Heel verstandig! Een volle luier scheelt al een hoop als je dagelijks weegt lijkt me. Top dat het nu eindelijk beter gaatquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:55 schreef freecell het volgende:
Vandaag niet zo goed aangekomen (10 gram, de vorige dagen aldoor 30 of 40)
En ik weiger me druk te maken
hier is het al dagen zwaankleefaanquote:Op zaterdag 22 december 2012 12:40 schreef Kuukske het volgende:
Het ging wel hoor Asy. Ik heb wel wat kunnen slapen maar Billie zit echt aan me vastgeplakt. Nu weer. Heb ren stapel films, heb de ab, en Billie slaapt op schoot. Hij is wel weer warm nu.
Ja hè, ze zien er ook leuker uit. Ik had er een gekocht met uiltjes.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Ah, difrax nu, want die zagen er leuker uitMorgen of maandag bibi halen dus.
"scheren voor beginners"quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:15 schreef freecell het volgende:
Spenen met ducttape zijn zeker weer niet kindvriendelijk he?
Ik ook, maar liever speen dan duimen.quote:Ik heb ze eigenlijk liever zonder speen.
En dat is uiteindelijk ook goed gekomen!quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Och.. dat kan echt pijn doen!
Hopen dat de medicatie snel aanslaat Kuuk!
Zat zelf al te denken om 6 x 120 te doen ipv 5 x 150 vanwege het spugen maar na 120 is ze niet altijd tevreden. Vandaar dat ik 150 aan blijf bieden.
Vanavond heb ik verjaardag beste vriendin. Man blijft thuis bij D. Maar vind het nu wel een beetje lastig om te gaan omdat ze dus niet zo in haar hum is.
Maaran zegt dat ik moet gaan.. hij vroeg me straks nog: wanneer heb jij echt iets voor jezelf gedaan sinds de bevalling?
Dus daar heeft ie ook wel weer een punt dus ik ga maar gewoon. Hoop alleen niet dat ze de hele avond huilt en ontevrefen is. Snap jou nu ook beter kwistef.. toen je. weer voor hrt eerst ging volleyen.
Is ook lastig, maar je kan toch afspreken dat hij je belt als ze heel de avond huilt?quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Och.. dat kan echt pijn doen!
Hopen dat de medicatie snel aanslaat Kuuk!
Zat zelf al te denken om 6 x 120 te doen ipv 5 x 150 vanwege het spugen maar na 120 is ze niet altijd tevreden. Vandaar dat ik 150 aan blijf bieden.
Vanavond heb ik verjaardag beste vriendin. Man blijft thuis bij D. Maar vind het nu wel een beetje lastig om te gaan omdat ze dus niet zo in haar hum is.
Maaran zegt dat ik moet gaan.. hij vroeg me straks nog: wanneer heb jij echt iets voor jezelf gedaan sinds de bevalling?
Dus daar heeft ie ook wel weer een punt dus ik ga maar gewoon. Hoop alleen niet dat ze de hele avond huilt en ontevrefen is. Snap jou nu ook beter kwistef.. toen je. weer voor hrt eerst ging volleyen.
Klopt, ik vroeg er specifiek naar bij de Hap.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:07 schreef Tinuviel het volgende:
Had de koortsstuip nog eens nagekeken, maar dat is juist bij beginnende koorts begreep ik, niet als de koorts al zo hoog is.
Beetje laat, maar plus 1.quote:Gefeliciteerd Becky, mooie kleine meid
beterschap!quote:Ophelia, ook al duimt ze nu dat zegt nog niets. De onze duimde ook. Maar het gebeurt zelden en dan vooral als hij moe is en gaat slapen, dus dan valt de duim er toch weer uit. Een speentje konden we hem ook echt niet aanleren. Hij pakte ze niet en nu spuugt hij ze ook snel uit of kauwt erop.
KJ voor een lekkere nacht.
Twinkle, lekker gaan en genieten van je avondje weg.
Kwisted, klinkt lekker.
Hier ook nog een ziekerd, snotterd, oor loopt, soms heeft hij echt een blos op de wangen, hoest, gisteren nog koorts en groene dunne poep, ra ra wat is dat: verkoudheid, oorontsteking, tandjes? Ik geef nu neusspray, hoestsap, oordruppels en nog wat homeopathisch tegen oorpijn, lijkt wel een apotheek hier.
Ah, tof dat je een leuke avond hebt gehadquote:Op zaterdag 22 december 2012 23:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Fijne avond gehad bij vriendin en lekker bijgekletst! Toen jk thuis kwam heb ik aan mijn man gevraagd hoe het ging. Hij heeft haar rond half 9 naar bed gexaan.. daar heeft ze nog even liggen mopperen en huilen. Vroeg hem wat ie ermee gedaan geeft en of hij haar getroost had. Dat niet zei hij.. duurde ongeveer een kwartiertje en toen was het stil.
Dus wel een beetje bood/teleurgesteld. Dat kind weet amper dat ze bestaat en ik vind dat ie de moeite had moeten nemen om haar te troosten..
Zou kunnen, vanmorgen ging A met haar naar beneden, niet aan de hand!quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:28 schreef Xanteh het volgende:
Zoë, misschien dit? http://www.oeiikgroei.nl/(...)-en-verlatingsangst/
Heeft C ook last van, gelukkig niet constant huilen als ze me niet ziet, maar wel meer en vaker dan normaal.
Vrijdag zijn we op kraamvisite geweest.. Ouders + grote nicht en babynichtje dus dat zal misschien wel indruk gemaakt hebben en zaterdag dus bij mijn schoonzus waar mijn neefje met S wilde spelen maar S begrijpt dat samen spelen nog niet echtquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:03 schreef Tinuviel het volgende:
Zoe, bij ons was het lang slapen de inleiding voor de verkoudheid, koorts etc. maar dat hoeft bij jou niet zo te zijn. Heeft ze s'nachts minder goed geslapen of misschien nieuwe indrukken opgedaan?
Ach, mijn baby kan woest worden van de kleine dingen (neusspray is altijd drama, gezicht poetsen vindt hij een ramp en bij de snotpomp krijst hij of hij bijkans vermoord wordtquote:Op zondag 23 december 2012 09:40 schreef Kwisted het volgende:
Vanmorgen toen F naast me lag zat er een snotje in haar neus, dat hoorde ik want ze ademde net wat moeilijker met dat neusgaatje. Nou en ze begon me daarom toch al te mopperen en te huilen. T zat duidelijk dwars. En toen moest ik denken aan de zieke ukkies hier en hun mama's. Hoe k*t dat wel niet moet zijn. Volgens mij gaat F.leur echt te keer als ze een keer ziek wordtZe was nu al zo boos op dat ene snotje
![]()
^^ Ik zou het ook als een gelegenheid tot een gesprek zien. Hem vragen waarom hij haar niet heeft gehaald, wat zijn overwegingen waren. Als jullie samen zijn en ze huilt eens bespreken wat hij zou doen. Soms zie je dingen heel anders en dat kan ook verheldering brengen. Mannen moeten ook de ruimte hebben om voor hun kind te zorgen op een manier die bij hen past maar wel ligt in de lijn van de gezamelijke opvoedvisie.quote:Op zondag 23 december 2012 01:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, tof dat je een leuke avond hebt gehadEn fijn dat ze weer wat beter is gaan drinken!
Wat betreft het gaan troosten: ligt imo ook aan het soort mopperen/huilen. Als dat tijdens het kwartiertje steeds meer afnam, en ze alleen zo nu en dan geluid produceerde, dan kan ik me goed voorstellen dat je man haar niet uit bed heeft gehaald. Als ze een kwartier lang achter elkaar (echt) huilde, dan had hij haar wellicht beter even kunnen gaan troosten, ja.
Bij ons ligt het heel erg aan het soort huilen van Saartje. Soms ligt ze alleen wat te knotteren, en dat heeft ze nodig om in slaap te komen. We horen echt al heel snel welke kant het op gaat met het soort 'huilen' of mopperen (dat neemt dan heel snel af, en eigenlijk knottert ze dan al half in slaap).
Misschien hoorde je man dat ook? Zou in ieder geval proberen om niet te snel negatief te reageren op je man/de situatie. Voor jezelf: want dan ga je niet met een lekker gevoel weg een volgende keer, zou jammer zijn, en dan heb je nu ook een vervelend gevoel. Maar ook voor hem: dan is hij een keer alleen thuis en dan doet hij het blijkbaar 'niet goed', lijkt me voor hem ook niet fijn.
Anyhoo, ik ga lekker slapen. Welterusten!
Hier Cluster - badje - 22.30u - 3u - 6u - 9u, vond het om 3u wel een feestje waard eigenlijk.quote:Op zondag 23 december 2012 09:40 schreef Kwisted het volgende:
goedemorgen dames!
Hier was het weer 19u-23u-4u(helaas)-8u.
Maar dat was geloof ik ook het voorstel van haar man, meen ik te herinneren.. En volgens mij hadden ze daar toen nog over gesproken dat dat niet werkte.quote:Op zondag 23 december 2012 14:39 schreef Troeta het volgende:
Maar geef jij je man ook geen verkeerde signalen twinkle? eerst liet jij haar ook huilen anderhalf uur.
beterschap alle zieken!
Tip: niet gaan.quote:Op zondag 23 december 2012 22:50 schreef Kwisted het volgende:
Zo, we liggen er weer in. Net F wakker gemaakt voor de laatste voeding. Hopelijk slaapt ze tot half 7.
Heeft er nog iemand tips hoe ik de feestdagen doorkom met mijn mini. We hebben t zo druk! Ik hoop dat ze niet ontregeld raakt..
Weet je gelijk waar je plek isquote:Op maandag 24 december 2012 13:16 schreef Mangostine het volgende:
Mijn kind zegt net "keuken" tegen mij.
quote:Op maandag 24 december 2012 14:26 schreef Mangostine het volgende:
[..]
dat is exact wat mijn man ook zei
Dan geef je toch fruithapje oid erbij? Zoals ik begreep van anderenquote:Op maandag 24 december 2012 14:35 schreef Mangostine het volgende:
Hoe zit dat trouwens bij fv? Vanaf 6 kg kun je over naar 4 voedingen per etmaal. Maar eerst kreeg ie 5 flessen, met dezelfde hoeveelheid cc. Heeft je kindje dan ineens een voeding minder nodig?
Ik eet wel 6x of vakerquote:Op maandag 24 december 2012 14:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
Vier maar? Ik vind dat eigenlijk wel heel weinig, ik eet ook vaker dan vier keer per dag.
Maar je mag er gerust meerdere kleine flessen van maken lijkt me toch?quote:Op maandag 24 december 2012 14:44 schreef Skoap het volgende:
Ja ik zat dat ook met verbazing te lezen op de verpakking!
Mja, da's ook echt wel een verschil tussen borst- en flesvoeding. Toen E'tje de borst kreeg, dronk ze ook vaker, toen ze (moedermelk) uit een fles ging drinken, ging de hoeveelheid melk die ze per voeding dronk best rap omhoog en ging ze naar een kleiner aantal voedingen.quote:Op maandag 24 december 2012 14:57 schreef Marjolijntje het volgende:
4 voedingen op een dag? Wat klinkt dat weinig!
Ik denk dat we hier nog steeds wel op een voeding of 8-10 zitten per 24 uur.. En dan de bijvoeding niet meegeteld, die proppen we ook nog ergens tussendoor
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat stoer van Faye, dat staan en rollen!
[ Bericht 7% gewijzigd door bodpa09 op 24-12-2012 16:27:54 ]
Ook met flesvoeding kan je het best wachten tot na de 6 maanden met bijvoeden. De darmen van jongere baby's zijn nog niet af. Borstvoeding zorgt voor een beschermend laagje, fv niet. Daarom kan bijvoeding voor de 6 maanden tot darmproblemen leiden, juist ook voor fv-kindjes omdat zij de bescherming van bv missen.quote:Op maandag 24 december 2012 16:51 schreef Enfermera het volgende:
Ja, met die flessen ben ik ook benieuwd hoe t gaat. M. is nu 2,5 maand en krijgt 5x 180cc. Zit nu al boven de 6kg volgens mij. Ben benieuwd met t volgende weegmomentheb ook nog geen idee wanneer ik ga bijvoeden, even zien wanneee zij zou willen.. Hoe hebben jullie dat gedaan?
origineel was mijn idee tot 6m bv en dan zoiets als de rapley methode.. Nouja.dat laatste kan alsnog met 6 maanden, hihi.
Thanks voor de tip! Fijn, dus je kan gewoon wachten tot 6 maanden, dat vind ik wel fijnquote:Op maandag 24 december 2012 19:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ook met flesvoeding kan je het best wachten tot na de 6 maanden met bijvoeden. De darmen van jongere baby's zijn nog niet af. Borstvoeding zorgt voor een beschermend laagje, fv niet. Daarom kan bijvoeding voor de 6 maanden tot darmproblemen leiden, juist ook voor fv-kindjes omdat zij de bescherming van bv missen.
Rapley kan gewoon ja, je hebt wel kans dat het iets langer duurt voor ze doorheeft hoe het moet.
Wij zijn met 5,5 maand gestart met rapley, zodat hij rond de 6 maanden ongeveer ook echt wat binnen zou krijgen. Hij snapte het best snel! Vandaag was hij voor het eerst gefrustreerd omdat hij wilde eten, maar het stukje peer steeds uit z'n handen glipte. BOOS was meneer![]()
![]()
.
Dit wist ik niet, heb je een bron voor mij (niet stom bedoeld, ik vind het interessant en ik ben benieuwd waarom ons cb dit advies niet geeft)? Ik heb vooral gelezen over allergieën, maar degene die vond dat de kans daarop groter was (bij het beginnen met bijvoeding voor 6 maanden) had geloof ik fraude gepleegd. Het advies van ons cb was dat we gewoon konden beginnen met bijvoeding met 4 maanden (we geven flesvoeding).quote:Op maandag 24 december 2012 19:21 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ook met flesvoeding kan je het best wachten tot na de 6 maanden met bijvoeden. De darmen van jongere baby's zijn nog niet af. Borstvoeding zorgt voor een beschermend laagje, fv niet. Daarom kan bijvoeding voor de 6 maanden tot darmproblemen leiden, juist ook voor fv-kindjes omdat zij de bescherming van bv missen.
Volgend jaar met z'n vijven!!quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:43 schreef Kyara het volgende:
De eerste kerst met z'n drietjes...... en meteen ook de laatste. Wie had dat een jaar geleden gedacht
Hmm goede vraag! Ik lees het bij Kleintjes idd en ook bij Rapley. Maar onderzoeken kan ik niet vinden. Er wordt verwezen naar de WHO, maar aldaar vind ik zo gauw ook geen onderbouwing. Zoeken in pubmed op 'weaning age' levert voornamelijk oudere onderzoeken op (eind jaren '80) bij varkens, zwijnen en andere beesten. Mignonne en WupWup hadden het er een tijd geleden ook over, misschien dat zij meer weten? Ik ben nu ook wel benieuwd!quote:Op maandag 24 december 2012 22:01 schreef Soempie het volgende:
[..]
Dit wist ik niet, heb je een bron voor mij (niet stom bedoeld, ik vind het interessant en ik ben benieuwd waarom ons cb dit advies niet geeft)? Ik heb vooral gelezen over allergieën, maar degene die vond dat de kans daarop groter was (bij het beginnen met bijvoeding voor 6 maanden) had geloof ik fraude gepleegd. Het advies van ons cb was dat we gewoon konden beginnen met bijvoeding met 4 maanden (we geven flesvoeding).
Bron is waarschijnlijk Kleintjes en hij heeft als bron Naylor?
Haha, wel heel bijzonder!quote:Op dinsdag 25 december 2012 09:43 schreef Kyara het volgende:
De eerste kerst met z'n drietjes...... en meteen ook de laatste. Wie had dat een jaar geleden gedacht
Vervelend zeg, net nu... Beterschap!quote:Op dinsdag 25 december 2012 10:22 schreef Mangostine het volgende:
WIij beginnen kerst in bed... Thee lijkt er wel in te blijven nu.
Baby is gewoon zijn vrolijke zelf. Dat is ook nog een beproeving, je kind dan gezellig zijn fles geven. Pfff
Dank voor de beterschapswensen. Jullie allemaal fijne en ontspannen dagen!
http://www.who.int/nutrit(...)562110/en/index.htmlquote:Op dinsdag 25 december 2012 13:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hmm goede vraag! Ik lees het bij Kleintjes idd en ook bij Rapley. Maar onderzoeken kan ik niet vinden. Er wordt verwezen naar de WHO, maar aldaar vind ik zo gauw ook geen onderbouwing. Zoeken in pubmed op 'weaning age' levert voornamelijk oudere onderzoeken op (eind jaren '80) bij varkens, zwijnen en andere beesten. Mignonne en WupWup hadden het er een tijd geleden ook over, misschien dat zij meer weten? Ik ben nu ook wel benieuwd!
De richtlijn is recent aangepast (weer bijvoeden vanaf 4 maanden) maar ik begreep dat dat gebaseerd is op 1 onderzoek, met rammelende conclusie (volgens WupWup). Nederland is ook het enige land dat het advies direct heeft aangepast.
Dat artikel geeft geen antwoord op de vraag of bijvoeding voor de 6 maanden schadelijk is, het gaat over de samenstelling van moedermelk.quote:Op dinsdag 25 december 2012 14:08 schreef bitterend het volgende:
[..]
http://www.who.int/nutrit(...)562110/en/index.html
als je de PDF opent...de referentie lijst houdt heel veel wetenschappelijke literatuur inelke advies is dus echt onderbouwd
Ja idd, dat vroeg ik me ook af.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:12 schreef laziness het volgende:
Ik vroeg me af waarom het voor een fv baby langer zou duren voordat ie rapley door heeft zoals phaidra zei?
Iemand die dat toevallig weet?
Ik ga mijn google skills erop gooien zo!quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:12 schreef laziness het volgende:
Ik vroeg me af waarom het voor een fv baby langer zou duren voordat ie rapley door heeft zoals phaidra zei?
In het boek van rapley stond dit, ik weet niet meer precies waarom, hou je van me tegoed (want nu bij schoonzusje)quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:12 schreef laziness het volgende:
Dat is zeker weten niet waar. Het lijkt niet eens op elkaar.quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:06 schreef Clubsoda het volgende:
De zuigtechniek bij borst en fles is hetzelfde.
Een speen ligt meer voorin de mond en een tepel ligt waar het gehemelte zacht wordt. Heb je een bron?quote:Op dinsdag 25 december 2012 20:14 schreef Clubsoda het volgende:
Uit echo-onderzoek blijkt dat de techniek gelijk is (positie van de speen/tepel in de mond, kaak- en tongbewegingen etc.). Coördinatie slikken en ademen is wel anders omdat een fles een constante flow heeft en borst niet.
Oh, natuurlijk is het WHO-advies goed onderbouwd, daar twijfel ik niet aan en volgens mij werd dat ook niet door anderen gesuggereerd. Maar als ik de artikelen lees dan zie ik vooral bevestigd dat volledige borstvoeding tot 6 maanden helemaal voorziet in de voedingsbehoefte van kinderen (m.u.v. ijzer) en dat uit sommige studies naar voren komt dat kinderen die 6 maanden volledige borstvoeding kregen minder vaak maag-/darminfecties opliepen. Voor het idee dat eerder bijvoeden schadelijk zou zijn, heb ik nog geen wetenschappelijke onderbouwing gelezen. Dat ligt vast aan mij hoor, ik heb me er nog niet erg in verdiept maar vind het wel interessant, en belangrijk.quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:03 schreef bitterend het volgende:
Ik bedoelde meer over het feit dat het niet onderbouwd zou zijn...in de referenties staan erg veel artikelen en onderzoeken waarop alle uitspraken gebaseerd zijn. Het artikel gaat ook over het "exclusief" borstvoeding voor de eerste 6 maanden...dus geen bijvoeding voor 6 maanden toch? er staan meer artikelen erover op de website van de who. Dit was maar 1 voorbeeld.
Heb je wel eens zo'n onderzoek gelezen? Die artikelen zijn meestal heel genuanceerd en "voorzichtig". De stelligheid over het moment van bijvoeden zie ik vooral terug op o.a. de borstvoeding.com-website. Met alle respect overigens hoor. Maar het lijkt soms wel of zo'n WHO-advies een eigen leven gaat leiden. En dat is waarom ik juist zo benieuwd ben naar de oorspronkelijkeinfo, dus de onderzoeken zelf.quote:Op dinsdag 25 december 2012 21:19 schreef Troeta het volgende:
Tja, al die onderzoeken. Ze zeggen allemaal dat ze gelijk hebben en een paar maar later verandert dat weer.
Volgens mij kwam dat onderzoek juist weer van fabrikanten van potjes.quote:Op dinsdag 25 december 2012 21:56 schreef kaatjejannie het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)svoeding-geven.dhtml
Ik las wat bv topics terug, en kwam deze tegen...
Nou ja, ik denk dat je als 'consument' wel heel terughoudend mag zijn in het interpreteren van onderzoeken. Een enkel onderzoek geeft niet het definitieve antwoord op lastige vragen zoals wat het verschil is tussen borstvoeding en kunstvoeding en wat een geschikt moment is om bijvoeding te introduceren. Krantenkoppen draaien echter wel vaak om enkele onderzoeken en die moet je dus altijd met een korrel zout nemen. In de wetenschap bouwen onderzoeken op elkaar voort en wordt in de discussie (als het goed is) zorgvuldig uitgelegd welke plaats een onderzoek inneemt in de onderzoeksbasis die al bestaat. Het is voor een consument veel te veel werk om dat bij te houden en bovendien vaak te lastig om alle nuances te begrijpen. Zo is het heel lastig voor onderzoekers om causale verbanden aan te tonen, maar dat wordt zelden meegewogen.quote:Op dinsdag 25 december 2012 21:50 schreef Clubsoda het volgende:
^^ Als onderzoeker zeg je nooit dat je gelijk hebt, alleen wat je geconden hebt en hoe dat aansluit bij wat al bekend was. En natuurlijk ik er altijd sprake van voortschrijdend inzicht, maar is dat een reden om maar geen onderzoek te doen? Ik denk dat we van heel veel dingen die we ooit als waarheid aannamen blij mogen zijn dat ze inmiddels door nieuw onderzoek achterhaald zijn.
Bij Sofie werd het minder zodra ze vast voedsel ging eten. Ik zette haar na elke fles even in het wipstoeltje, zodat de voeding even kon zakken.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:28 schreef Cantare het volgende:
Even iets anders: mijn baby is zo leuk.Ik word alleen knettergek van het vele spugen. Dat doet ze al vanaf het begin maar het wordt nog niks beter. Ik kan haar nog steeds meerdere keren per dag omkleden omdat de melk er met grote en kleine golven uit blijft komen. Wanneer gaat zoiets over?
Gevonden:quote:Op dinsdag 25 december 2012 15:12 schreef laziness het volgende:
Is dat niet een beetje erg veel per keer, ik dacht dat 180+6 het maximum is?quote:Op woensdag 26 december 2012 11:52 schreef Mangostine het volgende:
We laten nu wat meer tijd tussen de voedingen, hij meldt zich na 3,5-4 uur, dan bieden we hem 190 cc + 6 aan. Soms krijgt hij daarna nog 30 cc na. Hij drinkt effectief en een stuk vlotter (zijn overgestapt op medium speen) en oogt tevreden.
Boeren tussendoor lukt hier nooit, mevrouw wordt dan hysterisch.quote:Oh en hier geen spuger gelukkig. Maar hij moet wel altijd boeren tussendoor, en na de voeding idd even rechtop zodat het kan zakken.
Geinig stukje inderdaad, omschrijft best goed hoe ik erin sta.quote:Op woensdag 26 december 2012 09:41 schreef Claudia_x het volgende:
(Dit vind ik wel een aardig stuk, bijvoorbeeld.)
Avent lijkt hem te zijn, bedankt voor het meedenken allemaal!quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:34 schreef danio86 het volgende:
Gefeliciteerd Becky!! Mooi meisje hoor!
Hier pakte S ook geen enkele speen, vielen d'r allemaal uit. Toen heeft m'n vriend eens gegoogeld op welke speen het meest vergelijkbaar was met een pink en zo zijn we bij de Avent spenen uitgekomen en dat gaat perfect! Wellicht het proberen waard dus? (Helaas ook niet met leuke figuurtjes erop maar als het maar werkt toch).
Die 190 was op advies van CB... Dan is zijn maag meer gevuld, maar met dezelfde hoeveelheid calorieën.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:00 schreef Cantare het volgende:
Fijn dat je weer onder de levenden bent Mango, ziek zijn is al niet leuk maar met kerst helemáál niet. Helaas is mijn man ook ziek. Niet echt gezellig. Maar goed, niks aan te doen.
[..]
Is dat niet een beetje erg veel per keer, ik dacht dat 180+6 het maximum is?
[..]
Boeren tussendoor lukt hier nooit, mevrouw wordt dan hysterisch.Achteraf lukt het soms wel, soms niet. Als ze niet heeft geboerd dan spuugt ze wel wat meer, maar ook als ze wel boert dan blijft het er maar uit lopen, soms wel tot aan de volgende voeding toe.
Whaha, herkenbaar dat boeren.. hier moet dat idd soms nog tussendoor, drama'squote:Op woensdag 26 december 2012 12:00 schreef Cantare het volgende:
Fijn dat je weer onder de levenden bent Mango, ziek zijn is al niet leuk maar met kerst helemáál niet. Helaas is mijn man ook ziek. Niet echt gezellig. Maar goed, niks aan te doen.
[..]
Is dat niet een beetje erg veel per keer, ik dacht dat 180+6 het maximum is?
[..]
Boeren tussendoor lukt hier nooit, mevrouw wordt dan hysterisch.Achteraf lukt het soms wel, soms niet. Als ze niet heeft geboerd dan spuugt ze wel wat meer, maar ook als ze wel boert dan blijft het er maar uit lopen, soms wel tot aan de volgende voeding toe.
Hier ook zo! Hysterie bij tussentijds boeren en dan een 'oh was dat het dat viel best mee'.quote:Op woensdag 26 december 2012 12:31 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Whaha, herkenbaar dat boeren.. hier moet dat idd soms nog tussendoor, drama's
En als ze dan boert komt er een soort kort gilletje na zovan 'ooh, was dat het...' xD
Interessant om al die dingen te lezen btw die hier voorbij komen over bv/fv en overstap naar vast voedsel
Hihi precies.. Mooi is dat he.quote:Op donderdag 27 december 2012 09:54 schreef Mineola het volgende:
[..]
Hier ook zo! Hysterie bij tussentijds boeren en dan een 'oh was dat het dat viel best mee'.
Avent speen (de symmetrische) is hier ook favoriet. Zat in zo'n gratis pakket dus meer toeval dan bewuste keus. Meneer heeft duidelijk voorkeur want de eveneens gratis bibi-speen blieft hij niet.
Iedereen de kerstdagen een beetje doorgekomen? Mijn baby heeft zich als een engeltje gedragen. Eerste kerstdag waren we bij familie waar 20 man hem permanent heeft aangestaard en geaaid. Meneer heeft geen oog dicht gedaan van alle lampjes en indrukken, maar was wel heel lief en stil (knockout waarschijnlijk). We waren om 01.00 thuis en hij trok door tot half acht
Gisteren waren we bij m'n ouders, kleiner gezelschap met bekendere mensen. De hele middag lekker in de box gelegen, afwisselend slapen en lachen. Om half elf in de reiswieg gelegd en om half zes meldde hij zich weer. Ik ben heeel trots!
Fijn, troeta!quote:Op donderdag 27 december 2012 10:30 schreef Troeta het volgende:
Mijn baby heeft het ook geweldig gedaan. Heb haar door bijna iedereen laten vasthouden en ze heeft naar iedereen gelachen en slapen ging ook gewoon goed. Heerlijk meissie is het.
Ja in dat geval zitten we er dus een klein beetje over heen. Kind weegt nog net geen 5 kg en er gaan toch echt 5 flessen 180cc in. Nou ja, ze heeft er tot nu toe pas 2 op en volledig opgedronken. Ze krijgt om 19 en 23 nog een fles, maar zou zomaar kunnen dat ze daar wat van laat staan natuurlijk. Geen idee.quote:Op donderdag 27 december 2012 13:47 schreef Enfermera het volgende:
Twink gefeli!
Op de verpakking staat t soms niet helemaal goed hoor, beste kan je 150cc / kg per dag aanhouden, met een max van 180cc/kg/dag. Qua vocht dan, niet totale voeding. Heeft ook met de niertjes te maken
ja, dat mag ook maar voor een baby van net 2 maanden is het wel vrij veel. Ook met het oog op het maximum van 30 schepjes per dag en het feit dat ze nog minimaal 2 maanden moet wachten met bijvoeding.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:21 schreef PureEvil het volgende:
180/6 mag toch gewoonIk heb er bij de jongens echt nooit naar gekeken....
yep. En vanochtend was het dus 8.30u, toen ben ik hem eruit gaan vissen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:08 schreef Twinkle20 het volgende:
En hij slaapt nog steeds vanaf na die fles van 19.30 tot de volgende morgen zonder nog een voeding tussendoor mango?
ik ookquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:05 schreef Mangostine het volgende:
kwis met je kater
Lekker relaxen vandaag!
Sam, hoop dat je meisje snel opknapt. Dat jij je ook weer minder zorgen hoeft te maken.![]()
Ik ben op mijn baby![]()
Is het enige wat ik even kwijt wou.
Saartje (7,5 week) krijgt nu 5 voedingen (150cc water met 5 schepjes) per 24 uur, en eigenlijk slaapt ze tussendoor altijd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:48 schreef Kwisted het volgende:
Doen jullie dat wel gewoon met wiegen of hoe gaat dat bij jullie? Moeilijk, makkelijk?
F.leur is nu 3 maanden trouwens, om een beeld te geven
+1...quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:18 schreef SupremeEvil het volgende:
Hier hetzelfde Kwisted. 's Avonds valt ze in slaap tijdens het drinken, dus slapend wegleggen (is niet helemaal de bedoeling). Slaapt goed van 19-7 met 1 a 2 voedingen tussendoor. Overdag drama, pink en voorhoofdje wrijven tot ze in slaap valt voor dr usual 45 minuten. Geen idee dus, voor mn gevoel al van alles geprobeerd en nu modderen we zo'n beetje door
Mini is bijna 5 maanden nu.
Ja best aardig! Ze vecht iets meer tegen dr slaap maar verder prima.. Mja we moeten t nog zien, vanaaf en morgen ook nog bezoekquote:Op vrijdag 28 december 2012 14:57 schreef Kwisted het volgende:
ohh Sam wat vervelend dat het nu nog erger blijkt te zijn dan je aanvankelijk dacht. Tuurlijk geef je je kleintje dan meer aandacht, maar dat kan ze nu ook wel gebruiken. Veel mama liefde doet haar vast ook goed. En die kleintjes genezen wel snel hoor. Uiteindelijk komt het allemaal goed![]()
Hoe doet M het Enf? Kan ze goed tegen de drukte? Want kerst en twee verjaardagen achter elkaar is wel heel druk lijkt me.
Ik ben echt verwend door mijn2e kerstdag bezoek gehad van mijn vriendinnen. Lekker wijntjes gedronken.
had F.leur de laatste voeding gegeven, want ik had dus gedronken. Toen mocht ik de volgende ochtend uitslapen en kreeg ik ook nog ontbijt op bed
Daarna zijn we nog met z'n drietjes naar de Ikea geweest en uiteten, om daarna samen op de bank te eindigen met een filmpje nadat we F samen in bad en naar bed hadden gedaan. Een heel gezellige fijne dag!
Ik had last van hoofdpijn en voelde met niet helemaal je-van-het. Na een halve dag wist ik het ineens.. een kater! Ik wist niet meer hoe dat voelde![]()
Vandaag een rustig dagje, lekker bankhangen. Moet ook wel, want mijn auto is stuk, zal wel weer flink wat knaken gaan kosten
Maar was jouw mini tussendoor wel uitgeslapen en tevreden?quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:47 schreef Phaidra het volgende:
Wat een herkenning! Hier gaat het al zo sinds de mini een echt dag-nacht ritme heeft. Slaapjes overdag 2-3x 30-60 min. Tegenwoordig meestal in eigen bed, maar dat lukte met 3 maanden echt nog niet. Ik maak me er niet zo druk meer om, hij blijft vrolijk, groeit en ontwikkelt zich goed. Blijkbaar heeft hij er genoeg aan. In slaap komen gaat sinds een week of 2 zo: eerst even drinken, dan in bed met speentje. Licht uit, muziekje aan en dan blijven we erbij zitten. Over hoofdje aaien en speentje terugduwen. Na een tijdje gaat hij rustig liggen en kan ik weggaan. Meestal na een minuut of 10.
Ja, meestal wel. Dat scheelt idd wel. Maar het laatste uurtje aan het eind van de middag is hij wel moe hoor. Met nog een kleine opleving in z'n kinderstoel tijdens het eten, maar daarna is het echt over.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:56 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Maar was jouw mini tussendoor wel uitgeslapen en tevreden?
quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:57 schreef Kwisted het volgende:
Bla bla bla ...
Ik had last van hoofdpijn en voelde met niet helemaal je-van-het. Na een halve dag wist ik het ineens.. een kater! Ik wist niet meer hoe dat voelde![]()
Nee dat is idd niet goed voor je humeurquote:Op vrijdag 28 december 2012 18:26 schreef Xanteh het volgende:
Hier is het overdag twee slaapjes van een uur tot anderhalf uur per slaapje en 's avonds om half zeven naar bed, maar dan wel zelf in slaap vallen en niet tijdens het drinken aan de borst. Uur of elf wakker voor wat eten en dan slaapt ze door tot half acht. Heeft me wel drie nachten gekost om dat ritme weer te pakken te krijgen want daarvoor werd ze wel acht tot tien keer wakker. Was niet echt goed voor mijn humeur na twee drama maanden...
De vakantie is nog niet mijn hobbyquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
Free (als je dit überhaupt leest), overleef je de vakantie een beetje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |