bedanktquote:Op dinsdag 18 december 2012 10:46 schreef Sam1993 het volgende:
Gefeliciteerd met je nichtje zoe!!
Heb vanmorgen de dietiste gebeld (daar moest ik vandaag naar toe om half elf.) om te vragen waar ik moest zijn blijkt er een brief onderweg te zijn dat de afspraak verzet is naar 9 uur i.p.v half elf. tja fijn het was dus kwart over 9... Heb het consult nu via de telefoon gehad. Ik moet nu nog 4 maanden broccolie doperwtjes aardappel wortel en peer geven de dingen waar ze niet op reageerd zodat ze wat rust krijgt. Ook moet ik haar in iedere fles wat rijstebloem geven omdat ze aan het afvallen is. in een week 200 gram bij de controle en sindsdien roept iedereen dat ze zo lekker mager is (terwijl ze altijd mijn spekkie is geweest) Prima dat ze afvalt maar niet als dat komt door voedseltekort. Ze moet nu iedere dag minimaal 1 theelepel lactulose zodat haar buikje ook weer rustig word en hopelijk kan ze dan 's avonds weer doorslapen komt ze weer aan en dan gaan we over 4 weken iets nieuws introduceren dus ik ben benieuwd!
Ah, nee! Enne?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Sorry, egopost. Maar de dokter vermoed dat Faye astma heeft
quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
He bah!!quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Even een snelle post vanaf werk:quote:Op dinsdag 18 december 2012 14:58 schreef Mangostine het volgende:
Nou zit ik al de hele tijd te twijfelen. Mijn man werkt in het ziekenhuis. Als ik daar straks met Max naartoe ga, moet ik parkeergarage door, lift, trappen etc.
Kind in de maxicosi dragen is zwaar, met onderstel vd wagen is omslachtig, kind los op de arm is misschien weer onhandig.
What to do.
Marjolijntje er zijn verschillende mama's met astmakindjes hier en de een doet het beter dan de ander, maar er valt echt goed mee te leven. Overigens, de diagnose mogen ze nu nog niet stellen he, dat komt pas later.quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
standaard protocol bij stuitligging, ivm kans op heupdysplasie (of hoe je dat schrijft).quote:Op woensdag 19 december 2012 06:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Mango heupecho van jouw mini? Hoe dat zo? Nog een beetje een fijne nacht gehad?
Misschien oorpijn ofzo? Hou maar ff in de gaten!quote:Op woensdag 19 december 2012 10:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee ze huilt eigenlijk bijna nooit. Meestal is er dan wel iets en is ze ook heel snel te troosten. Dus daarom was gisteravond zo ellendig.
Fijn Zoe! Heb jij ook weer wat bij kunnen tanken!
Midas drinkt ook niet al zijn flessen leeg.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:55 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!
Ze heeft goed geslapen vannacht![]()
Alleen, ze drinkt haar fles niet op 's ochtends...Kyara, heeft Midas dat ook? (hoeveel flessen krijgt hij nog?) Nu heeft Cristel dus een halve fles op, iets van 100 ml denk ik. en een (half?) broodje (normaal krijgt ze dus nog geen brood als ze net wakker is..)
Spannend Sam!
Twinkle, echt super goed dat je rustig bent gebleven! Dat is echt zoooooo lastig![]()
Vervelend Soesa....Beterschap voor je mini
Oh thanx! Dat klinkt inderdaad alsof het nogal meevaltquote:Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn Kyara!
Spees_eend, Daan heeft de echo ook gehad. Was zo klaar, ze hebben hier vrijdag één kamer met alle dysplasie-echo's. Ze worden op het echo-bed in een soort zijligkussen gelegd (zonder luier). Hier stond een krukje op hoofdhoogte, zodat je gewoon rustig je kindje kon afleiden. De scopist maakt wat foto's en metingen. Voor de ander heup moet je kindje op de andere zij. Hier kon je kindje dan niet zo goed meer naar je kijken, maar tegen de tijd dat Daan begon te mopperen was het ook al klaar.
Kwestie van zorgen dat je kleintje geen honger heeft, en hopen dat een ongelukje overgaat. Maar de echoscopiste had een handdoek/celstofmatje aan de voorkant gestopt
oor de uitslag kon ik een week later naar mijn huisarts bellen.
Echo van de heupjes is nietsquote:Op woensdag 19 december 2012 11:43 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Oh thanx! Dat klinkt inderdaad alsof het nogal meevalt
Billie drinkt ook niet zo best de laatste paar dagen. Bijvoeding gaat wel als een malle naar binnen, en aangezien ie nog bijzonder goedgemutst is, plast en goed poept denk ik dat het aan tandjes ligt. Maar die stomme boventanden komen maar niet door, terwijl je wel bulten ziet in het tandvlees.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:55 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!
Ze heeft goed geslapen vannacht![]()
Alleen, ze drinkt haar fles niet op 's ochtends...Kyara, heeft Midas dat ook? (hoeveel flessen krijgt hij nog?) Nu heeft Cristel dus een halve fles op, iets van 100 ml denk ik. en een (half?) broodje (normaal krijgt ze dus nog geen brood als ze net wakker is..)
Spannend Sam!
Twinkle, echt super goed dat je rustig bent gebleven! Dat is echt zoooooo lastig![]()
Vervelend Soesa....Beterschap voor je mini
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.twinkle
S had die momenten als ze overprikkeld was, haar kleding niet lekker zat (strak bij armpjes, buikje ofz) of als ze het warm had. Haar helemaal uitkleden of onder de douche was wat hielp
Huiluurtje misschien? Of clusteren?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Vandaag overdag ging het super. Maar vanaf 17.15 tot nu krijsen krijsen krijsen.
We laten haar altijd onder van 15 tot 19. Was nooit een probleem .. tot gisteren dan. Dus ik dacht vandaag: wellicht heeft ze teveel prikkels beneden waardoor ze niet kan slapen. Ik leg haar na de fles van 15.. zo tegen een uur of 16 in bedje. Zo gezegd zo gedaan. Lekker gaan slapen. En vanaf 17.15 is het dus paniek.
Zonet om 19 flesje gehad. Normaal slaapt ze dab altijd lekker in.. maar maakt geen verschil nu.
Mijn man is er nu om haar gerust proberen te stellen maar ze blijft krijsen.
Als ze oorpijn had .. dan zou ze er toch op meerdere momenten op de dag last van moeten hebben? Ik merk ook niet echt de signalen op die erbij horen.
Gisteravond om 23 wakker gemaakt voor laatste fles en toen sliep ze ook gelihk in. En vandaag overdag ging het inslapen ook heel goed zoals ik van haar gewend ben.
Dus ik weet het ook niet. Zal vast wel een keer over gaan en tot die tijd maar gewoon lekker troosten en bij me houden.
Verandering van ritme (voor zover aanwezig op die leeftijd)?quote:Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Vandaag overdag ging het super. Maar vanaf 17.15 tot nu krijsen krijsen krijsen.
We laten haar altijd onder van 15 tot 19. Was nooit een probleem .. tot gisteren dan. Dus ik dacht vandaag: wellicht heeft ze teveel prikkels beneden waardoor ze niet kan slapen. Ik leg haar na de fles van 15.. zo tegen een uur of 16 in bedje. Zo gezegd zo gedaan. Lekker gaan slapen. En vanaf 17.15 is het dus paniek.
Zonet om 19 flesje gehad. Normaal slaapt ze dab altijd lekker in.. maar maakt geen verschil nu.
Mijn man is er nu om haar gerust proberen te stellen maar ze blijft krijsen.
Als ze oorpijn had .. dan zou ze er toch op meerdere momenten op de dag last van moeten hebben? Ik merk ook niet echt de signalen op die erbij horen.
Gisteravond om 23 wakker gemaakt voor laatste fles en toen sliep ze ook gelihk in. En vandaag overdag ging het inslapen ook heel goed zoals ik van haar gewend ben.
Dus ik weet het ook niet. Zal vast wel een keer over gaan en tot die tijd maar gewoon lekker troosten en bij me houden.
^^ dat ja! Het begon bij een week of 5, tot ca. 9/10 weken. Vaak werd hij ook van het ene op het andere moment weer rustig rond 21/22 uur... Troosten, wandelen op de arm, eventueel in een draagdoek helptquote:Op woensdag 19 december 2012 20:33 schreef Kyara het volgende:
[..]
Verandering van ritme (voor zover aanwezig op die leeftijd)?
Of gewoon een huiluurtje. Wij hebben met Midas heel wat gewandeld tussen 17.00 en 19.00 uur.... niet willen slapen maar te moe om wakker te zijn. Tijdens het wandelen viel hij dan meestal in slaap. Lijkt zo lang geleden....
Oeh,leuk dingquote:Op woensdag 19 december 2012 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
Freecell, gaat het inmiddels al wat makkelijker met drinken/voeden?
Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh wat handig dat hij langzaam (en vanzelf) uitgaat!quote:Op woensdag 19 december 2012 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier.
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
quote:Op woensdag 19 december 2012 21:30 schreef freecell het volgende:
[..]
Oeh,leuk ding
Als slapen hier nèt niet wil,zet ik op, dat is soms net het laatste zetje.
Drinken gaat sinds vandaag weer de goede kant opWe zetten nog even door
Maar als het nu goed gaat, ga ik ook door tot hij 18 is denk ik, oef, wat een gedonder deze keer met die voeding.
wat is er veranderd aan je onderkant?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij hebben Ewanquote:Op woensdag 19 december 2012 21:23 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier. Met zn staart kun je hem vastmaken aan bijv. een bedspijl.
[ afbeelding ]
Borstvoeding is ook een vorm van troost, naast voeding. Dus als de mini snachts wakker wordt, leg ik hem meestal gewoon aan. Door de hormonen die vrijkomen, slaapt hij ook nog eens makkelijker in. Mijn mini wordt volgens mij vaak wakker door onrust, niet (meer) door echt honger. Maar de extra voeding kan hij best gebruiken, het blijft een echt ukkiequote:Op donderdag 20 december 2012 09:45 schreef danio86 het volgende:
Haha lekker plaatje freecell!!
Mineola, je kan inderdaad niet zomaar flesjes blijven geven nee. Maar hier is dat echt nog nooit een probleem geweest. Als madam nog wat ligt te miepen in bed is dat gewoon het laatste beetje vechten tegen de slaap en zeker niet honger. Honger is namelijk voluit krijsen en niet meer stoppen tot je je fles krijgt (zo doet S dat in ieder geval haha weer niet hoe het bij anderen gaat..). Al komt het vaak niet zover want ze krijgt op tijd al wel d'r volgende fles.
Mij lijkt dat met BV juist zo moeilijk omdat je je dan toch inderdaad elke keer afvraagt van hm zou het nou weer honger zijn of niet? Of herken je dat ook wel bij je kindje of het zomaar gemopper is of echt honger?
Even voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen het geven van BV hoor. Helemaal niet juist. Heb respect voor iedereen die dat doet en vooral volhoudt! Ik ben na een week gestopt ivm de gruwelijke pijn en het feit dat ons meisje niet door dronk. Even om een discussie daarover te voorkomen
Haha, dat iddquote:Op donderdag 20 december 2012 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ewan is tof CocoOnze bol maakt ook van die new age geluiden, en ik heb wel eens verschrikt om mee heen gekeken omdat ik dacht dat er een enorme lekkage was ofzo, maar toen waren het de rustgevende watergeluiden van de muziekbol
Rond 8mnd gaan ze meer richting gewenning toch? Daarvoor kun je ze lekker verwennen enz zonder dat het gewenning wordt? (zo had ik het begrepen)quote:Op donderdag 20 december 2012 11:29 schreef Xanteh het volgende:
Tinuviel: volgens mij hebben wij dezelfde babyfoonen beterschap met je kleintje!
Borstvoeding is leuk maar wel vervelend dat ik degene ben die bijna altijd moet voeden. Kolven ben ik erg slecht in dus doe ik niet vaak, en is op zich ook niet echt nodig.
Vannacht C tot twee keer laten huilen in haar bedje en ze is zelf weer gaan slapen. Heb een vaag vermoeden dat het gewenning begint te worden dat bij elk huiltje mama aan bed staat en dat ze de borst krijgt. Heb haar gisteren rond 22.30 uur gewiegd totdat ze ophield met huilen (ze was al voor de 4e keer wakker in 3.5uur, honger kon het echt niet zijn) en daarna is ze lief gaan slapen.
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Ik denk dat ik het oude ritme probeer op te pakken weer. 19.00 uur naar bed, 23.00 uur de borst en hopen dat ze door slaapt tot 6-7 uur. En elke keer als ze voor 23.00 uur wakker wordt weer rustig wiegen of aaien.
Sommige avonden + nachten wordt ze soms wel tot 8 keer wakker. Tandjes kan het ook nog zijn natuurlijk maar wil eerst dit proberen.
Leuk pakje!!! Fijn van de goede nachten zegquote:Op donderdag 20 december 2012 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn bestelling voor Saartje is binnenOnder andere het paddestoelenpakje en dat pakje hierboven. Lijkt me zó chill zitten
Oh, vannacht heeft ze trouwens weer zo'n 6 uur geslapen. Go Saar! En vanochtend lag ze nog even bij ons in bed, en was ze breeduit naar ons aan het lachen
Heyquote:Op donderdag 20 december 2012 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn bestelling voor Saartje is binnenOnder andere het paddestoelenpakje en dat pakje hierboven. Lijkt me zó chill zitten
Oh, vannacht heeft ze trouwens weer zo'n 6 uur geslapen. Go Saar! En vanochtend lag ze nog even bij ons in bed, en was ze breeduit naar ons aan het lachen
Controleren ze dat niet?quote:Op donderdag 20 december 2012 13:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, heb je geen verzakking ofzo? Daar waarschuwde de vk me voor bij evt een derde..
Zit het ook echt zo comfy als ik denk? Ik heb het namelijk besteld omdat ik dacht "als ik een baby was, zou ik dat écht een super chill pakje vinden!".quote:Op donderdag 20 december 2012 12:58 schreef Tante_Soesa het volgende:
[..]
Hey. Die heb ik ook voor E'tje (en het paddenstoelenpakje ook
). Is mijn lievelingspakje voor d'r
Ik weet niet of het lekker zitquote:Op donderdag 20 december 2012 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Controleren ze dat niet?
Zelfs bij mij hebben ze tijdens mij nacontrole inwendig aan mijn baarmoeder zitten voelen (waar ik niet op was voorbereid, ik herhaal, ik was er niet op voorbereid)
[..]
Zit het ook echt zo comfy als ik denk? Ik heb het namelijk besteld omdat ik dacht "als ik een baby was, zou ik dat écht een super chill pakje vinden!".
Goed om te weten. Ik heb mijn nacontrole pas in jan.quote:Op donderdag 20 december 2012 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zelfs bij mij hebben ze tijdens mij nacontrole inwendig aan mijn baarmoeder zitten voelen (waar ik niet op was voorbereid, ik herhaal, ik was er niet op voorbereid)
Misschien verschil met vk/gyn? Of juist 'normaal' bevallen of via ks? Weet het anders ook niet. Ik had in ieder geval verwacht dat ze alleen de wond zou willen controleren. Niet dusquote:Op donderdag 20 december 2012 14:12 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben niet inwendig gechecked bij nacontrole, er is alleen naar mn knip/hechtingen gekeken.
Zo dan, leuk om te horen idd!quote:Op donderdag 20 december 2012 15:12 schreef Xanteh het volgende:
Hier ook weinig sex en veel gezeur Sam. Hij zei gisteren dat andere kerels in zijn situatie allang vreemd waren gegaan. Alsof mij een schuldgevoel proberen aan te praten gaat helpen
Haha komt vanzelf wel goed,als C iets ziet wat ze wil hebben gaat ze vanzelf een keer tijgerenquote:Op donderdag 20 december 2012 15:12 schreef Xanteh het volgende:
Zo had ik het ook begrepen Zoë. Merkte dat ze laatst stil werd toen ze me de trap op hoorde komen en ze lag te grijnzen haha. Begrijpelijk dat je nu af en toe de makkelijke weg pakt maar fijn dat A straks je mee kan helpen. Wordt tijd dat die twee van ons eens lief gaan doorslapen!
En wat leuk dat ze tijgertis C veels te lui voor
Hier ook weinig sex en veel gezeur Sam. Hij zei gisteren dat andere kerels in zijn situatie allang vreemd waren gegaan. Alsof mij een schuldgevoel proberen aan te praten gaat helpen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En...vanavond babyknuffelen!!!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoe een tijgerende mini! Hoe vet![]()
Xanteh fijn zo''n vent .. Schop onder zijn kont geven zulke![]()
SE lief dat je het vraagt van de prikjes! Ze heeft er twee gekregen, in ieder beentje 1. De eerste prik was er helemaal niks aan de hand. De tweede prik, toen dacht ik: o jee daar gaat het alarm af want ze liep helemaal rood aan. Drie keer snikken en toen wast over![]()
Ze slaapt niet extra ofzo, heb ook nog geen koorts geconstateerd. Hoeft natuurlijk niet maar houd het graag in de gaten. En ik mag (nog) aan haar beentjes zitten, aankleden enzo no problem gelukkig. Maar wat niet is kan nog komen. Maar wilde haar net na haar voeding van 15 uur in bed leggen (wat dus bijna nooit lukt en dan start het huiluurtje). Lukt nu ook niet. Maar ze ligt wel heel tevreden in de box. Die mobiel is echt de beste investering ooit geloof ik!
![]()
Kwisted, jij had er toch ook een van nijntje? Hebben we dezelfde wellicht .. Ik heb er 1 waar 4 verschillende gekleurde nijntjes aan hangen. En een deuntje dat nog erger is als het Carnavalsfestival![]()
![]()
SE fijn van de slaapjes! Hoop dat het voort zet!![]()
Oww as we speak ligt ze in de box te slapen![]()
Ben er geen voorstander van dat ze in de box slaapt, daar is haar bedje voor. Maar vandaag is even anders vanwege de prikjes dan maar. Ze heeft van 12 tot 15 ook minder geslapen omdat we toen dus naar het CB moesten.
Sam wat een lieve foto!![]()
Marjolijntje je mini rolt.. Haha boos zeker omdat ze meer wil dan dat ze eigenlijk kan
![]()
Mooi pakje Coco! En wat heerlijk he, als ze eens wat langer doortukt. Kom je zelf ook meer aan je broodnodige rust toe!
Paracetamol wel in huis Enf! Maar vooralsnog niet nodig .. Dus dan blijf ik er nog even terughoudend in.
Go F!quote:Op donderdag 20 december 2012 16:17 schreef Kwisted het volgende:
F.leur ligt weer in bed te slapen. Ik blijf volhardend en leg haar elke keer in bed. Huilt ze, dan krijgt ze een aai over haar bol of ik haal ze er even uit tot ze rustig is om ze daarna meteen weer terug te leggen. Ik merk dat t zijn vruchten begint af te werpen, t gaat steeds makkelijker. Al is het met momenten wel frustrerend als t heel lang duurt. Nu ben ik er denk ik 10min mee bezig.
F.leur slaapt snachts super goed en lang (wel met voedingen tussendoor) vannacht heeft ze van 7 tot 9 geslapen. Voedingen om 19u-1u-6. Heel fijn natuurlijk! Gevolg is wel dat ze overdag nauwelijks slaapt. Ik kom dus bijna nergens aan toe. Ze slaap sochtends n half uur, smiddags een uur en vroegavond n half uur. Maar ik mag echt niet klagen!
Zo ging het hier ook heel lang! Ik vind het soms wel lastig idd dat er overdag zo weinig geslapen wordt.quote:Op donderdag 20 december 2012 16:17 schreef Kwisted het volgende:
F.leur slaapt snachts super goed en lang (wel met voedingen tussendoor) vannacht heeft ze van 7 tot 9 geslapen. Voedingen om 19u-1u-6. Heel fijn natuurlijk! Gevolg is wel dat ze overdag nauwelijks slaapt. Ik kom dus bijna nergens aan toe. Ze slaap sochtends n half uur, smiddags een uur en vroegavond n half uur. Maar ik mag echt niet klagen!
Adviezen zijn welkom. Maar als iemand zijn ongezouten mening geeft heb ik daar wel eens moeite mee. Helemaal als ze hun mening brengen alsof het een feit is. Nee advies vind ik altijd wel fijn, want dan kan ik zelf bepalen of ik er iets mee doe, en vaak probeer ik het dan wel uit.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik bedenk me altijd maar dat mensen het goed bedoelen als ze ongevraagd advies geven. Nu gebeurt het niet vaak, maar als, dan kan ik me er niet druk om maken. Zeker niet kotsmisselijk van worden
Denk dat het veel makkelijker is om het langs je af te laten glijden of te denken dat het lief bedoeld is ofzoGewoon lekker relaxed!
Gezoen van vrienden, familie (goede kennissen), vind t prima. Leuk zelfs! Mijn saartje is blijkbaar zó leuk dat veel mensen haar willen kussen![]()
Veel van dit soort zaken zijn problemen omdat je er zelf problemen van maakt, denk ik. Mgoed, dat is mijn insteek, en zal vast niet voor iedereen werken.
Herkenbaar! Gelukkig doet mijn lief er ook niet moeilijk over. Op advies van mijn fysio vrijen we een paar keer zonder penetratie. Dat vind ik wel fijn. Even geen druk erachter ofzo, en dan hopen dat ik over een tijdje ook wat meer ontspannen kan zijn.quote:Op donderdag 20 december 2012 15:20 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zo dan, leuk om te horen idd!
Wij hebben sinds Saar geboren is (iets meer dan 6 weken is ze nu) één keer sex gehad, pas een paar dagen geleden. Tijdens de zwangerschap was het aantal keren (zeker vanaf drie maanden) op één hand te tellen; en ik vraag me af of we die hand überhaupt vol hebben gekregen.
Gelukkig doet M. er totaal niet moeilijk over. Lijkt me heel vervelend als je man/vriend dat wel doet![]()
Geeft nietquote:Op donderdag 20 december 2012 19:09 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zoooo, lekker openhartig op de vroege avond![]()
Wat is zijn ritje terugstoppen? Bedoel je zijn fiep? Of hem terug in bed leggen?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:10 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand tips? Billie zit in die fase waarin je de slaapkamer niet uit mag als hij gaat slapen. Want oh my, wat een keeltje zet ie dan op.
Wij zijn een beetje in dubio: negeren (tot op zekere hoogte natuurlijk) of toch telkens binnen wandelen en z'n ritje terugstoppen?
Het is nu een dag of 4 aan de gang, ik ben ziek en al doodop en JD is ook erg moe. We beginnen hier niet heel fris aan. Dus een frisse blik is welkom?
Maar heeft ze als kinderpsychologe ook kaas gegeten van de vroeg kinderlijke ontwikkeling? Ik kan haar wel wat onderzoeken en informatie doorsturen.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:10 schreef Kwisted het volgende:
[ afbeelding ]
mijn zus vond dat ik dit boek maar eens moest lezen. Ik pak F.leur veel te snel op als ze huiltOh en ze is nog kinderpsychologe ook
Je mag ze wel naar mij sturen! PM? Dan heb ik een mooi weerwoord volgende keer als ze weer iets zegt.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:22 schreef Soempie het volgende:
[..]
Maar heeft ze als kinderpsychologe ook kaas gegeten van de vroeg kinderlijke ontwikkeling? Ik kan haar wel wat onderzoeken en informatie doorsturen.![]()
Ik moet soms bijna m'n tong afbijten om geen ongevraagd advies te geven. M'n neefje was een week oud en werd huilend wakker. Hij bleef huilen, maar hij mocht geen flesje van z'n vader. Hij had z'n vorige flesje niet helemaal leeg gedronken en het was nu nog geen tijd: 'Dan moet hij maar leren dat hij z'n fles leeg moet drinken'.Gelukkig zei de kraam er iets van. Anders had ik er in dit voorbeeld misschien ook wel wat van gezegd, maar lastig vind ik dat wel.
Ik zal volgende week of van het weekend eens kijken.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:23 schreef Kwisted het volgende:
[..]
Je mag ze wel naar mij sturen! PM? Dan heb ik een mooi weerwoord volgende keer als ze weer iets zegt.![]()
Dat van je neefje is echt bizar. Dat de vader dat serieus dacht.
Ahw.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:06 schreef Kuukske het volgende:
Ja de manier van Soempie is er wel een die ik wil proberen. Vandaag is ie dan uiteindelijk wel bij mij in bed (ziek) in slaap gevallen![]()
.
En dit natuurlijk.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
voor het rollen van Faye en t tijgeren van S
Oh ja, en dan enorm moeilijk kijken en het kind zsm teruggeven. Hallo, er zitten nog een luier en kleertjes tussen hoor!quote:Op vrijdag 21 december 2012 07:53 schreef Troeta het volgende:
Dat vond ik ik ook zo irritant, mensen die bij elke scheet zeiden: ZOOOOOOOOOOOOOOOOOO ze zit te knetteren!! Woooooohhhh. Hier doe jij de luier maar!
![]()
het was gewoon een scheet, dat doen alle baby's. Of vergeten mensen dat na elke baby?
quote:Op donderdag 20 december 2012 19:30 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zal volgende week of van het weekend eens kijken.![]()
En de vader van m'n neefje was helemaal geen baby's gewend en benaderde het vanuit zijn volwassen perspectief. Nu weet hij wel beter, dus het is hem vergeven.![]()
Kuuks, hier helpt het als ik op z'n kamertje blijf en steeds wat verder weg ga zitten. Als M. dan gaat staan in bed leg ik hem zonder iets te zeggen weer terug. Uiteindelijk kan ik dan meestal na een minuut of 15/ 20 de kamer uit zonder dat hij gaat huilen. Het was ook na een paar dagen helemaal over en nu kunnen we hem weer gewoon naar bed brengen en de kamer uit gaan.
Clubsoda had ook nog een goede manier: elke keer wel gaan kijken en troosten, maar de tijd ertussen steeds verder op laten lopen. Ze kan je vast wel vertellen hoe het precies in z'n werk gaat (of ze ook nog iets zegt, of juist niks).
Mijn buitenkant ziet er ook anders uit. Maar zowel de verlos als de gyn zeggen: 'ik zie niks raars voor een vrouw die 2 kinderen heeft gebaard'. Wel was het zo dat na nummer 1 ook de binnenboel anders lag. Sex was echt opnieuw uitvinden wat fijn was, want bijna alles voelde anders. Wat voorheen fijn was, was dat nu niet meer en omgekeerd. Maar na nummer 2 was alles weer als vanouds.quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:26 schreef freecell het volgende:
Wat lief dat kaartje
En mijn hummel poept eens in de 3 tot 7 dagen, dus die mensen met 'ga jij maar verschonen' kan ik meestal veilig uitlachen
Qua seks is het punt dat het bij de andere twee de eerste 2 keren een beetje 'komkommer in de gang gooien' was. Daarna was alles normaal.
Maar nu is het (wederom zonder hechtingen en knippen, dus dat is het verschil niet) echt anders.
Een beetje een verzakking heb ik wel,maar minder erg dan na de tweede. (volgens mijn huisarts heeft elke mama van meerdere kinderen wel een meer of mindere mate van verzakking)
Maar nu is het eigenlijk allemaal te strak juist. En ik ben wel ontspannen. Het ziet er aan de buitenkant ook heel anders uit. Ik zat echtte kijken.
Dat denk ik ook.quote:Op vrijdag 21 december 2012 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn gedachte is dat ik M wil leren dat het veilig is, dat zijn mama in de buurt is en voor hem zorgt maar dat hij zelf in slaap moet vallen. Ik wil graag dat hij dat vertrouwen heeft.
Waar zit de ''vind ik leuk'' knop?quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben een beetje sentimenteel, vorig jaar was vandaag mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Mijn stuiterbuikbaby van toen is een heuse stuiter-bijna-dreumes inmiddels
quote:
Goed omschreven inderdaad.quote:Op vrijdag 21 december 2012 09:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn gedachte is dat ik M wil leren dat het veilig is, dat zijn mama in de buurt is en voor hem zorgt maar dat hij zelf in slaap moet vallen. Ik wil graag dat hij dat vertrouwen heeft.
+1!quote:
Je schrikt je af en toe het rambam wat er uit zo''n mini komt he?quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
DF gefeliciteerd!
[..]
[..]
Goed omschreven inderdaad.
Mijn kleintje kwam vannacht ineens niet meer in slaap, het was echt uur op, uur af. Hopen dat het aan die behoorlijk volwassen serie scheten lag die er om een uur of zeven uitkwamen![]()
quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:53 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Waar zit de ''vind ik leuk'' knop?
quote:Op vrijdag 21 december 2012 14:16 schreef freecell het volgende:
Hier vanmorgen precies 7,5 pond, hihi, de mijne is nog wel mini!
Ik zou afwachten. Als hij echt last heeft kun je altijd geven. Maar als midden in de nacht de pcm uitgewerkt is kan de koorts heel snel weer oplopen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:36 schreef Kuukske het volgende:
Goed ik zoek de post van Kyara met wat ze met M deed van de week met de koorts. Ik kan em niet vinden. Billie heb ik een laagje minder aangetrokken.. Hij slaapt nu zittend tegen m'n borst aan. Drinken heeft ie tot nu toe goed gedaan. Fruit is ook bijna helemaal op.
Als de koorts stijgt een pcm vanavond? Of eerst de nacht afwachten?
En als je dan pcm geef moet je zijn temperatuur goed in de gaten houden.quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:36 schreef Kuukske het volgende:
Goed ik zoek de post van Kyara met wat ze met M deed van de week met de koorts. Ik kan em niet vinden. Billie heb ik een laagje minder aangetrokken.. Hij slaapt nu zittend tegen m'n borst aan. Drinken heeft ie tot nu toe goed gedaan. Fruit is ook bijna helemaal op.
Als de koorts stijgt een pcm vanavond? Of eerst de nacht afwachten?
het gevaarlijke is dan de wisselende temp?quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:08 schreef Tally het volgende:
[..]
En als je dan pcm geef moet je zijn temperatuur goed in de gaten houden.
Als je pcm geeft verlaagd dat zijn temperatuur maar wat gevaarlijk "kan" zijn is als die temperatuur zo fluctueert. Dat is wat mijn huisarts de laatste keer vertelde.
Doe eens rustigquote:
Volgens mij vooral dat de temperatuur opeens omhoog kan schieten als de pcm is uitgewerkt. Dan kunnen ze een koortsstuip krijgen.quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:10 schreef Kuukske het volgende:
[..]
het gevaarlijke is dan de wisselende temp?
Haha ja daarom mijn berichtjequote:Op vrijdag 21 december 2012 17:36 schreef Kuukske het volgende:
Goed dat je dat zegt.. Ik wilde al typen dat ik nietmeer durf.
Afijn, ik ga voor de Tinu en Tico tactiek. Eerst nog een fles straks, dan naar bed. Als het de klauwen uit loopt, PCM.
Hij is wel de hele middag hangerig en slaapt als een os op m'n schoot.
Ah, bij gyn. zal het wel standaard zijn, mij is iig niets gevraagd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 13:54 schreef Enfermera het volgende:
Ophelia; ik had ook geen nacontrole, was alleen als je dat zelf wilde als alles goed ging (geen last van knip oid)Blijkbaar verschilt dat per vk..
Niet normaal hè, die groeispurtjes?quote:Oh, enne, my god, wat groeit M. hard.. Ik dacht ik probeer een shirtje van de hema maatje 62. Zit gewoon goed, zelfs een beetje strak..!! Niet normaal! En een broekje van lief, maatje 68, zit gewoon goed, alleen iets te lang...![]()
Mijn mini is echt geen mini meer hoor!
![]()
Bizar joh. Whaha jaquote:Op vrijdag 21 december 2012 17:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
Beterschap voor alle zieken
[..]
Ah, bij gyn. zal het wel standaard zijn, mij is iig niets gevraagd.
[..]
Niet normaal hè, die groeispurtjes?Ik trok mijn meisje dinsdagavond een pakje aan, een beetje ruim maar ging wel. Woensdag had ik zoiets van "hmm past precies"
![]()
Mijn baby heeft een half uurtje bij een collega gelegen, ik heb haar al andere kleertjes aangedaan maar ze ruikt nog steeds helemaal verkeerd![]()
Ach, zoveel kwaad kan dat ook weer niet toch?quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:04 schreef freecell het volgende:
Ik heb de eerste een keer koppie onder laten gaan
Vond hij ABSOLUUT niet tof, maar hij ging daarna tevreden weer in bad hoor
Ik vind het eigenlijk veel te snel gaanquote:En dat alles leuk vinden en dat het niet hard genoeg kan gaan, dat had ik bij de oudste ook en deze derde stop ik nog net niet in een weckpot om hem toch maar lang schattig klein te houden(scheelt dat hij uit zichzelf al mini is, hihi)
Helaas wel idd.quote:En volgens mij is bijna elk kind wel ooit ergens van een commode gedonderd, zo ergens tussen de 6 maanden en 2 jaar![]()
Sommige fouten horen er helaas een beetje bij.
Was hij na het verschonen stil?quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat laatste vond ik t. ergste. Was echt naaren maar blijven huilen, rondje dokter-ziekenhuis en er thuis achterkomen dat ie ook gepoept had
Yupquote:Op vrijdag 21 december 2012 19:14 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Was hij na het verschonen stil?
Nee, in de lengte past het juist niet, in de breedte wel. Rompers zijn te kort maar sommige broekjes te lang (Noppies bv, maar dat valt smal).quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:23 schreef Enfermera het volgende:
Mineola wat een lekker bulletje al!![]()
hier ook hoor, dat dingen al goed in de breedte passen maar in de lengte nog niet.
Dat zeg ik toch..? Of niet?quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:38 schreef Mineola het volgende:
[..]
Nee, in de lengte past het juist niet, in de breedte wel. Rompers zijn te kort maar sommige broekjes te lang (Noppies bv, maar dat valt smal).
Dat heb ik inmiddels 3x gedaan (2x bloedde het behoorlijk)quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:19 schreef freecell het volgende:
Ow, ik ben samen met de middelste van de trap gevallen toen hij 10 dagen was (hij sliep nog toen we beneden kwamen, maar ik had spierpijn de dag erna)
En bij de oudste heb ik bij het nageltjes knippen een keer in een vingertje geknipt.
Moederfails. Ontzettend lullig en niemand ontkomt aan lompe acties.
Hè? Oh jij bekijkt het andersom... Ja klopt wel, grotere kleertjes passen inderdaad in de breedte nog niet.quote:Op vrijdag 21 december 2012 19:42 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch..? Of niet?whaha nouja.
Ja, per merk verschilt t ook erg ja.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Lieve dames, geniet lekker van die kleintjes. Ik ga verder genieten van mijn dreumesje!
Dank je. PCM zit er in. Hopelijk kan er geslapen worden in huize Kuuk nu.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:10 schreef Mangostine het volgende:
Tempen, en afhankelijk daarvan evt nog een PCM zou ik doen....
En toch iets koeler aankleden, dat die temperatuur omlaag gaat en blijft
Bad durfde ik niet vanwege temp schommelingen en warmteverlies bij aankleden. Ze ligt nu bij mij, warm aangekleed. Raar hè?quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:09 schreef Mangostine het volgende:
Huh Soesa... Das gek...
Kruiken erbij? Of effe in bad?
Dat wel maar we waren al even wakker. Dan hoort ie alweer te stijgen naar normaal, toch?quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:12 schreef Mangostine het volgende:
Maar ik bedenk me net, temp is wel 's ochtends altijd het laagst hè?
Hoe herken je rs dan? Ik dacht er vannacht nog wel aan iddquote:Op zaterdag 22 december 2012 09:11 schreef Morretje het volgende:
Ik zou denk ik bloot huid-op-huid onde je dikke dekbed doen. Dat was hier in de kraamweek de truc.
In bad is wel lekker, maar bij het aankleden koelen ze dan toch weer af lijkt me.
KJ, hou je in de gaten dat het geen RS is/wordt?
Trusten Kuukske!
En beterschap voor alle mini's!
Ik ken het (gelukkig) niet, maar hier staat wat info.quote:Op zaterdag 22 december 2012 09:13 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Hoe herken je rs dan? Ik dacht er vannacht nog wel aan idd
geeft niet joh.quote:Op zaterdag 22 december 2012 08:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Kuuks![]()
(en sorry)
Fijn dat zn temp gezakt is! En hopelijk kan je nog even slapen!
Ik heb ze allebei afgelopen dagen een pcm gegeven bij naar bed gaan om half 7 en ik heb 's nachts gene pcm meer gegeven.quote:Op vrijdag 21 december 2012 23:51 schreef Kuukske het volgende:
39,3. Ik fungeer nog steeds als bed voor meneer. Wegleggen is geen optie. Ik neig toch wel erg naar pcm, maar eerlijk gezegd ben ik een beetje geschrokken van dat stuip-verhaal. Ondanks de nuance van Son.![]()
M'n man voelt zich ook al niet lekker. Gaat goed hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |