Ik vermoed dat als je in de situatie zit dat je koophuis gedwongen moet verkopen je een zodanig laag inkomen hebt dat je toch vaak niet in aanmerking komt voor krediet, je zal dus vast zitten de hypotheekverstrekker.quote:Op maandag 24 december 2012 15:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dan kun je bij een karrevracht aan firma's terecht voor een krediet, zijnde niet hypothecair. Inderdaad een willekeurige geldverstrekker, van grootbanken tot louche consumentenkredietfirma's. Rentetarief is navenant, dat zeker. Maar hey, extreme voorbeelden: extreme oplossingen.
Ah, dus nu gaat het over iemand diequote:Op maandag 24 december 2012 17:12 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als je in de situatie zit dat je koophuis gedwongen moet verkopen je een zodanig laag inkomen hebt dat je toch vaak niet in aanmerking komt voor krediet, je zal dus vast zitten de hypotheekverstrekker.
Begrijpelijk ook wel, immers als je op een bestaansminimum leeft mogen ze max 50¤ per maand van je plukken. Zo;n iemand kun je beter niet aan lenen.
monkyyy ik begin je steeds meer te waarderen als mensch. ik moest een traantje laten van je post.quote:Op maandag 24 december 2012 19:22 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
Is er ook zo'n grafiekje maar dan met modaal inkomen op de y-as?
Mijn vraag hierboven was dan ook een van m'n betere posts.quote:Op maandag 24 december 2012 19:23 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
monkyyy ik begin je steeds meer te waarderen als mensch. ik moest een traantje laten van je post.
Goed idee. Bij de volgende update zal ik die wel even maken.quote:Op maandag 24 december 2012 19:22 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
Top.quote:Op maandag 24 december 2012 19:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Goed idee. Bij de volgende update zal ik die wel even maken.
En dan ook graag met de 2 gemiddelde huurprijzen (sociaal en vrije sector), anders blijft het allemaal zo nietszeggend.quote:Op maandag 24 december 2012 19:22 schreef monkyyy het volgende:
[ afbeelding ]
True that...quote:Op maandag 24 december 2012 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dan ook graag met de 2 gemiddelde huurprijzen (sociaal en vrije sector), anders blijft het allemaal zo nietszeggend.
Pfff.... Zet dan ook even de belastingontwijking van superleners er even bij anders zegt het inderdaad niets...quote:Op maandag 24 december 2012 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En dan ook graag met de 2 gemiddelde huurprijzen (sociaal en vrije sector), anders blijft het allemaal zo nietszeggend.
Huh? Wat heeft dat te maken met de gemiddelde huizenprijs? Die is volgens jou sowieso toch al te hoog omdat die 'belastingontwijking' er juist al in zit verwerkt...?quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
Pfff.... Zet dan ook even de belastingontwijking van superleners er even bij anders zegt het inderdaad niets...
Met of zonder HRA?quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik weet wel dat toen ik in 1995 mijn eerste woning kocht, dat de gemiddelde huur hoger was dan mijn hypotheeklasten. En dat met een rente van 7,4%(!)
Zoals ik vermelde had ik een hypotheek tegen een rente van 7,4%. Annuitaire hypotheek.quote:
Reken je de hypotheeklasten bruto of netto?quote:Op dinsdag 25 december 2012 00:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zoals ik vermelde had ik een hypotheek tegen een rente van 7,4%. Annuitaire hypotheek.
Netto.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
Reken je de hypotheeklasten bruto of netto?
Voor een eerlijke vergelijking moet je de hypotheeklasten bruto nemen, bij de huurprijs is immers de huursubsidie ook niet meegenomen.quote:
Nee, voor een eerlijke vergelijking moet je kijken wat het je NETTO kost om te kopen OF NETTO kost om te huren.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
Voor een eerlijke vergelijking moet je de hypotheeklasten bruto nemen, bij de huurprijs is immers de huursubsidie ook niet meegenomen.
Reken je 1 of 2 salarissen?quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, voor een eerlijke vergelijking moet je kijken wat het je NETTO kost om te kopen OF NETTO kost om te huren.
Ik 1, sommige mensen 2. Evengoed blijft netto bv. 500,- mja, netto 500,- ..........quote:
Met de huidige huizenprijzen ga je ondanks de lage rente de 500,- netto niet halen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik 1, sommige mensen 2. Evengoed blijft netto bv. 500,- mja, netto 500,- ..........
Natuurlijk kun je de 500.- netto wel halen net afhankelijk van hoe hoog je hypotheek is en wat voor hypotheek. 160k hypo + 50% aflosvrij, 50% spaar kost je op het moment zo in de buurt van de 500. Kan zelfs nog wel wat hoger liggen dat hypotheek bedrag.quote:Op dinsdag 25 december 2012 01:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Met de huidige huizenprijzen ga je ondanks de lage rente de 500,- netto niet halen.
Even een persoonlijke vraag, kun je wanneer je wilt je huis verkopen en een grotere kopen nu?
Is goed. Geef de data maar evenquote:Op maandag 24 december 2012 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |