Een echte Almeerderquote:Op donderdag 20 december 2012 22:11 schreef Aldo-MC het volgende:
Jij bent geen echte Amsterdammer, echte Amsterdammers zijn tolerante mensen.
Aaah, wordt je weer eens uitgelachen over je dorp? Ik zou zeggen, zoek morgen steun bij je dorpsgenoten in de kerk.quote:
Preciesquote:
Ik ben niet zoals die Starbucks-drinkende hipsters die de hele fucking dag in het Vondelpark zitten op mijn belastingcenten als ze dat weer eens moeten laten zien via Instagram.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:14 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Niks mis met Amsterdam maar gelukkig denken ze niet allemaal zoals jou gap.
Godzijdank niet nee. Ik vind het al druk genoeg zo.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Amsterdam is ook een hoofdstad van niks eigenlijk. Nog niet eens een miljoen inwoners.
Je hebt ook figuren in Amsterdam Zuid die klagen over de geluidsoverlast van Artisquote:Op donderdag 20 december 2012 22:39 schreef Henno het volgende:
Je weet pas echt dat je met provincialen te maken hebt als ze in het havengebied van Rotterdam gaan wonen en vervolgens gaan klagen over de scheepshoorn van de SS Rotterdam als deze de haven binnenvaart of verlaat.
Echt he.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
In een klein land als Nederland dat territoriale gezever hebben
Het blijft bijzonder.
Wat dacht je van België. Is het nog erger.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:40 schreef Frank_Drebin het volgende:
In een klein land als Nederland dat territoriale gezever hebben
Het blijft bijzonder.
Goed, het heeft allemaal natuurlijk zo zijn historische achtergrond, ik weet ook wel waar bepaalde dingen vandaan komen.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Wat dacht je van België. Is het nog erger.
Kan best zo zijn maar plattelandsjongeren en stadsjongeren schelen enorm in hun opvattingen, doen en laten en dialect.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Goed, het heeft allemaal natuurlijk zo zijn historische achtergrond, ik weet ook wel waar bepaalde dingen vandaan komen.
Maar dat eindeloze gever tussen 'Provincialen' en 'Hollanders'. Je hoeft maar een scheet te laten en je zit van een 'provinciaal gebied' in Holland en omgekeerd.
Dat denken mensen altijd. Kijk, je hebt natuurlijk echte boeren oké.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:44 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Kan best zo zijn maar plattelandsjongeren en stadsjongeren schelen enorm in hun opvattingen, doen en laten en dialect.
Je moet maar uit Overijssel komen.quote:
Verschillen kunnen het ook interessant maken, wellicht is dat zo in jouw geval. Maar als ik werk met iemand uit Enschede, en dat is dan nog zogenaamd de grote stad ook merk ik enorme verschillen. Alleen al qua taalgebruik maar ook de humor is daar anders. Werk je met een Hagenees vliegen de kankers over tafel Amsterdammers hebben weer hun eigen streken en probeer een Twent of Fries maar eens te verstaan als ze in hun eigen dialect lullen.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:47 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat denken mensen altijd. Kijk, je hebt natuurlijk echte boeren oké.
Maar mijn moeder is Australisch en haar familie, daar kan ik, behalve ik een hekel heb aan insecten en andere giftige dieren in dat land goed mee op schieten.
In februari vier ik jaarlijks Carnaval met oud-studiegenoten in Noord-Brabant altijd, niets aan de hand. Mijn vaders familie komt uit Zwolle, ook geen problemen. Dus kortom, het is allemaal niet zo'n verschil.
Dat vind ik dus altijd het manco van Nederlanders, het wijzen naar de VS. In de VS staat de centrale regering veder van de gewone dan Brussel hier en is een staat vaak 5 keer zo groot als Nederland, gemiddeld niet groter.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:55 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Verschillen kunnen het ook interessant maken, wellicht is dat zo in jouw geval. Maar als ik werk met iemand uit Enschede, en dat is dan nog zogenaamd de grote stad ook merk ik enorme verschillen. Alleen al qua taalgebruik maar ook de humor is daar anders. Werk je met een Hagenees vliegen de kankers over tafel Amsterdammers hebben weer hun eigen streken en probeer een Twent of Fries maar eens te verstaan als ze in hun eigen dialect lullen.
Zijn de zelfde soort verschillen zoals je ook ziet in enorme landen als Amerika. Daar kijken ze in NY of LA ook neer op een farmerboy uit Nebraska terwijl ze wel dezelfde taal lullen en allebei Amerikaan zijn.
Getest, ik zit nog steeds op dezelfde plek.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Goed, het heeft allemaal natuurlijk zo zijn historische achtergrond, ik weet ook wel waar bepaalde dingen vandaan komen.
Maar dat eindeloze gever tussen 'Provincialen' en 'Hollanders'. Je hoeft maar een scheet te laten en je zit van een 'provinciaal gebied' in Holland en omgekeerd.
Vergeet niet dat alle 3 onze grootste steden voor meer dan 50% uit niet Westerse allochtonen bestaanquote:Op donderdag 20 december 2012 22:58 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dat vind ik dus altijd het manco van Nederlanders, het wijzen naar de VS. In de VS staat de centrale regering veder van de gewone dan Brussel hier en is een staat vaak 5 keer zo groot als Nederland, gemiddeld niet groter.
Tuurlijk zijn er eigen gebruiken, net als ieder huisgezin ook weer zijn gebruiken heeft. Maar de afstand is simpelweg te klein om daar echt een polarisatie door te krijgen, huisgezinnen kunnen prima met elkaar overweg (niet allemaal) want het verschil is an sich niet zo groot. Zo gaat dat ook op voor de meeste Nederlanders. Iemand uit Overijssel verschil echt niet zo veel als iemand uit Noord-Holland. Friezen zijn weer een ander verhaal maar heeft ook historische oorzaken.
Jazeker, ben drie dagen terug buiten geweest hoor. De vuilnisbak aan de stoep zetten.quote:
Waar jij op doelt heeft met nationale identiteit te maken en sterker nog invented traditions van Eric Hobsbawm. Dat oranjegedoe is een prima voorbeeld van een invented tradition van bottom up. Zo zijn er ook van top down, neem de Gouden Koets.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:08 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Vergeet niet dat alle 3 onze grootste steden voor meer dan 50% uit niet Westerse allochtonen bestaanAls je dus alleen al naar de bevolkingssamenstelling kijkt zijn er over minimale afstanden al maximale verschillen.
Weet ook eigenlijk niet hoe het er in Amerika aan toe gaat, maar zaken als oprecht patriottisme en nationalisme zoals de Amerikanen dat wel kennen hebben wij bijvoorbeeld al niet. Er is weinig eenheid. Behalve als Oranje speelt
Jij wel, maar jouw partner is nu ergens in Engeland.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:07 schreef trovey het volgende:
[..]
Getest, ik zit nog steeds op dezelfde plek.
Welke partner?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Jij wel, maar jouw partner is nu ergens in Engeland.
Gezien het reukvermogen van een hond dat van de mens velen malen overtreft neem ik mijn opmerking, gevat bedoeld, wel terug.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:21 schreef trovey het volgende:
[..]
Welke partner?Mijn hond ligt nu welk aan de andere kant van de kamer maar dat kan ook een andere oorzaak hebben.
Wat voor scheten laat jij wel niet?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:42 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Vergeet je Terence Ranger nu niet?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Waar jij op doelt heeft met nationale identiteit te maken en sterker nog invented traditions van Eric Hobsbawm.
[..]
Artis zit in A'dam Oost?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je hebt ook figuren in Amsterdam Zuid die klagen over de geluidsoverlast van Artis
Knap, Artis ligt bijna aan de andere kant van Amsterdam.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:40 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Je hebt ook figuren in Amsterdam Zuid die klagen over de geluidsoverlast van Artis
Fuck yeah overijsselquote:Op donderdag 20 december 2012 22:49 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Je moet maar uit Overijssel komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |