abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:31:26 #1
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120459623
quote:
AMSTERDAM - Een 42-jarige man uit Zevenaar die filmde hoe hij seks had met zijn 15-jarige stiefdochter hoeft niet de cel in.

Een celstraf zou hem zijn baan kosten en daarmee leiden tot ontwrichting van het gezin waar het meisje nog altijd woont, oordeelt de rechtbank van Arnhem dinsdag.

"De verdachte verdient straf, maar behandeling is het belangrijkst", stelt de rechtbank in het vonnis.

De man had in 2010 meerdere keren seks met zijn destijds 15-jarige stiefdochter en maakte daar stiekem opnames van. Justitie had vier maanden cel geëist en een voorwaardelijke straf van acht maanden.

De verdediging stelde echter dat dit zou betekenen dat de man zijn baan kwijtraakt, waardoor het gezin uit elkaar zou vallen.

Openheid

Ook werd erop gewezen dat de man uit zichzelf in therapie is gegaan en volledige openheid van zaken heeft gegeven. De man zit daarnaast met zijn vrouw in relatietherapie, waarin later ook het slachtoffer en zijn dochter worden betrokken.

De man lijdt bovendien aan de ontwikkelingsstoornis PDD-NOS, waardoor hij zich moeilijk in anderen kan inleven. Toch kon hij volgens de rechtbank weten dat hij verkeerd bezig was.

De rechtbank rekent het hem ernstig aan dat de ontucht in huiselijke kring werd gepleegd, terwijl het meisje daar op veiligheid had moeten kunnen rekenen. Omdat het slachtoffer niet gebaat is bij ontwrichting van het gezin, wordt echter geen celstraf, maar een werkstraf van 240 uur opgelegd.

Behandeling

Wel hangt de man een jaar cel boven het hoofd als hij zijn behandeling niet afmaakt. Ook moet hij zich regelmatig melden bij reclassering.

Omdat er volgens de rechtbank ernstig rekening mee moet worden gehouden dat de man opnieuw in de fout gaat, is een proeftijd van vijf jaar opgelegd.

De behandeling is nog niet afgerond en daarom is volgens de rechtbank niet in te schatten hoe groot het gevaar is dat hij opnieuw in de fout gaat. Ook wonen het slachtoffer en een andere minderjarige dochter nog altijd bij hem thuis.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ge-stiefdochter.html

Ik heb zoiets van WTF.... Beetje sprakeloos ben ik ervan. Ik weet het dat hebben jullie het liefste.
pi_120459746
sinds wanneer is het verliezen van een baan een verzachtende omstandigheid. Dan kunnen we de gevangenissen wel opdoeken, leuke bezuiniging.
Blijkbaar in deze crisistijd hebben we veel ontwrichte gezinnen omdat pa of ma zijn baan verliest.

Ik kan nergens terugvinden of de sex met toestemming was, niet dat dat het beter maakt, maar dan is dat kind ook verknipt door het bed met d;r stiefvader te delen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:35:40 #3
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_120459779
Eh, ik keur niks goed ofzo, maar ik zie nergens staan of het 'slachtoffer' met dwang of vrijwillig seks met de man had.

Het blijft natuurlijk strafbaar om als meerderjarige seks met een minderjarige te hebben, maar het is hier zeker van belang of het met of zonder dwang gebeurd is.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_120459830
Dus ze kiezen ervoor om het belang van het kind en gezin voorop te stellen en de vader hulp aan te bieden ipv een celstraf, het klinkt zowaar redelijk. Niks wtf aan.
pi_120459907
Op basis van hetgeen in het bericht staat lijkt dit me een prima uitspraak, maar ik ken de exacte feiten niet.
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:39:27 #6
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120459910
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:37 schreef Plantagehouder het volgende:
Dus ze kiezen ervoor om het belang van het kind en gezin voorop te stellen en de vader hulp aan te bieden ipv een celstraf, het klinkt zowaar redelijk. Niks wtf aan.
Het belang van dat kind? Welke josti laat dat kind nog in dat gezin zitten, dat überhaupt nog andere kinderen rondhuppelen daar.
pi_120459977
Heeft hij het ook online gezet?
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_120460018
quote:
De verdediging stelde echter dat dit zou betekenen dat de man zijn baan kwijtraakt, waardoor het gezin uit elkaar zou vallen
Dat kon-ie van tevoren natuurlijk niet bedenken. :')
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_120460045
quote:
Het belang van het gezin?!

En dat valt niet uit elkaar als je je stiefdochter neukt en dat filmt?!
pi_120460052
nice
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:43:53 #11
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_120460065
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ze woont nog steeds bij die ouders dus nee.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_120460270
Ach 15 jaar oud het is geen kleuter meer.
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_120460326
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:43 schreef PKRChamp het volgende:
nice
pi_120460453
quote:
Precies.

Natuurlijk moet je het hele dossier kennen om er een goed oordeel over te vellen, maar wat ik lees komt mij niet meteen onlogisch voor.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_120460457
jeugdzorg????
Is de echte vader nog in beeld en vindt hij het ook een geweldig idee om zijn kind bij die stiefvader te laten blijven wonen?
Ik heb zo'n vermoeden dat dit al een volledig kansloze situatie was binnen dit gezin
  † In Memoriam † dinsdag 18 december 2012 @ 14:57:41 #16
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_120460523
quote:
de man zit daarnaast met zijn vrouw in relatietherapie, waarin later ook het slachtoffer en zijn dochter worden betrokken.
:?
Nog een slachtoffer?
  dinsdag 18 december 2012 @ 14:58:36 #17
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_120460559
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:34 schreef utrecht1970 het volgende:
sinds wanneer is het verliezen van een baan een verzachtende omstandigheid. Dan kunnen we de gevangenissen wel opdoeken, leuke bezuiniging.
Blijkbaar in deze crisistijd hebben we veel ontwrichte gezinnen omdat pa of ma zijn baan verliest.

Ik kan nergens terugvinden of de sex met toestemming was, niet dat dat het beter maakt, maar dan is dat kind ook verknipt door het bed met d;r stiefvader te delen.
Misschien was het wel een hele lekkere stiefpapa?
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:02:23 #18
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_120460704
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:55 schreef DS4 het volgende:
Natuurlijk moet je het hele dossier kennen om er een goed oordeel over te vellen
Ho ho, daar doen we niet aan he. Gewoon lekker meeschreeuwen met de menigte hier.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_120460764
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:41 schreef Abed het volgende:
Heeft hij het ook online gezet?
Nog niet genoeg fapmateriaal op je harde schijf staan?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_120461175
Gelukkig straft Nederland heel streng en een ieder die tegen deze beslissing van de heilige rechter is, is een tokkie/voor de shariah.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120461230
quote:
5s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:43 schreef Luigi het volgende:

[..]

Weet je gelijk ook de verhoudingen in dat gezin...
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:17:13 #22
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_120461268
meest opmerkelijke vind ik nog wel dat het lijkt alsof het filmen erg is, en niet de seks zelf
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_120461307
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:31 schreef betyar het volgende:
De rechtbank rekent het hem ernstig aan dat de ontucht in huiselijke kring werd gepleegd, terwijl het meisje daar op veiligheid had moeten kunnen rekenen. Omdat het slachtoffer niet gebaat is bij ontwrichting van het gezin, wordt echter geen celstraf, maar een werkstraf van 240 uur opgelegd.
Ik word er zo onderhand strontziek van om steeds te lezen dat een rechtbank iemand iets "zwaar aanrekent", prompt gevolgd door een hilarisch lage straf. Misschien kunnen journalisten dit soort bullshit voortaan wat minder slaafs overnemen? Bij zulke lage straffen kun je beter schrijven: "De rechtbank rekent de man niet of nauwelijks aan...."

En de argumentatie over "ontwrichting van het gezin" is helemaal hilarisch. Nee, wonen in één huis met een volwassen man die jou seksueel heeft misbruikt is een lekker stabiele gezinssituatie... :')

Het zou om te lachen zijn als het niet zo f*cking triest was.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2012 15:19:22 ]
pi_120461314
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:17 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik word er zo onderhand strontziek van om steeds te lezen dat een rechtbank iemand iets "zwaar aanrekent", prompt gevolgd door een hilarisch lage straf. Misschien kunnen journalisten dit soort bullshit voortaan wat minder slaafs overnemen? Bij zulke lage straffen kun je beter schrijven: "De rechtbank rekent de man niet of nauwelijks aan...."
Dit, dus. :D.
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:18:41 #25
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120461330
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 15:15 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Gelukkig straft Nederland heel streng en een ieder die tegen deze beslissing van de heilige rechter is, is een tokkie/voor de shariah.
ah het waren weer eens marokkanen... toch mooi dat het 20 posts duurde :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')