abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:08:26 #276
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120592404
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:05 schreef peleetje het volgende:

[..]

Wacht maar tot er kinderen in het spel komen! ;-)
Er zijn een aantal kinderen in het spel. En dat gaat prima.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:13:32 #277
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_120592600
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:08 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Er zijn een aantal kinderen in het spel. En dat gaat prima.
Ik heb het mijn met vrienden gehad...

Toen er een aantal gingen trouwen ging de afspreek frequentie al omlaag. Nu ze allemaal van kinderen zijn voorzien is het helemaal lastig om af te spreken. Als de boys te vaak de stad in willen gaan de vrouwen toch een beetje klagen. Immers, zij wil ook met haar vriendinnen de stad en de man kan ook weleens een avondje voor het kind zorgen.

Tijden veranderen en dingen zullen niet altijd blijven zoals ze zijn.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:20:34 #278
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120592854
Wat je ziet op dit moment hier is het volgende.

Verschillende waarde hechten aan vriendschappen of de omgang daar van.

Andere invulling aan een relatie geven plus een andere prioriteiten stellen. En een vleugje heel zwart wit denken.

Feit is dat als ik bv een partner vind met de zelfde instelling, laten we DP nemen, dan is de kans qua bovenstaande prima in elkaar mengen. Zelfde ideeen en opvattingen.

Iemand met andere opvattingen, levensstijl samen met mij gaat niet samen een lang leven tegemoet. En gaat nooit lekker lopen.

De opmerkingen als, wacht maar tot ze een relatie, kinderen of zelfs getrouwd zijn. Ik zie en ervaar dat niet als een belemmering. Je past gewoon wat dingen aan naar omstandigheden. Maar de vriendschap blijft gewoon zeer hecht en het contact blijft even intens. Dat kan allemaal makkelijk.

Klein voorbeeld, als er kinderen in het spel komen kan je nog prima naar een terras. Kinderen kunnen prima mee niks aan de hand toch? Enz enz enz.

Verdere discussie is ook niet meer nodig. Kennelijk liggen de ideeen zo breed uit elkaar dat het uit loopt op niks.

Ik heb respect voor mensen met een andere levensstijl en als dat voor hun werkt en ze voelen zich er prettig bij prima. Kan ik erg goed voorstellen.

Einde verhaal dus wat mij betreft :)
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_120593154
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:20 schreef ook_gek het volgende:

Klein voorbeeld, als er kinderen in het spel komen kan je nog prima naar een terras. Kinderen kunnen prima mee niks aan de hand toch? Enz enz enz.

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dacht iedereen maar zo -O-
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:34:53 #280
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_120593324
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:20 schreef ook_gek het volgende:
Wat je ziet op dit moment hier is het volgende.

Verschillende waarde hechten aan vriendschappen of de omgang daar van.

Andere invulling aan een relatie geven plus een andere prioriteiten stellen. En een vleugje heel zwart wit denken.

Feit is dat als ik bv een partner vind met de zelfde instelling, laten we DP nemen, dan is de kans qua bovenstaande prima in elkaar mengen. Zelfde ideeen en opvattingen.

Iemand met andere opvattingen, levensstijl samen met mij gaat niet samen een lang leven tegemoet. En gaat nooit lekker lopen.

De opmerkingen als, wacht maar tot ze een relatie, kinderen of zelfs getrouwd zijn. Ik zie en ervaar dat niet als een belemmering. Je past gewoon wat dingen aan naar omstandigheden. Maar de vriendschap blijft gewoon zeer hecht en het contact blijft even intens. Dat kan allemaal makkelijk.

Verdere discussie is ook niet meer nodig. Kennelijk liggen de ideeen zo breed uit elkaar dat het uit loopt op niks.

Ik heb respect voor mensen met een andere levensstijl en als dat voor hun werkt en ze voelen zich er prettig bij prima. Kan ik erg goed voorstellen.

Einde verhaal dus wat mij betreft :)
Uhuh!
Sommige kinderen kunnen dat... maar je moet maar net een autistisch kind hebben of een verstandelijk gehandicapt kind of gewoon een extreem druk kind.

Je lult er allemaal wel heel erg makkelijk over. Natuurlijk pas je dingen aan als je beste vriend/vriendin is getrouwd/kinderen heeft. Maar het contact zal minder freqeuent worden omdat de meeste mensen (daar hoor ik ook bij) toch liever meer tijd besteden aan hun vriendin/vrouw/kinderen omdat die bij de meeste mensen (ook ik) wel op nummer 1 staan. OK... misschien niet als het alleen je 'vriendin' is. Maar op het moment dat deze dame je vrouw word en de moeder van je kinderen dan veranderd dat wel.

Maar misschien heb jij mensen om je heen met toevallig allemaal hele lieve kindertjes die prima in een restaurant/teras kunnen zijn zonder de hele tent af te breken. Heel blij voor je. Maar vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die dat niet hebben.
pi_120593438
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:34 schreef peleetje het volgende:

[..]

Uhuh!
Sommige kinderen kunnen dat... maar je moet maar net een autistisch kind hebben of een verstandelijk gehandicapt kind of gewoon een extreem druk kind.

Dan nodig je die vrienden eens in de zoveel tijd uit bij je thuis als dat rotkind of dat autistische of moeilijke of whatever kind slaapt. Gezellig in de tuin een biertje doen. Of op de bank met ouderwetse spelletjes.
1 keer in de maand regel je een oppas vooor de avond of misschien een logeerpartij 1 keer in de zoveel tijd. Het is gewoon ook niet zo zwart wit als dat jij het ziet.
pi_120593623
Het gaat maar door en door...
It's always funny until someone gets hurt...and then it's just hilarious!
Disneyland? Fuck, man, this is better than Disneyland!
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:46:57 #283
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_120593694
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:38 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Dan nodig je die vrienden eens in de zoveel tijd uit bij je thuis als dat rotkind of dat autistische of moeilijke of whatever kind slaapt. Gezellig in de tuin een biertje doen. Of op de bank met ouderwetse spelletjes.
1 keer in de maand regel je een oppas vooor de avond of misschien een logeerpartij 1 keer in de zoveel tijd. Het is gewoon ook niet zo zwart wit als dat jij het ziet.
Ik weet niet of jij weleens een zwaaar autistisch kind om je heen hebt gehad maar die kun je echt niet alleen laten bij een oppas. Met z'n tweeen kun je het kind al nauwelijks aan. Zeker als hij een bui heeft waar hij zichzelf keidhard gaat slaan

En als de kleine eenmaal slaapt dan zijn papa en mama zo vreselijk moe dat ze ook direct naar bed gaan.

Het is niet zwart/wit. Sommige dingen zijn zoals ze zijn en die kun met de beste bedoeldingen niet veranderen.

Maar goed... dat is een hele andere discussie. Niet geschikt voor kerst dating.
pi_120593767
Nee maar dat is een uitzonderingssituatie en die kan je niet als de standaard zien als het gaat om kinderen en vrienden. Er zijn heel veel mogelijkheden wat betreft gewoon gezonde kinderen.

Dus de wacht maar tot er kinderen zijn riedel is niet de waarheid..
En geen reden om vriendendingen te missen.
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:50:06 #285
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120593807
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:34 schreef peleetje het volgende:

[..]

Uhuh!
En daar zijn geen oplossingen voor te bedenken nee? Kom op zeg.

Druk kind? Ga je het bos in, strand op speeltuin in weet ik veel. En wil je tegelijk wat drinken is strand de perfecte oplossing. Neem een bal mee, doe spelletjes met ze. Weet ik veel genoeg opties. En zo is voor elk kind wat te bedenken.

quote:
Je lult er allemaal wel heel erg makkelijk over. Natuurlijk pas je dingen aan als je beste vriend/vriendin is getrouwd/kinderen heeft. Maar het contact zal minder freqeuent worden omdat de meeste mensen (daar hoor ik ook bij) toch liever meer tijd besteden aan hun vriendin/vrouw/kinderen omdat die bij de meeste mensen (ook ik) wel op nummer 1 staan.
Ja of jij lult er gewoon extreem moeilijk over. Alles beschrijf jij als een probleem of zie je een probleem in. Contact blijft gewoon intens maar ipv kroeg zit je een keer bij hun thuis ik noem maar wat.

quote:
OK... misschien niet als het alleen je 'vriendin' is. Maar op het moment dat deze dame je vrouw word en de moeder van je kinderen dan veranderd dat wel.
Die mensen zijn er inderdaad dat die veranderen, maar ik ken genoeg mensen die dat niet doen.

quote:
Maar misschien heb jij mensen om je heen met toevallig allemaal hele lieve kindertjes die prima in een restaurant/teras kunnen zijn zonder de hele tent af te breken. Heel blij voor je. Maar vergeet niet dat er heel veel mensen zijn die dat niet hebben.
Ik heb ze van baby, ADHD kinderen tot 1 die hoog begaafd is. En ja dat vergt allemaal aanpassingen afhankelijk van het kind. Maar het is geen probleem.

Maar goed, dit is zwaar off topic en begin een beetje moe te worden om elke keer te "verdedigen"

Kennelijk zie ik alles te simpel, maar het werkt prima voor mij. Veel dingen die hier genoemd worden ervaar ik niet zo. Kennelijk heb ik geluk of denk ik te simpel :P
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:52:33 #286
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120593900
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:49 schreef Pvoesss het volgende:
Dus de wacht maar tot er kinderen zijn riedel is niet de waarheid..
En geen reden om vriendendingen te missen.
Volgens mij is die riedel gewoon gebaseerd op praktijkervaring.

Zie het zelf ook overal om me heen, zodra mensen gaan trouwen/samenwonen en kinderen krijgen is het alsof ze van de wereld verdwijnen. Je ziet elkaar met een beetje geluk nog op verjaardagen, maar daar houdt het wel een beetje mee op.

En dan kan je wel zeggen dat er genoeg oplossingen zijn om toch contact te houden, maar zo werkt het in de praktijk gewoon vaak niet. Uiteindelijk heb je dat zelf ook niet in de handen en hangt het af van die vrienden, die moeten wel bereid zijn om die moeite te doen om naast hun gezinsleven nog tijd voor anderen vrij te maken.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:53:03 #287
50430 Yuki
Student Midwife
pi_120593921
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:45 schreef Hungry_Joe het volgende:
Het gaat maar door en door...
+1.
:O
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_120594025
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:52 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Volgens mij is die riedel gewoon gebaseerd op praktijkervaring.

Zie het zelf ook overal om me heen, zodra mensen gaan trouwen/samenwonen en kinderen krijgen is het alsof ze van de wereld verdwijnen. Je ziet elkaar met een beetje geluk nog op verjaardagen, maar daar houdt het wel een beetje mee op.

En dan kan je wel zeggen dat er genoeg oplossingen zijn om toch contact te houden, maar zo werkt het in de praktijk gewoon vaak niet. Uiteindelijk heb je dat zelf ook niet in de handen en hangt het af van die vrienden, die moeten wel bereid zijn om die moeite te doen om naast hun gezinsleven nog tijd voor anderen vrij te maken.
Ik heb die praktijk ervaring van de andere kant.. Vrienden die er precies andersom dan ook_gek in staan. Die totaal geen moeite willen doen om mee te werken aan contact met de stellen met kinderen. Een terrasje ja leuk maar de kinderen mogen er niet bij zijn.

Een tuinfeest bij jouw thuis wat leuk!!! slapen de kinderen dan bij opa en oma.
En zo werkt het in de praktijk ook vaak.. Dat ze je niet eens bellen.. Of last minute.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:10:14 #289
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_120594426
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:56 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Ik heb die praktijk ervaring van de andere kant.. Vrienden die er precies andersom dan ook_gek in staan. Die totaal geen moeite willen doen om mee te werken aan contact met de stellen met kinderen. Een terrasje ja leuk maar de kinderen mogen er niet bij zijn.

Een tuinfeest bij jouw thuis wat leuk!!! slapen de kinderen dan bij opa en oma.
En zo werkt het in de praktijk ook vaak.. Dat ze je niet eens bellen.. Of last minute.
Kan me best voorstellen... Vrienden van mij gingen kort na elkaar trouwen en hun vrouwen werden kort na elkaar zwanger. Harstikke tof voor ze. Maar ik had het er best moeilijk mee. Want dan zit je inderaad op het terras met die kinderen. En het gaat alleen nog maar over kinderen en poepluiers, niet kunnen slapen en borstvoeding. Leuk! zo zit ik graag op 't terras. En ik als enige single had het niet naar m'n zin.
pi_120594468
Moet je mensen uitzoeken die niet continue lullen over die kutkoters :X
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:18:10 #291
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120594665
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:10 schreef peleetje het volgende:

[..]

Kan me best voorstellen... Vrienden van mij gingen kort na elkaar trouwen en hun vrouwen werden kort na elkaar zwanger. Harstikke tof voor ze. Maar ik had het er best moeilijk mee. Want dan zit je inderaad op het terras met die kinderen. En het gaat alleen nog maar over kinderen en poepluiers, niet kunnen slapen en borstvoeding. Leuk! zo zit ik graag op 't terras. En ik als enige single had het niet naar m'n zin.
En daar heb ik dus geen moeite mee ;)

En gesprekken kan je ook sturen naar een leuk onderwerp. Het is maar net wat je zelf doet met de situatie.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:19:18 #292
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120594703
Ik word bij de koffieautomaat op mijn werk al gek van dat gelul over kinderen. En dan zijn die kinderen er nog niet eens bij :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_120594719
quote:
9s.gif Op vrijdag 21 december 2012 12:53 schreef Yuki het volgende:

[..]

+1.
:O
ging jij nog daten?
pi_120594730
Op je werk zijn neem ik aan niet je vrienden, maar je vrienden kan je er toch prima op aan spreken dat het weer over de gedrochten gaat :D :r
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:21:22 #295
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120594762
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:20 schreef Pvoesss het volgende:
Op je werk zijn neem ik aan niet je vrienden, maar je vrienden kan je er toch prima op aan spreken dat het weer over de gedrochten gaat :D :r
Ja, maar dat is niet altijd het probleem. Het probleem is soms ook dat de ouders constant afgeleid zijn door die kinderen, waardoor je niet eens meer fatsoenlijk een gesprek kunt voeren.

Je hebt wel een punt dat het verwateren van het contact vaak van twee kanten zal komen zodra er kinderen in het spel komen. Maar van welke kant het komt is eigenlijk niet zo relevant, aan de situatie verandert dit weinig.
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:23:02 #296
50430 Yuki
Student Midwife
pi_120594818
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:19 schreef Craptacular het volgende:

[..]

ging jij nog daten?
Voor de kerst niet meer, geen leuk exemplaar op t oog.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_120594843
Daarom kan er prima 1 keer in de zoveeltijd een oppas gevonden worden.
Of mensen bij je thuis uitnodigen als de kinderen slapen..

Dat is zo rond 19:00 en dan is er nog prima tijd voor een tuinfeestje/spelletjes avond of wat dan ook.
Ik denk dat als beide kanten er best voor doen het prima moet kunnen..
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:34:29 #298
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_120595176
Tja, ik heb het echt wel geprobeerd met een vriend van me hoor. Maar wat ik zag was dat 1) zijn interesses veranderden toen hij eenmaal een gezin had, 2) zijn vriendenkring veranderde, en 3) zijn agenda opeens getrokken moest worden en je maandenlang vooruit moest plannen als je iets af wou spreken (die agenda stond al vol met van alles en nog wat voor zijn 3 kinderen).

Uiteindelijk herkende ik mijn oude vriend gewoon niet meer in 'm, en toen is het contact dus verwaterd. Ik ga zelfs niet meer naar zijn verjaardag toe, want de laatste keer dat ik daar geweest ben vond ik het verschrikkelijk, zijn wereld is totaal veranderd en ik voel me daar simpelweg niet meer in thuis. Op mijn feestjes kwam hij sowieso al niet meer omdat het blijkbaar te lastig was om weer oppas te regelen.

Zo zal het wel meer mensen vergaan. Ik geloof er niet zo in dat vrienden altijd voor het leven zijn. Veel relaties stranden uiteindelijk ook vroeg of laat, voor vriendschappen zal dat niet anders zijn.
pi_120595226
In hoeverre heeft deze discussie nog met datingsites te maken? :D
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:37:00 #300
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_120595266
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:35 schreef minthy het volgende:
In hoeverre heeft deze discussie nog met datingsites te maken? :D
uhh nou dan weet je alvast wat je later te wachten staat met je date! :9