abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120628742
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

[ Bericht 3% gewijzigd door HenkPietKlaasWim op 22-12-2012 11:52:05 ]
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_120628780
Net een uurtje gejogd (kan het geen hardlopen noemen) en na het uitwandelen nog een interval gedaan van 8x20 sec om 8x10 sec. :)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  Moderator zaterdag 22 december 2012 @ 11:33:51 #3
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120628820
:W tijdje niet gepost omdat het even wat minder ging maar ik heb weer positieve energie en ga er weer tegenaan *O*
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_120628880
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:33 schreef MaJo het volgende:
:W tijdje niet gepost omdat het even wat minder ging maar ik heb weer positieve energie en ga er weer tegenaan *O*
*knuffel*
You go girl!
pi_120628922
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:31 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Net een uurtje gejogd (kan het geen hardlopen noemen) en na het uitwandelen nog een interval gedaan van 8x20 sec om 8x10 sec. :)
Nice! Je houdt het goed vol he!?
pi_120629022
Gvd een of andere onverlaat heeft de mooiste ballen uit de kerstboom gesnaaid :(
Corporalen in je huis....
  Vis een optie? zaterdag 22 december 2012 @ 11:48:48 #7
70532 loveli
N
pi_120629061
Gewichtsverlies na niet eten/ziek zijn komt iha deels terug. Van 55 naar 50 is zo'n 9% gewichtsverlies en is niet echt ok, want vaak spierweefsel (en vet en vocht).

Vochtverlies is niet erg, even drinken en je hebt het terug. Vet is ook niet erg als je er teveel van had. Spieren kwijt is niet ok. Om die weer een ebetje terug te krijgen => eiwitten eten en niet 3 beschuitjes en een maaltijdsalade, maar liefst ei, kip of vis.
/2cent
crap in = crap out
pi_120629593
Hullo!

Plan voor vandaag: kasten uitmesten op kleding die ik nog kan dragen. En alles wat ik Heel Voorlopig niet aan kan, gaat achterin op de bovenste plank.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_120629598
En ik moet een nieuwe bh.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? zaterdag 22 december 2012 @ 12:26:41 #10
70532 loveli
N
pi_120629722
De ongemakken van een zwangerschap, wat naar.
crap in = crap out
pi_120632375
Sporten op zaterdagochtend O+. Jane Norman sale bij V&D gecombineerd met 25 euro korting bij 100 bestellen (en dan samen met huisgenootje bestellen). Vandaag is best leuk, als ik zo daadwerkelijk weer wat ga schrijven :+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_120633188
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:48 schreef loveli het volgende:
Gewichtsverlies na niet eten/ziek zijn komt iha deels terug. Van 55 naar 50 is zo'n 9% gewichtsverlies en is niet echt ok, want vaak spierweefsel (en vet en vocht).

Vochtverlies is niet erg, even drinken en je hebt het terug. Vet is ook niet erg als je er teveel van had. Spieren kwijt is niet ok. Om die weer een ebetje terug te krijgen => eiwitten eten en niet 3 beschuitjes en een maaltijdsalade, maar liefst ei, kip of vis.
/2cent
^^
pi_120633485
Zo, even de toko opgeruimd. Eerst daarvoor lekker rustig ontbeten, koffie, krantje erbij. Lekker burgerlijk :D Niet eens echt moe na gister.
pi_120633764
Pfff van hot naar her :D

O: havermout met banaan, kokos en beetje melk
L: boekweitpannenkoek met kaas op de markt
S: bodypump, nieuwe release!
T: appel, chocotoff
D: tapas! garnalen, aardappels, tomaatjes, gefrituurde aubergine
pi_120634015
Oeh ik kwam net bakje bonbons tegen.. Nu zijn ze op *)
Edit: O en perr over voorspelbaarheid, zag gister leuke dame. Keek haar alleen even aan maar ze deed arrogant, stonden ook een paar gasten om haar heen de hele tijd.
Ik kan dan net als die andere gasten gaan doen en om aandacht vragen maar dat werkt niet. Dus toen ging ik met anderen meiden in de buurt praten en haar negeren. Toen was het snel afgelopen met arrogant gedoe en stapte ze op mij af. Dat was een stuk makkelijker. En uiteindelijk bleek dat ze erg leuk en spontaan was. Ik snap alleen zo'n arrogante houding met uitgaan nooit zo goed.

[ Bericht 65% gewijzigd door the85mc op 22-12-2012 15:30:54 ]
pi_120636728
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:48 schreef loveli het volgende:

/2cent
En een handje noten en noten (+ geitenkaas) door de salade. Dus ik krijg wel veel eiwitten binnen vandaag. En gisteren heb ik in totaal drie eieren gehad. Op het moment let ik er wel bewust op.

Ik geloof er heilig in dat mijn natuurlijke staat van zijn vijf kilo zwaarder is, en met de feestdagen komen ze er vast wel aan. Ik zat namelijk al een tijdje stabiel, dus ik hoop dat mijn lijf dat niet op dit gewicht besluit te doen.
  Vis een optie? zaterdag 22 december 2012 @ 17:02:22 #17
70532 loveli
N
pi_120637206
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:15 schreef the85mc het volgende:
Oeh ik kwam net bakje bonbons tegen.. Nu zijn ze op *)
Edit: O en perr over voorspelbaarheid, zag gister leuke dame. Keek haar alleen even aan maar ze deed arrogant, stonden ook een paar gasten om haar heen de hele tijd.
Ik kan dan net als die andere gasten gaan doen en om aandacht vragen maar dat werkt niet. Dus toen ging ik met anderen meiden in de buurt praten en haar negeren. Toen was het snel afgelopen met arrogant gedoe en stapte ze op mij af. Dat was een stuk makkelijker. En uiteindelijk bleek dat ze erg leuk en spontaan was. Ik snap alleen zo'n arrogante houding met uitgaan nooit zo goed.
Was het arrogantie of een 'deze keer alstjeblieft geen douchebags die me aanspreken'? Als je wist hoe naar het is als kansloze types tegen je aan gaan praten...
crap in = crap out
pi_120637796
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:02 schreef loveli het volgende:

[..]

Was het arrogantie of een 'deze keer alstjeblieft geen douchebags die me aanspreken'? Als je wist hoe naar het is als kansloze types tegen je aan gaan praten...
JA!

Sorry :')
pi_120638250
quote:

[..]

^^
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_120638559
quote:

[..]

Hahaha en nu moet ik medelijden hebben? ;)
Als je wil voorkomen dat douchebags je aanspreken door arrogant te doen kun je dus ook anderen afstoten. Ik vind iemand die plezier uitstraalt veel leuker dan een arrogante kop. Maar goed smaken verschillen gelukkig :)
pi_120638612
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als je wil voorkomen dat douchebags je aanspreken door arrogant te doen kun je dus ook anderen afstoten. Ik vind iemand die plezier uitstraalt veel leuker dan een arrogante kop. Maar goed smaken verschillen gelukkig :)
Wacht maar tot je inderdaad plezier hebt en dat vergald wordt door een douchebag die niet weet (al dan niet door een alcohollevel) waar het woord "nee" voor staat.
Heb je heel de avond ongewenste aanhang tot diegene weggejaagd wordt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_120638810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:43 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wacht maar tot je inderdaad plezier hebt en dat vergald wordt door een douchebag die niet weet (al dan niet door een alcohollevel) waar het woord "nee" voor staat.
Heb je heel de avond ongewenste aanhang tot diegene weggejaagd wordt.
Ok, dat kan vervelend zijn.. Gelukkig heb ik geen stalksters :) Of ik ben bot genoeg om dingen duidelijk te maken..
Maar je ziet ook vaak genoeg dat vrouwen alleen maar teasen om aandacht te krijgen. En dat er dan een hele groep mannen om heen staat :') Daar ga ik dus niet aan mee doen.

Edit: en weer on topic: iemand een lekker recept voor broccoli soep?
pi_120638929
Is douchebag het nieuwe klootzak?

Heb je een vervolgdate, MC?
pi_120639017
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:52 schreef conleche het volgende:

Loveli's stopwoordje van de week :Y
pi_120639037
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:52 schreef conleche het volgende:

Nee nog niet over gehad. Komt vast binnenkort nog wel.

Maar nog even over dat gedrag. Ik vind hoe mensen zich gedragen interessant.
Stel je ziet een leuke dame. Daar staan al wat mannen om heen te draaien. Waarom gaan de meeste mannen dan precies hetzelfde doen? Dat is toch niet logisch. Je wordt dan nummer zoveel die dat op dezelfde manier probeert. En meestal krijg je wat de meesten krijgen: niks. Dan wordt het alleen wat als je er of fantastisch uitziet of een enorm vlotte babbel hebt. En toch zie je dat gedrag vaak terug..

[ Bericht 31% gewijzigd door the85mc op 22-12-2012 18:06:09 ]
pi_120639599

Nieuwe bril gekocht!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:16:50 #27
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120639656
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe bril gekocht!
NIet gestolen??

Nee, mooi!
Net verjaardag gehad met monchoutaart, plakjes droge worst, knoflookolijfen, chocopinda's, chips, hazelnoten, cashews, leverworst e.d.
Lekker
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120639695
Weer gaan sporten O+ weer geblesseerd O+ :')

Nou ja, alvast veel plezier met kerst en oud en nieuw allen. Rustig aan dit en dat.
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
pi_120640105
Zo onwijs irritant ja, ben je uit met vriendinnen komt er weer zo'n douchebag aan.

iPad mini is wel een tof dingetje, trouwens!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_120640136
Beter verzamelen alle toffe lui zich in een kroeg waar geen plaats is voor douchebags en arrogante dames.
pi_120640641
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:55 schreef the85mc het volgende:

[..]

Stel je ziet een leuke dame. Daar staan al wat mannen om heen te draaien. Waarom gaan de meeste mannen dan precies hetzelfde doen? Dat is toch niet logisch. Je wordt dan nummer zoveel die dat op dezelfde manier probeert. En meestal krijg je wat de meesten krijgen: niks. Dan wordt het alleen wat als je er of fantastisch uitziet of een enorm vlotte babbel hebt. En toch zie je dat gedrag vaak terug..
Wat doen die meeste mannen dan?
En wat is het alternatief?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_120640672
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:31 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Beter verzamelen alle toffe lui zich in een kroeg waar geen plaats is voor douchebags en arrogante dames.
Ik denk dat ik vroeger altijd daar uitging.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_120641165
quote:

[..]

^^

Gister in A'dam genoeg aangesproken onderweg van / naar centraal station (wandeling van nog geen 10 min). Gelukkig regende het en kon ik de muts van m'n jas over m'n hoofd trekken, scheelde behoorlijk :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120641307
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:15 schreef DevilsAndDust het volgende:
[ afbeelding ]

Nieuwe bril gekocht!
Mooi, ik denk dat deze beter bij je past dan die zwarte van laatst :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120641352
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:18 schreef uw_koninklijke_sneuheid het volgende:
Weer gaan sporten O+ weer geblesseerd O+ :')

Nou ja, alvast veel plezier met kerst en oud en nieuw allen. Rustig aan dit en dat.
Te hard van stapel ineens?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120641436
Echo Echo Echo
Venus in pocketformaat
© loveli
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:31:49 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120642436
Ik word echt bijna nooit aangesproken op straat / in de kroeg / waardanook.

Ben zeker zelf een douchebag ;(.
  Vis een optie? zaterdag 22 december 2012 @ 19:49:02 #38
70532 loveli
N
pi_120642986
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:41 schreef the85mc het volgende:

[..]

Je zou je oordeel kunnen aanpassen.
crap in = crap out
pi_120643852
quote:
18s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:03 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Te hard van stapel ineens?
Klein ongelukje, had anders ook wel kunnen gebeuren. Volgend jaar moet ik wel weer fatsoenlijk kunnen lopen joh.

quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:31 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik word echt bijna nooit aangesproken op straat / in de kroeg / waardanook.

Ben zeker zelf een douchebag ;(.
Ach, ik word wel eens aangesproken. Zeggen ze dat ik niet zo chagrijnig moet kijken, daar word ik niet echt vrolijk van.
pi_120644816
uks _O-.

Mannen O+. Vooral als ik er een wijntje of wat in heb. Maar ik date nooit meer! Too bad...
pi_120644830
Oh mijn D was lekker en was leuk, met vriendje koken, eten & de afwas doen! Harrrr.
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:41:34 #42
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120645114
Lekekr Perr...

Zuurkoolovenschotel was ook lekker, zo nog een toetje (kwark, bitterkoekjesvla, appelmoes, basterdsuiker.
Dan heb ik vandaag wel weer voor 2 dagen gegeten.
Heb vandaag ook nog eens helemaal niks gedaan dus voel mij een blob :')

V1 en Maria nog steeds bij Coco?
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120645369
"Mo, kun je maandag ook om 6am beginnen ipv 6.30am?"

*denkt* NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

- Ja, tuurlijk, geen probleem, dat half uur maakt dan ook niet meer uit. :Y

:')

Ach, m'n laatste werkdag dan :P
Ja doei.
pi_120645490
Lijstje:

O: 2 toast met hummus
L: griekse yoghurt met bosvruchten
T: chocolate chip cookie
T: chocolate chip cookie
D: couscous met feta en gegrilde groenten en tzaziki
T: 2 glaasjes wijn

En lekker op tijd slapen, morgen uitslapen tot 6am O+
Ja doei.
pi_120645502
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:55 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat een ellende om een man te moeten zijn zeg.

Tevens ellendig: morgen van 30 naar 3 graden, nie leuk nie!
pi_120645540
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:47 schreef motorbloempje het volgende:
"Mo, kun je maandag ook om 6am beginnen ipv 6.30am?"

*denkt* NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

- Ja, tuurlijk, geen probleem, dat half uur maakt dan ook niet meer uit. :Y

:')

Ach, m'n laatste werkdag dan :P
Sterkte ;(
pi_120645599
Morgen en maandag werkdagen van 11 uur O+ maar ach.. ik vind 't wel leuk, die hysterische kerstdrukte :D!
Ja doei.
  zaterdag 22 december 2012 @ 20:52:56 #48
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120645616
6 uur is een mooie tijd om te beginne *O*
pi_120645679
Nou, ik vind 't niet zo geweldig :') vooral op de dagen dat Mr.Mo pas om 7 uur thuis was. We hadden echt maar 2,5 uur quality time omdat er wel vroeg geslapen moet worden dan.
Ja doei.
pi_120645682
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:52 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen en maandag werkdagen van 11 uur O+ maar ach.. ik vind 't wel leuk, die hysterische kerstdrukte :D!
Ik word al gek in een drukke Albert Heijn, dus niets voor mij :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')