haar schulden moet hij nooit afbetalen, zolang hij geen geregistreerd partnerschap aangaat of trouwt blijven het hooguit hààr schulden...quote:Op zondag 23 december 2012 15:23 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Als TS een (normaal betaalde) baan heeft is de kans dat die uitkering helemaal komt te vervallen vrij groot lijkt me? En moet hij haar (en het kind) niet alleen onderhouden maar ook nog eens die schulden afbetalen. Ik kan me wel voorstellen dat hij daar geen trek in heeft
ze heeft nu een bijstanduitkering én een eigen woning en eigen huishouden wat dus zeker niet een vetpot zal zijn.quote:Op zondag 23 december 2012 17:00 schreef Miracle_Drug het volgende:
Maar als zij geen uitkering meer heeft, heeft ze geen inkomen lijkt me. En dus zou TS moeten betalen voor zowel haar onderhoud (plus kind) en de aflossing van de schulden (ook al staan ze niet op zijn naam), voor alles eigenlijk, zo lang zij geen eigen inkomen heeft. Zo bedoelde ik mijn post eigenlijk
dat weet je sowieso nooitquote:Op zondag 23 december 2012 16:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het valt wel mee, ik ben er niet ziekelijk jaloers door geworden. Maar ik ben niet zo naïef meer door te denken dat er perfecte relaties bestaan waarbij je 100% zeker kan zijn dat de ander nooit vreemd zal gaan (of je moet een Fritzl-kelder hebben). Ook niet als ze blijven zeggen dat ze echt niet vreemd gaan, wat mijn ex dus deed terwijl ik al lang het tegendeel wist. En mijn partner met een ex alleen laten? Mooi niet. Kat & spek en zulks.
Als hij vantevoren wist dat hij langs kwam en al 2 uur later aan de telefoon hangt zou ik dat wel irri vinden ja. En als er dan nog achteraan gebeld wordt terwijl ik zeg dat ik dat controleren irri vind zou ik zelfs knorrig worden.quote:Op zondag 23 december 2012 13:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus als jouw vriend zich echt heel rot voelt en gewoon heel onrustig wordt van het idee dat jouw ex (wiens foto je nog jarenlang op je nachtkastje had staan en die net uit een relatie komt) tot diep in de nacht bij jou thuis is, dan moet hij niet zo zeiken en wals je gewoon over zijn gevoelens heen en ga je er gewoon mee door. Of moet ik het toch anders zien?
Volgens mij heeft zij een kind uit het huwelijk wat na de relatie met onze bovenstebeste so you think you can Dennis kwam.quote:Op maandag 24 december 2012 12:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Als hij vantevoren wist dat hij langs kwam en al 2 uur later aan de telefoon hangt zou ik dat wel irri vinden ja. En als er dan nog achteraan gebeld wordt terwijl ik zeg dat ik dat controleren irri vind zou ik zelfs knorrig worden.
Dan wordt het wel tijd voor een goed gesprek, waarin natuurlijk ook zijn onzekerheid erkent en besproken wordt.
Maar even wat anders, begrijp ik nu goed dat deze dennis en de vriendin van de ts samen een kind hebben?
Waarom is het nou manipulatief? Waarschijnlijk vond ze het echt irritant. Zou ik ook vinden! Even een andere situatie: stel dat een man uitgaat met z'n vrienden die op de versiertoer gaan (ook een situatie waarin een partner zich onzeker zou kunnen voelen), zou die het dan irritant vinden als z'n vriendin een aantal keer zou bellen die avond?quote:Op maandag 24 december 2012 13:31 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zij een kind uit het huwelijk wat na de relatie met onze bovenstebeste so you think you can Dennis kwam.
Verder vind ik het altijd triest als mensen jaloezie meteen als fout bestempelen en de schuld dan gelijk maar geheel bij TS neerleggen. Die jaloezie is een uitvloeisel van het feit dat vriendinlief tot diep in de nacht gezellig zit te keuvelen en herinneringen zit op te halen met Dennis. Iedereen zou daar in meer of mindere mate onzeker van worden. Okee, hij had niet om half 10 al moeten bellen, maar een belletje of smsje om een uur of 11 was heel normaal geweest en zij had dan moeite moeten doen om hem te laten merken dat er geen bedreiging voor hem is.
Dus, ja, TS, je bent jaloers. Maar dat is geen negatief waarde-oordeel. Ieder mens met een sociale voelspriet van een halve centimeter kan nog aanvoelen dat iemand jaloers/onzeker wordt in zo'n situatie. Is het gedrag van je vriendin vreemd? Ja, ik vind van wel. Het is niet per se meteen verdacht, maar ze had het ook anders aan kunnen pakken. Praat anders bij via de mail of pak desnoods een uurtje een bak koffie ergens op neutraal terrein, maar bovenal, stel jezelf de vraag of je bij wilt kletsen met een ex terwijl je in een relatie zit. Zelf zou ik er geen behoefte meer aan hebben en mijn huidige vriendin die situatie ook niet willen voorschotelen. Laat staan dat ik die ex bij me thuis uitnodig en vervolgens 5 uur lang nostalgisch foto's ga kijken. Hoe bedoel je de kat op het spek binden? Ik zou dat niet fijn vinden en mijn vriendin andersom ook niet en dat lijkt me een vrij logische gevolgtrekking.
Dus het feit alleen al dat ze je kwalijk neemt dat je jaloers bent (guilttripping), vind ik al een manipulatieve afleidingsmaneuvre. Nu ga jij aan jezelf twijfelen en blijft zij buiten schot. Nu zou ik zoiets nog voor een keertje door de vingers kunnen zien al was het met enige moeite en duidelijke communicatie, maar als ze binnenkort weer met hem afspreekt en volhoudt dat jij niet zo moet zeiken, dan wist ik het wel. Liever jaloers en zelftrots dan goedgelovig en beschaamd.
Ik vind het niet meer dan logisch dat ze het hem kwalijk neemt, hij vertrouwd haar of hij vertrouwd haar niet, dit gedrag komt neer op haar niet vertrouwen.quote:Op maandag 24 december 2012 13:31 schreef VaLkyRie het volgende:
[..]
Volgens mij heeft zij een kind uit het huwelijk wat na de relatie met onze bovenstebeste so you think you can Dennis kwam.
Verder vind ik het altijd triest als mensen jaloezie meteen als fout bestempelen en de schuld dan gelijk maar geheel bij TS neerleggen. Die jaloezie is een uitvloeisel van het feit dat vriendinlief tot diep in de nacht gezellig zit te keuvelen en herinneringen zit op te halen met Dennis. Iedereen zou daar in meer of mindere mate onzeker van worden. Okee, hij had niet om half 10 al moeten bellen, maar een belletje of smsje om een uur of 11 was heel normaal geweest en zij had dan moeite moeten doen om hem te laten merken dat er geen bedreiging voor hem is.
Dus, ja, TS, je bent jaloers. Maar dat is geen negatief waarde-oordeel. Ieder mens met een sociale voelspriet van een halve centimeter kan nog aanvoelen dat iemand jaloers/onzeker wordt in zo'n situatie. Is het gedrag van je vriendin vreemd? Ja, ik vind van wel. Het is niet per se meteen verdacht, maar ze had het ook anders aan kunnen pakken. Praat anders bij via de mail of pak desnoods een uurtje een bak koffie ergens op neutraal terrein, maar bovenal, stel jezelf de vraag of je bij wilt kletsen met een ex terwijl je in een relatie zit. Zelf zou ik er geen behoefte meer aan hebben en mijn huidige vriendin die situatie ook niet willen voorschotelen. Laat staan dat ik die ex bij me thuis uitnodig en vervolgens 5 uur lang nostalgisch foto's ga kijken. Hoe bedoel je de kat op het spek binden? Ik zou dat niet fijn vinden en mijn vriendin andersom ook niet en dat lijkt me een vrij logische gevolgtrekking.
Dus het feit alleen al dat ze je kwalijk neemt dat je jaloers bent (guilttripping), vind ik al een manipulatieve afleidingsmaneuvre. Nu ga jij aan jezelf twijfelen en blijft zij buiten schot. Nu zou ik zoiets nog voor een keertje door de vingers kunnen zien al was het met enige moeite en duidelijke communicatie, maar als ze binnenkort weer met hem afspreekt en volhoudt dat jij niet zo moet zeiken, dan wist ik het wel. Liever jaloers en zelftrots dan goedgelovig en beschaamd.
Dit.quote:Op zondag 23 december 2012 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hahaha ja vast, vrouwen hebben dat echt niet door. Geloof me, vrouwen houden zich heel erg graag van de domme in dit soort gevallen hoor, terwijl ze prima weten waarvoor hij langs komt.
hear hear!quote:Op maandag 24 december 2012 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch dat ze het hem kwalijk neemt, hij vertrouwd haar of hij vertrouwd haar niet, dit gedrag komt neer op haar niet vertrouwen.
Dat terwijl zij geheel open is over het gebeuren, die dennis zelfs heeft uitgenodigt toen de ts er wel was.
Die dennis is daar 2 uur en de ts hangt al aan de lijn, dat is een naar controlerend gedrag die zoals gezegd spreekt van een stevig wantrouwen tegenover zijn vriendin.
Dat de ts het niet zo prettig vindt en zijn twijvels heeft bij de intentie van die dennis kan ik goed begrijpen, maar dan spreek je dat rustig uit met je partner en je gaat niet haar controleren op die manier.
Ik schrik ervan hoeveel mensen dit soort gedrag gewoon goedkeuren, dat je wel even bepaald met wie je partner om mag gaan, dat je je partner mag controleren op een zeer wantrouwige manier. Als ik zo zou moeten doen dan zou ik mijn spullen pakken en weggaan, liever alleen dan leven met zo'n wantrouwen.
Overdreven hè!quote:Op maandag 24 december 2012 19:26 schreef saaw het volgende:
Ik vind het allemaal nogal overdreven eigenlijk.
(knip)
Ja ik vind het alsnog overdreven, als je zo weinig vertrouwen hebt in je relatie kun je het beter zonder duidelijk bewijs uitmaken als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Overdreven hè!
Sterkte AndreetjuhKutkerst op deze manier natuurlijk. En spijtig dat je angst en slechte gevoel over de situatie terecht bleek.
quote:Op zondag 23 december 2012 09:50 schreef Scorpie het volgende:
Zij gaat vreemd en jij bent te snel achterdochtig.
quote:
Told ya.quote:Op zondag 23 december 2012 09:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hahaha ja vast, vrouwen hebben dat echt niet door. Geloof me, vrouwen houden zich heel erg graag van de domme in dit soort gevallen hoor, terwijl ze prima weten waarvoor hij langs komt.
ik schrik ervan hoe vaak dit veroordeeld wordt. heel vaak (en zo ook nu blijkt als je verder leest) geven onderbuikgevoelens sturing aan dit gedrag, ondanks dat het onverklaarbaar is blijk je toch vaak een juist gevoel te hebben gehad). en vaak is het verstandig om daarnaar te luisteren. ik heb het zelf ook al meerdere keren meegemaakt, dat mijn onderbuik zei dat er iets niet klopte en dat dat zo bleek te zijn (overigens ben ik niet jaloers, wel direct dus in alle gevallen heb ik het op de vrouw af gevraagd en werd er gelogen, zo bleek later).quote:Op maandag 24 december 2012 18:35 schreef erodome het volgende:
Ik schrik ervan hoeveel mensen dit soort gedrag gewoon goedkeuren, dat je wel even bepaald met wie je partner om mag gaan, dat je je partner mag controleren op een zeer wantrouwige manier. Als ik zo zou moeten doen dan zou ik mijn spullen pakken en weggaan, liever alleen dan leven met zo'n wantrouwen.
Je moet niet gaan bepalen met wie je partner wel en niet om mag gaan. Mijn mening is dat je als partner zelf moet bepalen dat het niet oké is om tot na middernacht bij je thuis met je ex af te spreken terwijl je een relatie hebt. In het geval van TS zou ik dát mijn partner al verwijten. Nog afgezien van de gevolgen van dit geval.quote:Op maandag 24 december 2012 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch dat ze het hem kwalijk neemt, hij vertrouwd haar of hij vertrouwd haar niet, dit gedrag komt neer op haar niet vertrouwen.
Dat terwijl zij geheel open is over het gebeuren, die dennis zelfs heeft uitgenodigt toen de ts er wel was.
Die dennis is daar 2 uur en de ts hangt al aan de lijn, dat is een naar controlerend gedrag die zoals gezegd spreekt van een stevig wantrouwen tegenover zijn vriendin.
Dat de ts het niet zo prettig vindt en zijn twijvels heeft bij de intentie van die dennis kan ik goed begrijpen, maar dan spreek je dat rustig uit met je partner en je gaat niet haar controleren op die manier.
aha. even in gewonemensentaal: je vind dat mensen niet mogen bepalen met wie hun partner wel en wie niet om mag gaan neeeeeeeee...... de partner moet dat maar gewoon uit zichzelf doen, want anders ga je het verwijtenquote:Op donderdag 27 december 2012 15:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Je moet niet gaan bepalen met wie je partner wel en niet om mag gaan. Mijn mening is dat je als partner zelf moet bepalen dat het niet oké is om tot na middernacht bij je thuis met je ex af te spreken terwijl je een relatie hebt. In het geval van TS zou ik dát mijn partner al verwijten. Nog afgezien van de gevolgen van dit geval.
TS, sterkte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |