Als het oorspronkelijke wezenlijke deel van alle "zijn"; in de wetenschap zou je misschien spreken over de oermaterie of iets dergelijks. In mijn optiek kan dat niet anders dan een bewust iets zijn. Het wil er bij mij gewoon niet in dat er bewust "intelligent" leven kan ontstaan door toeval.quote:Op woensdag 19 december 2012 18:53 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar als je de Bijbel al volstrekt onbetrouwbaar vindt, hoe zie jij God dan wel?
Dus je zou kunnen zeggen dat je geloof gebaseerd is op 'niet begrijpen hoe het anders zou kunnen'?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:01 schreef Jappie het volgende:
[..]
Als het oorspronkelijke wezenlijke deel van alle "zijn"; in de wetenschap zou je misschien spreken over de oermaterie of iets dergelijks. In mijn optiek kan dat niet anders dan een bewust iets zijn. Het wil er bij mij gewoon niet in dat er bewust "intelligent" leven kan ontstaan door toeval.
Neuh, daar is de interesse geboren om er over na te denken, vervolgens ga je eens om je heen kijken en dan vind je een aantal dingen die de moeite waard zijn. Sommige verwerp je sommige twijfel je over en sommige dingen behoud je. Ik heb het geloof in de leer van JC en zijn weergave van God behouden.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus je zou kunnen zeggen dat je geloof gebaseerd is op 'niet begrijpen hoe het anders zou kunnen'?
Noem het toeval noem het onvermijdelijk; het blijft een wezenlijk andere verklaring dan mijn geloof dat we deel uitmaken van een bewuste schepping uiteraard.quote:Het ontstaan van leven en de daaruit voortkomende evolutie heeft trouwens niets met toeval te maken. Eerder het omgekeerde daarvan: het was onvermijdelijk.
neequote:Op woensdag 19 december 2012 19:16 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah... En het belang van je kinderen vooropstellen, is dat dan vernieling in de tweede graad?
Hoezo?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar eigenbelang is wel vernieling? Dat lijkt me tegenstrijdig.
Maar al die ellende als de typisch christelijke homohaat en dergelijke, daar doe je dus niet aan mee?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:17 schreef Jappie het volgende:
[..]
Neuh, daar is de interesse geboren om er over na te denken, vervolgens ga je eens om je heen kijken en dan vind je een aantal dingen die de moeite waard zijn. Sommige verwerp je sommige twijfel je over en sommige dingen behoud je. Ik heb het geloof in de leer van JC en zijn weergave van God behouden.
[..]
Noem het toeval noem het onvermijdelijk; het blijft een wezenlijk andere verklaring dan mijn geloof dat we deel uitmaken van een bewuste schepping uiteraard.
Je leeft toch voor jouw kinderen grotendeels?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:20 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Omdat mijn kinderen direct voortkomen uit mij.
Ja. Da's evolutionair gezien voor de volle 100% eigenbelang.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:21 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Je leeft toch voor jouw kinderen grotendeels?
Ik zie het niet als typisch christelijk, ik zie het als typisch menselijk om alles wat men zelf niet kent te veroordelen. Ikzelf snap niet goed wat een kerel sexueel aantrekkelijk kan vinden in een andere kerel maar als het hun gelukkig maakt dan hebben ze mijn zege.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:19 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Maar al die ellende als de typisch christelijke homohaat en dergelijke, daar doe je dus niet aan mee?
om je bloedlijn voort te zetten ofzoquote:Op woensdag 19 december 2012 19:22 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ja. Da's evolutionair gezien voor de volle 100% eigenbelang.
Ik ook niet. Sterker nog: van de meeste mensen snap ik niet wat ze aantrekkelijk vinden aan hun partner.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:22 schreef Jappie het volgende:
Ikzelf snap niet goed wat een kerel sexueel aantrekkelijk kan vinden in een andere kerel maar als het hun gelukkig maakt dan hebben ze mijn zege.
Doorgeven van je genen. Da's nu eenmaal evolutie.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:23 schreef Rawberry het volgende:
[..]
om je bloedlijn voort te zetten ofzo
Jij geeft jouw kinderen een opvoeding, zij worden volwassen, jij sterft. Hoezo eigenbelang?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Doorgeven van je genen. Da's nu eenmaal evolutie.
Ik hoef je toch de evolutie niet uit te leggen?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:26 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Jij geeft jouw kinderen een opvoeding, zij worden volwassen, jij sterft. Hoezo eigenbelang?
Heb je veel aan na je doodquote:Op woensdag 19 december 2012 19:27 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik hoef je toch de evolutie niet uit te leggen?
Vertel eens hoe het leven is ontstaan alsjeblieft?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dus je zou kunnen zeggen dat je geloof gebaseerd is op 'niet begrijpen hoe het anders zou kunnen'?
Het ontstaan van leven en de daaruit voortkomende evolutie heeft trouwens niets met toeval te maken. Eerder het omgekeerde daarvan: het was onvermijdelijk.
Als ik het uit zou leggen, dan zou je het ontkennen.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Vertel eens hoe het leven is ontstaan alsjeblieft?
Ja en dan? je bent dood, je bent er niet meer.quote:Op woensdag 19 december 2012 19:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dat is het enige wat een wezen na zijn dood kan hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |