Als je in ieder geval wilt proberen om normaal over straat te gaan, dan kan ik je wel een paar tips geven om je sociale kring wat uit te breiden.quote:
Je moet niet met liedjes aankomen. Ik maak precies hetzelfde mee nu al anderhalf jaar, echt exact hetzelfde als TS net vertelde allemaal. Daarom kom ik met deze film en geloof me, ik weet hoe het is aangezien ik hetzelfde meemaak, liedjes maken je alleen nog maar kutter in die status.quote:
Ik heb al veel motivatie filmpjes gezien, dan krijg je even een positief inzicht, maar uiteindelijk blijkt het uitvoeren toch een heel ander verhaal.quote:
Ja, dat blijf ik wel doen, al is het niet vaak.quote:Als je in ieder geval wilt proberen om normaal over straat te gaan, dan kan ik je wel een paar tips geven om je sociale kring wat uit te breiden.
Ik voel precies hetzelfde ik maak ook precies hetzelfde mee en zo dacht ik afgelopen 1,5 jaar ook en nu ik die film nog een keer ging kijken (1,5 uur) ben ik het echt gaan toepassen en geloof me het werkt echt. En je kan er beter nu mee beginnen want de status waar je nu in zit is echt een hel, ik maak het ook mee en nu gaat het steeds beter en beter doordat ik het geheim toepasquote:Op maandag 24 december 2012 16:02 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik heb al veel motivatie filmpjes gezien, dan krijg je even een positief inzicht, maar uiteindelijk blijkt het uitvoeren toch een heel ander verhaal.
[..]
Ja, dat blijf ik wel doen, al is het niet vaak.
@pietverdriet: dat is een deel van het probleem, ik weet niet wat ik ben of hoe ik me ernaar moet gedragen. Het beeld wat is wil met mezelf komt niet overeen met de werkelijkheid.
Nou, omdat je zo graag iemand anders terecht wijst, wijs ik je er ook maar even op dat als je al anderhalf jaar hetzelfde meemaakt als topicstarter, je onmogelijk de autoriteit kan uithangen om daar de oplossing voor te bieden.quote:Op maandag 24 december 2012 16:01 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Je moet niet met liedjes aankomen. Ik maak precies hetzelfde mee nu al anderhalf jaar, echt exact hetzelfde als TS net vertelde allemaal. Daarom kom ik met deze film en geloof me, ik weet hoe het is aangezien ik hetzelfde meemaak, liedjes maken je alleen nog maar kutter in die status.
Omdat ik weet hoe TS zich voelt, en bijna niemand die zoiets meemaakt of meegemaakt heeft zal het echt volkomen begrijpen, vandaar.quote:Op maandag 24 december 2012 16:04 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nou, omdat je zo graag iemand anders terecht wijst, wijs ik je er ook maar even op dat als je al anderhalf jaar hetzelfde meemaakt als topicstarter, je onmogelijk de autoriteit kan uithangen om daar de oplossing voor te bieden.
Enneh, man, lighten up, wat reageer je eigenaardig serieus op een link naar een liedje.
Nou, ik vertel je dat wat toleranter en aardiger reageren op andere mensen, ook al snel tot een wat positiever zelfbeeld zal leiden hoor. Stop met het dissen van andere mensen, zoals je trots in je ondertitel vermeldt. Het zal je sieren en je zal het in de spiegel terugzien.quote:Op maandag 24 december 2012 16:06 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Omdat ik weet hoe TS zich voelt, en bijna niemand die zoiets meemaakt of meegemaakt heeft zal het echt volkomen begrijpen, vandaar.
quote:Op maandag 24 december 2012 16:08 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nou, ik vertel je dat wat toleranter en aardiger reageren op andere mensen, ook al snel tot een wat positiever zelfbeeld zal leiden hoor. Stop met het dissen van andere mensen, zoals je trots in je ondertitel vermeld, het zal je sieren en je zal het in de spiegel terugzien.
Prima, ik kijk hem wel, al geloof ik niet zo in geheimen. Ik denk dat wel weet wat er ongeveer in terug gaat komen, maar dan moet je het nog steeds kunnen toepassen. Hoe heb jij dat gedaan?quote:Op maandag 24 december 2012 16:04 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Ik voel precies hetzelfde ik maak ook precies hetzelfde mee en zo dacht ik afgelopen 1,5 jaar ook en nu ik die film nog een keer ging kijken (1,5 uur) ben ik het echt gaan toepassen en geloof me het werkt echt. En je kan er beter nu mee beginnen want de status waar je nu in zit is echt een hel, ik maak het ook mee en nu gaat het steeds beter en beter doordat ik het geheim toepas
Er in geloven en het ECHT willen, ook al doe je het niet dan moet je alsof doen, alles wordt uitgelegd in die film. Je moet letterlijk het hele proces uit die film gewoon doen, ook al geloof je er niet in. Je moet het echt willen en uiteindelijk ga je er in geloven. En dan, dan gaat alles vanzelf, na 1,5 jaar dacht ik dat er een wonder bleek te gebeuren, ik leerde weer mensen kennen, ging weer uit, kreeg weer een vriendin, ik voelde me weer heerlijk! 1,5 jaar alleen maar binnen gezeten en ik sprak echt nobody, 40.000 euro kwijt aan psychologen en coachs, ik ben 1x het proces uit die film gaan toepassen en met 3 maanden bleek er wel een wonder gebeurd te zijn. Ik zeg doen!quote:Op maandag 24 december 2012 16:12 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Prima, ik kijk hem wel, al geloof ik niet zo in geheimen. Ik denk dat wel weet wat er ongeveer in terug gaat komen, maar dan moet je het nog steeds kunnen toepassen. Hoe heb jij dat gedaan?
Ik zal de film kijken en het proberen toe te passen. Het komt een beetje raar op me over, maar het is het proberen waard.quote:Op maandag 24 december 2012 16:15 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Er in geloven en het ECHT willen, ook al doe je het niet dan moet je alsof doen, alles wordt uitgelegd in die film. Je moet letterlijk het hele proces uit die film gewoon doen, ook al geloof je er niet in. Je moet het echt willen en uiteindelijk ga je er in geloven. En dan, dan gaat alles vanzelf, na 1,5 jaar dacht ik dat er een wonder bleek te gebeuren, ik leerde weer mensen kennen, ging weer uit, kreeg weer een vriendin, ik voelde me weer heerlijk! 1,5 jaar alleen maar binnen gezeten en ik sprak echt nobody, 40.000 euro kwijt aan psychologen en coachs, ik ben 1x het proces uit die film gaan toepassen en met 3 maanden bleek er wel een wonder gebeurd te zijn. Ik zeg doen!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe ik dit moet gaan doen. Ik probeer vaker positief te denken, maar uiteindelijk overwint het negatieve. Het klinkt wel logisch dat het zo werkt, maar wat veranderd in je gedachten als je van depressief naar het verbeteren van je leven gaat?quote:Ik herken redelijk wat dingen van mezelf in jou, op dat bi zijn na dan. Maar ik was/ben ook redelijk onzeker op een aantal vlakken, terwijl dat niet mijn ware aard is. Ik heb dat anderhalf jaar compleet losgelaten, ik had ook goede vrienden die me wel 'plaagden' met mijn muzieksmaak of filmsmaak ofzo, als dat te vrouwelijk was (zo kijk ik graag chickflicks en vind ik gilmore girls een leuke serie). Maar al die angst dat mensen je daarom niet zouden accepteren heb ik helemaal losgelaten. Nu zeg ik het juist trots, en loop altijd zeer zelfverzekerd door school of door de stad. En voor die tijd had ik nooit gezoend, nooit echte relatie gehad, en sinds is mezelf ben en geen ene fuck geef om wat mensen denken, ging er echt een wereld open. Nooit gewend om vrouwelijke interesse te krijgen, en nu zie ik iedere keer tijdens het uitgaan wel of zo simpel als op school vrouwen me lang aanstaren. Je moet niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf zelfverzekerd zijn.
En uiterlijk speelt zeker wel een rol, dus moet je netjes in blijven, maar het moet niet de reden zijn om het maar te vergeten als je wat puisten hebt ofzo. Ik zie zo vaak een lelijke jongen met een behoorlijk mooie meid, echt te vaak, en dan heb ik het niet over een middelmatige jongen, maar soms gewoon echt een 3 met een 7. Dus blijf zeker aan je uiterlijk werken, maar doe ondertussen lekker je ding en heb schijt aan iedereen die je niet mag. En dat gebeurt sowieso niet, want als mensen zien dat je erg zelfverzekerd bent dan heeft men niets meer dan respect voor je.
Pas er alleen mee op dat je er niet in doordraaid, de grens tussen zelfverzekerd en een arrogante klootzak zijn is erg dun.
Succes man.
het zal werken! gegarandeerdquote:Op maandag 24 december 2012 17:01 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik zal de film kijken en het proberen toe te passen. Het komt een beetje raar op me over, maar het is het proberen waard.
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet hoe ik dit moet gaan doen. Ik probeer vaker positief te denken, maar uiteindelijk overwint het negatieve. Het klinkt wel logisch dat het zo werkt, maar wat veranderd in je gedachten als je van depressief naar het verbeteren van je leven gaat?
Stel je gaat ergens heen en van te voren voel je je er niet goed over, en je kunt het niet veranderen in iets positiefs, het gevoel blijft hangen. Het draai je die knop dan om?
Als je ervoor gaat komt het goed, met wat jij nnu zegt werkt het alleen maar tegen? :Squote:Op maandag 24 december 2012 18:35 schreef El_Liberaliste het volgende:
The Secret is niet een waargebeurd of werkend verhaal, maar het trekt paralellen naar gedragingen/mentaliteitsveranderingen in het 'echte' leven die goed/wenselijk zijn, dus voor sommigen zal het absoluut helpen. Het is niet dat die film an sich zaligmakend is.
Ik heb je reactie een paar keer gelezen maar kan 'm niet echt in de context plaatsen..quote:Op maandag 24 december 2012 18:36 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Als je ervoor gaat komt het goed, met wat jij nnu zegt werkt het alleen maar tegen? :S
quote:Op maandag 24 december 2012 18:37 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik heb je reactie een paar keer gelezen maar kan 'm niet echt in de context plaatsen..
Ik heb de film ondertussen gezien en het is leerzaam. Ik zal het ook toepassen en zien wat het oplevert. ik geloof er wel in dat ik ik er beter van zal worden.quote:
Ik verwacht geen wonderen ofzo, maar ik denk dat het mijn geloof en mentaliteit in het leven wel kan verbeteren.quote:The Secret is niet een waargebeurd of werkend verhaal, maar het trekt paralellen naar gedragingen/mentaliteitsveranderingen in het 'echte' leven die goed/wenselijk zijn, dus voor sommigen zal het absoluut helpen. Het is niet dat die film an sich zaligmakend is.
Heb je hem zo snel al gezien?quote:Op maandag 24 december 2012 19:06 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik heb de film ondertussen gezien en het is leerzaam. Ik zal het ook toepassen en zien wat het oplevert. ik geloof er wel in dat ik ik er beter van zal worden.
[..]
Ik verwacht geen wonderen ofzo, maar ik denk dat het mijn geloof en mentaliteit in het leven wel kan verbeteren.
Ja, ik heb hem meteen gekeken, ik was er benieuwd naar en had een positieve wending nodig vandaag. Ik ga mijn best doen het toe te passen.quote:Op maandag 24 december 2012 19:17 schreef ch0c0l0c0 het volgende:
[..]
Heb je hem zo snel al gezien?Dan ben je er wel goed en serieus mee bezig! Ik zou zeggen neem in ieder geval even contact met mij op over 1-2 maanden en zeg wat de veranderingen zijn! en goed volhouden he?
quote:Op maandag 24 december 2012 19:33 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem meteen gekeken, ik was er benieuwd naar en had een positieve wending nodig vandaag. Ik ga mijn best doen het toe te passen.
Fight Club doet het ook goed, maar die ken je vast al.quote:Op maandag 24 december 2012 19:33 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja, ik heb hem meteen gekeken, ik was er benieuwd naar en had een positieve wending nodig vandaag. Ik ga mijn best doen het toe te passen.
Sporten doe ik veel, studentenvereniging kan ik weleens naar informeren. Die sites heb ik weleens bekeken, maar er is vrij weinig in de buurt, ik vind het ook fijner om mensen individueel te ontmoeten, vandaar de internetdating. Vrijwilligerswerk doe ik vaak in de zomer. Hobby's zou ik zo niet weten, bodybuilden is mijn hobby en tennis, ik zit al langer na te denken voor nog iets anders, maar dat moet ik ook weer kunnen financieren. Ik moet nog een beetje ontdekken welke passies ik nog meer heb.quote:Op maandag 24 december 2012 19:34 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoi, hier zijn een paar tips:
- ga sporten
- als je student bent => studentenvereniging
- nieuwe mensen leren kennen via websites nmlk.nl en fellas.nl
- doe vrijwilligerswerk
- neem een hobby waarbij je in aanraking komt met andere mensen
Ik moet inderdaad weer eens een bijbaantje gaan zoeken, aangezien ik bijvoorbeeld op wintersport ga, maar ook in de zomer weleens op vakantie zal willen. Maar mijn studie kost me al veel energie en met met sporten erbij ben ik meestal toe aan rust. Gewoon door alle prikkels door de dag. Ook heb ik een beetje angstig voor sociale situaties bij de bijbaantjes.quote:Heb jij werk? Ik las dat je nog studeert, dat hoeft geen belemmering te zijn voor werk. Door te werken bouw je contacten op (collega's) en moet je soms mee met bedrijfsuitjes, dat is best gezellig en werkt goed.
Ja, dat klopt. Ben keihard gaan trainen, omdat ik heel graag zo'n mooi lichaam wou hebben, met voedingsschema en alles. Heb jou posts ook gevolgd in het topic en denk dat ik ook zo toegewijd ben. Mijn doel was ook om er zelfverzekerd van te worden, maar dat is niet gebeurd. Ik doe het nu gewoon omdat ik dan een passie in mijn leven heb en om me niet helemaal nutteloos te voelen. Fight club heb ik al gezien inderdaadquote:Op maandag 24 december 2012 20:01 schreef Panzermaus het volgende:
Begrijp ik het nu goed dat je ripped bent maar nog steeds erg ongelukkig?
[..]
Fight Club doet het ook goed, maar die ken je vast al.
Dankje, diep van binnen weet ik dat ook wel, ik geloof er alleen niet in, dat moet nu dus gaan veranderen.quote:Op maandag 24 december 2012 20:44 schreef saaw het volgende:
Ik heb niet echt bruikbare tips oid maar wil je laten weten, zonder je uberhaupt te kennen of meteen zoetsappig over te willen komen, dat je de moeite waard bent zoals je bent! Daar zelf nog achter komen is niet zo simpel geloof ik, maar wilde het maar even gezegd hebbensucces!
Ja klopt, moet wel zeggen dat ik als ik een dipje heb, dan ook echt helemaal down ben en niks meer voor elkaar krijg en dan pas verder ga als ik weer wat positiever word. Mezelf pushen in de sportschool kan ik er niet mee vergelijken, dat kost nauwelijks moeite en is te vergelijken met de moeite die het kost om sociale veranderingen te ondergaan. Misschien komt het ook wel door vertrouwen, ik weet dat ik het lichaam kan krijgen wat ik wil en dus zorg ik ervoor dat ik het krijg.quote:Op maandag 24 december 2012 21:40 schreef akwsneth het volgende:
Echt respect voor je dat je er al meteen serieus met alle tips omgaat!
Ik wil je alleen even meegeven dat als je dit echt wilt, en aangezien de reacties wil je dat ook, moet je blijven doorzetten. Je moet jezelf steeds weer eigenlijk dwingen om naar buiten te gaan, het huis uit en leuke dingen te doen. Ja het doorzetten zal eerst echt kapot moeilijk zijn, maar net zoals in de sportschool kun je jezelf pushen om nog die laatste 10 push ups te doen, dus kun je dat ook met je eigen gedrag!
Natuurlijk komt er geen verandering van de ene op de andere dag, maar als je er hard voor werkt zul je indd in de komende 3 maanden zeker veranderingen gaan zien. Dus probeer door te zetten en jezelf bezig te houden buiten de deur.
Heel veel succes!
Dat doe ik ook regelmatig en die emoties zitten best diep. Ik denk dat ik gewoon veel gemist heb in mijn sociale ontwikkeling en ik heb me op het einde van de middelbare school afgezonderd omdat het me te moeilijk werd. Ik weet ook niet precies hoe ik dat ga accepteren, het voelt een beetje als een zwart gat.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:03 schreef Lindstrøm. het volgende:
Bro, als je er niet uitkomt ondanks al je gedachten en sociale clubs; zoek het eens in je verleden, je kindertijd. Graaf maar eens in je verleden en kijken hoe diep je emoties zitten. Denk eens diep na wat daar is gebeurd waardoor je zo geworden bent als je nu bent. Wellicht vind je daar een eenduidig antwoord en kan je daar aan werken. Dat zal altijd zeer lastig zijn.
Succes en hou me op de hoogte.
Ben benieuwdquote:Op maandag 31 december 2012 18:20 schreef Stefanovich het volgende:
Wtf TS, je verhaal komt wel erg overeen met mijn verhaal. Zal er later nog eens op reageren, moet nu weg.
Ik ging gisteren een avond naar mijn kamer in Groningen en ik besloot de laptop niet mee te nemen. Helaas was er niemand thuis en was ik genoodzaakt op mijn kamer te zitten. Man man, dan leer je al snel hoe erg het is gesteld met een computerverslaving. Ik had echt níets te doen. De rest van de avond via mijn mobiel op internet gezetenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:20 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ben benieuwd
Ondertussen gaat het niet goed, ik kom erachter dat ik mezelf gewoon niet leuk genoeg vind en haal ook weinig plezier uit dingen. In de vakantie is het enige wat ik op een gemiddelde dag doe internetten en ff sporten, dat kan natuurlijk niet goed voelen. Maar ook als ik een rondje ga fietsen, ergens een winkel in loop of op stap ben, vrijwel altijd komt die intense negatieve energie naar voren. Wat heeft het voor zin vraag ik me dan af, als ik naar buiten ga en misschien even oppervlakkig met mensen praat en dan loop ik weer mijn huis binnen en is het weer hetzelfde. Ik voel me buiten dan net zo zinloos als binnen.
Ik heb het idee dat ik gewoon een leuke vriend of vriendin nodig hebt, dat ik dan de plezier van het leven weer in ga zien. Ik kan het sowieso niet accepteren dat ik nog geen vriendin heb gehad, voel me er compleet waardeloos bij en voel me vaak minderwaardig ten opzichte van een vrouw. Maargoed verandering begint bij jezelf en ik zal eerst moeten accepteren omdat ik anders afhankelijk van anderen, of niet? Maar ik vraag me toch af hoe je jezelf nou moet accepteren als je sociaal zo weinig hebt, de mens ik toch een sociaal dier dus dat betekent dat je gewoon behoeftes hebt en zonder die te vervullen voel je jezelf inderdaad waardeloos.
Ik besloot gister mijn computer eens een aantal uur uit te zetten, dan besef ik eigenlijk pas dat er dan heel weinig voor me overblijft. Niet dat ik veel bijzonders doe op de computer, maar ik zie wel in dat het vooral opvullen van leegte is. Los van al het gezeik, blijf ik natuurlijk wel gewoon sporten, beetje internetdaten, familie bezoeken, af en toe winkelen of op stap gaan, maar het voelt dus zelden nog goed.
Ja herkenbaar, gewoon opvullen van leegte, maar de problemen gaan bij mij nog wel verder dan dat. Ik word ook alles behalve ontspannen van forums en andere sites, kom veel negativiteit tegen omdat ik vaak zoek naar onderwerpen die betrekking op mij hebben. Maar ik zou verder ook niet weten wat ik anders moet doen, behalve dingen die ik opgenoemd heb. Als ik trouwens bekijk hoe vaak ik een site bezoek zonder dat er al te veel updates zijn, is dat ook wel erg. Ochtends en avonds alles even doorkijken zou eigenlijk meer dan genoeg zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:23 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Ik ging gisteren een avond naar mijn kamer in Groningen en ik besloot de laptop niet mee te nemen. Helaas was er niemand thuis en was ik genoodzaakt op mijn kamer te zitten. Man man, dan leer je al snel hoe erg het is gesteld met een computerverslaving. Ik had echt níets te doen. De rest van de avond via mijn mobiel op internet gezeten
Bijvoorbeeld het aanklikken van 'mijn actieve topics', een aantal keren binnen een uur, terwijl je weet dat er eigenlijk weinig veranderd kan zijn. Ja, het is moeilijk om je levensstijl aan te passen zodat je dat niet meer zo krampachtig hoeft te doen. Ben er zelf ook mee aan het strugglen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:31 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ja herkenbaar, gewoon opvullen van leegte, maar de problemen gaan bij mij nog wel verder dan dat. Ik word ook alles behalve ontspannen van forums en andere sites, kom veel negativiteit tegen omdat ik vaak zoek naar onderwerpen die betrekking op mij hebben. Maar ik zou verder ook niet weten wat ik anders moet doen, behalve dingen die ik opgenoemd heb. Als ik trouwens bekijk hoe vaak ik een site bezoek zonder dat er al te veel updates zijn, is dat ook wel erg. Ochtends en avonds alles even doorkijken zou eigenlijk meer dan genoeg zijn.
Ik denk dat je vooral af moet willen van het idee dat mensen jou niet op deze manier mogen zien.quote:Op maandag 24 december 2012 15:33 schreef patrickpsv het volgende:
Ik heb dus ook een sociale angst, die erger lijkt te worden, omdat ik bang ben dat mensen mij op deze manier zien. Buiten school, sport en af en toe winkelen en familie bezoeken, kom ik de deur ook amper uit. En als ik eruit ga, is dat met enorme moeite. Ik had me voorgenomen om op mijn nieuwe studie (hbo) eindelijk eens mezelf te zijn en laten horen en hier contacten op te doen. Maar dat is dus niet gelukt.
Continu zit je dan te kijken of er weer een update of nieuw bericht is, ik ga het toch eens proberen af en toe de laptop dicht te klappen en maar zien wat er gebeurd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:34 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld het aanklikken van 'mijn actieve topics', een aantal keren binnen een uur, terwijl je weet dat er eigenlijk weinig veranderd kan zijn. Ja, het is moeilijk om je levensstijl aan te passen zodat je dat niet meer zo krampachtig hoeft te doen. Ben er zelf ook mee aan het strugglen.
Typ maar raak.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:16 schreef BananaGiraffe het volgende:
Mijn situatie komt ontzettend overeen met die van jou. Ik ben ook niet happy momenteel, ik lees mee. Verder denk ik even na over wat ik kan inbrengen.
Het klopt dat ik die gevoelens niet kan accepteren, ik schaam me erom en vind ze bijzonder pijnlijk. Met een aantal mensen heb ik het er wel beetje bij beetje over gehad, en op school heb ik al na een week met mijn mentor en de decaan gesproken. Maar voorderest mag het van mij vooral niet zo zijn, daar zit wel een probleem inderdaad.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:30 schreef Detroit het volgende:
Ik denk dat je vooral af moet willen van het idee dat mensen jou niet op deze manier mogen zien.
Als je zo krampachtig probeert te verbergen dat je aan het tobben bent met bepaalde dingen, geef je het volgens mij ook geen kans het er te laten zijn en er daardoor op een goede manier mee om te kunnen gaan.
Waarschijnlijk kun je jezelf alleen maar accepteren als je ook accepteert dat er soms gevoelens zijn in jezelf die minder leuk zijn.
En dat is moeilijk, zeker als het gepaard gaat met emoties die je nog niet zo goed kent. Zelf kamp ik al wel enkele jaren met stemmingswisselingen, dus ik ken het klappen van de zweep ondertussen wel. Maar ik wil er niet meer voor op de vlucht gaan, en ik denk dat de oplossing hem vooral daarin zit.
Ik wens je in ieder geval veel succes, en denk dat je op goed op weg bent ook al zul je dat zelf misschien niet zo ervaren op dit moment..
Ik praat veel met mijn broer, zelf heeft hij ook de nodigde dingetjes, maar hij is veel beter geworden. Probleem is dat ik vaak negatief blijf, ik durf nooit eens te zeggen van 'Ik ga het gewoon doen'. Ik wilde wat assertiever worden bij mijn studie, meteen wat socialer, vragen durven stellen in de klas. Maar uiteindelijk heb ik met weinig mensen contact en ben ik weer de stille jongen, gewoon door angst.quote:
Ik ben bezig met de porn-off, voor 2 weken nu. Maar ik ben/was inderdaad helemaal verslaafd, is erg belangrijk voor me om te gaan stoppen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:21 schreef puzzelfan het volgende:
TS, kijk je porno? (Serieuze vraag). Ik herken wel dingen. Ik merk een ontzettend groot verschil als ik geen porno kijk en minder/niet masturbeer.
Zelfvertrouwen en positieve energie worden veel beter. Ook mijn sociale kwaliteiten worden beter en m'n angsten worden kleiner.
Heb ook jaren last van zelfde soort klachten gehad en nu nog steeds in mindere mate. Ik merk dat sinds ik ben gestopt ben met porno kijken het beter met me gaat.
Juist daarom is het goed om het wel te doen. Die angsten gaan alleen weg door ze te overwinnen. Vaak is het in je hoofd enger dan het werkelijk is. Kies een bijbaan die bij je past, maar waar je wel sociaal bezig bent.quote:Op maandag 24 december 2012 22:24 schreef patrickpsv het volgende:
Ik moet inderdaad weer eens een bijbaantje gaan zoeken, aangezien ik bijvoorbeeld op wintersport ga, maar ook in de zomer weleens op vakantie zal willen. Maar mijn studie kost me al veel energie en met met sporten erbij ben ik meestal toe aan rust. Gewoon door alle prikkels door de dag. Ook heb ik een beetje angstig voor sociale situaties bij de bijbaantjes.
Je moet echt stoppen met het denken dat een leuke vriend of vriendin alles oplost. Een relatie lost niks op, je verbergt het alleen maar achter je partner. Waarom zou je dan wel ineens naar buiten durven? Waarom zou je dan wel op vakantie durven? Ik ben al jaren alleen en ik wil dat ook blijven. Ik ga naar buiten en op vakantie en er is letterlijk nog nooit iemand geweest die vroeg waarom ik alleen ben, mensen boeit het niet wat jij doet of wie jij bent.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:20 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat ik gewoon een leuke vriend of vriendin nodig hebt, dat ik dan de plezier van het leven weer in ga zien. Ik kan het sowieso niet accepteren dat ik nog geen vriendin heb gehad, voel me er compleet waardeloos bij en voel me vaak minderwaardig ten opzichte van een vrouw.
Datingsites werken echt niet. Er is veel te veel keus voor vrouwen en dat is alleen maar slechter voor je ego. Sowieso is een relatie via een datingsite gedoemd om te mislukken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Ik las ook ergens dat je online dating niet zo veel vond? Vooral op homosites contacten kreeg? Als je toch nog een vriendin wil krijgen (kan genoeg helpen voor je zelfvertrouwen/zelfbeeld ongeacht of ze nou knap is of minder knap) zou ik toch daar nog wat meer mee bezig zijn. Alleen dan niet afwijzen als ze wat onder je maatstaf vallen.. het kan wel, maar dan zal je eerder minder ervaring ermee blijven hebben... en volgens mij maakt het je wel veel uit dat je nog niet met een meid dat hebt gehad dus ja. Genoegen nemen met 'minder' en actiever daarmee in plaats van zinloos te surfen. Datingssites bezoeken hebben meer een functioneel nut dan nu.nl te bekijken en dan weer een nieuwsite e.d. (als voorbeeld).
Dit is ook een hele goede! Porno/masturbatie zijn echt niet goed voor je geest (en je lichaam). Ik heb dezelfde ervaringen als puzzelfan. Ik ben gestopt met porno en masturberen en nu heb ik minder acne (waar ik altijd last van had) en ik voel me veel beter (meer zelfvertrouwen, beter ego). Stoppen is lastig, maar is het echt waard. Kijk ook eens hier voor informatie: yourbrainonporn.comquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:21 schreef puzzelfan het volgende:
TS, kijk je porno? (Serieuze vraag). Ik herken wel dingen. Ik merk een ontzettend groot verschil als ik geen porno kijk en minder/niet masturbeer.
Zelfvertrouwen en positieve energie worden veel beter. Ook mijn sociale kwaliteiten worden beter en m'n angsten worden kleiner.
Heb ook jaren last van zelfde soort klachten gehad en nu nog steeds in mindere mate. Ik merk dat sinds ik ben gestopt ben met porno kijken het beter met me gaat.
Oke raar. Ik heb juist wel meer zelfvertrouwen gekregen in mijn beginperiode toen ik ging daten met meiden (via internet). En sommige relaties mislukken en anderen blijven bestaan. Denk niet dat je je eigen beeld zoooooo ver door moet voeren dat je gaat stellen dat het voor hem of een ander niet kan werken..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:52 schreef QBay het volgende:
Datingsites werken echt niet. Er is veel te veel keus voor vrouwen en dat is alleen maar slechter voor je ego. Sowieso is een relatie via een datingsite gedoemd om te mislukken.
Oke. Je bent heel duidelijk trouwens, is erg prettig. En wat jij over je klas zegt zou ik zeggen van: vertel het een paar mensen van je klas die je wel mag (kan je ook online vertellen) en misschien gaan ze je dan ook meer betrekken bij uitjes buiten de klas om bijvoorbeeld (ik noem maar wat). Houden ze er in ieder geval rekening mee en kan alleen maar iets positiefs uit voortkomen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:28 schreef patrickpsv het volgende:
[..]
Ik praat veel met mijn broer, zelf heeft hij ook de nodigde dingetjes, maar hij is veel beter geworden. Probleem is dat ik vaak negatief blijf, ik durf nooit eens te zeggen van 'Ik ga het gewoon doen'. Ik wilde wat assertiever worden bij mijn studie, meteen wat socialer, vragen durven stellen in de klas. Maar uiteindelijk heb ik met weinig mensen contact en ben ik weer de stille jongen, gewoon door angst.
Homosites kwamen in me op toen ik een tijdje met meisjes had gedate, maar het niet lukte, maar ik wilde gewoon iets in de liefde of seks. Met jongens had ik snel contact en ook seks en ik vond het ook lekker, maar geen liefde. Gewoon friends with benefits zegmaar (ik heb wel echt bi gevoelens). Uiteindelijk wil ik toch graag een vriendin en zit er ook elke dag mee dat ik op dat gebied nog geen ervaring heb. Ik heb ook geen hoge eisen, ik vind de 'middelmatige' meisjes toch vaak leuker, maar die lijken mij ook niet leuk te vinden, of ik heb niet het gevoel dat ik ze kan krijgen, heb vaak problemen met mijn uiterlijk. Ik denk wel dat ervaring met meisjes me veel zelfvertrouwen zou geven. Maar echt een maatstaf heb ik niet, voel me vrij snel minderwaardig, ik voel vaak de angst al als ik op zo'n site kom. Hier zit wel echt een groot probleem. Ik vraag me overigens weleens af of ik geen gaydar heb ofzo, maar ik schijn toch vrij mannnelijk te zijn.
Van een leuke film word ik inderdaad wel vrolijker dan de computer en toch is het best een stap om er een op te zetten, alsof ik dan wat ga missen in de tussentijd. Naar buiten gaan voelt heel nutteloos de laatste jaren, maar ik moet mezelf inderdaad gaan pushen dat toch te doen, anders word ik steeds meer mensen vreemd. Op dit moment ga ik ook maar 3 keer in de week naar de sportschool, maar een groot deel van de dag ben ik wel bezig met mijn voedingsschema. Ik heb ook het idee dat ik me vorig jaar er teveel op gefocust heb, ik kan niet leven met mezelf zonder gespierd lichaam en voel mezelf nog steeds best smal. Ik had het idee dat mijn leven er zoveel op vooruit zou gaan, maar ik heb belangrijkere dingen over het hoofd gezien. Naast tennis is het eigenlijk mijn enige doel op het moment, los van de dingen die onbereikbaar lijken.
[..]
Ik ben bezig met de porn-off, voor 2 weken nu. Maar ik ben/was inderdaad helemaal verslaafd, is erg belangrijk voor me om te gaan stoppen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |