Als ze toch bezig zijn is het een kleine moeite om dat even bij de onderwijsinstelling te checken natuurlijk.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:08 schreef Individual het volgende:
Ik heb altijd het idee dat het in Nederland veel belangrijker is.
2 jaar geleden een High Enhanced Security Clearance (hoogste) voor een bank doorlopen. Ze hebben mijn geschiedenis tot 10 jaar geleden doorgelopen. 12 verschillende checks, maar geen diploma's voor opleidingen.
Op het moment doorloop ik voor de regering de 1 na hoogste, SC level clearance en ook daar geen check voor diploma's opleidingen.
Dat is niet belangrijk genoeg. Het is belangrijker om te kijken of je geen strafblad hebt en of je een gezonde financiele achtergrond hebt bv.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:10 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als ze toch bezig zijn is het een kleine moeite om dat even bij de onderwijsinstelling te checken natuurlijk.
En met welke reden? Om zichzelf aan het werk te houden?quote:Op donderdag 20 december 2012 18:56 schreef blomke het volgende:
Mij altijd gevraagd, behalve bij m'n eerste werkgever. Die kwam er pas na 10 jaar mee (met het verzoek). Toen kwam er nl. leven in de brouwerij bij HR en dachten ze: laten we het personeel eens gaan checken.
Wanneer de instelling de vraag zou beantwoorden, kunnen ze een klacht tegemoet zien. Wet Bescherming Persoonsgegevens?quote:Op donderdag 20 december 2012 18:53 schreef mafkees10 het volgende:
Valt mee. Vergeet niet dat t vaak even gevraagd kan worden per mail bij je instelling. Het kan dus goed zijn dat jij t niet hoeft te overhandigen, maar dat je werkgever wel even een mailtje naar je instelling stuurt met de vraag of alles klopt...
Om zichzelf te profileren.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:12 schreef tjoptjop het volgende:
En met welke reden? Om zichzelf aan het werk te houden?
Gelukkig is er daarom onlangs een register geopendquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer de instelling de vraag zou beantwoorden, kunnen ze een klacht tegemoet zien. Wet Bescherming Persoonsgegevens?
Want?quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:08 schreef nikky het volgende:
[..]
Wanneer de instelling de vraag zou beantwoorden, kunnen ze een klacht tegemoet zien. Wet Bescherming Persoonsgegevens?
Dat is persoonsgebonden informatie. Dat mag niet zomaar worden verstrekt. Bepaalde instellingen zoals overheidsbedrijven, advocaten, et cetera mogen dit opvragen. Niet een bedrijf x.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:24 schreef mafkees10 het volgende:
[..]
Want?
Ze vragen gewoon of persoon X in periode Y zijn bachelor heeft gehaald bij de betreffende instelling. Een ja of nee is voldoende.. Zie het probleem niet..
Universiteit Harderwijk bestaat al 200 jaar niet meer hoorquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:23 schreef ejfaar het volgende:
Ik heb gewoon wat valse masters op mijn CV gezet. Niemand heeft er ooit naar gevraagd.
Gr gr
De directeur van Philips
Er mag zoveel niet en het valt toch niet aan te tonen. Ik heb ze veelvuldig voorbij zien komen en het werd altijd naar waarheid beantwoord.. Meer dan terecht, persoonsgebonden informatie is anno 2012 erg overrated omdat het overal op internet wordt verspreid..quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:37 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat is persoonsgebonden informatie. Dat mag niet zomaar worden verstrekt. Bepaalde instellingen zoals overheidsbedrijven, advocaten, et cetera mogen dit opvragen. Niet een bedrijf x.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0011468/geldigheidsdatum_22-12-2012
Omdat ze jou mogelijk vaker willen detacheren en het dan wel handig voor ze is om een zo volledig mogelijk dossier van jou te hebben.quote:Op vrijdag 21 december 2012 09:26 schreef Olment het volgende:
heel wat afgesolliciteerd en tot nu toe heeft er 1 detacheringsbureau om een kopie gevraagd, dit was voor helpdeskwerk bij Vodafone (geen idee waarom).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |