met de ruimte die we hebben :s)

Nu vroeg ik mij af of daar überhaupt wel standaard oplossingen voor zijn die bij een keukenboer te verkrijgen zijn ? Of moeten we dan zelf een passend kastje maken ?
Heeft iemand hier persoonlijke ervaring mee met dit soort oplossingen ?
pi_120753895
Nja je hebt natuurlijk keukenboeren die alles kant en klaar leveren, volgens mij kom je dan bij een combi magnetron / oven uit. Dat heeft m'n broer ook.

Verder heb je ook keukenboeren die alles op maat maken, betaal je iets meer, maar dan kan je de keuken maken zoals jij wilt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 12:35:09 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120754056
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:28 schreef Chinless het volgende:
Nja je hebt natuurlijk keukenboeren die alles kant en klaar leveren, volgens mij kom je dan bij een combi magnetron / oven uit. Dat heeft m'n broer ook.

Verder heb je ook keukenboeren die alles op maat maken, betaal je iets meer, maar dan kan je de keuken maken zoals jij wilt.
Het gaat eigenlijk nog niet zozeer om een magnetron functie; we zijn meer opzoek naar een redelijk volwaardige oven. Ik ben niet bang dat de wanden waar het geheel aan komt te hangen het gewicht van de oven en alle toebehoren niet kan hebben :)

Maar je ziet dat (tenminste ik heb het nog nooit gezien :@ ) soort oplossingen eigenlijk nooit in geen enkele keukenshowroom.
Daarom vroeg ik mij af of zoiets wel mogelijk is.
pi_120754239
Het punt is dus dat je een inbouwoven wilt die in een inbouwkast hangt. Die laatste uitsluitend voor de oven?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 12:53:36 #5
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120754497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:41 schreef blomke het volgende:
Het punt is dus dat je een inbouwoven wilt die in een inbouwkast hangt. Die laatste uitsluitend voor de oven?
Correct; vooralsnog zou die gewoon voor alleen de oven bedoeld zijn. :)
Het is denk ik niet heel handig om daar boven op nog weer een kastje te maken waarin we artikelen kunnen opslaan die we niet heel vaak gebruiken. :)

De bedoeling is dan om onder het raam het keukenblad 70 cm die te maken zodat we meer werkruimte creëren en je niet heel snel je hoofd stoot aan het kastje waar de oven inhangt.
  dinsdag 25 december 2012 @ 12:54:08 #6
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_120754507
Neem je dan ook een inbouwoven waarbij de deur naar boven danwel opzij openklapt? Als een gewone oven op ooghoogte zou hangen lijkt een omlaag openende deur nogal erg onhandig om ovenschotels e.d. overheen te tillen.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_120754662
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:35 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Het gaat eigenlijk nog niet zozeer om een magnetron functie; we zijn meer opzoek naar een redelijk volwaardige oven. Ik ben niet bang dat de wanden waar het geheel aan komt te hangen het gewicht van de oven en alle toebehoren niet kan hebben :)

Maar je ziet dat (tenminste ik heb het nog nooit gezien :@ ) soort oplossingen eigenlijk nooit in geen enkele keukenshowroom.
Daarom vroeg ik mij af of zoiets wel mogelijk is.
Lijkt me wel een erg raar gezicht en een heel irritante werkhoogte.

De meeste maten van keuken zijn werkblad 60 cm en bovenkastjes 40,45 of 50 cm. Die oven heeft dan al een kast nodig van 60cm diep.
Je hebt dan je werkblad op 90cm en onderkant bovenkastje op 140cm.

Daarbij hangt je oven dan met klep op 140-180 ongeveer, betekend dat je ovenschalen e.d op 160cm hoogte die oven uitmoeten. Niet een erg fijne hoogte en tevens moet je er opletten dat je schaal of id niet kantelt zodat je gloeiheet spul over je heen krijgt.
Om het laatstgenoemde zit die oven ook vaak onder.
Ik zou het persoonlijk niet op die hoogte bouwen, maar die keuze is geheel aan jullie natuurlijk.

Om terug op je vraag te komen, die kastjes zijn vast wel verkrijgbaar. De maat is niet heel verrassend. Gewoon 60*60 zijpanelen, onder en bovenkant.
Zou wel een versteviging of id maken waar het gewicht van die oven aanhangt, zodat die kastjes niet het gewicht van dat ding dragen.
  Moderator dinsdag 25 december 2012 @ 13:27:14 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120755488
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:54 schreef TallMan het volgende:
Neem je dan ook een inbouwoven waarbij de deur naar boven danwel opzij openklapt? Als een gewone oven op ooghoogte zou hangen lijkt een omlaag openende deur nogal erg onhandig om ovenschotels e.d. overheen te tillen.
Dat is wel iets wat we dan zullen overwegen; of zo'n oven waar je deur helemaal weg kunt schuiven onder het toestel. Het gaat mij er eerst om of het überhaupt/technisch gezien mogelijk is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:00 schreef Wrijfhout het volgende:

[..]

Lijkt me wel een erg raar gezicht en een heel irritante werkhoogte.

De meeste maten van keuken zijn werkblad 60 cm en bovenkastjes 40,45 of 50 cm. Die oven heeft dan al een kast nodig van 60cm diep.
Je hebt dan je werkblad op 90cm en onderkant bovenkastje op 140cm.
We kunnen altijd overwegen om een werkblad te nemen van 70 cm diep zodat je verder van de oven af kunt staan.

quote:
Daarbij hangt je oven dan met klep op 140-180 ongeveer, betekend dat je ovenschalen e.d op 160cm hoogte die oven uitmoeten. Niet een erg fijne hoogte en tevens moet je er opletten dat je schaal of id niet kantelt zodat je gloeiheet spul over je heen krijgt.
Maar een oven in een hoge of half hoge kast zit toch ook vaak op die hoogte ? :?
En dat geeft toch ook geen problemen ?

quote:
Om het laatstgenoemde zit die oven ook vaak onder.
Ik zou het persoonlijk niet op die hoogte bouwen, maar die keuze is geheel aan jullie natuurlijk.
Tjah, in deze kleine ruimte moeten we spelen met de ruimte die we hebben.
Vroeger was dat niet zo'n probleem toen had men ook nog niet zoveel inbouwapparatuur als tegenwoordig. Iedere keuken heeft tegenwoordig standaard wel een vaatwasser, koelkast en een oven.

Als ik de oven onder het fornuis zou doen dan neem ik weer een hoop opbergruimte weg die we weer kunnen gebruiken voor de pannen e.d.

quote:
Om terug op je vraag te komen, die kastjes zijn vast wel verkrijgbaar. De maat is niet heel verrassend. Gewoon 60*60 zijpanelen, onder en bovenkant.
Zou wel een versteviging of id maken waar het gewicht van die oven aanhangt, zodat die kastjes niet het gewicht van dat ding dragen.
We kunnen vast wel een plank of een dergelijke constructie maken dat het toestel aan de wand hangt en niet aan het spaanplaat kastje.
pi_120757664
Heb even nagemeten: onze veelgebruikte oven hangt (onderzijde oven) op 135 cm. Veel hoger zou ik niet praktisch vinden, voor ons "normale" mensen (Blomke en normaal _O- ) wordt het daarboven onhandig hoog.

[ Bericht 11% gewijzigd door blomke op 25-12-2012 16:35:18 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_120757679
pannen hoog of gewoon leuk ophangen en dan de oven laag lijkt me toch een veel betere oplossing.... minder diepe kast nodig en idd alle voorgenoemde nadelen als hete vloeistof op die hoogte.....
pi_120759530
Ga niet de hele tekst quoten, die oven hangt normaal niet zo hoog, heb bij mij thuis even opgemeten.

Ik ben 188 en mijn vriendin is 175.
Oven hangt op 90cm onderkant en Magnetron hangt erboven op 130/135.
pi_120760430
quote:
3s.gif Op dinsdag 25 december 2012 12:54 schreef TallMan het volgende:
Neem je dan ook een inbouwoven waarbij de deur naar boven danwel opzij openklapt? Als een gewone oven op ooghoogte zou hangen lijkt een omlaag openende deur nogal erg onhandig om ovenschotels e.d. overheen te tillen.
Gewoon verkrijgbaar, bijvoorbeeld van siemens.

ook de andere kant open leverbaar trouwens.
http://www.siemens-home.n(...)1.html?source=browse
pi_120760653
Je hebt van die magnetron beugels in diverse maten. Als je die aan je muur ophangt dan zie ik geen problemen. Eventueel verlijm je een plaat vol aan de muur die je met enkele schroefjes vast zet. Met daarop die beugels. Alles komt dan wel 18 mm extra naar voren. De toeter die bij de meest combi zit kan tussen de beugels tegen de muur. Als sier neem je dan een kastje er om heen. Bij elke type combi is een inbouwframe te koop of komen ze tegen de romp aan. Electra aansluiting moet geen probleem zijn en meer heb je er niet voor nodig.

Jeroentje.
pi_120761547
Siemens liftmatic





Ik zeg :Doen ! :9~
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  dinsdag 25 december 2012 @ 18:03:00 #15
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_120761724
Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_120761976

Wil ik wel de tune van de Thunderbirds horen als hij zakt .

5 4 3 2 1 ....
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_120762080
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 13:27 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Maar een oven in een hoge of half hoge kast zit toch ook vaak op die hoogte ? :?
En dat geeft toch ook geen problemen ?
oven staat hier bovenop een koelkast/vriezer combi. ik sta telkens met een trapje te kloten wil ik op een redelijk veilige manier dingen in en uit de oven halen.

persoonlijk zou ik de oven gewoon onder het werkblad plaatsen. de spullen die je in het kastje beneden had gepland naar een bovenkastje verhuizen of ergens anders in het huis. eventueel bovenkastjes die tot aan het plafond komen. extra bergruimte voor dingen die je weinig gebruikt en scheelt schoonmaken bovenop de keukenkastjes.
ik pak nog liever pannen uit een bovenkastje dan een oven die te hoog zit.

[ Bericht 6% gewijzigd door loecje op 25-12-2012 18:42:53 ]
pi_120762826
Dacht eerst ook gelijk aan de Siemens Lift oven

Maar er zijn boxen te krijgen alleen voor een apparaat. B.V.


Hier boven is van Bulthaup erg duur.
Ben zelf een 2 jaar terug bezig geweest met onze nieuw keuken en weet dat ik ze van meer merken heb gezien.

[ Bericht 2% gewijzigd door Stunter op 25-12-2012 19:54:47 ]
pi_120765478
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:49 schreef JerryLee het volgende:
Siemens liftmatic

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zeg :Doen ! :9~
Ik zeg dat ook! Eerste wat in me op kwam.
Een iPhone/mobile dashboard op basis van je PVoutput gegevens. (free to use)
pi_120771650
als je die oven nou combineert met een TV lift?
  woensdag 26 december 2012 @ 00:16:20 #21
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120771734
quote:
17s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:49 schreef JerryLee het volgende:
Siemens liftmatic

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zeg :Doen ! :9~
Wordt helaas niet meer gemaakt afaik
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120776698
quote:
1s.gif Op woensdag 26 december 2012 00:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wordt helaas niet meer gemaakt afaik
??
Er staan nog twee types op de site van Siemens.
HB76P570. Volgens de site van kieskeurig oud model dus niet meer leverbaar
HB78P570. Volgens de site van kieskeurig nog te leveren. Goedkoopste 1545 zo te zien.
Jeroentje.
  Moderator woensdag 26 december 2012 @ 10:38:24 #23
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120777678
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:33 schreef blomke het volgende:
Heb even nagemeten: onze veelgebruikte oven hangt (onderzijde oven) op 135 cm. Veel hoger zou ik niet praktisch vinden, voor ons "normale" mensen (Blomke en normaal _O- ) wordt het daarboven onhandig hoog.
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 15:53 schreef Wrijfhout het volgende:
Ik ben 188 en mijn vriendin is 175.
Oven hangt op 90cm onderkant en Magnetron hangt erboven op 130/135.
Toch, maar eens nameten op welke hoogte wij de oven zouden komen te zitten; heb ik in ieder geval even een referentie qua maat ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 14:33 schreef liedetector het volgende:
pannen hoog of gewoon leuk ophangen en dan de oven laag lijkt me toch een veel betere oplossing.... minder diepe kast nodig en idd alle voorgenoemde nadelen als hete vloeistof op die hoogte.....
Pannen leuk ophangen op de manier zoals dat in menig woonblad staat omschreven of in de plaatselijke Ikea te zien is vind ik echt helemaal niks. Ik heb een pan niet voor mooiigheid :P
Ik neig er trouwens na om de oven niet meer op te hangen maar gewoon onder het fornuis te plaatsen; dan maar laag bij de grond dan net iets te hoog boven het aanrecht.

Maar ik ga eerst van de week eens meten waar we nu eigenlijk terecht komen qua maat :)

quote:
17s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:49 schreef JerryLee het volgende:
Siemens liftmatic

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik zeg :Doen ! :9~
Ik vind dit al heel erg design en niet eens heel erg mooi en waarschijnlijk heeeel erg buiten budget voor ons; we willen straks ook een keuken hebben met een landelijke uitstraling. Geen veelste dure design meuk erin :{w

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 18:28 schreef loecje het volgende:

[..]

oven staat hier bovenop een koelkast/vriezer combi. ik sta telkens met een trapje te kloten wil ik op een redelijk veilige manier dingen in en uit de oven halen.

persoonlijk zou ik de oven gewoon onder het werkblad plaatsen. de spullen die je in het kastje beneden had gepland naar een bovenkastje verhuizen of ergens anders in het huis. eventueel bovenkastjes die tot aan het plafond komen. extra bergruimte voor dingen die je weinig gebruikt en scheelt schoonmaken bovenop de keukenkastjes.
ik pak nog liever pannen uit een bovenkastje dan een oven die te hoog zit.
Daar zit natuurlijk een kern van waarheid in; daarom vind ik het ook prettig om ook eens meningen van anderen te horen over dit soort zaken. :s) ^O^
  woensdag 26 december 2012 @ 10:57:21 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120777932
Een landelijke uitstraling? Bruin hout en boerenbonte gordijntjes?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator woensdag 26 december 2012 @ 10:59:46 #25
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_120777952
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
Een landelijke uitstraling? Bruin hout en boerenbonte gordijntjes?
*kuch*

Nee _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 18% gewijzigd door Vonkenboer op 26-12-2012 11:09:42 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')