Dat zou dan wel wat voor mij zijn.. DLC of een copleet nieuw spel?quote:Op zondag 30 juni 2013 00:15 schreef MacorgaZ het volgende:
Ik speel heel soms, ga er binnenkort meer een vaste hobby van maken.
Rocksmith 2014-edition komt over een paar maanden, met zo'n Band-functie waarbij je zelf gewoon willekeurig gitaar speelt en er drums en andere instrumenten door het spel wordt gedaan.
Daarnaast is het blijkbaar nog makkelijker om vanaf 0 te beginnen met leren spelen, op zich ook wel handig.
Video's staan wel op youtube.
Rocksmith 2014 wordt een compleet nieuw spel. Als je de originele Rocksmith hebt, kun je al die nummers overzetten.quote:Op zondag 30 juni 2013 00:29 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat zou dan wel wat voor mij zijn.. DLC of een copleet nieuw spel?
Zonder twijfel. Ik pre-order alleen niet, want ik kan de game tijdens release vast nog wel ergens goedkoper krijgen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 14:44 schreef Godtje het volgende:
gaat er iemand nog de nieuwe rocksmith halen wanneer die uit is?
Goed volgehouden. Bij mij heeft hij er heel weinig in gezeten.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Belabor het volgende:
[..]
Zonder twijfel. Ik pre-order alleen niet, want ik kan de game tijdens release vast nog wel ergens goedkoper krijgen.
Na niveau 10 behaald te hebben op gitaar en bas ben ik wel weer aan wat nieuws toe. De DLC is me veel te duur.
Ik had voor Rocksmith al twee jaar lessen gevolgd, dus nieuw was het gitaarspelen niet voor me.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:20 schreef Godtje het volgende:
[..]
Goed volgehouden. Bij mij heeft hij er heel weinig in gezeten.![]()
Heb je er echt door leren spelen?
Leuk! Ik probeer hem dit weekend weer eens op te startenquote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:41 schreef Belabor het volgende:
[..]
Ik had voor Rocksmith al twee jaar lessen gevolgd, dus nieuw was het gitaarspelen niet voor me.
Ik ben niet erg onder de indruk van de manier waarop je technieken leert in Rocksmith, daar wordt in mijn ogen te weinig aandacht aan besteedt. Ik hoop dat dit in Rocksmith 2014 beter zal zijn.
Voor een gitarist als mij is Rocksmith vooral erg leuk naast mijn gitaarlessen, omdat je op een leuke manier nieuwe nummers leert spelen. Veel leuker dan tablatuur! De minigames waren wel geinig, maar die heb ik niet veel gespeeld.
Is het niet gewoon een kwestie van doorzetten? In het begin is het niet veel meer dan 1 vinger op de juiste snaar en pingelen. Uiteindelijk moet je er wel een soort gevoel voor krijgen en dat krijg je alleen maar door het te doen lijkt me zo. Misschien dat er wat meer oefeningen voor zijn maar ik vind de minigames erg leuk bedacht om zo vingerpositie te trainen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:50 schreef koei het volgende:
Ik laat voorlopig het tweede deel nog even links liggen. Het eerste deel is me qua uitleg flink tegen gevallen. Imo niet geschikt om mee te leren gitaarspelen en voor iemand die dat nog niet kan al snel te moeilijk (of te beperkt vanwege het gebrek aan skills). Ik ga eerst nog even goed oefenen ( en echt lessen), zodat ik iig eerst deel 1 helemaal door kan spelen ipv de 15% ofzo waar ik nu op blijf hangen.
Helaas vertelde een dev vorige week in een youtube video dat er nog geen next gen versie in de maak is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:42 schreef Godtje het volgende:
[..]
Leuk! Ik probeer hem dit weekend weer eens op te starten![]()
Ik heb een PS4 besteld dus wie weet koop ik hem ergens in Jan voor de PS4.
Komt de nieuwe uit voor next gen?
Zolang je er maar een jack plug in kunt duwen moet het goed komen.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:38 schreef Fuszy het volgende:
Ik neem aan dat je een elektrische gitaar moet hebben en een semi-akoestische hem niet gaat worden?
Het is ook een kwestie van oefenen, maar voor mij gaat de uitleg gewoon te snel. De stappen die je moet maken zijn gewoon te groot. Ik ben nu net begonnen met accoorden, en dan krijg je opeens een liedje met heel veel (dezelfde) noten snel achter elkaar en enkel 1 accoord aan het eind. Leg dan eerst uit hoe je zo snel moet spelen, want zelfs bij het onderdeel 'tempo', waar het flink vertraagd wordt lukt het me nog niet. Daar zit vast een truukje of handigheid achter wat ik nog niet door heb, maar daardoor zit ik nu al wel drie maanden vast op dit liedje. Ze gaan veel te snel voor de echte noobs die hiervoor nog nooit een echte gitaar in handen hebben gehad, zoals bij mij het geval is.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:30 schreef Poit het volgende:
[..]
Is het niet gewoon een kwestie van doorzetten? In het begin is het niet veel meer dan 1 vinger op de juiste snaar en pingelen. Uiteindelijk moet je er wel een soort gevoel voor krijgen en dat krijg je alleen maar door het te doen lijkt me zo. Misschien dat er wat meer oefeningen voor zijn maar ik vind de minigames erg leuk bedacht om zo vingerpositie te trainen.
Ben ik ook met je eens. Voor mij was die stap eenvoudiger te maken omdat ik al een aantal jaar gitaar speelde toen ik Rocksmith kocht, maar wat betreft technieken die gaan om plaatsing van linker of rechterhand, tips voor aanslaan of fretten en het voorkomen van het aanleren van verkeerde technieken schiet Rocksmith echt te kort. Daarvoor heb je echt een leraar nodig.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:38 schreef koei het volgende:
[..]
Het is ook een kwestie van oefenen, maar voor mij gaat de uitleg gewoon te snel. De stappen die je moet maken zijn gewoon te groot. Ik ben nu net begonnen met accoorden, en dan krijg je opeens een liedje met heel veel (dezelfde) noten snel achter elkaar en enkel 1 accoord aan het eind. Leg dan eerst uit hoe je zo snel moet spelen, want zelfs bij het onderdeel 'tempo', waar het flink vertraagd wordt lukt het me nog niet. Daar zit vast een truukje of handigheid achter wat ik nog niet door heb, maar daardoor zit ik nu al wel drie maanden vast op dit liedje. Ze gaan veel te snel voor de echte noobs die hiervoor nog nooit een echte gitaar in handen hebben gehad, zoals bij mij het geval is.
Dat komt denk met name omdat er alleen gebruik gemaakt wordt van 'echte' nummers. Daar kan je dat soort dingen niet zomaar instoppen. Maar wat betreft theoretische onderbouwing en uitleg schiet het wel tekort ja. Al gok ik dat ze dat juist bewust gedaan hebben om geen saaie game gevonden te worden.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:38 schreef koei het volgende:
[..]
Het is ook een kwestie van oefenen, maar voor mij gaat de uitleg gewoon te snel. De stappen die je moet maken zijn gewoon te groot. Ik ben nu net begonnen met accoorden, en dan krijg je opeens een liedje met heel veel (dezelfde) noten snel achter elkaar en enkel 1 accoord aan het eind. Leg dan eerst uit hoe je zo snel moet spelen, want zelfs bij het onderdeel 'tempo', waar het flink vertraagd wordt lukt het me nog niet. Daar zit vast een truukje of handigheid achter wat ik nog niet door heb, maar daardoor zit ik nu al wel drie maanden vast op dit liedje. Ze gaan veel te snel voor de echte noobs die hiervoor nog nooit een echte gitaar in handen hebben gehad, zoals bij mij het geval is.
PLAKPLAKUPLAKUPLAKU!!quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:45 schreef Poit het volgende:
[..]
Dat komt denk met name omdat er alleen gebruik gemaakt wordt van 'echte' nummers. Daar kan je dat soort dingen niet zomaar instoppen. Maar wat betreft theoretische onderbouwing en uitleg schiet het wel tekort ja. Al gok ik dat ze dat juist bewust gedaan hebben om geen saaie game gevonden te worden.
Al met al is gitaar spelen niet iets wat je zomaar oppakt en je echt wel voor moet oefenen. Ik heb zelf nooit les gehad maar mezelf een aantal rifjes / accoorden aangeleerd door tabs te downloaden en het gewoon te proberen. Mijn techniek, als je het al zo mag noemen, zal dan ook belabberd zijn. Maar als ik iets meespeel lijkt het wel ergens op
quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:02 schreef SpankmasterC het volgende:
[..]
PLAKPLAKUPLAKUPLAKU!!
On-topic: ben heel benieuwd naar het volgende deel, denk dat ik die wel haal om de gitaar weer eens uit het vet te halen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |