abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120662443
Ik heb al drie jaar een LAT relatie met mijn vriendin.
12 jaar geleden heeft zij een relatie gehad met Dennis. Drie jaar geleden had ze nog steeds foto's van hem staan op haar nachtkastje. Dat vond ik al vreemd, want in de tussentijd is ze getrouwd en gescheiden geweest. Maar dat is toen uitgesproken en de foto's waren snel verwijderd en vervangen door foto's van mij.

Echter sinds kort heeft ze weer contact met deze Dennis en is hij al weer een paar keer op bezoek geweest bij haar. Nu vind ik exen op de koffie niet erg, maar de laatste gebeurtenis heb ik toch mijn twijfels over.

Allereerst moet ik kwijt dat Dennis weer contact zoekt NA het feit dat zijn nieuwe relatie stuk gelopen is. Dus ik vertrouw zijn belangen al niet, om mijn vriendin ineens weer te bezoeken. En liefst bij haar thuis.

Nu kwam hij laatst zomaar langs. Hij belde mijn vriendin op of hij diezelfde avond om acht uur nog voor koffie langs kan komen. Zij vond het goed. En ik had er ook geen moeite mee. Ze zou me berichten als hij weer weg was of ik dan nog op Skype wilde komen. Goed.

Om tien uur hoorde ik nog niks. Dus ik belde met haar om te vragen hoe het was. Ik werd erg bot behandeld over te telefoon. Ze zei dat ik haar controlleerde, terwijl ik alleen belangstelling had hoe het gegaan was. De vorige keer was Dennis zwak ziek en misselijk en ook binnen een uur weer weg.

Afijn. Half twaalf hoorde ik nog niets, dus ik wilde bellen om haar welterusten te wensen en naar bed te gaan. WERD IK WEGGEDRUKT!!!! Daarna probeerde ik weer, toen stond haar telefoon uit. Pas om 1 uur s'nachts berichtte ze me dat hij weg was en dat ik me niet moet aanstellen. Zij zou mij erin vertrouwen dat moet ik dan ook maar bij haar doen.

Ik heb eerlijk gezegd dat het me niet lekker zat. Ook in me achterhoofd houdende dat ze na dus 9 jaar na einde relatie nog steeds een foto van hem op haar nachtkastje had. En zij boos was op MIJ omdat ik na een half jaar nog niet de foto's van MIJN ex uit de kasten verwijderd had.

Ik wordt vaak jaloers genoemd. Maar ben ik dit ook echt in dit geval? Hoe zou dit overkomen op jullie als dit gebeurt? Zie ik spoken? Of zou je zelf ook op de achterste van je tenen lopen?

Ik hoop graag iets te horen van jullie mening.

[ Bericht 3% gewijzigd door Andreetjuh77 op 23-12-2012 09:25:32 ]
pi_120662476
Tja het is natuurlijk moeilijk te zeggen wat er in een ander om gaat
maar er vanuit gaande dat er niets gebeurd is bind ik haar gedrag ook niet vreemd
ze geeft aan: geef me de ruimte en jij belt 3 keer in een paar uur
zelf nadat ze aan de telefoon nog eens heeft gezegd: geef me nou eens die ruimte

ik zou je dan misschien ook weg duwen omdat ik niet steeds mijn avond wil onderbreken om naarnjou 'gezeur' te luisteren
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_120662616
Jij bent vreemd en je vriendin is- en gaat - vreemd. First world tokkie problems :')
  zondag 23 december 2012 @ 09:40:49 #4
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_120662684
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:11 schreef Andreetjuh77 het volgende:
Om tien uur hoorde ik nog niks. Dus ik belde met haar om te vragen hoe het was. Ik werd erg bot behandeld over te telefoon. Ze zei dat ik haar controlleerde, terwijl ik alleen belangstelling had hoe het gegaan was.
Hier geloof ik geen reet van.
pi_120662709
quote:
13s.gif Op zondag 23 december 2012 09:33 schreef ach het volgende:
Jij bent vreemd en je vriendin is- en gaat - vreemd. First world tokkie problems :')
De beste conclusie die op basis van de OP te trekken is me dunkt. :P
pi_120662735
Of je je vriendin wel of niet kan vertrouwen weet ik niet, maar voor mij is het duidelijk dat hij andere bedoelingen heeft dan alleen hernieuwing van de vriendschap. Vrouwen kunnen daar heel naïef in zijn en waarschijnlijk vindt zij het hernieuwde contact gewoon gezellig en zit er voor haar verder niets achter.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120662765
Zij gaat vreemd en jij bent te snel achterdochtig.
pi_120662766
Maar in dit geval ben je goed bezig.
pi_120662774
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:47 schreef Isabeau het volgende:
Of je je vriendin wel of niet kan vertrouwen weet ik niet, maar voor mij is het duidelijk dat hij andere bedoelingen heeft dan alleen hernieuwing van de vriendschap. Vrouwen kunnen daar heel naïef in zijn en waarschijnlijk vindt zij het hernieuwde contact gewoon gezellig en zit er voor haar verder niets achter.
Hahaha ja vast, vrouwen hebben dat echt niet door. Geloof me, vrouwen houden zich heel erg graag van de domme in dit soort gevallen hoor, terwijl ze prima weten waarvoor hij langs komt.
pi_120662795
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 09:52 schreef Scorpie het volgende:

Hahaha ja vast, vrouwen hebben dat echt niet door. Geloof me, vrouwen houden zich heel erg graag van de domme in dit soort gevallen hoor, terwijl ze prima weten waarvoor hij langs komt.
Misschien vindt ze die aandacht wel heel vlijend, maar ik zou er niet direct van uit gaan dat ze nu al vreemd gaat. Het speelt waarschijnlijk wel al door haar hoofd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120662833
quote:
14s.gif Op zondag 23 december 2012 09:40 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Hier geloof ik geen reet van.
Idd... sure brah :')
Misery, complaints, self pity, injustice!!!!
  zondag 23 december 2012 @ 10:03:06 #12
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_120662866
Drie keer bellen op een avond zou ik zelf wel vrij irritant gedrag vinden. Na de eerste keer zinloos gebeld te zijn, zet ik hem wel op stil.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 23 december 2012 @ 10:10:02 #13
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_120662926
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 09:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Misschien vindt ze die aandacht wel heel vlijend, maar ik zou er niet direct van uit gaan dat ze nu al vreemd gaat. Het speelt waarschijnlijk wel al door haar hoofd.
Mja, maar om die vlijerij (terwijl ze vast wel weet waarvoor die gast eigenlijk komt) nu voorrang te geven op de gemoedsrust van d'r vriend kan ik nou ook niet echt sympathiek noemen.
pi_120662975
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 10:10 schreef Trashcanman het volgende:

Mja, maar om die vlijerij (terwijl ze vast wel weet waarvoor die gast eigenlijk komt) nu voorrang te geven op de gemoedsrust van d'r vriend kan ik nou ook niet echt sympathiek noemen.
Helemaal mee eens. Met een beetje empathisch vermogen weet zij ook wel dat dit domweg niet tof is voor hem. En dan ook nog de telefoon wegdrukken en uitzetten :N
pi_120663121
Toegegeven dat drie keer bellen misschien overdreven lijkt. Daarom stel ik juist deze vraag omdat ik voor mezelf inderdaad wil weten of ik jaloers aangelegd ben of niet? Niet altijd ziet iemand zijn eigen gedrag in.
Jaloersie vind ik zelf een slechte eigenschap en als ik het door krijg van mezelf kan ik ermee omgaan wellicht.

Daartegenover echter spreken we elkaar elke dag, via Skype dan wel telefoon.

En zij zegt vaker van ik bericht je wel zometeen terug, waarbij "zometeen" soms een halve dag kan zijn bij haar. En dat vergeet ze ook regelmatig. Dus dat ik de eerste keer belde vind ik echt niet opdringerig of zo. Toch?

Vaak zegt ze ook van "ik kom zo bij je" als we op Skype zitten maar ze is bijvoorbeeld met haar moeder in gesprek. Dan zeg ik vaak van "sap me maar als je werkelijk klaar bent" want ik ken haar inmiddels en ze laat je gerust twee uur wachten op Skype.

Afijn, ik belde misschien te vaak. Goed. Maar het feit dat hij tot diep in de nacht blijft en dan weer herinneringen en foto's van vroeger erbij haalt blijft me niet lekker zitten.
pi_120663130
Als hij echt zo jaloers is als hij zelf aangeeft, dan kan dit voor haar ook een welbekende druppel zijn en vandaar dus het wegdrukken en telefoon uitzetten. Been there, done that.

quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:26 schreef Andreetjuh77 het volgende:
Toegegeven dat drie keer bellen misschien overdreven lijkt. Daarom stel ik juist deze vraag omdat ik voor mezelf inderdaad wil weten of ik jaloers aangelegd ben of niet? Niet altijd ziet iemand zijn eigen gedrag in.
Jaloersie vind ik zelf een slechte eigenschap en als ik het door krijg van mezelf kan ik ermee omgaan wellicht.

Daartegenover echter spreken we elkaar elke dag, via Skype dan wel telefoon.

En zij zegt vaker van ik bericht je wel zometeen terug, waarbij "zometeen" soms een halve dag kan zijn bij haar. En dat vergeet ze ook regelmatig. Dus dat ik de eerste keer belde vind ik echt niet opdringerig of zo. Toch?

Vaak zegt ze ook van "ik kom zo bij je" als we op Skype zitten maar ze is bijvoorbeeld met haar moeder in gesprek. Dan zeg ik vaak van "sap me maar als je werkelijk klaar bent" want ik ken haar inmiddels en ze laat je gerust twee uur wachten op Skype.

Afijn, ik belde misschien te vaak. Goed. Maar het feit dat hij tot diep in de nacht blijft en dan weer herinneringen en foto's van vroeger erbij haalt blijft me niet lekker zitten.
Iedere dag skypen of bellen! Mijn hemel, wat heb je elkaar te vertellen?
Heb zelf ruim een jaar een LAT relatie gehad, maar alleen iets nuttigs en belangrijks werd gewhatsapped of over gebeld als we niet bij elkaar waren, maar meestal alleen een whatsappje met de tekst "slaap lekker etc."
pi_120663273
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Met een beetje empathisch vermogen weet zij ook wel dat dit domweg niet tof is voor hem. En dan ook nog de telefoon wegdrukken en uitzetten :N
Eens. Zo gedraag je je niet in een relatie. Het is al een groot blijk van vertrouwen dat TS haar met die Dennis een avond laat doorbrengen, dan kan ze hem wel tegemoetkomen. Manipulatrice eerste klas zo te horen.
Firm but Friendly.
pi_120663309
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:39 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Eens. Zo gedraag je je niet in een relatie. Het is al een groot blijk van vertrouwen dat TS haar met die Dennis een avond laat doorbrengen, dan kan ze hem wel tegemoetkomen. Manipulatrice eerste klas zo te horen.
Hoezo empathisch vermogen vanuit haar kant. Hij vertrouwd haar of hij vertrouwd haar niet.
Hij belde echt niet alleen met het idee om gewoon even te babbelen...
pi_120663321
Hoe weet jij dat? Misschien deed hij dat de eerste keer wel, en voelde toen intuitief nattigheid.
Firm but Friendly.
pi_120663327
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:43 schreef PontifexMaximus het volgende:
Hoe weet jij dat? Misschien deed hij dat de eerste keer wel, en voelde toen intuitief nattigheid.
Als hij al zegt dat hij door andere als jaloers wordt bestempeld, dan zegt mij dat genoeg.
pi_120663338
Tja jaloezie kan idd. ongelooflijk irritant zijn. Maar als ik dit zo lees denk ik toch wel dat er iets is tussen die 2.
Firm but Friendly.
pi_120663358
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:45 schreef PontifexMaximus het volgende:
Tja jaloezie kan idd. ongelooflijk irritant zijn. Maar als ik dit zo lees denk ik toch wel dat er iets is tussen die 2.
Dan had hij van te voren daar met haar over moeten praten en niet achteraf zijn onzekerheid moeten botvieren.
pi_120663373
Tja soms kun je dat van te voren niet zo goed inschatten he, hoe het daadwerkelijk voelt, als jij er niet bij zit en die 2 een gezellig onderonsje hebben.
Firm but Friendly.
pi_120663401
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 10:43 schreef Chawi het volgende:

[..]

Als hij al zegt dat hij door andere als jaloers wordt bestempeld, dan zegt mij dat genoeg.
Een zwakte erkennen is niet slecht. En ja de eerste keer bellen lijkt mij idd normaal en niet gelijk jaloers gedrag. Wij sappen en bellen elke avond want zij heeft en zoon uit dr huwelijk na deze Dennis. Daarnaast hebben wij dezelfde hobbies en passies en maken wij genoeg dingen mee om elke avond wel een half uurtje skype vol te praten. En tuurlijk zijn er ook avonden dat je na drie minuten eerlijk zegt van ik heb niks en ga film kijken of zo.

Maar altijd voor slapen gaan nog welterusten moet niet overkomen als storend lijkt mij
pi_120663405
Dan ga je nog niet 3x bellen....Zou jij dat andersom waarderen als jouw partner dat deed?
Dan bel je de volgende dag of beter nog dan wacht je tot je weer bij elkaar bent om dat rotgevoel te bespreken. Sowieso beter aangezien dan de emoties een beetje gezakt zijn.

Maar ja, weet niet hoe oud TS en vriendin zijn. Toen ik 18 was reageerde ik ook ietwat anders 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')