Donderdag.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:06 schreef LadyBlack het volgende:
En heb je de waarden al of moet je daar nog op wachten?
Is dat voor jezelf en de baby schadelijk als je het inademt als er net geverfd is, of heeft het ook nog andere nadelige effecten?quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:23 schreef Suikertante het volgende:
de KLEINE? Haha!
Kan het niet aan het merk verf hebben gelegen XM?
Ik weet alleen dat verf op terpentinebasis echt wordt afgeraden.
Ja die dikke.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:23 schreef Suikertante het volgende:
de KLEINE? Haha!
Kan het niet aan het merk verf hebben gelegen XM?
Ik weet alleen dat verf op terpentinebasis echt wordt afgeraden.
quote:Op dinsdag 18 december 2012 07:49 schreef Ticootje het volgende:
Strooien met het risico dat je kind misschien wel dood gaat.... Ja het is een risico, maar zo ken ik er ook nog wel wat. Je maakt een keuze voor je kind, jouw kind jouw keuze. Als in alles. Je weet welke risico's je neemt en wat de gevolgen kunnen zijn. Vind je die acceptabel dan vooral doen, de ander vindt die niet acceptabel en doet het niet. Klaar.
Oh: hallo, ik ben Ticootje en ik ben al 10 uur nuchter. En honger.
Maar dat is dus ook precies wat ik probeer te zeggen. Ik vind het prima wat een ander doet, zelf weten, je eigen lijf, eigen kind, je bent groot genoeg om het risico in te schatten. Maar het is wel goed om je bewust te zijn van de risico's en op basis daarvan een afweging en beslissing te maken, wat Logi ergens ook al zei, wat die beslissing is moet je zelf weten. Maar ik zie gewoon echt heel vaak dat zwangere vrouwen werkelijk álles overtrokken bullshit vinden wat hun verloskundige zegt en ik zie ook de andere kant, dat er verloskundige zijn die alleen zeggen dat de vrouw dit en dat en dat en zus en zo allemaal niet mag, maar waarom niet dat vermeld ze er niet bij, kan me voorstellen dat er dan types zijn die denken ja dikke hoela ik vind t goed.quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:02 schreef Gulara het volgende:
Tsja, ik vind het binnen en buiten de buik verhaal dan niet zo'n groot verschil. Wannneer ze in beide situaties nog afhankelijk van je zijn. Voor míj is roken tijdens de zwangerschap en nog net even door rood rijden met je kleintje hetzelfde.
En als er iets met je kind gebeurt is dat verschrikkelijk en zal er sowieso wel sprake zijn van een schuldgevoel (al dan niet terecht). Maar iedereen bepaalt zijn eigen risico en excessen daargelaten is dat mijn inziens niet aan een ander om daar een oordeel of een bepaalde schuld neer te leggen.
En ik wil dus juist niemand voor het hoofd stoten met deze opmerking want ik snap dat het gevoelig ligt.
Agree, en ik vind het juist heel fijn dat hier afentoe wat verloskundigen (in opleiding) van zich laten horen. Ik zie door de bomen soms het bos niet meer. Dus dan is een duidelijk antwoord wel fijn. Vervolgens maak ik mijn eigen afwegingen en die komen volgens mij ook gewoon overeen met dat wat "het beste" is.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:42 schreef mignonne het volgende:
[..]
[..]
Maar dat is dus ook precies wat ik probeer te zeggen. Ik vind het prima wat een ander doet, zelf weten, je eigen lijf, eigen kind, je bent groot genoeg om het risico in te schatten. Maar het is wel goed om je bewust te zijn van de risico's en op basis daarvan een afweging en beslissing te maken, wat Logi ergens ook al zei, wat die beslissing is moet je zelf weten. Maar ik zie gewoon echt heel vaak dat zwangere vrouwen werkelijk álles overtrokken bullshit vinden wat hun verloskundige zegt en ik zie ook de andere kant, dat er verloskundige zijn die alleen zeggen dat de vrouw dit en dat en dat en zus en zo allemaal niet mag, maar waarom niet dat vermeld ze er niet bij, kan me voorstellen dat er dan types zijn die denken ja dikke hoela ik vind t goed.
Over discussie van wel of niet in de buik, dode kindjes zonder aanwijsbare oorzaak en jezelf van alles kwalijk nemen laat ik me niet uit, dat staat hier wat mij betreft los van, ook dat is iets persoonlijks welke risico's je vergelijkbaar vindt. En het krijgen van een kind is een intense levenservaring, de kans is groot dat als je baby darmkrampjes heeft rond 8 weken, wat héél normaal is, dat je jezelf als borstvoedende moeder toch nog afvraagt wat je in hemelsnaam anders had kunnen doen met je eten om het te voorkomen. Of als flesvoedende moeder of je niet een andere voeding had moeten nemen enz.
I was just saying, en ik spiegelde vooral aan eigen ervaring en niet vanuit verloskundig oogpunt, dat het koude zweet bij mij uitbrak toen we een slechte SEO en een slechte GUO hadden en de gyn begon over infecties en dit en dat eten enz. Het ging wel over wel of niet afbreken van de zwangerschap bij 23/24 weken, dat is best iets wat ik als heftig heb ervaren. Uiteindelijk bleek er niets aan de hand, maar toch.
Hahaha, ja grote stad inderdaad met dito ziekenhuis. De kans dat ik met een heli moet worden ingevlogen is vrij nihil. Maar sommigen wonen zo afgelegen dat ik me dat ook afvraag. Zo zijn er ook kinderen die al heel jong leren autorijden voor het geval er iets met paps en mams gebeurt.quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:06 schreef mignonne het volgende:
Even heel wat anders, sorry, ik las dat jij in Australië woont? Ik gok dat je in een grote(re) stad woont, maar ik ben ontzettend benieuwd naar hoe bevallingen daar gaan in de afgelegenere is dat een woord? meer afgelegen dan... gebieden. Ik begreep van iemand op mn opleiding dat home-births in landen als Schotland, New Zealand en Australië weer meer normaal zijn omdat de afstanden daar te groot zijn vaak om naar het ziekenhuis te verplaatsen. Ik ben alleen zo benieuwd hoe dat dan gaaten wat als er iets mis gaat, trauma heli? En de controles? komt iemand dan bij je thuis langs?
vragen vragen
quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:16 schreef Ticootje het volgende:
Ik zie meteen die reclame..... Die vent in de auto... En dan aan de ander kant van de lijn "buitenland is gewoon gedekt, ja tenzij ze u met een helicopter naar een privé-kliniek brengen..."
quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:49 schreef Ticootje het volgende:
Ik vind het sowieso zo enorm lekker ruiken.. Terpetine, wasbenzine, diesel, benzine....
Ik sta elke week bij de pomp...quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:57 schreef pessie het volgende:
[..]k had niet anders van je verwacht. Ik vind tanken nu ook heerlijk. Ik tank alleen maareens per 3 maanden oid..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |