quote:
Op zondag 6 januari 2013 19:33 schreef Slaapmeisje het volgende:De longontsteking lijkt onder controle nu. Al wil ik de volgende keer dat ik de oncoloog spreek nog wel een keer laten kijken of die plekken op mijn longen weg zijn. Zo ja, dan was dat die longonsteking, zo nee, dan wil ik nader onderzoek. Ben nog wel een beetje kucherig en heb totáál geen conditie. De trap oplopen voelt als een berg beklimmen en ik moet dan eerst een paar minuten bijkomen voordat ik weer naar beneden kan. Ik lag in het ziekenhuis trouwens aan infuus met drie verschillende soorten antibiotica, maar kreeg voor thuis ook amoxilline.
Gatver, dat van totaaaaaal geen conditie herken ik maar al te goed, trap op = 5 minuten uithijgen op m'n bed. Snap je bezorgdheid en zou idd voor de zekerheid om een CT Scan vragen. Heb inmiddels wel begrepen dat je gewoon bekaf kunt zijn door bestralingen en chemo , daarnaast had je een longontsteking wat je ook niet moet onderschatten , zeker niet in deze situatie. Normale mensen kunnen al helemaal afgemat zijn door een longontsteking. Je wilt gewoon te snel muts.
Echt kucherig ben ik nooit echt geweest maar na 16 oktober heb ik veel last van taai slijm waardoor ik dus wel kuch maar dat is meer het ophoesten van die zooi.
Lijkt mij overigens heerlijk om thuis de 12 pillen via infuus te krijgen*O*
pillen blijven soms gewoon overdwars ergens halverwege zitten, vervolgens door het kuchen krijg je braakneigingen en hop...dan beginnen we weer van voor af aan.
quote:
Dit was de 4e chemo van de 6 in totaal. Op dinsdag 15 januari krijg ik de 5e en dinsdag 5 februari de laatste. Daarna hoop ik dit uitgezakte lijf weer een beetje op te bouwen. Ik heb geen reeksen, maar een toediening van een paar uur met een interval van drie weken. Hierna volgen nog minimaal 5 jaar anti-hormoontherapie.
Zo gaat het bij mij straks ook (m.u.v. de hormoontherapie) Hier krijg je bij deze chemo een set van 4 met een interval van drie weken, daarna gaat men evalueren en op basis van die uitslag gaat men verder of niet.
quote:
Die anti-misselijkheidspillen helpen bij mij wel heel goed. Ik heb nog geen enkele keer hoeven overgeven. Naast die hele set heb ik nog meteocloperamide (weet de merknaam niet, maar dit is de werkzame stof) om extra te slikken en pantozol om mijn maag een beetje te beschermen. En natuurlijk de dexamethason. Voel je die al een beetje werken? Als het goed is beginnen ze daar morgen met het infuus ook mee. Zakje dexa en zakje natriumchloride als aperitiefje.
Die metocloperamide heb ik in zetpilvorm als primperan, Zofran ook als zetpil (al drie weken inmiddels) en verder nog Pantoprazol ( gebruik ik ook al wéken)
Verder in het kankerchemozakje Emend tegen ernstige misselijkheid vanaf de 1e chemodag (is voor 2 dagen, zijn capsules van 80 Mg)
Dat zakje met medicijnen kreeg ik bij de afspraak van de eerste chemo stond, er waren geen veranderingen dus deze gaat mee naar het ziekenhuis.
Boven staat inmiddels een doos voor de apotheek met medicijnen die ik niet verdraag of niet gebruik (slaaptabletten, morfine in pufsnuffer...zetpillen..gewone pillen..etc etc..)
Gebruik alleen de fentanyl (morfine) pleisters nog, 2 x bloedverdunners, 2x harttabletten, foliumzuur, en nog wat dingen zoals bovenstaande maagbeschermer en anti misselijkheidszetpillen.
Denk dat de misselijkheid bij mij momenteel een combie is van die naweeën van de bestralingen alsmede het giga pillenontbijt sinds oktober. Slikte vrijwel never medicijnen voordien. Ik haat pillen, helaas ontkom ik hier nu echt niet aan.
[ Bericht 6% gewijzigd door Loedertje op 06-01-2013 19:59:52 ]