abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122192440
Soo, ff een kleine foto update..

Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_122192453
Ik vind dat reparatiestuk van de kokerbalk wat link, omdat je die vervuilde naad van de bodemreparatie in een stuk overlap ingesloten hebt. Dikke kans dat dat gaat roesten. Had je al iets in gedachten om dat te beschermen?
pi_122194512
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:55 schreef daNpy het volgende:
Dit is linksvoor bij de deur/wielkast toch?
Hoe ga je de holle ruimte behandelen waar je nu overheen hebt gelast? Kun je daar nog bij? :)

Waarom is je bodem zo zwart geblakkerd? Heb je met een fohn de bitumen proberen te verwijderen?
Op de bodem kun je dit namelijk koud afbikken (hakkse schroevendraaier en hamer), dan breekt het er in stukken af met weinig resten. Tegen de firewall, waar het schuin begint te lopen, en op de tunnel moet je het wel met de fohn en een plamuurmes afsteken.
Resten kun je simpel verwijderen met thinner en een doek (en evt schuurspons), het is alleen wat werk.

Bij mij heb ik het ook geprobeerd met fohn en dan afsteken, zie aan de rechterzijde voor het stoelframe. Achter het stoelframe heb ik hetkoud afgestoken. Wat je nog ziet liggen zijn resten.

[ afbeelding ]

Daarna met thinner de hele bodem schoongemaakt en dan ziet het er zo uit:
[ afbeelding ]
sorry van de late antwoord, ik moet alles doen met de telefoon, omdat de laptop er mee is opgehouden.

Dat was idd links voor in de hoek en die is idd geprobeerd schoon te maken met de verfbrander, rechtsvoor is schoongemaakt met de hamer en schroevendraaier principe.

Holle ruimtes zijn voor het lassen al behandeld met tectiel.
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
  maandag 28 januari 2013 @ 23:15:10 #104
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122194822
Maar dat brand door de hitte weer weg, + wat café roker zegt, vervuilde naad waar je niet meer bij kan?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_122194910
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 22:37 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind dat reparatiestuk van de kokerbalk wat link, omdat je die vervuilde naad van de bodemreparatie in een stuk overlap ingesloten hebt. Dikke kans dat dat gaat roesten. Had je al iets in gedachten om dat te beschermen?
hoe bedoel je precies?
Quote van Tjabbo:
pi_122194976

Quote van Tjabbo:
pi_122194982
Vóór het lassen? Ik snap nu ook wat je bedoelde met de combi plantenspuit + 'als het te erg brandde'
pi_122195242
quote:
er kruisen een paar posts geloof ik..

Maar zie je op die bus? 'undercoating'. Aan welke kant van de bodem zou het moeten zitten denk je? :P

Daarbij moet je voor je dat spul gebruikt eerst een primer gebruiken, bij voorkeur een flink roestwerende zoals epoxyprimer. Dit undercoating spul werkt namelijk vooral tegen steenslag en doet weinig tegen roesten.

Ik snap ook wel dat je de bende niet weer los wil halen. Praktisch gezien lijkt het me een redelijke oplossing om een paar gaatjes in dat flapje kokerbalk dat voor een dubbele bodem zorgt te boren en dat via die gaatjes vol te spuiten met ML. Of RX5, nog beter, maar wel iets duurder. In beiden zit een roestomvormer waardoor die naad goed beschermd wordt. Het boren van de gaatjes is nodig omdat die flap zo ver door loopt en je vanuit de koker zelf de beschermde vloeistof niet ver genoeg tussen die overlap krijgt.

De onderkant kun je vervolgens met een staalborstel kaalschuren, dichtmaken met nadenkit en vervolgens in de epoxyprimer zetten.

edit: let op, ML heet dus ook tectyl maar is iets heel anders dan zwarte teerachtige tectyl. Die zwarte meuk moet je dus niet de kokerbalk inspuiten.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 08:32:30 #109
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122201291
Je gaat toch niet de binnenkant van de auto in de bitumen zetten 8)7 8)7
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:00:21 #110
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122203016
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 08:32 schreef daNpy het volgende:
Je gaat toch niet de binnenkant van de auto in de bitumen zetten 8)7 8)7
heb ik ook jaren gedaan ;) geen witte schoenen dragen in mijn auto's
pi_122217898
Hmm waar komt die Bitumen opeens vandaan?..
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:34:39 #112
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_122222392
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 10:00 schreef T42 het volgende:

[..]

heb ik ook jaren gedaan ;) geen witte schoenen dragen in mijn auto's
Niet echt slim als je de auto nog wil spuiten van binnen....
  dinsdag 29 januari 2013 @ 18:40:59 #113
53151 T42
Pinball Wizard
pi_122222624
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 18:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Niet echt slim als je de auto nog wil spuiten van binnen....
ow dat wil ik niet dus geen probleem
pi_122224970
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 16:51 schreef SelimGTI het volgende:
Hmm waar komt die Bitumen opeens vandaan?..
waar komt de kit opeens vandaan? :@ :') thanks he x
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:44:08 #115
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_122240801
Het zou wel dik zijn als je er een 180 cc blok van een runner in zou lepelen 2 takt je maakt zeker auto wheelie

Groeten uit WOENSEL
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
pi_123123163
Heel ver ben ik nog steeds niet, heb het erg druk met andere dingen maar goed, ik ben eergisteren begonnen met de motorruimte een kleurtje te geven:

Quote van Tjabbo:
pi_123199935
De Mk3 grille op de 2-de foto is een geintje,hoop ik?
Voor de rest,lekker bezig ^O^
pi_123205948
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:03 schreef Charged het volgende:
De Mk3 grille op de 2-de foto is een geintje,hoop ik?
Voor de rest,lekker bezig ^O^
Uhh.. Als je goed gelezen had Charged, dan had je wel gelezen dat er een Mk3 GTI front op zou komen met een RS bumper.. :{

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Quote van Tjabbo:
pi_123253474
Ik zou je ervoor aanzien.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_123267071
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik schrok ook al :'( maar gelukkig valt het mee.
pi_123271513
Respect voor wat je allemaal zelf doet, alleen op iedere foto is álles wat je ziet een grote rotzooi en zowat alles is kapot, hoe kun je in godsnaam zo werken 8)7
pi_123282306
quote:
10s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 20:48 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
lol.. wacht ff een oude photoshop boven water halen.. ff zoeken.. :')
Quote van Tjabbo:
pi_123282477
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 12:53 schreef steeez het volgende:
Respect voor wat je allemaal zelf doet, alleen op iedere foto is álles wat je ziet een grote rotzooi en zowat alles is kapot, hoe kun je in godsnaam zo werken 8)7
Thanks,
Met kapot neem ik aan dat je de halve mini, interieur van een A8 en nog wat onderdelen bedoeld.
De mini word nog opgehangen aan de muur.. :P
Interieur v.d. A8 staat te koop (spotprijs), en dat zeil wat daar omlaag bungelt is door opruimwerkzaamheden daar ff losgemaakt, vandaar.. ;)

We zijn druk bezig om het daar op te ruimen, dit is namelijk de loods langs de werkplaats.
Quote van Tjabbo:
pi_123488270
Okee, ik heb nu een Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl(...)-312mm-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!
Quote van Tjabbo:
pi_123646986
Nou bedankt voor al jullie antwoorden over de remmerij, dan hierbij mijn volgende vraag.

Plaatje bij het praatje:

Morgen ga ik aan de slag met het op maat maken van een Mk4 Golf dashboard voor in mijn Mk2 met Mk3 kabelboom. Kan iemand mij meer informatie verschaffen met het omstekkeren/omsolderen v.d. stekkers en knoppen zoals verlichting, gevarenlichten. achterruitverwarming, etc?
Ken iemand misschien een How to? Ik zoek me rot op Google, maar kijk denk ik verkeerd? :/
Quote van Tjabbo:
pi_123664612
quote:
Morgen ga ik aan de slag met het op maat maken van een Mk4 Golf dashboard voor in mijn Mk2 met Mk3 kabelboom. Kan iemand mij meer informatie verschaffen met het omstekkeren/omsolderen v.d. stekkers en knoppen zoals verlichting, gevarenlichten. achterruitverwarming, etc?
Ken iemand misschien een How to? Ik zoek me rot op Google, maar kijk denk ik verkeerd? :/
Al geregistreerd op volksforum.com (en wellicht vwforum.nl)? Ik denk namelijk dat de kans aanwezig is dat men daar wat gerichter kan helpen...
  dinsdag 5 maart 2013 @ 22:04:36 #127
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_123680666
Dat denk ik ook ja.
Anders is het een kwestie van de beide schema's erbij nemen, kabelboom uitpluizen en labellen...

Die remmerij moet volgens mij wel passen. Misschien heb je zelfs geen adapters nodig, maar ik denk eigenlijk van wel.
pi_123707297
Balk zit er al in:

Airco voorbereiding:

Nu nog de finetuning:

Quote van Tjabbo:
pi_123787640
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.. want je werkwijze is een ... uhm ... aparte zeg maar (maar goed, jij bent dan ook de enige echte Turqwauz). Godsmejakke wat een kolere bende!!! :{

Maar goed, het eindresultaat telt natuurlijk, de weg er naar toe is overigens wel vermakelijk om te zien heur *O* 8)7 c_/

Ga je het "ding" ook verf rolleren of spuiten met een stofzuiger (kan dat? ja, dat kan, zoek maar eens op youtube naar zo'n amerikaan die zijn auto's voorziet van plasticdip).
pi_123807954
Dat past nog best aardig zo te zien
pi_123819490
Komt dat dashboard nou veel verder naar binnen of lijkt dat maar zo op de foto's?
En de binnenkant van het rechterportier,is dat de kleur wat ie uiteindelijk gaat krijgen?
Vind het wel een mooi kleurtje.
pi_123871656

Nu nog de fine tuning, hij moet wat meer naar voren want als je goed kijkt naar de pook dan zie je dat hij bij het schakelen naar de 1, 3 en 5 tegen de dashboard aan komt.

En dan nog de Mk4 stuurding (hoe noem je het?) op de Mk3 lassen en monteren op de dashboardbalk v.d. mk4 :D

En nog uit zien te vinden hoe ik de kachelunit kan aansturen.. ;)
Quote van Tjabbo:
  zondag 10 maart 2013 @ 16:30:29 #133
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_123871760
Kunnen je knieën nog wel onder dat dashboard of hak je je benen er gewoon af.
pi_123871961
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 13:23 schreef green_power het volgende:
Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat.. want je werkwijze is een ... uhm ... aparte zeg maar (maar goed, jij bent dan ook de enige echte Turqwauz). Godsmejakke wat een kolere bende!!! :{
Thanks, ik ben ook heel erg benieuwd en ik geef er weinig om hoe of wat mensen denken hoe het er verder uit ziet, als je alles spik en span wilt hebben moet je maar gaan naar de Volkswagen Dealer.. Dit is een perfecte klus/beun/hobby omgeving.. ;)
quote:
Maar goed, het eindresultaat telt natuurlijk, de weg er naar toe is overigens wel vermakelijk om te zien heur *O* 8)7 c_/

Ga je het "ding" ook verf rolleren of spuiten met een stofzuiger (kan dat? ja, dat kan, zoek maar eens op youtube naar zo'n amerikaan die zijn auto's voorziet van plasticdip).
Auto word gewoon normaal gespoten in een spuitcabine, geen gerol of gestuntel met kwasten.. :)
Quote van Tjabbo:
pi_123871971
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:25 schreef CafeRoker het volgende:
Dat past nog best aardig zo te zien
Ja, past NET.. :P
Quote van Tjabbo:
pi_123872015
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 08:12 schreef Charged het volgende:
Komt dat dashboard nou veel verder naar binnen of lijkt dat maar zo op de foto's?
En de binnenkant van het rechterportier,is dat de kleur wat ie uiteindelijk gaat krijgen?
Vind het wel een mooi kleurtje.
Nee, de Golf wordt gewoon wit gespoten, misschien dat het later een keer gewrapt word met een leuk kleurtje.. :)
Quote van Tjabbo:
pi_123872077
quote:
10s.gif Op zondag 10 maart 2013 16:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kunnen je knieën nog wel onder dat dashboard of hak je je benen er gewoon af.
De dashboard hangt een beetje scheef op de foto, hij leunt te ver naar voren, hij moet nog een beetje naar achteren gekanteld worden.
Quote van Tjabbo:
pi_124037367
Ok deze week heb ik een setje OEM originele G60 bumpers gekocht en een set G60 zijschermen met wielbouten rondom & sideskirts.. :D

Teaser:

Quote van Tjabbo:
  donderdag 14 maart 2013 @ 17:54:11 #139
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124055965
Naais, met een setje Mercedes koelsleuven die er scheef in zitten zo te zien :D
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124059087
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2013 17:54 schreef Sounddragon het volgende:
Naais, met een setje Mercedes koelsleuven die er scheef in zitten zo te zien :D
Volkswagen Transporter JA!. :(

*O*
Quote van Tjabbo:
  donderdag 14 maart 2013 @ 19:52:06 #141
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124060167
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:26 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Volkswagen Transporter JA!. :(

Ah, heeft die ze tegenwoordig ook? 10 jaar geleden werden ze massaal uit MB Sprinters gehakt om auto's te verkutten. :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_124060730
quote:
14s.gif Op donderdag 14 maart 2013 19:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ah, heeft die ze tegenwoordig ook? 10 jaar geleden werden ze massaal uit MB Sprinters gehakt om auto's te verkutten. :)

SPOILER
Transporter t4, dus ook meer dan 10jaar geleden :')

En hoezo verkutten? Bij mijn auto heeft het ook eens nut. Itt tot een Opel Astra met z3 kieuwen.. :')

En hij is niet scheef, al helemaal niet 'teringscheef'.. :)
Quote van Tjabbo:
  donderdag 14 maart 2013 @ 20:59:15 #143
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124063793
Wat voor nut gaat het hebben dan? zit volgens mij nog een binnenscherm overheen, dus het is geen doorgang naar de motorruimte voor zover ik weet. :)
pi_124064560
quote:
5s.gif Op donderdag 14 maart 2013 20:59 schreef Sounddragon het volgende:
Wat voor nut gaat het hebben dan? zit volgens mij nog een binnenscherm overheen, dus het is geen doorgang naar de motorruimte voor zover ik weet. :)

Ook nog eens origineel fabrieks af.. :*
Quote van Tjabbo:
  donderdag 14 maart 2013 @ 21:48:52 #145
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_124066429
Hmkay, dan heeft het wel nut ^O^
  vrijdag 15 maart 2013 @ 22:24:20 #146
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_124112072
+5 nattevingers pk's.
pi_124447128
Vandaag eens geklust aan de Golf en de dashboard is 80% klaar..

En om het humor van een te lang durende project in te zien:
Quote van Tjabbo:
pi_124456073
Dat begint ergens op te lijken :)
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_124559298

90% done.. Nu alleen nog de bekabeling.. :)
Quote van Tjabbo:
pi_124582528
toffe auto man ^O^ ^O^ ^O^ ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')