abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120452397
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_120452950
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:46 schreef Sam1993 het volgende:
Gefeliciteerd met je nichtje zoe!!

Heb vanmorgen de dietiste gebeld (daar moest ik vandaag naar toe om half elf.) om te vragen waar ik moest zijn blijkt er een brief onderweg te zijn dat de afspraak verzet is naar 9 uur i.p.v half elf. tja fijn het was dus kwart over 9... Heb het consult nu via de telefoon gehad. Ik moet nu nog 4 maanden broccolie doperwtjes aardappel wortel en peer geven de dingen waar ze niet op reageerd zodat ze wat rust krijgt. Ook moet ik haar in iedere fles wat rijstebloem geven omdat ze aan het afvallen is. in een week 200 gram bij de controle en sindsdien roept iedereen dat ze zo lekker mager is (terwijl ze altijd mijn spekkie is geweest) Prima dat ze afvalt maar niet als dat komt door voedseltekort. Ze moet nu iedere dag minimaal 1 theelepel lactulose zodat haar buikje ook weer rustig word en hopelijk kan ze dan 's avonds weer doorslapen komt ze weer aan en dan gaan we over 4 weken iets nieuws introduceren dus ik ben benieuwd!
bedankt

balen!
rijstebloem zit toch niets in om aan te komen? dat is toch vullend? (voor zover ik begrepen heb)
en lactulose.. daar kreeg ik zelf erg veel krampen van, viel bij mij niet lekker in ieder geval. Hoop dat het voor lisa beter valt. Ook niet fijn om te horen dat je spekkie zo afvalt :(
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:12:40 #3
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120453090
Twink: ohja das ook rottig.. lastig is dat he soms, weer inslapen na een paar uurtjes slaap.

Nou vannacht was sowieso korte slaapjes. We waren verwend gister met 8 uur slaap achter elkaar :') ;(

Mango wat een voorbeeldkind :o Hoe heb je 'm zo afgericht? :7

Hier is het qua voeden altijd weer een verassing :P :+ ik volg haar maar gewoon, want er zelf een regelmaat in brengen accepteert ze gewoon echt nog niet XD wel eens geprobeerd maar dat werkte dus niet.

SE wat een raar verhaal joh van je schoonmoeder -O- ze zit lekker in de slachtofferrol zo te zien..

Mango veel plezier vandaag, leuke dag! *O*

Mineola: hier verschilt het ook wanneer we haar in bed gooien hoor ( :+). Tis maar net wanneer ze de fles krijgt en/of in bad gaat.. Ik denk dat ik nu eens ga beginnen met een bedritueel, normaal doen we om de dag badje dus dan is het bad-fles-bed, en wellicht komt daar nog verhaaltje voorlezen tussen :) Maar ik moet ook even kijken wat handig is met haar want vaak is ze na een fles en bad zeker knock out, en dan is pratenn idd vaak ook niet meer zo handig :+ :P

Clubsoda beterschap! :* wat naar zeg..
Bap! O+ :D Mijn 1e woordje was ook 'amp'

Zoë gefeliciteerd met je nichtje! *G* Verse baby O+
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_120453144
Dat vroeg ik me ook af van die rijstebloem. Kan je beter niet geven juist als ze afvalt..
pi_120453177
Saar slaapt meestal in haar bedje. Maar wij zijn meestal ook boven, dus dan hoort ze ons praten/gamen/etc.

Meestal slaapt ze. Ze wordt wakker voor haar voeding, en een uurtje later slaapt ze weer. Ongeveer. Soms laat ik haar even lekker bij mij liggen, of Martijn ligt 's avonds een dutje te doen, maar na een tijdje leg ik haar sowieso dan in haar bed.

Alleen 's nachts 'moet' ze op een gegeven moment naar bed. Vannacht heeft ze geslapen van ongeveer 23.30u (toen zat de laatste fles erin) tot 6.40u. Daarna fles, en heeft ze bij mij in bed liggen dutten tot 10u. Toen weer fles, en nu ligt ze weer in bed.

Overigens slaapt ze (tot nu toe) overal. Bij mijn ouders, als ik met haar naar de winkel ga, gisteren naar het ziekenhuis. Saar vindt t allemaal prima. Tot ze honger krijgt of luier nodig heeft.

Schema heb ik niet. Ik hou wel bij wanneer en hoeveel ze drinkt. Komt altijd op ongeveer hetzelfde uit. En alleen voor haar laatste fles maak ik haar soms wakker.
pi_120453311
Oh, dat is trouwens niet helemaal waar. Als ik een afspraak heb (zhuis/cb, zoiets) dan maak ik haar soms wakker als ik verwacht dat ze net onderweg wakker wordt met honger. Dan krijgt ze een halve fles van tevoren. En neem ik een (halve) fles mee, voor de zekerheid, of ze krijgt weer bij thuiskomst.
pi_120453320
Sorry, egopost. Maar de dokter vermoed dat Faye astma heeft :'(
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_120453411
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:18 schreef Marjolijntje het volgende:
Ah, nee! Enne?
pi_120453751
quote:
-O- Hoe dat zo? Is ze vaak benauwd naar jouw idee? Heftig, maar als het klopt kunnen jullie er wel wat aan gaan doen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:32:03 #10
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120453784
quote:
He bah!! :( wat enorm vervelend! -O-
pi_120454067
Als ik me goed herinner was Faye al twee maanden constant verkouden? Iig wat phaidra zegt, er kan nu wel wat aan gedaan worden. Maar wat een vervelend nieuws zeg! Hopelijk een lichte vorm?

Voel me een beetje 'slechte'(weet ff geen ander woord) mama omdat ik t wel fijn vind om ff alleen te zijn nu mini naar kdv is haha
pi_120454076
Woow Marjolijntje da''s heftig! Hoe dat zo ineens? :o
pi_120454516
Sam, misschien nog 2e opinie inhalen?

Is er niet zoiets precies omgekeerd als voeding voor hongerige baby's? Voeding voor baby's die weinig drinken met extra voedingsstoffen?

Marjo, he wat naar. Hoop dat het niet zo is. Was dat de Diagnose van de ha?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:28:33 #14
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120455455
Marjolein, klinkt misschien stom, maar hebben jullie vogels/papegaai oid? Daar kan je namelijk ook allergisch voor zijn (en benauwd) dat heet kroep, dacht ik...
pi_120455644
Marjolijntje hoe dat zo? En welke dokter denkt dat? Je ha of een ka?

Onze ha verdenkt M er ook van, maar zegt dat het bij kindjes onder de 1 niet vast te stellen is. Omdat t pas getest kan worden vanaf 1. Ik ben dus heel benieuwd of het toch eerder kan en wat jullie stappenplan hierin is :* voor de schrik!
pi_120456435
marjolijntje! :*
  dinsdag 18 december 2012 @ 12:59:15 #17
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120456489
Wat een K*tnacht hadden wij trouwens zeg...Cristel wilde geen fles drinken van mn man (om 19.00)....dus hij komt naar boven, en van mij wilde ze wel...Ik was ook nog eens ziek dus zat er niet echt op te wachten eerlijk gezegd :@
Maargoed...vervolgens, 21.00 huilen, 22,00 huilen....tussendoor nog een keer een fles gemaakt die voor iets meer dan de helft opging...maar toch maar blijven huilen. dit ging zo door tot 01.30...(wel elke keer natuurlijk cristel uit bed halen, mee rondlopen, zitten...dan was het goed..)
(ongeveer :P) Toen hebben we dr maar bij ons in bed gelegd, en toen sliep ze gelijk....Ze wou alleen maar knuffelen of tegen mij of mijn man aanhangen. zodra we dr teruglegden in haar eigen bedje was t brullen ;(
Hopenlijk gaat het vanavond beter :P
pi_120456819
Waarom denkt hij dat marjolijn?

vervelend PE!
pi_120456912
He bah Marjolijntje :*

Ook al zo'n heerlijke nacht PE ;) :*

Hier ook een kutnacht, ik vermoed dat gistermiddag te druk was voor C (we waren bij mijn lieftallige schoonloe.. ehh moeder op bezoek).
Ze was wakker van 23.55 tot 5.30 :(

Gefeliciteerd met de verse babygirl Zoë *O*

Sam wat naar allemaal, zoveel zorgen om L met haar voeding. Hoop dat de nieuwe methode werkt! :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Xanteh op 18-12-2012 13:10:20 (.) ]
pi_120458228
De voedingsstoffenn kunnen ze nu niet zoveel aan doen daarom rijstebloem voor het volle gevoel er zitte wel calorieen in dus misschien is ze dan snachts verzadigd.

Dat van die voeding heb ik ook gevraagd tinuviel maar dat moest ze nakijken want vaak zit in zulke dingen koemelk...

De lactulose heeft ze vaker gehad en geen krampjes maar ik gaf het niet dagelijks omdat ze dan hele dunne ontlasting kreeg te dun voor mijn gevoel. De dietiste zij dat dat beter was dan harde ontlasting omdat ze daardoor ook weer minder kan gaan drinken. Dus dat gaan we even proberen :-)
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_120458572
M'lijntje, wat sneu! Hopelijk heeft ze er met wat aanpassingen weinig last van. Mijn broertje had ook astma als kind, maar is er overheen gegroeid.

Twinkle, klopt, M krijgt 5 flessen van 180+6, om de 3 uur.

PE, beterschap voor jou... Vermoeiend, zo'n onrustig kleintje als je ziek bent.

Mijn pufclub reünie was best gezellig en mijn baby is de leukste :P
We zijn wel weer op tijd gegaan, want ik hoop dat M nog ff wat slaap pakt voor we alweer in de auto stappen. Dat heeft ie wel: als we ergens anders zijn, wil hij alles meemaken... Dus zit continu om zich heen te kijken. En bij mama plakken.
pi_120458949
O kijk Mango, die van jou zit al op 180. Ik denk al, hoe doet ie dat joh? Klokkie rond slapen. Maar nu snap ik het :) .. Lekker zeg!

Hahaha ja met onze pufclubreunie vond ik D ook de leukste en mooiste :D
Fijn dat het gezellig is geweest!

Oeh jeej Xanteh niet zo''n lekkere nacht gehad dus, en PE ook al niet ..
Hopelijk halen ze dat aankomende nacht dubbel en dwars in dames!
pi_120460376
Billie sliep, ik sliep en toen kwam de buurman met de hamer. Mèhn ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_120460568
Nou zit ik al de hele tijd te twijfelen. Mijn man werkt in het ziekenhuis. Als ik daar straks met Max naartoe ga, moet ik parkeergarage door, lift, trappen etc.
Kind in de maxicosi dragen is zwaar, met onderstel vd wagen is omslachtig, kind los op de arm is misschien weer onhandig.
What to do.
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:03:22 #25
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_120460737
Onderstel mee!
Omslachtig, maar wel gemakkelijk :)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:03:58 #26
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120460756
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 14:58 schreef Mangostine het volgende:
Nou zit ik al de hele tijd te twijfelen. Mijn man werkt in het ziekenhuis. Als ik daar straks met Max naartoe ga, moet ik parkeergarage door, lift, trappen etc.
Kind in de maxicosi dragen is zwaar, met onderstel vd wagen is omslachtig, kind los op de arm is misschien weer onhandig.
What to do.
Even een snelle post vanaf werk:

Heb je geen draagdoek of draagzak Mango? Anders zou ik m toch tillen denk ik...

Marjolijntje :*, heftig!
pi_120461224
ik heb wel een draagdoek, maar dan moet ik die daar weer gaan staan knopen. Dan kan ik hem net zo goed tillen want hij moet toch daar gevoed worden.
pi_120461882
heb je geen draagzak? ik heb Lisa zelden in de dragzak(heb gewoon een hele slechte babybjorn)Gebruik liever de doek voor mezelf en voor haar maar voor zulke dingetjes gebruikte ik hem dus wel want in de wachtkamer zat ze toch bij me op schoot.
  dinsdag 18 december 2012 @ 16:23:03 #29
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120464065
Vervelend van die nacht PE.. hoop dat het aankomende nacht beter gaat! :*

Xanteh jeutje :o Hoop dat ze vanavond lekker moe is en wel slaapt vannacht zeg! :*

Twink; ja 180 scheelt echt hoor, wij zijn daar nu ook op over en daardoor kan ze gewoon langer slapen met wat reserves.. en er beginnen ook al genoeg elastiekjes op allerlei plaatsen te komen :D (polsen e.d.) :7 dubbele onderkin ook btw! O+

Mango idd onderstel mee, doe ik altijd.. ga me niet een breuk tillen aan autostoel + kind! Maar wij hebben ook een enorm makkelijk onderstel moet ik zeggen, dat scheelt misschien..

Kuuk :*
pi_120464500
Ik neem ook altijd onderstel.mee.
Tillen vind ik.altijd zo'n gedoe.
Enige onhandige is dat de wielen eraf moeten voor het onderstel in de auto past. Maar goed 2 kinderen meenemen is al gedoe zat, dus wagen kan er ook nog bij ;)
En na 2,5 jaar ben ik het ook wel gewend :D

Hier is de rust ook weer wedergekeerd, gelukkig. Ze is weer tevreden na een voeding, slaapt weer lekker overdag. Vanochtend 1,5 uur, toen maakte ik haar wakker omdat ik wegging. Toen hoefde ze nog niet eens te drinken. En net heeft ze 3,5 uur in de wagen geslapen.
Ze wordt nu wel weer s nachts wakker, maar goed daarna slaapt ze (na wat gegil/geklets) ook weer. Ik slaap normaal ook gelijk weer verder (vannacht dan niet, maar vriend was ook wakker want ziek).
pi_120465306
PE en Xanteh :( :* voor de prutnacht

Kuukske
|:( voor de buurman met de hamer

fijn sonnetje! behalve dan voor vannacht, beterschap voor je vriend

O+ ik rammel, pff heb foto gezien van mn nichtje, nu wil ik dr knuffelen O+ O+
pi_120466759
Sorry, ben middag weggeweest met mn vriend. Maar Faye is inderdaad dus al 2 maanden flink verkouden, inclusief benauwd enzo. Ik heb zelf astma, dus het zou niet gek zijn als Faye het ook zou hebben. Ze heeft nu eerst een ab kuur, want ze heeft nu ook echt wel een flinke infectie te pakken en volgende week moet ik terug naar de huisarts. Als hij dan nog steeds denkt dat het astma kan zijn, dan wil ik een doorverwijzing naar een kinder/longarts. En er zijn ergere dingen hoor, maar ik baal er wel flink van. Vooral omdat ik zelf weet hoe het is..
Dokter denkt trouwens astma omdat ze zo vrolijk blijft tijdens haar verkoudheid, terwijl ze echt goed verstopt zit en er ook echt wel last van heeft, ook met drinken enzo. Dat was niet een heel goed teken wbt astma. En het is een vermoeden hoor van de huisarts, geen bevestiging! Maarja, de kans is gewoon groot.. Ben wel blij dat ik me echt gehouden heb aan die 6 maanden borstvoeding, in deze situatie toch echt het beste.

Vogel hebben we niet, wel andere huisdieren (katten en ratjes), maar ik denk niet dat dat het is, bij een midweek vakantie (huisdiervrij) had ze er nog net zo veel last van, helaas.
pi_120467129
quote:
Marjolijntje er zijn verschillende mama's met astmakindjes hier en de een doet het beter dan de ander, maar er valt echt goed mee te leven. Overigens, de diagnose mogen ze nu nog niet stellen he, dat komt pas later.
Krijgt ze medicijnen? Is je geleerd waar je op moet letten? Mrien's zoontje heeft het ook, mijn oudste en zo zijn er nog een paar. Als je advies nodig hebt, vraag maar. Sterkte iig!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_120467235
Op dit moment krijgt ze alleen antibiotica voor de infectie, volgende week gaan we verder kijken.. Verder heeft de huisarts nog geen informatie meegeven, het is ook nog geen diagnose, alleen nog maar een vermoeden. Maar toch is het even schrikken, al is de kans sowieso wel groot dat ze het ook heeft/krijgt.
pi_120467650
Marjolijntje, oudste begon ook zo en ook al op die leeftijd. Helaas ook erfelijk belast. Als ze vrolijk is/blijft bij zulke verstoppingen, dan zou ze ook gewoon een happy weezer kunnen zijn. Het mooie daarvan is dat ze er vaak overheen groeien. Maar leuk is het niet, dat sowieso. En dan heb je nu ook echt een rottijd te pakken, met de regen en het vocht. Doe ons maar lekker vriesweer, dat gaat stukken beter.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_120467757
Ze is meestal wel vrolijk ja, zo niet dan is er vaak ook iets (vaak heeft ze dan ook wel koorts) maar bij normale temperatuur merk je aan haar gedrag eigenlijk weinig, gelukkig.

Ik vind dit ook echt een nare periode nu, zelfs met medicijnen heb ik nu eigenlijk continu klachten :(
Nouja, wel zien het wel, voor nu hoop ik dat de ab aan slaat en dat al iets verlichting brengt.
pi_120475667
Marjolijntje, dat is geen leuk nieuws. Hoop ook dat de ab aanslaat en ze zich snel weer wat beter voelt :*
pi_120476100
PE en Xanteh balen van de slechte nacht. Sterkte, hopelijk is het vannacht beter.
Hier ook niet zo'n goede nacht. Veel gejengeld en gedronken. Behalve drinken was er weinig goed, met name direct na het drinken.

Sam, hopelijk helpen l. De voorstellen.

Kuukske, wat een stomme buurman, die met een hamer komt.

Zoe, gefeliciteerd met je nichtje.

Marjo, sterkte ermee. Hopelijk is ze met de ab kuur gauw van de koorts af.

Sonnetje, wow 3,5 uur.

Hier vandaag ook. Meneer heeft op het kdv 4 uur geslapen, had vast wat in te halen. Waarom doet hij dat thuis niet?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120478402
Tinu, dat vraag ik mij hier ook wel eens af, vorige week heeft Faye 5! uur geslapen op het KDV.. :*

Mijn baby krijgt het trouwens voor elkaar om zelfs met een enorm snothoofd nog leuk op een pasfoto te staan:
  dinsdag 18 december 2012 @ 21:25:51 #40
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120479783
Marjolijntje O+
Nou wil ik ook een F-je
pi_120479938
oh wat schattig Marjolijntje! Echt een kei leuke pasfoto, een voor in je portemonnee ofzo O+ Wat sneu dat je kleintje misschien/waarschijnlijk astma heeft. Echt rot nieuws!

Zoe, hoe voel jij je nu wat betreft het ruisje van S? Was er eigenlijk al meer duidelijkheid? gefeliciteerd met je nichtje!

Ik ben vanmorgen weer met F.leur naar het CB geweest om te wegen, aangezien ze vorige keer niet genoeg was aangekomen. Of in elk geval weinig was aangekomen. Vorige week 170gram in twee weken, nu 150gram in één week. Er zit dus flink vooruitgang in, fijn! :)

Verder heb ik weinig te melden, mijn meisje doet het super goed. Ze wordt steeds voorspelbaarder. Het bed ritueel gaat super. Overdag naar bed doen gaat niet super, maar prima te doen. En ze is gewoon super schattig. Vanavond was ze hardop aan het lachen naar (8> . Mijn hart stroomde denk ik over van de liefde O+

Ik had alleen van de week gedroomd dat de leidster op het kdv gefrustreerd raakte door F, en haar toen door elkaar schudde :'(
pi_120480358
Marjo, wat een schatje. Als ik foto's van Faye zie zoals die hierboven heb ik vaker het idee dat zij de vrouwelijke versie van mijn knul is. Ik vind ze best op elkaar lijken. Later trouwen... :) ?

Kwisted, fijn dat Fleur zo goed is aangekomen. Hele geruststelling lijkt me. Wat naar van je droom zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120480562
Kwisted, dit is haar paspoortfoto voor de komende 5 jaar O+ Maar we hebben idd extra foto's voor in onze portemonnee, en voor de oma's en overoma!

:D Tinu, Faye heeft al van meerdere keren huwelijksaanzoeken! Maar ik zie de overeenkomsten ook wel ja! :Y
pi_120481127
Wat een leuke foto van F!

Kwisted fijn dat ze zo goed is aangekomen!

Hier vanavond een ontroostbare mini. Van 4 tot 8 aan 1 stuk door gehuild .. nee kan beter zeggen krijsen. Ze heeft zichzelf helemaal schor gekrijst. Niks was goed.. in haar bedje niet.. in. de box niet.. zachtjes liedjes zingen en kletsen niet.. speentje niet.. rond kijken niet.. troosten door papa of mama niet. Toen ze het flesje kreeg was het even stil maar direct daarna weer krijsen. Ik heb telkens gedacht: jij moet er nu voor haar zijn.. jij bent de enige die haar nu kan troosten. Maar wat een onmacht voelde ik. Uiteindelijk leek ze godzijdank te kalmeren. Heb haar toen in bedje gelegd en tussen het snikken door bleef ik haar maar telkens over haar hoofdje aaien.. Zeggen dat het goed is.. dat mama bij haar is. sussen. Totdat ze uiteindeljjk, waarschijnlijk doordat ze helemaal uitgeput was, in slaap is gevallen.

Man man wat voel ike slecht maar tegelijkertijd trots op mezelf dat ik er al die tijd wel voor haar probeerde te zijn. Niet haar uit onmacht in bed gegooid waar ze het zelf uit had mogen zoeken. En wat het nu is geweest? Ik weet het nog steeds niet..oet nu weer brullen nh ik dit typ. Maar het is uiteindelijk goed gekomen!
pi_120482731
ohh lieve twinkle, wat onzettend vervelend zeg! Je hebt het hartstikke goed gedaan, kan me je onmacht héél goed voorstellen. Maar je doet wat je kunt, en je probeert van alles.. en dan kun je er alleen maar zijn voor je kleintje.
Konden ze maar vertellen wat er is dan he. Ze zal denk ik toch wel ergens last van hebben gehad. Krampjes, of poep wat dwars zit, of iets lichamelijks. :? Wie weet. Arm kind ook he. ;(
Maar niet huilen hoor :* Je mag trots zijn op jezelf.
Vanavond lekker op tijd naar bed gaan zelf. Even knuffelen met je (8> En morgen weer een nieuwe dag :)
pi_120483886
Twinkle, het hielp mij altijd om te denken dat ik niet per se het huilen op hoefde te lossen, als ik er maar was. Dat haalde de druk en de wanhoop er vanaf. Als je alles hebt gehad (geen honger, schone luier, niet willen slapen), dan rest er maar één ding: lekker bij je houden en troosten. En je kindje mag ook huilen, soms hoort dat er gewoon even bij. Zolang je haar troost en bij je houdt, doe je precies wat je moet doen en wat goed voor haar is. Het gaat vanzelf weer over :*
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_120484716
Daarom.. morgen weer een nieuwe dag en het voelt idd goed dat ik in ieder geval al die tijd bij haar ben gebleven omdat ik haar zo graag wilde troosten. Precies wat jij zegt CS dat dacht ik ook.

D kan nu heel goed volgen met haar ogen en hoofd. Ze ziet prima! Dat bracht mij op het idee om een mobiel voor haar te kopen.
Maar ik heb ooit ergens gelezen dat een babygym e.d. tot een x-aantal maanden nog niet is aan te raden.
Kan zon mobiel veel kwaad bij eenini vcan nu 7,5 weken?
pi_120485331
Boven de box bedoel je? Die hangt hier al vanaf dag 1, mag dat niet? F vindt het in elk geval geweldig. We hebben gewoon n simpele die je op moet draaien, maar een op batterijen lijkt me helemaal handig.
Een speelgym op de grond heeft ze ook. Kan ik je ook aanraden!
  dinsdag 18 december 2012 @ 22:47:07 #49
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120486103
Marjolijn wat n enorm schattige foto! O+

Kwisted fijn dat ze goed aakomt :D

Jeetje Twink wat lastig.. Goed gedaan hoor meid!!

Hier begint M. haar stem te ontdekken.. Zoveel verschillende geluidjes vandaag, zo schattig! O+
pi_120486386
Ik heb nog eens even gegooled maar volgens mij kan het ook geen kwaad. Morgen maar eens eentje gaan kopen dan :)
pi_120487252
Amber os net 3 minuten geleden aan de deur afgeleverd want haar moeder is aan het bevallen.. ff overschakelen hoor lag lekker op de bank tv te kijken haha.
pi_120491408
Zoooo dat was de avond weer :{
Ons kindje heeft dus echt écht rust nodig. Alle collega's van mijn man stonden bij de voeding toe te kijken... Wilden de baby natuurlijk gezien hebben. Ja prut ;( toen al huilen, in de auto even geslapen, maar daarna weer drama. Hij ontspande even in bad. Voeding met hangen en wurgen erin (die 1-2-3 speen is het ook niet echt kennelijk).
Ben benieuwd hoe lang ie slaapt.

Morgen heupecho. En verder niks! Slapen! Pfff
pi_120491432
wij hebben de mobiel ook al vanaf het begin in de box hangen hoor. Geloof niet dat het kwaad gedaan heeft.

En Twinkle, wat de anderen ok zeggen: je hebt het heel erg goed gedaan en ik denk dat iedere moeder wel een gevoel van onmacht en wanhoop voelt als je kind zo huilt en je weet niet waarom. :*

Marjolijntje, wat een leuke foto O+

Kwisted, fijn dat F. zo goed is aangekomen en dat alles zo goed gaat!
pi_120491646
Twinkle, lastig hoor! Goed van je dat je zo rustig bleef.
Ik heb zelf het idee dat M mijn stemming ook oppikt, dus als ik ga stressen wordt hij ook onrustig. Soms is dat moeilijk, maar het maakt me ook een beetje zen. ;) Lekker meeveren, verder niks.

Kwis, goed dat ze is bijgekomen! *O*

Spannend Sam. Ook voor Amber zelf, heeft ze het goed in de gaten?

M'lijntje, jouw leukerd met snothoofd :D O+
pi_120492097
Ze snapt het echt goed ja. Met mij toen al. Ze wilde ook niet meer naar bed wilde haar broertje zien (gaan morgen even kijken) dus nog ff thomas gekeken en na bed toen ze rustig was. Het is ook wat als 3 jarige om half 11 uit bed gehaald worden innde auto gedropd 20 min. Rijden n dan in maastricht bij je papa afgegeven worden waar je nog niet hort te zijn. Hopelijk is ze morgen niet te humeurig.

Oja ik rammel zo erg sinds 2 weken bah bah er is gewoon geen ruimte voor nu en dat doet me niet goed... maargoed heb weinig keus en gelukkig kan ik nu niet roekeloos worden met voorbehoedsmiddelen door de implanom:-)
pi_120492159
Twinklejehebt goedgehandeld hoor. Twijfelniet teveel aan jezelf!
pi_120495622
Mango heupecho van jouw mini? Hoe dat zo? Nog een beetje een fijne nacht gehad?
pi_120495629
Spannendvoor zon mini he sam? Is sinterklaas net het land uit en nu dit.
pi_120495805
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 06:55 schreef Twinkle20 het volgende:
Mango heupecho van jouw mini? Hoe dat zo? Nog een beetje een fijne nacht gehad?
standaard protocol bij stuitligging, ivm kans op heupdysplasie (of hoe je dat schrijft).
Hij heeft gelukkig goed en lang geslapen, ik hoor hem nu pas langzaam wakker worden.
  woensdag 19 december 2012 @ 08:12:00 #60
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120496210
Egopost :@

Tweede slechte nacht overleefd... Mijn mini wordt al serieus twee nachten achter elkaar ieder half uur huilend wakker en wil daarna heel moeilijk slapen. Ik ben gesloopt! Mijn man is thuis vandaag met haar en toen ik de deur uit ging zat ze op 38,3 dus ze is weer ziek ;(. Ik moet nu een lange werkdag vol afspraken zien door te komen :'). Wish me luck!
pi_120496256
Soesa :*
Effe knallen vandaag en hopelijk voelt je meisje zich vanavond beter.
  woensdag 19 december 2012 @ 08:22:26 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120496328
Thanks. Ik lees nu even deze pagina moet toch nog even een beetje wakker worden en lees dat jij vandaag een heupecho van je mini hebt. Hopelijk alles in orde! Fijn dat jullie lekker hebben geslapen :). Die kleintjes pakken idd heel snel je stemming over. Ik denk ook dat dát de reden is van mijn schoonmoeder probleem ;). Die komt al gespannen binnen en dat pikt E feilloos op. Ze denken dan eigenlijk beiden: 'Ohjee, daar heb je E/oma weer'! :')

Twinkle, klinkt goed zoals je het hebt aangepakt! Soms kan je ook gewoon niets anders doen dan er zijn voor je kleintje. Het is wel lastig he, je wilt hem of haar zo graag gewoon tevreden zien! Ohja, wij hebben de mobile ook al vanaf het begin in de box gehad. Ze vond 't echt fantastisch en ging al met een week of 6 er elke x naar lachen O+. Ze had ook echt een favoriet knuffeltje dat aan de mobile hing, een schildpadje :D. Elke x dat die voorbij kwam volgde ze die met haar hoofd. Zo schattig O+ oh my, dat lijkt alweer jaren geleden

Spannend Sam!

Ik zag nog een hele lieve foto van F. Wat een schatje, Marjolijn!

[ Bericht 0% gewijzigd door Tante_Soesa op 19-12-2012 08:30:24 ]
  woensdag 19 december 2012 @ 08:55:50 #63
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120496725
Mogguh!

Ze heeft goed geslapen vannacht *O*
Alleen, ze drinkt haar fles niet op 's ochtends...Kyara, heeft Midas dat ook? (hoeveel flessen krijgt hij nog?) Nu heeft Cristel dus een halve fles op, iets van 100 ml denk ik. en een (half?) broodje (normaal krijgt ze dus nog geen brood als ze net wakker is..)

Spannend Sam!

Twinkle, echt super goed dat je rustig bent gebleven! Dat is echt zoooooo lastig :*

Vervelend Soesa....Beterschap voor je mini
pi_120496966
Soesa. heel veel beterschap! Zal een pittig dagje worden dan.. hopelijk vliegt ie voorbij zodat je snel weer bij je mini kunt zijn!

Ahh vandaar mango. veel succes dan alvast!

Pe een goede nacht is altijd fijn!

Lig nog met D lekker warm in het grote bed. Nog even lekker tukken maar ineens werd ze krijsend wakker. Nu wel weer goed.. ze ligt naast me te brabbelen en stinkscheten te laten. Dat heeft ze echt van haar vader! Zometeen maar eens opstaan :-)
pi_120497775
Kwisted
Fijn dat ze goed is aangekomen!

8jan moeten we naar het ziekenhuis voor S haar ruisje

Marjolijntje
Wat naar, hoop dat de ab kuur haar helpt
O+ mooie pasfoto

Twinkle
:* vervelend zulke momenten, hier ook wel gehad. Ik ging dan met S onder de douche en daar werd ze wel rustig van. (alleen als mijn vriend erbij was trouwens)

Mango
Succes morgen!

Fijn pe van de goede nacht!

Soesa :* voor jullie

*O* S kan het! Van 1 tot 7 geslapen!!
En ze eet super goed, aardappels groente etc. Nieuw is 'dansen' als ik dr optil beweegt ze ritmisch dus doen we de muziek wat harder :9 en das ons dansmoment haha
pi_120497922
Bah, wat een nacht Soesa, maar je komt de dag wel weer door hoor!

Huilt ze normaal snel twinkle of helemaal niet?

Wat een schattige pasfoto!

Mango,succes met de heupecho!
pi_120498736
Marjo, hopelijk helpt de AB kuur goed, en valt het astma verhaal toch wat mee.
Mijn neefje had het ook, daar bleken de oren de boosdoener.

Mango, succes bij de echo. Daan heeft hem ook gehad. Die lag lachend in zo'n zijlig kussen. Was zo gepiept.
Hebben jullie nog vermoedens dat er echt iets is? Bij Daan was het echt protocol, en CB vond het ook niet echt nodig..

Twink, wat heftig, zo'n avondje. Goed dat je toch bent blijven troosten!

PE en zoe goede nachten!!
jammer genoeg niet iedereen.. Soesa :*

Hier een rustig nachtje, met even gemopper rond 4 uur. Dat doet hij nou al een paar nachten. Maar even instoppen, verder laten mopperen en hij slaapt wel weer verder tot normale tijd.
Nog 2 dagen. Maar hij wordt echt groot. Stond hij bij de Wii vanochtend, kijkt hij me eerst aan met een blik van "wat ga je hier tegen doen".. En doet zijn vingertjes er tegenaan.. Eigenwijze donder O+
pi_120498954
Zoë, wat leuk dat dansen :D dat vraagt om een filmpje!

DF, protocol idd, volgens cb oogt het prima, maar toch even laten uitsluiten dat er iets is.
Jouw ondeugende mini! Hoe goed hij het toch al door heeft hè.
pi_120498961
Nee ze huilt eigenlijk bijna nooit. Meestal is er dan wel iets en is ze ook heel snel te troosten. Dus daarom was gisteravond zo ellendig.

Fijn Zoe! Heb jij ook weer wat bij kunnen tanken!
pi_120499006
Df wat een dondersteen heb je!

Lachen Zoe van dat dansen! Gangdamstyle! Of hoe je het ook mag schrijven haha.
pi_120499035
DF, heel herkenbaar! Doet mijn spook ook, maar ik vind het zo knap, dat hij gaat begrijpen dat er dingen zijn die niet mogen.

Sterkte Soesa om de dag door te komen! En Mango, hoop dat de echk vlotjes gaat en het alleen maar een formaliteit is.
pi_120499294
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 10:27 schreef Twinkle20 het volgende:
Nee ze huilt eigenlijk bijna nooit. Meestal is er dan wel iets en is ze ook heel snel te troosten. Dus daarom was gisteravond zo ellendig.

Fijn Zoe! Heb jij ook weer wat bij kunnen tanken!
Misschien oorpijn ofzo? Hou maar ff in de gaten!
pi_120500109
Goedemorgen :)
Wat sneu Twinkle ;(

Hier ook een uk die regelmatig schor is van het huilen. Zo zielig is dat!
pi_120500322
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:55 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!

Alleen, ze drinkt haar fles niet op 's ochtends...Kyara, heeft Midas dat ook? (hoeveel flessen krijgt hij nog?) Nu heeft Cristel dus een halve fles op, iets van 100 ml denk ik. en een (half?) broodje (normaal krijgt ze dus nog geen brood als ze net wakker is..)

Spannend Sam!

Twinkle, echt super goed dat je rustig bent gebleven! Dat is echt zoooooo lastig :*

Midas drinkt ook niet al zijn flessen leeg.

Hij krijgt nog 3 flessen van 120 ml.

's ochtends boterham + fles
tussendoor fruit (1,5 stuks ongeveer)
tussen de middag boterham + fles
avondeten (zo'n 200 a 250 gram) en pure yoghurt als toetje
en dan 's avonds nog een fles voor het slapen gaan.

Ben wel blij dat niet alle flessen leeg gaan want dan kunnen we ze makkelijk afbouwen. Halve boterham extra en een beker gewone melk zou dan geen probleem moeten zijn (alleen die laatste fles misschien). Maar goed, Midas is over 3 weken ook baby af.
pi_120500401
Beterschap voor de zieke en zielige kindjes :*

Mango succes met de heupecho.

Hier gaat het alweer een stuk beter. Vanochtend 37,6 zonder pcm dus dat is prima. Eet verder ook wel goed en speelt en kletst weer vrolijk. Wel heeft hij last van al het snot geloof ik. Na een slaapje is het huilen want dan zit zijn neus helemaal dicht en moet zijn keel nog gesmeerd worden. Maar we zijn op de goede weg *G*
pi_120500664
Succes met de echo Mango! Zou je eens kunnen laten weten hoe het gegaan is en wat ze precies doen? Mijn baby moet ook een heupecho tzt!
pi_120501256
Fijn Kyara!

Spees_eend, Daan heeft de echo ook gehad. Was zo klaar, ze hebben hier vrijdag één kamer met alle dysplasie-echo's. Ze worden op het echo-bed in een soort zijligkussen gelegd (zonder luier). Hier stond een krukje op hoofdhoogte, zodat je gewoon rustig je kindje kon afleiden. De scopist maakt wat foto's en metingen. Voor de ander heup moet je kindje op de andere zij. Hier kon je kindje dan niet zo goed meer naar je kijken, maar tegen de tijd dat Daan begon te mopperen was het ook al klaar.
Kwestie van zorgen dat je kleintje geen honger heeft, en hopen dat een ongelukje overgaat. Maar de echoscopiste had een handdoek/celstofmatje aan de voorkant gestopt ;)
oor de uitslag kon ik een week later naar mijn huisarts bellen.
pi_120501648
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:31 schreef Deepfreeze het volgende:
Fijn Kyara!

Spees_eend, Daan heeft de echo ook gehad. Was zo klaar, ze hebben hier vrijdag één kamer met alle dysplasie-echo's. Ze worden op het echo-bed in een soort zijligkussen gelegd (zonder luier). Hier stond een krukje op hoofdhoogte, zodat je gewoon rustig je kindje kon afleiden. De scopist maakt wat foto's en metingen. Voor de ander heup moet je kindje op de andere zij. Hier kon je kindje dan niet zo goed meer naar je kijken, maar tegen de tijd dat Daan begon te mopperen was het ook al klaar.
Kwestie van zorgen dat je kleintje geen honger heeft, en hopen dat een ongelukje overgaat. Maar de echoscopiste had een handdoek/celstofmatje aan de voorkant gestopt ;)
oor de uitslag kon ik een week later naar mijn huisarts bellen.
Oh thanx! Dat klinkt inderdaad alsof het nogal meevalt :)
pi_120501751
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 11:43 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh thanx! Dat klinkt inderdaad alsof het nogal meevalt :)
Echo van de heupjes is niets ;) Die van mij viel lekker in slaap toen O+
En werd pas wakker toen we klaar waren.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120503305
Twink, hartstikke goed gedaan gister met D! Soms moeten ze inderdaad even huilen, wat Clubsoda al zegt, maar je wanhoop en frustratie op dat moment is heel herkenbaar. Knap dat je rustig kon blijven! Wij hadden gister ook zo'n middag, meneer kon alleen maar huilen of aan de borst, of huilen aan de borst :+ Heel gezellig was het! Na een badje klaarde het een beetje op en 's nachts heeft hij weer geslapen van tien tot half zes! toen hield mama het niet meer volgens mij is het zijn acht weken sprongetje.

Sam, heeft Amber al een broertje of zusje? Spannend voor haar! Is ze een beetje te handelen vandaag?

Mango succes met de echo.

Sorry, de rest weet ik niet meer...
pi_120503919
haha twinkle :D zoiets ja! :P

mango,
vriend is weer weg maar als hij thuis is zal ik een filmpje maken!
't is een echte dame, als ze de camera ziet gaat ze poseren, dus ik hoop dat het filmen lukt haha

<3 filmpjes
in het begin duurde het echt een kwartier voor ze wakker was, hebben we ook gefilmd (geen kwartier hoor :P) maar dat langzaam wakker worden is zo schattig
en van het hardop lachen en het kletsen.
heb ook het eerste huiltje op film (schijnt nogal lang geduurd te hebben voor ze huilde maar dat heb ik niet zo meegekregen, hoor je de verloskundige iets zeggen als "ja eindelijk!" ) maar daar krijg ik nogsteeds warme gevoelens van O+

sam
spannend voor amber!
pi_120504093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 08:55 schreef PureEvil het volgende:
Mogguh!

Spannend Sam!

Billie drinkt ook niet zo best de laatste paar dagen. Bijvoeding gaat wel als een malle naar binnen, en aangezien ie nog bijzonder goedgemutst is, plast en goed poept denk ik dat het aan tandjes ligt. Maar die stomme boventanden komen maar niet door, terwijl je wel bulten ziet in het tandvlees. :(
pi_120504435
Wij filmen ook heul veul .. handig die smartphones :-p
Dat ontwakingsmoment idd Zoe .. masterlijk :-D
Of haar boer :-D

Oorpijn heb ik ook aan zitten denken. Maar liggen is geen probleem en ze grijpt niet naar haar oortjes.
Als ze zo krijst grijpt ze in haar truitje. Maar wel iets om in de gaten te houden idd!

Kyara fijn dat het beter gaat met M!
pi_120505724
Geboorte van nichtje doet me rammelen O+ valt vast niet op
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twinkle
S had die momenten als ze overprikkeld was, haar kleding niet lekker zat (strak bij armpjes, buikje ofz) of als ze het warm had. Haar helemaal uitkleden of onder de douche was wat hielp
pi_120508644
Oo wat een. lekker poppetje!
Kan me voorstellen dat het rammelt haha.
pi_120513649
oh wat een lieve foto Zoë! Wat een prulletje was ze toen nog!

Mango, had je de echo nou vandaag? Zoja, hoe is het gegaan?

Twinkle, heeft D vandaag nog gehuild? Anders was het waarschijnlijk toch iets wat gisteren gewoon dwars zat.

Vandaag op (verlate) kraamvisite geweest. t meisje was 4 maanden oud. Een maand ouder dan F dus. Heel grappig om te vergelijken. F.leur was gewoon groter haha. En dat kindje was kaal, en dan ben ik zo trots op F haar haardos O+ Verder was het wel een prachtig kind! Leuk die verschillen.
Oh en ze hebben ook een zoontje van 2,5jr en die zei: 'ik vind jou lief' O+ Schattig!!

F.leur doet het weer goed vandaag. Wel saai, want dan heb ik niet veel te vertellen :P
pi_120516579
Haar broertje is vannacht om kwart over 12 geboren en het s.verre (friese naam) ze is enorm vervelend en druk geweest maar dat hadden we wel verwacht gebroken nacht en enorm zenuwachtig. Ze is vanmiddag even weesten kijken met ons en een cadeautje weeste kopen en dat vond ze wel heel erg leuk.

En mijn vriend is blij dat ik een implanon heb want ik wil ook weer een baby :( maarja nog veeel te jong teveel pijn en geen geld dus laten we eerst dat maar eens oplossen :P
pi_120516960
Het is geen Friese naam.

Scandinavische naam. Oudnoors Sverrir 'hij die als een wervelwind draait, druktemaker', oorspronkelijk dus een bijnaam. Het woord is verwant met Nederlands zwerm. S.verre (1151-1202) was koning van Noorwegen. In de tijd van de nationale Romantiek kwam de naam weer in gebruik.
pi_120518989
Vandaag overdag ging het super. Maar vanaf 17.15 tot nu krijsen krijsen krijsen.

We laten haar altijd onder van 15 tot 19. Was nooit een probleem .. tot gisteren dan. Dus ik dacht vandaag: wellicht heeft ze teveel prikkels beneden waardoor ze niet kan slapen. Ik leg haar na de fles van 15.. zo tegen een uur of 16 in bedje. Zo gezegd zo gedaan. Lekker gaan slapen. En vanaf 17.15 is het dus paniek.

Zonet om 19 flesje gehad. Normaal slaapt ze dab altijd lekker in.. maar maakt geen verschil nu.

Mijn man is er nu om haar gerust proberen te stellen maar ze blijft krijsen.

Als ze oorpijn had .. dan zou ze er toch op meerdere momenten op de dag last van moeten hebben? Ik merk ook niet echt de signalen op die erbij horen.

Gisteravond om 23 wakker gemaakt voor laatste fles en toen sliep ze ook gelihk in. En vandaag overdag ging het inslapen ook heel goed zoals ik van haar gewend ben.

Dus ik weet het ook niet. Zal vast wel een keer over gaan en tot die tijd maar gewoon lekker troosten en bij me houden.
pi_120519045
Kwisted ik ben jaloers op die mooie haarbos van F!

D lijkt nog net zo veel (of weinig.. tis maar hoe je het ziet haha) haar te hebben als met haar geboorte.
pi_120519060
De ouders zeiden mij dat het een friese naam was vandaar :) vond hem iniedergeval erg appart.
pi_120521697
Ik heb er nog nooit van gehoord Sam hier in Friesland
pi_120522112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:
Vandaag overdag ging het super. Maar vanaf 17.15 tot nu krijsen krijsen krijsen.

We laten haar altijd onder van 15 tot 19. Was nooit een probleem .. tot gisteren dan. Dus ik dacht vandaag: wellicht heeft ze teveel prikkels beneden waardoor ze niet kan slapen. Ik leg haar na de fles van 15.. zo tegen een uur of 16 in bedje. Zo gezegd zo gedaan. Lekker gaan slapen. En vanaf 17.15 is het dus paniek.

Zonet om 19 flesje gehad. Normaal slaapt ze dab altijd lekker in.. maar maakt geen verschil nu.

Als ze oorpijn had .. dan zou ze er toch op meerdere momenten op de dag last van moeten hebben? Ik merk ook niet echt de signalen op die erbij horen.

Gisteravond om 23 wakker gemaakt voor laatste fles en toen sliep ze ook gelihk in. En vandaag overdag ging het inslapen ook heel goed zoals ik van haar gewend ben.

Dus ik weet het ook niet. Zal vast wel een keer over gaan en tot die tijd maar gewoon lekker troosten en bij me houden.
Huiluurtje misschien? Of clusteren?

F heeft dat ook een week gehad rond die tijd. Dan was het een uur lang krijsen, tenzij ik ze aan mijn borst liet. Dan kon ze goed een uur 'sabbelen'.
pi_120522974
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 19:24 schreef Twinkle20 het volgende:

Verandering van ritme (voor zover aanwezig op die leeftijd)?

Of gewoon een huiluurtje. Wij hebben met Midas heel wat gewandeld tussen 17.00 en 19.00 uur.... niet willen slapen maar te moe om wakker te zijn. Tijdens het wandelen viel hij dan meestal in slaap. Lijkt zo lang geleden.... O+
pi_120523618
quote:
17s.gif Op woensdag 19 december 2012 20:33 schreef Kyara het volgende:

[..]

Verandering van ritme (voor zover aanwezig op die leeftijd)?

Of gewoon een huiluurtje. Wij hebben met Midas heel wat gewandeld tussen 17.00 en 19.00 uur.... niet willen slapen maar te moe om wakker te zijn. Tijdens het wandelen viel hij dan meestal in slaap. Lijkt zo lang geleden.... O+
^^ dat ja! Het begon bij een week of 5, tot ca. 9/10 weken. Vaak werd hij ook van het ene op het andere moment weer rustig rond 21/22 uur... Troosten, wandelen op de arm, eventueel in een draagdoek helpt :Y.

Hoe is het nu met de zieke kindjes?

Ik heb het zo druk op her werk en thuis, kom helemaal niet bijgelezen!

De mini had een paar vervelende dagen, mopperig, niet willen slapen, niks was goed. Pff pittig. En ook weer veel wakker 's nachts. Op het kdv heeft hij vandaag wel super geslapen, 2 uur! Ik vroeg al of we het over dezelfde baby hadden :P. Maar zij gebruiken bij het inslapen een muziekje. Toeval of niet, toen ik vanavond ook een muziekje opzette, ging hij zonder huilen slapen O+. Dat is iig al fijn voor hem.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120524969
Hier ook vaak onrustig op dat tijdstip :Y

Kereltje ligt nu enorm te hikken, beetje te snel gedronken :D hij kan het wel ;)
pi_120525767
Freecell, gaat het inmiddels al wat makkelijker met drinken/voeden?

Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier.

pi_120526209
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:23 schreef Clubsoda het volgende:

Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier.

[ afbeelding ]

Oeh,leuk ding :)
Als slapen hier nèt niet wil,zet ik op, dat is soms net het laatste zetje.

Drinken gaat sinds vandaag weer de goede kant op :) We zetten nog even door ;) Maar als het nu goed gaat, ga ik ook door tot hij 18 is denk ik, oef, wat een gedonder deze keer met die voeding.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120526274
quote:

[ afbeelding ]

Oh wat handig dat hij langzaam (en vanzelf) uitgaat!

SPOILER
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120526518
Ideaal is het, lekker nog een beetje lichtjes kijken en de muziekjes worden steeds rustiger. Vlak voor het einde wordt het donker en na zes minuten is hij uit. Ben fan :Y

Wat een lawaai eigenlijk een baarmoeder als je dat zo hoort :) Kan me wel voorstellen dat het vertrouwd klinkt voor hem. En fijn dat het inmiddels een beetje beter gaat met de voeding, ik hoop dat de stijgende lijn doorzet ^O^
pi_120526612
Jeuuuumig wat een gedoe hier, hangt het in de lucht ofzo? M ligt nu ein-de-lijk in bed, na ruim 2 uur drinken, huilen, drinken, slapen, huilen, drinken etc etc. Sprongetje... Clusteren... Weet ik het waar ie last van heeft.

Sterkte voor de mede-onrustige-mama's :*

Echo ging op zich prima, hij vond er alleen niks aan. Even op zijn ene zij, daarna op de andere, maar vastgehouden worden door 4 handen is niet grappig. Volgens de echoscopist was zo op het eerste gezicht alles in orde, over 2 weken hoor ik de uitslag.
pi_120526826
Wij hebben een knuffel van de action met licht en geluid :) 5 euro! heb overal waar ze wel eens slaapt er een liggen:P Die ligt gewoon in haar bedje naast haar hoofde. is een heel zacht liedje met twinkle twinkle little star met van kleur verranderende lampjes. je kunt hem ook op gewoon wit licht zonder geluidje zetten

Gaat naar een minuutje of 8 zelf uit in verschillende varianten. geel eendje een olifant kikker een aap dat zijn de gene die ik nu weet want die heb ik in huis :+
pi_120527033
Jammer genoeg niet gezien toen ik vandaag bij de Action was. Heb een Spongebob nachtlampje mee genomen.

En bij twinkle twinkle moet ik aan hele andere dingen denken.. :')
pi_120527308
Een couplet van het liedje word nagezongen

twinkel twinkle little star
how i wonder what you are.

up above the world so high
like a diamond in the sky.

maargoed dat maakt me verder niet uit het word rustig en stilletjes gezongen en dat kalmeert haar zowiezo al veel.
pi_120527843
Twinkle, ik weet het niet zeker, maar het kan misschien toch oorpijn zijn en dat ze overdag geen last heeft omdat ze dan afleiding heeft?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120528377
Hier is het ook weer gezellig vanavond, not.... Huilen huilen huilen. Hoop dat het snel voorbij is! -O-
pi_120529529
Die heb ik ook voor Nena clubsoda, beste kraamkado ooit!
Ze vind het fijn om naar de sterretjes te kijken of naar het lampje zelf. Zet hem altijd aan, ook al slaapt ze goed in, je weet maar nooit wanneer de problemen komen.
Muziek vind ik wel wat hard, maar ze lijkt dat zelf niet te vinden.

Gister sliep ze om half 7, droomvoeding om 23 uur, kwam zelf voor een voeding om 6 en sliep door tot half 9. Ik sta er echt elke dag versteld van hoe goed ze slaapt.
Mex doet vaak geen middagdutje meer en die maakt steeds vaker nachten van 7 tot 7, 2 x per week ofzo,lol
Op een of andere manier ben ik nog steeds moe hoor, maar niet meer dat zombiegevoel wat ik twee jaar lang had.

Leuk dat ding van de action, hebben ze die altijd?

Huiluurtjes, sprongetjes, dat is toch meer mopperen, hangen en wat huilen. Ineens zo krijsen vind ik wat anders.
pi_120529985
Twinkle
Das een foto van mijn eigen poppetje O+ maar mm babyknuffelen!

Dat krijsen is hier vanzelf overgegaan, we waren soms ook echt radeloos.. Niets leek te helpen. Zo zielig.

:* voor mango en mineola :( vervelend

Hier zit het liedje 'twinkle twinkle little star' bij de liedjes van de webcam, vind
S ook prettig om naar te luisteren
pi_120530017
Ik heb er niet meer naar gekeken bij action ik heb er al genoeg maar zal morgen even kijken moet er dan toch zijn.
  woensdag 19 december 2012 @ 22:39:04 #110
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120530613
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 21:30 schreef freecell het volgende:

[..]

Oeh,leuk ding :)
Als slapen hier nèt niet wil,zet ik op, dat is soms net het laatste zetje.

Drinken gaat sinds vandaag weer de goede kant op :) We zetten nog even door ;) Maar als het nu goed gaat, ga ik ook door tot hij 18 is denk ik, oef, wat een gedonder deze keer met die voeding.

SPOILER
wat is er veranderd aan je onderkant?
pi_120533306
SPOILER
pi_120533911
quote:

Phaidra, M valt ook het makkelijkst in slaap met een muziekje. Wij hebben een bol, die ook sterren projecteert en langzaam uitgaat, werkt geweldig hier. Met zn staart kun je hem vastmaken aan bijv. een bedspijl.

[ afbeelding ]

Wij hebben Ewan O+ Met baarmoedergeluiden ook idd, en muziekje/regengeluid. Zitten 4 soorten op, ieder sowieso met baarmoedergeluiden. Gaat ook uit na een tijdje.

SPOILER
pi_120534995
Free fijn dat het beter gaat qua voeding! Keep up the good work!

Haha oeps Zoe had niet in de gaten dat dat jouw mini was. Is alweer even geleden he :-D
mooie foto!

Ik heb zelf overigens vermoeden van huiluurtje. Alleen dan geen uurtje :-p
Lekker bij me houden.. dan is ze het rustigste. Gaat vanzelf vast wel weer over.

Haha vet dat schaap! Wij hebben zon konijn in toverhhoed van ikea met geluifdje. Zetten we altijd aan als ze lekkee gaat slapen.

Straks trouwens een mobiel van nijntje gescoord en het heeft zijn geld nu al oogebracht. wat een masterlijk ding!

Troeta fijn dat de nachtslaap zo lekker gaat!

Jeutje mango.. wat afschuwelijk. Dan gaat het echt slechts om een kwestie van dagen of niet? Komt hard binnen altijd zoiets.. niet eerlijk!

Hier pas 1 kind gehad (wel flinke knip gehad) en al het gevoel dat het niet meer hetzelfde is. Al begint het langzaam weer wat bij te trekken. Maar helemaal hetzelfde zal het nooit meer worden denk ik.

Mineola ook al.. pfff .. zelf rustig blijven is het enige wat je kunt doen. maar wat een waardeloos machtelios gevoel he..

Mango fijn dat de ecgo goed ging! Nu ng een goede uitslag. kan dat ook weer van het lijstje af.

Brrrr ... morgen PRIKJESDAG.
Ik ga gauw slapen.. zal mijn energie hard nodig hebben om D op te vangen denk ik.
pi_120536848
Heb wel bijgelezen maar ben nog steeds een zeef.

Succes morgen Twinkle. Hier vielen de eerste prikjes heel erg mee. Hij heeft er weinig last van gehad.

Gisteren lekker naar de sauna geweest mijn vader heeft een dag op Luc gepast. Hij vond het geweldig, zo schattig O+ En man en ik hebben heerlijk genoten van een dag niks doen! Vanavond ook weer weg geweest, op bezoek, Luc steelde weer de show hihi en heeft ook een aantal uur braaf liggen slapen.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_120540295
Ik hoefde er vannacht maar 1x uit ipv 2x, go F.leur!

Mango, wat erg! Wat n rotziekte is t ook. Niet eerlijk..

Skoap, fijn dat t goed gegaan is met L!
En natuurlijk dat jij lekker naar de dauna bent geweest. Heerlijk met dit gure weer.

Leuk die knuffels met geluid en sterren, dat zou ook wel iets voor ons zijn.

Free, F is pas mijn eerste. Ik had n knip. Maar dat littekenweefsel voel ik wel, ook met tampons trouwens. ik hoop dat t nog beter word, want ik baal er ook van.
pi_120540304
Oh en twinkle, succes met de prikjes. F was die dag niet anders dan anders. Alleen bij de prikjes zelf moest ze huilen, zo zielig!

Leuk dat ze het nijnte mobiel zo leuk vindt. Wij hebben er ook een van nijntje, vindt ze kei leuk!
pi_120540383
Mango fijn dat de uitslag er goed uitzag. Bij ons was de echo ook goed en vond de dokter dus ook niets geks.

Leuk al die muziekdingen. Bij ons maakt de babyfoon muziekjes en je kunt er lichtsterren op aanzetten.

Twinkle succes vandaag met de prikjes!

Kyara, fijn, dat het wat beter gaat met Midas.

Hier ook weer een zieke knul. Gisteren nog op het kdv getempt: 38,9. Vandaag ga ik een halve dag thuis blijven en lief een halve dag thuis.
Gisteren wou hij ook niet slapen. Zowel youtube filmpje van free met baarmoedergeluiden alsook muziekje gingen niet helpen. En babyfoon met muziekje en sterretjes was alleen maar zo leuk, dat hij ernaartoe ging kruipen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120540792
Het gekke is dat het overdag drama is, maar dat hij 's nachts prima slaapt. Nachtdrama zou ik heeeeel slecht trekken. Maar gister leek het rond half elf eindelijk klaar te zijn. In bed heeft hij nog een uurtje (!) liggen pruttelen, nog maar eens aan de borst dan, en vervolgens viel hij rond middernacht in slaap en slaapt nu nog steeds (!!!). Ben wel erg blij met zo'n nacht dan!

En ik ben op zulke momenten ook heel blij met borstvoeding, dat lijkt me dan toch makkelijker met een fles. Je geeft denk ik niet zo makkelijk een flesje steeds, of zie ik dat verkeerd? Je mag toch niet meer dan een bepaalde hoeveelheid per dag?
Mijn respect voor alleenstaande moeders of moeders die het vrijwel zelf moeten doen is echt groot trouwens. De zorg komt hier op dit moment ook grotendeels op mij neer, maar als mijn man thuis is kan hij de mini ten minste af en toe even over nemen en daar ben ik zo blij om!

Muziekjes: we hebben een Nijntje draaiding bij zijn bed, een Ewen en vanaf vandaag ook een muziekmobiel aan de box. Ik denk dat hij behoefte aan afleiding heeft daar, hij is de afgelopen dagen niet zo gelukkig in de box meer. En met speeltjes kan hij zelf nog niet zoveel.
Oh, en we hebben dezelfde babyfoon als Tinu denk ik, met muziekjes en sterren :)

Succes met de prikjes vandaag Twinkle, wij mogen morgen. En beterschap voor de zieken!
pi_120540898
dat schaap is geweldig! :D

Nee, het is geen littekengevoel oid, maar ik zie er gewoon heel anders uit daar? En ik ben veel strakker en dat is niet prettig.

Ik zit trouwens te kolven met een mini-electric, met m. Slapend bovenop me en mijn middelste met een enorme stinkluier in pyjama gezellig tegen me aan. Even voor het plaatje _O-
pi_120542168
ah...dit is dus die fokwet :O
pi_120542235
Haha lekker plaatje freecell!!

Mineola, je kan inderdaad niet zomaar flesjes blijven geven nee. Maar hier is dat echt nog nooit een probleem geweest. Als madam nog wat ligt te miepen in bed is dat gewoon het laatste beetje vechten tegen de slaap en zeker niet honger. Honger is namelijk voluit krijsen en niet meer stoppen tot je je fles krijgt (zo doet S dat in ieder geval haha weer niet hoe het bij anderen gaat..). Al komt het vaak niet zover want ze krijgt op tijd al wel d'r volgende fles ;).

Mij lijkt dat met BV juist zo moeilijk omdat je je dan toch inderdaad elke keer afvraagt van hm zou het nou weer honger zijn of niet? Of herken je dat ook wel bij je kindje of het zomaar gemopper is of echt honger?

Even voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen het geven van BV hoor. Helemaal niet juist. Heb respect voor iedereen die dat doet en vooral volhoudt! Ik ben na een week gestopt ivm de gruwelijke pijn en het feit dat ons meisje niet door dronk. Even om een discussie daarover te voorkomen :P
pi_120542575
Hier is honger de enige reden voor het specifieke hongerhuiltje. Neh!!! Al dan niet paars aangelopen ;)
Maar vind het ook wel eens lastig inderdaad. Maar als ik hem aanleg merk ik het snel genoeg.
pi_120542634
Ik denk dat dat soort momenten met een huilerige, zielige baby met zuigbehoefte en mamahonger altijd schipperen zijn, of je het nou huiluurtje of clusteren noemt en het oplost met aan de borst leggen of bij je houden en pinken of speentje. Ik heb het overigens nooit opgelost met aanleggen, dat werkte gewoon niet.

Ewan is tof Coco O+ Onze bol maakt ook van die new age geluiden, en ik heb wel eens verschrikt om mee heen gekeken omdat ik dacht dat er een enorme lekkage was ofzo, maar toen waren het de rustgevende watergeluiden van de muziekbol :+
  donderdag 20 december 2012 @ 10:05:35 #124
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120542693
:* voor alle huiluurtjes!

Mango jeetje wat naar zeg -O- ;(

Mineola idd, je mag maar zoveel fv geven.. ik hoorde op het CB 150 ml / kg per dag :) Maar onze mevrouw houdt zich daar netjes zelf ook aan, en als ze huilt is er vaak wat anders.. Maar ik snap je hoor, even aanleggen is zo makkelijk!

Free haha idd :D Herkenbaar dat huiltje..

Nou, leuk joh, die nachtvoedingen! We waren vannacht allebei klaarwakker, en M. lekker slapen :') _O- Heb maar ff wat melk gedronken en daarna nog wel lekker een uurtje geslapen. Wel enorm gedroomd magoed.

Mijn knip voel ik ook nog wel, vooral tijdens de sex maar dat wordt ook steeds minder en is niet meer pijnlijk gelukkig. Ben nog niet ongesteld geworden dus ben benieuwd hoe dat gaat idd met tampons enzo... Maar voelen jullie 'm dan ook gewoon bij dagelijkse bezigheden? Ik al een hele tijd niet meer namelijk, gelukkig..
pi_120542695
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 09:45 schreef danio86 het volgende:
Haha lekker plaatje freecell!!

Mineola, je kan inderdaad niet zomaar flesjes blijven geven nee. Maar hier is dat echt nog nooit een probleem geweest. Als madam nog wat ligt te miepen in bed is dat gewoon het laatste beetje vechten tegen de slaap en zeker niet honger. Honger is namelijk voluit krijsen en niet meer stoppen tot je je fles krijgt (zo doet S dat in ieder geval haha weer niet hoe het bij anderen gaat..). Al komt het vaak niet zover want ze krijgt op tijd al wel d'r volgende fles ;).

Mij lijkt dat met BV juist zo moeilijk omdat je je dan toch inderdaad elke keer afvraagt van hm zou het nou weer honger zijn of niet? Of herken je dat ook wel bij je kindje of het zomaar gemopper is of echt honger?

Even voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen het geven van BV hoor. Helemaal niet juist. Heb respect voor iedereen die dat doet en vooral volhoudt! Ik ben na een week gestopt ivm de gruwelijke pijn en het feit dat ons meisje niet door dronk. Even om een discussie daarover te voorkomen :P
Borstvoeding is ook een vorm van troost, naast voeding. Dus als de mini snachts wakker wordt, leg ik hem meestal gewoon aan. Door de hormonen die vrijkomen, slaapt hij ook nog eens makkelijker in. Mijn mini wordt volgens mij vaak wakker door onrust, niet (meer) door echt honger. Maar de extra voeding kan hij best gebruiken, het blijft een echt ukkie ;) (zit op de -1 lijn)
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 20 december 2012 @ 10:06:13 #126
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120542712
Oh en Twink succes met de prikjes!! Heb je paracetamol in huis? ;)
pi_120544820
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 10:03 schreef Clubsoda het volgende:
Ewan is tof Coco O+ Onze bol maakt ook van die new age geluiden, en ik heb wel eens verschrikt om mee heen gekeken omdat ik dacht dat er een enorme lekkage was ofzo, maar toen waren het de rustgevende watergeluiden van de muziekbol :+
Haha, dat idd :+ Gelukkig moet je bij Ewan op een pootje drukken voor het specifieke mueziek/geluidje. Dus hier geen onverwachte new age geluiden :D

Net terug van de kinderarts (nacontrole), alles perfect! Saar is nu 55cm en 4,8kg. Kan dus goed kloppen dat ze qua 'breedte' vaak al mt 62 aan 'moet', want haar gewichtscurve lag een lijn boven het gemiddelde, terwijl haar lengte precies de lijn van het gemiddelde volgt :+
pi_120545311
Tinuviel: volgens mij hebben wij dezelfde babyfoon :) en beterschap met je kleintje!

Borstvoeding is leuk maar wel vervelend dat ik degene ben die bijna altijd moet voeden. Kolven ben ik erg slecht in dus doe ik niet vaak, en is op zich ook niet echt nodig.

Vannacht C tot twee keer laten huilen in haar bedje en ze is zelf weer gaan slapen. Heb een vaag vermoeden dat het gewenning begint te worden dat bij elk huiltje mama aan bed staat en dat ze de borst krijgt. Heb haar gisteren rond 22.30 uur gewiegd totdat ze ophield met huilen (ze was al voor de 4e keer wakker in 3.5uur, honger kon het echt niet zijn) en daarna is ze lief gaan slapen.
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Ik denk dat ik het oude ritme probeer op te pakken weer. 19.00 uur naar bed, 23.00 uur de borst en hopen dat ze door slaapt tot 6-7 uur. En elke keer als ze voor 23.00 uur wakker wordt weer rustig wiegen of aaien.
Sommige avonden + nachten wordt ze soms wel tot 8 keer wakker. Tandjes kan het ook nog zijn natuurlijk maar wil eerst dit proberen.
pi_120546724
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 11:29 schreef Xanteh het volgende:
Tinuviel: volgens mij hebben wij dezelfde babyfoon :) en beterschap met je kleintje!

Borstvoeding is leuk maar wel vervelend dat ik degene ben die bijna altijd moet voeden. Kolven ben ik erg slecht in dus doe ik niet vaak, en is op zich ook niet echt nodig.

Vannacht C tot twee keer laten huilen in haar bedje en ze is zelf weer gaan slapen. Heb een vaag vermoeden dat het gewenning begint te worden dat bij elk huiltje mama aan bed staat en dat ze de borst krijgt. Heb haar gisteren rond 22.30 uur gewiegd totdat ze ophield met huilen (ze was al voor de 4e keer wakker in 3.5uur, honger kon het echt niet zijn) en daarna is ze lief gaan slapen.
Ben benieuwd hoe het vanavond gaat. Ik denk dat ik het oude ritme probeer op te pakken weer. 19.00 uur naar bed, 23.00 uur de borst en hopen dat ze door slaapt tot 6-7 uur. En elke keer als ze voor 23.00 uur wakker wordt weer rustig wiegen of aaien.
Sommige avonden + nachten wordt ze soms wel tot 8 keer wakker. Tandjes kan het ook nog zijn natuurlijk maar wil eerst dit proberen.
Rond 8mnd gaan ze meer richting gewenning toch? Daarvoor kun je ze lekker verwennen enz zonder dat het gewenning wordt? (zo had ik het begrepen)
Dus onze mini's hebben volgens mij wel het e.e.a. door

Zo was A vanacht weer weg, en S vaak wakker. Ik heb de energie niet om van alles te proberen dus leg haar naast me neer zodat we beide rust hebben.
Vanaf vanmiddag heeft A vakantie en gaan we proberen het echt anders te doen zodat ik ook meer rust krijg (en S uiteindelijk ook) en zodat ik ook eens (snachts) weg kan ( avondje uit ) nu moet ik dat echt niet doen want dan wil S alleen maar mama..
pi_120547510

Mijn bestelling voor Saartje is binnen *O* Onder andere het paddestoelenpakje en dat pakje hierboven. Lijkt me zó chill zitten O+

Oh, vannacht heeft ze trouwens weer zo'n 6 uur geslapen. Go Saar! En vanochtend lag ze nog even bij ons in bed, en was ze breeduit naar ons aan het lachen *;
pi_120548005
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

Mijn bestelling voor Saartje is binnen *O* Onder andere het paddestoelenpakje en dat pakje hierboven. Lijkt me zó chill zitten O+

Oh, vannacht heeft ze trouwens weer zo'n 6 uur geslapen. Go Saar! En vanochtend lag ze nog even bij ons in bed, en was ze breeduit naar ons aan het lachen *;
Leuk pakje!!! Fijn van de goede nachten zeg ^O^
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 20 december 2012 @ 12:58:07 #132
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120548151
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

Hey :D. Die heb ik ook voor E'tje (en het paddenstoelenpakje ook :D). Is mijn lievelingspakje voor d'r O+
pi_120548214
Hier inderdaad ook het gevoel strakker te zijn.. tampons zitten niet meer prettig en seks tja wat is dat ook alweer? men vriend zeurt de oren van mn kop maar ben totaal mijn zin daarin kwijt (mede denk ook door de implanon) Het is erg pijnlijk nog steeds en door de pijn die ik had met operatie enzo denk ik ook constant dat het pijn doet dus ik herken me daar inderdaad wel in het gaat wel beter uiteindelijk maar dat zal wel een hele tijd duren hoor.
pi_120548293
Coco, dat pakje ziet er leuk uit!

Een stuk meer goede nachten, fijn!

Ik gaf fv ook lekker op verzoek. Dan soms een flesje van 30 cc tussendoor. De max is 180cc per kg, en een keertje een schepje extra is geen drama. Dus clusteren was hier ook af en toe een slokje..

Vanochtend met Daan kerstbrunch gehad op de groep, erg gezellig. Daarna Chris gehaald. Hij viel alleen om half 12 in de auto in slaap. Al slapend mee school in, en ook al slapend huis in. Hij ligt nu rustig in bed. Kleine slaapkop..

Nog 1 dagje dan is het een dreumes, wat gaat dat hard zeg!
pi_120548361
Hier voelt het juist beter na nr2, heb het idee dat het nu beter gehecht dat het inknippen en hechten juist het weer gemaakt heeft als eerder.
Free, heb je geen verzakking ofzo? Daar waarschuwde de vk me voor bij evt een derde..
pi_120548825
Coco, wat een lief pakje!

Ik voel mn knip ook nog steeds soms, vooral na een drukke dag :(

Het begint weer wat beter te gaan met Faye gelukkig, de AB slaat aan en ze snottert minder, al heeft ze nog wel een raspende ademhaling.
En ze rolt! En ze stopt niet! En dan is ze boos omdat ze op haar buik ligt, draai ik haar terug op haar rug en binnen 2 minuten ligt ze weer op haar buik :') en wordt ze boos :')
pi_120549675
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:05 schreef Deepfreeze het volgende:
Free, heb je geen verzakking ofzo? Daar waarschuwde de vk me voor bij evt een derde..
Controleren ze dat niet?

Zelfs bij mij hebben ze tijdens mij nacontrole inwendig aan mijn baarmoeder zitten voelen (waar ik niet op was voorbereid, ik herhaal, ik was er niet op voorbereid :') )

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 12:58 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Hey :D. Die heb ik ook voor E'tje (en het paddenstoelenpakje ook :D). Is mijn lievelingspakje voor d'r O+
Zit het ook echt zo comfy als ik denk? Ik heb het namelijk besteld omdat ik dacht "als ik een baby was, zou ik dat écht een super chill pakje vinden!".
pi_120550155
fijn dat het beter gaat marjolijntje:)

Mijn meisje ligt lekker te slape bij me O+

donderdag 20 december 2012 @ 14:01:17 #139
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120550296
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Controleren ze dat niet?

Zelfs bij mij hebben ze tijdens mij nacontrole inwendig aan mijn baarmoeder zitten voelen (waar ik niet op was voorbereid, ik herhaal, ik was er niet op voorbereid :') )

[..]

Zit het ook echt zo comfy als ik denk? Ik heb het namelijk besteld omdat ik dacht "als ik een baby was, zou ik dat écht een super chill pakje vinden!".
Ik weet niet of het lekker zit :D. E'tje zegt er nog niet zoveel over :+. Maar, ik denk het wel hoor. Het knelt nergens iig dus dat lijkt mij sowieso fijn!
pi_120550348
Vandaag echt al een keer of tig een reactie getypt en iedere keer weer afgeleid :')

Slapen is hier overdag ook redelijk prut. Vandaag is een goede dag, net drie kwartier het gevecht tegen de slaap geobserveerd, nu licht mevrouw maar weer heerlijk op mij te slapen. Overdag valt ze eigenlijk alleen aan de borst in slaap. Ik denk dat ik haar maar eens een speen ga geven, kijken of dat helpt.

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 13:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Goed om te weten. Ik heb mijn nacontrole pas in jan. -O- gup is dan 10 weken (ik heb ondertussen wel behoefte aan wat buikspieroefeningen)
pi_120550702
Ik ben niet inwendig gechecked bij nacontrole, er is alleen naar mn knip/hechtingen gekeken.
pi_120550806
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:12 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik ben niet inwendig gechecked bij nacontrole, er is alleen naar mn knip/hechtingen gekeken.
Misschien verschil met vk/gyn? Of juist 'normaal' bevallen of via ks? Weet het anders ook niet. Ik had in ieder geval verwacht dat ze alleen de wond zou willen controleren. Niet dus :+
pi_120550846
Coco :o nee kan me voorstellen dat je daar niet op voorbereid was!

Ik was nogal bang ivm subtotaalruptuur ( voor seks enz bedoel ik dan ) bij de nacontrole hadden we het over mijn bloedingen, kreeg ik een inwendige echo :') voor ik het wist was het zo ver had dus ook geen tijd om bang te zijn 8)7
Maar fijn is het niet

*O* voor faye

En mooie Lisa :) lekker slapen!

S tijgert nu echt! Eerst was het achteruit, en wat rollen, beetje tijgeren.
Nu gaat ze als een speer O+
pi_120552034
Ik heb geen nacontrole :)
pi_120552786
Zooo, heleboel gelezen...
Twinkle hoe gaat het met D. na de prikjes?
Lief pakje Coco, zoiets zou ik zelf ook wel willen als pyjama hihi
Marjolijntje wat fijn het beter gaat! En rollen, go Faye!
En S. tijgert! Goed zeg :) lijkt me zo grappig om te zien, vooral achteruit haha

Hier vandaag ook goed qua slaapjes overdag. Hele week s ochtends (weet niet dinsdag op kdv) slaapt ze 2x45min. Vanmiddag viel ze aan de borst in slaap een half uurtje, heb dr maar een beetje laten doen. Nunet wakkerwakker in bed gelegd, beetje gemiep en in ene was t stil, lag ze een beetje voor zich uit te staren. Fijn! Ik hoop dat het blijvend is. *klopt af*

Enige is dat t volgende slaapje om half zes zou moeten straks, en dat wordt dan meestal drama (geen idee waarom, te dicht op dr bedtijd van 19 uur ofzo?) ..maar eens kijken of ik dat weer kan rekken tot half zeven en dan gelijk de nacht in...

Inwendige controle alleen gehad bij de dokter voor t zetten van de mirena. Knip litteken voelt idd raar bij sex, stug/hard ofzo. Zit nu 'n soort richeltje wat dan nog pijn doet... Dat was niet helemaal de bedoeling :{
pi_120552971
Zo had ik het ook begrepen Zoë. Merkte dat ze laatst stil werd toen ze me de trap op hoorde komen en ze lag te grijnzen haha. Begrijpelijk dat je nu af en toe de makkelijke weg pakt maar fijn dat A straks je mee kan helpen. Wordt tijd dat die twee van ons eens lief gaan doorslapen! ;)

En wat leuk dat ze tijgert O+ is C veels te lui voor ;)

Hier ook weinig sex en veel gezeur Sam. Hij zei gisteren dat andere kerels in zijn situatie allang vreemd waren gegaan. Alsof mij een schuldgevoel proberen aan te praten gaat helpen :')
pi_120553073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:44 schreef freecell het volgende:
Ik heb geen nacontrole :)
Is dat niet standaard?
pi_120553217
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:12 schreef Xanteh het volgende:
Hier ook weinig sex en veel gezeur Sam. Hij zei gisteren dat andere kerels in zijn situatie allang vreemd waren gegaan. Alsof mij een schuldgevoel proberen aan te praten gaat helpen :')
Zo dan, leuk om te horen idd!

Wij hebben sinds Saar geboren is (iets meer dan 6 weken is ze nu) één keer sex gehad, pas een paar dagen geleden. Tijdens de zwangerschap was het aantal keren (zeker vanaf drie maanden) op één hand te tellen; en ik vraag me af of we die hand überhaupt vol hebben gekregen.

Gelukkig doet M. er totaal niet moeilijk over. Lijkt me heel vervelend als je man/vriend dat wel doet -O- :*
pi_120555272
Oh heel herkenbaar dit allrmaal! Tijdens dr zwangerschap heel weinig seks vanaf 3 maanden, of zeg maar liever geen seks. Ik had een keer wat gebloed na de seks en dat vond ik maar eng. En mijn vent vond mijn dikke buik wel mooi, maar niet bepaald lustopwekkend.

Mijn knip voelt net al die van se, beetje stug ofzo. Gelukkig voelt t niet opgerekt down under, was ik bang voor. Ik heb wel moeite met me ontspannen, bang dat t zeer doet.
Mijn vent zeurt gelukkig nooit om seks, mijn libido is hoger dan die van hem. Maar nu ik de cerazette pil slik merk ik dat ik wat minder zin heb.
Ik heb niet t idee dat ik iets mis, we knuffelen en zoenen wel altijd heel veel :) maken elkaar complimentjes, hij knijp in mijn billen en fluit als ik voorbij kom haha. Zo'n dingen :)
pi_120555499
F.leur ligt weer in bed te slapen. Ik blijf volhardend en leg haar elke keer in bed. Huilt ze, dan krijgt ze een aai over haar bol of ik haal ze er even uit tot ze rustig is om ze daarna meteen weer terug te leggen. Ik merk dat t zijn vruchten begint af te werpen, t gaat steeds makkelijker. Al is het met momenten wel frustrerend als t heel lang duurt. Nu ben ik er denk ik 10min mee bezig.

F.leur slaapt snachts super goed en lang (wel met voedingen tussendoor) vannacht heeft ze van 7 tot 9 geslapen. Voedingen om 19u-1u-6. Heel fijn natuurlijk! Gevolg is wel dat ze overdag nauwelijks slaapt. Ik kom dus bijna nergens aan toe. Ze slaap sochtends n half uur, smiddags een uur en vroegavond n half uur. Maar ik mag echt niet klagen!
pi_120555516
Se
Dat wat pijn doet heb ik ook, klinkt echt precies hetzelfde
Ik dacht dat het meer pijnlijk was door gebruik condoom maar jij hebt het dus ook zonder condoom?

Ja net kwam A thuis, dus moest S het even voordoen ;) ging ze achteruit haha. Lijkt echt heel schattig

Twinkle hoe gingen de prikjes?

Coco fijn dat jou man er niet moeilijk over doet

quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:12 schreef Xanteh het volgende:
Zo had ik het ook begrepen Zoë. Merkte dat ze laatst stil werd toen ze me de trap op hoorde komen en ze lag te grijnzen haha. Begrijpelijk dat je nu af en toe de makkelijke weg pakt maar fijn dat A straks je mee kan helpen. Wordt tijd dat die twee van ons eens lief gaan doorslapen! ;)

En wat leuk dat ze tijgert O+ is C veels te lui voor ;)

Haha komt vanzelf wel goed,als C iets ziet wat ze wil hebben gaat ze vanzelf een keer tijgeren :+

Ja hier ook gelijk stil als ik de trap op kom. Het zijn slimme dames ;). Hoop dat A en ik een goede methode kunnen bedenken, wil het liefst dat wij naast haar bedje zitten en dat ze zelf in slaap valt. Maar dat moet ze leren.

Wat een nare opmerking van je man. Nou hier kun je lezen dat het bij meer stellen op een laag pitje staat :* !
SPOILER
En... *O* vanavond babyknuffelen!!!
pi_120555880
SPOILER
Zoe een tijgerende mini! Hoe vet :D

Xanteh fijn zo''n vent .. Schop onder zijn kont geven zulke :6

SE lief dat je het vraagt van de prikjes! Ze heeft er twee gekregen, in ieder beentje 1. De eerste prik was er helemaal niks aan de hand. De tweede prik, toen dacht ik: o jee daar gaat het alarm af want ze liep helemaal rood aan. Drie keer snikken en toen wast over :)
Ze slaapt niet extra ofzo, heb ook nog geen koorts geconstateerd. Hoeft natuurlijk niet maar houd het graag in de gaten :) . En ik mag (nog) aan haar beentjes zitten, aankleden enzo no problem gelukkig. Maar wat niet is kan nog komen. Maar wilde haar net na haar voeding van 15 uur in bed leggen (wat dus bijna nooit lukt en dan start het huiluurtje). Lukt nu ook niet. Maar ze ligt wel heel tevreden in de box. Die mobiel is echt de beste investering ooit geloof ik! :D
Kwisted, jij had er toch ook een van nijntje? Hebben we dezelfde wellicht .. Ik heb er 1 waar 4 verschillende gekleurde nijntjes aan hangen. En een deuntje dat nog erger is als het Carnavalsfestival :') :D

SE fijn van de slaapjes! Hoop dat het voort zet! :)

Oww as we speak ligt ze in de box te slapen :')
Ben er geen voorstander van dat ze in de box slaapt, daar is haar bedje voor. Maar vandaag is even anders vanwege de prikjes dan maar :Y . Ze heeft van 12 tot 15 ook minder geslapen omdat we toen dus naar het CB moesten.

Sam wat een lieve foto! :)

Marjolijntje je mini rolt *O* .. Haha boos zeker omdat ze meer wil dan dat ze eigenlijk kan :P

Mooi pakje Coco! En wat heerlijk he, als ze eens wat langer doortukt. Kom je zelf ook meer aan je broodnodige rust toe!

Paracetamol wel in huis Enf! Maar vooralsnog niet nodig .. Dus dan blijf ik er nog even terughoudend in.
pi_120555920
dat heeft mijn vriend niet gezegd want hij weet dat hij dan naar alles kan fluiten. hij probeerd wel altijd weer of het werkt om aan me te zitten en soms zegt hij ook heel zielig dat hij het altijd maar zelf moet doen. maja het doet gewoon teveel pijn dus gewoon nog ff wachte.

jeetje ben wel weer bekomen van mijn trek in een nieuwe baby. amber put me totaal uit en is haar grenze aan het teste
pi_120555992
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:17 schreef Kwisted het volgende:
F.leur ligt weer in bed te slapen. Ik blijf volhardend en leg haar elke keer in bed. Huilt ze, dan krijgt ze een aai over haar bol of ik haal ze er even uit tot ze rustig is om ze daarna meteen weer terug te leggen. Ik merk dat t zijn vruchten begint af te werpen, t gaat steeds makkelijker. Al is het met momenten wel frustrerend als t heel lang duurt. Nu ben ik er denk ik 10min mee bezig.

F.leur slaapt snachts super goed en lang (wel met voedingen tussendoor) vannacht heeft ze van 7 tot 9 geslapen. Voedingen om 19u-1u-6. Heel fijn natuurlijk! Gevolg is wel dat ze overdag nauwelijks slaapt. Ik kom dus bijna nergens aan toe. Ze slaap sochtends n half uur, smiddags een uur en vroegavond n half uur. Maar ik mag echt niet klagen!
Go F! *O*
Knap van je Kwisted :Y

Jouw mini is nu ... 12 weekjes zoiets?
pi_120556756
had de post van kwisted gemist, wat goed zeg!!!

twinkle fijn zeg! *O*
pi_120560726
ik ben de weken kwijt! Mango, hoe ver zijn we? Volgens mij zaterdag 13 weken.
Ik tel nu de maanden. Zaterdag 3 maanden! Op de een of andere manier voelt 3 maanden als een mijlpaal. Dan mag ze ook weer ander speelgoed enzo :+

Ja ik ben ook echt blij en trots hoe goed F het doet. Maar als ik dan bij mij moeder ben (in tegenstelling tot mijn schoonmoeder vind ik mijn moeder héél lief :P ) word ik toch steeds onzeker. Ik denk misschien dat wij als kinderen heel makkelijk zijn geweest, of het vergelijkingsmateriaal is heel makkelijk. Maar zij vindt F.leur soms dus 'moeilijk'. Ofja zo zegt ze het niet, maar ze zegt dat wel dat F.leur niet makkelijk gaat slapen omdat ik haar nog moet wiegen vantevoren. En volgens mij vindt ze ook dat ik haar wel wat langer mag laten huilen. Mijn vader vond haar gisteren al eenkennig omdat ze toevallig bij hem net even moest huilen :{ |:( Mijn zus vindt dat ik F verwen omdat ik haar oppak zodra ze een kik geeft. En dan denk ik wacht maar totdat je zelf een kind hebt, wedden dat jij hetzelfde doet.
En dan lees ik hier en dan krijg ik het idee dat ik echt gezegend ben met haar. Ik probeer me er dus niks van aan te trekken. Maarja, als je dan bepaalde opmerkingen hoort..

Misschien is het hormonaal, of misschien ben ik gewoon 'zo' als moeder.. maar ik kan weinig velen van anderen. Mensen die denken dat ze beter weten wat goed is voor mijn kind. Of krampjes constateren die ik niet constateer. Of zeggen dat ze in haar broek heeft gepoept als ik zeker weet dat het niet zo is. Of zeggen dat ik haar moet laten huilen. Of zeggen dat ik haar verwen.
Ook vind ik snel iets vies. Als F.leur naar iemands parfum ruikt vind ik dat al niet fijn. Iemand anders pink in haar mond vind ik walgelijk en wil ik echt niet hebben. Of als ze haar op haar mond kussen (bijv mensen die niet zo dichtbij ons staan).
Wat ben ik toch een zuur mens :X

pi_120561067
Ik vind je geen zuur mens, heb hetzelfde. Vooral gezoen van anderen, bah. En vingers in de mond stoppen!! Never nooit niet. Ben bang dat we de rest van ons leven altijd ongevraagd advies moeten blijven aanhoren (probeer zelf er altijd op te letten dat ik het niet doe, pas als er om advies wordt gevraagd).
Je eigen weg volgen is soms niet de makkelijkste :*

Onbekenden die in de kinderwagen hangen zeg ik ook wat van :)
pi_120561077
Kwisted echt.. zoals jij het beschrijft zo voel ik het ook! Dus raar ben je echt niet!

En daarbij.. tis jouw kind. Als je advied wil vraag je dat zelf wel.
Ik word zelf ook kotsmisselijk van ongevraagde adviezen en opmerkungen van mensen uit mijn omgeving over zgn eenkennigheid.. het laten huilen anders verwen je het kind etcetc.
En door de hormonen in mijn lijf maakt me dat soms heel gevoelig. mijn gevoel staat soms haaks op zgn verstand. maar wat weet ik nu van babies?

Dus ik probeer meer vanuit gevoel te handelen. dan is het sltijd goed ;)
pi_120561498
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 16:17 schreef Kwisted het volgende:

Zo ging het hier ook heel lang! Ik vind het soms wel lastig idd dat er overdag zo weinig geslapen wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120561549
Ik bedenk me altijd maar dat mensen het goed bedoelen als ze ongevraagd advies geven. Nu gebeurt het niet vaak, maar als, dan kan ik me er niet druk om maken. Zeker niet kotsmisselijk van worden ;)

Denk dat het veel makkelijker is om het langs je af te laten glijden of te denken dat het lief bedoeld is ofzo :) Gewoon lekker relaxed!

Gezoen van vrienden, familie (goede kennissen), vind t prima. Leuk zelfs! Mijn saartje is blijkbaar zó leuk dat veel mensen haar willen kussen O+

Veel van dit soort zaken zijn problemen omdat je er zelf problemen van maakt, denk ik. Mgoed, dat is mijn insteek, en zal vast niet voor iedereen werken.
pi_120561571
Xanteh ik kon dat dus echt niet zeggen he mijn moeder pronkte helemaal met haar in de ikea en helemaal trots als mensen naar haar keken in de wagen maar ik liep er dan naar toe keek goed vuil en inplaats van wat te zeggen trok ik de zonnekap omhoog en dan liep ikw eer weg hoorde je mijn moeder zo op de achtergrond ja de mama houd er niet zo van als iemand naar haar baby kijkt :+
pi_120561739
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ik bedenk me altijd maar dat mensen het goed bedoelen als ze ongevraagd advies geven. Nu gebeurt het niet vaak, maar als, dan kan ik me er niet druk om maken. Zeker niet kotsmisselijk van worden ;)

Denk dat het veel makkelijker is om het langs je af te laten glijden of te denken dat het lief bedoeld is ofzo :) Gewoon lekker relaxed!

Gezoen van vrienden, familie (goede kennissen), vind t prima. Leuk zelfs! Mijn saartje is blijkbaar zó leuk dat veel mensen haar willen kussen O+

Veel van dit soort zaken zijn problemen omdat je er zelf problemen van maakt, denk ik. Mgoed, dat is mijn insteek, en zal vast niet voor iedereen werken.
Adviezen zijn welkom. Maar als iemand zijn ongezouten mening geeft heb ik daar wel eens moeite mee. Helemaal als ze hun mening brengen alsof het een feit is. Nee advies vind ik altijd wel fijn, want dan kan ik zelf bepalen of ik er iets mee doe, en vaak probeer ik het dan wel uit.

Gezoen van mijn familie vind ik ook goed. Maar dan wel gewoon op haar wangetjes of bolletje ofzo. Maar mijn schoonmoeder (again) kust haar dus ook allemaal op haar mondje. En F.leur heeft dan natuurlijk zuigbehoefte, dus die begint meteen te zuigen. :{

Als mensen in de kinderwagen willen kijken vind ik dat nooit erg, dan kan ik lekker pronken :P
pi_120561846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 15:20 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zo dan, leuk om te horen idd!

Wij hebben sinds Saar geboren is (iets meer dan 6 weken is ze nu) één keer sex gehad, pas een paar dagen geleden. Tijdens de zwangerschap was het aantal keren (zeker vanaf drie maanden) op één hand te tellen; en ik vraag me af of we die hand überhaupt vol hebben gekregen.

Gelukkig doet M. er totaal niet moeilijk over. Lijkt me heel vervelend als je man/vriend dat wel doet -O- :*
Herkenbaar! Gelukkig doet mijn lief er ook niet moeilijk over. Op advies van mijn fysio vrijen we een paar keer zonder penetratie. Dat vind ik wel fijn. Even geen druk erachter ofzo, en dan hopen dat ik over een tijdje ook wat meer ontspannen kan zijn.

Zoooo, lekker openhartig op de vroege avond :D :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120561858

mijn zus vond dat ik dit boek maar eens moest lezen. Ik pak F.leur veel te snel op als ze huilt :') Oh en ze is nog kinderpsychologe ook :')
pi_120561876
Vingers in mond en zoenen op de mond vind ik een no go. ook voor familie. Verder geldt voor onbekenden "kijken met de oogjes", maar kijken mag uiteraard, ongevraagd advies gaat bij mij gewoon op de ignore-list.
pi_120561887
Heeft iemand tips? Billie zit in die fase waarin je de slaapkamer niet uit mag als hij gaat slapen. Want oh my, wat een keeltje zet ie dan op.

Wij zijn een beetje in dubio: negeren (tot op zekere hoogte natuurlijk) of toch telkens binnen wandelen en z'n ritje terugstoppen?

Het is nu een dag of 4 aan de gang, ik ben ziek en al doodop en JD is ook erg moe. We beginnen hier niet heel fris aan. Dus een frisse blik is welkom?
pi_120561891
Wat luchtigers: Faye rolt *O* S. tijgert *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120561946
quote:
1s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:09 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Zoooo, lekker openhartig op de vroege avond :D :')
Geeft niet :* Ik vind het zelf heel fijn als ik dingen hier lees die ik herken.
Al vind ik het zelf ook best beladen om op een forum over te praten. Maar ik ben iedereen hier dankbaar voor zijn verhalen!
pi_120562179
quote:
5s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:10 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand tips? Billie zit in die fase waarin je de slaapkamer niet uit mag als hij gaat slapen. Want oh my, wat een keeltje zet ie dan op.

Wij zijn een beetje in dubio: negeren (tot op zekere hoogte natuurlijk) of toch telkens binnen wandelen en z'n ritje terugstoppen?

Het is nu een dag of 4 aan de gang, ik ben ziek en al doodop en JD is ook erg moe. We beginnen hier niet heel fris aan. Dus een frisse blik is welkom?
Wat is zijn ritje terugstoppen? Bedoel je zijn fiep? Of hem terug in bed leggen?

Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Maar ik zou denk ik één keer terug gaan en heel liefdevol zijn. En daarna terug gaan en zonder iets te zeggen terug in bed leggen (geen positieve aandacht in elk geval, want dan 'beloon' je zijn gedrag)

Als hij dan blijft huilen.. misschien een nachtlampje, of een muziekdoosje of iets anders wat troost biedt.

Maar zoals ik al zeg, ik weet er eigenlijk niets van..
pi_120562616
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:10 schreef Kwisted het volgende:
[ afbeelding ]
mijn zus vond dat ik dit boek maar eens moest lezen. Ik pak F.leur veel te snel op als ze huilt :') Oh en ze is nog kinderpsychologe ook :')
Maar heeft ze als kinderpsychologe ook kaas gegeten van de vroeg kinderlijke ontwikkeling? Ik kan haar wel wat onderzoeken en informatie doorsturen. :+

Ik moet soms bijna m'n tong afbijten om geen ongevraagd advies te geven. M'n neefje was een week oud en werd huilend wakker. Hij bleef huilen, maar hij mocht geen flesje van z'n vader. Hij had z'n vorige flesje niet helemaal leeg gedronken en het was nu nog geen tijd: 'Dan moet hij maar leren dat hij z'n fles leeg moet drinken'. :X Gelukkig zei de kraam er iets van. Anders had ik er in dit voorbeeld misschien ook wel wat van gezegd, maar lastig vind ik dat wel.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120562719
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:22 schreef Soempie het volgende:

[..]

Maar heeft ze als kinderpsychologe ook kaas gegeten van de vroeg kinderlijke ontwikkeling? Ik kan haar wel wat onderzoeken en informatie doorsturen. :+

Ik moet soms bijna m'n tong afbijten om geen ongevraagd advies te geven. M'n neefje was een week oud en werd huilend wakker. Hij bleef huilen, maar hij mocht geen flesje van z'n vader. Hij had z'n vorige flesje niet helemaal leeg gedronken en het was nu nog geen tijd: 'Dan moet hij maar leren dat hij z'n fles leeg moet drinken'. :X Gelukkig zei de kraam er iets van. Anders had ik er in dit voorbeeld misschien ook wel wat van gezegd, maar lastig vind ik dat wel.
Je mag ze wel naar mij sturen! PM? Dan heb ik een mooi weerwoord volgende keer als ze weer iets zegt. :P

Dat van je neefje is echt bizar. Dat de vader dat serieus dacht. |:(
pi_120562950
Mijn vriend zei hier ooit ook zoiets.

ze heeft 8 weken gekresen vanwege de allergie en toen ze denk een weeke of 7 oud was moest hij een mayo aandoen maar telkesn tilde ze haar beentjes op toen schreeuwde hij naar beneden:

Schat kom jij dat maar doen hoor dat kind luisterd toch ook helemaal niet anders gaat ze maar in haar luier liggen.

Ben toen zo kwaad geworden een baby van 7 weken die niet luisterd? ze weet niet eens dat ze bestaat. heb hem toen nooit meer gehoord.

Gelukkig is hij nu helemaal verzot op dr en speelt gigantisch veel met haar vliegtuigje en hansje pansje kevertje enzo vind ze allemaal helemaal geweldig en dan gaat ze zo schattig lachen dat vind hij dan weer wel leuk O+ maar als ze huilt wenst hij altijd geen baby te hebben gekregen |:(
pi_120563123
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:23 schreef Kwisted het volgende:

[..]

Je mag ze wel naar mij sturen! PM? Dan heb ik een mooi weerwoord volgende keer als ze weer iets zegt. :P

Dat van je neefje is echt bizar. Dat de vader dat serieus dacht. |:(
Ik zal volgende week of van het weekend eens kijken. :)

En de vader van m'n neefje was helemaal geen baby's gewend en benaderde het vanuit zijn volwassen perspectief. Nu weet hij wel beter, dus het is hem vergeven. :+

Kuuks, hier helpt het als ik op z'n kamertje blijf en steeds wat verder weg ga zitten. Als M. dan gaat staan in bed leg ik hem zonder iets te zeggen weer terug. Uiteindelijk kan ik dan meestal na een minuut of 15/ 20 de kamer uit zonder dat hij gaat huilen. Het was ook na een paar dagen helemaal over en nu kunnen we hem weer gewoon naar bed brengen en de kamer uit gaan.

Clubsoda had ook nog een goede manier: elke keer wel gaan kijken en troosten, maar de tijd ertussen steeds verder op laten lopen. Ze kan je vast wel vertellen hoe het precies in z'n werk gaat (of ze ook nog iets zegt, of juist niks).

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 20-12-2012 19:37:08 ]
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_120564238
Zoals soempie zegt zou ik het ook doen denk ik.
pi_120567645
Dank je Soemp. Hij slaapt, eindelijk. Sinds half 11 vanmorgen. Z'n middagdutje duurde maar een half uur vandaag.

En ritje: Damn you autocorrect. Dat moest tutje zijn.
pi_120567718
Faye rolt, S. Tijgert *O*

Xanteh, hier merk ik dat nog niet bewust stoppen met huilen als. Ik aan kom lopen.

Kuukske, de ideen van Kwisted en soempie lijken me het proberen waard.

Hier kust alleen grote broer op de mond, de rest van de familie niet.
Mijn baby tijgert in bed en in de box. Denk dat ik hem maar meer op de grond moet leggen, dat hij het daar ook leert doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120568740
Ja de manier van Soempie is er wel een die ik wil proberen. Vandaag is ie dan uiteindelijk wel bij mij in bed (ziek) in slaap gevallen :@ O+.
pi_120568745
Mijn baby is niet helemaal lekker geloof ik.
Vandaag heeft ze 2 flesjes gehad (ik was aan t werk) en 4x nieuwe kleren :D
Mn moeder zei al: Gelukkig heb je genoeg :D

Adviezen enzo, die krijg ik gelukkig niet veel :P Wat ik wel eens vervelend vond om te horen was dat mn meisje zoveel minder huilde dan mn jongen toen ie zo klein was. Op zich viel t wel mee, bij mij iig :P Maar alsof ie heel lastig was ofzo en dat viel echt wel mee. Ja vergeleken met zn neef huilde hij wat meer, maar denk dat dat ook frustratie was. Hij wilde lichamelijk heel veel wat ie nog niet kon, dat is ook niet leuk ;)
Vriend zegt ook regelmatig dat de dame een stuk rustiger is dan dr broer. En dat is ook wel zo, ze vindt t wel lekker om op schoot te zitten/liggen. Zit dan gezellig te lachen, kletsen en te spelen. Er is wat meer interactie met haar vergeleken met dr broer.
Maar aan de andere kant zie ik haar niet over een maand tijgeren wat haar broer dus wel deed op die leeftijd. T zijn gewoon heel verschillende kindjes.

Vingers in mond en kusjes van vreemden vind ik smerig trouwens. Ze pakt nu vaak je hand en dan gaat ze m opeten :P (eigenlijk eet ze alles op, waardoor haar broer dus zegt: Nee, Enise, mag niet trein opeten!). De meesten halen dr dan sowieso wel los van hun hand :D Niemand stopt gelukkig zn vinger in dr mond (mn ouders zou ik niet erg vinden trouwens, mn zus wel ivm roken). Parfum van een ander vind ik niet zo erg (oke ligt eraan wat en van wie) en kusjes mogen alleen familieleden :P
Hier wordt er ook altijd gevraagd of ze mogen kijken als ze in de wagen ligt. Dat vind ik ook niet erg, anderen mogen best zien hoe geweldig mijn kind is :P

Verder weet ik even niet meer wat ik gelezen heb, was aan t werk vandaag en heb af en toe wel gelezen, maar niet onthouden :')
pi_120568811
*O* voor het rollen van Faye en t tijgeren van S *O*
pi_120569177
quote:
14s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:06 schreef Kuukske het volgende:
Ja de manier van Soempie is er wel een die ik wil proberen. Vandaag is ie dan uiteindelijk wel bij mij in bed (ziek) in slaap gevallen :@ O+.
Ahw. O+ En beterschap voor jullie. :*

quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:07 schreef Sonnetje85 het volgende:
*O* voor het rollen van Faye en t tijgeren van S *O*
En dit natuurlijk. *O*
pi_120570108
Bedankt voor de jompels!

Sonnetje :o 4x nieuwe kleren

Vervelende opmerkingen kwisted :N jammer
Want zoals ik het lees is F juist lekker makkelijk, en elke baby heeft een gebruiksaanwijzing (zoals bijv even wiegen voor t slapen) daar is echt niets mis mee!

Fijn kuukske!
Beterschap voor jullie :*

Ik heb het tijgeren gefilmd haha nu het dansen nog :s)

Heb mijn nichtje geknuffeld ahhh O+ morgen weer!
A was bij S en gelijk toen ik de deur uit was begon S te huilen en is niet meer gestopt met huilen. Ik was een kleine 2u weg (ook reistijd) maar hij had besloten het zelf op te lossen en uiteindelijk sliep ze in de wandelwagen. A heeft door zijn werk wel rug en beenpijn dus het viel hem zwaar. Welkom in mijn wereld ;) hij heeft wel respect voor mij zei hij vanavond dus dat is ook wel fijn om te horen.
pi_120571358
Lastig zeg Zoe dat ze zo huilde.Ga je ook niet fijn weg zeg!

Haha ja een hoop kledingwissels he :D Mn moeder zei dat er echt golven uitkwamen. Gelukkig wel 1,5 uur na een voeding, dus er zal vast wel wat zijn blijven hangen :P
Het kan ook 3x nieuw zijn, dat wist ze niet meer precies :D Maar iig een hoop.
Ben allang blij dat de grote er (nog?) geen last van heeft, want dan hebben we het allemaal gehad :')

Kuuks beterschap voor jullie! :*
pi_120571910
Sonnetje
Nee zo gaat het helaas vaak, dus ging ook niet meer zo vaak svonds weg.. Dinsdag ging het goed en vanavond dus weer niet.. Overdag is er niets aan de hand, geen idee waar het aan ligt. Vind het ook wel goed om wel weg te gaan, en ik merk dat ik het nu minder erg vind dan toen ze heel mini was. A red zich wel en ik kan ook niet altijd thuis blijven natuurlijk..

Oh pittig! Allemaal zieken dus :(
pi_120579957
Kwis, we zitten a.s. zaterdag op 13 weken! En ze doet het goed zeg, jouw dame. Fijn. :*
Ik krijg stiekem best jeuk van mensen die zich met M bemoeien. Hij heeft genoeg gedronken! (nee.) Hij is wakker, ik ga hem knuffelen! (laat dat kind nou ff rusten.)
Af en toe moet ik echt mijn tong eraf bijten om zelfs opa's en oma's de ruimte te geven om hem zelf te leren kennen. Ik heb heel sterk zo'n "mommy knows best" gevoel. :@

Maar ik hou me meestal in. M is een duidelijk kind, als het niet ok is laat hij het zelf wel merken. :Y Dus ik kan er wel rustig onder blijven omdat meestal vanzelf die bevestiging komt.

Gelukkig is men bij mij zo beschaafd om niet op de mond te kussen zeg! Al zou ik niet weten hoe ik dan zou reageren. Nou ja, waarschijnlijk zijn ze dan al ondergekwijld. :Y)
pi_120580236
Ik was trouwens vanavond uit eten met collega's. En mijn man had een soepel avondje met M! Vlotte voeding en nog gezellig zitten lachen en kletsen samen. Daarna was ie rustig gaan slapen. Braaf tweetal. O+

En! Vanmiddag op intake geweest bij het kdv. Gaat wel lukken denk ik. Maar ik vind het zelf wel heul spannend.
03 januari gaan we oefenen, een ochtendje. Ik heb er nu al een steen van in mijn maag. :{
  vrijdag 21 december 2012 @ 07:51:22 #186
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120586491
Ik vond de eerste keren ook echt vreselijk Mango. Ik liep daar elke x jankend weg. Maar, het ging daar echt meer dan prima dus al heel snel had (en heb) ik alle vertrouwen erin dat ze goed voor mijn meisje zorgen. Komt goed :*

En kijk eens, op het KDV heeft ons meisje geknutseld :') :D

Ze had heel hard gelachen toen ze de verf onder haar voetje gingen kwasten O+
pi_120586516
ahhh arme Enise,zo spugen.

Wat schattig Soesa!

Dat vond ik ik ook zo irritant, mensen die bij elke scheet zeiden: ZOOOOOOOOOOOOOOOOOO ze zit te knetteren!! Woooooohhhh. Hier doe jij de luier maar!
:{w
het was gewoon een scheet, dat doen alle baby's. Of vergeten mensen dat na elke baby?
pi_120586523
Wauw, wat creatief van d'r! :P wel leuk :D

Het zal ook wel loslopen. Maar ik wil gewoon zelf de hele dag met mijn baby tutten. :6
pi_120586606
Kwisted wat vervelend idd. F. lijkt best makkelijk zoals jij het hier vertelt.

Zoe, fijn het tijgeren staat op film. Moet ik ook even doen.
Zoe, jammer dat het niet gelijk helemaal goed ging met S toen je weg was. Is vast ook wennen voor beide.

Mango fijn van het leuke avondje weg. Spannend begin van het nieuwe jaar wennen op het kdv.

Ik moet in de tweede week van januari 2 dagen weg. Lief red zich heel goed met de jongens overdag op zijn papadag. S'avonds is het alleen toch vaak zo, dat ik zorg voor de baby. Dus vind het ook erg spannend 2 dagen en een nacht weg te zijn.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120586625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 07:53 schreef Troeta het volgende:

Dat vond ik ik ook zo irritant, mensen die bij elke scheet zeiden: ZOOOOOOOOOOOOOOOOOO ze zit te knetteren!! Woooooohhhh. Hier doe jij de luier maar!
:{w
het was gewoon een scheet, dat doen alle baby's. Of vergeten mensen dat na elke baby?
Oh ja, en dan enorm moeilijk kijken en het kind zsm teruggeven. Hallo, er zitten nog een luier en kleertjes tussen hoor!

Verder wat mango zegt ja, mommy knows best. Moet af en toe op m'n tong bijten om dat niet ook bij m'n man te hebben soms. Maar ik doe ook vrijwel alles met N dus ik zie ook sneller wat hij wil. Komende twee weken echter vader-zoon tijd O+

Soesa wat lief, dat kunstwerk! Ik kijk daar nu al naar uit, al die frutsels :)

Hier weer een nachtje doorgeslapen, in het ledikantje zelfs ipv de reiswieg. Kind past daar eigenlijk niet meer in. Straks meten, wegen en prikken, ben benieuwd!
pi_120586817
Wat lief dat kaartje O+

En mijn hummel poept eens in de 3 tot 7 dagen, dus die mensen met 'ga jij maar verschonen' kan ik meestal veilig uitlachen :+

MIjn moeder vindt dat ik de bv moet opgeven, omdat het niet soepel gaat (ik snap dat standpunt, het gaat wel heel erg niet soepel en ze is mijn mama en wil me beschermen) en ze vindt dat M. in zijn eigen bedje moet slapen, boven en niet in de kamer 'ja, dan huilt hij even, dus? Hij went er vanzelf aan' Op dat punt hebben we een 'agree to disagree'
En verder zegt ze heel vaak dat ze me een fantastische mama vindt :) En dat is enorm bemoedigend.

Qua seks is het punt dat het bij de andere twee de eerste 2 keren een beetje 'komkommer in de gang gooien' was. Daarna was alles normaal.
Maar nu is het (wederom zonder hechtingen en knippen, dus dat is het verschil niet) echt anders.
Een beetje een verzakking heb ik wel,maar minder erg dan na de tweede. (volgens mijn huisarts heeft elke mama van meerdere kinderen wel een meer of mindere mate van verzakking :? )
Maar nu is het eigenlijk allemaal te strak juist. En ik ben wel ontspannen. Het ziet er aan de buitenkant ook heel anders uit. Ik zat echt :? te kijken.

[ Bericht 19% gewijzigd door freecell op 21-12-2012 08:36:25 ]
pi_120587295
Fijn van je nachtje Mineola! En succes straks op het cb!

Gister heul klein beetje verhoging 38?5. Maar niks mee gedaan verder. Gewoon niet te warm ingepakt vannacht.
En toen ze wakker was om 7.15 was het nog maar 37,2 :-)
Ze ligt nu weer lekker te pitten.
pi_120587578
Nog een kort filmpje van D met der mobiel :')
Let niet op mijn gekwebbel :')

SPOILER
pi_120587814
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 19:30 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ik zal volgende week of van het weekend eens kijken. :)

En de vader van m'n neefje was helemaal geen baby's gewend en benaderde het vanuit zijn volwassen perspectief. Nu weet hij wel beter, dus het is hem vergeven. :+

Kuuks, hier helpt het als ik op z'n kamertje blijf en steeds wat verder weg ga zitten. Als M. dan gaat staan in bed leg ik hem zonder iets te zeggen weer terug. Uiteindelijk kan ik dan meestal na een minuut of 15/ 20 de kamer uit zonder dat hij gaat huilen. Het was ook na een paar dagen helemaal over en nu kunnen we hem weer gewoon naar bed brengen en de kamer uit gaan.

Clubsoda had ook nog een goede manier: elke keer wel gaan kijken en troosten, maar de tijd ertussen steeds verder op laten lopen. Ze kan je vast wel vertellen hoe het precies in z'n werk gaat (of ze ook nog iets zegt, of juist niks).
:Y Blijven zitten werkte bij ons niet, omdat M toch steeds weer ging huilen als ik de kamer uitging. Hij werd, zodra ik een stap buiten de deur zette, weer wakker uit zijn halfslaap en was weer overstuur. Op het laatst blijf hij me een uur wakker aankijken, wachtend op het moment dat ik weer ging. Dat vond ik naar, dat hij lag te anticiperen op zijn verdriet, dat ik het daarna anders heb aangepakt.

Ik doe dus een uitgebreid bedritueel, wens hem een goede nacht en ga dan gewoon. Ook als hij moet huilen. Als hij erg overstuur is ga ik na een minuut of twee weer terug, leg hem neer (hij gaat vaak zitten of staan huilen in bed), geef hem een aai over zijn bol en zeg "welterusten lieve M" en ga weer. Meer zeg ik niet, en hoe langer ik blijf plakken, hoe moeilijker ik het maak. Ik bouw dat dan uit naar vijf minuten en als hij langzaam een beetje kalmeert wacht ik nog wat langer, want als ik dan weer binnenkom en wegga is het weer extra moeilijk. Het heeft hier meestal een half uur nodig en na twee dagen zo, valt hij rustig zelf in slaap.

Mijn gedachte is dat ik M wil leren dat het veilig is, dat zijn mama in de buurt is en voor hem zorgt maar dat hij zelf in slaap moet vallen. Ik wil graag dat hij dat vertrouwen heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Clubsoda op 21-12-2012 11:34:09 ]
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:05:20 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120588625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:26 schreef freecell het volgende:
Wat lief dat kaartje O+

En mijn hummel poept eens in de 3 tot 7 dagen, dus die mensen met 'ga jij maar verschonen' kan ik meestal veilig uitlachen :+

Qua seks is het punt dat het bij de andere twee de eerste 2 keren een beetje 'komkommer in de gang gooien' was. Daarna was alles normaal.
Maar nu is het (wederom zonder hechtingen en knippen, dus dat is het verschil niet) echt anders.
Een beetje een verzakking heb ik wel,maar minder erg dan na de tweede. (volgens mijn huisarts heeft elke mama van meerdere kinderen wel een meer of mindere mate van verzakking :? )
Maar nu is het eigenlijk allemaal te strak juist. En ik ben wel ontspannen. Het ziet er aan de buitenkant ook heel anders uit. Ik zat echt :? te kijken.
Mijn buitenkant ziet er ook anders uit. Maar zowel de verlos als de gyn zeggen: 'ik zie niks raars voor een vrouw die 2 kinderen heeft gebaard'. Wel was het zo dat na nummer 1 ook de binnenboel anders lag. Sex was echt opnieuw uitvinden wat fijn was, want bijna alles voelde anders. Wat voorheen fijn was, was dat nu niet meer en omgekeerd. Maar na nummer 2 was alles weer als vanouds.
pi_120588838
Zo, dan ben je 366 dagen verder, konden we een dagje extra baby krijgen door het schrikkeljaar, maar we moeten er aan geloven.. We hebben een dreumes in huis.
Eentje die net vakkundig een pak luierdoekjes leeghaalde, een banaan uit het knuistje at, en nu mandarijnpartjes weg kauwt.
Dus dames en baby's, dag en tot ziens bij de buren ;)
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:14:47 #197
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120588880
DF, van harte gefeliciteerd met je dreumes! *O*
pi_120589294
DF gefeliciteerd en tot over een x-aantal maandjes in het dreumestopique!
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:29:11 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_120589313
Deepfreeze, van harte gefeliciteerd! Wat leuk he, een heuse dreumes al! *O* Ga je nog foto´s posten van z´n verjaardag of dat niet?
Tot over een paar weken! :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:32 schreef Clubsoda het volgende:

Mijn gedachte is dat ik M wil leren dat het veilig is, dat zijn mama in de buurt is en voor hem zorgt maar dat hij zelf in slaap moet vallen. Ik wil graag dat hij dat vertrouwen heeft.
Dat denk ik ook. :Y
pi_120589321
Df gefeliciteerd!! *O* !!

Twinkle O+ schattig

Soesa O+ lief!l

Tinu
Kan me voorstellen dat je dat spannend vind pff!

Vannacht wilde A haar de fles geven, huilen etc ze wilde niets anders dan mama.
Dus die 20min was ik wakker,, en daarna heb ik haar in slaap gevoed, dus was ik 45min totaal wakker, en A kon mooi slapen. Dat vind ik wel lastig aan nieuwe dingen proberen.. maar dat is ook de valkuil natuurlijk

Methode van clubsoda klinkt wel als een goede.
  vrijdag 21 december 2012 @ 10:36:31 #201
30252 Soempie
Procreating
pi_120589503
Soesa, wat een lief knutselwerkje. Die kleine voetjes vind ik nog schattiger dan de kleine handjes. O+

Twinkle, leuk om te zien! Ze is heel gefascineerd door de ronddraaiende Nijntjes hè. :D

Wij hadden in het begin een mobiel met konijntjes, maar ze zaten met touwtjes vast bij hun nekje. Nadat m'n man me daar op had gewezen kon ik dus niks anders meer zien dan 4 konijntjes aan een galg. :') Heb toen maar voor een paar euro een nieuwe gekocht bij de Ikea met andere diertjes aan een blaadje.

Die mobiel hangt nu op z'n kamer en gister heb ik daarvan alle diertjes een keer benoemd. Toen ik vanmorgen het boekje 'Kikker en eend' las met M en de libel liet zien wees hij opeens naar z'n mobiel, want ja, daar hangt ook een libel aan. :D O+
pi_120591083
Vandaag komen mijn ouders, mijn zusje&gezin zondag, maandag vieren we het bij mijn schoonouders, en dan is mijn schoonzus vandaag uitgerekend en mijn man gaat daar op de jongste passen. Dus, soemp, als ik tijd heb doe ik nog ergens wel een laatste foto post ;)
pi_120591406
Gefeliciteerd DF en Daan! *O* Wat gaat de tijd bizar snel he? Tot binnenkort bij de dreumesen!

Ik ben een beetje sentimenteel, vorig jaar was vandaag mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Mijn stuiterbuikbaby van toen is een heuse stuiter-bijna-dreumes inmiddels O+
pi_120591840
Gefeliciteerd DF en Daan! *O*
pi_120591890
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:38 schreef Clubsoda het volgende:
Ik ben een beetje sentimenteel, vorig jaar was vandaag mijn laatste werkdag voor mijn verlof. Mijn stuiterbuikbaby van toen is een heuse stuiter-bijna-dreumes inmiddels O+
Waar zit de ''vind ik leuk'' knop? :D
pi_120591894
DF gefeliciteerd! *O*

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 08:26 schreef freecell het volgende:
'komkommer in de gang gooien'
:D

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 09:32 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Goed omschreven inderdaad.

Mijn kleintje kwam vannacht ineens niet meer in slaap, het was echt uur op, uur af. Hopen dat het aan die behoorlijk volwassen serie scheten lag die er om een uur of zeven uitkwamen oO< :O
pi_120591907
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:51 schreef Mangostine het volgende:
Gefeliciteerd DF en Daan! *O*
+1! *O*

Tot over drie maanden :o.
pi_120591916
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:53 schreef _Ophelia_ het volgende:
DF gefeliciteerd! *O*

[..]

:D

[..]

Goed omschreven inderdaad.

Mijn kleintje kwam vannacht ineens niet meer in slaap, het was echt uur op, uur af. Hopen dat het aan die behoorlijk volwassen serie scheten lag die er om een uur of zeven uitkwamen oO< :O
Je schrikt je af en toe het rambam wat er uit zo''n mini komt he? :D :+
pi_120591922
Gefeliciteerd Daan!

Hier ook een nijntje-mobiel. Met zippediedoeda als liedje en cijfertjes er op.Hij vindt het fantastisch :)
  vrijdag 21 december 2012 @ 11:55:53 #210
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120591965
DF Gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O*
pi_120591971
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:53 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Waar zit de ''vind ik leuk'' knop? :D
O+
pi_120592038
Mijn baby heeft net ruim 2,5 uur geslapen :o
En zo zat er ineens 4 uur tussen de voedingen!
  vrijdag 21 december 2012 @ 12:40:47 #213
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_120593489
Lekker Mango!

Gisteren weer groentehapjes gemaakt voor Cristel, voor 9 dagen, allemaal t zelfde hoor, (aardappel, wortel, mais, gehakt en ui) als ik vandaag tijd heb maak ik weer andere...
Gisteren gelijk gegeven natuurlijk...Nou ik heb t geweten vanochtend :P Als je wilt dat je kind gaat poepen...Uien! OMG. Normaal poept ze nooit zoveel :o
pi_120595147
Proost PE. :Y)
  vrijdag 21 december 2012 @ 13:54:19 #215
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120595849
Ophelia; ik had ook geen nacontrole, was alleen als je dat zelf wilde als alles goed ging (geen last van knip oid) :) Blijkbaar verschilt dat per vk..

Kwisted lekker dat je kleintje zo goed slaapt zeg! O+
Lastig dat soort opmerkingen van familie.. -O- Zonde he. In plaats van dat ze wat interesse tonen en gewoon vragen waarom je bepaalde dingen doet.. Idd als je zelf kids hebt denk je er vaak wel anders over. En dan nog, iedereen doet het toch op z'n eigen manier? Zolang je je kind niet alleen maar rauw voedsel voorschoteld zodat ie 10-14 cm onder de curve uitkomt maakt het niet zoveel uit lijkt me :')
En je bent echt niet zuur hoor, je bent gewoon een betrokken en lieve moeder!! :*
Omg en dat boek van het verwende kind.. :o :o Bizarr!!

Hier ook geprobeerd om de avondvoeding wat later te doen gister. Deed ze eigenlijk zelf al overdag met elke keer iets later komen. Dus om 23.00 laatste fles. Komt ze gewoon weer om half 5 :') XD Whaha. Ach ja. Komt vast een keer goed :+

Xanteh wat een rare opmerking joh :X ;( Beetje jammer!

M. slaapt overdag eigenlijk nog steeds beneden in haar reiswiegje. Soms houdt ze alles zo goed in de gaten (oog op een klein spleetje), als ik even naar de keuken ga wordt ze alweer wakker zo van; waar ben je?! En als ik dan terugkom om haar speen in haar mond te doen zodat ze weer ff kan tukken krijg ik zo'n big smile :') O+ gek mensje, echt zo lief.

Twink fijn dat het goed gaat met de prikjes! :) Nee snap ik, maar het kan echt geen kwaad om het te geven als ze zich wat naar voelt of verhoging heeft ;)
Wat een lief filmpje joh :D en leuk he, die mobiel? Heb ik ook, vind M ook helemaal geweldig O+ ook als ie stilstaat trouwens XD

Ik ga er idd ook net als Coco maar vanuit dat mensen het goed bedoelen.. Als het vervelend wordt lach ik gewoon en knik ik maar :') En misschien dat ik 1x zeg hoe ik er zelf over denk.. verder moeten ze maar lekker doen wat ze willen :') doe ik namelijk ook :7

Sonnetje achgos.. beterschap! :*

Deepfreeze van harte en tot later! :* *G*

Oh, enne, my god, wat groeit M. hard.. Ik dacht ik probeer een shirtje van de hema maatje 62. Zit gewoon goed, zelfs een beetje strak..!! Niet normaal! En een broekje van lief, maatje 68, zit gewoon goed, alleen iets te lang... :o :o Mijn mini is echt geen mini meer hoor! :@ O+
pi_120596603
Hier vanmorgen precies 7,5 pond, hihi, de mijne is nog wel mini! :+
  vrijdag 21 december 2012 @ 14:24:28 #217
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120596981
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 14:16 schreef freecell het volgende:
Hier vanmorgen precies 7,5 pond, hihi, de mijne is nog wel mini! :+
:D O+
Ik denk dat M. Al tegen de 6kg aan zit.. Ben benieuwd, 7 jan weer cb! (en prikjes..)
pi_120597223
Wat lief dat kaartje met voetafdruk. Doen ze hier ook op het kdv, veiliger dan met handafdruk en dat de geverfde hand dan in het mondje gaat.

Ophelia, lastig dat je baby niet in slaap kon komen. Misschien zaten die scheten idd gewoon dwars.

PE, lekker zeg :*

Mango wat goed van het lange slapen en 4 uur tussen voedingen.

Twinkle fijn dat je mini weinig last had van de prikjes.

Df en Daan feli *G*

Enf. Wow ze wordt groot.

Free, lief van je mams, dat ze jouw wil beschermen. Was je zoontje nu aangekomen?

Hier ook, zegt mijn man gisteren, dat hij rugpijn had van het dragen van onze baby en dat hij echt zwaar wordt.
En ondanks ziek en zielig vanochtend toen ik wilde werken, is meneer nu wakker en vol energie. Dus het middagslaapje wat mama had bedacht, gaat het niet worden. Manlief kwam naar huis van werk want ziek, zei ik ga slapen, graag niet wakker maken voor 17.30 uur, grote zoon ging lief slapen alleen de baby had geen zin.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120597403
DF gefeliciteerd met je echte Dreumes!!! *G* Fijne dag en tot ziens in het andere topic!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120598760
Ik pluk net m'n mini uit bed met koorts. Het zit écht in de lucht kennelijk.
pi_120599677
Goed ik zoek de post van Kyara met wat ze met M deed van de week met de koorts. Ik kan em niet vinden :(. Billie heb ik een laagje minder aangetrokken.. Hij slaapt nu zittend tegen m'n borst aan. Drinken heeft ie tot nu toe goed gedaan. Fruit is ook bijna helemaal op.

Als de koorts stijgt een pcm vanavond? Of eerst de nacht afwachten?
pi_120599863
Ik heb het al gevonden. Hier precies dezelfde dingen Kyara. :o
pi_120600660
Ik geef pcm bij meer dan 39 graden of als hij zich duidelijk niet lekker voelt. Goed drinken (ik zet een flesje diksap koud), iets luchtiger kleden maar ook niet te fris, lekker in bad als hij erg warm en plakkerig is en verder afwachten tot het weer overgaat. Beterschap!
pi_120601110
Kuukske, wij proberen eerst zonder pcm s'avonds zodat wij die s'nachts kunnen geven, maar als hij dan niet kan slapen, liever vroeger de pcm.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_120602335
Oww kuuks arme mini. sterkte ermee!
pi_120602435
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:36 schreef Kuukske het volgende:
Goed ik zoek de post van Kyara met wat ze met M deed van de week met de koorts. Ik kan em niet vinden :(. Billie heb ik een laagje minder aangetrokken.. Hij slaapt nu zittend tegen m'n borst aan. Drinken heeft ie tot nu toe goed gedaan. Fruit is ook bijna helemaal op.

Ik zou afwachten. Als hij echt last heeft kun je altijd geven. Maar als midden in de nacht de pcm uitgewerkt is kan de koorts heel snel weer oplopen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_120603459
quote:
11s.gif Op vrijdag 21 december 2012 15:36 schreef Kuukske het volgende:

En als je dan pcm geef moet je zijn temperatuur goed in de gaten houden.
Als je pcm geeft verlaagd dat zijn temperatuur maar wat gevaarlijk "kan" zijn is als die temperatuur zo fluctueert. Dat is wat mijn huisarts de laatste keer vertelde.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_120603474
Bedankt dames. :)
pi_120603511
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:08 schreef Tally het volgende:

[..]

En als je dan pcm geef moet je zijn temperatuur goed in de gaten houden.
Als je pcm geeft verlaagd dat zijn temperatuur maar wat gevaarlijk "kan" zijn is als die temperatuur zo fluctueert. Dat is wat mijn huisarts de laatste keer vertelde.
het gevaarlijke is dan de wisselende temp?
  vrijdag 21 december 2012 @ 17:11:59 #230
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120603587
Kuuk beterschap! :*
pi_120603623
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 december 2012 11:54 schreef Kuukske het volgende:

[..]

+1! *O*

Tot over drie maanden :o.
Doe eens rustig :o

Beterschap voor Billie en alle andere zieken! Geert heeft het gelukkig weer achter de rug nu alleen nog boven en onder bobbels in de mond ben benieuwd wanneer ze door komen...
pi_120603849
quote:
5s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:10 schreef Kuukske het volgende:

[..]

het gevaarlijke is dan de wisselende temp?
Volgens mij vooral dat de temperatuur opeens omhoog kan schieten als de pcm is uitgewerkt. Dan kunnen ze een koortsstuip krijgen.
pi_120603933
Oh gets.
pi_120604035
Wil niet zeggen dat het zeker gebeurt he! Je kan bv ook na 6 uur (volgens mij is pcm dan uitgewerkt) je wekker zetten en de pcm geven. Ik vind het idee altijd een beetje griezelig, vooral s nachts hehe.
Maar ben daarom wel voorzichtig met pcm en koorts, ik geef t vooral als ze zich niet fijn voelen (als er koorts bij is dan ook wel).
pi_120604298
Goed dat je dat zegt. ;). Ik wilde al typen dat ik nietmeer durf.

Afijn, ik ga voor de Tinu en Tico tactiek. Eerst nog een fles straks, dan naar bed. Als het de klauwen uit loopt, PCM.

Hij is wel de hele middag hangerig en slaapt als een os op m'n schoot.
pi_120604423
quote:
3s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:36 schreef Kuukske het volgende:
Goed dat je dat zegt. ;). Ik wilde al typen dat ik nietmeer durf.

Afijn, ik ga voor de Tinu en Tico tactiek. Eerst nog een fles straks, dan naar bed. Als het de klauwen uit loopt, PCM.

Hij is wel de hele middag hangerig en slaapt als een os op m'n schoot.
Haha ja daarom mijn berichtje :) een beetje genuanceerder dan mijn eerste bericht haha.
Ik zou idd ook voor die benadering gaan!
Volgens mij heb ik dat ook zo gedaan toen Floris de 6e ziekte had.
pi_120604966
Voor alleen koorts geef ik geen pcm. Zodra ze zich beroerd voelen, ben ik er vrij snel mee :)

Minder kleding/dekens doe ik nooit, met koorts wil ik zelf altijd graag een dikke trui en een deken! Dus ik doe ze bet zoveel aan als anders en houd ze in dezelfde kamer als waar ik ben.
pi_120604998
Beterschap voor alle zieken :*

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 13:54 schreef Enfermera het volgende:
Ophelia; ik had ook geen nacontrole, was alleen als je dat zelf wilde als alles goed ging (geen last van knip oid) :) Blijkbaar verschilt dat per vk..

Ah, bij gyn. zal het wel standaard zijn, mij is iig niets gevraagd.
quote:
Oh, enne, my god, wat groeit M. hard.. Ik dacht ik probeer een shirtje van de hema maatje 62. Zit gewoon goed, zelfs een beetje strak..!! Niet normaal! En een broekje van lief, maatje 68, zit gewoon goed, alleen iets te lang... :o :o Mijn mini is echt geen mini meer hoor! :@ O+
Niet normaal hè, die groeispurtjes? :D Ik trok mijn meisje dinsdagavond een pakje aan, een beetje ruim maar ging wel. Woensdag had ik zoiets van "hmm past precies" _O-

Mijn baby heeft een half uurtje bij een collega gelegen, ik heb haar al andere kleertjes aangedaan maar ze ruikt nog steeds helemaal verkeerd :{
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:17:46 #239
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120605708
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 17:55 schreef _Ophelia_ het volgende:
Beterschap voor alle zieken :*

[..]

Ah, bij gyn. zal het wel standaard zijn, mij is iig niets gevraagd.

[..]

Niet normaal hè, die groeispurtjes? :D Ik trok mijn meisje dinsdagavond een pakje aan, een beetje ruim maar ging wel. Woensdag had ik zoiets van "hmm past precies" _O-

Mijn baby heeft een half uurtje bij een collega gelegen, ik heb haar al andere kleertjes aangedaan maar ze ruikt nog steeds helemaal verkeerd :{
Bizar joh. Whaha ja :D
He bah. Naar is dat he?
Ik ben ook heel erg van de wasspulletjes zonder parfum (zoals neutral, natusan) zodat ze lekker naar zichzelf ruikt.. Zo heerlijk O+
pi_120606896
Als hij dan tegen me aan geslapen heeft met zijn koppie. En dan zijn koppie optilt en dan dat geurtje O+
pi_120606904
Was dat hetzelfde pakje Ophelia, dat opeens te klein was? :o

De stats vanmorgen: 9 weken, 60 cm (59,9 om precies te zijn 8)7) en 5915 gr.
Ik heb nu dus de rompers 50-56 'die nog wel konden met een beetje trekwerk :+' maar uit de commode gehaald... Stomme is dat die dingen qua breedte en armlengte nog prima passen maar blijkbaar heeft hij een lange romp (of korte armen...).
Bij de prikken was het even brullen en toen klaar. Verder nog niks gemerkt. Wat huilerig maar dat is niets nieuws deze week.
Morgen voor t eerst weer sporten sinds de bevalling, zin in! Mocht allang maar kwam steeds niet uit met voedingen of man die niet thuis was.
Hier trouwens wel nacontrole (bij vk).

Kuukske, beterschap met Billie. Eng lijkt me dat, koorts. Slaat nergens op maar ik ben zelf ook nooit ziek dus nogal onbekend voor mij. Heb ook speciaal een thermometer gekocht voor de baby, haha.

Deepfreeze, gefeliciteerd met Daan!
pi_120606925
Kuuks, beterschap voor je mini! Ik zou er ook niet helemaal gerust op zijn denk ik, nooit fijn koorts. Maar gelukkig hebben de ervaren dames hier goede adviezen.

Ophelia, herkenbaar!

Onze kleine ruikt vooral naar zwitsal, heerlijk vind ik dat!

DF, gefeliciteerd met je niet-zo-mini-meer-mini!

Ik voel me echt even een hele slechte moeder ;( Heb net F.leur in bad gedaan. Doorgaans het leukste moment van de dag voor ons alle 3. F vindt dat super leuk, ze lacht en spettert en geniet er zichtbaar van. Maar nou was ik haar haren aan het wassen en toen kwam er wat water in haar gezichtje. Ze leek daar niets om te geven! Oh wat fijn dacht ik toen! Mijn kleine neefje en nichtje hebben daar een hekel aan, en houden dus ook niet van douchen/badderen. Toen probeerde ik het nog eens, met een bekertje een beetje.. dacht misschien vindt ze het zelfs wel fijn dat warme water. |:( Nou ze vond het helemaal niet fijn :'( Ze huilde echt super hard! Heb haar meteen uit bad gehaald en ingewikkeld en tegen me aangehouden. Maar ze was gewoon ontroostbaar. Het kon me op dat moment ook niks schelen dat we allebei zeiknat waren. :'( Snel afgedroogd en aan de borst gelegd (t was ook tijd voor haar voeding). Maar ze was gewoon niet rustig genoeg om aan te happen. Ze was er duidelijk heel erg van geschrokken. En volgens mij had ze ook een beetje water in haar neusje gekregen, want ze snifte de hele tijd.
En nou heb ik het idee alsof ik een hele grote fout heb gemaakt en ik voel me er echt kut door. Ben ook bang dat ik het 'leuke badmoment' voor haar verpest heb, en dat ze nu getraumatiseerd is ofzo. Hopelijk vindt ze het morgen nog steeds fijn.. ;(

Zijn er nog andere mama's die zoiets wel eens perongeluk hebben gedaan? Misschien dat ik me beter voel als ik niet de enige ben..

En dan komt ook meteen het besef dat het stom is dat ik steeds wil dat mijn kind alles al kan en leuk vindt en doet enz enz. En dat ik dan zo trots ben als anderen zeggen hoe knap en goed het allemaal is. Ik moet veel meer haar tempo volgen, en schijt hebben aan wat anderen zeggen. Blegh. Denk dat ik me vanavond niet meer goed zal voelen ;(
pi_120607166
Ik heb de eerste een keer koppie onder laten gaan :@
Vond hij ABSOLUUT niet tof, maar hij ging daarna tevreden weer in bad hoor ;)

En dat alles leuk vinden en dat het niet hard genoeg kan gaan, dat had ik bij de oudste ook en deze derde stop ik nog net niet in een weckpot om hem toch maar lang schattig klein te houden ;) (scheelt dat hij uit zichzelf al mini is, hihi)

En volgens mij is bijna elk kind wel ooit ergens van een commode gedonderd, zo ergens tussen de 6 maanden en 2 jaar ;)
Sommige fouten horen er helaas een beetje bij.
pi_120607467
Dat wat free zegt.
Fouten die ik heb gemaakt bij oudste:
Kopje onder in bad
Hij is van de commode gevallen, ving m nog wel op tijd op door m er tegenaan te duwen ook niet ideaal.
Hij is van de trap gevallen

Dat laatste vond ik t. ergste. Was echt naar ;( en maar blijven huilen, rondje dokter-ziekenhuis en er thuis achterkomen dat ie ook gepoept had :')
pi_120607547
Ik had het ook gedaan hoor Kwis :*

quote:
3s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:04 schreef freecell het volgende:
Ik heb de eerste een keer koppie onder laten gaan :@
Vond hij ABSOLUUT niet tof, maar hij ging daarna tevreden weer in bad hoor ;)

Ach, zoveel kwaad kan dat ook weer niet toch?

quote:
En dat alles leuk vinden en dat het niet hard genoeg kan gaan, dat had ik bij de oudste ook en deze derde stop ik nog net niet in een weckpot om hem toch maar lang schattig klein te houden ;) (scheelt dat hij uit zichzelf al mini is, hihi)
Ik vind het eigenlijk veel te snel gaan :D

quote:
En volgens mij is bijna elk kind wel ooit ergens van een commode gedonderd, zo ergens tussen de 6 maanden en 2 jaar ;)
Sommige fouten horen er helaas een beetje bij.
Helaas wel idd.
pi_120607573
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:11 schreef Sonnetje85 het volgende:
Dat laatste vond ik t. ergste. Was echt naar ;( en maar blijven huilen, rondje dokter-ziekenhuis en er thuis achterkomen dat ie ook gepoept had :')
Was hij na het verschonen stil?
pi_120607774
Ow, ik ben samen met de middelste van de trap gevallen toen hij 10 dagen was (hij sliep nog toen we beneden kwamen, maar ik had spierpijn de dag erna :X )

En bij de oudste heb ik bij het nageltjes knippen een keer in een vingertje geknipt.

Moederfails. Ontzettend lullig en niemand ontkomt aan lompe acties.
pi_120607796
Ik heb afgelopen week nog heel gezellig met M rondjes door het huis geracet, hij op z'n blokkenwagen en ik duwen. Dikke pret, tot ik iets te hard remde en hij eraf stuiterde... Hij is ook als klein baby'tje van het bed gerold omdat ik niet oplette. Ik voel me dan ook afschuwelijk maar zulke dingen gebeuren volgens mij iedereen wel eens.

Loslaten maar, je bent niet perfect, je baby niet en dat hoeft ook niet. Je bent een betrokken mama en je hebt het leukste kind dat er is, lekker van genieten :*
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:20:13 #249
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120607807
Kwis, ik zou me er niet te druk om maken! Ze zal gewoon geschrokken zijn (net als mijn E. laatst door mijn nies :'), toen was ze ook ontroostbaar. Nu huilt ze niet meer als ik nies :+ ). Komt vast goed :*

Zo. Vandaag wéér bij de huisarts geweest. E. hoest als een malle en met het weekend voor de deur wilde ik dat ze even naar haar longetjes luisterden. Longetjes klonken schoon dus dat is fijn! Ze is wel duidelijk niet lekker, ziek vogeltje ;( . Ze wordt elke keer, áls ze slaapt tenminste, hoestend en huilend wakker. Sneu! Ze is net wel helemaal zelf zonder huilen in slaap gevallen *O* .

Son, beterschap voor jouw E.! Hoe is 't vandaag gegaan?

Oh, ik wil ook mijn meisje nog even klein houden maar ze gaat zo snel...De doktersassistente schatte haar vanmiddag een maand of 7 :o! Ze is pas 4,5 maand maar zo wijs.

Goede stats, Mineola! Fijn dat hij niet zoveel last van de prikjes leek/lijkt te hebben. Hopelijk blijft dat zo! En ik las over doorslapen? Wat heerlijk!

Oh, die echte babygeur ja O+. Ik snuffel ook zo graag aan E's hoofdje! (nu even niet want ze heeft zalf tegen haar mega droge hoofdhuid, en die stinkt :()

Ook een zieke Billie bij Kuukske, hopelijk zakt de koorts snel!
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:23:49 #250
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120607942
Free O+

Mineola wat een lekker bulletje al! :o O+ hier ook hoor, dat dingen al goed in de breedte passen maar in de lengte nog niet.

Kwisted wat naar.. Ik denk dat elke moeder zulke gevoelens wel heeft hoor. Ik voelde me ook heel schuldig toen ik haar uit haar reiswieg haalde, zij haar benen strekte waardoor ze met dr hoofd tegen de bovenkant van de kap aankwam.. :@ keihard janken idd. Echt sneu, mja, die dingen gebeuren somsp gewoon! Wij ouders zijn ook maar gewoon mensen :+
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:31:51 #251
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120608185
Ik doe nooit stomme dingen met mijn baby's! :N
als ik dan niet meetel dat ze regelmatig een deurstijl koppen of met dragen op de rug en dan nog bukken om iets uit de auto te pakken of met in de auto zetten :X of die keer dat ze (bij allebei gebeurd) van het bed vielen
ow en dan die keer dat Huubke zich verbrandde aan een gekookte courgette omdat ik er niet aan gedacht had dat het binnenin ook wel eens heet zou kunnen zijn als je erin knijpt :X

[ Bericht 22% gewijzigd door Asyniur op 21-12-2012 19:38:16 ]
pi_120608262
dankjewel allemaal :* Ik moet stiekem nu toch wel lachen nu ik jullie verhalen lees.

(8> is ook thuis en die zei ook al dat ik een chill-pill moet pakken :P
pi_120608311
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:14 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Was hij na het verschonen stil?
Yup :@ en ging daarna lekker slapen.
Maar goed.dat was na de val niet t eerste waar ik naar ging kijken :') zag laatst foto's van na de val, allemaal blauwe plekken op zn gezichtje ;(

Soesa, vandaag niet zoveel gespuugd, maar wel meer dan normaal. Maar ze miept wat meer, dus helemaal lekker voelt ze zich niet denk ik. Plus ze heeft vanmiddag bijna 4uur geslapen en is nu weer moe (1,5 uur later).
Jouw E'tje ook weer ziek ;( beterschap voor dr! :* en slim nog even voor t weekend naar de ha!
Mijne werd bij voorkeur s avonds zieker :') (oudste dus)

Oh en net nog een stom moment, loop dr kamer in, gaat zij net iets naar achter en hop tegen de deurpost ;( was huilen natuurlijk
pi_120608443
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:23 schreef Enfermera het volgende:

Mineola wat een lekker bulletje al! :o O+ hier ook hoor, dat dingen al goed in de breedte passen maar in de lengte nog niet.
Nee, in de lengte past het juist niet, in de breedte wel. Rompers zijn te kort maar sommige broekjes te lang (Noppies bv, maar dat valt smal).
  vrijdag 21 december 2012 @ 19:42:47 #255
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_120608608
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:38 schreef Mineola het volgende:

[..]

Nee, in de lengte past het juist niet, in de breedte wel. Rompers zijn te kort maar sommige broekjes te lang (Noppies bv, maar dat valt smal).
Dat zeg ik toch..? Of niet? :P whaha nouja.
Ja, per merk verschilt t ook erg ja.
pi_120609276
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:19 schreef freecell het volgende:
Ow, ik ben samen met de middelste van de trap gevallen toen hij 10 dagen was (hij sliep nog toen we beneden kwamen, maar ik had spierpijn de dag erna :X )

En bij de oudste heb ik bij het nageltjes knippen een keer in een vingertje geknipt.

Moederfails. Ontzettend lullig en niemand ontkomt aan lompe acties.
Dat heb ik inmiddels 3x gedaan (2x bloedde het behoorlijk) :'). Ik durf nauwelijks meer, maar vijlen of afscheuren met de tanden werkt ook niet goed -O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120609507
Beterschap voor jullie mini's Kuuks, tante-soesa en Sonnetje! :*

Ik ben op weg naar een bruiloft van een oud-studiegenootje, mijn lief is voorlopig alleen met de mini. Hopelijk slaapt hij beter dan gister, toen werd hij elke 1,5 uur wakker... Maar genoeg melk in de koelkast mocht het nodig zijn :)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_120609948
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 december 2012 19:42 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch..? Of niet? :P whaha nouja.
Ja, per merk verschilt t ook erg ja.
Hè? Oh jij bekijkt het andersom... Ja klopt wel, grotere kleertjes passen inderdaad in de breedte nog niet.
pi_120610185
Nagels+vel knippen is herkenbaar. Ook nog een foute: op vingertjes staan als hij (Chris of Daan) onverwacht zijn hand onder je voeten steekt, tsja, ze worden ondanks dat wel groot ;)

Zo, fotospam :P
SPOILER
Lieve dames, geniet lekker van die kleintjes. Ik ga verder genieten van mijn dreumesje!
pi_120611085
Oww DF wat gaat dat snel!! Reminds me dat ik echt nog veeeel meer moet genieten van het klein zijn van D.
pi_120611428
Zie alleen de eerste foto DF
Lieve foto dat wel O+

:* voor alle zieken!

:* voor kwisted

En ongelukjes/stomme dingen ja..
S haar nageltje te kort geknipt :( .. Voelde t in mn hele lichaam voelde me zo rot! Bij schoonouders op visite; Ohh je hebt haar nagel te kort geknipt! Moetje doen als ze slaapt blabla *preek*
}:| Alsof ik me niet al lullig genoeg voelde

En een x toen ik S had gevoed en naar haar bedje wilde brengen..zachtjes.. *bonk* hoofd tegen de deurpost (gelukkig liep ik langzaam :@ )

..met mijn nagel perongeluk een schaafplekje op S haar hoofd bij afdoen van muts

Zijn echt ****momenten maar gelukkig niet met opzet

Dan valt water op het hoofdje nog wel mee kwisted :9
pi_120612255
Nog gefeliciteerd met de kleine DF *O* En ik kan de foto's jammer genoeg ook niet zien.

:* voor alle ziekje kindjes

Hier nog niks raar gebeurt *afkloppen* alleen manlief heeft twee keer haar hoofd gestoten tegen de auto toen hij C in de maxi cosi wilde zetten, maar ze had er zelf geen last van.

Slapen gaat stukken beter nu ze niet bij elke kick meer de borst krijgt. Hoofdje aaien en zingen wordt ze rustig van en dan ga ik weer naar beneden en ze valt weer zonder een kick te geven in slaap. Alleen vanmorgen om een uur of 6 was drama, 2 borsten gehad en nog steeds jammeren en daarna huilen. Weer in haar eigen bed gelegd en ze is weer in slaap gevallen tot 10 uur.
pi_120612269
Zoe,

Zulke dingen gebeuren beide gevalletjes hier dus ook. jij hebt te kort geknipt ik in haar velletje :X En de commode staat achter de deur maar moest nog wennen aan het gebruiken van de kamer en liep dus ook met haar hoofd tegen de deur en niet zo zachtjes ook }:| Gelukkig heeft ze er niks aan overgehouden...

ook al een keer gehad dat ze zich op de arm goed recht hiled ston ik in de deur voor. gooit ze haar lijf ineens naar achtere zo achterkoppie tegen de voordeur ik schrok meer dan zij deed.

Amber is bij ons toen ze net 1 jaar was van de eetafel gevallen... het was carneval en we wilde haar dr pakje aantrekken dus ray draait zich om om de haarband te pakken en kind wilde mee grijpt zijn bloes en werd zo dus van tafel getrokken... grote dikke bult maar verder gelukkig niks..

of de stoelverhoger van de auto (met rugleuning) tegen de salontafel zetten je kind er op laten spelen wachtend op je rit naar heerlen(haar mama) en dat dus het stoeltje wegschuift hoppe een dikke bult van hier tot tokio..

[ Bericht 21% gewijzigd door Sam1993 op 21-12-2012 21:09:43 ]
pi_120613960
Foto's staan hier op de server in huis, en die is wat aan het stotteren :(
Hopelijk straks/ morgen wel te zien..
pi_120615310
Mijn baby trok aan mijn haar, ik riep hard "AU", toen was ie heel erg geschrokken :'(

En ik heb m wel eens te snel losgelaten bij het in de box leggen, dat ie net iets te hard neerkwam (gelukkig zacht, maar we schrokken ons weer lam) :@

En het boxbodemdebacle :o

En wat Sam zegt, dat ie zich ineens naar achteren werpt, niet ergens tegenaan ofzo maar wel rakelings :X en weer schrikken door mijn paniekreflex :'(
pi_120617375
:o alle ongelukjes

Xanteh fijn van het slapen! (alleen minder van het huilen)

*O* S is net in haar eigen bed in slaap gevallen. Kort gehuild, getroost, in bed gelegd, geaaid, huilen, aaien, hard huilen, troosten, in bed, aaien etc. Huilen duurde maar eventjes! Heb haar 2x eruit gehaald en dat was het. Binnen een half uur sliep ze O+ jeej een goede 1e poging!
pi_120617394
Sofie is nog niet van de commode gekletterd. Wel van een bankje bij de mac. Ze lag daar om dr jas aan te trekken en ineens rolde ze. Was ik daar even niet op voorbereid.
*poef* nu is het weg
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:06:24 #268
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120618774
Mijn kinderen vallen heel goed in slaap op het muziekje van de babyfoon. Ik speel(de) die altijd af als ze in slaap vielen aan de borst of als ik ze slapend in bed had (over)gelegd. Die muziekjes zijn nu zo geassocieerd met rust/slapen dat wanneer ik, als ik ze eens hoor door de babyfoon, het muziekje aan zet, ze eigenlijk 8 van de 10 keer weer stil worden en verder slapen.
Die andere keren is er echt wat loos.
pi_120619578
Yeah go S! Fijn zoe!

Hier ben ik soms voorijn gevoel wel lomp met D. In het begin super voorzichtig .. maar door de routine werd dat soms wat minder. Dus bijna hoofd stoten en zulks klinkt mij niet onbekend in de oren.

Nageltjes ben ik wel als de dood voor dat ik die te kort pak dus schoonmama vijlt ze voor me :+
pi_120620816
39,3. Ik fungeer nog steeds als bed voor meneer. Wegleggen is geen optie. Ik neig toch wel erg naar pcm, maar eerlijk gezegd ben ik een beetje geschrokken van dat stuip-verhaal. Ondanks de nuance van Son. :@

M'n man voelt zich ook al niet lekker. Gaat goed hier ;(.
pi_120621099
Aw kuuk -O-
En PCM geven plus wekker zetten na 6 uur?

Sterkte iig :*
pi_120621464
En dan na die zes uur weer tempen of nog en pcm geven?
pi_120621585
Tempen, en afhankelijk daarvan evt nog een PCM zou ik doen....

En toch iets koeler aankleden, dat die temperatuur omlaag gaat en blijft
pi_120622162
Vervelend Kuuks! Ik zou ook doen wat Mango zegt.

Lompe acties met kinderen: check. Beide kinderen zijn van de bank gevallen, de oudste heeft al een paar keer kennisgemaakt met de autodeur, en vanochtend had ik ook weer zo'n :'(-moment: we liepen over de parkeerplaats en de oudste wilde niet meer meelopen. Ik liep met de maxi-cosi dus dragen was niet echt een optie. Het alternatief was dat ik haar stevig bij haar bovenarm pakte en zo "dwong" mee te lopen. Niet hoe ik het zou willen, maar het was echt gevaarlijk om te blijven staan. Toen we in het winkelcentrum waren, liep ze met een slap armpje en huilde ze heel zielig. Toen ik vroeg wat er was, zei ze: 'pijn, pijn'... Pfff, ik vond het zo erg en ik was serieus bang dat ik haar arm uit de kom had getrokken ofzo. Gelukkig was het even daarna helemaal over, maar echt, vreeeeselijk voelt dat.
pi_120622711
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 00:10 schreef Mangostine het volgende:
Tempen, en afhankelijk daarvan evt nog een PCM zou ik doen....

En toch iets koeler aankleden, dat die temperatuur omlaag gaat en blijft
Dank je. PCM zit er in. Hopelijk kan er geslapen worden in huize Kuuk nu.

Hoe gaat dat morgen dan eigenlijk? De Hap bellen als het niet zakt? /retorische vraag.
pi_120626136
Kuukske heftig! Als het niet over gaat cq erger wordt zou ik idd gewoon de hap bellen. Je hoeft niet perse meteen langs te komen .. maar wat advies zou je kunnen helpyen ;)

Hier ging het alarm om 3.30 af .. had er al ceen beetje rekening mee gehouden omdat mevrouw vandaag tot 3 keer toe haar fles liet staan. Misschien nasleep van de prikjes? Overdag heeft ze primga geslgapen en kon ook geen verhoging ontdekken. 150cc Ging er prima in. Nu slaapt ze weer lekker. Ga ik ook maar proberen te doen ;)
pi_120626685
Hm slapen. Lekker :+.
Meneer heeft nu 37,8. Mooi gezakt al zeg ik het zelf. Nu maar ff in de gaten houden en em zo Es' terug naar bed brengen. Aangezien ie niet van me af wou heeft ie de hele nacht op m'n buik gelegen. Dus ik wil ook even slapen :z

Hartverscheurend hoor, een ziek kind. Ik heb flink moeten janken gisteren. :@.
pi_120626858
Kuuks :*
(en sorry :@)
Fijn dat zn temp gezakt is! En hopelijk kan je nog even slapen!
pi_120626965
Luuk is ook ziek, arm ding. Hij is behoorlijk verkouden. Hij hoest en proest wat af. Hij heeft ook echt last met het,drinken zo sneu. Je kan ook zo weinig bij zo'n kleintje. Hij ligt nu al even op mijn buik te slapen. Snurkt als een bouwvakker...

Wanneer bel je eigenlijk de dokter voor zoiets?
*poef* nu is het weg
pi_120626981
Nou al die zieke kindjes -O- Beterschap!
Kuuk, gelukkig aan de beterende hand? En :* voor je moederhart

Hier was het 4.30u :O maar hij slaapt wel uit nu.
  zaterdag 22 december 2012 @ 09:07:53 #281
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120626984
Ook hier een zieke kindjes vraag mbt koorts. Maar dan ondertemperatuur... Wij tempen net onze baby die de hele nacht een lange mouwenromper, pyjama met lange mouwen en voetjes en een winterslaapzak aan had en bij ons in bed lag. Haar temp was 36,1 ;(. En nu?
pi_120626996
Huh Soesa... Das gek...
Kruiken erbij? Of effe in bad?
pi_120627004
Ik zou denk ik bloot huid-op-huid onde je dikke dekbed doen. Dat was hier in de kraamweek de truc.
In bad is wel lekker, maar bij het aankleden koelen ze dan toch weer af lijkt me.

KJ, hou je in de gaten dat het geen RS is/wordt?

Trusten Kuukske!

En beterschap voor alle mini's!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_120627007
Maar ik bedenk me net, temp is wel 's ochtends altijd het laagst hè?
  zaterdag 22 december 2012 @ 09:12:07 #285
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120627008
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:09 schreef Mangostine het volgende:
Huh Soesa... Das gek...
Kruiken erbij? Of effe in bad?
Bad durfde ik niet vanwege temp schommelingen en warmteverlies bij aankleden. Ze ligt nu bij mij, warm aangekleed. Raar hè?
pi_120627013
Was ze net wakker Soesa? Sofie had,dat ook altijd. Als ze diep geslapen had dan was,ze,kouder. Als ze dan eenmaal actief was,dan steeg dr temp weer.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 22 december 2012 @ 09:13:04 #287
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120627015
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:12 schreef Mangostine het volgende:
Maar ik bedenk me net, temp is wel 's ochtends altijd het laagst hè?
Dat wel maar we waren al even wakker. Dan hoort ie alweer te stijgen naar normaal, toch?

En diep slapen doen we al een week niet :') ;(

Bloot op bloot kunnen we zo ook doen ja, goed idee
pi_120627018
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:11 schreef Morretje het volgende:
Ik zou denk ik bloot huid-op-huid onde je dikke dekbed doen. Dat was hier in de kraamweek de truc.
In bad is wel lekker, maar bij het aankleden koelen ze dan toch weer af lijkt me.

KJ, hou je in de gaten dat het geen RS is/wordt?

Trusten Kuukske!

En beterschap voor alle mini's!
Hoe herken je rs dan? Ik dacht er vannacht nog wel aan idd
*poef* nu is het weg
pi_120627024
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 december 2012 09:13 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Hoe herken je rs dan? Ik dacht er vannacht nog wel aan idd
Ik ken het (gelukkig) niet, maar hier staat wat info.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_120627062
Heb idd net ook even gegoogled. Ik hou het in de gaten. Vind het doodeng. Hij is nog te klein om ziek te zijn.
*poef* nu is het weg
  zaterdag 22 december 2012 @ 09:32:15 #291
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_120627154
Intrekken van de ribben bij het inademen en het duidelijk bewegen van de neusvleugels bij ademen zijn altijd belangrijke dingen om op te letten KJ!
A grand adventure has begun.
pi_120627288
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 08:39 schreef Sonnetje85 het volgende:
Kuuks :*
(en sorry :@)
Fijn dat zn temp gezakt is! En hopelijk kan je nog even slapen!
geeft niet joh. :)
Ik heb nog ff kunnen knorren. JD heeft nu even verpleegdienst :+. Volgens mij hoor ik ze alweer een beetje spelen beneden.
pi_120627289
Bah al die zieke baby's :(

Dikke :* hoop dat de mini's snel weer beter zijn
pi_120627469
Fijn Kuuks!
Hopelijk trekt dr temp snel bij soesa!
Kj, Luuk ook al verkouden ;(

Hier een fijn nachtje. Ze ging er rond half 8 in, 6uur wakker. In dr kamer gevoed en terug in bed gelegd en om half 9 werd ik wakker van oudste. Jongste werd 20 minuten geleden wakker.
pi_120627603
Sterkte met de zieke babietjes!! Zo sneu ;(

Kuuk echt niet raar dat je erbij zat te brullen hoor! Toen D, net 3 weken oud, snotverkouden was en ook nog eens een bloedneus kreeg was dat voor mij ook genoeg om waterlanders te creeeren.

Soesa een kruik een optie? Zou ik overwegen denk ik.
  zaterdag 22 december 2012 @ 10:24:00 #296
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_120627717
Ze ligt nu op mij te slapen onder een dekentje. Straks maar weer tempen! Vannacht werden we ook steeds wakker van haar hoestbuien, zo sneu. Zelf slaapt ze er wel doorheen, gek genoeg.

Fijne nacht Son!

Beterschap aan de andere zieke kindjes :*
pi_120627738
ohh ik vind het ook zielig al die zieke babytjes! Ik zou ook heel ongerust zijn. Veel beterschap voor de ukkies en sterkte voor de mama's. Ik hoop dat de eerste ziekte zich hier nog lang op zich laat wachten.

Even een vraagje :@
Wanneer slaapt een kindje té lang? F.leur is gisteren om half 7 naar bed gegaan na een voeding. Toen heb ik haar om half 11 wakker gemaakt voor een voeding in de hoop dat ze door zou slapen, maar helaas. Toen was het 4u, toen 8u. Maar dan ben ik dus nog steeds moe.. Dus dan komt ze bij ons in bed, speelt ze een kwartiertje en valt dan weer in slaap. Ze heeft geslapen tot half 10!!! :o
Heel luxe!! Maar is dat wel normaal?? Ze is nu dus maar 9 uur wakker vandaag, waarschijnlijk 8 uur want smiddags doet ze nog een dutje.
Tuurlijk geniet ik van uitslapen, maar ik wil niet dat het ten koste van de kleine en haar ontwikkeling gaat..
pi_120627829
Kwisted
Een baby neemt slaap die ze nodig heeft. S sliep soms voor mijn idee de hele dag, en soms was ze bijna de hele dag wakker.
Als ze, als ze wakker zijn 'wakker en alert' zijn is het volgens mij goed.
pi_120628042
Kwisted ik denk idd ook dat ze gewoon de slaap pakt die ze nodig heeft. En dat dat de ene dag meer is als de andere dag. Ze heeft nu vanmorgen goed uitgeslapen, maar kan goed zijn dat ze vanmiddag dan wat minder slaapt ;) . Wacht maar eens af.

Jij doet nog steeds bv of niet? Want qua voeden gaat het dan wat anders als hier denk ik.

Ik zorg vanaf het moment van ontwaken ''s morgens dat D om de 4 uur voeding krijgt. Vannacht hadden we dan een iets andere nacht als gebruikelijk (ook omdat ze zichzelf onder gepiest had). Dus het wijkt een beetje af vandaag maar dat komt wel goed.

Oww by the way .. vanmorgen had ze zichzelf ook onder gescheten voor de eerste keer.
Kan me nu jullie verhalen over ''dat het via de rug er weer uit komt'' wel voorstellen _O-
Kon gelijk kind meteen weer in bad doen terwijl ze gisteravond nog was geweest _O-
pi_120628198
Och,al die zieke hummeltjes ;(
Ze zijn er echt nog te klein voor!

Hier gaat het eigenlijk wel goed :) Manneke begint minder te huilen en drinkt volgens mij goed nu :)
  zaterdag 22 december 2012 @ 11:06:15 #301
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_120628398
quote:
13s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:51 schreef Kuukske het volgende:
39,3. Ik fungeer nog steeds als bed voor meneer. Wegleggen is geen optie. Ik neig toch wel erg naar pcm, maar eerlijk gezegd ben ik een beetje geschrokken van dat stuip-verhaal. Ondanks de nuance van Son. :@

M'n man voelt zich ook al niet lekker. Gaat goed hier ;(.
Ik heb ze allebei afgelopen dagen een pcm gegeven bij naar bed gaan om half 7 en ik heb 's nachts gene pcm meer gegeven.
Hoe is het verder vannacht gegaan?

Ik weet trouwens niet hoe jullie allemaal bij die 6 uur komen hoor? Want ze mogen maar max 3 pcm's per dag dus dat betekent elke 8 uur eentje toch? :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')