Als het alleen om een postadres ging zouden ze toch niet zo moeilijk doen om dat kwartiertje rijden? Misschien hebben ze slechte ervaringen met studenten die dan niet kwamen om gezeik met het ov ofzo, want het is wel echt een studentenbaan.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:15 schreef JamFlava het volgende:
Neem aan dat ze dan niet moeilijk gaan doen.
Maar ze hebben een post adres nodig, en om nou te gaan liegen om zoiets?
Je mag liegen alleen zal de werkgever, op moment dat hij er achter komt, formeel een leuke loonstrook moeten maken. Je hebt immers niet je echte gegevens opgegeven.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:11 schreef SheisGone het volgende:
Ik heb gesolliciteerd op een baan die op een kwartier rijden is van mijn huis. Vandaag kreeg ik reactie dat ze alleen mensen zochten in hun eigen stad.
Volgend jaar wil ik sowieso op kamers in die stad en nu is mijn vraag; stel ik solliciteer over een maand weer en zeg dat ik al in die stad woon, en ik geef het adres van een vriend aan die werkgever, mag dat? Ik ga me dan niet in het GBA inschrijven bij die vriend, alleen als adres voor de werkgever.
Die kan hij dan toch gewoon naar het adres van die vriend sturen? Of moet hij daar het GBA voor raadplegen?quote:Op woensdag 19 december 2012 18:18 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Je mag liegen alleen zal de werkgever, op moment dat hij er achter komt, formeel een leuke loonstrook moeten maken. Je hebt immers niet je echte gegevens opgegeven.
Werknemer dient gegevens op te geven naar waarheid.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:19 schreef SheisGone het volgende:
[..]
Die kan hij dan toch gewoon naar het adres van die vriend sturen? Of moet hij daar het GBA voor raadplegen?
Nee, gewoon een klantenservice functiequote:Op woensdag 19 december 2012 18:35 schreef pleeborstel het volgende:
Ik woon ook in stad waar ik werk, en ben ook een kwartier onderweg, dat lijkt me niet meer dan normaal. Of ik het een burgemeesterfunctie???
De werkgever mag het ook niet als beperkende voorwaarde stellen.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:25 schreef ElisaB het volgende:
Grappige vraag: mag je liegen....
Ik zou je per direct naar buiten schoppen als je het mij zou flikken
quote:Op woensdag 19 december 2012 18:25 schreef ElisaB het volgende:
Grappige vraag: mag je liegen....
Ik zou je per direct naar buiten schoppen als je het mij zou flikken
Toen hadden ze natuurlijk al gezien dat je geen lekkere chick wasquote:Op woensdag 19 december 2012 19:48 schreef Poepoog het volgende:
[..], kom op zeg. Als iemand een onredelijk beperkende maatregel stelt, dan mag je wmb daar overliegen.
Werd voor een half jaar nergens aangenomen, heb toen iets aangepast in mijn CV, wonderbovenwonder mocht ik toen wel komen...
Heb het tijdens het gesprek wel eerlijk verteld, en ze gaven mij gelijk.
Gaat niet over de vermeende onredelijkheid, het gaat over het liegen op zich.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:48 schreef Poepoog het volgende:
[..], kom op zeg. Als iemand een onredelijk beperkende maatregel stelt, dan mag je wmb daar overliegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |