Hier hangt ook een Remeha, geïnstalleerd in 2009, werkt tot op heden probleemloos.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:57 schreef blomke het volgende:
Zelf heb ik jaren tot volle tevredenheid een Remeha. Maar mijn ervaring is niet zaligmakend.
Hey mooi lijstje weet ik iig welke hoek ik ga zoeken en een combifort??quote:Op woensdag 10 april 2013 19:14 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hier hangt ook een Remeha, geïnstalleerd in 2009, werkt tot op heden probleemloos.
De merken die het goed doen en naar mijn idee in de top thuishoren:
* Remeha
* Intergas
* Vaillant
Nefit is ook goed, alleen de kwaliteit die ze vroeger hadden halen ze nu niet meer, sinds ze zijn overgenomen door de Bosch groep.
Itho: Dit merk zou zich bezig moeten houden met ventilatie, niet met cv-ketels
AWB, niet goed, niet slecht, middelmatig dus.
Atag: Op zich geen verkeerde ketel, vooral de consumentenbond geilt erop. Jammer dat het blad bol staat van de subjectieve meningen. Waarom er überhaupt testen van een cv-ketel in staat is mij een compleet raadsel.
Ferolli: Italiaanse troep, potentiële brandbom. Met een grote boog omheen lopen.
Vooral kopen als je elk jaar het nieuwste van het nieuwste wil, of wanneer je een persoonlijke relatie met je onderhoudsmonteur wilt hebben.
Consumentenbond en cv-ketels? Euhm, nee. Destijds vonden ze de Atag Blauwe engel helemaal geweldig. Na verloop van tijd haalde het merk opnieuw de consumentenprogramma's, nu iets minder positief. Lekke wisselaars, geen of beperkte garantie van Atag enz. enz.quote:Op woensdag 10 april 2013 18:16 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vraag het klipper, cv.boer of de Consumentenbond.
Hier staat/ hangt een Nefit sinds 2005 met nul trubbel.
Leuke vond ik de keuze tussen een horizontale en verticale uitvoering in relatie tot de ruimte.
Jullie gaan goed !![]()
# lurker.
Tnx! Dit helpt ontzettend goed!quote:Op woensdag 10 april 2013 19:14 schreef cvboer het volgende:
[..]
Hier hangt ook een Remeha, geïnstalleerd in 2009, werkt tot op heden probleemloos.
De merken die het goed doen en naar mijn idee in de top thuishoren:
* Remeha
* Intergas
* Vaillant
Nefit is ook goed, alleen de kwaliteit die ze vroeger hadden halen ze nu niet meer, sinds ze zijn overgenomen door de Bosch groep.
Itho: Dit merk zou zich bezig moeten houden met ventilatie, niet met cv-ketels
AWB, niet goed, niet slecht, middelmatig dus.
Atag: Op zich geen verkeerde ketel, vooral de consumentenbond geilt erop. Jammer dat het blad bol staat van de subjectieve meningen. Waarom er überhaupt testen van een cv-ketel in staat is mij een compleet raadsel.
Ferolli: Italiaanse troep, potentiële brandbom. Met een grote boog omheen lopen.
Vooral kopen als je elk jaar het nieuwste van het nieuwste wil, of wanneer je een persoonlijke relatie met je onderhoudsmonteur wilt hebben.
Combiforte is van Itho/Daalderop. Itho is van oudsher een bedrijf dat in ventilatie en boilers doet.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:18 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hey mooi lijstje weet ik iig welke hoek ik ga zoeken en een combifort??
Oke dan! Gelukkig doet hier de combifort het nog goed lekker warm achter de cv:Pquote:Op woensdag 10 april 2013 19:24 schreef cvboer het volgende:
[..]
Combiforte is van Itho/Daalderop. Itho is van oudsher een bedrijf dat in ventilatie en boilers doet.
Ze zijn redelijk nieuw op de cv markt. Als ik kijk hoe het toestel in elkaar zit, zeg ik: nee, liever niet.
Ik zou toch eerder kiezen voor de gevestigde orde, dus bedrijven die al decennia cv-ketels maken.
De Intergas Kombi Kompact HRE 36/30 CW5 vind ik een erg goede ketel. Staat voor net geen ¤ 1000 euro incl. btw in de boeken. De opbouw/constructie van het toestel is bewezen goed. Ik werk bij een landelijk service/onderhoud bedrijf, er zijn relatief erg weinig storingen mee.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:22 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Tnx! Dit helpt ontzettend goed!
We zijn er inmiddels uit dat we een CW5 moeten hebben, heb je nog aanraders daarvoor van bovenstaande goede merken (Rehema, Intergas, Valliant)? Een die eruit springt?
Dank je! We gaan deze als serieuze kanshebber meenemen. Leuke prijs voor een goede ketel.quote:Op woensdag 10 april 2013 19:38 schreef cvboer het volgende:
[..]
De Intergas Kombi Kompact HRE 36/30 CW5 vind ik een erg goede ketel. Staat voor net geen ¤ 1000 euro incl. btw in de boeken. De opbouw/constructie van het toestel is bewezen goed. Ik werk bij een landelijk service/onderhoud bedrijf, er zijn relatief erg weinig storingen mee.
En nu regent het binnen net zo hard als buiten?quote:Op donderdag 11 april 2013 19:05 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Update: we hebben geen pannen meer op ons hoofdhuis ....![]()
Gelukkig is het afgedekt! Zelfs het lek dat we hadden is dichtquote:Op donderdag 11 april 2013 19:50 schreef cvboer het volgende:
[..]
En nu regent het binnen net zo hard als buiten?
Heel veel succes ermee. Wij zijn benieuwd naar het eindresultaat!!quote:Het gaat gestaag, door de week werken we niet. Dan werken we gewoon voor een baas
As donderdag beginnen de dakdekkers! Dus dan gaat het ineens snel!
Jep ... Ow en de originele vloerdelen tegen het dak en het glas-in-lood benedenquote:Op maandag 29 april 2013 19:26 schreef blomke het volgende:
Wat een klus zeg. Uiteindelijk staan (stonden) alleen de muren en de dakconstructie nog overeind?
Op die isolatieplaten, zaten daar de panlatten al op?
Vanwege die boktor?quote:Op maandag 29 april 2013 19:30 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
Hoewel de meneer van de houtboordersbestrijding toch nog lang bezig is geweest
Wat zijn dat voor een insecten?quote:Op zondag 7 april 2013 19:41 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
We hadden een kettingzaag gehuurd om alles klein te maken (en kennissen blij gemaakt met al het stookhout), en dus hebben we ook meteen de kersenboom die in de tuin stond weggehaald (je ziet op de foto hierboven de stronk nog staan). Waarom? Hij was al gedeeltelijk omgevallen vorig jaar, daarna behandeld om hopelijk weer uit te lopen maar er zat echt geen leven meer in ... Jammer, maar we zetten een nieuwe neer als we aan de tuin gaan beginnen!
En we weten nu ook waarom, zo zag het eruit toen we de boom om hadden:
[ afbeelding ]
Je kon zeker 30 cm de grond inkijken ...
Met deze vrienden als bewoners :
[ afbeelding ]
Dat was niks meer geworden, dus we hebben er nu geen spijt van dat we deze hebben weggehaald.
We dachten mieren, die hebben ons kozijn in de keuken ook te grazen genomenquote:Op maandag 29 april 2013 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat zijn dat voor een insecten?
Onze planning is met kerst erin zitten. Dit zijn overigens wel de grootste dingen, vanaf nu wordt het grotendeels opbouwen, dat scheelt!quote:Op maandag 29 april 2013 21:41 schreef junkiexp het volgende:
Jeetje wat een verbouwing, ik zie het soms al niet zitten bij mijn project maar in verhouding hang ik maar een schilderij op.
Wanneer verwachten jullie het klaar te hebben?
Veel respect en succes!!!
Als de wanden gestuct zijn, wordt het echt verbeteren. je ziet het dan steeds mooier worden!quote:Op maandag 29 april 2013 22:09 schreef Tinkerbel_ACC_ het volgende:
[..]
Onze planning is met kerst erin zitten. Dit zijn overigens wel de grootste dingen, vanaf nu wordt het grotendeels opbouwen, dat scheelt!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |