abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120881788
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het verbaast dat werkgevers en uitzendbureaus ook nu deze smoes blijven gebruiken, zeker in het zwakke economische klimaat waar we de laatste jaren in verkeren en waar je alleen met veel geluk een vast contract krijgt.
Beetje jammer inderdaad.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120902704
Eigenlijk wel raar, want het heeft ook zijn sterke/positieve kant als je een paar keer van werk gewisseld hebt. Je staat open voor nieuwe uitdagingen, je kent de branche beter als je werkgevers in dezelfde branche zitten en wellicht pik je dingen sneller op omdat je een paar keer onderaan begonnen bent. Zo even uit losse mouw een paar verkooppuntjes.

Voor alles valt eigenlijk wel een positieve benadering te verzinnen.

Mijn spontane sollicitatie gaat wel goed, in ieder geval heb ik de detacheerder weten te overtuigen van mijn sterke/matchende punten (ik leg daar altijd de nadruk op maar ben wel eerlijk over zwaktes) en bleek van hun kant dat de eisen lager waren dan in de vacature was gesteld. De vacature schetste een beeld van een mid-career functie. Alleen ligt nu wel de vraag op tafel of ik naar de andere kant van het land wil verhuizen voor deze functie indien ze alleen een tijdelijk contract zonder kans op vast kunnen bieden. Voordat ik antwoord geef op deze vraag willen ze niet verder met de procedure. Ik heb niet gelijk ja gezegd omdat ik er even over wilde nadenken. Het vereist een flinke opoffering zonder garantie op succes. Lastige vraag eigenlijk, in principe komt het zo ongeveer neer op ga je all-in voor je droombaan.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 31 december 2012 @ 12:58:43 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121005313
Dat je zo op de laatste dag van het jaar nog een uitnodiging krijg voor een gesprek bij een recruiter :D
pi_121032348
al zo vaak gehoord: we kiezen voor iemand met meer inhoudelijke kennis/ervaring. Gvd denk ik dan, dat weten jullie namelijk van te voren al voordat jullie mij uitnodigen. Dat valt namelijk direct uit mijn CV af te lezen.
pi_121063052
quote:
Functienaam: Medewerker Orderverwerking
Organisatie: KPN
Functieomschrijving: Als Medewerker Orderverwerking realiseer je de voorwaarden voor tijdige en correcte levering van producten en diensten aan de klant. Je voert het orderbehandelingsproces uit door voorbereiden, registeren, plannen en bewaken van de voortgang van klantorders. Je voorkomt complicaties van het leveringsproces door risico's tijdig te herkennen en daarop in te grijpen.
Functie-eisen: KPN is voor deze functie zoek naar HBO starters of HBO'ers met veel werkervaring. Wij zoeken kandidaten met goede communicatieve vaardigheden en een sterk analytisch vermogen die nauwkeuig te werk gaan en snel kunnen schakelen.
Arbeidsvoorwaarden: KPN biedt uitstekende arbeidsvoorwaarden. Het startsalaris ligt op ¤ 10,00 per uur en gaat na een half jaar al omhoog. Daarnaast biedt KPN uitstekende opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Uren per week: 36
Werk-/denkniveau: HBO / Universitair
Salarisklasse: 1600-1800
Okee, ik weet dat veel bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en in deze barre economische tijden de lat wat hoger kunnen leggen, maar die eisen zijn lachwekkend voor wat je er voor terug krijgt. HBO / Universitair voor een veredelde data-entry baan waarbij je een hongerloontje krijgt en dan ook het liefst een HBO'er met veel ervaring voor zoekt? Zelfs voor een starter van dit niveau is dit laag, KPN.
pi_121063116
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:19 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Okee, ik weet dat veel bedrijven voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en in deze barre economische tijden de lat wat hoger kunnen leggen, maar die eisen zijn lachwekkend voor wat je er voor terug krijgt. HBO / Universitair voor een veredelde data-entry baan waarbij je een hongerloontje krijgt en dan ook het liefst een HBO'er met veel ervaring voor zoekt? Zelfs voor een starter van dit niveau is dit laag, KPN.
ik heb dit werk gedaan voor tele2/kpn en verdiende 1800 netto (mbo)
was ook niet een heel intellectueel uitdagende baan.
wel hard werken
pi_121063124
Netto? Lijkt me sterk.
pi_121063344
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 08:31 schreef Mint_Clansell het volgende:
Netto? Lijkt me sterk.
ik meen het toch serieus.
waarom zou ik erom liegen
ging nog via het uzb en is meer dan 4 jaar geleden maar betaalde erg goed.
ruim 430 euro per week
pi_121063707
veel overwerk ?
pi_121064602
Ik heb voor kerst een sollicitatie gestuurd, maar nog niks gehoord.
Dus wil ik even nabellen, maar hoe doen jullie dat? Gewoon zeggen dat je gesolliciteerd hebt en wilt weten of het goed is aangekomen?
pi_121064849
Dat ja. En hoe lang de sollicitatieprocedure loopt.

Maar veel bedrijven waren vrij tussen kerst en oud & nieuw en wellicht deze week ook nog, dus misschien dat je daarom nog niks hebt gehoord.
pi_121064934
Retail, dus ze waren open.. maar erachteraan bellen kan nooit kwaad geloof ik?
pi_121064996
Niet als je al twee weken niets hebt gehoord.
pi_121065089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:36 schreef EilandjeOnline het volgende:
veel overwerk ?
40 uur per week van 830 tot 1700
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:13:11 #115
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_121065329
Uitkering aangevraagd, ingeschreven etc etc.

Kleine kans op werk in mijn sector. Of zeg maar geen kans. Zit te kijken naar leerbanen (je moet toch wat). Tandartsassistent. Prima prima, maar dan 4 maanden onbetaalde stage. Dat kan ik niet ivm kinderopvang. :(

Vandaag nog regiomanager aan de lijn gehad "Nee, in principe word je niet verlengd tenzij... blablabla". Het is wel goed met ze. 3 Vacatures gevonden, 1 afgewezen, 1 nog niets gehoord, 1 hoor ik de eerste twee weken van januari wat van.
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:16:31 #116
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121065384
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 09:05 schreef marcosta het volgende:

[..]

ik meen het toch serieus.
waarom zou ik erom liegen
ging nog via het uzb en is meer dan 4 jaar geleden maar betaalde erg goed.
ruim 430 euro per week
Was dat bij deze baan waarbij het dan ook my way or the highway was?
-weg-
pi_121065517
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:16 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Was dat bij deze baan waarbij het dan ook my way or the highway was?
uitzendbaan later ingeruild voor een vaste baan
wat is je punt?
omdat jij niks kan vinden of een baan vast kan houden...
  woensdag 2 januari 2013 @ 11:29:24 #118
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_121065638
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:23 schreef marcosta het volgende:

[..]

uitzendbaan later ingeruild voor een vaste baan
wat is je punt?
omdat jij niks kan vinden of een baan vast kan houden...
Ik heb gewoon werk hoor :)
-weg-
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 januari 2013 @ 11:31:19 #119
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_121065683
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:13 schreef Silmarwen het volgende:
Uitkering aangevraagd, ingeschreven etc etc.

Kleine kans op werk in mijn sector. Of zeg maar geen kans. Zit te kijken naar leerbanen (je moet toch wat). Tandartsassistent. Prima prima, maar dan 4 maanden onbetaalde stage. Dat kan ik niet ivm kinderopvang. :(

Vandaag nog regiomanager aan de lijn gehad "Nee, in principe word je niet verlengd tenzij... blablabla". Het is wel goed met ze. 3 Vacatures gevonden, 1 afgewezen, 1 nog niets gehoord, 1 hoor ik de eerste twee weken van januari wat van.
Succes ermee meid! Welkom bij de club :)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_121066018
quote:
7s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:29 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Ik heb gewoon werk hoor :)
Ik vind 1800 euro voor een FT job niet echt heel spectaculair betaald..
gewoon normaal maar ben dan ook geen 20 meer
  Moderator / Redactie FP woensdag 2 januari 2013 @ 11:51:53 #121
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_121066146
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:46 schreef marcosta het volgende:

[..]

Ik vind 1800 euro voor een FT job niet echt heel spectaculair betaald..
gewoon normaal maar ben dan ook geen 20 meer
Dat ligt er maar net aan wat je doet. Als je manager bent is het inderdaad wat karig. Voor een helpdeskmedewerker bijvoorbeeld een redelijk (start)salaris.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_121066326
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 11:51 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan wat je doet. Als je manager bent is het inderdaad wat karig. Voor een helpdeskmedewerker bijvoorbeeld een redelijk (start)salaris.
ik deed o.a dit
Als Medewerker Orderverwerking realiseer je de voorwaarden voor tijdige en correcte levering van producten en diensten aan de klant. Je voert het orderbehandelingsproces uit door voorbereiden, registeren, plannen en bewaken van de voortgang van klantorders. Je voorkomt complicaties van het leveringsproces door risico's tijdig te herkennen en daarop in te grijpen.

Afspraken maken met de monteurs en ook de technische afhandeling.
ook troubleshooten met de desbetreffende monteurs in het veld.
niet heel moeilijk maar wel hard werken.
heb nooit gedacht dat ik nou zo veel betaald kreeg lol.
maarja tis net wat je gewend bent.
ben van origine proces-operator (mbo nveau ) en daar verdien je dik 2 a 2300 netto in de 5 ploegen dienst.
ben nu computermannetje en verdien nu hetzelfde als bij tele2/KPN alleen met 12 weken vakantie
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 2 januari 2013 @ 12:55:31 #123
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_121067789
zojuist eerste sollicitatiegesprek gehad. Ik stap net weer thuis de deur binnen en werd gebeld door de recruiter dat ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek *O* .

2013 begint in ieder geval positief.
  woensdag 2 januari 2013 @ 13:08:52 #124
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_121068169
Dat hoop ik deze maand toch ook is te hebben....afgelopen week rond de feestdagen vrij weinig gedaan eigenlijk. Nu begint zeg maar het "normale" leven weer.
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:01:25 #125
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_121071717
quote:
14s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:55 schreef Swetsenegger het volgende:
zojuist eerste sollicitatiegesprek gehad. Ik stap net weer thuis de deur binnen en werd gebeld door de recruiter dat ik word uitgenodigd voor een 2e gesprek *O* .

2013 begint in ieder geval positief.
Jij zit toch in de IT? Ik had begrepen dat het weer wat begon aan te trekken daar.

Fingers crossed in ieder geval!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')