Nog drie dagen te gaan.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:04 schreef G.R.S. het volgende:
Het leven is ook kut. Ben gewoon aan het wachten tot de dood.
Geen politieke voorkeuren op fokje dus...quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:14 schreef Sophie94 het volgende:
[..]
Die van mij ook! Censuuur jongens!
In de jaren 1950 was dit misschien het geval jaquote:Op dinsdag 18 december 2012 17:54 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Jou een spiegel voorhouden noem je meteen haat? Jij maakt het lekker makkelijk voor jezelf.
[..]
Ja en? Moeten anderen daarom dan maar niet genieten van hun leven? Even los v/h feit dat je sowieso niet van iedereen met een in eerste opzicht leuk leven, weet wat voor barrieres ze hebben moeten overwinnen, heb je daarnaast een totaal verkeerde instelling.
Met jouw instelling word je alleen maar jaloerser en jaloersen, gefrustreerder en gefrustreerder. Je zal zien dat wanneer je anderen ECHT wat gunt, wanneer je echt blij kan worden van mensen die zelf blij zijn, jouw leven al een klein stukje leuker zal worden.
Maar goed, het moet wel in je zitten. Sommige mensen kwijnen liever weg in zelfmedelijden. Heb je uiteindelijk allen jezelf mee.
Verklaar jezelf eens nader?quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:43 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
In de jaren 1950 was dit misschien het geval ja
Als je leven toch echt zo erg is vanwege ziekte dan bespreek je de mogelijkheid eens een keer met de huisarts over euthanasie?quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:44 schreef Akantha het volgende:
[..]
Reuma. Het wordt steeds zwaarder en ze kunnen niets vinden heb het al 19 en een half jaar.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:51 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Als je leven toch echt zo erg is vanwege ziekte dan bespreek je de mogelijkheid eens een keer met de huisarts over euthanasie?
Tsja, je hoeft niet bepaald socioloog te zijn om te weten dat de maatschappij verandert.quote:
Alsof dat zo vreemd is. De arts gaat over de mogelijk opties voor behandelingen, perspectieven aan de hand van de ziekte enzovoorts. De patiënt geeft aan dat de situatie vanwege die en die omstandigheden leidt tot een ondragelijk leven. Een arts bepaalt dan of dat lijden inderdaad in directe verbinding staat met de ziekte en dat het voor hem of haar inderdaad begrijpelijk is dat het gevolg is het ondragelijk lijden voor de patiënt.quote:
TS is in de 20 en is hooguit depressief en ziekelijk op zoek naar vrouwelijk aandacht.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Alsof dat zo vreemd is. De arts gaat over de mogelijk opties voor behandelingen, perspectieven aan de hand van de ziekte enzovoorts. De patiënt geeft aan dat de situatie vanwege die en die omstandigheden leidt tot een ondragelijk leven. Een arts bepaalt dan of dat lijden inderdaad in directe verbinding staat met de ziekte en dat het voor hem of haar inderdaad begrijpelijk is dat het gevolg is het ondragelijk lijden voor de patiënt.
quote:Op woensdag 19 december 2012 00:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
TS is in de 20 en is hooguit depressief en ziekelijk op zoek naar vrouwelijk aandacht.
Hij komt niet in aanmerking
quote:Op dinsdag 18 december 2012 17:44 schreef Akantha het volgende:
[..]
Reuma. Het wordt steeds zwaarder en ze kunnen niets vinden heb het al 19 en een half jaar.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:58 schreef Akantha het volgende:
Misschien kom ik in een rolstoel terecht maar ik moet nu de dingen doen die belangrijk voor me zijn.
De poep is serieus, broeder!quote:Op dinsdag 18 december 2012 23:59 schreef Akantha het volgende:
[..]
[..]
Alleen echte stroggles, niks geen kunstmatig getroll.
Ik denk dat als hij een vriendin krijgt het opeens allemaal weer ziet zitten hoorquote:Op woensdag 19 december 2012 00:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
De poep is serieus, broeder!
Waar je dus op doelt is dat TS eigenlijk een spons is zonder ruggengraat die verzadigd is met zijn eigen traanvocht? Is dat een beetje een accurate beschrijving?quote:Op woensdag 19 december 2012 00:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat als hij een vriendin krijgt het opeens allemaal weer ziet zitten hoor
Correct.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waar je dus op doelt is dat TS eigenlijk een spons is zonder ruggengraat die verzadigd is met zijn eigen traanvocht? Is dat een beetje een accurate beschrijving?
Degenen die in de duisternis staan zien zelfs het kleinste lichtpuntje! ~ Master Soda.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:27 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Correct.
Gelukkig heeft hij dit nu ondertussen ook ingezien
Ik weet niet wat dit nu precies met de situatie van TS te maken heeft.quote:Op woensdag 19 december 2012 00:04 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Tsja, je hoeft niet bepaald socioloog te zijn om te weten dat de maatschappij verandert.
Ik heb geen zin om hier in KLB al te stoffig uit de hoek te komen, maar mensen zijn een stuk individualistischer geworden. "Ieder voor zich" heeft zeker zijn voordelen,
Wat is gesjareld? 'De lul zijn'?quote:maar mensen als TS zijn wel aardig gesjareld. Dat moet je wel onderkennen lijkt me.
Gaaaaaaan we weer... gast sterf gewoon in je eigen medelijdenquote:Op dinsdag 18 december 2012 16:57 schreef Akantha het volgende:
Ts (ik dus) zit echter thuis bij mijn ouders op de bank en kan momenteel door complicaties niet naar school of werken.
Nee, mijn post ging niet over de gezondheidssituatie van TS. Ik wou gewoon effe duidelijk maken dat jouw redenering achterhaald is.quote:Op woensdag 19 december 2012 11:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik weet niet wat dit nu precies met de situatie van TS te maken heeft.
Wat heeft het individualisme nu precies te maken met de gezondheidssituatie van TS? Of doe je al automatisch de aanname dat iemand met gezondheidsproblemen iets (medelijden?) van anderen nodig heeft? (Dit even buiten de vanzelfsprekend benodigde medische en praktische hulp).
Beetje een open deur intrappen dit. Tuurlijk zal TS de situatie moeten accepteren en iets van zijn leven maken.quote:Ik snap je punt nog steeds niet. Een situatie kan nu eenmaal klote zijn. Maar als je verder wil leven kun je twee dingen doen. Verdrinken in zelfmedelijden. Wat betekent dat de rest van jouw leven een kutleven zal zijn. Of de klote situatie, hoe moeilijk het ook is, accepteren, en opzoek gaan naar manieren om toch te genieten van het leven.
Wat bedoel je met "ver komen door lekker vriendelijk doen?" Ik heb zo'n vermoeden dat jij mijn post volledig verkeerd hebt begrepen. Mijn post heeft helemaal niks, maar dan ook niks te maken met het letterlijk iets van anderen terugkrijgen door vriendelijk te doen. Jij lijkt uit te gaan van een voor-wat-hoort-wat situatie, waarbij iemand dus vriendelijk doet tegen de ander, en daardoor ook iets, hetzij vriendschap, hulp, begrip, of een vriendelijke reactie terug verwacht te krijgen.quote:Op woensdag 19 december 2012 12:39 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Nee, mijn post ging niet over de gezondheidssituatie van TS. Ik wou gewoon effe duidelijk maken dat jouw redenering achterhaald is.
Je beweert dat je met lekker vriendelijk doen al zeer ver komt. Dit is niet meer zo. Dan gaf je ook nog het voorbeeld dat een boek lezen voor sommigen meer voldoening geeft dan gaan snowboarden. Ook dan vraag ik me af in welk tijdperk jij bent blijven steken. Jongeren lezen in deze hedonistische maatschappij enkel nog een boek om lekker te kunnen slapen.
Ja en? Er zijn wel meer mensen die moeilijker mee kunnen waarvan sommigen toch op hun manier kunnen genieten van het leven. Wat is jouw punt nou precies?quote:Feit is dat TS vandaag moeilijker mee kan. Dat moet je gewoon toegeven.
Dat is helemaal geen open deur. Sommige mensen accepteren het nooit en proberen het ook niet eens, omdat ze wegkwijnen in zelfmedelijden.quote:[..]
Beetje een open deur intrappen dit. Tuurlijk zal TS de situatie moeten accepteren en iets van zijn leven maken.
Alleen is het heel normaal dat hij zich nu zo voelt. Dat heb ik nog niemand horen vertellen. Meeste mensen hebben wel enkele jaren nodig om hier bovenop te komen. Ik weet niet met wie jij omgaat, maar als je mijn vrienden vraagt hoe ze zich zouden voelen als ze standaard dingen als uitgaan, sporten etc. niet meer kunnen doen, dan zul je merken dat hun leventje min of meer om zeep zou zijn. Anderzijds kan het hen aan hun reet roesten als iemand anders het overkomt. En dat is wat TS met zijn topic aantoont, en dat merk je ook aan de reacties hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |