Hij werd wel geklopt door Denuwelaere, iemand die dit seizoen 1 keer top 10 wist te rijden in een topcross en die zelf ook zei dat hij niet wist wat er aan de hand was, aangezien hij gisteren plots kon doen wat hij wilde.quote:Op zondag 23 december 2012 12:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Stybar zegt trouwens woorden van enigszins gelijke strekking als Boom, dat het toch raar is dat hij zonder specifieke training meteen mee kan doen voor de overwinning, en dat dat niet echt een goed teken is voor het veldrijden.
Maar toch, als een Albert daar dan toch rijdt, en zoals jij impliceert niet op volle kracht (?), dan moet hij toch lachend die sprint kunnen winnen lijkt me. Of hij heeft wel erg weinig eergevoel.quote:Op zondag 23 december 2012 13:32 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij werd wel geklopt door Denuwelaere, iemand die dit seizoen 1 keer top 10 wist te rijden in een topcross en die zelf ook zei dat hij niet wist wat er aan de hand was, aangezien hij gisteren plots kon doen wat hij wilde.
Ach voor ¤30k wil hij het WB klassement weggeven.quote:Op zondag 23 december 2012 13:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:Of hij heeft wel erg weinig eergevoel.
Dat is precies het punt, dat dat vrij ernstig isquote:Op zondag 23 december 2012 13:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik zeg niet dat Albert zich inhoudt, ik zeg dat de top tegenwoordig maar uit 2 renners bestaat (aangezien Pauwels een flutseizoen heeft) waarvan Albert al heeft bewezen bijzonder wisselvallig te zijn. Dan moet er nog maar eentje een offday hebben (of materiaalpech) om geen top meer te hebben.
Ach, als die 2 het laten afweten, dan zijn er een stuk of 8 die kunnen winnen en Stybar zat meteen bij die 8.quote:Op zondag 23 december 2012 13:43 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat is precies het punt, dat dat vrij ernstig is. Maar goed, het is wel een open deur. Nys is het er ook enigszins mee eens, getuige zijn opgetogen reactie op de uitspraken van Boom.
Onvergelijkbaar. Ten eerste is veldrijden veel technischer, wat specifieke training vereist. Ten tweede komt Stybar vanuit een heel andere sport, zeker fysiologisch gezien. Ten derde wordt in het wegwielrennen zo vaak aangetoond dat je met weinig wedstrijdritme tot grote hoogte kan stijgen, dat zegt in die sport vrij weinig. Usain Bolt loopt ook niet zo veel wedstrijden.quote:Op zondag 23 december 2012 13:47 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ach, als die 2 het laten afweten, dan zijn er een stuk of 8 die kunnen winnen en Stybar zat meteen bij die 8.
Zegt dat iets over het veldrijden? Misschien. Wat betekende het voor het wegwielrennen toen Freire met een handvol koersdagen een paar keer wereldkampioen werd?
+ Aernoutsquote:Op zondag 23 december 2012 14:49 schreef marcodej het volgende:
Wellens is volgens mij zo'n beetje de sympathiekste crosser van het veld.
Mwoawa....quote:Op zondag 23 december 2012 15:41 schreef buzz1291 het volgende:
Sterk staaltje van Pauwels. Ben benieuwd wat zijn commentaar straks zal zijn in dat verplichte Engelse interview.....
Ik heb speciaal daarvoor de stream maar aan gezetquote:Op zondag 23 december 2012 15:41 schreef buzz1291 het volgende:
Sterk staaltje van Pauwels. Ben benieuwd wat zijn commentaar straks zal zijn in dat verplichte Engelse interview.....
Kijk nou uit wat je zegt, anders krijg je zomaar de Tetten politie op je dak en wil die ook van jou weten wat voor opleiding je hebt, hoeveel je verdient etc, en dat allemaal terwijl die gast zelf nog aan z'n scriptie bezig is.quote:Op zondag 23 december 2012 16:09 schreef DeeBee het volgende:
Nog een mazzeltje voor die 'ouwe gek' dat Albert lek reed, die had de tweede plaats toch eigenlijk wel verdiend!
Kijk dat zijn nu nog eens klinkende uitspraken. mag wel oppassen dat hij niet voor een dikke nek wordt uitgemaakt binnenkort.twitter:
Sure......twitter:cycletard twitterde op maandag 24-12-2012 om 15:29:22Sven Nys says Leinders is "a very honest person" - http://t.co/BB5zYW3E Probably swears he makes an excellent waffle, too. reageer retweet
twitter:ktpauwels twitterde op maandag 24-12-2012 om 16:53:35Kevin Pauwels als UCI-nummer 1 naar Zolder Leuk geschenk voor Kevin Pauwels op kerstavond. Na zijn demonstratie... http://t.co/x0ok0Kvp reageer retweet
quote:Nys: "Ik weet niet meer wanneer ik stop"
Geen uitgebreide kerstmaaltijd voor de veldrijders, want morgen is er de WB-cross in Zolder. Sporza bracht kerstdag door met Sven Nys. "Ik heb Kerstmis altijd al raar beleefd", zegt die. De 36-jarige Nys voegt eraan toe dat hij nu niet meer weet wanneer hij ermee stopt.
De kerstperiode is traditioneel druk voor de veldrijders. "Eigenlijk gaat Kerstmis elk jaar weer aan mij voorbij", vertelt Sven Nys. "Ik zit mee aan tafel met de familie, maar ik denk aan wat komen zal. Alleen fietsen en rusten telt. Elk detail is belangrijk in deze periode."
"Ik heb ook niet het gevoel dat ik iets mis. De passie om mij te verzorgen en prestaties neer te zetten is nog heel groot. Dat is voor mij het belangrijkste en dus is het geen opoffering."
Nys blikt tevreden terug op 2012. Behalve crossen nam hij met zijn mountainbike deel aan de Spelen in Londen. "Ik heb een heel jaar op een wolk gefietst. Er waren heel weinig negatieve momenten. Het ging beter dan verwacht, zeker op mijn leeftijd. Alleen het WK in Koksijde was een klein minpunt."
Nys steekt niet weg dat hij graag voor de tweede keer in zijn carrière wereldkampioen wil worden. Het WK in 2013 is in de VS. Het WK 2014 is in Hoogerheide (Ned) en in 2015 volgt Tabor (Tsj). "Een wereldtitel kun je niet kopen of bestellen. Alles moet in de juiste plooi vallen. Het WK in 2013 zal speciaal worden door de lange reis. Hopelijk kan ik daar nog eens voor de zege rijden en de trui mee naar huis nemen."
Nys: "Nog niks beslist over toekomst"
En dan de vraag van 1 miljoen: wanneer stopt Nys ermee? "Tot een maand geleden was ik eruit dat ik zou stoppen in maart 2014. Dat was duidelijk. Ik wist wat ik met mijn toekomst wou doen. Maar nu weet ik het echt niet meer. Er is niets beslist", zegt hij.
Nys is 36, maar de leeftijd lijkt geen vat te hebben op zijn prestaties. "Het is vreemd, want ik had er vrede mee dat ik zou stoppen. Maar ik krijg die vraag nu telkens en dat maakt mij onzeker."
"Na het seizoen moet ik eens goed nadenken, samen met mijn familie. Mijn zoon wordt ouder. Ik wil hem zien opgroeien. Nu ben ik vaak weg op stage."
"Het is ook gevaarlijk om in een periode dat alles goed gaat, te zeggen dat je blijft crossen. Maar als ik doorga, zal het met dezelfde motivatie zijn. Tot de laatste dag zal ik alles geven."
tetters is presentquote:Op dinsdag 25 december 2012 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Mooi, de komende jaren houden we de bitchfights over die ouwe tussen troll1291 enerzijds en rondewim en tetters anderzijds
Ik heb toch altijd gezegd dat ik hoop dat Nys nog een jaar extra doorgaat. Mark my words want Mathieu van der Poel rijdt straks slechts een jaar bij de beloften voordat hij een prof contract tekent. En dan wordt het dus vanaf het seizoen 2014/2015 weer echt genieten, en nog meer als Nys er dan ook nog bij is......... Begrijp je hem?quote:Op dinsdag 25 december 2012 23:13 schreef Tommeke het volgende:
Mooi, de komende jaren houden we de bitchfights over die ouwe tussen troll1291 enerzijds en rondewim en tetters anderzijds
2 minutenquote:Op woensdag 26 december 2012 12:23 schreef buzz1291 het volgende:
Logan Owens, Amerikaans toptalent met al 7 nationale titels, krijgt vandaag even een patat aan de broek en wordt tweede met 1:58 achterstand op Mathieu van der Poel. Die weet dus ook gelijk waar die staat voor Louisville 2013.
Niet na drieën mijn waarde. En ik heb meer plezier in in het kijken naar een junioren of beloften cross dan me tot drie uur in de feesttent op te sluiten en me met bier te laten vollopen, zoals vele van uw landgenoten wekelijks doen.quote:Op woensdag 26 december 2012 14:02 schreef mrPanerai het volgende:
Echt? gaan we in dit topic het junioren (niet eens beloften) veldrijden verheerlijden.....misschien iemand die minimencrossen wil gaan reporterene?
Inderdaad jammer.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Toch jammer dat jongens als Jouffroy en Walsleben, die toch het niveau van een Meeusen of Van der Haar hadden, niet kunnen doorbreken, terwijl ze wel gewoon in het veldrijden zijn gebleven.
Waarom is die 8e plek zo belangrijk?quote:Op woensdag 26 december 2012 15:11 schreef buzz1291 het volgende:
Vanmiddag support ik voor een 8e plek voor Niels Wubben!
Van der Haar zakt er ook redelijk vroeg doorheen nu ja...quote:Op woensdag 26 december 2012 15:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hmm, het is natuurlijk nog niet gedaan, maar ik had toch verwacht dat Nys en Albert veel meer moeite zouden hebben om die snellere renners kwijt te spelen.
Absoluut, dat viel vandaag weer te zien.quote:Op zondag 23 december 2012 16:23 schreef buzz1291 het volgende:
Wordt Nys de laatste wedstrijden nu steeds slechter
Albert speelde ook overduidelijk met hem.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Absoluut, dat viel vandaag weer te zien.
Zo, daar hebbie dan wel 3 dagen mee rondgelopen om nu te kunnen quoten. Geeft niet hoor, maar quote dan goed en neem ook het vraagteken mee.quote:Op woensdag 26 december 2012 16:06 schreef Reya het volgende:
[..]
Absoluut, dat viel vandaag weer te zien.
Pfeiffer gehad.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:13 schreef TargaFlorio het volgende:
In z'n eerste seizoen bij de profs is Walsleben vooral toch ziek geweest? Helaas daarna ook niet aan kunnen haken.
Ik kan het niet laten, sorry. Maar wie had vandaag de snelste ronde van de dag?quote:Op woensdag 26 december 2012 14:02 schreef mrPanerai het volgende:
Echt? gaan we in dit topic het junioren (niet eens beloften) veldrijden verheerlijden.....misschien iemand die minimencrossen wil gaan reporterene?
Hij zorgde wel weer voor het nodige vuurwerk in de finale.quote:Op woensdag 26 december 2012 17:18 schreef buzz1291 het volgende:
Kiek 'm glunderen.....
[ afbeelding ]
vd Poel met 6:58?quote:Op woensdag 26 december 2012 17:21 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik kan het niet laten, sorry. Maar wie had vandaag de snelste ronde van de dag?
Yep! En dat is niet de eerste keer dit seizoen. Uiteraard is het niet helemaal vergelijkbaar maar het geeft wel aan wat voor een potentieel er in die knaap zit. Ik ben alleen een beetje bang dat straks Landbouwkrediet daar in Kapellen aan de deur staat te wapperen met een lucratief contract. Moet er toch niet aan denken om Mathieu van der Poel straks in zo'n groen calimero-smurfen-ninja pak te zien rondrijden. Maar nog beter dat dan dat die Van Kasteren met de eer gaat strijken. Want van die contracten met Van Kasteren lopen er nu nog een paar te janken. En lang kan hij bij BKCP met het daar heersende haantjes gedrag niet blijven, of prins Albert moet elders emplooi vinden.quote:
twitter:Ad_Sluijter twitterde op woensdag 26-12-2012 om 20:15:43@mathieuvdpoel Met 6:58 ook weer de snelste rondetijd van de dag;-) reageer retweet
Als Van der Poel ook voor de voeding gaat zorgen en veel duif op het menu zet wordt het misschien wel een succesquote:Nieuw veldritteam Kwadro-Stannah wil buitenlands veldrijden stimuleren
Het veldrijden is met Kwadro-Stannah een nieuw team rijker. De ploeg heeft als hoofddoel het stimuleren van buitenlands talent, zo vertelden de broers Christoph en Philip Roodhooft donderdag bij de voorstelling in Hasselt.
Kwadro-Stannah is een initiatief van de broers Roodhooft, managers van BKCP-Powerplus, het veldritteam van wereldkampioen Niels Albert. Zij vonden de bedrijven Kwadro Ramen en Deuren en Stannah Trapliften bereid om hun schouders onder dit project te zetten. Het hoofddoel is de stimulatie van buitenlands talent in de cyclocross.
‘We willen de verdere vervlaamsing van de cyclocross een halt toeroepen', klinkt het bij de sportieve bazen van BKCP-Powerplus. ‘De jonge, talentvolle buitenlanders krijgen het steeds moeilijker om de top te bereiken. Bovendien zijn ze bijna een hele winter verplicht om wekelijks naar Vlaanderen te komen. Als we het veldrijden verder willen internationaliseren, hebben we buitenlandse toprenners nodig.'
Tsjechië, Zwitserland en Frankrijk
De broers Roodhooft denken daarbij in de eerste plaats aan Tsjechië, Zwitserland en Frankrijk. ‘We zullen de buitenlandse jeugdwerking en prospectie optimaliseren via het netwerk van de eliterenners van ons team. Een eerste belangrijke schakel daarin is Radomir Simunek, wiens Cycling Talent Project in Tsjechië al loopt. We willen buitenlandse veldrijders logistieke structuur en technische know-how bieden in de persoon van Adrie van der Poel. Daarmee houdt ons werk voor dit team wel op. Vanaf nu concentreren we ons opnieuw op onze eigen ploeg.'
Onder leiding van Adrie van der Poel telt Kwadro-Stannah voorlopig twee renners: de Tsjech Radomir Simunek en de Pool Mariusz Gil.
Loopte, die vind ik ook wel erg pijnlijk eigenlijkquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:58 schreef Sasman het volgende:
Haha die jongen loopte wel snel weg...
Séggg...quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Loopte, die vind ik ook wel erg pijnlijk eigenlijk
En dat voor het sulletje van de Raboquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat lost hij dat enorm bazig op zeg
Hoeveel topcrossers hebben dan de laatste 20 jaar (Rondewim kom er maar in met je lijstje....) wel wat behoorlijks op de weg gepresteerd buiten Gadret en Boom? Andersom zijn er natuurlijk genoeg voorbeelden waarbij wegrenners na een verdienstelijke carriere op de weg met het meeste gemak een aantal jaren aan de top van het veldrijden mee konden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:58 schreef Van_Poppel het volgende:
Het is trouwens een veeg teken dat Stybar zonder enige vorm van training met de toppers mee kan.
Je weet toch dat Stybar bijna niet aan de start verschenen zou zijn in Essen omdat die organisator geen fatsoenlijk startgeld aanbood. En toen Boom een paar jaar geleden om 5000 euro startgeld ging vragen was heel Belgie te klein omdat Nys en Wellens toen slechts 4000 euro per start vingen. Tegenwoordig tikt Nys 8000 euro per start af.quote:Het blijkt maar weer dat het wel ontzettend zonde is dat Boom en Stybar niet in het veldrijden zijn gebleven, dat had echt een fantastische vierstrijd op kunnen leveren. Helaas!
Marked!quote:bla bla...
wanneer het daar een weekje vriest en zonder lichamelijke tegenslag of materiaalpech, waarschijnlijk 4 (vier) gouden Nederlandse medailles. Mark my words.......
twitter:Janneman__ twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 19:56:35How nice can you be? Thx @zdenekstybar ! #hero #delicious http://t.co/GfNncq7D reageer retweet
Klassequote:Op vrijdag 28 december 2012 20:06 schreef buzz1291 het volgende:
Dit is dan ook weer Stybar.........twitter:Janneman__ twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 19:56:35How nice can you be? Thx @zdenekstybar ! #hero #delicious http://t.co/GfNncq7D reageer retweet
twitter:mathieuvdpoel twitterde op vrijdag 28-12-2012 om 17:11:20Wat een beheersing van @sven_nys. Als je in zo'n situatie met een helm op tegenover zo'n loser staat, is de verleiding op een kopstoot groot reageer retweet
Ik snap uiteraard de keuze van beide heren wel (zowel sportief als financieel), maar het was (en dat bedoelde ik) voor de sport veldrijden fantastisch geweest als deze vier klasbakken elkaar week na week zouden kunnen bestrijden,. Het zou fantastische wedstrijden opleveren. Nu is er achter Nys en Albert alleen Pauwels die sporadisch eens mee kan doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
Je weet toch dat Stybar bijna niet aan de start verschenen zou zijn in Essen omdat die organisator geen fatsoenlijk startgeld aanbood. En toen Boom een paar jaar geleden om 5000 euro startgeld ging vragen was heel Belgie te klein omdat Nys en Wellens toen slechts 4000 euro per start vingen. Tegenwoordig tikt Nys 8000 euro per start af.
Boom kreeg gewoon de kans (die Nys ooit ook kreeg maar niet waar kon maken) om op de weg te excelleren en niet meer om startgeld te hoeven schooieren en iedere week beschimpt te worden, zoals het vandaag Nys eens overkwam. Dit is nu precies de reden waarom ik opgehouden ben om crossen in Belgie live te gaan aanschouwen.
Ga je er heen? Nice!quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
Gelukkig zullen er in Louisville slechts een zeer beperkt aantal van die ééncelligen aanwezig zijn en ga ik me daar dus een paar dagen uitstekend vermaken, met, wanneer het daar een weekje vriest en zonder lichamelijke tegenslag of materiaalpech, waarschijnlijk 4 (vier) gouden Nederlandse medailles. Mark my words.......
Er is nog wel een andere reden. Renners als Nys en Albert hebben nu de nationale aandacht en zijn lokale idolen, maar als ze naar de weg zouden gaan en koersen zoals Dwars door Belgie of de Eneco zouden winnen (uiteraard 2 volstrekt willekeurige koersen die ik even uit de mouw schud), dan bevinden ze zich nog steeds in de schaduw van een tiental landgenoten die interessantere palmaressen kunnen voorleggen. In het ene land kan je al sneller aan de rol van figurant ontsnappen dan het andere.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:54 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hoeveel topcrossers hebben dan de laatste 20 jaar (Rondewim kom er maar in met je lijstje....) wel wat behoorlijks op de weg gepresteerd buiten Gadret en Boom? Andersom zijn er natuurlijk genoeg voorbeelden waarbij wegrenners na een verdienstelijke carriere op de weg met het meeste gemak een aantal jaren aan de top van het veldrijden mee konden.
Nys heeft het wel geprobeerd op de weg...voor hem was PRB überhaupt uitrijden al een hele uitdaging. Dat zegt veel over het niveau van het veldrijden.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is nog wel een andere reden. Renners als Nys en Albert hebben nu de nationale aandacht en zijn lokale idolen, maar als ze naar de weg zouden gaan en koersen zoals Dwars door Belgie of de Eneco zouden winnen (uiteraard 2 volstrekt willekeurige koersen die ik even uit de mouw schud), dan bevinden ze zich nog steeds in de schaduw van een tiental landgenoten die interessantere palmaressen kunnen voorleggen. In het ene land kan je al sneller aan de rol van figurant ontsnappen dan het andere.
Welke meerwaarde zou er voor Albert en Nys zijn geweest om als een soort Dries Devenyns en Leif Hoste mee te gaan rijden op de weg terwijl ze een optie als veldrijden hebben, met meer succes, financieel gewin en aandacht?
Waarmee je dus zelf aangeeft, dat toen Nys wel mee mocht op stage, zo'n jaar of 12 geleden, hij vreselijke moeite had om zich op te trekken aan het toenmalige nivo van de wegrenners. Ooit een keer in Parijs - Roubaix gestart en even in het Bos van Wallers in de picture gereden maar daarna op vele minuten. Ofwel, hij kon het nivo niet aan en moest een andere keuze maken dat dat hij op dat moment voor ogen had. Want neem van mij aan dat wanneer hij hij wel mee gekund had, zoals Boom later, dan had ook Nys voor de weg gekozen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 13:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is nog wel een andere reden. Renners als Nys en Albert hebben nu de nationale aandacht en zijn lokale idolen, maar als ze naar de weg zouden gaan en koersen zoals Dwars door Belgie of de Eneco zouden winnen (uiteraard 2 volstrekt willekeurige koersen die ik even uit de mouw schud), dan bevinden ze zich nog steeds in de schaduw van een tiental landgenoten die interessantere palmaressen kunnen voorleggen. In het ene land kan je al sneller aan de rol van figurant ontsnappen dan het andere.
Welke meerwaarde zou er voor Albert en Nys zijn geweest om als een soort Dries Devenyns en Leif Hoste mee te gaan rijden op de weg terwijl ze een optie als veldrijden hebben, met meer succes, financieel gewin en aandacht?
"Zo reed hij in 2001 als afsluiter van zijn veldritseizoen de klassieker Parijs-Roubaix waarin hij zich liet opmerken door zich na 200 kilometer nog steeds voorin het peloton te handhaven."quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nys heeft het wel geprobeerd op de weg...voor hem was PRB überhaupt uitrijden al een hele uitdaging. Dat zegt veel over het niveau van het veldrijden.
Die koers duurt langer dan 200 km en kijk de uitslag er eens op na om te zien op hoeveel minuten Nys gereden werd. Adrie van der Poel is in z'n hele carriere nog nooit op zoveel minuten gereden in PR.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
"Zo reed hij in 2001 als afsluiter van zijn veldritseizoen de klassieker Parijs-Roubaix waarin hij zich liet opmerken door zich na 200 kilometer nog steeds voorin het peloton te handhaven."
Wikipedia, dus geen idee hoe objectief het is, maar zo klinkt het toch al een stuk minder dramatisch
Vooral vanwege dat "als afsluiter van zijn veldritseizoen".
Inderdaad. Bijna net zoals Boom die buiten de tijdslimiet aankwam in zijn eerste poging.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die koers duurt langer dan 200 km en kijk de uitslag er eens op na om te zien op hoeveel minuten Nys gereden werd. Adrie van der Poel is in z'n hele carriere nog nooit op zoveel minuten gereden in PR.
Tuurlijk. Je ziet ook wel eens een verdwaalde mountainbiketopper, die dan vaak binnen de kortste keren uit koers genomen wordt. Stybar is waarschijnlijk gewoon een extreem getalenteerde veldrijder, waar hij veel harder moet werken om op de weg een basisniveau te halen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Je kan ook geschikter zijn voor het een natuurlijk. Nys heeft veel talent wat betreft handigheid op de fiets, ook voor een veldrijder. Dit is in het wegwielrennen redelijk onbelangrijk.
Sven Vanthourenhout werd in 2008 2e op het NK, door Boonen, Eeckhout en Van Avermaet eruit te sprinten. Dat zegt veel over het niveau van wegwielrennen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:18 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nys heeft het wel geprobeerd op de weg...voor hem was PRB überhaupt uitrijden al een hele uitdaging. Dat zegt veel over het niveau van het veldrijden.
Dat klopt ook wel.quote:Op zaterdag 29 december 2012 12:17 schreef Van_Poppel het volgende:
Organisatie Loenhout: "Bier hoort bij de ziel van de cross"
Nys haalde in zijn eerste en enige pogingen in klassiekers gelijkaardige resultaten als een Boom, verre ereplaatsen op minuten na even in beeld te hebben gereden. Boom was misschien nog iets jonger, maar had dan ook weer een veel betere en specifieke voorbereiding, dus ik vind het dicht bij elkaar liggen. Geen idee waarom hij het niveau niet zou aankunnen, want ook Boom moest in zijn eerste jaren steeds afhaken naar 200/220 kilometer. Eigenlijk wordt er hier onbedoeld bewezen dat ze waarschijnlijk beter te vergelijken zijn dan men zou willen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 14:24 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Waarmee je dus zelf aangeeft, dat toen Nys wel mee mocht op stage, zo'n jaar of 12 geleden, hij vreselijke moeite had om zich op te trekken aan het toenmalige nivo van de wegrenners. Ooit een keer in Parijs - Roubaix gestart en even in het Bos van Wallers in de picture gereden maar daarna op vele minuten. Ofwel, hij kon het nivo niet aan en moest een andere keuze maken dat dat hij op dat moment voor ogen had. Want neem van mij aan dat wanneer hij hij wel mee gekund had, zoals Boom later, dan had ook Nys voor de weg gekozen.
Dit jaar reed Nys nog naar een 84e plek in Parijs-Brussel waar hij gepiloteerd werd door Sven Vantourenhout. Ook is hij volgens mij wel eens in de Ronde van Vlaanderen en de Grote E3 prijs gestart. Maar geen zin om de jaartallen hiervan op te zoeken, daarvoor hebben we Rondewim.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:20 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nys haalde in zijn eerste en enige pogingen in klassiekers gelijkaardige resultaten als een Boom, verre ereplaatsen op minuten na even in beeld te hebben gereden. Boom was misschien nog iets jonger, maar had dan ook weer een veel betere en specifieke voorbereiding, dus ik vind het dicht bij elkaar liggen. Geen idee waarom hij het niveau niet zou aankunnen, want ook Boom moest in zijn eerste jaren steeds afhaken naar 200/220 kilometer. Eigenlijk wordt er hier onbedoeld bewezen dat ze waarschijnlijk beter te vergelijken zijn dan men zou willen.
Voor mij zijn dat namen als Gert Steegmans, Wouter Weylandt of Bart De Clercq, die best wel ritten hebben gewonnen in grote rondes. Of Rosseler, slechts 2e in de epische koers die de Eneco is, maar ook de Brabantse Pijl gewonnen. Ik kan het ook niet helpen dat zelfs het derde garnituur in België zo'n resultaten kan voorleggen.quote:Op zaterdag 29 december 2012 18:49 schreef buzz1291 het volgende:
Maar als jij zegt top 20 in Belgie, dan noem ik dat derde garnituur. En die winnen echt geen etappe in de Vuelta of de Ronde van GB of de Eneco Tour, of een NK op de weg. Dit zijn feiten. Jouw stellingen slechts aannames zonder onderbouwing.
Diegem, SP, maar dan moet je even stream van VT4 (ofzo?) opzoeken, das niet zo moeilijkquote:
tyquote:Op zondag 30 december 2012 14:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Diegem, SP, maar dan moet je even stream van VT4 (ofzo?) opzoeken, das niet zo moeilijk
dat had ik dus ookquote:Op zondag 30 december 2012 15:18 schreef Wombcat het volgende:
Die doet het bij mij niet
Edit: oh, da;'s vast omdat het pas om 17:00 begint
Helaas.quote:Op zondag 30 december 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
Van der Haar zakt helemaal weg in de laatste ronde.
Ben je er iig op tijd bijquote:
Tja, hij deed een goede poging, maar Pauwels reed het gat dicht.quote:Op zondag 30 december 2012 18:29 schreef marcodej het volgende:
Van der Haar zakt helemaal weg in de laatste ronde.
Er is een extra plek, ik zou niet weten aan wie ze die anders moeten geven. Sven Vanthourenhout heeft dit jaar nauwelijks top 10 gereden in een cross van betekenis en verder moet je al naar namen als Jim Aernouts en Joeri Adams gaan kijken.quote:Op zondag 30 december 2012 18:33 schreef wimderon het volgende:
Denuwelaere ver in de achtergrond, als die in Baal weer tegenvalt gaat die niet in de selectie zitten.
Vanthourenhout was vandaag net als gisteren vrij aardig (stuk beter dan Denuwelaere in ieder geval). Aan de andere kant is Dieter Vanthourenhout dramatisch bezig, dus die valt er misschien sowieso nog wel uit.quote:Op zondag 30 december 2012 18:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Er is een extra plek, ik zou niet weten aan wie ze die anders moeten geven. Sven Vanthourenhout heeft dit jaar nauwelijks top 10 gereden in een cross van betekenis en verder moet je al naar namen als Jim Aernouts en Joeri Adams gaan kijken.
En Denuwelaere was eergisteren vrij aardig en bij Denuwelaere wil dat zeggen dat hij echt meedoet, Vanthourenhout anno 2012 is overal een figurant.quote:Op zondag 30 december 2012 19:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Vanthourenhout was vandaag net als gisteren vrij aardig (stuk beter dan Denuwelaere in ieder geval). Aan de andere kant is Dieter Vanthourenhout dramatisch bezig, dus die valt er misschien sowieso nog wel uit.
Let maar op, Nys gaat nooit zonder een ploegmaat naar het WK in Louisville. Die De Bie begint echt een karikatuur van zichzelf te worden. De man is toch volledig ongeloofwaardig. Ik krijg sterk de indruk dat die man de KBWB helemaal niets kost, en er alleen maar zit om rust in de tent te houden bij Fidea, BKCP en Sunweb-Revor. En dan mag Nys ook nog een maatje meenemen. Want wie betaalt, die bepaalt.......... Slechts een mening, geen harde feiten maar het begint aardig te rieken.quote:Op zondag 30 december 2012 19:19 schreef Reya het volgende:
Ik zou in zo'n situatie sowieso het talent verkiezen boven de tanende veteraan.
maar die tanende veteraan(Wellens bedoel je toch) is wel de poulain van de broer van de bondscoach...en heeft wat poen achter z'n veren zitten (VanKasteren)....quote:Op zondag 30 december 2012 19:19 schreef Reya het volgende:
Ik zou in zo'n situatie sowieso het talent verkiezen boven de tanende veteraan.
is de reden bekend? Ziekte?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:07 schreef Ambrosius het volgende:
Nijs doet vandaag niet mee aan de GP Sven Nijs.
Nah dat weet ik niet. Als je echt ziek bent kan je gewoon niet koersen. Ik denk dat hij net zo lief op zijn eigen GP start als aankomend weekend in Rome.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
Ja, en hij vindt komend weekend belangrijker.
Ik denk dat er voor Sven weinig belangrijker is als z'n eigen grote prijs is z'n achtertuin.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:32 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja, en hij vindt komend weekend belangrijker.
Net als Meeusen en Dieter Vanthoutenhout.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:07 schreef Ambrosius het volgende:
Nijs doet vandaag niet mee aan de GP Sven Nijs.
Ik citeerde alleen de Belgische radio.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:36 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nah dat weet ik niet. Als je echt ziek bent kan je gewoon niet koersen. Ik denk dat hij net zo lief op zijn eigen GP start als aankomend weekend in Rome.
Vandaag zouden ze ook nieuwe tricots dragen met de nieuwe sponsor. Ik denk dat hij er van "Baalt".
quote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:56 schreef Ambrosius het volgende:
Wat een teringbende gaat het worden zeg, modderpoel.
Sporza op één.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:36 schreef Karelnoord het volgende:
Iemand enig idee waar ik deze wedstrijd kan volgen?
twitter:guyvermeiren twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 15:44:13No Tom Meeusen in World Cup Cyclocross in Rome. Sven Vanthourenhout is last minute replacement. reageer retweet
twitter:guyvermeiren twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 15:58:23Apparently Tom Meeusen's absence for the World Cup in Rome has something to do with an ungoing investigation about doping. reageer retweet
twitter:TomMeeusen twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 16:07:01Ik ben een deel van een dopingonderzoek maar sta recht in mijn schoenen en IK BEN GEEN VALSSPELER !!!!! reageer retweet
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:08 schreef TheArt het volgende:
twitter:guyvermeiren twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 15:44:13No Tom Meeusen in World Cup Cyclocross in Rome. Sven Vanthourenhout is last minute replacement. reageer retweet
twitter:guyvermeiren twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 15:58:23Apparently Tom Meeusen's absence for the World Cup in Rome has something to do with an ungoing investigation about doping. reageer retweet
![]()
Het is geloofwaardiger omdat de laatste woorden in hoofdletters zijntwitter:TomMeeusen twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 16:07:01Ik ben een deel van een dopingonderzoek maar sta recht in mijn schoenen en IK BEN GEEN VALSSPELER !!!!! reageer retweet
twitter:Erwin_VdSande twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 16:47:14#sporza - opletten met voorbarige conclusies over @TomMeeusen - volgens ploegleiding vormt zijn dokter voorwerp van onderzoek, niet Tom zelf reageer retweet
is er per aflevering een hoofdgast of chronologisch in de tijd een geschiedenis van het veldrijden?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:36 schreef Ambrosius het volgende:
Om 17.40 op Sporza een docu over de Flandriens van het veld (6-delige serie).
Volgens mij chronologisch de Belgische wereldkampioenen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:42 schreef komrad het volgende:
[..]
is er per aflevering een hoofdgast of chronologisch in de tijd een geschiedenis van het veldrijden?
SaintOfKillers doet weer huilie huiliequote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vorige week ging het over Liboton die, toen hij in Nederland wereldkampioen werd, een hele cross slagen mocht incasseren. Hebben de "alleen in België" zeikers blijkbaar toevallig gemist.
Nee, dat was de Nederlandse pers, na het voorval was het uitgerekend Liboton die zwaar werd bekritiseerd en bestempeld als wieltjeszuiger, omdat hij na de klappen geen initiatief meer nam en zich beperkte tot moeizaam aanklampen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
SaintOfKillers doet weer huilie huilie
Liboton was ook gewoon een laffe rijder.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:09 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nee, dat was de Nederlandse pers, na het voorval was het uitgerekend Liboton die zwaar werd bekritiseerd en bestempeld als wieltjeszuiger, omdat hij na de klappen geen initiatief meer nam en zich beperkte tot moeizaam aanklampen.
Is ziek geworden toen hij de kont van Nys weer aan het kussen was.quote:
Is dan te hopen dat 'ie het niet overbrengt op Tom Boonen.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:37 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Is ziek geworden toen hij de kont van Nys weer aan het kussen was.
Bij de WB wordt er toch geen startgeld betaald? Dan hoeft het ook niet zoveel te kosten lijkt me.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:39 schreef TargaFlorio het volgende:
Als je het aantal toeschouwers ziet vraag je je af hoe ze zoiets financieel kunnen organiseren.
Of juist wel.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:38 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Is dan te hopen dat 'ie het niet overbrengt op Tom Boonen.
Ik ken de situatie niet in Louisville maar misschien is er geen andere mogelijkheid?quote:Op zondag 6 januari 2013 14:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ook wel raar dat ze in de VS een gelijkaardig parcours hebben gemaakt (weliswaar iets zwaarder), want Compton is toch hun grootste kanshebster voor goud en die is op zo'n parcours kansloos tegen Vos.
In zo'n grote stad zal wel iets anders te vinden zijn, maar ik dacht dat ze daar hoopten op regen of zelfs sneeuw.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik ken de situatie niet in Louisville maar misschien is er geen andere mogelijkheid?
Of een willekeurige Spaanse koers van tegenwoordigquote:Op zondag 6 januari 2013 15:05 schreef pagadder het volgende:
Slechte beeld- en geluidskwaliteit. Ik zit precies naar een koers uit de jaren '90 te kijken.
twitter:Vannieuwkerke twitterde op zondag 06-01-2013 om 19:48:44Blijkbaar heeft niet de RAI, maar de TV-ploeg van de lokale paardenrenbaan de WB-cross in Rome gacapteerd. Quid UCI? #mondialisering? reageer retweet
Te vinden misschien wel, maar je denkt toch niet dat het in Amerika mogelijk is om even een heel park voor zo'n klein flut evenement te mogen verbouwen? Daarnaast is Bandman Park al jaren bekend als een recreational ground en cyclocross venue area. Wat betreft het weer is er momenteel geen peil op te trekken want de temperaturen gaan naar het einde van deze week stijgen naar zo'n 18 graden overdag. En inderdaad hoopten ze op sneeuw of in ieder geval een bevroren ondergrond omdat vele USA crossen aan de west coast nu eenmaal op een keiharde ondergrond verreden worden. En dan zou er wellicht wel eens een Amerikaan in een kopgroep kunnen aanhaken. Maar voorlopig ziet het er daar allemaal nog niet naar uit en wordt het draaien en keren in een grote wei met een beetje geaccidenteerd terrein en droge paadjes in de bossages.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
In zo'n grote stad zal wel iets anders te vinden zijn, maar ik dacht dat ze daar hoopten op regen of zelfs sneeuw.
RAI of lokale TV-ploeg van de renbaan...maakt het verschil in kwaliteit? Volgens mij niet. Beelden waren niet slechter dan bij de gemiddelde Giro etappe.quote:Op zondag 6 januari 2013 20:16 schreef DeMessias het volgende:
twitter:Vannieuwkerke twitterde op zondag 06-01-2013 om 19:48:44Blijkbaar heeft niet de RAI, maar de TV-ploeg van de lokale paardenrenbaan de WB-cross in Rome gacapteerd. Quid UCI? #mondialisering? reageer retweet
Je maakt een grap? Dikke nek die Albert.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:38 schreef SaintOfKillers het volgende:
Albert is verbaal iig. in vorm.
Aangezien iedereen hem als onverslaanbaar beschouwt, stelt Albert voor om niet te rijden en hem gewoon om 16u. de trui te geven. Pauwels klaagt dat er te veel moet gelopen worden, dus Albert suggereert dat Pauwels dan maar wegrenner moet worden, dan moet hij niet lopen. De dagelijkse updates van de ziekte van Nys worden ook als toneelstukje omschreven.
Het was eerder zo dat hij de stelling van een aantal journalisten, die hem nu al als kampioen beschouwen, in het belachelijke trok. Waarom nog rijden als ze 't toch allemaal al weten?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:41 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Je maakt een grap? Dikke nek die Albert.
Mwah, hoor hem liever dan Pauwels of Nys, die alleen wat te zeggen heeft en kritiek op collega's levert als het hem allemaal voor de wind gaat.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:31 schreef Van_Poppel het volgende:
Die Albert is echt een arrogant mannetje.
Bron: cyclo-cross.infoquote:Hematocrietwaarde Tijmen Eising veel te hoog
11.01.2013
Tijmen Eising moet hard geschrokken zijn toen hij deze week de resultaten van zijn bloedonderzoek terug kreeg. De Nederlandse belofte heeft een veel te hoge hematocrietwaarde in het bloed, namelijk 53. De toegestane limiet van de UCI is 50. Als de waarde hoger is dan 50, krijgt de renner normaal gezien een startverbod opgelegd.
Door die hoge waarden wordt natuurlijk het woord doping in de mond genomen. “Ik heb geen gekke dingen met doping gedaan”, zweert Eising, wiens waarden normaal rond de 43, 44 liggen, aan het Nederlandse Dagblad van het Noorden. “De piek zou komen omdat het lichaam zich probeert te weren tegen de griep.”
Wat moet ik hier nu weer van denken? Geen gekke dingen... impliceerd dat er wel een klein beetje gerommeld is? Veul water drinken jong, dat schijnt te helpen.quote:“Ik heb geen gekke dingen met doping gedaan”, zweert Eising, wiens waarden normaal rond de 43, 44 liggen
Maar wel altijd janken dat het geen echte cross is als het in het najaar droog en hard is of dat het in de winter ineens gaat vriezen en de parcoursen keihard bevroren zijn.quote:Vooraf verkennen kon Nys niet in Mol. “Dat hoeft ook niet voor me. Ik zie zondag wel. Er wordt veel te veel drukte over de omloop gemaakt, vind ik. Dit is een parcours zoals er duizend in één zijn. Een beetje draaien en keren, een beetje zand. Ik hoop dat het toch wat snel gaat, want dat is iets meer in mijn voordeel momenteel. Een klein beetje conditieverlies weegt op een zware omloop meteen door.”
Een verbond tussen Fidea en Sunweb zie ik niet tot stand komen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 04:56 schreef buzz1291 het volgende:
Ik vind het tot nu toe allemaal maar een beetje scorebord journalistiek. Als Sunweb en Fidea een pact sluiten, wint Albert die koers nooit. Genoeg smalle draai en keer plekken om met 2 vóór Albert te zitten waarbij de 2e hem net even klem zet zodat er een gat valt. Als dat een paar keer gebeurt, is Albert gauw uitgepierd. Maar vlak komediant Nys niet uit. Als die wint is z'n hele geloofwaardigheid buiten Baal in een klap naar de knoppen.
En ik hoop zondagavond op een goede Thaise livestream
[..]
Mwah, hoor hem liever dan Pauwels of Nys, die alleen wat te zeggen heeft en kritiek op collega's levert als het hem allemaal voor de wind gaat.
En daarnaast, Boom is echt nog een graadje erger in arrogantie naar het Belgische journaille. Maar dat heeft een andere reden .............
Uiteraard niet, Van Kasteren ziet waarschijnlijk liever Albert winnen dan Pauwels.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:17 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Een verbond tussen Fidea en Sunweb zie ik niet tot stand komen.
En dan te bedenken dat volgend seizoen zowel David als Mathieu van der Poel bij de Beloften voor BKCP rijden....quote:Op zondag 13 januari 2013 13:35 schreef TargaFlorio het volgende:
Beloften
1. David van der Poel
2. Corné van Kessel
3. Mike Theunissen
Junioren
1. Mathieu van der Poel
2. Martijn Budding
3. Joris Nieuwenhuis
Er is EK schaatsen, dus de NOS heeft wat anders te doen, denk ik zo.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:57 schreef shising het volgende:
Is het NK heren live op tv vanmiddag? Zo ja: hoe laat en welke zender?
Zal wel weer bij 5 minuten samenvatting blijven, schaatsen zal wel weer voorrang krijgen.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:57 schreef shising het volgende:
Is het NK heren live op tv vanmiddag? Zo ja: hoe laat en welke zender?
twitter:adpertijs twitterde op zondag 13-01-2013 om 14:00:23Rabopodium in de maak bij vrouwen: @marianne_vos leidt voor @sannevanpaassen en Sabrina Stultiens #nk #cx #beelsebergen reageer retweet
beloften?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:02 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zal wel weer bij 5 minuten samenvatting blijven, schaatsen zal wel weer voorrang krijgen.![]()
Ik had nog kleine hoop op Omroep Brabant maar die zenden het ook niet uit.
Sporza is nu live.
gisteren ff met de mannen gemountainbiked en nu even de titel ophalenquote:Op zondag 13 januari 2013 14:19 schreef TargaFlorio het volgende:
Vrouwen
1. Marianne Vos
2. Sanne Van Paassen
3. Sabrina Stultiens
Volgens mij niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:36 schreef vivelafete het volgende:
Is het NK überhaupt ergens op internet te bekijken? Ik heb nog niets gevonden.
Jammer, ik had het leuk gevonden om de strijd tussen Boom, Van der Haar en Van Amerongen te zien.quote:
Ik verwacht voor het eerst sinds een aantal jaren weer een spannende wedstrijd.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:39 schreef vivelafete het volgende:
[..]
Jammer, ik had het leuk gevonden om de strijd tussen Boom, Van der Haar en Van Amerongen te zien.
#opendeurquote:Op zondag 13 januari 2013 14:59 schreef franklop het volgende:
ik gok Lars in NL en iemand uit Baal in Belgie
quote:
twitter:adpertijs twitterde op zondag 13-01-2013 om 15:18:11Kwartier gecrosst op #NKcross : @larsvanderhaar rijdt weg bij v Amerongen en Boom. Vd Brand 4e, De Knegt 5e reageer retweet
twitter:sven_nys twitterde op vrijdag 11-01-2013 om 17:06:36Mijn favoriet voor het Bk, Klaas. Als Klaas goed is kan hij alle omlopen aan en hij is goed, al een heel seizoen lang. reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |