Wat een onzin... Marokkaanse straatprinsjes krijgen gratiezzz kickbokslessen, vlinderreisjes, flirtlessen, stuntlessen, rapworkshops, buurthuizen en kopjes thee in de schoot geworpen en de enige uitkomst van al dat vertroetelen is dat er geen eind komt aan de problemen. Dan is het natuurlijk geen wonder dat autochtone Nederlanders niets met hun te maken willen hebben. Ik kan daar heel eerlijk over zijn; ik wil ook niks te maken hebben met een van arrogantie overlopend persoon die gebrekkig Nederlands spreekt, steevast een grote bek heeft en er als een möchtegern Ali B bijloopt...quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:53 schreef rakotto het volgende:
[..]
De mensen keren zich weg omdat ze niet geaccepteerd worden. Wil je ze dat ze zich aanpassen, ga goed met ze om en leer ze jou dingen.
Een slechte leraar krijgt nooit aandacht van een kind.
Het zou eens wat zijn als ik iedereen enkel en alleen beoordeel op het land van herkomst. Of als ik de mensen met wie ik kennis maak en mijn vrienden alleen indeel op basis van allochtoon zijn of autochtoon.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:46 schreef Deadre het volgende:
Altijd weer van die domme onderzoeken naar integratie, moet ik me verplicht voelen om met autochtonen om te gaan? Ik heb het ontzettend naar me zin met vrienden van allochtone komaf en ja ik heb liever geen autochtonen in mijn vriendenkring. Dat schijnheilig gedrag van ze.
Als dat reden voor jou is gezellig achterover te hangen in de verwachting dat jouw idee van `integratie' magisch en wel automatisch op zijn pootjes komt: naief. Zo rechts en kortzichtig als een Sinterklaashater, maar nog steeds naief.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wtf gek? Wij zijn niet geëmigreerd!
...
Ik zie bijzonder veel jongere vrouwen met hoofddoekje lopen. Ik zag laatst zelfs een echtpaar met twee jonge meisjes (pakweg 7-9 jaar) met hoofddoekjes om.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vooral oudere dames met een hoofddoekje dragen die al zo'n beetje hun hele leven. Vaak waren ze in hun land van herkomst simpele boeren. Ik denk dat het helemaal niks van een bewust signaal is maar een gewoonte.
Ik denk dat over een jaar of dertig er een stuk minder moslima's rondlopen met hoofddoekje. De jongere generatie kiest er toch steeds meer voor die niet meer te dragen. Tenminste, dat is wat ik zie in m'n omgeving.
Dit vind ik een hele goede. Als je kijkt naar het grootste bekende immigrantenland van de wereld, VS, dan is er op een bepaalde manier wel een grote samenwerking teweeg gekomen tussen Engelsen, Ieren, Italianen, Duitsers en in mindere mate Nederlanders. Terwijl Ieren en Italianen in het begin heel erg alleen waren en echt elkaar opzochten om bij te wonen, zijn ze nu gemixt geraakt. Het waren, voor de 'African Americans', de grootste probleemgroep. Het is niet volledig meer I'm Italian, of I'm Irish maar meer I'm an American with Irish/Italian ancestors geworden.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:01 schreef Elfletterig het volgende:
(...)
Komt het ooit nog goed met de integratie van de genoemde groepen? Krijgen we land met een paar mini-samenlevingen naast elkaar? Moeten we op deze voet doorgaan? Re-migratie bevorderen? Of komt alles over een paar generaties vanzelf wel goed?
Ik deel deze opvatting. Ik zie het ook niet verbeteren; in nog geen 200 jaar (al zal ik dat sowieso niet meemaken). Ik denk dat we ons enorm vergalloppeerd hebben door groepen migranten binnen te halen zonder eisen aan ze te stellen. Het resultaat is een soort "monster" dat we eigenlijk zelf hebben gecreëerd. De integratie heeft vrijwel volledig gefaald. Er zijn kleine groepen voor wie dat niet opgaat, die wél functioneren, maar het leeuwendeel vormt een mini-samenleving en leeft compleet langs de rest van Nederland heen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:41 schreef Red_85 het volgende:
En om dat te gebruiken bij wat hier in Europa aan de hand is met de moslims, zie ik het absoluut niet gebeuren dat de grootste groep van de huidige generatie Marokkanen dat ook gaat doen. Overal zie je het terugkomen, extreem soort zoekt soort, eigen cultuur, niet open staan voor een andere mening, eigen waarden blijven houden en niets willen aannemen van anderen maar wel respect eisen van de andere groepen waar ze zich tegen afzetten. Dat wringt aan alle kanten. Wel respect eisen, maar niet teruggeven. Een Nederlander denkt dan heel snel 'maar zo zijn we niet getrouwd'. En ja, dan krijgen allochtonen niet een gelijke kans in de maatschappij.
Is dat raar? Denk het niet.
Dus antwoord op je vraag, het ligt aan hun zelf.
Met die instelling gaat het sowieso niet goedkomen natuurlijk.quote:Op zaterdag 22 december 2012 15:41 schreef Red_85 het volgende:
Dus antwoord op je vraag, het ligt aan hun zelf.
Zeg dat lekker tegen Aloulou en Deidre. Begrijp niet wat ze hier nog doen, laat ze lekker oprotten naar hun landen waar het volgens hun zooooooooveel beter is.quote:Op zaterdag 22 december 2012 12:14 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Als dat reden voor jou is gezellig achterover te hangen in de verwachting dat jouw idee van `integratie' magisch en wel automatisch op zijn pootjes komt: naief. Zo rechts en kortzichtig als een Sinterklaashater, maar nog steeds naief.
Falen van integratie komt van twee kanten; ik praat niet het gedrag van bepaalde groepen allochtonen goed, maar mensen zoals jij vertegenwoordigen duidelijk de andere kant van het falen. En zijn er, triest genoeg, ook nog eens het meest vocaal over.
Wat? Waar leef jij? Het is juist andersom. Vroeger droegen alleen oude vrouwen een theedoek, tegenwoordig is er geen cassierre van 17 zonder te vinden. Heel de stad loopt met een theedoek op, tegenwoordig zelfs al op de basisschool.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Vooral oudere dames met een hoofddoekje dragen die al zo'n beetje hun hele leven. Vaak waren ze in hun land van herkomst simpele boeren. Ik denk dat het helemaal niks van een bewust signaal is maar een gewoonte.
Ik denk dat over een jaar of dertig er een stuk minder moslima's rondlopen met hoofddoekje. De jongere generatie kiest er toch steeds meer voor die niet meer te dragen. Tenminste, dat is wat ik zie in m'n omgeving.
Zhe horror!quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat? Waar leef jij? Het is juist andersom. Vroeger droegen alleen oude vrouwen een theedoek, tegenwoordig is er geen cassierre van 17 zonder te vinden. Heel de stad loopt met een theedoek op, tegenwoordig zelfs al op de basisschool.
Dat heb ik Aloulou nog nooit horen beweren eigenlijk, maar goed, je stromannetjes zijn er weer.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Zeg dat lekker tegen Aloulou en Deidre. Begrijp niet wat ze hier nog doen, laat ze lekker oprotten naar hun landen waar het volgens hun zooooooooveel beter is.
Nee. Helaasquote:Op zaterdag 22 december 2012 20:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat ik echter wel normaal acht, is dat je iedereen die je ontmoet in je leven behandelt zoals jij zelf ook behandeld wenst te worden. En dat houdt dus in dat je dat gehoofddoekte meisje achter de kassa gewoon vriendelijk gedag zegt, en dat je die Marokkaanse eettentjes-eigenaar dus even het recept vraagt van zijn heerlijke harira-soep. Oftwel, gewoon prettig omgaan met elkaar, zonder dat je nou direct "dikke vriendjes" bent. Zou dat soms een van de oorzaken zijn waardoor mijn vriend en ik, woonachtig pal naast een zogenaamde krachtwijk, nog nooit problemen hebben gehad met allochtonen?
Ik ben er stiekem toch wel van overtuigd dat het helpt, gewoon vriendelijk zijn. Kan aan mij liggen.quote:
Ze waren vast niet vriendelijkquote:Op zaterdag 22 december 2012 21:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik ben er stiekem toch wel van overtuigd dat het helpt, gewoon vriendelijk zijn. Kan aan mij liggen.
Oh het helpt absoluut, dat spreekt voor zich.quote:Op zaterdag 22 december 2012 21:10 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Ik ben er stiekem toch wel van overtuigd dat het helpt, gewoon vriendelijk zijn. Kan aan mij liggen.
Nederland is een heel goed land en je hebt er de beste kansen om wat van je leven te maken. Als je het in NL niet kan maken kan je het nergens. Ik snap niet wat mijn eerdere verhaal in dit topic daar af aan doet. Ik zeg alleen dat ik persoonlijk weinig innig contact hebt met autochtonen (echte vriendschappen dus). En dat is geen enkel probleem voor mij. Voor de rest heb ik in mijn persoonlijke vriendenkring heel veel nationaliteiten. In die zin zei ik al eerder dat de grote steden een uitzondering zijn qua subculturen, je kan hier makkelijk je leven slijten zonder echt met autochtonen innig in contact te komen.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zeg dat lekker tegen Aloulou en Deidre. Begrijp niet wat ze hier nog doen, laat ze lekker oprotten naar hun landen waar het volgens hun zooooooooveel beter is.
Laat ik maar niet beginnen over hoe dit is gekomen. Maar ik ben er van overtuigd dat grote meerderheid van de schuld niet bij de migranten zit. Ook niet bij het Nederlandse volk, maar wel bij de beleidsbepalers. Maar zoals ik al schreef..quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik deel deze opvatting. Ik zie het ook niet verbeteren; in nog geen 200 jaar (al zal ik dat sowieso niet meemaken). Ik denk dat we ons enorm vergalloppeerd hebben door groepen migranten binnen te halen zonder eisen aan ze te stellen. Het resultaat is een soort "monster" dat we eigenlijk zelf hebben gecreëerd. De integratie heeft vrijwel volledig gefaald. Er zijn kleine groepen voor wie dat niet opgaat, die wél functioneren, maar het leeuwendeel vormt een mini-samenleving en leeft compleet langs de rest van Nederland heen.
Eens. Dan zullen deze groep migranten zich echt wel mengen in de samenleving. NL is over het algemeen helemaal niet allergisch voor andere culturen. We gaan gvd de hele wereld over met z'n allen en nemen allerlei soorten gebruiken mee (Voor de grapjassen: vroegah wel meer idd)..quote:Linksom of rechtsom: die situatie zal moeten veranderen. En de beweging moet hoofdzakelijk van de migranten komen, niet van autochtone Nederlanders. Niet dat die helemaal niks hoeven te doen, maar de grootste inspanningsverplichting ligt bij de bewuste groepen migranten.
Ik denk dat ze nog wel eens grotere problemen daar vinden dan dat jij denkt. Die mensen leven hier met de gedachten zoals het daar 30 40 jaar geleden ging. De bevolking daar heeft zich ook ontwikkeld. Aanpassingsproblemen vinden ze daar dus ook.quote:We moeten die mensen "figuurlijk" de duimschroeven strakker aandraaien. We moeten ze dwingen tot meer aanpassing en ik zie ook niet in waarom we re-migratie niet zouden stimuleren. Als die mensen vertrekken, zullen ze bijzonder weinig aanpassingsproblemen hebben in het land van herkomst.
Omdat? Moeten bijvoorbeeld NL'ers de Marokkaanse jeugd de maatschappij betrekken die diezelfde Marokkaanse jeugd verafschuwd? Denk dat de afgelopen 20 jaar enorm goed gegaan is met de 2 verschillende mentaliteiten.quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met die instelling gaat het sowieso niet goedkomen natuurlijk.
Weet je wat ik het erge er van vind, niet van je post, maar van dit hele verhaal: zo gedraag ik me ook.quote:Op zaterdag 22 december 2012 20:39 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Hmmmm. Te beoordelen aan dit topic is het inderdaad niet best gesteld met de integratie - of zelfs maar het voorstadium daarvan, namelijk wederzijds respect.
(...)
Misschien moeten we de "Nederlandse" probleemgevallen dan maar eens een paar weken op "snuffelstage" sturen in landen als Marokko. Dan kunnen ze zien dat ze door alles en iedereen zijn ingehaald. Wellicht dat ze dan hun gedrag aanpassen?quote:Op zondag 23 december 2012 12:20 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat ze nog wel eens grotere problemen daar vinden dan dat jij denkt. Die mensen leven hier met de gedachten zoals het daar 30 40 jaar geleden ging. De bevolking daar heeft zich ook ontwikkeld. Aanpassingsproblemen vinden ze daar dus ook.
Het nare is dat de velen dat al 1x in de 2 jaar doen uit zichzelf doen. ..quote:Op zondag 23 december 2012 14:53 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien moeten we de "Nederlandse" probleemgevallen dan maar eens een paar weken op "snuffelstage" sturen in landen als Marokko. Dan kunnen ze zien dat ze door alles en iedereen zijn ingehaald. Wellicht dat ze dan hun gedrag aanpassen?
Als je niets wilt veranderen hoef je ook niets te doen.quote:Op zondag 23 december 2012 12:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Omdat? Moeten bijvoorbeeld NL'ers de Marokkaanse jeugd de maatschappij betrekken die diezelfde Marokkaanse jeugd verafschuwd? Denk dat de afgelopen 20 jaar enorm goed gegaan is met de 2 verschillende mentaliteiten.
Een NL'se boer kan koppig zijn, jup. Maar als jij niet wil veranderen en met een moslimmentaliteit van 40 jaar geleden blijft rondlopen in een westers land en je absoluut niet wilt aanpassen, wie doet er dan wat fout? Dan is het toch puur je eigen schuld als je niet geaccepteerd wordt door de inheemse bevolking?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |