quote:
Op donderdag 20 december 2012 12:04 schreef Kaat38 het volgende:[..]
Apart hoe geloof altijd zo'n impact heeft he, wat voor studie doe je eigenlijk? Antropologie?
Wat is jouw mening trouwens dat die verandering heeft plaatsgevonden. Ofwel, dat religie de waarde van het heilige bos in feite minder heeft gemaakt.
Ik studeer Bos- en Natuurbeheer aan Wageningen Universiteit met een grote interesse in de antropologische kant van het natuurbeheer.
Het gene wat ik heb gezien tijdens mijn 3 maanden verblijf in Ghana is dat het traditionele geloof ten grondslag staat voor hun cultuur en hechten veel Ghanezen ook nog waarde aan veel aspecten van het traditionele geloof. Mensen gaan eerder naar een traditional herbalist dan naar het ziekenhuis en ook voorouderverering is nog groot. Toch krijgt het Christendom steeds meer invloed en gaat dat toch wel gepaard met negatieve gevolgen voor de natuur. Ookal zijn veel Ghanese dominees hard bezig om natuur als positief te promoten.
Daarnaast speelt de drang naar economische groei een grote rol en dat gepaard met het afnemen van het traditionele geloof heeft negatieve gevolgen voor de heilige bossen.