Dit dus, snap er weinig van.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:43 schreef Copycat het volgende:
Wacht effe ... Jouw kinderen zijn zonder dat jij daar ook maar enigszins in bent gekend in een pleeggezin geplaatst?
Dat dus.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:43 schreef Copycat het volgende:
Wacht effe ... Jouw kinderen zijn zonder dat jij daar ook maar enigszins in bent gekend in een pleeggezin geplaatst?
Wat denk je dat ik doe.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:48 schreef MOON76 het volgende:
Met alle respect hoor, maar ik zou redelijk door het lint gaan als mijn kinderen zonder mijn toestemming in een pleeggezin worden geplaatst.
Dit mag toch niet zomaar???
Of is er misschien meer aan de hand???
Ik wil best veel geloven, maar enkel afgaande op hearsay zulke drastische maatregelen nemen en jou daar pas naderhand van op de hoogte stellen, lijkt mij erg stug.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:47 schreef chumafor het volgende:
Ja, doordat mijn vriendin heeft gezegt dat ik praat in mijn slaap over duivels en allerlei rare liedjes zing. Terwijl dat dus niet zo is.
Ze hebben de kinderen bij haar wegenomen en vervolgens in een pleeggezin geplaatst, daarna hebben ze mij geinformeerd en zie ik de kinderen niet eerder als na de kerst.
Inderdaad. Het gaat er bij mij niet in dat Jeugdzorg het woord van een psychotisch persoon zo drastisch voor waar aanneemt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:50 schreef Isabeau het volgende:
En als al duidelijk was dat je vrouw een psychose had, dan nemen ze de vreemde dingen die ze zegt toch zeker niet serieus?! Die kinderen horen nu toch gewoon bij jou te zijn!
Als alles daadwerkelijk zo is gegaan als jij zegt, dan had ik nu bij de politie gestaan en aangifte van ontvoering gedaan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:51 schreef chumafor het volgende:
Toch is dat gebeurd. En ik weet niet wat er aan de hand is.
Ik ben bang dat als ik hier tegen vecht dat ik verlies en de kinderen nooit meer zie.
En niet eerst contact met de vader zoekt voor ze op zoek gaan naar een pleeggezinquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:52 schreef Copycat het volgende:
Inderdaad. Het gaat er bij mij niet in dat Jeugdzorg het woord van een psychotisch persoon zo drastisch voor waar aanneemt.
Dan zou ik toch nog even die moeite nemen het te lezen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef rhubarbje het volgende:
Ik heb je vorige topic niet gelezen maar waarom zou jeugdzorg die kinderen niet naar jou brengen?
hier moet wat meer in het spel zijn dat je niet verteld lijkt me (meer dan praten in je slaap)
Mwah nederland he.. als je kind daadwerkelijk van de trap valt of iets breekt op het schoolplein begint jeugdzorg al te dreigen. (vraag djeez hoe hij het vond)quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En niet eerst contact met de vader zoekt voor ze op zoek gaan naar een pleeggezin
Of TS lult teveel (uit zijn nek) of laat relevante info weg. Zoals het hier staat klopt het van geen kant.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:54 schreef Isabeau het volgende:
En niet eerst contact met de vader zoekt voor ze op zoek gaan naar een pleeggezin
Hear Hear....quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Of TS lult teveel (uit zijn nek) of laat relevante info weg. Zoals het hier staat klopt het van geen kant.
niets verdachts?!quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan zou ik toch nog even die moeite nemen het te lezen.
Ik kan op zich niks verdachts vinden hoewel hoogstens 1 vraag : speelde er al langer dingen tussen hun qua raar gedrag van haar kant bijv?
Maar goed het was een apart verhaal op z'n zachts gezegd.
No way dat verhaal van TS klopt.quote:Na een verzoek
Als er een hulpvraag binnen komt, start een medewerker van Bureau Jeugdzorg een onderzoek. Hierna bepaalt Bureau Jeugdzorg, in overleg met alle betrokkenen, of pleegzorg de meest passende oplossing is. Vervolgens wordt bekeken welke vorm nodig is: pleegzorg voor korte of voor langere duur, of alleen weekend- of vakantieopvang. In deze fase kunnen ook familie en kennissen betrokken worden om te bespreken of zij opvang voor het kind kunnen bieden. Voor meer informatie over Bureau Jeugdzorg: Bureau Jeugdzorg.
ik begrijp wat je bedoelt maar tja sowieso is die hele zaak nogal apart.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
niets verdachts?!
Dit is echt geen normale gang van zaken als er met de vader niks mis is
Als er iets verrot is in Nederland is het wel jeugdzorg. Ik heb het vaker gezegd en blijf het herhalen, maar iemand wil me geloven. En het is ook niet zo gek, want het is echt schokkend en treurig wat er gebeurt. In dit geval nemen ze nog het zekere voor het onzekere. Maar kans is groot dat dit nog heel veel ellende gaat veroorzaken.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Inderdaad. Het gaat er bij mij niet in dat Jeugdzorg het woord van een psychotisch persoon zo drastisch voor waar aanneemt.
Nee dit verzin je allemaal zomaar natuurlijk. In maart geregistreerd nooit een bericht en ineens weet ik dat ik mijn aandacht mis en open zomaar een lul topic. Denk het niet, maar kan ook niet bewijzen dat het klopt. Nog niet tenminste, want ik neem aan dat ik een brief van jeugdzorg ontvangquote:Op vrijdag 21 december 2012 21:20 schreef Pvoesss het volgende:
Wel jammer dat je niet wat research doet zodat je verhaal klopt.
Ik had gehoopt dat dit eens zou stoppen, maar blijkbaar weten jullie op basis van een pasage op de site exact hoe het gaat in dit soort situaties en is al het andere onzin.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:39 schreef Copycat het volgende:
BS proberen te maskeren met nog meer BS is geen goeie tactiek.
Jeugdzorg etc zijn veel minder hulpvolle organisaties dan je zou denkenquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:52 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik geloof het (helaas) gelijkquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:53 schreef MOON76 het volgende:
[..]
Als alles daadwerkelijk zo is gegaan als jij zegt, dan had ik nu bij de politie gestaan en aangifte van ontvoering gedaan.
Hoe is dat nou in godsnaam mogelijk dat ze zomaar 123 de kinderen in een pleeggezin stoppen, terwijl vader gezond is, niet heeft mishandeld en niks valt te verwijten????
Kan er echt met mijn pet niet bij!
Daar kun je over bakkeleien. Er is de laatste jaren erg veel veranderd en er zijn sowieso procedures die gevolgd moeten worden. Kinderen weghalen zonder vader in te lichten is niet zo'n procedure. Druist in alles daartegenin.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Jeugdzorg etc zijn veel minder hulpvolle organisaties dan je zou denken
Je gaat naar de politie, aangifte doen, jeugdzorg blijven bellen, advocaat inschakelen, huisarts inschakelen, haar ouders bellen, werkelijk overal aan de bel trekken en er godverdomme voor zorgen dat jij je kinderen terugkrijgt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:04 schreef chumafor het volgende:
Beste Nies, wat moet ik doen?
De kinderen zijn ergens ondergebracht. Ik heb de contact persoon gesproken en uitleg over de situatie gegeven. Zelfs verwezen naar hun eigen pasage op internet.
Het antwoord is nee de kinderen komen niet thuis, niet eerder voordat we met jullie beiden gesproken hebben en niet eerder dan dat de situatie is onderzocht. De insteek is om de kinderen thuis te krijgen in een zo kort mogelijke periode, maar dit is afhankelijk van een of andere voorwaarden waaraan voldaan moet worden.
Kan, gelukkig geen recente ervaring mee. Jij wel begrijp ik (je beroep ofzo?)?quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar kun je over bakkeleien. Er is de laatste jaren erg veel veranderd en er zijn sowieso procedures die gevolgd moeten worden. Kinderen weghalen zonder vader in te lichten is niet zo'n procedure. Druist in alles daartegenin.
Dit dus.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daar kun je over bakkeleien. Er is de laatste jaren erg veel veranderd en er zijn sowieso procedures die gevolgd moeten worden. Kinderen weghalen zonder vader in te lichten is niet zo'n procedure. Druist in alles daartegenin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:45 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dit dus.Je hebt ervaring met Jeugdzorg? Nee he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Dat wil ik niet. Ik wil de kinderen thuis hebben bij hun vader en dat ze lekker in hun eigen bed slapen en ze knuffelen en spelen en en... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:21 schreef Nies het volgende:
[..]
Je gaat naar de politie, aangifte doen, jeugdzorg blijven bellen, advocaat inschakelen, huisarts inschakelen, haar ouders bellen, werkelijk overal aan de bel trekken en er godverdomme voor zorgen dat jij je kinderen terugkrijgt.
Maar nee. Jij wil alles rustig over je heen laten komen.
Nou, have fun!
Misschien is het je opgevallen dat sommige mensen wat kritischer staan tov Jeugdzorgquote:Op vrijdag 21 december 2012 22:54 schreef chumafor het volgende:
[..]
Dat wil ik niet. Ik wil de kinderen thuis hebben bij hun vader en dat ze lekker in hun eigen bed slapen en ze knuffelen en spelen en en... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Haar ouders en zus zijn al op de hoogte gesteld en maken zich net als mij zorgen. Ook denken ze net als mij dat nu eindelijk hulp aanwezig is en aangezien ze aangeven dat de bedoeling vanuit het crisis team is om de kinderen snel weer bij de ouders te krijgen wil ik zo min mogelijk deze kans verkleinen.
Ik kan de huisarts niet eerder als maandag inschakelen (nu huisartsen post) en wat wil een advocaat doen? Rechtzaak heb ik geen financiële middelen voor. Jeugdzorg heb ik al 2x aan de lijn gehad en ik kijg de kinderen op dit moment gewoon niet thuis.
Maar ach blijkbaar verzin ik dit allemaal maar en leid ik aan de psychose. Ik hoop alleen dat niemand van jullie ooit zoiets als dit meemaakt en dat je dan voor fantast wordt uitgemaakt.
die kinderen komen niet thuis door een topic hier hoorquote:Op vrijdag 21 december 2012 22:54 schreef chumafor het volgende:
[..]
Dat wil ik niet. Ik wil de kinderen thuis hebben bij hun vader en dat ze lekker in hun eigen bed slapen en ze knuffelen en spelen en en... Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Haar ouders en zus zijn al op de hoogte gesteld en maken zich net als mij zorgen. Ook denken ze net als mij dat nu eindelijk hulp aanwezig is en aangezien ze aangeven dat de bedoeling vanuit het crisis team is om de kinderen snel weer bij de ouders te krijgen wil ik zo min mogelijk deze kans verkleinen.
Ik kan de huisarts niet eerder als maandag inschakelen (nu huisartsen post) en wat wil een advocaat doen? Rechtzaak heb ik geen financiële middelen voor. Jeugdzorg heb ik al 2x aan de lijn gehad en ik kijg de kinderen op dit moment gewoon niet thuis.
Maar ach blijkbaar verzin ik dit allemaal maar en leid ik aan de psychose. Ik hoop alleen dat niemand van jullie ooit zoiets als dit meemaakt en dat je dan voor fantast wordt uitgemaakt.
Helpt niksquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:00 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
die kinderen komen niet thuis door een topic hier hoor
ga morgen naar het juridisch loket
meer dan ditquote:
Nee? Vertel eens, hoezo niet?quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je hebt ervaring met Jeugdzorg? Nee he?
Morgen kan ik misschien wat doen, maar nu niet. Ik zit internet al af te struinen naar mogelijkheden, want als ze de kinderen niet zomaar van me mogen wegnemen, dan ge ik ze ook heel snel terug krijgen. Maar hoe en tegen welke (figuurlijke) kosten.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
meer dan dit
maar goed, ik ben het niet eens met alle negatieve meningen over jeugdzorg dus ik ben van mening dat hier of gekwatst word en als ik er naast zit dan moet jeugdzorg zich nog aan protocollen houden dus kan hulp in schakelen zeker helpen
Ik denk dat je geen enkele ervaring hebt met Jeugdzorg..enóf de Kinderbescherming.. Of wellicht recente (die van mij is wat langer geleden). Maar mij ervaring doet me nog rillen van ellende door er alleen maar aan te denken...quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
meer dan dit
maar goed, ik ben het niet eens met alle negatieve meningen over jeugdzorg dus ik ben van mening dat hier of gekwatst word en als ik er naast zit dan moet jeugdzorg zich nog aan protocollen houden dus kan hulp in schakelen zeker helpen
nee nu kun je niets doenquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:04 schreef chumafor het volgende:
[..]
Morgen kan ik misschien wat doen, maar nu niet. Ik zit internet al af te struinen naar mogelijkheden, want als ze de kinderen niet zomaar van me mogen wegnemen, dan ge ik ze ook heel snel terug krijgen. Maar hoe en tegen welke (figuurlijke) kosten.
Omdat ik die positieve "tot het tegendeel bewezen is zijn ze prima" dan werkelijk niet kan plaatsen..quote:
nee gelukkig kom ik niet in aanmerking voor inmenging van derden in mijn levenquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik denk dat je geen enkele ervaring hebt met Jeugdzorg..enóf de Kinderbescherming.. Of wellicht recente (die van mij is wat langer geleden). Maar mij ervaring doet me nog rillen van ellende door er alleen maar aan te denken...
quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:00 schreef Nies het volgende:
Ik herinner me je vorige topic nog. Een week of wat gelee. Waarin iedereen bijkant moord en brand schreeuwde dat je eens iets moest doen omdat jouw psychotische vriendin er met de kinderen vandoor was. En jij dat vooral niet wilde. Jij wilde haar vooral haar rust gunnen. Ondertussen trok ze van hot naar her. Met jouw kinderen. Maar nog wilde jij haar haar rust geven.
Zie hier het resultaat.
Nu open je weer een topic. En weer zegt men hier van alles, en wederom doe jij weer niets.
Hoe veel verder wil jij het uit de hand laten lopen door hier topics te openen en verder niets te doen?
Ik voel een vooroordeel in je post... Zowel kinderen als ouders kunnen geheel onterecht en tegen hun zin te maken krijgen met Jeugdzorg hoor.. Hoef je helemaal (noch als ouder, noch als kind) verknipt of raar voor te zijn...quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:06 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
nee gelukkig kom ik niet in aanmerking voor inmenging van derden in mijn leven
ik kan mij niets indenken waarbij er niets discutabels gebeurd waardoor jeugdzorg toch opeens aan je deur staatquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik voel een vooroordeel in je post... Zowel kinderen als ouders kunnen geheel onterecht en tegen hun zin te maken krijgen met Jeugdzorg hoor.. Hoef je helemaal (noch als ouder, noch als kind) verknipt of raar voor te zijn...
Ik denk (ik hoop) dat je er gewoon nooit dichtbij genoeg bent geweest om te begrijpen wat een shitzooi jeugdzorg is in NL. Ik wens niemand ooit toe te maken te krijgen met ze.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:02 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
meer dan dit
Dat snap ik best. Toch gebeurt het regelmatig. En nog vaker dat ouders hulp inroepen (slim zou je denken) en dat het dan een nachtmerrie wordt door Jeugdzorg..quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ik kan mij niets indenken waarbij er niets discutabels gebeurd waardoor jeugdzorg toch opeens aan je deur staat
quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk (ik hoop) dat je er gewoon nooit dichtbij genoeg bent geweest om te begrijpen wat een shitzooi jeugdzorg is in NL. Ik wens niemand ooit toe te maken te krijgen met ze.
Alleen in de allerergste gevallen (misbruik) zijn kinderen door BJZ wellicht eits beter af. Verder maken ze vaak de situatie erger, escaleren de boel en halen dan kinderen uit huis. Die dan jaren van plek naar plek gegooid worden, met alle hechtingsproblemen van dien.
Maargoed, nu zit ik ts de stuipen op eht lijf te jagen. Ik hoop dat je je kinderen zsm terugziet.
Dat doe je zeker er staan teveel horror verhalen op het internet. Slapen kan ik sowieso niet, maar ik moet uitzoeken hoe ik mijn kinderen zo snel mogelijk thuis krijg.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:12 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik denk (ik hoop) dat je er gewoon nooit dichtbij genoeg bent geweest om te begrijpen wat een shitzooi jeugdzorg is in NL. Ik wens niemand ooit toe te maken te krijgen met ze.
Alleen in de allerergste gevallen (misbruik) zijn kinderen door BJZ wellicht eits beter af. Verder maken ze vaak de situatie erger, escaleren de boel en halen dan kinderen uit huis. Die dan jaren van plek naar plek gegooid worden, met alle hechtingsproblemen van dien.
Maargoed, nu zit ik ts de stuipen op eht lijf te jagen. Ik hoop dat je je kinderen zsm terugziet.
En nog geloven mensen die er nooit mee te maken gehad hebben het niet... "Jeugdzorg komt op voor kindertjes". Nou écht niet..quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:22 schreef chumafor het volgende:
[..]
Dat doe je zeker er staan teveel horror verhalen op het internet. Slapen kan ik sowieso niet, maar ik moet uitzoeken hoe ik mijn kinderen zo snel mogelijk thuis krijg.
Zou ik graag voor je doen, echt, maar kan ik niet... Kan slechts met je mee hopenquote:Op vrijdag 21 december 2012 23:37 schreef chumafor het volgende:
Lijkt er wel op ja, maar als iemand me kan helpen mijn kinderen terug te krijgen dan heel heel graag.
Gewoon doen. Elk kansje aanpakken wat je dichterbij je kindereb kunt krijgen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:52 schreef chumafor het volgende:
Mhhh dit is wel interessant:
https://www.regelhulp.nl/(...)directNaar=Jeugdzorg
Als ik het goed lees kan dit niet zomaar en is het een laatste redmiddel (die me overigens ook nog eens ruim ¤ 71 per dag gaat kosten) en moet dit vrijwillig gebeuren of onder dwang van een kinderrechter.
Ik doe het in ieder geval niet vrijwillig, dus zou ik bezwaar aan kunnen tekenen, dit duurt echter gemiddeld 2 weken volgens die site. Maar als mijn vrouw toestemming heeft verleend kan ik denk ik weinig doen, tenzij aangegeven wordt dat ze inderdaad aan een psychose leid en handelingsonbekwaam was ten tijde dat jeugdzorg op haar insprak.
Mhhh morgen maar eens bellen met jeugdzorg en aangeven dat ik geen toestemming geef (heb ik ook niet gedaan)en de kinderen graag thuis wil hebben. Zou dat lukken of ben ik nu euforisch.
Waarom heb je daar dan eerder geen moeite voor gedaan.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:54 schreef chumafor het volgende:
En dit vergat je te melden in je vorige topic?quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:32 schreef chumafor het volgende:
Dat komt omdat we afgelopen maandag eigenlijk zouden trouwen en ik haar vaak mijn vrouw noem.
Ik woon in regio Arnhem en ja ik wil alles doen om dit goed op te lossen. Probleem is echter dat ik nog geen enkele documentatie heb ontvangen en dus met mijn handen in het haar zit.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:01 schreef Logician het volgende:
Ik heb het andere topic ook gevolgd en jeetje wat een rot situatie..
Ik heb helaas vanuit mijn werk wel vaker dit soort verhalen gehoord.
De machteloosheid lijkt mij zo frustrerend vooral omdat als ouders deze emotie tonen dit vaak wordt aangehaald als een bevestiging van juistheid van handelen een soort "zie je wel" vanuit jeugdzorg.
Kijk dus idd uit Ts dat je behalve tranen je frustratie goed onder bewang houdt hoe moeilijk dit ook is.
Verder wil ik je heel veel sterkte wensen de komende dagen, vooral met kerst etc. voor de deur lijkt me dit mentaal erg zwaar, kan je met de feestdagen zelf bij vrienden of familie terecht?
Gelukkig voor de kinderen dat ze nog zo jong zijn dat ze er hopelijk later weinig van zullen herinneren.
Maar dat zal een schrale troost zijn..
Welke regio woon je als ik het mag vragen?
En zou je evt. bereid zijn papieren e.d. in te scannen voor mensen hier die evt. wel zouden kunnen/willen helpen (om je verhaal te ondersteunen?).
Daar kan je iemand niet zo maar op aanvallen, iedereen zal anders reageren als ze zo plots overvallen worden of in een paniek situatie zitten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:06 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Waarom heb je daar dan eerder geen moeite voor gedaan.![]()
Waarom liet jij je vrouw dan weggaan met de kinderen, deed je daar niets aan?
o echt? dat heb je nog helemaal niet benoemd toch? Dus afgelopen/deze week was sowieso een erg spannende week die voor de boeg lag? Er was relatietherapie gepland, een huwelijk ..quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:32 schreef chumafor het volgende:
Dat komt omdat we afgelopen maandag eigenlijk zouden trouwen en ik haar vaak mijn vrouw noem.
Dus de maandag dat je zou trouwen ging ze ook werken?quote:Op zaterdag 15 december 2012 19:59 schreef chumafor het volgende:
Nog geen idee, maar ik vermoed van niet.
Dat maakt echter niet dat ik maandag niet kan regisseren daar, waarbij ik het geluk heb dat mensen me daar kennen.
Jawel, maar dat was om de vorige situatie. Dit weet ik pas vanaf gisteren 19.00 uur ongeveer en dan is de huisarts niet meer bereikbaar.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:11 schreef Isabeau het volgende:
Had je nog geen contact met je huisarts gehad?
en dat inderdaadquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dus de maandag dat je zou trouwen ging ze ook werken?
Dat zou ik inderdaad ook vinden als het verhaal waar zou zijnquote:Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef Logician het volgende:
Als dit verhaal zo is als beschreven door Ts vind ik het hoogst ongepast om zo te reageren.
Nee geen relatie therapie, maar mijn vriendin had/heeft last van veel emotionele inzinkingen zeg maar. Zonder dat daar echt een aanleiding toe is, hoewel als ik even de zaken opsom.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
o echt? dat heb je nog helemaal niet benoemd toch? Dus afgelopen/deze week was sowieso een erg spannende week die voor de boeg lag? Er was relatietherapie gepland, een huwelijk ..
Nee ze heeft zich ziek gemeld en is sinds de dag dat ze weg is gegaan niet op het werk verschenen.quote:
Probleem is dat ik dat niet kan bewijzen aangezien ik geen enkele documentatie heb, behalve dan de whatsapp berichten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:17 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad ook vinden als het verhaal waar zou zijn
Ik heb vanuit mijn werk zulke rare situaties meegemaakt die 10x ongeloofwaardiger zouden klinken, vooral omdat in emotie mensen tijdslijnen en details vaak door elkaar gaan gooien, dat ik niet meteen zelf een eigen waarheid creeer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:17 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat zou ik inderdaad ook vinden als het verhaal waar zou zijn
Dat is jammer, want je kon wel steun gebruiken van je huisarts.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:12 schreef chumafor het volgende:
Jawel, maar dat was om de vorige situatie. Dit weet ik pas vanaf gisteren 19.00 uur ongeveer en dan is de huisarts niet meer bereikbaar.
En je kan niet zo ver na denken dat iedereen zijn eigen visie en mogelijkheden heeft op "er iets mee doen" en dat aangezien dit voor iedereen verschillend is Ts het dus nooit goed zal kunnen doen als dit de eis is?quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:25 schreef Pvoesss het volgende:
Die energie is er in gestopt door vele andere in het vorige topic.
Daar is helemaal niets mee gedaan.
Ik laat dat total niet toe, daarom ook al met KOG gebeld voor advies en ik zal vechten voor mijn kinderen. Wat denk jij dan? Ik laat het hier echt niet bij zitten het zijn gvd mijn kinderen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:50 schreef lavacaloca het volgende:
Wtf?
Jouw kinderen worden zonder dat jij het weet in een pleeggezin geplaatst en jij laat dat toe?
Ben je nou helemaal gek geworden?
Waarschijnlijk ben je in de waan dat Jeugdzorg er is om jullie te helpen maar laat ik je maar uit die droom helpen.
Wat jij moet doen is;
- Zo snel mogelijk naar een advocaat ( als je weinig inkomen hebt dan krijg je die op toevoeging en kost de advocaat je haast niks)
- Jeugdzorg blijven stalken totdat ze met papieren e.d. over de brug komen , je moet zorgen dat je alle documentatie over jouw gezin dus "casus" krijgt.
- De advocaat weet verder wat hij/zij moet doen en dat is VECHTEN!
Maar je had allang een advocaat moeten hebben joh , ik snap dat het allemaal overweldigend is en ik bedoel het ook niet boos.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:52 schreef chumafor het volgende:
[..]
Ik laat dat total niet toe, daarom ook al met KOG gebeld voor advies en ik zal vechten voor mijn kinderen. Wat denk jij dan? Ik laat het hier echt niet bij zitten het zijn gvd mijn kinderen.
Daar ben ik ook mee bezig, maar nog toe ziet het eruit dat alle advocaat kantoren maandag pas weer open zijn. ook jurofoon is alleen op werkdagen bereikbaar.quote:Op zaterdag 22 december 2012 10:54 schreef lavacaloca het volgende:
[..]
Maar je had allang een advocaat moeten hebben joh , ik snap dat het allemaal overweldigend is en ik bedoel het ook niet boos.
( Zelf kort geleden nog te maken gehad met Jeugdzorg , betreffende mijn kind)
Ik wil je alleen waarschuwen en motiveren om zo snel mogelijk echt actie te ondernemen en dat is door het nemen van een advocaat en het starten van procedures , niks anders kan je helpen. Je MOET een advocaat in de arm nemen , echt waar.
Dat kan, maar zoals al gezegd ik zit totaal met mijn handen in het haar en ben zo bangquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:03 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Niet teveel opdringen met dat eindeloze ik hou van je met hele lappen tekst.
Daar kunnen vrouwen niet tegen na een tijd. (wellicht mannen ook niet)
Met de kerstdagen in aantocht.. zal niet helemaal eenvoudig worden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:04 schreef rhubarbje het volgende:
ik kan me niet voorstellen dat in heel NL geen advocaat te vinden is
er gebeurt wel vaker iets dringends in het weekend waarbij een advocaat gewenst is
ook met kerst gebeurt er genoeg waarbij advocaten nodig zijnquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Met de kerstdagen in aantocht.. zal niet helemaal eenvoudig worden.
Heb er nog een andere (geen psych) in de edit gezet waar een spoednr bij staat. Deze werkt ook evt. met rechtbijstand.quote:
Gebeld, maar kan momenteel niet beantwoorden. Voicemail ingesproken en ik hoop dat hij me snel terug belt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:12 schreef Logician het volgende:
[..]
Heb er nog een andere (geen psych) in de edit gezet waar een spoednr bij staat. Deze werkt ook evt. met rechtbijstand.
Deze http://www.menouaradvocatenkantoor.nl/
niet op blijven wachtenquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:15 schreef chumafor het volgende:
[..]
Gebeld, maar kan momenteel niet beantwoorden. Voicemail ingesproken en ik hoop dat hij me snel terug belt.
Wat denk je dat ik doe. Ik heb inmiddels tig tabbladen openstaan voor advocaten in mijn omgeving en zelf daarbuiten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
niet op blijven wachten
elke uur opnieuw bellen
en andere nummer bellen
google zelf eens!!!!!!!
Na 19.00 uur en totaal in shock? Het eerste wat ik gedaan heb ik haar familie informeren en jeugdzorg wederom gebeld. Vanaf vanmorgen ben ik bezig om andere stappen te proberen, waaronder contact met KOG (http://www.stichtingkog.info/)quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:23 schreef rhubarbje het volgende:
geen idee wat je doet, want dit had je gister al moeten doen voor je een topic opende
het is allemaal geen rocket science
of anders op zijn minst vanmorgen vanaf zonsopgang bij wijze van spreke
ja want het is je meteen gezegdquote:Op zaterdag 22 december 2012 11:25 schreef chumafor het volgende:
[..]
Na 19.00 uur en totaal in shock? Het eerste wat ik gedaan heb ik haar familie informeren en jeugdzorg wederom gebeld. Vanaf vanmorgen ben ik bezig om andere stappen te proberen, waaronder contact met KOG (http://www.stichtingkog.info/)
Blijkbaar denken een aantal mensen dat ik uit mijn neus aan het vreten ben, terwijl ik alles op alles zet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja want het is je meteen gezegd
na 9 uur zijn ze net zo goed bereikbaar als op zaterdag en zondag
het is niet voor niets spoed
Oh maar dan is er wel meer aan de hand dan je zegt. Je zegt alles maar over je heen te willen laten komen, maar bij een gesprek raak je zo overstuur dat er kennelijk met veel spoed een pleeggezin werd gevonden voor de kinderen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:36 schreef chumafor het volgende:
Oke net met de contact persoon van jeugdzorg gesproken in verband met de eerder aangegeven pasage. De reden dat de kinderen niet bij mij zijn is dat ze wel vermoeden dat ze een psychose heeft, maar hier nog geen voledige diagnose van hebben.
Omdat ze dus zaken zegt als dat zingen en praten in mijn slaap en dat ik mijn dochter een keer een flinke tik heb gegeven (klopt ook, maar dat is al bijna een jaar geleden) willen ze eerst haar onderzocht hebben door een psychiater en onderzoeken hoe ik in elkaar steek. Aangezien ik vorige week bij het gesprek van de maatschappelijk werker totaal ingestort ben en zelfs over zelfmoord heb gepraat maken ze zich zorgen om de veiligheid of eerder de rust van de kinderen.
Ze vinden dat dit alles eerst nagekenen moet worden en willen hiervoor even de tijd nemen tot er duidelijkheid is. De contactpersoon gaf aan dat als er inderdaad sprake is van een psychose en dit met medicatie in order zou kunnen worden gemaakt de kinderen ook snel weer thuis zijn. Wel moeten we rekenen op minimaal een aantal weken.
Met andere worden als ik niet was ingeklapt tijdens het gesprek met de maatschappelijk werker, dan zouden de kinderen mogelijk wel bij me zijn.
Echter aangezien ik weet dat er niets aan de hand is verder met mij en dit ook door mijn therapeut (ja ook ingeschakeld vorige week)) bevestigd zal worden (hoop ik) kan het ook zo zijn dat de kinderen al eerder thuis zijn als verwacht.
ja sorry maar mijn mening is dat dat mens knetter gek is, het lijkt erop dat ze achter je rug om zegt dat je een psychopaat benquote:Op vrijdag 21 december 2012 20:34 schreef chumafor het volgende:
In na volging van Relatie van 6 jaar en geen vertrouwen? is er nieuws.
Zoals in dat topic aangegeven is mijn vriendin vorige week woensdag ineens vertrokken. Afgelopen maandag ben ik door een maatschappelik werker gebeld dat ze met de kinderen veilig zou zitten en dat mijn vriendin bij maatschappelijk werk liep, dus had ik wat rust.
Vandaag ben ik door jeugdzorg gebeld, dat de kinderen bij een pleeggezin zijn ondergebracht voor nog onbepaalde duur. Mijn vriendin heeft tekenen van een psychose volgens de persoon die mij belde en gaat daarvoor volgende week naar de psychiater om te kijken of dit inderdaad zo is. Omdat jeugdzorg de situatie niet kent en ons niet persoonlijk nog niet heeft gesproken, zullen ze begin volgende week met mij ook een afspraak maken om te praten over het een en ander en zou ik misschien na de kerst mijn kinderen voor het eerst weer mogen zien. Meenemen mag ik ze echter niet tot er duidelijkheid is over hoe ze het bij mij zullen hebben en de mogelijkheid bestaat dat ze voorlopig in het pleeggezin blijven. Precies hetgeen waar ik bang voor was is nu gebeurd.
Wrang is dat mijn vriendin vandaag eigenlijk met de kinderen naar huis wilde komen, wat het voor mij nog verwarrender maakt.
Oke de vrouw die ik aan de lijn had zij dat ze naar huis kan als ze wil, maar dat de kinderen voorlopig wegblijven. Tot in ieder geval de gehele situatie goed is nagekeken. Ik probeer nu mijn vriendin aan te geven dat ze naar huis kan komen, want mij lijkt het belangrijk dat we dit samen doortrekken en niet alleen. Ik denk dat ze bang is dat is boos ben om de situatie en ergens ben ik dat ook, maar dit is iets waar we uit kunnen komen denk ik als we elkaar kunnen steunen en dat is momenteel niet het geval.
Sorry dat het onsamenhangend is allemaal, maar wilde even van me af schrijven.
Mogelijk kan ik volgende week even met mijn oudste dochter telefoneren. Ik lees op internet dat dat gesprek opgenomen kan gaan worden voor een mogelijke zaak, maar daar maak ik me geen zorgen over aangezien ik toch niets te verbergen heb.quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:28 schreef Logician het volgende:
Heb je nog gevraagd wanneer/of en hoe vaak je de kinderen mag bezoeken?
Goed dat je gebeld hebt, en een advocaat hebt gevonden.
Het is niet niets om als je verder het hele jeugdzorg wereldje en alle regels niet kent ineens plots klap van alles te moeten regelen, daar komt ook nog eens de angst bij om iets fout te doen en de onmacht en verlies van overzicht.
Daarnaast heb je emotioneel wbt je vrouw/vriendin ook nog eens en enorme klap te verwerken, denk dat die combinatie door veel mensen onderschat wordt, hopelijk heb je veel steun van familie en vrienden.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moeten beide ouders toestemming geven om de kinderen uit huis te plaatsen. Anders moet de rechter eraan te pas komen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:19 schreef chumafor het volgende:
Ja ik klapte totaal tegen de grond tijdens dat gesprek en dat is ook, denk ik een reden dat ze de kinderen uit huis hebben geplaatst en niet bij mij hebben gebracht. Niet alleen om voor de kinderen even een rust moment te pakken, maar ook voor haar en mij en verder ook geen risico willen aangaan. Daarom hoop ik dat de huisarts maandag ook iets kan betekenen hierin en daarvoor ga ik ook bij hem langs maandag (zeer vroeg, zodat ik het eerste aan de beurt ben).
Jeugdzorg heeft mij gevraagd om toestemming te verlenen voor inzage in mijn rapport bij de huisarts. Ik weet dat daar niets vreemds instaat en ook de emotie van afgelopen week zeer goed te verklaren is. Ik weet echter niet of ik er wijs aan doe om die inzage te verlenen, hoewel dat me ook kan helpen omdat er dus niets vreemds instaat.
Ik heb jeugdzorg inmiddels weer gebeld, maar de kinderen blijven voorlopig uit huis, door de toestand van mijn vriendin en omdat zij toestemming heeft gegeven (na veel wikken en wegen wat ik heb begrepen) om de kinderen tijdelijk ergens anders onder te brengen. Jeugdzorg geeft aan dat ik redelijk klink en ze in ieder geval een positieve indruk van me hebben op basis van de telefoon gesprekken, maar willen in ieder geval eerst het gesprek dat mogelijk volgende week gaat plaatsvinden afwachten en een plan van aanpak maken om de kinderen zo snel mogelijk thuis te krijgen en moet rekenen op minimaal een maand, waarna ots waarschijnlijk de uitspraak zal zijn.
Ze gaan maandag met mijn vriendin dus naar de psychiater, dit zal waarschijnlijk in de middag zijn. Dit wordt door de hulpverlener van Jeugdzorg gedaan omdat ze willen weten of er inderdaad iets psychisch aan de hand is. Ze heeft me medegedeeld dat ze mijn vriendin in ieder geval zal aangeven dat ze naar huis kan omdat ze geen reden ziet waarom dat niet zou kunnen, maar heeft ook aangegeven dat ze de keuze niet kan maken voor mijn vriendin. Wel geeft ze aan dat ze hierop ook hoopt, omdat ze het belangrijk vind dat we samen hieraan werken (net als mij) tenzij er aanleiding is om mijn vriendin gedwongen op te nemen. Dat laatste hoop ik niet, maar is natuurlijk wel een mogelijkheid gezien de gehele en zeer vreemde situatie.
Wat ik in ieder geval doe is voor mijn kinderen en mijn vriendin blijven vechten.
Ik ga in ieder geval met juristen praten over wat ik verder kan doen (inmiddels al contact met een advocaat, maar die kan zonder verdere gegevens en gezien het feit van toestemming van moeder ook niets op dit moment), dat wordt ook niet eerder als maandag, want dit is niet in een dag opgelost.
Wat ik ook nog te horen heb gekregen is dat ze moeder semi gedwongen hebben om de kinderen af te staan onder het mom dat de kinderrechter dit sowieso zou uitspreken (op basis van een kant van het verhaal blijkbaar) en dat vrijwillig de beste keuze is om de kinderen zo snel mogelijk weer thuis te hebben, want gedwongen blijven ze minimaal 12 weken tot een jaar weg.
Ik hoop dat als ik juridisch niets kan doen het inderdaad bij maximaal een maand blijft.
En hier voelde je bitter weinig voor. Ondertussen zit je er zo erg doorheen dat je tijdens een gesprek helemaal overstuur raakt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:21 schreef Nies het volgende:
[..]
Je gaat naar de politie, aangifte doen, jeugdzorg blijven bellen, advocaat inschakelen, huisarts inschakelen, haar ouders bellen, werkelijk overal aan de bel trekken en er godverdomme voor zorgen dat jij je kinderen terugkrijgt.
Maar nee. Jij wil alles rustig over je heen laten komen.
Nou, have fun!
Het terug krijgen van mijn kinderen en het liefste ook mijn vriendin is op dit moment het belangrijkste.quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:40 schreef fokexpert het volgende:
Ik denk echt dat jij ze teveel op hun woord gelooft. Jeugdzorg is waarschijnlijk enkel bezig met jou rustig houden.
Ik heb bij kennissen al diverse keren zo bezig gezien van bij 2 van de 3 nergens op sloeg en een van die 2 heeft het pas na 3 maanden goed gekregen (kinderen terug) en de andere is nu na 2 jaar nog steeds aan het vechten.
Dus als het aan jeugdzorg ligt ga je de kinderen echt niet snel terugkrijgen!
Ik weet dat het allemaal raar klinkt en ik geloof het zelf ook niet, maar dan realiseer ik me dat het wel waar is en zinkt de bodem onder me weg.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij moeten beide ouders toestemming geven om de kinderen uit huis te plaatsen. Anders moet de rechter eraan te pas komen.
Me dunkt dat je een zaak hebt. Zonder onderzoek zijn jouw kinderen bij jou weggehouden.
Daarbij:
[..]
En hier voelde je bitter weinig voor. Ondertussen zit je er zo erg doorheen dat je tijdens een gesprek helemaal overstuur raakt.
Als dit niet verzonnen is, is er naar mijn idee een kant aan dit verhaal die je niet vertelt. Er klopt net iets teveel niet.
Wat niet wegneemt dat dit niet zo had mogen gebeuren, natuurlijk.
Ja ze zijn officieel erkend en ook het gezag is aangevraagd en toegekend,quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:15 schreef Lienekien het volgende:
Wanneer is dat huwelijk eigenlijk afgeblazen?
Heb jij de kinderen wel officieel erkend?
En wanneer is dat huwelijk afgeblazen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:24 schreef chumafor het volgende:
[..]
Ja ze zijn officieel erkend en ook het gezag is aangevraagd en toegekend,
Binnen een aantal weken?!quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:24 schreef chumafor het volgende:
-knip-
Ook is het zo dat jeugdzorg binnen een aantal weken met een plan van aanpak moet komen, omdat de kinderen nog erg jong zijn.
4 weken geleden, omdat ik mijn baan verloren had en we dus op dat moment financieel niet alles konden dragen. We hebben dit gezamenlijk besproken en die keuze gemaakt om het even uit te stellen tot het financieel weer beter zou gaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wanneer is dat huwelijk afgeblazen?
2 dochtertjes van 1 en 4 jaar oud, die ik ontzettend mis.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Binnen een aantal weken?!Allemachtig zeg. Hoe oud zijn de kinderen eigenlijk?
En zij jou denk ik ookquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:30 schreef chumafor het volgende:
2 dochtertjes van 1 en 4 jaar oud, die ik ontzettend mis.
Ik begrijp dat niet zo goed. Had je dan van alles geregeld en geboekt en kon dat toen allemaal nog afgezegd worden?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:29 schreef chumafor het volgende:
[..]
4 weken geleden, omdat ik mijn baan verloren had en we dus op dat moment financieel niet alles konden dragen. We hebben dit gezamenlijk besproken en die keuze gemaakt om het even uit te stellen tot het financieel weer beter zou gaan.
en je had niet allerlei aanbetalingen gedaan en zo die je 4 weken van te voren niet terug kreeg?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:29 schreef chumafor het volgende:
[..]
4 weken geleden, omdat ik mijn baan verloren had en we dus op dat moment financieel niet alles konden dragen. We hebben dit gezamenlijk besproken en die keuze gemaakt om het even uit te stellen tot het financieel weer beter zou gaan.
Misschien was het niet een hele luxe bruiloft met een groot feest enzo he.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:31 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
en je had niet allerlei aanbetalingen gedaan en zo die je 4 weken van te voren niet terug kreeg?
Dat is wat ik bedoelde. Hardstikke onwettig, dunkt me.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:24 schreef chumafor het volgende:
[..]
Overigens ben ik net toch door de advocaat teruggebeld omdat hij toch ook de hele situatie vreemd vind al helemaal omdat ik het mede gezag heb over de kinderen en ze dus op het woord van een labiel ogend persoon afgaan.
Huwelijk was betaald en inweze was alles ook geregeld met uitzondering van haar jurk en de kosten hiervan. We wilde het klein houden en zouden met de familie uit eten gaan na de voltrekking van het huwelijk, maar de financiën zaten dus tegen, door het verlies van mijn baan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:31 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
en je had niet allerlei aanbetalingen gedaan en zo die je 4 weken van te voren niet terug kreeg?
dan had ie ook wel door kunnen gaan lijkt mequote:Op zaterdag 22 december 2012 13:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Misschien was het niet een hele luxe bruiloft met een groot feest enzo he.
Dan kon het toch wel doorgaan?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:35 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Misschien was het niet een hele luxe bruiloft met een groot feest enzo he.
Dat was dus sowieso geen dure jurk geworden, want daar gaan maanden overheen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:36 schreef chumafor het volgende:
[..]
Huwelijk was betaald en inweze was alles ook geregeld met uitzondering van haar jurk en de kosten hiervan. We wilde het klein houden en zouden met de familie uit eten gaan na de voltrekking van het huwelijk, maar de financiën zaten dus tegen, door het verlies van mijn baan.
preciesquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat was dus sowieso geen dure jurk geworden, want daar gaan maanden overheen.
Niet onwettig, maar wel een punt die we aan kunnen dragen in de strijd voor de kinderen. Mits mijn vriendin haar toestemming intrekt. Doet ze dat niet, dan moeten we het parcours bewandelen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoelde. Hardstikke onwettig, dunkt me.
Je moet idd. niet kwaad of emotioneel worden, dan hebben ze je.
Maar ik zou er wel werk van maken, zeg... Gewoon aangifte wegens ontvoering. Zomaar je kinderen bij je weg houden, dat is eigenrichting en ontvoering.
Ik zou ook de publiciteit zoeken.
Daar bereid ik me op voor en iedereen zegt dat het wel goed gaat komen, mits ik mijn kop er maar bijhoudt. Dat is verrekte moeilijk, maar ik kan niet anders.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:47 schreef Lienekien het volgende:
Dat soort rapporten worden niet na een gesprek opgemaakt, lijkt me. Bereid je er dan maar op voor dat het nog wel even kan duren.
topics uitdraaien heeft echt geen zin hoorquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:49 schreef chumafor het volgende:
[..]
Daar bereid ik me op voor en iedereen zegt dat het wel goed gaat komen, mits ik mijn kop er maar bijhoudt. Dat is verrekte moeilijk, maar ik kan niet anders.
misschien draai ik ook de topics wel uit om aan te tonen dat ik me inderdaad zorgen maak en dat ik alles wil doen om de kinderen thuis te krijgen. Weet alleen niet op dit moment of dat zo slim is door een aantal reacties, daarbij weet ik niet of dat juridisch wel mag.
Nee ik heb vanmorgen gevraagd of de kinderen thuis konden komen en aangegeven dat KOG het ook een zeer vreemde situatie vind en wat ze voor me kan betekenen. Smeken en beden zal alleen de situatie nog heftiger maken en langer laten duren.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:49 schreef Isabeau het volgende:
Waarom blijf je eigenlijk steeds bellen met jeugdzorg? Heb je steeds nieuwe vragen of smeek je elke keer dat je kinderen thuis komen of hoe moet ik dat zien.
En ik vrees ook dat dit een langdurige situatie gaat worden en zeker met alle feestdagen zo voor de boeg zou ik er niet op rekenen dat je je kinderen voor volgend jaar terug hebt.
Het lijkt me heel sterk dat één ouder kan uitmaken of de kinderen uit huis geplaatst mogen worden. Vooral omdat ze op het woord afgaan van iemand die een inzinking zegt te hebben en de kinderen van hot naar haar meesleepte.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:45 schreef chumafor het volgende:
[..]
Niet onwettig, maar wel een punt die we aan kunnen dragen in de strijd voor de kinderen. Mits mijn vriendin haar toestemming intrekt. Doet ze dat niet, dan moeten we het parcours bewandelen.
Volgens de advocaat gaat het trouwens waarschijnlijk om een tijdelijk uit huis plaatsing omdat moeder mogelijk een inzinking heeft. Als moeder niet gedwongen is opgenomen en vrijwillig op ieder moment naar huis kan, dan zou dit kunnen betekenen dat ze de actie op een later tijdstip weer uitvoert en dat zou voor de kinderen niet goed zijn. Hij geeft dus aan op basis van wat hij begrijpt, dat het niet aan mij hoeft te liggen en dat de kinderen naar huis kunnen of zullen komen als de situatie van haar stabiel is. Overigens heeft ook jeugdzorg mij dat net (ja ik blijf bellen) enigszins bevestigd.
Of te wel maandag gaat ze naar de psychiater en er komt uit dat er wat met haar is, wat hopelijk door medicatie en niet gedwongen therapie opgelost kan worden. Als dat zo is en ze trekt haar toestemming in, dan zou jeugdzorg de kinderen terug moeten brengen inweze. Daarnaast is ook een rapport over mijn toestand van belang, waarin aangegeven wordt dat alles van de afgelopen week puur door onmacht en radeloosheid is ontstaan, maar dat dat geen normale gang van zaken betreft,
Geen bewijs in de zin van de situatie, dat kloptquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:51 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
topics uitdraaien heeft echt geen zin hoor
natuurlijk mag het juridisch maar wat voor bewijs is het?
sowieso maakt het niet uit hoeveel zorgen jij je maakt, het gaat er om of de situatie veilig is voor de kinderen
bezorgdheid voegt daar niets aan toe
verder is het nergens bewijs van
alleen dat jij een topic kunt maken op fok
Het staat voor BJZ natuurlijk nog allerminst vast dat het probleem alleen bij de vrouw zit. Want op basis waarvan zouden ze dat nu moeten kunnen vaststellen?quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk dat één ouder kan uitmaken of de kinderen uit huis geplaatst mogen worden. Vooral omdat ze op het woord afgaan van iemand die een inzinking zegt te hebben en de kinderen van hot naar haar meesleepte.
Waar anders dan thuis kunnen ze op dat moment het beste zijn?
Zij hebben je zelf niet onderzocht, daar zijn ze de fout ingegaan en zelfs dan moet er een procedure worden gestart. (meen ik althans.)
Misschien kun je smartegeld eisen omdat ze je kinderen hebben ontvoerd en jou en de kinderen daarmee hebben beschadigd?
Emotioneel worden moet je niet doen bij die knakkers die andere belangen hebben dan het welzijn van je kinderen. Maar ik zou heel duidelijk laten blijken dat ik ze juridisch ga pakken en bereid ben om tot het gaatje te gaan, tot en met de publiciteit aan toe.. Ze zijn al op een fraaie manier in het nieuws geweest.
Je vrouw heeft een probleem, niet jij of de kinderen. Als ze dat niet beseffen dan zijn ze niet capabel. Nou ja, ik heb begrepen dat ze dat idd. niet zijn, maar goed..
Zonder onderzoek weten ze dat idd niet en zouden ze niet mogen optreden.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het staat voor BJZ natuurlijk nog allerminst vast dat het probleem alleen bij de vrouw zit. Want op basis waarvan zouden ze dat nu moeten kunnen vaststellen?
Ik was er niet bij, jij wel?quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zonder onderzoek weten ze dat idd niet en zouden ze niet mogen optreden.
Je moet de zaken niet omdraaien natuurlijk. We hebben niet vastgesteld dat er geen problemen bij jou zijn, dus halen we je kind maar weg.. Dat is wel heel onredelijk, toch?
Dat is dus wat de advocaat mij sterk afraad.quote:Op zaterdag 22 december 2012 13:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het lijkt me heel sterk dat één ouder kan uitmaken of de kinderen uit huis geplaatst mogen worden. Vooral omdat ze op het woord afgaan van iemand die een inzinking zegt te hebben en de kinderen van hot naar haar meesleepte.
Waar anders dan thuis kunnen ze op dat moment het beste zijn?
Zij hebben je zelf niet onderzocht, daar zijn ze de fout ingegaan en zelfs dan moet er een procedure worden gestart. (meen ik althans.)
Misschien kun je smartegeld eisen omdat ze je kinderen hebben ontvoerd en jou en de kinderen daarmee hebben beschadigd?
Emotioneel worden moet je niet doen bij die knakkers die andere belangen hebben dan het welzijn van je kinderen. Maar ik zou heel duidelijk laten blijken dat ik ze juridisch ga pakken en bereid ben om tot het gaatje te gaan, tot en met de publiciteit aan toe.. Ze zijn al op een fraaie manier in het nieuws geweest.
Je vrouw heeft een probleem, niet jij of de kinderen. Als ze dat niet beseffen dan zijn ze niet capabel. Nou ja, ik heb begrepen dat ze dat idd. niet zijn, maar goed..
Daarom is het belangrijk dat ik rustig blijf, zodat ook zij zien dat het niet aan mij ligt. Maar zolang mijn vriendin in deze fase verkeerd is de kans dat de kinderen thuis komen voor het nieuwe jaar erg klein, daarom hoop ik ook dat ze contact met me opneemt en liefste dat ze thuiskomt om dit te kunnen bespreken, maar ik ben bang dat ze op dit moment wederom door alles geheel in de war is, want ze zou nooit de kinderen zomaar afgeven en dus denk ik dat ze inderdaad op dit moment niet helemaal in order is.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:00 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zonder onderzoek weten ze dat idd niet en zouden ze niet mogen optreden.
Je moet de zaken niet omdraaien natuurlijk. We hebben niet vastgesteld dat er geen problemen bij jou zijn, dus halen we je kind maar weg.. Dat is wel heel onredelijk, toch?
Denk dat je je even niet op je vriendin moet richten, en haar niet thuis moet laten komen, zij is de veroorzaker van dit alles. En denk dat jeugdzorg de kinderen sowieso niet zomaar bij haar in 1 huis gaat onderbrengen. Even heel bot gezegd, je vriendin is op dit moment even niet belangrijk, al je energie moet nu gericht zijn op het terugkrijgen van je kinderen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:06 schreef chumafor het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat ik rustig blijf, zodat ook zij zien dat het niet aan mij ligt. Maar zolang mijn vriendin in deze fase verkeerd is de kans dat de kinderen thuis komen voor het nieuwe jaar erg klein, daarom hoop ik ook dat ze contact met me opneemt en liefste dat ze thuiskomt om dit te kunnen bespreken, maar ik ben bang dat ze op dit moment wederom door alles geheel in de war is, want ze zou nooit de kinderen zomaar afgeven en dus denk ik dat ze inderdaad op dit moment niet helemaal in order is.
quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:02 schreef chumafor het volgende:
[..]
Dat is dus wat de advocaat mij sterk afraad.
Zolang de kinderrechter en de jurist van jeugdzorg niet ter sprake is gekomen en alles goed word gedocumenteerd (er belangrijk) is geduld hebben en rustig blijven de beste oplossing helemaal als het inderdaad om een tijdelijk uithuisplaatsing zou gaan en die kans is volgens hem zeer groot.
Nu de strijd aangaan zou averechts kunnen werken omdat ze zich dan vast kunnen bijten in de verklaringen van haar en de maatschappelijk werker en dan zou een tijdelijk uit huis plaatsing kunnen worden omgezet in een permanente.
Ots is iets waar ik rekening mee moet houden, maar ook dat hoeft niet perse te gebeuren. Alles is afhankelijk van wat ik nu doe, maar ook van wat mijn vriendin doet.
In ieder geval hebben we de hele familie achter ons staan en ook een aantal buitenstaanders. Dat samen met het gegeven dat ik aan de telefoon rustig blijf, redelijk rationeel denk en het rapport van de huisarts zou erg veel kunnen helpen om inderdaad alles kort te laten duren. Na 4 weken en nog geen duidelijkheid, dan pas de juridische strijd aangaan en alles goed documenteren is zijn advies.
Belachelijk dit. Het gaat erom dat ze je kinderen niet bij je weg mogen houden, in de eerste plaats.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:06 schreef chumafor het volgende:
[..]
Daarom is het belangrijk dat ik rustig blijf, zodat ook zij zien dat het niet aan mij ligt. Maar zolang mijn vriendin in deze fase verkeerd is de kans dat de kinderen thuis komen voor het nieuwe jaar erg klein, daarom hoop ik ook dat ze contact met me opneemt en liefste dat ze thuiskomt om dit te kunnen bespreken, maar ik ben bang dat ze op dit moment wederom door alles geheel in de war is, want ze zou nooit de kinderen zomaar afgeven en dus denk ik dat ze inderdaad op dit moment niet helemaal in order is.
Dat lijkt me wel een goeie ja. Het probleem ligt duidelijk bij die vriendin, dus die moet je buiten de deur houden. Dan is de kans groter dat de kinderen terug komen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Denk dat je je even niet op je vriendin moet richten, en haar niet thuis moet laten komen, zij is de veroorzaker van dit alles. En denk dat jeugdzorg de kinderen sowieso niet zomaar bij haar in 1 huis gaat onderbrengen. Even heel bot gezegd, je vriendin is op dit moment even niet belangrijk, al je energie moet nu gericht zijn op het terugkrijgen van je kinderen.
Daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik haar aangeef in ieder geval maandag en de psychiater af te wachten en misschien zelf het traject wat opgezet wordt voor haar. Mocht ze daarna naar huis willen is ze welkom. Ik weet alleen niet hoelang dat zou gaan duren, dat zou weken kunnen zijn denk ik. Wat ik weet is dat ik van haar hou en haar dit niet kwalijk neem als het inderdaad psychisch blijkt te zijn. Ze is de moeder van mijn kinderen en hoort gewoon samen met de kinderen in mijn leven als zij dat straks ook nog wil, maar dat denk ik wel afgaande op de berichten die ik van jeugdzorg heb ontvangen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:10 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Denk dat je je even niet op je vriendin moet richten, en haar niet thuis moet laten komen, zij is de veroorzaker van dit alles. En denk dat jeugdzorg de kinderen sowieso niet zomaar bij haar in 1 huis gaat onderbrengen. Even heel bot gezegd, je vriendin is op dit moment even niet belangrijk, al je energie moet nu gericht zijn op het terugkrijgen van je kinderen.
Ja inderdaad ik moet bewijzen dat er niets aan de hand is aan mijn kant. Tenminste niets wat het wegnemen van de kinderen rechtmatig maakt. En dat allemaal omdat zij ineens weg is gelopen en ik denk dat zij zich dat ook realiseert op een gegeven moment, misschien nu al wel.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
[..]
Belachelijk dit. Het gaat erom dat ze je kinderen niet bij je weg mogen houden, in de eerste plaats.
En jij moet nu gaan bewijzen dat er niks aan de hand is?
De strijd aangaan is geen bewijs van onevenwichtigheid of wat dan ook hoor. Dat Jeugdzorg rare spelletjes speelt, daar heeft je advocaat wel weer gelijk in. Wat zij doen grenst aan het criminele.
Zij gaan nu naar een rechtvaardiging zoeken, ja. Want een fout toegeven, daar staan ze niet om bekend.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:16 schreef chumafor het volgende:
[..]
Ja inderdaad ik moet bewijzen dat er niets aan de hand is aan mijn kant. Tenminste niets wat het wegnemen van de kinderen rechtmatig maakt. En dat allemaal omdat zij ineens weg is gelopen en ik denk dat zij zich dat ook realiseert op een gegeven moment, misschien nu al wel.
En die zal ik ze niet geven, want die is er niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:20 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zij gaan nu naar een rechtvaardiging zoeken, ja. Want een fout toegeven, daar staan ze niet om bekend.
Dank je dat zal ik zeker nodig hebben.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef Samzz het volgende:
Ga inderdaad maar in op je advocaat. Hij heeft eerder met dit bijltje gehakt, blijkbaar.
Succes!
Hoe was zijn vriendin op dat moment, wat zei ze zoal? Dat kan de aanleiding zijn geweest om z.s.m. de kinderen bij haar weg te halen en elders onder te brengen. Als ze uitspraken heeft gedaan die de vader verdacht maken, lijkt het me logisch de kinderen daar niet op dat moment naartoe te brengen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Hij zegt zelf dat hij niet onderzocht. Duidelijk toch?
maar waarom ook niet naar opa en oma of iets dergelijks?quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe was zijn vriendin op dat moment, wat zei ze zoal? Dat kan de aanleiding zijn geweest om z.s.m. de kinderen bij haar weg te halen en elders onder te brengen. Als ze uitspraken heeft gedaan die de vader verdacht maken, lijkt het me logisch de kinderen daar niet op dat moment naartoe te brengen.
Moeilijk hoor!quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:21 schreef chumafor het volgende:
[..]
En die zal ik ze niet geven, want die is er niet.
Maandag rapport huisarts kan al veel helpen misschien.
Daar zijn genoeg redenen voor te bedenken waarom dat op korte termijn geen optie is.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:30 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
maar waarom ook niet naar opa en oma of iets dergelijks?
misschien ben ik dan heel naief en is dat nooit een optie die onderzocht word maar bij twijfel beter daar dan in een tijdelijke opvang of zo (lijkt mij)
Kan allemaal. Ik weet niet wat er gezegd is of wat er allemaal de afgelopen week gebeurd is. Ik hoop alleen snel wat te horen van haar, zodat ik daar ook duidelijkheid in krijg. Ik heb haar noch de kinderen ooit wat aangedaan en het blijft wrang dat ze gisteren eigenlijk naar huis wilde komen, die kennis doet me aan de ene kant goed en aan de andere kant maakt het me alleen bezorgder.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe was zijn vriendin op dat moment, wat zei ze zoal? Dat kan de aanleiding zijn geweest om z.s.m. de kinderen bij haar weg te halen en elders onder te brengen. Als ze uitspraken heeft gedaan die de vader verdacht maken, lijkt het me logisch de kinderen daar niet op dat moment naartoe te brengen.
Als je vriendin psychisch echt niet in orde is, kun je ook niet zoveel waarde hechten aan uitspraken die ze doet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:32 schreef chumafor het volgende:
[..]
Kan allemaal. Ik weet niet wat er gezegd is of wat er allemaal de afgelopen week gebeurd is. Ik hoop alleen snel wat te horen van haar, zodat ik daar ook duidelijkheid in krijg. Ik heb haar noch de kinderen ooit wat aangedaan en het blijft wrang dat ze gisteren eigenlijk naar huis wilde komen.
En toch doen ze dat blijkbaar en je wilt niet weten wat er allemaal door me heen gaat. Ik oog rustig, maar mijn gedachten schieten alle kanten op om zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen voor ons allemaal.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als je vriendin psychisch echt niet in orde is, kun je ook niet zoveel waarde hechten aan uitspraken die ze doet.
Naar mijn idee hebben ze op basis van haar gedrag en uitspraken vooral haar beoordeeld als tijdelijk niet goed in staat om voor de kinderen te zorgen. Het is de vraag of ze inhoudelijk waarde hechten aan de uitspraken over jou. Naar mijn idee was prioriteit om de kinderen elders onder te brengen en zouden ze nu in tweede instantie moeten bekijken of bij jou de situatie stabiel genoeg is om de kinderen daar naartoe te laten gaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:35 schreef chumafor het volgende:
[..]
En toch doen ze dat blijkbaar en je wilt niet weten wat er allemaal door me heen gaat. Ik oog rustig, maar mijn gedachten schieten alle kanten op om zo spoedig mogelijk tot een oplossing te komen voor ons allemaal.
Een flinke tik is een tik op haar achterste die iets te hard aankwam, daar ben ik me zo kapot van geschrokken dat ik dat nooit meer gedaan heb. De reden was als ik me niet vergis omdat ze op de vensterbank was geklommen, de gordijnen van de stang had getrokken en zich tegen het raam aanduwde (3 hoog). Puur een reactie gebaseerd op schrik dus.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef CruellaDeVil het volgende:
Wanneer jouw vrouw die psychische problemen zoals auditieve hallucinaties heeft van het ene op het andere moment verdwijnt met jullie kinderen, besteed je uren op FOK! om uit te vogelen waarom ze jou toch niet vertrouwt terwijl dat wel jouw minste zorg hoort te zijn op dat moment. Iets conreets ondernemen wilde je vervolgens niet, elk aangedragen idee had je van alles op aan te merken. Nee, ze had rust nodig en het állerbelangrijkste: jij moest en zou weten waarom ze je niet vertrouwde. Tot slot begin je bij een gesprek met de maatschappelijk werkster over zelfmoord.
JIJ wordt niet vertrouwd door je vrouw. Weet ze wel wat ze JOU aandoet, vraag je haar. Neemt jeugdzorg vervolgens de kinderen mee dan heb JIJ het zó zwaar dat je zelfmoord wilt plegen. JULLIE KINDEREN zijn echter waar het al vanaf het allereerste moment om hoort te gaan.
Ik vind het geheel zeer vreemd overkomen.
Overigens vraag ik me af waarom jij vond dat jouw dochter van (toentertijd) 3 jaar oud een "flinke tik" verdiende...? Wat is een "flinke tik" en wat is er gebeurd?
Dat schat ik naar aanleiding van het gesprek met de advocaat ook zo in, maar daarover heb ik op zijn vroegst maandag pas zekerheid, maar ik verwacht eerder na de kerst pas, daarmee bedoel ik of ik de kinderen in ieder geval thuis krijg. Dat het zeer waarschijnlijk tijdelijk is, dat heeft de advocaat ook aangegeven en zijn ervaring is maximaal 4 tot 6 weken afhankelijk van het plan van aanpak. Zo niet dan is juridische stappen de enige mogelijkheid en waarschijnlijk zoek ik dan ook de media op.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Naar mijn idee hebben ze op basis van haar gedrag en uitspraken vooral haar beoordeeld als tijdelijk niet goed in staat om voor de kinderen te zorgen. Het is de vraag of ze inhoudelijk waarde hechten aan de uitspraken over jou. Naar mijn idee was prioriteit om de kinderen elders onder te brengen en zouden ze nu in tweede instantie moeten bekijken of bij jou de situatie stabiel genoeg is om de kinderen daar naartoe te laten gaan.
Met die 'verwijten' (Ik neem aan dat je het eerste deel van mijn post bedoelt.) kan je relatief gezien juist heel veel. Ik roep niet simpelweg dat jij een slecht persoon bent of iets dergelijks, maar ik vertel hoe dit geheel op mij (en ik ben niet enige als ik dit topic zo zie) overkomt en waarom. Het is een bepaalde 'vibe' die jij al vanaf de OP in jouw eerste topic uitstraalt. Niet iedereen heeft die opgepikt maar een aantal wel en jeugdzorg misschien ook. Je kiest er echter voor om er niet op in te gaan, om het niet te analyseren, maar wuift het weg met het aloude "Ik heb niets aan verwijten!". Dat doe je al vanaf het begin, die rare 'vibe' die een aantal FOK!kers oppikken wegvuiwen. Daar was het echter niet "Ik heb niets aan verwijten! etc." maar "Ja, máár, waarom vertrouwt ze mij niet! etc.".quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:20 schreef chumafor het volgende:
Daarbij heb ik niets aan verwijten, daar kom ik geen steek verder mee. En daarbij wie zegt me dat dit sowieso niet was gebeurd op basis van wat er mogelijk met mijn vriendin aan de hand is. Die kans was volgens jeugdzorg sowieso zeer groot. Tenzij ze die week gewoon thuis was gekomen, maar dat is achteraf geklets en helpt me geen steek verder. Hieraan kan ik tot maandag in ieder geval niets doen.
Als er iets een fout zou zijn, dan zou het wel zijn om op haar in te praten dat zij wat jeugdzorg haar om heeft verzocht weer intrekt. Dan ga je namelijk dwars tegen jeugdzorg in.quote:Ik weet sinds vandaag wel dat ze in een opvang zit en deze gewoon kan verlaten als ze wil en heb ook wel gedacht die opvang te bellen of om zelfs lang te gaan, maar dat zou ook averechts kunnen werken op haar en de situatie met de kinderen.
Wat een totaal nietszeggend verhaal. 'Vibe', hoe verzin je het.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:39 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Met die 'verwijten' (Ik neem aan dat je het eerste deel van mijn post bedoelt.) kan je relatief gezien juist heel veel. Ik roep niet simpelweg dat jij een slecht persoon bent of iets dergelijks, maar ik vertel hoe dit geheel op mij (en ik ben niet enige als ik dit topic zo zie) overkomt en waarom. Het is een bepaalde 'vibe' die jij al vanaf de OP in jouw eerste topic uitstraalt. Niet iedereen heeft die opgepikt maar een aantal wel en jeugdzorg misschien ook. Je kiest er echter voor om er niet op in te gaan, om het niet te analyseren, maar wuift het weg met het aloude "Ik heb niets aan verwijten!". Dat doe je al vanaf het begin, die rare 'vibe' die een aantal FOK!kers oppikken wegvuiwen. Daar was het echter niet "Ik heb niets aan verwijten! etc." maar "Ja, máár, waarom vertrouwt ze mij niet! etc.".
[..]
Dan zit je met de kerst zonder kinderen.. Ik zou alvast een aanvalsplan met je advocaat bespreken om, zodra je ze terughebt ze een gigantische poot uit te draaien middels een smartegeldregeling.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:21 schreef chumafor het volgende:
[..]
Dat schat ik naar aanleiding van het gesprek met de advocaat ook zo in, maar daarover heb ik op zijn vroegst maandag pas zekerheid, maar ik verwacht eerder na de kerst pas, daarmee bedoel ik of ik de kinderen in ieder geval thuis krijg. Dat het zeer waarschijnlijk tijdelijk is, dat heeft de advocaat ook aangegeven en zijn ervaring is maximaal 4 tot 6 weken afhankelijk van het plan van aanpak. Zo niet dan is juridische stappen de enige mogelijkheid en waarschijnlijk zoek ik dan ook de media op.
Nu is rust voor de kinderen belangrijk en ik hoop dat jeugdzorg snel inziet dat ze dat bij mij zeer zeker ontvangen. Misschien is dat ook afhankelijk van hoe mijn dochters op mij reageren als ik ze straks zie. ik weet het niet ik ga even boodschappen doen, want ik moet wel wat eten vandaag,
Vergeet dat maar.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan zit je met de kerst zonder kinderen.. Ik zou alvast een aanvalsplan met je advocaat bespreken om, zodra je ze terughebt ze een gigantische poot uit te draaien middels een smartegeldregeling.
Omdat smartengeld hier totaal niet aan de orde is.quote:
Als die kinderen ontvoerd zijn geweest, of JZ heeft een onrechtmatige daad begaan, dan is er zeker wel sprake van immateriele schade. En of smartegeld dan aan de orde is.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat smartengeld hier totaal niet aan de orde is.
Ja, als, als, als.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als die kinderen ontvoerd zijn geweest, of JZ heeft een onrechtmatige daad begaan, dan is er zeker wel sprake van immateriele schade. En of smartegeld dan aan de orde is.
We wonen niet in Amerika he.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als die kinderen ontvoerd zijn geweest, of JZ heeft een onrechtmatige daad begaan, dan is er zeker wel sprake van immateriele schade. En of smartegeld dan aan de orde is.
De huidige situatie is dat de kinderen van TS zonder onderzoek bij hem weg worden gehouden. Als je even terugleest, zie je dat zijn advocaat dat ook zegt.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, als, als, als.
Dit lijkt me zo totaal niet relevant voor TS gezien de huidige situatie.
Ze zullen op alle mogelijke manieren de zaak willen traineren, maar het kan echt wel hoor. Zeker nadat ze zo fantastisch met de billen bloot gingen in het nieuws.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:10 schreef Royco1 het volgende:
[..]
We wonen niet in Amerika he.
Dat gevecht ga je nooit winnen van een instantie als jeugdzorg, verspilde energie.
Hou toch op. TS heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:11 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De huidige situatie is dat de kinderen van TS zonder onderzoek bij hem weg worden gehouden. Als je even terugleest, zie je dat zijn advocaat dat ook zegt.
Niks inpraten ze heeft hulp nodig en de kinderen rust. Het gaat mij erom dat we dit samen doorlopen als partners en niet solo. Daarom heb ik ook aangegeven het plan van aanpak af te wachten hoe moeilijk dat ook is.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:39 schreef CruellaDeVil het volgende:
Als er iets een fout zou zijn, dan zou het wel zijn om op haar in te praten dat zij wat jeugdzorg haar om heeft verzocht weer intrekt. Dan ga je namelijk dwars tegen jeugdzorg in.
Alles kan, maar de kans is klein, en ts kan zijn energie beter besteden aan zijn kinderen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:14 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze zullen op alle mogelijke manieren de zaak willen traineren, maar het kan echt wel hoor. Zeker nadat ze zo fantastisch met de billen bloot gingen in het nieuws.
Er is nog wel íets over van wat ooit de rechtstaat was..
TS steekt zijn energie in zijn gezin en daar horen vrouw en kinderen bij.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:15 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Alles kan, maar de kans is klein, en ts kan zijn energie beter besteden aan zijn kinderen.
Bedoelde ook dat je daarom niet je energie in een rechtszaak moet gaan steken om smartegeld te krijgen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:21 schreef chumafor het volgende:
[..]
TS steekt zijn energie in zijn gezin en daar horen vrouw en kinderen bij.
Mijn vriendin is de liefde van mijn leven en zal ik niet in de steek laten, hoewel ik me kan voorstellen dat sommigen dat vreemd vinden.
Het is nu belangrijk dat de kinderen zo spoedig mogelijk thuiskomen en mijn vriendin de hulp krijgt die ze nodig heeft. Ik hoop dat ze die hulp kan ondergaan terwijl ze gewoon thuis is, wanneer dat niet het geval is dan moet ik daar wederom een aantal weken geduld voor hebben en dat zal ik hebben.
Het is een zware beproeving waar we samen hopelijk doorheen komen. Het kan uiteindelijk je relatie ook sterker maken, omdat op een gegeven moment zij ook inziet dat ik er ondanks alles steeds voor haar en de kinderen ben.
Nee smartegeld is iets waar ik me niet mee bezig hou, maar wel te sprake kan komen denk ik als de kinderen blijkens onderzoek inderdaad onrechtmatig uit huis zijn geplaatst. Die kans echter is zeer klein, dat ze dat toegeven. Ik denk dat als dat inderdaad zo blijkt te zijn, dat ze het gooien op een rust moment voor de kinderen en voor de ouders.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:23 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Bedoelde ook dat je daarom niet je energie in een rechtszaak moet gaan steken om smartegeld te krijgen.
Een vraag die ik me constant ook stel, want de familie zou daar absoluut geen probleem mee hebben en dat graag doen. Misschien is jeugdzorg bang dat ik ze hangende het onderzoek en de opmaak van het plan toch naar huis neem. Ik weet het niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:27 schreef Nijna het volgende:
Wat ik me het hele topic al afvraag, is waarom er niet gekozen is voor opvang bij familie... die optie is er toch ook? Ik vind het nogal wat, zo "out of the blue" uithuisplaatsing...
Maar gelukkig ben ik niet zo bekend in het hele jeugdzorg gebeuren...
Familie is niet per definitie geschikt als opvang. Daar zal dan toch ten minste ook een onderzoek naar moeten worden gedaan.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:29 schreef chumafor het volgende:
[..]
Een vraag die ik me constant ook stel, want de familie zou daar absoluut geen probleem mee hebben en dat graag doen. Misschien is jeugdzorg bang dat ik ze hangende het onderzoek en de opmaak van het plan toch naar huis neem. Ik weet het niet.
Ow? Alles op alles? Je vriendin was er op de 13e al vantussen. In de tussentijd heb jij weinig anders gedaan dan een beetje internetten. Er is je toen al gezegd dat er bij jou alarmbellen af moesten gaan en je eens wat zou ondernemen. Maar dat wilde je toen al niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:31 schreef chumafor het volgende:
[..]
Blijkbaar denken een aantal mensen dat ik uit mijn neus aan het vreten ben, terwijl ik alles op alles zet.
Toe 'ns. Nogmaals. TS is al dik tien dagen aan het posten over zijn weggelopen vriendin. TS wist toen al dat vriendin niet in orde was en dat de kinderen zonder zijn toestemming zijn meegenomen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat een totaal nietszeggend verhaal. 'Vibe', hoe verzin je het.
TS doet het misschien niet allemaal goed, maar hij is ook alleen maar murw van wat hem ineens allemaal overkomt.
Ja joh! Gun die maffe vriendin nog wat meer rust!quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:15 schreef chumafor het volgende:
[..]
Niks inpraten ze heeft hulp nodig en de kinderen rust. Het gaat mij erom dat we dit samen doorlopen als partners en niet solo. Daarom heb ik ook aangegeven het plan van aanpak af te wachten hoe moeilijk dat ook is.
Ik ga er ook vanuit dat wanneer er inderdaad sprake is van een psychose en ze daarmee geholpen wordt, dat de kinderen sneller thuis kunnen zijn, maar dat ligt aan wat er allemaal de afgelopen week gebeurd is. Ik wil ook het liefste dat ze vandaag bij me zijn, maar dat kan sowieso niet.
Hulp is nodig voor haar en misschien ook wel voor mij, maar dat dus het liefst samen en ook jeugdzorg heeft aangegeven dat, dat eigenlijk ook de voorkeur heeft, maar ze haar niet kunnen dwingen en dat wil ik ook niet. Ik wil dat ze weet dat ik haar niets verwijt en we er samen wel uitkomen.
Je vraagt jezelf van alles af. Al heel lang. En nog steeds doe je geen ruk.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:29 schreef chumafor het volgende:
[..]
Een vraag die ik me constant ook stel, want de familie zou daar absoluut geen probleem mee hebben en dat graag doen. Misschien is jeugdzorg bang dat ik ze hangende het onderzoek en de opmaak van het plan toch naar huis neem. Ik weet het niet.
Terwijl zijn psychotische vriendin al tien dagen met zijn kinderen op de klep is heeft ie vandaag een advocaat gebeld.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:43 schreef Lienekien het volgende:
Nou, da's wel een zure en beperkte reactie, hoor. Hij heeft vandaag toch nog een advocaat gebeld?
En hoe kom je erbij dat ik 10 dagen aan het internetten ben en wat kan de politie doen in beide gevallen? NIETS helemaal niets.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:40 schreef Nies het volgende:
[..]
Ow? Alles op alles? Je vriendin was er op de 13e al vantussen. In de tussentijd heb jij weinig anders gedaan dan een beetje internetten. Er is je toen al gezegd dat er bij jou alarmbellen af moesten gaan en je eens wat zou ondernemen. Maar dat wilde je toen al niet.
[..]
Toe 'ns. Nogmaals. TS is al dik tien dagen aan het posten over zijn weggelopen vriendin. TS wist toen al dat vriendin niet in orde was en dat de kinderen zonder zijn toestemming zijn meegenomen.
TS zit al tien dagen te internetten....en anders niks. Want "hij gunt zijn vrouw de rust die ze zo hard nodig heeft."
[..]
Ja joh! Gun die maffe vriendin nog wat meer rust!
Wederom nogmaals; je ziet waar 'jouw rust' je nu na tien dagen heeft gebracht toch?
Inmiddels de politie al gebeld? Vast niet he? Dan heeft je vriendin geen rust....
[..]
Je vraagt jezelf van alles af. Al heel lang. En nog steeds doe je geen ruk.
Wat wil je nou? Happy together aint gonna happen.
Ga maar eens keuzes maken.
Of je gaat naar de instelling waar je vriendin zit haar handje vasthouden, óf je gaat nu eindelijk eens paal en perk stellen en achter je kinderen aan. Jóuw kinderen. Die onrechtmatig bij je zijn weggehaald en bij je weggehouden worden. Zo niet, dan ben je werkelijk te slap voor woorden.
Ik heb veel gedaan of ik overal een goede keuze in heb gemaakt, dat is wat anders, maar me verwijten dat ik 10 dagen alleen op internet zit, dat is... daar heb ik niet eens woorden voor.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:47 schreef Nies het volgende:
[..]
Terwijl zijn psychotische vriendin al tien dagen met zijn kinderen op de klep is heeft ie vandaag een advocaat gebeld.
Ik vind het nogal magertjes...
Mijn vrouw is dus mogelijk psychotisch geworden, daarnaast mijn inzinking en nu is dit het resultaat daarvan.quote:De richtlijn Crisisplaatsing gaat over jeugdigen die vanwege een crisissituatie onmiddellijk uit huis geplaatst moet worden. Een ouder is bijvoorbeeld acuut psychotisch geworden of heeft een zelfmoordpoging gedaan, of een ruzie tussen de ouders dreigt helemaal uit de hand te lopen. Een kind of jongere moet dan direct ergens anders naartoe. Deze richtlijn gaat over zulke crisisplaatsingen.
Loopt een kind of jongere geen acuut gevaar, maar is er thuis wel iets ernstigs aan de hand, dan wordt de kinderrechter ingeschakeld. Als deze vindt dat de jeugdige het thuis niet goed heeft, kan hij of zij tot uithuisplaatsing overgaan. Voor zulke uithuisplaatsingen is een aparte richtlijn in ontwikkeling.
In de richtlijn Crisisplaatsing staan vijf onderwerpen centraal. Dit zijn:
Inschatten van de aard en ernst van de problematiek
Voorkomen van crisisplaatsing
Crisisplaatsing
Terugplaatsing
Samenwerking
Ik weet niet waar de kinderen zijn en zie ze mogelijk pas over twee weken weer voor het eerst, dus in totaal dan bijna 1 maand al zonder mijn kinderen. Dat kan voor mijn lieve schatten toch ook nooit goed zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:54 schreef lavacaloca het volgende:
Mis ik iets of heb ik iets gemist want;
Eerst beginnen met deze vraag :Jullie hebben beiden het gezag? Zo ja,
Een kinderrechter moet OTS uitspreken voordat Jeugdzorg mag overgaan tot uithuisplaatsing.
Als Jeugdzorg moeder niet capabel acht horen de kinderen naar de andere gezaghebbende te gaan , jij dus in dit geval .
Ik begrijp dus niet waarom de kinderen niet naar jou zijn gegaan?
Als het klopt zoals jij beschrijft dan houdt Jeugdzorg zich niet aan de wet en heb jij dus alle recht om jouw kinderen bij het pleeggezin op te halen.
Verder vind ik het daarom dus ook vreemd dat die advocaat jou het advies geeft om rustig te blijven en alles af te wachten.
Ik weet niet in welke regio jij woont maar ik ken een geweldige advocaat , een echte pitbull en hij werkt op toevoeging dus mocht je een kei van een advocaat nodig hebben dan moet je mij maar een pm sturen!
Gedeeld gezag heeft TS volgens mij eerder gepost.quote:
Je bedoelt om de tijd dat jullie kinderen van hun ouders gescheiden zijn zo kort mogelijk te houden...quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:49 schreef chumafor het volgende:
om de tijd dat ik de kinderen niet zie zo kort mogelijk te houden.
Je bedoelt dat het in de allereerste plaats slecht is voor de kinderen...quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:52 schreef chumafor het volgende:
dan is haar verlaten het slechtste wat ik kan doen voor haar, mij en de kinderen
Je bedoelt dat jullie kinderen dan bijna 1 maand zonder ouders zitten...quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:05 schreef chumafor het volgende:
[..]
Ik weet niet waar de kinderen zijn en zie ze mogelijk pas over twee weken weer voor het eerst, dus in totaal dan bijna 1 maand al zonder mijn kinderen. Dat kan voor mijn lieve schatten toch ook nooit goed zijn.
Ik hoop echt dat zoiets wat mij nu allemaal overkomt jou nooit zal overkomen, want dan weet je pas wat ik doormaak.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:17 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Je bedoelt om de tijd dat jullie kinderen van hun ouders gescheiden zijn zo kort mogelijk te houden...
[..]
Je bedoelt dat het in de allereerste plaats slecht is voor de kinderen...
[..]
Je bedoelt dat jullie kinderen dan bijna 1 maand zonder ouders zitten...
Ja, het is 'maar' een kwestie van verwoording, maar ik vind het zeker niet niets zeggen dat jij deze situatie al vanaf het allereerste moment consistent enkel en alleen vanuit jouw eigen gevoelens beschouwt.
En weer richt je de schijnwerpers enkel en alleen op jouw eigen leed.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:01 schreef chumafor het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat zoiets wat mij nu allemaal overkomt jou nooit zal overkomen, want dan weet je pas wat ik doormaak.
Been there, done that got the t-shirt etcquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:01 schreef chumafor het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat zoiets wat mij nu allemaal overkomt jou nooit zal overkomen, want dan weet je pas wat ik doormaak.
Hij kan toch moeilijk zeggen dat hij hoopt dat wat zijn kinderen overkomt jou niet overkomt?quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:29 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
En weer richt je de schijnwerpers enkel en alleen op jouw eigen leed.
Dat verlangt dan ook niemand van hem.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hij kan toch moeilijk zeggen dat hij hoopt dat wat zijn kinderen overkomt jou niet overkomt?
ik ookquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:44 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Been there, done that got the t-shirt etc
En ik ben het zo erg met haar eens.
Zijn leed wordt erdoor veroorzaakt dat zijn kinderen niet bij hem zijn. Ik snap je punt niet.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:02 schreef CruellaDeVil het volgende:
[..]
Dat verlangt dan ook niemand van hem.
In het vorige topic maakt hem dat erg weinig uit.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:15 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zijn leed wordt erdoor veroorzaakt dat zijn kinderen niet bij hem zijn. Ik snap je punt niet.
Ga even ergens anders ouwehoeren joh .. kinderachtig gedoequote:Op zaterdag 22 december 2012 19:38 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
In het vorige topic maakt hem dat erg weinig uit.
Dat niet alleen, je kunt zelfs de politie inschakelen, want zonder OTS is dit ontvoering. Alhoewel je je moet afvragen in hoeverre je vijanden wil maken daar, want reken er maar op dat ze je dan nog even een trap na proberen te geven.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:54 schreef lavacaloca het volgende:
Een kinderrechter moet OTS uitspreken voordat Jeugdzorg mag overgaan tot uithuisplaatsing.
Als Jeugdzorg moeder niet capabel acht horen de kinderen naar de andere gezaghebbende te gaan , jij dus in dit geval .
Ik begrijp dus niet waarom de kinderen niet naar jou zijn gegaan?
Als het klopt zoals jij beschrijft dan houdt Jeugdzorg zich niet aan de wet en heb jij dus alle recht om jouw kinderen bij het pleeggezin op te halen.
Verder vind ik het daarom dus ook vreemd dat die advocaat jou het advies geeft om rustig te blijven en alles af te wachten.
Ik weet niet in welke regio jij woont maar ik ken een geweldige advocaat , een echte pitbull en hij werkt op toevoeging dus mocht je een kei van een advocaat nodig hebben dan moet je mij maar een pm sturen!
Binnen een paar uur zelf, omdat ze dus naar huis wilde komen heeft de maatschappelijk werker, waaraan ze dat medegedeeld had direct daarop jeugdzorg ingeschakeld. Maar dat is wat ik van jeugdzorg zelf heb begrepen. Zelf ben ik van mening dat deze zaak zo snel mogelijk moet stoppen en heb inmiddels contact proberen te leggen met een andere advocaat, wat mij is aangeraden door iemand die ook aangeeft dat dit helemaal niet kan eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:19 schreef fokexpert het volgende:
Misschien dat deze vraag al een keer beantwoord is maar kon zo snel niet vinden. Dat je vriendin labiel is op dit moment is duidelijk! Maar hoe is binnen die week de jeudgzorg erbij betrokken geraakt?
Zijn ze getipt? Heeft je vriendin zelf contact opgenomen?
Oef, ben je daar toch mooi door het oog van de naald gekropenquote:Op zaterdag 22 december 2012 13:29 schreef chumafor het volgende:
[..]
Weet ik niet, want misschien dat als dat niet gebeurd was en ik nog mijn werk had, dat dit niet gebeurd was omdat onze liefde dan wel bezegeld was geworden en er dus een hele vreugdevolle situatie was. Ik weet het niet en kan het haar ook niet, maar zal het haar ook niet vragen als ze thuis zou komen na of tijdens haar behandeling. Nu moeten we er voor onze kinderen zijn en ik blijf voor mijn gezin vechten. Ook al ziet niet iedereen dat zo.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:37 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Oef, ben je daar toch mooi door het oog van de naald gekropen
Waarom ga je eigenlijk zo in discussie op een forum hierover?quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:42 schreef chumafor het volgende:
[..]
Weet ik niet, want misschien dat als dat niet gebeurd was en ik nog mijn werk had, dat dit niet gebeurd was omdat onze liefde dan wel bezegeld was geworden en er dus een hele vreugdevolle situatie was. Ik weet het niet en kan het haar ook niet, maar zal het haar ook niet vragen als ze thuis zou komen na of tijdens haar behandeling. Nu moeten we er voor onze kinderen zijn en ik blijf voor mijn gezin vechten. Ook al ziet niet iedereen dat zo.
Heb geen illusies. Jeugdzorg doet dit. evt. zelfs met politie erbij. Zonder aangevraagde OTS. En je wilt geen vijanden bij jeugdzorg.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:54 schreef lavacaloca het volgende:
Ik verwacht niets, maar als ze dat doen verwacht ik eigenlijk wel dat ze hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden.quote:Op zondag 23 december 2012 12:54 schreef tjoptjop het volgende:
Oh, en ga er van uit dat Jeugdzorg meeleest in dit topic
Ik bedoel het meer als waarschuwing, altijd van uit gaan dat je in dit soort zaken niet anoniem post.quote:Op zondag 23 december 2012 13:16 schreef chumafor het volgende:
[..]
Ik verwacht niets, maar als ze dat doen verwacht ik eigenlijk wel dat ze hoofdzaken van bijzaken kunnen onderscheiden.
Dan zien ze dat ik me zorgen maak, dat ik er emotioneel van wordt en dat ik toch ook rationeel kan denken. Dat ik zowel goede als ook minder goede keuzes maak is omdat ik ook maar een mens ben. Maar ik zal altijd voor de 3 belangrijkste mensen in mijn leven blijven vechten, mijn vriendin en mijn 2 kinderen.quote:Op zondag 23 december 2012 13:18 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer als waarschuwing, altijd van uit gaan dat je in dit soort zaken niet anoniem post.
Een week lang rondlopen met 'mijn vriendin is weg met mn kinderen en ik weet niet waar ze zijn' getuigt er echt niet van dat je je zorgen maakt, of rationeel nadenkt.quote:Op zondag 23 december 2012 13:47 schreef chumafor het volgende:
[..]
Dan zien ze dat ik me zorgen maak, dat ik er emotioneel van wordt en dat ik toch ook rationeel kan denken. Dat ik zowel goede als ook minder goede keuzes maak is omdat ik ook maar een mens ben. Maar ik zal altijd voor de 3 belangrijkste mensen in mijn leven blijven vechten, mijn vriendin en mijn 2 kinderen.
geduld hebben.. dat ging je ook al zo goed af toen je de politie had moeten bellen..quote:Op zaterdag 22 december 2012 14:02 schreef chumafor het volgende:
[..]
Dat is dus wat de advocaat mij sterk afraad.
Zolang de kinderrechter en de jurist van jeugdzorg niet ter sprake is gekomen en alles goed word gedocumenteerd (er belangrijk) is geduld hebben en rustig blijven de beste oplossing helemaal als het inderdaad om een tijdelijk uithuisplaatsing zou gaan en die kans is volgens hem zeer groot.
Nu de strijd aangaan zou averechts kunnen werken omdat ze zich dan vast kunnen bijten in de verklaringen van haar en de maatschappelijk werker en dan zou een tijdelijk uit huis plaatsing kunnen worden omgezet in een permanente.
Ots is iets waar ik rekening mee moet houden, maar ook dat hoeft niet perse te gebeuren. Alles is afhankelijk van wat ik nu doe, maar ook van wat mijn vriendin doet.
In ieder geval hebben we de hele familie achter ons staan en ook een aantal buitenstaanders. Dat samen met het gegeven dat ik aan de telefoon rustig blijf, redelijk rationeel denk en het rapport van de huisarts zou erg veel kunnen helpen om inderdaad alles kort te laten duren. Na 4 weken en nog geen duidelijkheid, dan pas de juridische strijd aangaan en alles goed documenteren is zijn advies.
Nee dat klopt het kan me allemaal ook geen ene ruk schelen, want het is abnormaal dat mensen die dit overkomt totaal in paniek en radeloos zijn.quote:Op zondag 23 december 2012 16:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Een week lang rondlopen met 'mijn vriendin is weg met mn kinderen en ik weet niet waar ze zijn' getuigt er echt niet van dat je je zorgen maakt, of rationeel nadenkt.
Dit. Precies dit.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:06 schreef CruellaDeVil het volgende:
Wanneer jouw vrouw die psychische problemen zoals auditieve hallucinaties heeft van het ene op het andere moment verdwijnt met jullie kinderen, besteed je uren op FOK! om uit te vogelen waarom ze jou toch niet vertrouwt terwijl dat wel jouw minste zorg hoort te zijn op dat moment. Iets conreets ondernemen wilde je vervolgens niet, elk aangedragen idee had je van alles op aan te merken. Nee, ze had rust nodig en het állerbelangrijkste: jij moest en zou weten waarom ze je niet vertrouwde. Tot slot begin je bij een gesprek met de maatschappelijk werkster over zelfmoord.
JIJ wordt niet vertrouwd door je vrouw. Weet ze wel wat ze JOU aandoet, vraag je haar. Neemt jeugdzorg vervolgens de kinderen mee dan heb JIJ het zó zwaar dat je zelfmoord wilt plegen. JULLIE KINDEREN zijn echter waar het al vanaf het allereerste moment om hoort te gaan.
Ik vind het geheel zeer vreemd overkomen.
Overigens vraag ik me af waarom jij vond dat jouw dochter van (toentertijd) 3 jaar oud een "flinke tik" verdiende...? Wat is een "flinke tik" en wat is er gebeurd?
Ja, die onrechtmadige daad, idd.quote:Op zaterdag 22 december 2012 16:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hou toch op. TS heeft nu wel wat anders aan zijn hoofd.
Ok, dat klopt. Ik ken je niet, heb je nog nooit ontmoet en weet ook helemaal niet wat er in je omgaat. Excuses voor die aanname.quote:Op zondag 23 december 2012 17:13 schreef chumafor het volgende:
[..]
Nee dat klopt het kan me allemaal ook geen ene ruk schelen, want het is abnormaal dat mensen die dit overkomt totaal in paniek en radeloos zijn.
Denk eens na man jullie weten half niet wat ik allemaal geprobeerd heb en daar ga ik me ook niet meer over uitlaten en een week lang op het topic? Kik eens goed wanneer ik voor het laatste überhaupt gereageerd heb in het vorige topic .
Ik laat wel weten of en wanneer alles weer goed is, dat kan via een topic, maar ik denk dat ik de mensen die me geholpen hebben daar liever via een PM persoonlijk in kennis stel.
Nee, zijn kinderen thuiskrijgen en de geestelijke gezondheid van zijn vriendin.quote:Op zondag 23 december 2012 17:24 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ja, die onrechtmadige daad, idd.
quote:Verwarde vrouw verdrinkt 2-jarig zoontje
STUIFZAND - Een 33-jarige vrouw uit Spier (Drenthe) is zondag in verwarde toestand het water ingereden met de auto, met daarin ook haar twee jonge kinderen.
Haar 2-jarige zoontje heeft het niet overleefd, de moeder en haar 7-jarige dochtertje zijn ongedeerd uit de auto geklommen. Volgens de politie heeft de vrouw verklaard opzettelijk het water in te zijn gereden. Zij is aangehouden.
De auto raakte bij de Diepweg in Stuifzand in het water. Er is nog geprobeerd het 2-jarige jongetje te reanimeren, maar het mocht niet meer baten.
Ik vind rechtvaardigheid belangrijk, zodat dit soort dingen niet voorkomt. Ik vind het ook schandalig dat TS zijn onschuld moet bewijzen. Als je even terugleest zie je dat ik zijn aanpak onderschrijf.quote:Op zondag 23 december 2012 17:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, zijn kinderen thuiskrijgen en de geestelijke gezondheid van zijn vriendin.
Jij vind het blijkbaar alleen maar belangrijk dat BJZ aan de schandpaal komt.
Ok, we staken deze discussie.quote:Op zondag 23 december 2012 17:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik vind rechtvaardigheid belangrijk, zodat dit soort dingen niet voorkomt. Ik vind het ook schandalig dat TS zijn onschuld moet bewijzen. Als je even terugleest zie je dat ik zijn aanpak onderschrijf.
Een flinke tik moet je nu ook niet meteen overdrijven he. Ik heb regelmatik een flinke tik voor mijn kont gehad vroeger, maar heb niet het idee dat me iets is aangedaan.quote:Op zondag 23 december 2012 17:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit. Precies dit.
En inderdaad, een 'flinke tik' rijmt niet met 'nooit iets aangedaan'.
Daarnaast zou ik absoluut niemand van jeugdzorg deze topics laten zien, om de redenen die Cruella hierboven al noemt.
Hij heeft een advocaat die hem adviseert. Niet meer dan logisch dat hij de kunde van zijn advocaat boven jouw aangedragen optie zet, he.quote:Op zondag 23 december 2012 17:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Ok, dat klopt. Ik ken je niet, heb je nog nooit ontmoet en weet ook helemaal niet wat er in je omgaat. Excuses voor die aanname.
En dat is dan ook precies waar het me steekt. Want hoe hard ik ook mn best doe om het me voor te stellen, het is zo erg verschrikkelijk onlogisch om niet naar de politie te gaan. Ik kan er nog steeds niet bij.
dat zijn letterlijk zijn woorden, niet de mijnequote:Op zondag 23 december 2012 17:33 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Een flinke tik moet je nu ook niet meteen overdrijven he. Ik heb regelmatik een flinke tik voor mijn kont gehad vroeger, maar heb niet het idee dat me iets is aangedaan.
Too little, too late.quote:Op zondag 23 december 2012 17:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hij heeft een advocaat die hem adviseert. Niet meer dan logisch dat hij de kunde van zijn advocaat boven jouw aangedragen optie zet, he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |