abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120610911
In na volging van Relatie van 6 jaar en geen vertrouwen? is er nieuws.

Zoals in dat topic aangegeven is mijn vriendin vorige week woensdag ineens vertrokken. Afgelopen maandag ben ik door een maatschappelik werker gebeld dat ze met de kinderen veilig zou zitten en dat mijn vriendin bij maatschappelijk werk liep, dus had ik wat rust.

Vandaag ben ik door jeugdzorg gebeld, dat de kinderen bij een pleeggezin zijn ondergebracht voor nog onbepaalde duur. Mijn vriendin heeft tekenen van een psychose volgens de persoon die mij belde en gaat daarvoor volgende week naar de psychiater om te kijken of dit inderdaad zo is. Omdat jeugdzorg de situatie niet kent en ons niet persoonlijk nog niet heeft gesproken, zullen ze begin volgende week met mij ook een afspraak maken om te praten over het een en ander en zou ik misschien na de kerst mijn kinderen voor het eerst weer mogen zien. Meenemen mag ik ze echter niet tot er duidelijkheid is over hoe ze het bij mij zullen hebben en de mogelijkheid bestaat dat ze voorlopig in het pleeggezin blijven. Precies hetgeen waar ik bang voor was is nu gebeurd.

Wrang is dat mijn vriendin vandaag eigenlijk met de kinderen naar huis wilde komen, wat het voor mij nog verwarrender maakt.

Oke de vrouw die ik aan de lijn had zij dat ze naar huis kan als ze wil, maar dat de kinderen voorlopig wegblijven. Tot in ieder geval de gehele situatie goed is nagekeken. Ik probeer nu mijn vriendin aan te geven dat ze naar huis kan komen, want mij lijkt het belangrijk dat we dit samen doortrekken en niet alleen. Ik denk dat ze bang is dat is boos ben om de situatie en ergens ben ik dat ook, maar dit is iets waar we uit kunnen komen denk ik als we elkaar kunnen steunen en dat is momenteel niet het geval.

Sorry dat het onsamenhangend is allemaal, maar wilde even van me af schrijven.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:43:46 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120611376
Wacht effe ... Jouw kinderen zijn zonder dat jij daar ook maar enigszins in bent gekend in een pleeggezin geplaatst?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_120611644
Ja, doordat mijn vriendin heeft gezegt dat ik praat in mijn slaap over duivels en allerlei rare liedjes zing. Terwijl dat dus niet zo is.

Ze hebben de kinderen bij haar wegenomen en vervolgens in een pleeggezin geplaatst, daarna hebben ze mij geinformeerd en zie ik de kinderen niet eerder als na de kerst.
pi_120611651
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:43 schreef Copycat het volgende:
Wacht effe ... Jouw kinderen zijn zonder dat jij daar ook maar enigszins in bent gekend in een pleeggezin geplaatst?
Dit dus, snap er weinig van.
pi_120611690
Met alle respect hoor, maar ik zou redelijk door het lint gaan als mijn kinderen zonder mijn toestemming in een pleeggezin worden geplaatst.
Dit mag toch niet zomaar???
Of is er misschien meer aan de hand???
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_120611786
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:43 schreef Copycat het volgende:
Dat dus.

En als al duidelijk was dat je vrouw een psychose had, dan nemen ze de vreemde dingen die ze zegt toch zeker niet serieus?! Die kinderen horen nu toch gewoon bij jou te zijn!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120611807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:48 schreef MOON76 het volgende:
Met alle respect hoor, maar ik zou redelijk door het lint gaan als mijn kinderen zonder mijn toestemming in een pleeggezin worden geplaatst.
Dit mag toch niet zomaar???
Of is er misschien meer aan de hand???
Wat denk je dat ik doe.

Ik weet niet of dat zomaar mag, maar dat is alles wat de dame van jeugdzorg mij mee wilde delen. En omdat mijn vriendin dus allerlei dingen zegt over praten in slaap, duivels en dergelijke willen ze eerst kijken wat er nu aan de hand is.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:50:28 #8
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120611808
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:47 schreef chumafor het volgende:
Ja, doordat mijn vriendin heeft gezegt dat ik praat in mijn slaap over duivels en allerlei rare liedjes zing. Terwijl dat dus niet zo is.

Ze hebben de kinderen bij haar wegenomen en vervolgens in een pleeggezin geplaatst, daarna hebben ze mij geinformeerd en zie ik de kinderen niet eerder als na de kerst.
Ik wil best veel geloven, maar enkel afgaande op hearsay zulke drastische maatregelen nemen en jou daar pas naderhand van op de hoogte stellen, lijkt mij erg stug.
pi_120611864
Toch is dat gebeurd. En ik weet niet wat er aan de hand is.

Ik ben bang dat als ik hier tegen vecht dat ik verlies en de kinderen nooit meer zie.

Begrijp me niet verkeerd ik zal vechten voor mijn kinderen, maar als ik nu aangeef dat ik de kinderen thuis wil hebben, ben ik bang dat dat in mijn nadeel gaat werken.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:52:23 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120611924
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:50 schreef Isabeau het volgende:

En als al duidelijk was dat je vrouw een psychose had, dan nemen ze de vreemde dingen die ze zegt toch zeker niet serieus?! Die kinderen horen nu toch gewoon bij jou te zijn!
Inderdaad. Het gaat er bij mij niet in dat Jeugdzorg het woord van een psychotisch persoon zo drastisch voor waar aanneemt.
pi_120611990
Desnoods opper je dat ze een bandrecorder of camera in je slaapkamer mogen plaatsen voor s'nachts. :')

Te gek voor woorden die jeugdzorg.
Probleem is je, no offence, psychotische vriendin.

Maar enfin dat is uiteraard wel wat lastig uitleggen voor een buitenstaander zoals jeugdzorg, vooral omdat het allemaal zo snel is gegaan.

Ik zou als ik jou was dan ook rustig beginnen met uitleggen hoe die dag dat ze zomaar vertrok is verlopen vanuit jouw oogpunt.

Een beetje op de manier zoals je dat hier op fok had gedaan, kalm en duidelijk uitleggen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:53:44 #12
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_120612001
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:51 schreef chumafor het volgende:
Toch is dat gebeurd. En ik weet niet wat er aan de hand is.

Ik ben bang dat als ik hier tegen vecht dat ik verlies en de kinderen nooit meer zie.
Als alles daadwerkelijk zo is gegaan als jij zegt, dan had ik nu bij de politie gestaan en aangifte van ontvoering gedaan.
Hoe is dat nou in godsnaam mogelijk dat ze zomaar 123 de kinderen in een pleeggezin stoppen, terwijl vader gezond is, niet heeft mishandeld en niks valt te verwijten????
Kan er echt met mijn pet niet bij!
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
pi_120612057
Ik heb je vorige topic niet gelezen maar waarom zou jeugdzorg die kinderen niet naar jou brengen?
hier moet wat meer in het spel zijn dat je niet verteld lijkt me (meer dan praten in je slaap :') )
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_120612071
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:52 schreef Copycat het volgende:

Inderdaad. Het gaat er bij mij niet in dat Jeugdzorg het woord van een psychotisch persoon zo drastisch voor waar aanneemt.
En niet eerst contact met de vader zoekt voor ze op zoek gaan naar een pleeggezin 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120612157
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb je vorige topic niet gelezen maar waarom zou jeugdzorg die kinderen niet naar jou brengen?
hier moet wat meer in het spel zijn dat je niet verteld lijkt me (meer dan praten in je slaap :') )
Dan zou ik toch nog even die moeite nemen het te lezen.

Ik kan op zich niks verdachts vinden hoewel hoogstens 1 vraag : speelde er al langer dingen tussen hun qua raar gedrag van haar kant bijv?

Maar goed het was een apart verhaal op z'n zachts gezegd.
pi_120612216
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En niet eerst contact met de vader zoekt voor ze op zoek gaan naar een pleeggezin 8)7
Mwah nederland he.. als je kind daadwerkelijk van de trap valt of iets breekt op het schoolplein begint jeugdzorg al te dreigen. (vraag djeez hoe hij het vond)

Veels te veel macht.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:58:15 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120612247
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef Isabeau het volgende:

Of TS lult teveel (uit zijn nek) of laat relevante info weg. Zoals het hier staat klopt het van geen kant.
  vrijdag 21 december 2012 @ 20:58:40 #18
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_120612276
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Of TS lult teveel (uit zijn nek) of laat relevante info weg. Zoals het hier staat klopt het van geen kant.
Hear Hear....
pi_120612485
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan zou ik toch nog even die moeite nemen het te lezen.

Ik kan op zich niks verdachts vinden hoewel hoogstens 1 vraag : speelde er al langer dingen tussen hun qua raar gedrag van haar kant bijv?

Maar goed het was een apart verhaal op z'n zachts gezegd.
niets verdachts?!
Dit is echt geen normale gang van zaken als er met de vader niks mis is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:06:02 #20
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120612652
quote:
Na een verzoek
Als er een hulpvraag binnen komt, start een medewerker van Bureau Jeugdzorg een onderzoek. Hierna bepaalt Bureau Jeugdzorg, in overleg met alle betrokkenen, of pleegzorg de meest passende oplossing is. Vervolgens wordt bekeken welke vorm nodig is: pleegzorg voor korte of voor langere duur, of alleen weekend- of vakantieopvang. In deze fase kunnen ook familie en kennissen betrokken worden om te bespreken of zij opvang voor het kind kunnen bieden. Voor meer informatie over Bureau Jeugdzorg: Bureau Jeugdzorg.

No way dat verhaal van TS klopt.
pi_120612667
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

niets verdachts?!
Dit is echt geen normale gang van zaken als er met de vader niks mis is
ik begrijp wat je bedoelt maar tja sowieso is die hele zaak nogal apart.

Toch heb ik wel gekkere zaken voorbij zien komen.
pi_120612966
quote:

[..]

Als er iets verrot is in Nederland is het wel jeugdzorg. Ik heb het vaker gezegd en blijf het herhalen, maar iemand wil me geloven. En het is ook niet zo gek, want het is echt schokkend en treurig wat er gebeurt. In dit geval nemen ze nog het zekere voor het onzekere. Maar kans is groot dat dit nog heel veel ellende gaat veroorzaken.

TS, neem alsjeblieft een goed advocaat in de hand, wees heel vriendelijk en bereid je voor op een lange strijd..

Het kan natuurlijk zijn dat TS niet het hele verhaal vertelt... Maarja.
Whatever...
pi_120613315
Wel jammer dat je niet wat research doet zodat je verhaal klopt. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Pvoesss op 21-12-2012 21:31:50 ]
pi_120614167
Oke net met de contact persoon van jeugdzorg gesproken in verband met de eerder aangegeven pasage. De reden dat de kinderen niet bij mij zijn is dat ze wel vermoeden dat ze een psychose heeft, maar hier nog geen voledige diagnose van hebben.

Omdat ze dus zaken zegt als dat zingen en praten in mijn slaap en dat ik mijn dochter een keer een flinke tik heb gegeven (klopt ook, maar dat is al bijna een jaar geleden) willen ze eerst haar onderzocht hebben door een psychiater en onderzoeken hoe ik in elkaar steek. Aangezien ik vorige week bij het gesprek van de maatschappelijk werker totaal ingestort ben en zelfs over zelfmoord heb gepraat maken ze zich zorgen om de veiligheid of eerder de rust van de kinderen.

Ze vinden dat dit alles eerst nagekenen moet worden en willen hiervoor even de tijd nemen tot er duidelijkheid is. De contactpersoon gaf aan dat als er inderdaad sprake is van een psychose en dit met medicatie in order zou kunnen worden gemaakt de kinderen ook snel weer thuis zijn. Wel moeten we rekenen op minimaal een aantal weken.

Met andere worden als ik niet was ingeklapt tijdens het gesprek met de maatschappelijk werker, dan zouden de kinderen mogelijk wel bij me zijn.

Echter aangezien ik weet dat er niets aan de hand is verder met mij en dit ook door mijn therapeut (ja ook ingeschakeld vorige week)) bevestigd zal worden (hoop ik) kan het ook zo zijn dat de kinderen al eerder thuis zijn als verwacht.
pi_120614288
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:20 schreef Pvoesss het volgende:
Wel jammer dat je niet wat research doet zodat je verhaal klopt. :')
Nee dit verzin je allemaal zomaar natuurlijk. In maart geregistreerd nooit een bericht en ineens weet ik dat ik mijn aandacht mis en open zomaar een lul topic. Denk het niet, maar kan ook niet bewijzen dat het klopt. Nog niet tenminste, want ik neem aan dat ik een brief van jeugdzorg ontvang
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:39:21 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120614316
BS proberen te maskeren met nog meer BS is geen goeie tactiek.
pi_120614449
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:39 schreef Copycat het volgende:
BS proberen te maskeren met nog meer BS is geen goeie tactiek.
Ik had gehoopt dat dit eens zou stoppen, maar blijkbaar weten jullie op basis van een pasage op de site exact hoe het gaat in dit soort situaties en is al het andere onzin.
  vrijdag 21 december 2012 @ 21:45:06 #28
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120614610
No way dat Jeugdzorg de vader totaal niet betrekt in de pleegprocedure.
En dat zeg ik niet obv een webtekst, naar obv regelmatig professioneel contact met CJG.
pi_120615111
Sorry dan mag jij crisisdienst bellen en vragen of op basis van wat ik aangeef dit inderdaad mogelijk is. Je zult versteld staan.

Ze betrekken me en geven aan wat er aan de hand is. Ze geven aan dat ze maandag bellen en verder praten en geven aan dat het minimaal een paar weken tot aan maand kan duren als alles tenminste goed is, maar dat gaan ze eerst nakijken.

EN of jullie me nou wel of niet geloven maakt me niet uit. Ik weet dat het waar is en kan van me afschrijven.

O ja en als dit niet mag en ze inderdaad onrechtmatig bezig zijn, dan zou ik graag je nummer hebben om te kijken of jij me kan helpen mijn kinderen thuis te krijgen. Wat er aan de hand is heb ik aangegeven, maar dat is ongeloofwaarig blijkbaar, terwijl het wel de waarheid is,.
pi_120615460
Ik herinner me je vorige topic nog. Een week of wat gelee. Waarin iedereen bijkant moord en brand schreeuwde dat je eens iets moest doen omdat jouw psychotische vriendin er met de kinderen vandoor was. En jij dat vooral niet wilde. Jij wilde haar vooral haar rust gunnen. Ondertussen trok ze van hot naar her. Met jouw kinderen. Maar nog wilde jij haar haar rust geven.
Zie hier het resultaat.
Nu open je weer een topic. En weer zegt men hier van alles, en wederom doe jij weer niets.
Hoe veel verder wil jij het uit de hand laten lopen door hier topics te openen en verder niets te doen?
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
pi_120615668
Beste Nies, wat moet ik doen?

De kinderen zijn ergens ondergebracht. Ik heb de contact persoon gesproken en uitleg over de situatie gegeven. Zelfs verwezen naar hun eigen pasage op internet.

Het antwoord is nee de kinderen komen niet thuis, niet eerder voordat we met jullie beiden gesproken hebben en niet eerder dan dat de situatie is onderzocht. De insteek is om de kinderen thuis te krijgen in een zo kort mogelijke periode, maar dit is afhankelijk van een of andere voorwaarden waaraan voldaan moet worden.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:12:11 #32
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120616062
Noodprocedure aanvragen voor de rechtbank.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:16:49 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120616303
quote:

[..]

Jeugdzorg etc zijn veel minder hulpvolle organisaties dan je zou denken :X
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:17:23 #34
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120616333
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:53 schreef MOON76 het volgende:

[..]

Als alles daadwerkelijk zo is gegaan als jij zegt, dan had ik nu bij de politie gestaan en aangifte van ontvoering gedaan.
Hoe is dat nou in godsnaam mogelijk dat ze zomaar 123 de kinderen in een pleeggezin stoppen, terwijl vader gezond is, niet heeft mishandeld en niks valt te verwijten????
Kan er echt met mijn pet niet bij!
Ik geloof het (helaas) gelijk
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:20:26 #35
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120616497
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

Jeugdzorg etc zijn veel minder hulpvolle organisaties dan je zou denken :X
Daar kun je over bakkeleien. Er is de laatste jaren erg veel veranderd en er zijn sowieso procedures die gevolgd moeten worden. Kinderen weghalen zonder vader in te lichten is niet zo'n procedure. Druist in alles daartegenin.
pi_120616571
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:04 schreef chumafor het volgende:
Beste Nies, wat moet ik doen?

De kinderen zijn ergens ondergebracht. Ik heb de contact persoon gesproken en uitleg over de situatie gegeven. Zelfs verwezen naar hun eigen pasage op internet.

Het antwoord is nee de kinderen komen niet thuis, niet eerder voordat we met jullie beiden gesproken hebben en niet eerder dan dat de situatie is onderzocht. De insteek is om de kinderen thuis te krijgen in een zo kort mogelijke periode, maar dit is afhankelijk van een of andere voorwaarden waaraan voldaan moet worden.
Je gaat naar de politie, aangifte doen, jeugdzorg blijven bellen, advocaat inschakelen, huisarts inschakelen, haar ouders bellen, werkelijk overal aan de bel trekken en er godverdomme voor zorgen dat jij je kinderen terugkrijgt.
Maar nee. Jij wil alles rustig over je heen laten komen.
Nou, have fun! :W
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:22:30 #37
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120616608
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Daar kun je over bakkeleien. Er is de laatste jaren erg veel veranderd en er zijn sowieso procedures die gevolgd moeten worden. Kinderen weghalen zonder vader in te lichten is niet zo'n procedure. Druist in alles daartegenin.
Kan, gelukkig geen recente ervaring mee. Jij wel begrijp ik (je beroep ofzo?)?
En ik hoop idd dat er veel veranderd is
pi_120617849
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:20 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dit dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:53:05 #39
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120618131
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:45 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dit dus.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je hebt ervaring met Jeugdzorg? Nee he?
pi_120618183
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:21 schreef Nies het volgende:

[..]

Je gaat naar de politie, aangifte doen, jeugdzorg blijven bellen, advocaat inschakelen, huisarts inschakelen, haar ouders bellen, werkelijk overal aan de bel trekken en er godverdomme voor zorgen dat jij je kinderen terugkrijgt.
Dat wil ik niet. Ik wil de kinderen thuis hebben bij hun vader en dat ze lekker in hun eigen bed slapen en ze knuffelen en spelen en en... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Haar ouders en zus zijn al op de hoogte gesteld en maken zich net als mij zorgen. Ook denken ze net als mij dat nu eindelijk hulp aanwezig is en aangezien ze aangeven dat de bedoeling vanuit het crisis team is om de kinderen snel weer bij de ouders te krijgen wil ik zo min mogelijk deze kans verkleinen.

Ik kan de huisarts niet eerder als maandag inschakelen (nu huisartsen post) en wat wil een advocaat doen? Rechtzaak heb ik geen financiële middelen voor. Jeugdzorg heb ik al 2x aan de lijn gehad en ik kijg de kinderen op dit moment gewoon niet thuis.

Maar ach blijkbaar verzin ik dit allemaal maar en leid ik aan de psychose. Ik hoop alleen dat niemand van jullie ooit zoiets als dit meemaakt en dat je dan voor fantast wordt uitgemaakt.
  vrijdag 21 december 2012 @ 22:57:11 #41
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120618317
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:54 schreef chumafor het volgende:

[..]

Dat wil ik niet. Ik wil de kinderen thuis hebben bij hun vader en dat ze lekker in hun eigen bed slapen en ze knuffelen en spelen en en... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.

Haar ouders en zus zijn al op de hoogte gesteld en maken zich net als mij zorgen. Ook denken ze net als mij dat nu eindelijk hulp aanwezig is en aangezien ze aangeven dat de bedoeling vanuit het crisis team is om de kinderen snel weer bij de ouders te krijgen wil ik zo min mogelijk deze kans verkleinen.

Ik kan de huisarts niet eerder als maandag inschakelen (nu huisartsen post) en wat wil een advocaat doen? Rechtzaak heb ik geen financiële middelen voor. Jeugdzorg heb ik al 2x aan de lijn gehad en ik kijg de kinderen op dit moment gewoon niet thuis.

Maar ach blijkbaar verzin ik dit allemaal maar en leid ik aan de psychose. Ik hoop alleen dat niemand van jullie ooit zoiets als dit meemaakt en dat je dan voor fantast wordt uitgemaakt.
Misschien is het je opgevallen dat sommige mensen wat kritischer staan tov Jeugdzorg ;)?
pi_120618500
quote:

[..]

die kinderen komen niet thuis door een topic hier hoor
ga morgen naar het juridisch loket
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:01:00 #43
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120618515
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:00 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

die kinderen komen niet thuis door een topic hier hoor
ga morgen naar het juridisch loket
Helpt niks
pi_120618603
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Helpt niks
meer dan dit

maar goed, ik ben het niet eens met alle negatieve meningen over jeugdzorg dus ik ben van mening dat hier of gekwatst word en als ik er naast zit dan moet jeugdzorg zich nog aan protocollen houden dus kan hulp in schakelen zeker helpen
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120618618
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je hebt ervaring met Jeugdzorg? Nee he?
Nee? Vertel eens, hoezo niet?
pi_120618697
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:02 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

meer dan dit

maar goed, ik ben het niet eens met alle negatieve meningen over jeugdzorg dus ik ben van mening dat hier of gekwatst word en als ik er naast zit dan moet jeugdzorg zich nog aan protocollen houden dus kan hulp in schakelen zeker helpen
Morgen kan ik misschien wat doen, maar nu niet. Ik zit internet al af te struinen naar mogelijkheden, want als ze de kinderen niet zomaar van me mogen wegnemen, dan ge ik ze ook heel snel terug krijgen. Maar hoe en tegen welke (figuurlijke) kosten.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:05:46 #47
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120618750
quote:

[..]

meer dan dit

Ik denk dat je geen enkele ervaring hebt met Jeugdzorg..enóf de Kinderbescherming.. Of wellicht recente (die van mij is wat langer geleden). Maar mij ervaring doet me nog rillen van ellende door er alleen maar aan te denken...
pi_120618768
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:04 schreef chumafor het volgende:

[..]

Morgen kan ik misschien wat doen, maar nu niet. Ik zit internet al af te struinen naar mogelijkheden, want als ze de kinderen niet zomaar van me mogen wegnemen, dan ge ik ze ook heel snel terug krijgen. Maar hoe en tegen welke (figuurlijke) kosten.
nee nu kun je niets doen
behalve gaan slapen zodat je morgen bij het krieken van de dag ergens aan de bel kunt hange
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:06:46 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120618792
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:03 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee? Vertel eens, hoezo niet?
Omdat ik die positieve "tot het tegendeel bewezen is zijn ze prima" dan werkelijk niet kan plaatsen..
pi_120618793
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik denk dat je geen enkele ervaring hebt met Jeugdzorg..enóf de Kinderbescherming.. Of wellicht recente (die van mij is wat langer geleden). Maar mij ervaring doet me nog rillen van ellende door er alleen maar aan te denken...
nee gelukkig kom ik niet in aanmerking voor inmenging van derden in mijn leven
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120618832
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:00 schreef Nies het volgende:
Ik herinner me je vorige topic nog. Een week of wat gelee. Waarin iedereen bijkant moord en brand schreeuwde dat je eens iets moest doen omdat jouw psychotische vriendin er met de kinderen vandoor was. En jij dat vooral niet wilde. Jij wilde haar vooral haar rust gunnen. Ondertussen trok ze van hot naar her. Met jouw kinderen. Maar nog wilde jij haar haar rust geven.
Zie hier het resultaat.
Nu open je weer een topic. En weer zegt men hier van alles, en wederom doe jij weer niets.
Hoe veel verder wil jij het uit de hand laten lopen door hier topics te openen en verder niets te doen?
_O_
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:08:45 #52
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120618894
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:06 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

nee gelukkig kom ik niet in aanmerking voor inmenging van derden in mijn leven
Ik voel een vooroordeel in je post... Zowel kinderen als ouders kunnen geheel onterecht en tegen hun zin te maken krijgen met Jeugdzorg hoor.. Hoef je helemaal (noch als ouder, noch als kind) verknipt of raar voor te zijn...
pi_120619069
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik voel een vooroordeel in je post... Zowel kinderen als ouders kunnen geheel onterecht en tegen hun zin te maken krijgen met Jeugdzorg hoor.. Hoef je helemaal (noch als ouder, noch als kind) verknipt of raar voor te zijn...
ik kan mij niets indenken waarbij er niets discutabels gebeurd waardoor jeugdzorg toch opeens aan je deur staat
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120619091
quote:

[..]

meer dan dit

Ik denk (ik hoop) dat je er gewoon nooit dichtbij genoeg bent geweest om te begrijpen wat een shitzooi jeugdzorg is in NL. Ik wens niemand ooit toe te maken te krijgen met ze.

Alleen in de allerergste gevallen (misbruik) zijn kinderen door BJZ wellicht eits beter af. Verder maken ze vaak de situatie erger, escaleren de boel en halen dan kinderen uit huis. Die dan jaren van plek naar plek gegooid worden, met alle hechtingsproblemen van dien.

Maargoed, nu zit ik ts de stuipen op eht lijf te jagen. Ik hoop dat je je kinderen zsm terugziet.
Whatever...
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:14:28 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120619154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ik kan mij niets indenken waarbij er niets discutabels gebeurd waardoor jeugdzorg toch opeens aan je deur staat
Dat snap ik best. Toch gebeurt het regelmatig. En nog vaker dat ouders hulp inroepen (slim zou je denken) en dat het dan een nachtmerrie wordt door Jeugdzorg..

Nogmaals: als ik er nooit me te maken had gehad zou ik precies jouw mening hebben...
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:14:53 #56
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120619177
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik denk (ik hoop) dat je er gewoon nooit dichtbij genoeg bent geweest om te begrijpen wat een shitzooi jeugdzorg is in NL. Ik wens niemand ooit toe te maken te krijgen met ze.

Alleen in de allerergste gevallen (misbruik) zijn kinderen door BJZ wellicht eits beter af. Verder maken ze vaak de situatie erger, escaleren de boel en halen dan kinderen uit huis. Die dan jaren van plek naar plek gegooid worden, met alle hechtingsproblemen van dien.

Maargoed, nu zit ik ts de stuipen op eht lijf te jagen. Ik hoop dat je je kinderen zsm terugziet.
_O_ _O_ _O_
pi_120619525
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Dat doe je zeker er staan teveel horror verhalen op het internet. Slapen kan ik sowieso niet, maar ik moet uitzoeken hoe ik mijn kinderen zo snel mogelijk thuis krijg.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:27:01 #58
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120619717
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:22 schreef chumafor het volgende:

[..]

Dat doe je zeker er staan teveel horror verhalen op het internet. Slapen kan ik sowieso niet, maar ik moet uitzoeken hoe ik mijn kinderen zo snel mogelijk thuis krijg.
En nog geloven mensen die er nooit mee te maken gehad hebben het niet... "Jeugdzorg komt op voor kindertjes". Nou écht niet..
pi_120620224
Lijkt er wel op ja, maar als iemand me kan helpen mijn kinderen terug te krijgen dan heel heel graag.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:40:07 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_120620349
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:37 schreef chumafor het volgende:
Lijkt er wel op ja, maar als iemand me kan helpen mijn kinderen terug te krijgen dan heel heel graag.
Zou ik graag voor je doen, echt, maar kan ik niet... Kan slechts met je mee hopen
pi_120620848
Mhhh dit is wel interessant:

https://www.regelhulp.nl/(...)directNaar=Jeugdzorg

Als ik het goed lees kan dit niet zomaar en is het een laatste redmiddel (die me overigens ook nog eens ruim ¤ 71 per dag gaat kosten) en moet dit vrijwillig gebeuren of onder dwang van een kinderrechter.

Ik doe het in ieder geval niet vrijwillig, dus zou ik bezwaar aan kunnen tekenen, dit duurt echter maximaal 2 weken volgens die site. Maar als mijn vrouw toestemming heeft verleend kan ik denk ik weinig doen, tenzij aangegeven wordt dat ze inderdaad aan een psychose leid en handelingsonbekwaam was ten tijde dat jeugdzorg op haar insprak.

Mhhh morgen maar eens bellen met jeugdzorg en aangeven dat ik geen toestemming geef (heb ik ook niet gedaan)en de kinderen graag thuis wil hebben. Zou dat lukken of ben ik nu euforisch.

[ Bericht 0% gewijzigd door chumafor op 22-12-2012 00:04:09 ]
  Redactie Games zaterdag 22 december 2012 @ 00:04:30 #62
181272 crew  Noppie2000
pi_120621368
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:52 schreef chumafor het volgende:
Mhhh dit is wel interessant:

https://www.regelhulp.nl/(...)directNaar=Jeugdzorg

Als ik het goed lees kan dit niet zomaar en is het een laatste redmiddel (die me overigens ook nog eens ruim ¤ 71 per dag gaat kosten) en moet dit vrijwillig gebeuren of onder dwang van een kinderrechter.

Ik doe het in ieder geval niet vrijwillig, dus zou ik bezwaar aan kunnen tekenen, dit duurt echter gemiddeld 2 weken volgens die site. Maar als mijn vrouw toestemming heeft verleend kan ik denk ik weinig doen, tenzij aangegeven wordt dat ze inderdaad aan een psychose leid en handelingsonbekwaam was ten tijde dat jeugdzorg op haar insprak.

Mhhh morgen maar eens bellen met jeugdzorg en aangeven dat ik geen toestemming geef (heb ik ook niet gedaan)en de kinderen graag thuis wil hebben. Zou dat lukken of ben ik nu euforisch.
Gewoon doen. Elk kansje aanpakken wat je dichterbij je kindereb kunt krijgen.
pi_120625022
Ik kan niet veel meer zeggen dan dit: ga zo snel mogelijk juridische hulp inschakelen! (Uit ervaring weet ik namelijk helaas dat Bureau Jeugdzorg kinderen voor ongegronde redenen uit huis plaatst en er een bureaucratische wijze op na houdt.)
pi_120626855
Juridische hulp ga ik ook zeker inschakelen, want ik geloof zelf niet eens dat me dit allemaal overkomt. Iedere dag hoop ik uit deze nachtmerrie te ontwaken, maar dat gebeurd niet en hij duurt maar voort en voort.

Ik heb mijn begrepen dat vriendin dus eigenlijk gisteren met de kinderen wilde thuiskomen, maar omdat haar maatschappelijk werker zoiets had van "hey eerst gaat ze bij hem we g en ineens naar huis, dat kan niet" is dit dus allemaal op poten gezet. En ik ga er zo langzamerhand aan onderdoor, maar houdt me sterk voor mijn vriendin en de kinderen. 2 lieve dochtertjes van 1 en 4
pi_120627046
Helaas heeft de ervaring geleerd dat jeugdzorg niet altijd de protocollen volgt, of simpelweg in sommige situaties geen protocol heeft.
en de kinderbescherming is niet dol op spoedprocedures in kersttijd.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 22 december 2012 @ 09:23:11 #66
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_120627080
je noemt haar je vriendin en in de laatste post je vrouw, hoe zit het eigenlijk? ik bedoel hebben jullie een geregistreerd partnerschap oid of hebben jullie niks bijzonders geregeld? is dat dan misschien de reden dat dit gebeurt?
pi_120627149
Dat komt omdat we afgelopen maandag eigenlijk zouden trouwen en ik haar vaak mijn vrouw noem.

Inmiddels heb ik met stichting KOG gebeld en die spreken er schande van dat jeugdzorg dit zo doet. Ze raden me aan om met jeugdzorg contact op te nemen en te verzoeken de kinderen vandaag, doch uiterlijk morgen weer thuis te brengen. Wel eens waar moet ik hierbij aangeven dat mijn vrouw (als ze inderdaad een inzinking of psychose heeft) eerst haar behandeling ondergaat voordat ze thuiskomt, zodat de kinderen veilig zijn.

Mochten ze hier geen gehoor aan geven, dan wordt me aangeraden om maandag direct een advocaat te bellen. Daarover moet ik zo even terugbellen, omdat ze kijken of ze een advocaat hebben in mijn omgeving waarvan de donateurs hebben aangegeven dat ze goede ervaringen hiermee hebben in dit soort gevallen.

Inmiddels teruggebeld en een viertal advocaten gekregen waar goede ervaringen mee zijn, Wel eens waar geen enkele echt in de buurt, daar hebben ze er een maar daarvan is aangegeven dat de ervaring slecht zijn. Het maakt mij ook niet uit al moet ik 1000km reizen bij wijze van zeggen. Ik wil de kinderen thuis hebben voor de kerst het liefste.

[ Bericht 17% gewijzigd door chumafor op 22-12-2012 09:42:47 (bijvoeging ) ]
pi_120627458
Ik heb het andere topic ook gevolgd en jeetje wat een rot situatie..

Ik heb helaas vanuit mijn werk wel vaker dit soort verhalen gehoord.

De machteloosheid lijkt mij zo frustrerend vooral omdat als ouders deze emotie tonen dit vaak wordt aangehaald als een bevestiging van juistheid van handelen een soort "zie je wel" vanuit jeugdzorg.

Kijk dus idd uit Ts dat je behalve tranen je frustratie goed onder bewang houdt hoe moeilijk dit ook is.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen de komende dagen, vooral met kerst etc. voor de deur lijkt me dit mentaal erg zwaar, kan je met de feestdagen zelf bij vrienden of familie terecht?

Gelukkig voor de kinderen dat ze nog zo jong zijn dat ze er hopelijk later weinig van zullen herinneren.
Maar dat zal een schrale troost zijn..

Welke regio woon je als ik het mag vragen?
En zou je evt. bereid zijn papieren e.d. in te scannen voor mensen hier die evt. wel zouden kunnen/willen helpen (om je verhaal te ondersteunen?).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2012 10:03:31 ]
pi_120627511
quote:

Waarom heb je daar dan eerder geen moeite voor gedaan. :')
Waarom liet jij je vrouw dan weggaan met de kinderen, deed je daar niets aan?
  zaterdag 22 december 2012 @ 10:07:23 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_120627520
de kinderen hebben rust en ruimte nodig
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_120627529
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:32 schreef chumafor het volgende:
Dat komt omdat we afgelopen maandag eigenlijk zouden trouwen en ik haar vaak mijn vrouw noem.
En dit vergat je te melden in je vorige topic? _O-
pi_120627556
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:01 schreef Logician het volgende:
Ik heb het andere topic ook gevolgd en jeetje wat een rot situatie..

Ik heb helaas vanuit mijn werk wel vaker dit soort verhalen gehoord.

De machteloosheid lijkt mij zo frustrerend vooral omdat als ouders deze emotie tonen dit vaak wordt aangehaald als een bevestiging van juistheid van handelen een soort "zie je wel" vanuit jeugdzorg.

Kijk dus idd uit Ts dat je behalve tranen je frustratie goed onder bewang houdt hoe moeilijk dit ook is.

Verder wil ik je heel veel sterkte wensen de komende dagen, vooral met kerst etc. voor de deur lijkt me dit mentaal erg zwaar, kan je met de feestdagen zelf bij vrienden of familie terecht?

Gelukkig voor de kinderen dat ze nog zo jong zijn dat ze er hopelijk later weinig van zullen herinneren.
Maar dat zal een schrale troost zijn..

Welke regio woon je als ik het mag vragen?
En zou je evt. bereid zijn papieren e.d. in te scannen voor mensen hier die evt. wel zouden kunnen/willen helpen (om je verhaal te ondersteunen?).
Ik woon in regio Arnhem en ja ik wil alles doen om dit goed op te lossen. Probleem is echter dat ik nog geen enkele documentatie heb ontvangen en dus met mijn handen in het haar zit.

Ik bel zo in ieder geval de contact persoon nogmaals op om aan te geven dat de kinderen naar huis moeten komen, want er is geen enkele aanleiding verder om dit niet te doen.

Ik heb ook de tip gekregen om maandag naar de huisarts te gaan, zodat hij kan meedelen aan jeugdzorg dat ik niet instabiel (nooit enige aanvaring met de huisarts gehad, behalve de afgelopen week en dat is zeer goed verklaarbaar) ben en dit puur een kwestie is van emotie.
pi_120627565
Had je nog geen contact met je huisarts gehad?
pi_120627574
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:06 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom heb je daar dan eerder geen moeite voor gedaan. :')
Waarom liet jij je vrouw dan weggaan met de kinderen, deed je daar niets aan?
Daar kan je iemand niet zo maar op aanvallen, iedereen zal anders reageren als ze zo plots overvallen worden of in een paniek situatie zitten.
Ts geeft zelf al meerdere keren aan dat hij het overzicht kwijt was.
Als dit verhaal zo is als beschreven door Ts vind ik het hoogst ongepast om zo te reageren.
  zaterdag 22 december 2012 @ 10:12:06 #75
131066 scrub_nurse
pi_120627576
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:32 schreef chumafor het volgende:

o echt? dat heb je nog helemaal niet benoemd toch? Dus afgelopen/deze week was sowieso een erg spannende week die voor de boeg lag? Er was relatietherapie gepland, een huwelijk ..
pi_120627582
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 19:59 schreef chumafor het volgende:
Nog geen idee, maar ik vermoed van niet.
Dat maakt echter niet dat ik maandag niet kan regisseren daar, waarbij ik het geluk heb dat mensen me daar kennen.
Dus de maandag dat je zou trouwen ging ze ook werken?
pi_120627583
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:11 schreef Isabeau het volgende:
Had je nog geen contact met je huisarts gehad?
Jawel, maar dat was om de vorige situatie. Dit weet ik pas vanaf gisteren 19.00 uur ongeveer en dan is de huisarts niet meer bereikbaar.
  zaterdag 22 december 2012 @ 10:13:28 #78
131066 scrub_nurse
pi_120627592
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dus de maandag dat je zou trouwen ging ze ook werken?
en dat inderdaad :?
pi_120627629
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef Logician het volgende:

Als dit verhaal zo is als beschreven door Ts vind ik het hoogst ongepast om zo te reageren.
Dat zou ik inderdaad ook vinden als het verhaal waar zou zijn :D
pi_120627632
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

o echt? dat heb je nog helemaal niet benoemd toch? Dus afgelopen/deze week was sowieso een erg spannende week die voor de boeg lag? Er was relatietherapie gepland, een huwelijk ..
Nee geen relatie therapie, maar mijn vriendin had/heeft last van veel emotionele inzinkingen zeg maar. Zonder dat daar echt een aanleiding toe is, hoewel als ik even de zaken opsom.

- Trouwen
- Onvrede over eigen lichaam, terwijl ik altijd zeg dat daar niets mis mee is
- Huis
- Vader een infarct
- Man ontslagen van zijn werk

Ze is ook de dag nadat haar vader het infarct heeft gehad vertrokken, wat mij doet vermoeden dat dit de emotionele druppel was.
pi_120627650
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:13 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

en dat inderdaad :?
Nee ze heeft zich ziek gemeld en is sinds de dag dat ze weg is gegaan niet op het werk verschenen.
pi_120627661
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:17 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Probleem is dat ik dat niet kan bewijzen aangezien ik geen enkele documentatie heb, behalve dan de whatsapp berichten.
pi_120627718
oh kom maar op met die whatsappjes dan :D
pi_120627726
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:17 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik heb vanuit mijn werk zulke rare situaties meegemaakt die 10x ongeloofwaardiger zouden klinken, vooral omdat in emotie mensen tijdslijnen en details vaak door elkaar gaan gooien, dat ik niet meteen zelf een eigen waarheid creeer.
Vandaar mijn insteek, als het nep is so be it, maar zo niet kan je net zo goed dezelfde energie steken in meedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2012 10:25:25 ]
pi_120627743
Die energie is er in gestopt door vele andere in het vorige topic.
Daar is helemaal niets mee gedaan.
pi_120627745
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef chumafor het volgende:

Jawel, maar dat was om de vorige situatie. Dit weet ik pas vanaf gisteren 19.00 uur ongeveer en dan is de huisarts niet meer bereikbaar.
Dat is jammer, want je kon wel steun gebruiken van je huisarts.
pi_120627752
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:25 schreef Pvoesss het volgende:
Die energie is er in gestopt door vele andere in het vorige topic.
Daar is helemaal niets mee gedaan.
En je kan niet zo ver na denken dat iedereen zijn eigen visie en mogelijkheden heeft op "er iets mee doen" en dat aangezien dit voor iedereen verschillend is Ts het dus nooit goed zal kunnen doen als dit de eis is?
pi_120627919
Via welke site kan ik de foto's uploaden van whatsapp? iemand een idee?
pi_120627972
Misschien een google acount?
En anders even googlen :)
pi_120628077
Ik hoop dat dit lukt:

Foto's zijn niet bijster goed van kwaliteit.

De eerste twee zijn van vorige week donderdag.
De laatste van gisteren, omdat ik zag dat ze de telefoon weer aan had gedaan, maar niet opnam.

pi_120628143
Wtf?

Jouw kinderen worden zonder dat jij het weet in een pleeggezin geplaatst en jij laat dat toe?
Ben je nou helemaal gek geworden?

Waarschijnlijk ben je in de waan dat Jeugdzorg er is om jullie te helpen maar laat ik je maar uit die droom helpen.

Wat jij moet doen is;

- Zo snel mogelijk naar een advocaat ( als je weinig inkomen hebt dan krijg je die op toevoeging en kost de advocaat je haast niks)
- Jeugdzorg blijven stalken totdat ze met papieren e.d. over de brug komen , je moet zorgen dat je alle documentatie over jouw gezin dus "casus" krijgt.
- De advocaat weet verder wat hij/zij moet doen en dat is VECHTEN!
pi_120628178
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:50 schreef lavacaloca het volgende:
Wtf?

Jouw kinderen worden zonder dat jij het weet in een pleeggezin geplaatst en jij laat dat toe?
Ben je nou helemaal gek geworden?

Waarschijnlijk ben je in de waan dat Jeugdzorg er is om jullie te helpen maar laat ik je maar uit die droom helpen.

Wat jij moet doen is;

- Zo snel mogelijk naar een advocaat ( als je weinig inkomen hebt dan krijg je die op toevoeging en kost de advocaat je haast niks)
- Jeugdzorg blijven stalken totdat ze met papieren e.d. over de brug komen , je moet zorgen dat je alle documentatie over jouw gezin dus "casus" krijgt.
- De advocaat weet verder wat hij/zij moet doen en dat is VECHTEN!
Ik laat dat total niet toe, daarom ook al met KOG gebeld voor advies en ik zal vechten voor mijn kinderen. Wat denk jij dan? Ik laat het hier echt niet bij zitten het zijn gvd mijn kinderen.
pi_120628199
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:52 schreef chumafor het volgende:

[..]

Ik laat dat total niet toe, daarom ook al met KOG gebeld voor advies en ik zal vechten voor mijn kinderen. Wat denk jij dan? Ik laat het hier echt niet bij zitten het zijn gvd mijn kinderen.
Maar je had allang een advocaat moeten hebben joh , ik snap dat het allemaal overweldigend is en ik bedoel het ook niet boos.
( Zelf kort geleden nog te maken gehad met Jeugdzorg , betreffende mijn kind)

Ik wil je alleen waarschuwen en motiveren om zo snel mogelijk echt actie te ondernemen en dat is door het nemen van een advocaat en het starten van procedures , niks anders kan je helpen. Je MOET een advocaat in de arm nemen , echt waar. :Y
pi_120628335
Niet teveel opdringen met dat eindeloze ik hou van je met hele lappen tekst.

Daar kunnen vrouwen niet tegen na een tijd. (wellicht mannen ook niet)
pi_120628339
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 10:54 schreef lavacaloca het volgende:

[..]

Maar je had allang een advocaat moeten hebben joh , ik snap dat het allemaal overweldigend is en ik bedoel het ook niet boos.
( Zelf kort geleden nog te maken gehad met Jeugdzorg , betreffende mijn kind)

Ik wil je alleen waarschuwen en motiveren om zo snel mogelijk echt actie te ondernemen en dat is door het nemen van een advocaat en het starten van procedures , niks anders kan je helpen. Je MOET een advocaat in de arm nemen , echt waar. :Y
Daar ben ik ook mee bezig, maar nog toe ziet het eruit dat alle advocaat kantoren maandag pas weer open zijn. ook jurofoon is alleen op werkdagen bereikbaar.
pi_120628353
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet teveel opdringen met dat eindeloze ik hou van je met hele lappen tekst.

Daar kunnen vrouwen niet tegen na een tijd. (wellicht mannen ook niet)
Dat kan, maar zoals al gezegd ik zit totaal met mijn handen in het haar en ben zo bang
pi_120628367
ik kan me niet voorstellen dat in heel NL geen advocaat te vinden is
er gebeurt wel vaker iets dringends in het weekend waarbij een advocaat gewenst is
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120628416
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:04 schreef rhubarbje het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat in heel NL geen advocaat te vinden is
er gebeurt wel vaker iets dringends in het weekend waarbij een advocaat gewenst is
Met de kerstdagen in aantocht.. zal niet helemaal eenvoudig worden.
pi_120628427
-knip-

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2012 11:14:05 ]
pi_120628428
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Met de kerstdagen in aantocht.. zal niet helemaal eenvoudig worden.
ook met kerst gebeurt er genoeg waarbij advocaten nodig zijn
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120628463
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:08 schreef Logician het volgende:
-knip-
Dank je ik bel direct.
.
Jammer genoeg niet bereikbaar in het weekend :(
pi_120628490
1 search op google levert ook een stapel nummers op waarbij specifiek staat buiten kantoortijden beschikbaar

waarom kun jij dit zelf niet?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120628493
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:10 schreef chumafor het volgende:

[..]

Dank je ik bel direct.
Heb er nog een andere (geen psych) in de edit gezet waar een spoednr bij staat. Deze werkt ook evt. met rechtbijstand.

Deze http://www.menouaradvocatenkantoor.nl/

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2012 11:14:31 ]
pi_120628547
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:12 schreef Logician het volgende:

[..]

Heb er nog een andere (geen psych) in de edit gezet waar een spoednr bij staat. Deze werkt ook evt. met rechtbijstand.

Deze http://www.menouaradvocatenkantoor.nl/
Gebeld, maar kan momenteel niet beantwoorden. Voicemail ingesproken en ik hoop dat hij me snel terug belt.
pi_120628556
Ik ga douchen etc. succes en gewoon alles afbellen als je dit trekt, niet geschoten is altijd mis.
pi_120628611
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:15 schreef chumafor het volgende:

[..]

Gebeld, maar kan momenteel niet beantwoorden. Voicemail ingesproken en ik hoop dat hij me snel terug belt.
niet op blijven wachten
elke uur opnieuw bellen
en andere nummer bellen

google zelf eens!!!!!!!
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120628633
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:20 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

niet op blijven wachten
elke uur opnieuw bellen
en andere nummer bellen

google zelf eens!!!!!!!
Wat denk je dat ik doe. Ik heb inmiddels tig tabbladen openstaan voor advocaten in mijn omgeving en zelf daarbuiten.
pi_120628651
geen idee wat je doet, want dit had je gister al moeten doen voor je een topic opende
het is allemaal geen rocket science

of anders op zijn minst vanmorgen vanaf zonsopgang bij wijze van spreke
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120628685
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:23 schreef rhubarbje het volgende:
geen idee wat je doet, want dit had je gister al moeten doen voor je een topic opende
het is allemaal geen rocket science

of anders op zijn minst vanmorgen vanaf zonsopgang bij wijze van spreke
Na 19.00 uur en totaal in shock? Het eerste wat ik gedaan heb ik haar familie informeren en jeugdzorg wederom gebeld. Vanaf vanmorgen ben ik bezig om andere stappen te proberen, waaronder contact met KOG (http://www.stichtingkog.info/)
pi_120628716
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:25 schreef chumafor het volgende:

[..]

Na 19.00 uur en totaal in shock? Het eerste wat ik gedaan heb ik haar familie informeren en jeugdzorg wederom gebeld. Vanaf vanmorgen ben ik bezig om andere stappen te proberen, waaronder contact met KOG (http://www.stichtingkog.info/)
ja want het is je meteen gezegd
na 9 uur zijn ze net zo goed bereikbaar als op zaterdag en zondag
het is niet voor niets spoed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120628772
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:27 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

ja want het is je meteen gezegd
na 9 uur zijn ze net zo goed bereikbaar als op zaterdag en zondag
het is niet voor niets spoed
Blijkbaar denken een aantal mensen dat ik uit mijn neus aan het vreten ben, terwijl ik alles op alles zet.
pi_120628943
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:36 schreef chumafor het volgende:
Oke net met de contact persoon van jeugdzorg gesproken in verband met de eerder aangegeven pasage. De reden dat de kinderen niet bij mij zijn is dat ze wel vermoeden dat ze een psychose heeft, maar hier nog geen voledige diagnose van hebben.

Omdat ze dus zaken zegt als dat zingen en praten in mijn slaap en dat ik mijn dochter een keer een flinke tik heb gegeven (klopt ook, maar dat is al bijna een jaar geleden) willen ze eerst haar onderzocht hebben door een psychiater en onderzoeken hoe ik in elkaar steek. Aangezien ik vorige week bij het gesprek van de maatschappelijk werker totaal ingestort ben en zelfs over zelfmoord heb gepraat maken ze zich zorgen om de veiligheid of eerder de rust van de kinderen.

Ze vinden dat dit alles eerst nagekenen moet worden en willen hiervoor even de tijd nemen tot er duidelijkheid is. De contactpersoon gaf aan dat als er inderdaad sprake is van een psychose en dit met medicatie in order zou kunnen worden gemaakt de kinderen ook snel weer thuis zijn. Wel moeten we rekenen op minimaal een aantal weken.

Met andere worden als ik niet was ingeklapt tijdens het gesprek met de maatschappelijk werker, dan zouden de kinderen mogelijk wel bij me zijn.

Echter aangezien ik weet dat er niets aan de hand is verder met mij en dit ook door mijn therapeut (ja ook ingeschakeld vorige week)) bevestigd zal worden (hoop ik) kan het ook zo zijn dat de kinderen al eerder thuis zijn als verwacht.
Oh maar dan is er wel meer aan de hand dan je zegt. Je zegt alles maar over je heen te willen laten komen, maar bij een gesprek raak je zo overstuur dat er kennelijk met veel spoed een pleeggezin werd gevonden voor de kinderen.
pi_120629583
Ja ik klapte totaal tegen de grond tijdens dat gesprek en dat is ook, denk ik een reden dat ze de kinderen uit huis hebben geplaatst en niet bij mij hebben gebracht. Niet alleen om voor de kinderen even een rust moment te pakken, maar ook voor haar en mij en verder ook geen risico willen aangaan. Daarom hoop ik dat de huisarts maandag ook iets kan betekenen hierin en daarvoor ga ik ook bij hem langs maandag (zeer vroeg, zodat ik het eerste aan de beurt ben).

Jeugdzorg heeft mij gevraagd om toestemming te verlenen voor inzage in mijn rapport bij de huisarts. Ik weet dat daar niets vreemds instaat en ook de emotie van afgelopen week zeer goed te verklaren is. Ik weet echter niet of ik er wijs aan doe om die inzage te verlenen, hoewel dat me ook kan helpen omdat er dus niets vreemds instaat.

Ik heb jeugdzorg inmiddels weer gebeld, maar de kinderen blijven voorlopig uit huis, door de toestand van mijn vriendin en omdat zij toestemming heeft gegeven (na veel wikken en wegen wat ik heb begrepen) om de kinderen tijdelijk ergens anders onder te brengen. Jeugdzorg geeft aan dat ik redelijk klink en ze in ieder geval een positieve indruk van me hebben op basis van de telefoon gesprekken, maar willen in ieder geval eerst het gesprek dat mogelijk volgende week gaat plaatsvinden afwachten en een plan van aanpak maken om de kinderen zo snel mogelijk thuis te krijgen en moet rekenen op minimaal een maand, waarna ots waarschijnlijk de uitspraak zal zijn.

Ze gaan maandag met mijn vriendin dus naar de psychiater, dit zal waarschijnlijk in de middag zijn. Dit wordt door de hulpverlener van Jeugdzorg gedaan omdat ze willen weten of er inderdaad iets psychisch aan de hand is. Ze heeft me medegedeeld dat ze mijn vriendin in ieder geval zal aangeven dat ze naar huis kan omdat ze geen reden ziet waarom dat niet zou kunnen, maar heeft ook aangegeven dat ze de keuze niet kan maken voor mijn vriendin. Wel geeft ze aan dat ze hierop ook hoopt, omdat ze het belangrijk vind dat we samen hieraan werken (net als mij) tenzij er aanleiding is om mijn vriendin gedwongen op te nemen. Dat laatste hoop ik niet, maar is natuurlijk wel een mogelijkheid gezien de gehele en zeer vreemde situatie.

Wat ik in ieder geval doe is voor mijn kinderen en mijn vriendin blijven vechten.

Ik ga in ieder geval met juristen praten over wat ik verder kan doen (inmiddels al contact met een advocaat, maar die kan zonder verdere gegevens en gezien het feit van toestemming van moeder ook niets op dit moment), dat wordt ook niet eerder als maandag, want dit is niet in een dag opgelost.

Wat ik ook nog te horen heb gekregen is dat ze moeder semi gedwongen hebben om de kinderen af te staan onder het mom dat de kinderrechter dit sowieso zou uitspreken (op basis van een kant van het verhaal blijkbaar) en dat vrijwillig de beste keuze is om de kinderen zo snel mogelijk weer thuis te hebben, want gedwongen blijven ze minimaal 12 weken tot een jaar weg.

Ik hoop dat als ik juridisch niets kan doen het inderdaad bij maximaal een maand blijft.

[ Bericht 5% gewijzigd door chumafor op 22-12-2012 12:28:25 ]
pi_120629763
Heb je nog gevraagd wanneer/of en hoe vaak je de kinderen mag bezoeken?

Goed dat je gebeld hebt, en een advocaat hebt gevonden.

Het is niet niets om als je verder het hele jeugdzorg wereldje en alle regels niet kent ineens plots klap van alles te moeten regelen, daar komt ook nog eens de angst bij om iets fout te doen en de onmacht en verlies van overzicht.
Daarnaast heb je emotioneel wbt je vrouw/vriendin ook nog eens en enorme klap te verwerken, denk dat die combinatie door veel mensen onderschat wordt, hopelijk heb je veel steun van familie en vrienden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2012 12:29:39 ]
pi_120629885
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 20:34 schreef chumafor het volgende:
In na volging van Relatie van 6 jaar en geen vertrouwen? is er nieuws.

Zoals in dat topic aangegeven is mijn vriendin vorige week woensdag ineens vertrokken. Afgelopen maandag ben ik door een maatschappelik werker gebeld dat ze met de kinderen veilig zou zitten en dat mijn vriendin bij maatschappelijk werk liep, dus had ik wat rust.

Vandaag ben ik door jeugdzorg gebeld, dat de kinderen bij een pleeggezin zijn ondergebracht voor nog onbepaalde duur. Mijn vriendin heeft tekenen van een psychose volgens de persoon die mij belde en gaat daarvoor volgende week naar de psychiater om te kijken of dit inderdaad zo is. Omdat jeugdzorg de situatie niet kent en ons niet persoonlijk nog niet heeft gesproken, zullen ze begin volgende week met mij ook een afspraak maken om te praten over het een en ander en zou ik misschien na de kerst mijn kinderen voor het eerst weer mogen zien. Meenemen mag ik ze echter niet tot er duidelijkheid is over hoe ze het bij mij zullen hebben en de mogelijkheid bestaat dat ze voorlopig in het pleeggezin blijven. Precies hetgeen waar ik bang voor was is nu gebeurd.

Wrang is dat mijn vriendin vandaag eigenlijk met de kinderen naar huis wilde komen, wat het voor mij nog verwarrender maakt.

Oke de vrouw die ik aan de lijn had zij dat ze naar huis kan als ze wil, maar dat de kinderen voorlopig wegblijven. Tot in ieder geval de gehele situatie goed is nagekeken. Ik probeer nu mijn vriendin aan te geven dat ze naar huis kan komen, want mij lijkt het belangrijk dat we dit samen doortrekken en niet alleen. Ik denk dat ze bang is dat is boos ben om de situatie en ergens ben ik dat ook, maar dit is iets waar we uit kunnen komen denk ik als we elkaar kunnen steunen en dat is momenteel niet het geval.

Sorry dat het onsamenhangend is allemaal, maar wilde even van me af schrijven.
ja sorry maar mijn mening is dat dat mens knetter gek is, het lijkt erop dat ze achter je rug om zegt dat je een psychopaat ben
I'm so happy I could scream!
pi_120629889
Er klopt geen hout van, zoals jeugdzorg zich hier mee bemoeit. Die kinderen horen gewoon op een vertrouwd adres, in dit geval gewoon bij de vader thuis. In hun eigen huis :{
pi_120629987
Ik denk echt dat jij ze teveel op hun woord gelooft. Jeugdzorg is waarschijnlijk enkel bezig met jou rustig houden.

Ik heb bij kennissen al diverse keren zo bezig gezien van bij 2 van de 3 nergens op sloeg en een van die 2 heeft het pas na 3 maanden goed gekregen (kinderen terug) en de andere is nu na 2 jaar nog steeds aan het vechten.

Dus als het aan jeugdzorg ligt ga je de kinderen echt niet snel terugkrijgen!
pi_120630059
Zo ken ik een situatie waar de moeder nogal wat mentale issues had en haar man met een mes had bedreigt.
Ze liet hun kind van 2,5 alleen om de man 's avonds te volgen.
Toen de man bij jgz aanklopte om hulp te vragen en jgz met de moeder ging praten mocht hij vervolgens het kind ruim een half jr niet meer zien omdat de moeder had gezegd dat de man aan het kind had gezeten... keihard..

Maar ik ken ook gevallen waar jgz echt heel veel goeds heeft gedaan..

Uiteindelijk blijft het mensen werk en moeten ze een eerste inschatting maken, op basis van een eerste indruk in het geval van spoed, helaas zal deze inschatting ook per persoon en werkervaring verschillen..

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2012 12:48:17 ]
pi_120630193
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:28 schreef Logician het volgende:
Heb je nog gevraagd wanneer/of en hoe vaak je de kinderen mag bezoeken?

Goed dat je gebeld hebt, en een advocaat hebt gevonden.

Het is niet niets om als je verder het hele jeugdzorg wereldje en alle regels niet kent ineens plots klap van alles te moeten regelen, daar komt ook nog eens de angst bij om iets fout te doen en de onmacht en verlies van overzicht.
Daarnaast heb je emotioneel wbt je vrouw/vriendin ook nog eens en enorme klap te verwerken, denk dat die combinatie door veel mensen onderschat wordt, hopelijk heb je veel steun van familie en vrienden.
Mogelijk kan ik volgende week even met mijn oudste dochter telefoneren. Ik lees op internet dat dat gesprek opgenomen kan gaan worden voor een mogelijke zaak, maar daar maak ik me geen zorgen over aangezien ik toch niets te verbergen heb.

Verder zou ik de kinderen over 2 weken misschien fysiek kunnen zien, misschien volgende week al maar dat wilde ze me niet garanderen.
pi_120630227
Ga er ook maar alvast vanuit dat ze jou ook eerst bij een psycholoog langs willen hebben en daar de resultaten van willen zien.

Niet persé iets om je druk over te maken, maar je kan ze ook voor zijn en alvast zo'n rapport laten opstellen.
Dus zelf bij een onafhankelijke psych. een afspraak maken zodat ze voor jou een verslag kunnen maken.

Dan ben je al stap verder.

Edit : tevens kun je zelf ook het gesprek opnemen als je belt met je dochter.
Zie geen reden waarom niet.
pi_120630424
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:19 schreef chumafor het volgende:
Ja ik klapte totaal tegen de grond tijdens dat gesprek en dat is ook, denk ik een reden dat ze de kinderen uit huis hebben geplaatst en niet bij mij hebben gebracht. Niet alleen om voor de kinderen even een rust moment te pakken, maar ook voor haar en mij en verder ook geen risico willen aangaan. Daarom hoop ik dat de huisarts maandag ook iets kan betekenen hierin en daarvoor ga ik ook bij hem langs maandag (zeer vroeg, zodat ik het eerste aan de beurt ben).

Jeugdzorg heeft mij gevraagd om toestemming te verlenen voor inzage in mijn rapport bij de huisarts. Ik weet dat daar niets vreemds instaat en ook de emotie van afgelopen week zeer goed te verklaren is. Ik weet echter niet of ik er wijs aan doe om die inzage te verlenen, hoewel dat me ook kan helpen omdat er dus niets vreemds instaat.

Ik heb jeugdzorg inmiddels weer gebeld, maar de kinderen blijven voorlopig uit huis, door de toestand van mijn vriendin en omdat zij toestemming heeft gegeven (na veel wikken en wegen wat ik heb begrepen) om de kinderen tijdelijk ergens anders onder te brengen. Jeugdzorg geeft aan dat ik redelijk klink en ze in ieder geval een positieve indruk van me hebben op basis van de telefoon gesprekken, maar willen in ieder geval eerst het gesprek dat mogelijk volgende week gaat plaatsvinden afwachten en een plan van aanpak maken om de kinderen zo snel mogelijk thuis te krijgen en moet rekenen op minimaal een maand, waarna ots waarschijnlijk de uitspraak zal zijn.

Ze gaan maandag met mijn vriendin dus naar de psychiater, dit zal waarschijnlijk in de middag zijn. Dit wordt door de hulpverlener van Jeugdzorg gedaan omdat ze willen weten of er inderdaad iets psychisch aan de hand is. Ze heeft me medegedeeld dat ze mijn vriendin in ieder geval zal aangeven dat ze naar huis kan omdat ze geen reden ziet waarom dat niet zou kunnen, maar heeft ook aangegeven dat ze de keuze niet kan maken voor mijn vriendin. Wel geeft ze aan dat ze hierop ook hoopt, omdat ze het belangrijk vind dat we samen hieraan werken (net als mij) tenzij er aanleiding is om mijn vriendin gedwongen op te nemen. Dat laatste hoop ik niet, maar is natuurlijk wel een mogelijkheid gezien de gehele en zeer vreemde situatie.

Wat ik in ieder geval doe is voor mijn kinderen en mijn vriendin blijven vechten.

Ik ga in ieder geval met juristen praten over wat ik verder kan doen (inmiddels al contact met een advocaat, maar die kan zonder verdere gegevens en gezien het feit van toestemming van moeder ook niets op dit moment), dat wordt ook niet eerder als maandag, want dit is niet in een dag opgelost.

Wat ik ook nog te horen heb gekregen is dat ze moeder semi gedwongen hebben om de kinderen af te staan onder het mom dat de kinderrechter dit sowieso zou uitspreken (op basis van een kant van het verhaal blijkbaar) en dat vrijwillig de beste keuze is om de kinderen zo snel mogelijk weer thuis te hebben, want gedwongen blijven ze minimaal 12 weken tot een jaar weg.

Ik hoop dat als ik juridisch niets kan doen het inderdaad bij maximaal een maand blijft.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moeten beide ouders toestemming geven om de kinderen uit huis te plaatsen. Anders moet de rechter eraan te pas komen.
Me dunkt dat je een zaak hebt. Zonder onderzoek zijn jouw kinderen bij jou weggehouden.

Daarbij:
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 22:21 schreef Nies het volgende:

[..]

En hier voelde je bitter weinig voor. Ondertussen zit je er zo erg doorheen dat je tijdens een gesprek helemaal overstuur raakt.
Als dit niet verzonnen is, is er naar mijn idee een kant aan dit verhaal die je niet vertelt. Er klopt net iets teveel niet. :P
Wat niet wegneemt dat dit niet zo had mogen gebeuren, natuurlijk.
pi_120630438
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 12:40 schreef fokexpert het volgende:
Ik denk echt dat jij ze teveel op hun woord gelooft. Jeugdzorg is waarschijnlijk enkel bezig met jou rustig houden.

Ik heb bij kennissen al diverse keren zo bezig gezien van bij 2 van de 3 nergens op sloeg en een van die 2 heeft het pas na 3 maanden goed gekregen (kinderen terug) en de andere is nu na 2 jaar nog steeds aan het vechten.

Dus als het aan jeugdzorg ligt ga je de kinderen echt niet snel terugkrijgen!
Het terug krijgen van mijn kinderen en het liefste ook mijn vriendin is op dit moment het belangrijkste.
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:15:41 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120630595
Wanneer is dat huwelijk eigenlijk afgeblazen?

Heb jij de kinderen wel officieel erkend?
The love you take is equal to the love you make.
pi_120630771
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moeten beide ouders toestemming geven om de kinderen uit huis te plaatsen. Anders moet de rechter eraan te pas komen.
Me dunkt dat je een zaak hebt. Zonder onderzoek zijn jouw kinderen bij jou weggehouden.

Daarbij:

[..]

En hier voelde je bitter weinig voor. Ondertussen zit je er zo erg doorheen dat je tijdens een gesprek helemaal overstuur raakt.
Als dit niet verzonnen is, is er naar mijn idee een kant aan dit verhaal die je niet vertelt. Er klopt net iets teveel niet. :P
Wat niet wegneemt dat dit niet zo had mogen gebeuren, natuurlijk.
Ik weet dat het allemaal raar klinkt en ik geloof het zelf ook niet, maar dan realiseer ik me dat het wel waar is en zinkt de bodem onder me weg.

Dat er meer aan de hand is dat denk ik ook, maar niet iets wat ik weet en al helemaal niet als mijn vriendin me niets zegt en geen contact opneemt op dit moment. Ik heb in ieder geval nooit iets verkeerds gedaan en als zij in haar bericht aangeeft nog mijn vrouw te zijn en van me te houden, dan is dat toch ook een teken dat er met haar iets aan de hand is op dit moment.

Overigens ben ik net toch door de advocaat teruggebeld omdat hij toch ook de hele situatie vreemd vind al helemaal omdat ik het mede gezag heb over de kinderen en ze dus op het woord van een labiel ogend persoon afgaan.

Hij heeft mij medegedeeld dat wat ze doen rust op een flinterdunne grens en dat als mijn vrouw haar toestemming intrekt ze eigenlijk de kinderen weer terug moeten brengen, dat omdat ze dus handelingsonbekwaam zou kunnen zijn geweest, maar hij raad aan om dit aan te tonen met rapporten van arts en psychiater. Daarnaast geeft hij aan om rust te houden en zoveel mogelijk praten met jeugdzorg op een rustige en wel doordachte manier. Emotie tonen, maar niet teveel negatieve emotie, dan zou het inderdaad allemaal snel over kunnen gaan. Ook is het zo dat jeugdzorg binnen een aantal weken met een plan van aanpak moet komen, omdat de kinderen nog erg jong zijn.
pi_120630785
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:15 schreef Lienekien het volgende:
Wanneer is dat huwelijk eigenlijk afgeblazen?

Heb jij de kinderen wel officieel erkend?
Ja ze zijn officieel erkend en ook het gezag is aangevraagd en toegekend,
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:26:43 #126
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120630838
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:24 schreef chumafor het volgende:

[..]

Ja ze zijn officieel erkend en ook het gezag is aangevraagd en toegekend,
En wanneer is dat huwelijk afgeblazen?
pi_120630874
quote:

-knip-

Ook is het zo dat jeugdzorg binnen een aantal weken met een plan van aanpak moet komen, omdat de kinderen nog erg jong zijn.
Binnen een aantal weken?! :o Allemachtig zeg. Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?
pi_120630893
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En wanneer is dat huwelijk afgeblazen?
4 weken geleden, omdat ik mijn baan verloren had en we dus op dat moment financieel niet alles konden dragen. We hebben dit gezamenlijk besproken en die keuze gemaakt om het even uit te stellen tot het financieel weer beter zou gaan.
pi_120630915
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:28 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Binnen een aantal weken?! :o Allemachtig zeg. Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?
2 dochtertjes van 1 en 4 jaar oud, die ik ontzettend mis.
pi_120630926
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:30 schreef chumafor het volgende:

2 dochtertjes van 1 en 4 jaar oud, die ik ontzettend mis.
En zij jou denk ik ook -O-
Enorme knuffel en sterkte! :*
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:31:35 #131
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120630936
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:29 schreef chumafor het volgende:

[..]

4 weken geleden, omdat ik mijn baan verloren had en we dus op dat moment financieel niet alles konden dragen. We hebben dit gezamenlijk besproken en die keuze gemaakt om het even uit te stellen tot het financieel weer beter zou gaan.
Ik begrijp dat niet zo goed. Had je dan van alles geregeld en geboekt en kon dat toen allemaal nog afgezegd worden?
pi_120630948
quote:

[..]

en je had niet allerlei aanbetalingen gedaan en zo die je 4 weken van te voren niet terug kreeg? :?
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:35:24 #133
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120631035
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

en je had niet allerlei aanbetalingen gedaan en zo die je 4 weken van te voren niet terug kreeg? :?
Misschien was het niet een hele luxe bruiloft met een groot feest enzo he.
pi_120631041
quote:

[..]

Overigens ben ik net toch door de advocaat teruggebeld omdat hij toch ook de hele situatie vreemd vind al helemaal omdat ik het mede gezag heb over de kinderen en ze dus op het woord van een labiel ogend persoon afgaan.

Dat is wat ik bedoelde. Hardstikke onwettig, dunkt me.
Je moet idd. niet kwaad of emotioneel worden, dan hebben ze je.
Maar ik zou er wel werk van maken, zeg... Gewoon aangifte wegens ontvoering. Zomaar je kinderen bij je weg houden, dat is eigenrichting en ontvoering.
Ik zou ook de publiciteit zoeken.
pi_120631065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:31 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Huwelijk was betaald en inweze was alles ook geregeld met uitzondering van haar jurk en de kosten hiervan. We wilde het klein houden en zouden met de familie uit eten gaan na de voltrekking van het huwelijk, maar de financiën zaten dus tegen, door het verlies van mijn baan.
pi_120631088
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

dan had ie ook wel door kunnen gaan lijkt me :P

maakt niet uit wat je doet en voor welk budget (behalve gratis trouwen) het kost toch geld en zeker in de vorm van aanbetalingen
en als je het gratis ging doen kan het ook wel door gaan lijkt me
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:37:56 #137
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120631096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:35 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dan kon het toch wel doorgaan?
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:40:09 #138
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120631159
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:36 schreef chumafor het volgende:

[..]

Huwelijk was betaald en inweze was alles ook geregeld met uitzondering van haar jurk en de kosten hiervan. We wilde het klein houden en zouden met de familie uit eten gaan na de voltrekking van het huwelijk, maar de financiën zaten dus tegen, door het verlies van mijn baan.
Dat was dus sowieso geen dure jurk geworden, want daar gaan maanden overheen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:41:26 #139
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120631197
Maar wat een klote situatie TS.
Het vervelende is dat nu jeugdzorg zich er mee bemoeit je voor een groot gedeelte overgeleverd bent aan derde.
Je bent in de situatie veel te lief geweest voor je vriendin, sorry dat ik het zeg.
Dat zij met zichzelf in de knoop zit is heel erg, dat ze rust nodig heeft kan ik ook nog begrijpen.
Maar de kinderen had ze thuis moeten laten in hun vertrouwde omgeving.
En jij had die meteen terug moeten gaan halen en niet zo afwachtend moeten zijn.
Maar heel veel sterkte voor nu.
pi_120631233
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:40 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat was dus sowieso geen dure jurk geworden, want daar gaan maanden overheen.
precies

sorry maar ik vind dat dit de boel nog vager maakt
maar goed
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120631327
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoelde. Hardstikke onwettig, dunkt me.
Je moet idd. niet kwaad of emotioneel worden, dan hebben ze je.
Maar ik zou er wel werk van maken, zeg... Gewoon aangifte wegens ontvoering. Zomaar je kinderen bij je weg houden, dat is eigenrichting en ontvoering.
Ik zou ook de publiciteit zoeken.
Niet onwettig, maar wel een punt die we aan kunnen dragen in de strijd voor de kinderen. Mits mijn vriendin haar toestemming intrekt. Doet ze dat niet, dan moeten we het parcours bewandelen.

Volgens de advocaat gaat het trouwens waarschijnlijk om een tijdelijk uit huis plaatsing omdat moeder mogelijk een inzinking heeft. Als moeder niet gedwongen is opgenomen en vrijwillig op ieder moment naar huis kan, dan zou dit kunnen betekenen dat ze de actie op een later tijdstip weer uitvoert en dat zou voor de kinderen niet goed zijn. Hij geeft dus aan op basis van wat hij begrijpt, dat het niet aan mij hoeft te liggen en dat de kinderen naar huis kunnen of zullen komen als de situatie van haar stabiel is. Overigens heeft ook jeugdzorg mij dat net (ja ik blijf bellen) enigszins bevestigd.

Of te wel maandag gaat ze naar de psychiater en er komt uit dat er wat met haar is, wat hopelijk door medicatie en niet gedwongen therapie opgelost kan worden. Als dat zo is en ze trekt haar toestemming in, dan zou jeugdzorg de kinderen terug moeten brengen inweze. Daarnaast is ook een rapport over mijn toestand van belang, waarin aangegeven wordt dat alles van de afgelopen week puur door onmacht en radeloosheid is ontstaan, maar dat dat geen normale gang van zaken betreft,
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:47:33 #142
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120631387
Dat soort rapporten worden niet na een gesprek opgemaakt, lijkt me. Bereid je er dan maar op voor dat het nog wel even kan duren.
pi_120631446
Waarom blijf je eigenlijk steeds bellen met jeugdzorg? Heb je steeds nieuwe vragen of smeek je elke keer dat je kinderen thuis komen of hoe moet ik dat zien.

En ik vrees ook dat dit een langdurige situatie gaat worden en zeker met alle feestdagen zo voor de boeg zou ik er niet op rekenen dat je je kinderen voor volgend jaar terug hebt.
pi_120631471
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:47 schreef Lienekien het volgende:
Dat soort rapporten worden niet na een gesprek opgemaakt, lijkt me. Bereid je er dan maar op voor dat het nog wel even kan duren.
Daar bereid ik me op voor en iedereen zegt dat het wel goed gaat komen, mits ik mijn kop er maar bijhoudt. Dat is verrekte moeilijk, maar ik kan niet anders.

misschien draai ik ook de topics wel uit om aan te tonen dat ik me inderdaad zorgen maak en dat ik alles wil doen om de kinderen thuis te krijgen. Weet alleen niet op dit moment of dat zo slim is door een aantal reacties, daarbij weet ik niet of dat juridisch wel mag.
pi_120631511
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:49 schreef chumafor het volgende:

[..]

Daar bereid ik me op voor en iedereen zegt dat het wel goed gaat komen, mits ik mijn kop er maar bijhoudt. Dat is verrekte moeilijk, maar ik kan niet anders.

misschien draai ik ook de topics wel uit om aan te tonen dat ik me inderdaad zorgen maak en dat ik alles wil doen om de kinderen thuis te krijgen. Weet alleen niet op dit moment of dat zo slim is door een aantal reacties, daarbij weet ik niet of dat juridisch wel mag.
topics uitdraaien heeft echt geen zin hoor
natuurlijk mag het juridisch maar wat voor bewijs is het?
sowieso maakt het niet uit hoeveel zorgen jij je maakt, het gaat er om of de situatie veilig is voor de kinderen
bezorgdheid voegt daar niets aan toe

verder is het nergens bewijs van
alleen dat jij een topic kunt maken op fok
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120631553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:49 schreef Isabeau het volgende:
Waarom blijf je eigenlijk steeds bellen met jeugdzorg? Heb je steeds nieuwe vragen of smeek je elke keer dat je kinderen thuis komen of hoe moet ik dat zien.

En ik vrees ook dat dit een langdurige situatie gaat worden en zeker met alle feestdagen zo voor de boeg zou ik er niet op rekenen dat je je kinderen voor volgend jaar terug hebt.
Nee ik heb vanmorgen gevraagd of de kinderen thuis konden komen en aangegeven dat KOG het ook een zeer vreemde situatie vind en wat ze voor me kan betekenen. Smeken en beden zal alleen de situatie nog heftiger maken en langer laten duren.

Daarnaast wilde ik graag weten of ik de kinderen eerder kon spreken of kon zien en of ze mijn vriendin wilde mededelen dat de gewoon thuis kan komen, nadat ze bij de psychiater is geweest eventueel onder begeleiding van haar.
pi_120631563
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:45 schreef chumafor het volgende:

[..]

Niet onwettig, maar wel een punt die we aan kunnen dragen in de strijd voor de kinderen. Mits mijn vriendin haar toestemming intrekt. Doet ze dat niet, dan moeten we het parcours bewandelen.

Volgens de advocaat gaat het trouwens waarschijnlijk om een tijdelijk uit huis plaatsing omdat moeder mogelijk een inzinking heeft. Als moeder niet gedwongen is opgenomen en vrijwillig op ieder moment naar huis kan, dan zou dit kunnen betekenen dat ze de actie op een later tijdstip weer uitvoert en dat zou voor de kinderen niet goed zijn. Hij geeft dus aan op basis van wat hij begrijpt, dat het niet aan mij hoeft te liggen en dat de kinderen naar huis kunnen of zullen komen als de situatie van haar stabiel is. Overigens heeft ook jeugdzorg mij dat net (ja ik blijf bellen) enigszins bevestigd.

Of te wel maandag gaat ze naar de psychiater en er komt uit dat er wat met haar is, wat hopelijk door medicatie en niet gedwongen therapie opgelost kan worden. Als dat zo is en ze trekt haar toestemming in, dan zou jeugdzorg de kinderen terug moeten brengen inweze. Daarnaast is ook een rapport over mijn toestand van belang, waarin aangegeven wordt dat alles van de afgelopen week puur door onmacht en radeloosheid is ontstaan, maar dat dat geen normale gang van zaken betreft,
Het lijkt me heel sterk dat één ouder kan uitmaken of de kinderen uit huis geplaatst mogen worden. Vooral omdat ze op het woord afgaan van iemand die een inzinking zegt te hebben en de kinderen van hot naar haar meesleepte.
Waar anders dan thuis kunnen ze op dat moment het beste zijn?
Zij hebben je zelf niet onderzocht, daar zijn ze de fout ingegaan en zelfs dan moet er een procedure worden gestart. (meen ik althans.)
Misschien kun je smartegeld eisen omdat ze je kinderen hebben ontvoerd en jou en de kinderen daarmee hebben beschadigd?
Emotioneel worden moet je niet doen bij die knakkers die andere belangen hebben dan het welzijn van je kinderen. Maar ik zou heel duidelijk laten blijken dat ik ze juridisch ga pakken en bereid ben om tot het gaatje te gaan, tot en met de publiciteit aan toe.. Ze zijn al op een fraaie manier in het nieuws geweest.
Je vrouw heeft een probleem, niet jij of de kinderen. Als ze dat niet beseffen dan zijn ze niet capabel. Nou ja, ik heb begrepen dat ze dat idd. niet zijn, maar goed..
pi_120631584
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:51 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

topics uitdraaien heeft echt geen zin hoor
natuurlijk mag het juridisch maar wat voor bewijs is het?
sowieso maakt het niet uit hoeveel zorgen jij je maakt, het gaat er om of de situatie veilig is voor de kinderen
bezorgdheid voegt daar niets aan toe

verder is het nergens bewijs van
alleen dat jij een topic kunt maken op fok
Geen bewijs in de zin van de situatie, dat klopt
  zaterdag 22 december 2012 @ 13:57:53 #149
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120631674
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het lijkt me heel sterk dat één ouder kan uitmaken of de kinderen uit huis geplaatst mogen worden. Vooral omdat ze op het woord afgaan van iemand die een inzinking zegt te hebben en de kinderen van hot naar haar meesleepte.
Zij hebben je zelf niet onderzocht, daar zijn ze de fout ingegaan en zelfs dan moet er een procedure worden gestart. (meen ik althans.)
Misschien kun je smartegeld eisen omdat ze je kinderen hebben ontvoerd en jou en de kinderen daarmee hebben beschadigd?
Emotioneel worden moet je niet doen bij die knakkers die andere belangen hebben dan het welzijn van je kinderen. Maar ik zou heel duidelijk laten blijken dat ik ze juridisch ga pakken en bereid ben om tot het gaatje te gaan, tot en met de publiciteit aan toe.. Ze zijn al op een fraaie manier in het nieuws geweest.
Je vrouw heeft een probleem, niet jij of de kinderen. Als ze dat niet beseffen dan zijn ze niet capabel. Nou ja, ik heb begrepen dat ze dat idd. niet zijn, maar goed..
Het staat voor BJZ natuurlijk nog allerminst vast dat het probleem alleen bij de vrouw zit. Want op basis waarvan zouden ze dat nu moeten kunnen vaststellen?
pi_120631759
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het staat voor BJZ natuurlijk nog allerminst vast dat het probleem alleen bij de vrouw zit. Want op basis waarvan zouden ze dat nu moeten kunnen vaststellen?
Zonder onderzoek weten ze dat idd niet en zouden ze niet mogen optreden.
Je moet de zaken niet omdraaien natuurlijk. We hebben niet vastgesteld dat er geen problemen bij jou zijn, dus halen we je kind maar weg.. Dat is wel heel onredelijk, toch?
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:01:48 #151
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120631794
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Je moet de zaken niet omdraaien natuurlijk. We hebben niet vastgesteld dat er geen problemen bij jou zijn, dus halen we je kind maar weg.. Dat is wel heel onredelijk, toch?
Ik was er niet bij, jij wel?
pi_120631817
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is dus wat de advocaat mij sterk afraad.
Zolang de kinderrechter en de jurist van jeugdzorg niet ter sprake is gekomen en alles goed word gedocumenteerd (er belangrijk) is geduld hebben en rustig blijven de beste oplossing helemaal als het inderdaad om een tijdelijk uithuisplaatsing zou gaan en die kans is volgens hem zeer groot.
Nu de strijd aangaan zou averechts kunnen werken omdat ze zich dan vast kunnen bijten in de verklaringen van haar en de maatschappelijk werker en dan zou een tijdelijk uit huis plaatsing kunnen worden omgezet in een permanente.
Ots is iets waar ik rekening mee moet houden, maar ook dat hoeft niet perse te gebeuren. Alles is afhankelijk van wat ik nu doe, maar ook van wat mijn vriendin doet.

In ieder geval hebben we de hele familie achter ons staan en ook een aantal buitenstaanders. Dat samen met het gegeven dat ik aan de telefoon rustig blijf, redelijk rationeel denk en het rapport van de huisarts zou erg veel kunnen helpen om inderdaad alles kort te laten duren. Na 4 weken en nog geen duidelijkheid, dan pas de juridische strijd aangaan en alles goed documenteren is zijn advies.

[ Bericht 0% gewijzigd door chumafor op 22-12-2012 14:07:43 ]
pi_120631929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Daarom is het belangrijk dat ik rustig blijf, zodat ook zij zien dat het niet aan mij ligt. Maar zolang mijn vriendin in deze fase verkeerd is de kans dat de kinderen thuis komen voor het nieuwe jaar erg klein, daarom hoop ik ook dat ze contact met me opneemt en liefste dat ze thuiskomt om dit te kunnen bespreken, maar ik ben bang dat ze op dit moment wederom door alles geheel in de war is, want ze zou nooit de kinderen zomaar afgeven en dus denk ik dat ze inderdaad op dit moment niet helemaal in order is.
pi_120632021
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik was er niet bij, jij wel?
Hij zegt zelf dat hij niet onderzocht. Duidelijk toch?
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:10:21 #155
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120632050
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:06 schreef chumafor het volgende:

[..]

Daarom is het belangrijk dat ik rustig blijf, zodat ook zij zien dat het niet aan mij ligt. Maar zolang mijn vriendin in deze fase verkeerd is de kans dat de kinderen thuis komen voor het nieuwe jaar erg klein, daarom hoop ik ook dat ze contact met me opneemt en liefste dat ze thuiskomt om dit te kunnen bespreken, maar ik ben bang dat ze op dit moment wederom door alles geheel in de war is, want ze zou nooit de kinderen zomaar afgeven en dus denk ik dat ze inderdaad op dit moment niet helemaal in order is.
Denk dat je je even niet op je vriendin moet richten, en haar niet thuis moet laten komen, zij is de veroorzaker van dit alles. En denk dat jeugdzorg de kinderen sowieso niet zomaar bij haar in 1 huis gaat onderbrengen. Even heel bot gezegd, je vriendin is op dit moment even niet belangrijk, al je energie moet nu gericht zijn op het terugkrijgen van je kinderen.
pi_120632101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:02 schreef chumafor het volgende:

[..]

Zolang de kinderrechter en de jurist van jeugdzorg niet ter sprake is gekomen en alles goed word gedocumenteerd (er belangrijk) is geduld hebben en rustig blijven de beste oplossing helemaal als het inderdaad om een tijdelijk uithuisplaatsing zou gaan en die kans is volgens hem zeer groot.
Nu de strijd aangaan zou averechts kunnen werken omdat ze zich dan vast kunnen bijten in de verklaringen van haar en de maatschappelijk werker en dan zou een tijdelijk uit huis plaatsing kunnen worden omgezet in een permanente.
Ots is iets waar ik rekening mee moet houden, maar ook dat hoeft niet perse te gebeuren. Alles is afhankelijk van wat ik nu doe, maar ook van wat mijn vriendin doet.

In ieder geval hebben we de hele familie achter ons staan en ook een aantal buitenstaanders. Dat samen met het gegeven dat ik aan de telefoon rustig blijf, redelijk rationeel denk en het rapport van de huisarts zou erg veel kunnen helpen om inderdaad alles kort te laten duren. Na 4 weken en nog geen duidelijkheid, dan pas de juridische strijd aangaan en alles goed documenteren is zijn advies.
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:06 schreef chumafor het volgende:

[..]

Belachelijk dit. Het gaat erom dat ze je kinderen niet bij je weg mogen houden, in de eerste plaats.
En jij moet nu gaan bewijzen dat er niks aan de hand is?
De strijd aangaan is geen bewijs van onevenwichtigheid of wat dan ook hoor. Dat Jeugdzorg rare spelletjes speelt, daar heeft je advocaat wel weer gelijk in. Wat zij doen grenst aan het criminele.
pi_120632134
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Denk dat je je even niet op je vriendin moet richten, en haar niet thuis moet laten komen, zij is de veroorzaker van dit alles. En denk dat jeugdzorg de kinderen sowieso niet zomaar bij haar in 1 huis gaat onderbrengen. Even heel bot gezegd, je vriendin is op dit moment even niet belangrijk, al je energie moet nu gericht zijn op het terugkrijgen van je kinderen.
Dat lijkt me wel een goeie ja. Het probleem ligt duidelijk bij die vriendin, dus die moet je buiten de deur houden. Dan is de kans groter dat de kinderen terug komen.
pi_120632211
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik haar aangeef in ieder geval maandag en de psychiater af te wachten en misschien zelf het traject wat opgezet wordt voor haar. Mocht ze daarna naar huis willen is ze welkom. Ik weet alleen niet hoelang dat zou gaan duren, dat zou weken kunnen zijn denk ik. Wat ik weet is dat ik van haar hou en haar dit niet kwalijk neem als het inderdaad psychisch blijkt te zijn. Ze is de moeder van mijn kinderen en hoort gewoon samen met de kinderen in mijn leven als zij dat straks ook nog wil, maar dat denk ik wel afgaande op de berichten die ik van jeugdzorg heb ontvangen.
pi_120632253
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

[..]

Belachelijk dit. Het gaat erom dat ze je kinderen niet bij je weg mogen houden, in de eerste plaats.
En jij moet nu gaan bewijzen dat er niks aan de hand is?
De strijd aangaan is geen bewijs van onevenwichtigheid of wat dan ook hoor. Dat Jeugdzorg rare spelletjes speelt, daar heeft je advocaat wel weer gelijk in. Wat zij doen grenst aan het criminele.
Ja inderdaad ik moet bewijzen dat er niets aan de hand is aan mijn kant. Tenminste niets wat het wegnemen van de kinderen rechtmatig maakt. En dat allemaal omdat zij ineens weg is gelopen en ik denk dat zij zich dat ook realiseert op een gegeven moment, misschien nu al wel.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:18:23 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_120632314
Jij moet bewijzen dat er niks met je aan de hand is? Wat een omgekeerde wereld :').
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_120632360
Ja omgekeerde wereld, maar ik kan niets anders op dit moment. En ik ga ervan uit dat de advocaat weet waar hij over praat, want zoals ik van hem begrepen heb is dit niet de eerste keer dat hij met jeugdzorg te maken heeft gehad.
pi_120632389
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:16 schreef chumafor het volgende:

[..]

Ja inderdaad ik moet bewijzen dat er niets aan de hand is aan mijn kant. Tenminste niets wat het wegnemen van de kinderen rechtmatig maakt. En dat allemaal omdat zij ineens weg is gelopen en ik denk dat zij zich dat ook realiseert op een gegeven moment, misschien nu al wel.
Zij gaan nu naar een rechtvaardiging zoeken, ja. Want een fout toegeven, daar staan ze niet om bekend.
pi_120632403
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zij gaan nu naar een rechtvaardiging zoeken, ja. Want een fout toegeven, daar staan ze niet om bekend.
En die zal ik ze niet geven, want die is er niet.

Maandag rapport huisarts kan al veel helpen misschien.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:21:45 #164
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_120632433
Ga inderdaad maar in op je advocaat. Hij heeft eerder met dit bijltje gehakt, blijkbaar.

Succes!
pi_120632463
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef Samzz het volgende:
Ga inderdaad maar in op je advocaat. Hij heeft eerder met dit bijltje gehakt, blijkbaar.

Succes!
Dank je dat zal ik zeker nodig hebben.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:29:50 #166
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120632737
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Hij zegt zelf dat hij niet onderzocht. Duidelijk toch?
Hoe was zijn vriendin op dat moment, wat zei ze zoal? Dat kan de aanleiding zijn geweest om z.s.m. de kinderen bij haar weg te halen en elders onder te brengen. Als ze uitspraken heeft gedaan die de vader verdacht maken, lijkt het me logisch de kinderen daar niet op dat moment naartoe te brengen.
pi_120632784
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe was zijn vriendin op dat moment, wat zei ze zoal? Dat kan de aanleiding zijn geweest om z.s.m. de kinderen bij haar weg te halen en elders onder te brengen. Als ze uitspraken heeft gedaan die de vader verdacht maken, lijkt het me logisch de kinderen daar niet op dat moment naartoe te brengen.
maar waarom ook niet naar opa en oma of iets dergelijks?
misschien ben ik dan heel naief en is dat nooit een optie die onderzocht word maar bij twijfel beter daar dan in een tijdelijke opvang of zo (lijkt mij)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_120632792
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef chumafor het volgende:

[..]

En die zal ik ze niet geven, want die is er niet.

Maandag rapport huisarts kan al veel helpen misschien.
Moeilijk hoor!
Ik hoop dat het allemaal goed afloopt. JZ is een instelling die kinderen en hun ouders eerder beschadigd dan helpt.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:32:21 #169
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120632826
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:30 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

maar waarom ook niet naar opa en oma of iets dergelijks?
misschien ben ik dan heel naief en is dat nooit een optie die onderzocht word maar bij twijfel beter daar dan in een tijdelijke opvang of zo (lijkt mij)
Daar zijn genoeg redenen voor te bedenken waarom dat op korte termijn geen optie is.
pi_120632840
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Kan allemaal. Ik weet niet wat er gezegd is of wat er allemaal de afgelopen week gebeurd is. Ik hoop alleen snel wat te horen van haar, zodat ik daar ook duidelijkheid in krijg. Ik heb haar noch de kinderen ooit wat aangedaan en het blijft wrang dat ze gisteren eigenlijk naar huis wilde komen, die kennis doet me aan de ene kant goed en aan de andere kant maakt het me alleen bezorgder.
  zaterdag 22 december 2012 @ 14:34:15 #171
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120632894
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:32 schreef chumafor het volgende:

[..]

Kan allemaal. Ik weet niet wat er gezegd is of wat er allemaal de afgelopen week gebeurd is. Ik hoop alleen snel wat te horen van haar, zodat ik daar ook duidelijkheid in krijg. Ik heb haar noch de kinderen ooit wat aangedaan en het blijft wrang dat ze gisteren eigenlijk naar huis wilde komen.
Als je vriendin psychisch echt niet in orde is, kun je ook niet zoveel waarde hechten aan uitspraken die ze doet.
pi_120632970
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als je vriendin psychisch echt niet in orde is, kun je ook niet zoveel waarde hechten aan uitspraken die ze doet.
En toch doen ze dat blijkbaar en je wilt niet weten wat er allemaal door me heen gaat. Ik oog rustig, maar mijn gedachten schieten alle kanten op om zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen voor ons allemaal.
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:06:11 #173
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_120633760
Wanneer jouw vrouw die psychische problemen zoals auditieve hallucinaties heeft van het ene op het andere moment verdwijnt met jullie kinderen, besteed je uren op FOK! om uit te vogelen waarom ze jou toch niet vertrouwt terwijl dat wel jouw minste zorg hoort te zijn op dat moment. Iets conreets ondernemen wilde je vervolgens niet, elk aangedragen idee had je van alles op aan te merken. Nee, ze had rust nodig en het állerbelangrijkste: jij moest en zou weten waarom ze je niet vertrouwde. Tot slot begin je bij een gesprek met de maatschappelijk werkster over zelfmoord.

JIJ wordt niet vertrouwd door je vrouw. Weet ze wel wat ze JOU aandoet, vraag je haar. Neemt jeugdzorg vervolgens de kinderen mee dan heb JIJ het zó zwaar dat je zelfmoord wilt plegen. JULLIE KINDEREN zijn echter waar het al vanaf het allereerste moment om hoort te gaan.

Ik vind het geheel zeer vreemd overkomen.

Overigens vraag ik me af waarom jij vond dat jouw dochter van (toentertijd) 3 jaar oud een "flinke tik" verdiende...? Wat is een "flinke tik" en wat is er gebeurd?
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:17:22 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120634049
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:35 schreef chumafor het volgende:

[..]

En toch doen ze dat blijkbaar en je wilt niet weten wat er allemaal door me heen gaat. Ik oog rustig, maar mijn gedachten schieten alle kanten op om zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen voor ons allemaal.
Naar mijn idee hebben ze op basis van haar gedrag en uitspraken vooral haar beoordeeld als tijdelijk niet goed in staat om voor de kinderen te zorgen. Het is de vraag of ze inhoudelijk waarde hechten aan de uitspraken over jou. Naar mijn idee was prioriteit om de kinderen elders onder te brengen en zouden ze nu in tweede instantie moeten bekijken of bij jou de situatie stabiel genoeg is om de kinderen daar naartoe te laten gaan.
pi_120634155
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef CruellaDeVil het volgende:
Wanneer jouw vrouw die psychische problemen zoals auditieve hallucinaties heeft van het ene op het andere moment verdwijnt met jullie kinderen, besteed je uren op FOK! om uit te vogelen waarom ze jou toch niet vertrouwt terwijl dat wel jouw minste zorg hoort te zijn op dat moment. Iets conreets ondernemen wilde je vervolgens niet, elk aangedragen idee had je van alles op aan te merken. Nee, ze had rust nodig en het állerbelangrijkste: jij moest en zou weten waarom ze je niet vertrouwde. Tot slot begin je bij een gesprek met de maatschappelijk werkster over zelfmoord.

JIJ wordt niet vertrouwd door je vrouw. Weet ze wel wat ze JOU aandoet, vraag je haar. Neemt jeugdzorg vervolgens de kinderen mee dan heb JIJ het zó zwaar dat je zelfmoord wilt plegen. JULLIE KINDEREN zijn echter waar het al vanaf het allereerste moment om hoort te gaan.

Overigens vraag ik me af waarom jij vond dat jouw dochter van (toentertijd) 3 jaar oud een "flinke tik" verdiende...? Wat is een "flinke tik" en wat is er gebeurd?
Een flinke tik is een tik op haar achterste die iets te hard aankwam, daar ben ik me zo kapot van geschrokken dat ik dat nooit meer gedaan heb. De reden was als ik me niet vergis omdat ze op de vensterbank was geklommen, de gordijnen van de stang had getrokken en zich tegen het raam aanduwde (3 hoog). Puur een reactie gebaseerd op schrik dus.

Ik ben daar heel erg van geschrokken en heb haar sindsdien alleen in de hoek stuurde als ze iets deed waarvoor ze al tig keer gewaarschuwd was. Zoals behang scheuren, post verscheuren, in de kasten gaan zitten, constant speeksel en andere zaken overal over smeren etc.

Daarbij heb ik niets aan verwijten, daar kom ik geen steek verder mee. En daarbij wie zegt me dat dit sowieso niet was gebeurd op basis van wat er mogelijk met mijn vriendin aan de hand is. Die kans was volgens jeugdzorg sowieso zeer groot. Tenzij ze die week gewoon thuis was gekomen, maar dat is achteraf geklets en helpt me geen steek verder. Hieraan kan ik tot maandag in ieder geval niets doen.

Ik weet sinds vandaag wel dat ze in een opvang zit en deze gewoon kan verlaten als ze wil en heb ook wel gedacht die opvang te bellen of om zelfs lang te gaan, maar dat zou ook averechts kunnen werken op haar en de situatie met de kinderen. Ik kan op dit moment niet anders als maandag afwachten.
pi_120634189
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Naar mijn idee hebben ze op basis van haar gedrag en uitspraken vooral haar beoordeeld als tijdelijk niet goed in staat om voor de kinderen te zorgen. Het is de vraag of ze inhoudelijk waarde hechten aan de uitspraken over jou. Naar mijn idee was prioriteit om de kinderen elders onder te brengen en zouden ze nu in tweede instantie moeten bekijken of bij jou de situatie stabiel genoeg is om de kinderen daar naartoe te laten gaan.
Dat schat ik naar aanleiding van het gesprek met de advocaat ook zo in, maar daarover heb ik op zijn vroegst maandag pas zekerheid, maar ik verwacht eerder na de kerst pas, daarmee bedoel ik of ik de kinderen in ieder geval thuis krijg. Dat het zeer waarschijnlijk tijdelijk is, dat heeft de advocaat ook aangegeven en zijn ervaring is maximaal 4 tot 6 weken afhankelijk van het plan van aanpak. Zo niet dan is juridische stappen de enige mogelijkheid en waarschijnlijk zoek ik dan ook de media op.

Nu is rust voor de kinderen belangrijk en ik hoop dat jeugdzorg snel inziet dat ze dat bij mij zeer zeker ontvangen. Misschien is dat ook afhankelijk van hoe mijn dochters op mij reageren als ik ze straks zie. ik weet het niet ik ga even boodschappen doen, want ik moet wel wat eten vandaag,

[ Bericht 12% gewijzigd door chumafor op 22-12-2012 15:33:13 ]
  zaterdag 22 december 2012 @ 15:39:54 #177
351921 CruellaDeVil
pi_120634679
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:20 schreef chumafor het volgende:
Daarbij heb ik niets aan verwijten, daar kom ik geen steek verder mee. En daarbij wie zegt me dat dit sowieso niet was gebeurd op basis van wat er mogelijk met mijn vriendin aan de hand is. Die kans was volgens jeugdzorg sowieso zeer groot. Tenzij ze die week gewoon thuis was gekomen, maar dat is achteraf geklets en helpt me geen steek verder. Hieraan kan ik tot maandag in ieder geval niets doen.
Met die 'verwijten' (Ik neem aan dat je het eerste deel van mijn post bedoelt.) kan je relatief gezien juist heel veel. Ik roep niet simpelweg dat jij een slecht persoon bent of iets dergelijks, maar ik vertel hoe dit geheel op mij (en ik ben niet enige als ik dit topic zo zie) overkomt en waarom. Het is een bepaalde 'vibe' die jij al vanaf de OP in jouw eerste topic uitstraalt. Niet iedereen heeft die opgepikt maar een aantal wel en jeugdzorg misschien ook. Je kiest er echter voor om er niet op in te gaan, om het niet te analyseren, maar wuift het weg met het aloude "Ik heb niets aan verwijten!". Dat doe je al vanaf het begin, die rare 'vibe' die een aantal FOK!kers oppikken wegvuiwen. Daar was het echter niet "Ik heb niets aan verwijten! etc." maar "Ja, máár, waarom vertrouwt ze mij niet! etc.".

quote:
Ik weet sinds vandaag wel dat ze in een opvang zit en deze gewoon kan verlaten als ze wil en heb ook wel gedacht die opvang te bellen of om zelfs lang te gaan, maar dat zou ook averechts kunnen werken op haar en de situatie met de kinderen.
Als er iets een fout zou zijn, dan zou het wel zijn om op haar in te praten dat zij wat jeugdzorg haar om heeft verzocht weer intrekt. Dan ga je namelijk dwars tegen jeugdzorg in.
  † In Memoriam † zaterdag 22 december 2012 @ 15:42:44 #178
137949 Disana
pi_120634777
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:39 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Met die 'verwijten' (Ik neem aan dat je het eerste deel van mijn post bedoelt.) kan je relatief gezien juist heel veel. Ik roep niet simpelweg dat jij een slecht persoon bent of iets dergelijks, maar ik vertel hoe dit geheel op mij (en ik ben niet enige als ik dit topic zo zie) overkomt en waarom. Het is een bepaalde 'vibe' die jij al vanaf de OP in jouw eerste topic uitstraalt. Niet iedereen heeft die opgepikt maar een aantal wel en jeugdzorg misschien ook. Je kiest er echter voor om er niet op in te gaan, om het niet te analyseren, maar wuift het weg met het aloude "Ik heb niets aan verwijten!". Dat doe je al vanaf het begin, die rare 'vibe' die een aantal FOK!kers oppikken wegvuiwen. Daar was het echter niet "Ik heb niets aan verwijten! etc." maar "Ja, máár, waarom vertrouwt ze mij niet! etc.".

[..]
Wat een totaal nietszeggend verhaal. 'Vibe', hoe verzin je het.

TS doet het misschien niet allemaal goed, maar hij is ook alleen maar murw van wat hem ineens allemaal overkomt.
pi_120635353
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:21 schreef chumafor het volgende:

[..]

Dat schat ik naar aanleiding van het gesprek met de advocaat ook zo in, maar daarover heb ik op zijn vroegst maandag pas zekerheid, maar ik verwacht eerder na de kerst pas, daarmee bedoel ik of ik de kinderen in ieder geval thuis krijg. Dat het zeer waarschijnlijk tijdelijk is, dat heeft de advocaat ook aangegeven en zijn ervaring is maximaal 4 tot 6 weken afhankelijk van het plan van aanpak. Zo niet dan is juridische stappen de enige mogelijkheid en waarschijnlijk zoek ik dan ook de media op.

Nu is rust voor de kinderen belangrijk en ik hoop dat jeugdzorg snel inziet dat ze dat bij mij zeer zeker ontvangen. Misschien is dat ook afhankelijk van hoe mijn dochters op mij reageren als ik ze straks zie. ik weet het niet ik ga even boodschappen doen, want ik moet wel wat eten vandaag,
Dan zit je met de kerst zonder kinderen.. Ik zou alvast een aanvalsplan met je advocaat bespreken om, zodra je ze terughebt ze een gigantische poot uit te draaien middels een smartegeldregeling.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:01:47 #180
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120635367
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dan zit je met de kerst zonder kinderen.. Ik zou alvast een aanvalsplan met je advocaat bespreken om, zodra je ze terughebt ze een gigantische poot uit te draaien middels een smartegeldregeling.
Vergeet dat maar.
pi_120635376
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:01 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vergeet dat maar.
Waarom?
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:04:01 #182
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120635422
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat smartengeld hier totaal niet aan de orde is.
pi_120635469
Plus dat jeugdzorg boven god staat qua juridische gelijkheid in Nederland.

Ze kunnen je kinderen eeuwig van je vandaan houden als een arts in het ziekenhuis denkt dat er sprake is van bijv. mishandeling. (stel je kind is gevallen op het schoolplein, ik noem maar wat)

Zulke verhalen lees je echt overal.

Anyway ik denk dat het uiteindelijk wel goedkomt met een redelijke advocaat en een koel hoofd.
pi_120635512
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat smartengeld hier totaal niet aan de orde is.
Als die kinderen ontvoerd zijn geweest, of JZ heeft een onrechtmatige daad begaan, dan is er zeker wel sprake van immateriele schade. En of smartegeld dan aan de orde is.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:10:07 #185
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120635583
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als die kinderen ontvoerd zijn geweest, of JZ heeft een onrechtmatige daad begaan, dan is er zeker wel sprake van immateriele schade. En of smartegeld dan aan de orde is.
Ja, als, als, als.

Dit lijkt me zo totaal niet relevant voor TS gezien de huidige situatie.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:10:13 #186
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120635588
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

We wonen niet in Amerika he.
Dat gevecht ga je nooit winnen van een instantie als jeugdzorg, verspilde energie.
pi_120635630
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:10 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, als, als, als.

Dit lijkt me zo totaal niet relevant voor TS gezien de huidige situatie.
De huidige situatie is dat de kinderen van TS zonder onderzoek bij hem weg worden gehouden. Als je even terugleest, zie je dat zijn advocaat dat ook zegt.
pi_120635695
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:10 schreef Royco1 het volgende:

[..]

We wonen niet in Amerika he.
Dat gevecht ga je nooit winnen van een instantie als jeugdzorg, verspilde energie.
Ze zullen op alle mogelijke manieren de zaak willen traineren, maar het kan echt wel hoor. Zeker nadat ze zo fantastisch met de billen bloot gingen in het nieuws.
Er is nog wel íets over van wat ooit de rechtstaat was..
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:14:40 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120635714
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De huidige situatie is dat de kinderen van TS zonder onderzoek bij hem weg worden gehouden. Als je even terugleest, zie je dat zijn advocaat dat ook zegt.
Hou toch op. TS heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd.
pi_120635727
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:39 schreef CruellaDeVil het volgende:

Als er iets een fout zou zijn, dan zou het wel zijn om op haar in te praten dat zij wat jeugdzorg haar om heeft verzocht weer intrekt. Dan ga je namelijk dwars tegen jeugdzorg in.
Niks inpraten ze heeft hulp nodig en de kinderen rust. Het gaat mij erom dat we dit samen doorlopen als partners en niet solo. Daarom heb ik ook aangegeven het plan van aanpak af te wachten hoe moeilijk dat ook is.

Ik ga er ook vanuit dat wanneer er inderdaad sprake is van een psychose en ze daarmee geholpen wordt, dat de kinderen sneller thuis kunnen zijn, maar dat ligt aan wat er allemaal de afgelopen week gebeurd is. Ik wil ook het liefste dat ze vandaag bij me zijn, maar dat kan sowieso niet.

Hulp is nodig voor haar en misschien ook wel voor mij, maar dat dus het liefst samen en ook jeugdzorg heeft aangegeven dat, dat eigenlijk ook de voorkeur heeft, maar ze haar niet kunnen dwingen en dat wil ik ook niet. Ik wil dat ze weet dat ik haar niets verwijt en we er samen wel uitkomen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:15:57 #191
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120635743
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze zullen op alle mogelijke manieren de zaak willen traineren, maar het kan echt wel hoor. Zeker nadat ze zo fantastisch met de billen bloot gingen in het nieuws.
Er is nog wel íets over van wat ooit de rechtstaat was..
Alles kan, maar de kans is klein, en ts kan zijn energie beter besteden aan zijn kinderen.
pi_120635883
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:15 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Alles kan, maar de kans is klein, en ts kan zijn energie beter besteden aan zijn kinderen.
TS steekt zijn energie in zijn gezin en daar horen vrouw en kinderen bij.

Mijn vriendin is de liefde van mijn leven en zal ik niet in de steek laten, hoewel ik me kan voorstellen dat sommigen dat vreemd vinden.

Het is nu belangrijk dat de kinderen zo spoedig mogelijk thuiskomen en mijn vriendin de hulp krijgt die ze nodig heeft. Ik hoop dat ze die hulp kan ondergaan terwijl ze gewoon thuis is en wanneer dat niet het geval is dan moet ik daar wederom een aantal weken geduld voor hebben. Dat zal ik hebben.

Het is een zware beproeving waar we samen hopelijk doorheen komen. Het kan uiteindelijk je relatie ook sterker maken, omdat op een gegeven moment zij ook inziet dat ik er ondanks alles steeds voor haar en de kinderen ben.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:23:23 #193
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120635939
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:21 schreef chumafor het volgende:

[..]

TS steekt zijn energie in zijn gezin en daar horen vrouw en kinderen bij.

Mijn vriendin is de liefde van mijn leven en zal ik niet in de steek laten, hoewel ik me kan voorstellen dat sommigen dat vreemd vinden.

Het is nu belangrijk dat de kinderen zo spoedig mogelijk thuiskomen en mijn vriendin de hulp krijgt die ze nodig heeft. Ik hoop dat ze die hulp kan ondergaan terwijl ze gewoon thuis is, wanneer dat niet het geval is dan moet ik daar wederom een aantal weken geduld voor hebben en dat zal ik hebben.

Het is een zware beproeving waar we samen hopelijk doorheen komen. Het kan uiteindelijk je relatie ook sterker maken, omdat op een gegeven moment zij ook inziet dat ik er ondanks alles steeds voor haar en de kinderen ben.
Bedoelde ook dat je daarom niet je energie in een rechtszaak moet gaan steken om smartegeld te krijgen.
pi_120636050
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:23 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Bedoelde ook dat je daarom niet je energie in een rechtszaak moet gaan steken om smartegeld te krijgen.
Nee smartegeld is iets waar ik me niet mee bezig hou, maar wel te sprake kan komen denk ik als de kinderen blijkens onderzoek inderdaad onrechtmatig uit huis zijn geplaatst. Die kans echter is zeer klein, dat ze dat toegeven. Ik denk dat als dat inderdaad zo blijkt te zijn, dat ze het gooien op een rust moment voor de kinderen en voor de ouders.
pi_120636073
Wat ik me het hele topic al afvraag, is waarom er niet gekozen is voor opvang bij familie... die optie is er toch ook? Ik vind het nogal wat, zo "out of the blue" uithuisplaatsing...
Maar gelukkig ben ik niet zo bekend in het hele jeugdzorg gebeuren...
Fake it till you make it...
pi_120636151
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:27 schreef Nijna het volgende:
Wat ik me het hele topic al afvraag, is waarom er niet gekozen is voor opvang bij familie... die optie is er toch ook? Ik vind het nogal wat, zo "out of the blue" uithuisplaatsing...
Maar gelukkig ben ik niet zo bekend in het hele jeugdzorg gebeuren...
Een vraag die ik me constant ook stel, want de familie zou daar absoluut geen probleem mee hebben en dat graag doen. Misschien is jeugdzorg bang dat ik ze hangende het onderzoek en de opmaak van het plan toch naar huis neem. Ik weet het niet.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:33:48 #197
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120636275
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:29 schreef chumafor het volgende:

[..]

Een vraag die ik me constant ook stel, want de familie zou daar absoluut geen probleem mee hebben en dat graag doen. Misschien is jeugdzorg bang dat ik ze hangende het onderzoek en de opmaak van het plan toch naar huis neem. Ik weet het niet.
Familie is niet per definitie geschikt als opvang. Daar zal dan toch ten minste ook een onderzoek naar moeten worden gedaan.

Dit klinkt mij als een crisisuithuisplaatsing en daar zijn speciale opvangadressen voor.
pi_120636525
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 11:31 schreef chumafor het volgende:

[..]

Blijkbaar denken een aantal mensen dat ik uit mijn neus aan het vreten ben, terwijl ik alles op alles zet.
Ow? Alles op alles? Je vriendin was er op de 13e al vantussen. In de tussentijd heb jij weinig anders gedaan dan een beetje internetten. Er is je toen al gezegd dat er bij jou alarmbellen af moesten gaan en je eens wat zou ondernemen. Maar dat wilde je toen al niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat een totaal nietszeggend verhaal. 'Vibe', hoe verzin je het.

TS doet het misschien niet allemaal goed, maar hij is ook alleen maar murw van wat hem ineens allemaal overkomt.
Toe 'ns. Nogmaals. TS is al dik tien dagen aan het posten over zijn weggelopen vriendin. TS wist toen al dat vriendin niet in orde was en dat de kinderen zonder zijn toestemming zijn meegenomen.
TS zit al tien dagen te internetten....en anders niks. Want "hij gunt zijn vrouw de rust die ze zo hard nodig heeft."

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:15 schreef chumafor het volgende:

[..]

Niks inpraten ze heeft hulp nodig en de kinderen rust. Het gaat mij erom dat we dit samen doorlopen als partners en niet solo. Daarom heb ik ook aangegeven het plan van aanpak af te wachten hoe moeilijk dat ook is.

Ik ga er ook vanuit dat wanneer er inderdaad sprake is van een psychose en ze daarmee geholpen wordt, dat de kinderen sneller thuis kunnen zijn, maar dat ligt aan wat er allemaal de afgelopen week gebeurd is. Ik wil ook het liefste dat ze vandaag bij me zijn, maar dat kan sowieso niet.

Hulp is nodig voor haar en misschien ook wel voor mij, maar dat dus het liefst samen en ook jeugdzorg heeft aangegeven dat, dat eigenlijk ook de voorkeur heeft, maar ze haar niet kunnen dwingen en dat wil ik ook niet. Ik wil dat ze weet dat ik haar niets verwijt en we er samen wel uitkomen.
Ja joh! Gun die maffe vriendin nog wat meer rust!
Wederom nogmaals; je ziet waar 'jouw rust' je nu na tien dagen heeft gebracht toch?
Inmiddels de politie al gebeld? Vast niet he? Dan heeft je vriendin geen rust....

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:29 schreef chumafor het volgende:

[..]

Je vraagt jezelf van alles af. Al heel lang. En nog steeds doe je geen ruk.

Wat wil je nou? Happy together aint gonna happen.
Ga maar eens keuzes maken.
Of je gaat naar de instelling waar je vriendin zit haar handje vasthouden, óf je gaat nu eindelijk eens paal en perk stellen en achter je kinderen aan. Jóuw kinderen. Die onrechtmatig bij je zijn weggehaald en bij je weggehouden worden. Zo niet, dan ben je werkelijk te slap voor woorden.
  zaterdag 22 december 2012 @ 16:43:41 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120636635
Nou, da's wel een zure en beperkte reactie, hoor. Hij heeft vandaag toch nog een advocaat gebeld?
pi_120636770
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Nou, da's wel een zure en beperkte reactie, hoor. Hij heeft vandaag toch nog een advocaat gebeld?
Terwijl zijn psychotische vriendin al tien dagen met zijn kinderen op de klep is heeft ie vandaag een advocaat gebeld.
Ik vind het nogal magertjes...
pi_120636811
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:40 schreef Nies het volgende:

[..]

Ow? Alles op alles? Je vriendin was er op de 13e al vantussen. In de tussentijd heb jij weinig anders gedaan dan een beetje internetten. Er is je toen al gezegd dat er bij jou alarmbellen af moesten gaan en je eens wat zou ondernemen. Maar dat wilde je toen al niet.

[..]

Toe 'ns. Nogmaals. TS is al dik tien dagen aan het posten over zijn weggelopen vriendin. TS wist toen al dat vriendin niet in orde was en dat de kinderen zonder zijn toestemming zijn meegenomen.
TS zit al tien dagen te internetten....en anders niks. Want "hij gunt zijn vrouw de rust die ze zo hard nodig heeft."

[..]

Ja joh! Gun die maffe vriendin nog wat meer rust!
Wederom nogmaals; je ziet waar 'jouw rust' je nu na tien dagen heeft gebracht toch?
Inmiddels de politie al gebeld? Vast niet he? Dan heeft je vriendin geen rust....

[..]

Je vraagt jezelf van alles af. Al heel lang. En nog steeds doe je geen ruk.

Wat wil je nou? Happy together aint gonna happen.
Ga maar eens keuzes maken.
Of je gaat naar de instelling waar je vriendin zit haar handje vasthouden, óf je gaat nu eindelijk eens paal en perk stellen en achter je kinderen aan. Jóuw kinderen. Die onrechtmatig bij je zijn weggehaald en bij je weggehouden worden. Zo niet, dan ben je werkelijk te slap voor woorden.
En hoe kom je erbij dat ik 10 dagen aan het internetten ben en wat kan de politie doen in beide gevallen? NIETS helemaal niets.

En ik doe geen ruk?
ik bel KOG ik bel de advocaat ik bel jeugdzorg ik doe veel, maar als het een crisis uitplaatsing is en mogelijk een netwerk plaatsing, dan wil ik niets forceren om de tijd dat ik de kinderen niet zie zo kort mogelijk te houden.
pi_120636912
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:47 schreef Nies het volgende:

[..]

Terwijl zijn psychotische vriendin al tien dagen met zijn kinderen op de klep is heeft ie vandaag een advocaat gebeld.
Ik vind het nogal magertjes...
Ik heb veel gedaan of ik overal een goede keuze in heb gemaakt, dat is wat anders, maar me verwijten dat ik 10 dagen alleen op internet zit, dat is... daar heb ik niet eens woorden voor.

Daarbij als mijn vriendin inderdaad een inzinking heeft gehad of heeft en misschien zelfs een psychose, dan is haar verlaten het slechtste wat ik kan doen voor haar, mij en de kinderen. Daarbij wil ik haar helemaal niet verlaten en wil ik samen met haar hieruit komen.
pi_120636991
Mis ik iets of heb ik iets gemist want;

Eerst beginnen met deze vraag :Jullie hebben beiden het gezag? Zo ja,

Een kinderrechter moet OTS uitspreken voordat Jeugdzorg mag overgaan tot uithuisplaatsing.
Als Jeugdzorg moeder niet capabel acht horen de kinderen naar de andere gezaghebbende te gaan , jij dus in dit geval .
Ik begrijp dus niet waarom de kinderen niet naar jou zijn gegaan?

Als het klopt zoals jij beschrijft dan houdt Jeugdzorg zich niet aan de wet en heb jij dus alle recht om jouw kinderen bij het pleeggezin op te halen.
Verder vind ik het daarom dus ook vreemd dat die advocaat jou het advies geeft om rustig te blijven en alles af te wachten.

Ik weet niet in welke regio jij woont maar ik ken een geweldige advocaat , een echte pitbull en hij werkt op toevoeging dus mocht je een kei van een advocaat nodig hebben dan moet je mij maar een pm sturen!
pi_120637132
Ze mogen dit blijkbaar wel doen:

quote:
De richtlijn Crisisplaatsing gaat over jeugdigen die vanwege een crisissituatie onmiddellijk uit huis geplaatst moet worden. Een ouder is bijvoorbeeld acuut psychotisch geworden of heeft een zelfmoordpoging gedaan, of een ruzie tussen de ouders dreigt helemaal uit de hand te lopen. Een kind of jongere moet dan direct ergens anders naartoe. Deze richtlijn gaat over zulke crisisplaatsingen.

Loopt een kind of jongere geen acuut gevaar, maar is er thuis wel iets ernstigs aan de hand, dan wordt de kinderrechter ingeschakeld. Als deze vindt dat de jeugdige het thuis niet goed heeft, kan hij of zij tot uithuisplaatsing overgaan. Voor zulke uithuisplaatsingen is een aparte richtlijn in ontwikkeling.

In de richtlijn Crisisplaatsing staan vijf onderwerpen centraal. Dit zijn:

Inschatten van de aard en ernst van de problematiek
Voorkomen van crisisplaatsing
Crisisplaatsing
Terugplaatsing
Samenwerking
Mijn vrouw is dus mogelijk psychotisch geworden, daarnaast mijn inzinking en nu is dit het resultaat daarvan.
pi_120637284
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:54 schreef lavacaloca het volgende:

Een kinderrechter moet OTS uitspreken voordat Jeugdzorg mag overgaan tot uithuisplaatsing.
Als Jeugdzorg moeder niet capabel acht horen de kinderen naar de andere gezaghebbende te gaan , jij dus in dit geval .

Als het klopt zoals jij beschrijft dan houdt Jeugdzorg zich niet aan de wet en heb jij dus alle recht om jouw kinderen bij het pleeggezin op te halen.
Verder vind ik het daarom dus ook vreemd dat die advocaat jou het advies geeft om rustig te blijven en alles af te wachten.

Ik weet niet in welke regio jij woont maar ik ken een geweldige advocaat , een echte pitbull en hij werkt op toevoeging dus mocht je een kei van een advocaat nodig hebben dan moet je mij maar een pm sturen!
Ik weet niet waar de kinderen zijn en zie ze mogelijk pas over twee weken weer voor het eerst, dus in totaal dan bijna 1 maand al zonder mijn kinderen. Dat kan voor mijn lieve schatten toch ook nooit goed zijn.
pi_120637487
Heb jij het gezag???
pi_120637517
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:11 schreef Pvoesss het volgende:
Heb jij het gezag???
Gedeeld gezag heeft TS volgens mij eerder gepost.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  zaterdag 22 december 2012 @ 17:17:46 #208
351921 CruellaDeVil
pi_120637738
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:49 schreef chumafor het volgende:
om de tijd dat ik de kinderen niet zie zo kort mogelijk te houden.
Je bedoelt om de tijd dat jullie kinderen van hun ouders gescheiden zijn zo kort mogelijk te houden...

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:52 schreef chumafor het volgende:
dan is haar verlaten het slechtste wat ik kan doen voor haar, mij en de kinderen
Je bedoelt dat het in de allereerste plaats slecht is voor de kinderen...

quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:05 schreef chumafor het volgende:

[..]

Ik weet niet waar de kinderen zijn en zie ze mogelijk pas over twee weken weer voor het eerst, dus in totaal dan bijna 1 maand al zonder mijn kinderen. Dat kan voor mijn lieve schatten toch ook nooit goed zijn.
Je bedoelt dat jullie kinderen dan bijna 1 maand zonder ouders zitten...

Ja, het is 'maar' een kwestie van verwoording, maar ik vind het zeker niet niets zeggen dat jij deze situatie al vanaf het allereerste moment consistent enkel en alleen vanuit jouw eigen gevoelens beschouwt.
pi_120639206
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 17:17 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Je bedoelt om de tijd dat jullie kinderen van hun ouders gescheiden zijn zo kort mogelijk te houden...

[..]

Je bedoelt dat het in de allereerste plaats slecht is voor de kinderen...

[..]

Je bedoelt dat jullie kinderen dan bijna 1 maand zonder ouders zitten...

Ja, het is 'maar' een kwestie van verwoording, maar ik vind het zeker niet niets zeggen dat jij deze situatie al vanaf het allereerste moment consistent enkel en alleen vanuit jouw eigen gevoelens beschouwt.
Ik hoop echt dat zoiets wat mij nu allemaal overkomt jou nooit zal overkomen, want dan weet je pas wat ik doormaak.
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:29:26 #210
351921 CruellaDeVil
pi_120640065
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:01 schreef chumafor het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat zoiets wat mij nu allemaal overkomt jou nooit zal overkomen, want dan weet je pas wat ik doormaak.
En weer richt je de schijnwerpers enkel en alleen op jouw eigen leed.
pi_120640597
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:01 schreef chumafor het volgende:

[..]

Been there, done that got the t-shirt etc
En ik ben het zo erg met haar eens.
  zaterdag 22 december 2012 @ 18:59:27 #212
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120641153
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:29 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

En weer richt je de schijnwerpers enkel en alleen op jouw eigen leed.
Hij kan toch moeilijk zeggen dat hij hoopt dat wat zijn kinderen overkomt jou niet overkomt?
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:02:09 #213
351921 CruellaDeVil
pi_120641293
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:59 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hij kan toch moeilijk zeggen dat hij hoopt dat wat zijn kinderen overkomt jou niet overkomt?
Dat verlangt dan ook niemand van hem.
pi_120641417
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 18:44 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Been there, done that got the t-shirt etc
En ik ben het zo erg met haar eens.
ik ook
(niet van het tshirt maar de rest)
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  zaterdag 22 december 2012 @ 19:15:26 #215
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120641794
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:02 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Dat verlangt dan ook niemand van hem.
Zijn leed wordt erdoor veroorzaakt dat zijn kinderen niet bij hem zijn. Ik snap je punt niet.
pi_120641875
Gelukkig hebben een aantal mensen hier me een stuk verder geholpen. Degene bedank ik in ieder geval uit de grond van mijn hart en ik hoop de kinderen snel thuis te hebben.
pi_120641916
Wat een kutsituatie :{ veel sterkte!
pi_120642641
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Zijn leed wordt erdoor veroorzaakt dat zijn kinderen niet bij hem zijn. Ik snap je punt niet.
In het vorige topic maakt hem dat erg weinig uit. :X
pi_120642679
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:38 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

In het vorige topic maakt hem dat erg weinig uit. :X
Ga even ergens anders ouwehoeren joh .. kinderachtig gedoe
pi_120643612
quote:

Dat niet alleen, je kunt zelfs de politie inschakelen, want zonder OTS is dit ontvoering. Alhoewel je je moet afvragen in hoeverre je vijanden wil maken daar, want reken er maar op dat ze je dan nog even een trap na proberen te geven.

Een crisisplaatsing kan alleen in zeer ernstige gevallen. Een psychose van jouw vrouw valt er wellicht wel onder. Maar dat jij er helemaal niet bij bent betrokken is een grove schending van jouw rechten als vader (mits je voogdij/ouderlijk gezag hebt).
Whatever...
pi_120644245
Misschien dat deze vraag al een keer beantwoord is maar kon zo snel niet vinden. Dat je vriendin labiel is op dit moment is duidelijk! Maar hoe is binnen die week de jeudgzorg erbij betrokken geraakt?

Zijn ze getipt? Heeft je vriendin zelf contact opgenomen?
pi_120644768
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:19 schreef fokexpert het volgende:
Misschien dat deze vraag al een keer beantwoord is maar kon zo snel niet vinden. Dat je vriendin labiel is op dit moment is duidelijk! Maar hoe is binnen die week de jeudgzorg erbij betrokken geraakt?

Zijn ze getipt? Heeft je vriendin zelf contact opgenomen?
Binnen een paar uur zelf, omdat ze dus naar huis wilde komen heeft de maatschappelijk werker, waaraan ze dat medegedeeld had direct daarop jeugdzorg ingeschakeld. Maar dat is wat ik van jeugdzorg zelf heb begrepen. Zelf ben ik van mening dat deze zaak zo snel mogelijk moet stoppen en heb inmiddels contact proberen te leggen met een andere advocaat, wat mij is aangeraden door iemand die ook aangeeft dat dit helemaal niet kan eigenlijk.
pi_120644979
quote:

[..]

Oef, ben je daar toch mooi door het oog van de naald gekropen
pi_120645162
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:37 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Oef, ben je daar toch mooi door het oog van de naald gekropen
Weet ik niet, want misschien dat als dat niet gebeurd was en ik nog mijn werk had, dat dit niet gebeurd was omdat onze liefde dan wel bezegeld was geworden en er dus een hele vreugdevolle situatie was. Ik weet het niet en kan het haar ook niet, maar zal het haar ook niet vragen als ze thuis zou komen na of tijdens haar behandeling. Nu moeten we er voor onze kinderen zijn en ik blijf voor mijn gezin vechten. Ook al ziet niet iedereen dat zo.
pi_120645466
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 20:42 schreef chumafor het volgende:

[..]

Weet ik niet, want misschien dat als dat niet gebeurd was en ik nog mijn werk had, dat dit niet gebeurd was omdat onze liefde dan wel bezegeld was geworden en er dus een hele vreugdevolle situatie was. Ik weet het niet en kan het haar ook niet, maar zal het haar ook niet vragen als ze thuis zou komen na of tijdens haar behandeling. Nu moeten we er voor onze kinderen zijn en ik blijf voor mijn gezin vechten. Ook al ziet niet iedereen dat zo.
Waarom ga je eigenlijk zo in discussie op een forum hierover?
pi_120647905
Nou TS, ik kan je maar een ding toewensen, dat het goed gaat met je kinderen en je gezin koemnde tijd. Ik weet niet precies hoe het nu zit, maar hopelijk zie je je kinderen snel weer terug en komt je vrouw ook weer terug op aarde. Succes ermee.
Whatever...
pi_120662142
Ik hoop het ook. Ben bang dat ik nog veel geduld voor zou moeten hebben voordat het gezin weer helemaal compleet is.
pi_120662535
quote:

Heb geen illusies. Jeugdzorg doet dit. evt. zelfs met politie erbij. Zonder aangevraagde OTS. En je wilt geen vijanden bij jeugdzorg.
Met wat mazzel krijg je maanden later excuses.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_120662725
Eigenlijk heb ik een paar opties om de boel niet te laten escaleren en de kinderen binnen de 4 weken thuis te krijgen.

1. Sowieso juridische hulp inschakelen, dit is inmiddels gedaan
2. Zoveel mogelijk meewerken en meedenken, daarbij alle gesprekken opnemen en documenteren.
3. Rustig blijven aan de telefoon en met regelmaat contact opnemen, maar niet overdreven.
4. De optie intensief pedagogische hulpverlening opperen om te kijken of ze dat willen/kunnen accepteren.
5. Laten blijken dat ik een vader ben die veel geeft om zijn kinderen en zijn gezin.

Mocht blijken uit alle stukken en/of vanuit de advocaat dat jeugdzorg toch onrechtmatig heeft gehandeld:
1. Zaak maken met de advocaat.
2. Media aandacht vragen.
3. Claim bij jeugdzorg neerleggen (indien winbaar volgens de advocaat)
4. Kinderen direct terug eisen.

Dat lijkt mij de wijste oplossing in deze situatie.

[ Bericht 1% gewijzigd door chumafor op 23-12-2012 10:04:25 ]
pi_120665200
Dat klinkt goed, idd.
pi_120665953
^O^
pi_120666230
Oh, en ga er van uit dat Jeugdzorg meeleest in dit topic :Y
pi_120666953
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 12:54 schreef tjoptjop het volgende:
Oh, en ga er van uit dat Jeugdzorg meeleest in dit topic :Y
Ik verwacht niets, maar als ze dat doen verwacht ik eigenlijk wel dat ze hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden.
pi_120667048
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 13:16 schreef chumafor het volgende:

[..]

Ik verwacht niets, maar als ze dat doen verwacht ik eigenlijk wel dat ze hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden.
Ik bedoel het meer als waarschuwing, altijd van uit gaan dat je in dit soort zaken niet anoniem post.
pi_120668077
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 13:18 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Ik bedoel het meer als waarschuwing, altijd van uit gaan dat je in dit soort zaken niet anoniem post.
Dan zien ze dat ik me zorgen maak, dat ik er emotioneel van wordt en dat ik toch ook rationeel kan denken. Dat ik zowel goede als ook minder goede keuzes maak is omdat ik ook maar een mens ben. Maar ik zal altijd voor de 3 belangrijkste mensen in mijn leven blijven vechten, mijn vriendin en mijn 2 kinderen.
pi_120673680
ik zat al op dit topic te wachten..

DAT KRIJG JE ERVAN
"Pools are perfect for holding water"
pi_120673754
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 13:47 schreef chumafor het volgende:

[..]

Dan zien ze dat ik me zorgen maak, dat ik er emotioneel van wordt en dat ik toch ook rationeel kan denken. Dat ik zowel goede als ook minder goede keuzes maak is omdat ik ook maar een mens ben. Maar ik zal altijd voor de 3 belangrijkste mensen in mijn leven blijven vechten, mijn vriendin en mijn 2 kinderen.
Een week lang rondlopen met 'mijn vriendin is weg met mn kinderen en ik weet niet waar ze zijn' getuigt er echt niet van dat je je zorgen maakt, of rationeel nadenkt.
pi_120673847
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 14:02 schreef chumafor het volgende:

[..]

geduld hebben.. dat ging je ook al zo goed af toen je de politie had moeten bellen..

(Ja, ik blijf dit soort kut-opmerkingen posten.)
pi_120676571
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 16:15 schreef probeer het volgende:

[..]

Een week lang rondlopen met 'mijn vriendin is weg met mn kinderen en ik weet niet waar ze zijn' getuigt er echt niet van dat je je zorgen maakt, of rationeel nadenkt.
Nee dat klopt het kan me allemaal ook geen ene ruk schelen, want het is abnormaal dat mensen die dit overkomt totaal in paniek en radeloos zijn.
Denk eens na man jullie weten half niet wat ik allemaal geprobeerd heb en daar ga ik me ook niet meer over uitlaten en een week lang op het topic? Kik eens goed wanneer ik voor het laatste überhaupt gereageerd heb in het vorige topic .
Ik laat wel weten of en wanneer alles weer goed is, dat kan via een topic, maar ik denk dat ik de mensen die me geholpen hebben daar liever via een PM persoonlijk in kennis stel.
pi_120677037
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef CruellaDeVil het volgende:

Dit. Precies dit.

En inderdaad, een 'flinke tik' rijmt niet met 'nooit iets aangedaan'.

Daarnaast zou ik absoluut niemand van jeugdzorg deze topics laten zien, om de redenen die Cruella hierboven al noemt.
pi_120677142
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 16:14 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hou toch op. TS heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd.
Ja, die onrechtmadige daad, idd.
pi_120677170
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:13 schreef chumafor het volgende:

[..]

Nee dat klopt het kan me allemaal ook geen ene ruk schelen, want het is abnormaal dat mensen die dit overkomt totaal in paniek en radeloos zijn.
Denk eens na man jullie weten half niet wat ik allemaal geprobeerd heb en daar ga ik me ook niet meer over uitlaten en een week lang op het topic? Kik eens goed wanneer ik voor het laatste überhaupt gereageerd heb in het vorige topic .
Ik laat wel weten of en wanneer alles weer goed is, dat kan via een topic, maar ik denk dat ik de mensen die me geholpen hebben daar liever via een PM persoonlijk in kennis stel.
Ok, dat klopt. Ik ken je niet, heb je nog nooit ontmoet en weet ook helemaal niet wat er in je omgaat. Excuses voor die aanname.

En dat is dan ook precies waar het me steekt. Want hoe hard ik ook mn best doe om het me voor te stellen, het is zo erg verschrikkelijk onlogisch om niet naar de politie te gaan. Ik kan er nog steeds niet bij.
  zondag 23 december 2012 @ 17:30:11 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120677427
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ja, die onrechtmadige daad, idd.
Nee, zijn kinderen thuiskrijgen en de geestelijke gezondheid van zijn vriendin.

Jij vind het blijkbaar alleen maar belangrijk dat BJZ aan de schandpaal komt.
pi_120677496
Ik heb je vorige topic ook gevolgd en las vandaag dit nieuwsbericht. Moest meteen aan u denken hoe fout het kan gaan.

quote:
Verwarde vrouw verdrinkt 2-jarig zoontje
STUIFZAND - Een 33-jarige vrouw uit Spier (Drenthe) is zondag in verwarde toestand het water ingereden met de auto, met daarin ook haar twee jonge kinderen.

Haar 2-jarige zoontje heeft het niet overleefd, de moeder en haar 7-jarige dochtertje zijn ongedeerd uit de auto geklommen. Volgens de politie heeft de vrouw verklaard opzettelijk het water in te zijn gereden. Zij is aangehouden.

De auto raakte bij de Diepweg in Stuifzand in het water. Er is nog geprobeerd het 2-jarige jongetje te reanimeren, maar het mocht niet meer baten.
pi_120677526
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 17:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nee, zijn kinderen thuiskrijgen en de geestelijke gezondheid van zijn vriendin.

Jij vind het blijkbaar alleen maar belangrijk dat BJZ aan de schandpaal komt.
Ik vind rechtvaardigheid belangrijk, zodat dit soort dingen niet voorkomt. Ik vind het ook schandalig dat TS zijn onschuld moet bewijzen. Als je even terugleest zie je dat ik zijn aanpak onderschrijf.
  zondag 23 december 2012 @ 17:33:07 #246
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_120677564
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik vind rechtvaardigheid belangrijk, zodat dit soort dingen niet voorkomt. Ik vind het ook schandalig dat TS zijn onschuld moet bewijzen. Als je even terugleest zie je dat ik zijn aanpak onderschrijf.
Ok, we staken deze discussie.
  zondag 23 december 2012 @ 17:33:42 #247
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_120677594
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Dit. Precies dit.

En inderdaad, een 'flinke tik' rijmt niet met 'nooit iets aangedaan'.

Daarnaast zou ik absoluut niemand van jeugdzorg deze topics laten zien, om de redenen die Cruella hierboven al noemt.
Een flinke tik moet je nu ook niet meteen overdrijven he. Ik heb regelmatik een flinke tik voor mijn kont gehad vroeger, maar heb niet het idee dat me iets is aangedaan.
  zondag 23 december 2012 @ 17:33:51 #248
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_120677605
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 17:24 schreef probeer het volgende:

[..]

Ok, dat klopt. Ik ken je niet, heb je nog nooit ontmoet en weet ook helemaal niet wat er in je omgaat. Excuses voor die aanname.

En dat is dan ook precies waar het me steekt. Want hoe hard ik ook mn best doe om het me voor te stellen, het is zo erg verschrikkelijk onlogisch om niet naar de politie te gaan. Ik kan er nog steeds niet bij.
Hij heeft een advocaat die hem adviseert. Niet meer dan logisch dat hij de kunde van zijn advocaat boven jouw aangedragen optie zet, he.
pi_120677617
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 17:33 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Een flinke tik moet je nu ook niet meteen overdrijven he. Ik heb regelmatik een flinke tik voor mijn kont gehad vroeger, maar heb niet het idee dat me iets is aangedaan.
dat zijn letterlijk zijn woorden, niet de mijne
pi_120677660
quote:
1s.gif Op zondag 23 december 2012 17:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Hij heeft een advocaat die hem adviseert. Niet meer dan logisch dat hij de kunde van zijn advocaat boven jouw aangedragen optie zet, he.
Too little, too late.

Want er is geen enkele advocaat op de wereld die zegt 'ow, je kinderen zijn al 10 dagen weg en je weet niet waar, naaah, ik zou de politie ook niet inschakelen als ik jou was'.

Als het om een auto ging had iedereen hier gezegd: Tsja TS, eigen schuld. Maar omdat het nu kinderen betreft wensen we hém sterkte..

En dat terwijl ik nog geen enkele post van TS gezien heb waarin hij meeleeft met die kinderen, zich voor probeert te stellen hoe het met ze gaat, hoe dit voor hun is, etc etc. Alleen maar 'mijn pijn, mijn leed, blabla etc etc.'

De enigen waar ik mee meeleef zijn die 2 kinderen. En het zou TS sieren als hij dat ook eens zou gaan doen (of iig ook hier laten blijken, het forum waar hij zoveel waarde aan hecht om over te komen als een goede ouder.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')